Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Hamster: A kolik té CON máš?

Ebb: Jo, sekl jsem se o číslo. I tak. Obětovat tam 7 bodů za 2 životy za level není moc výhodné. Jinak můžeme uzavřít sázku=) O co, že s touhle partou projdu celou Baldur's Gate ságu. Neslibuji kdy, ale měl by to být minimálně do října=D

Garion: Odkud že máš tuhle přezdívku...? V BG je hned v úvodu.
Nevim co hraješ za verzi, ale mně ty bonusy za CON v Tutu fungují úplně v pořádku od druhého levelu.
To si zle pozeral.

CON funguje takto v AD&D.
Prvé číslo CON, druhe bonus/postih.
3 -2
4-6 -1
7-14 0
15 +1
16 +2
17 +2 (+3 fighter)
18 +2 (+4 fighter)
19 +2 (+5 fighter)
atd
Ebb: CON přidává HP za level až od nějaké 16, zbytečnost.

Btw, říkal jsem to už několikrát, ale ID2 mám (skoro celý) projitý na Heart of Furry se dvěmi postavami (Mág, Klerik). A bavil jsem se u toho náramně=) Takže nějaké větší obtíže tady nečekám.

Jinak konečně jsem si vzpomněl, odkud toho Gariona tady vlastně máme!

Drolin: Normálka. Třeba Socku dávám všem sorceress postavám. Dobře se v tom pak orientuje. Nachujamifiči Demižón bylo celé jméno munchkina v NwN 0=)
Je mu asi šumafuk, že ten con 16 +2 bonus by dovolil jeho necromancerovi čosi aj prežiť. :D Nehovoriac, že ranger by si zaslúžil con vyšší ako 17 ako bolo už spomenuté. O:-)
A holt načo je komu zlodej, veď ten backstab s tými peknými krátkymi mečmi čo sú v BG je aj tak len pre lamy. :D Nehovoriac o thief skilloch teda. Alebo, že tá vysoká dexterity môže spraviť zo zlodeja celkom pekného snipera mimo iného. :)
Say: Neříkej mi, že jdeš rozehrát BG s Chujem, Sockou a Peckou :)

(pokud to jsou alpha jména tak to je i tak nemístné=)
Say: A u té leaderské postavy dej určitě charisma na 18, jsou za to občas opravdu slušné odměny (například boty severu apod.), nehledě na nižší ceny v obchodech etc.

Int klidně sniž, ta není u klerika vůbec potřeba, pokud tedy s ním nebudeš chtít identifikovat předměty (ale na to máš koukám mága).
Say: Ináč tuším ti tu niekto radil, že CON nejde do Hit Pointov, to si dúfam nebral vážne. No, pozerám teraz že asi hej, kedže Shumafuk a Socka ju majú okolo desiny.

V každom prípade, aj pre non-fighter classy je dobré ju mať aspoň na 16, kedže dáva +2 HP za level, čo je nesmierne dôležíté najmä na vyšších leveloch. Fighter nad CON 16 dostáva potom ešte väčšie bonusy (+5 s 19 ak je dwarf).
Say: "Ne ne, jsou tam."

Aha, tak to tu "nedoladěnost" beru zpět:).

Ebb: "A potom, Durlagova veža bude bez zlodeja skutočná skúška trpezlivosti."

To tedy jo:D
Tam to máš, Shumafuk Povest: Prumerna (9) na tých screenshotoch.
4Ebb - Sumak by spis mel nahazet zlodeje, bez nej to v lokacich typu Naskhel mines nebo sklep pod pivovarem v Gullykinu nepujde.
Mike: no pozor, racial enemy dáva +4 THAC0 bonus pre rangera. Každý bodík naviac bude dobrý pre shumafuka.
Say: Ale pokud chybějí ty z BG 1... tj. kobold, kostlivec apod., tak to moc dobré není:).
Už si k tomu můžu konečně sednout, tak jsem to teda upravil a jdu na to.

http://img141.imageshack.us/img141/8999/screen50x.jpg
http://img132.imageshack.us/img132/2374/screen51.jpg
http://img30.imageshack.us/img30/2655/screen52f.jpg
http://img714.imageshack.us/img714/7193/screen53j.jpg

Akorát si budu muset zvykat na ty modely postav a orientovat se v nich při boji. Permanentně totiž jejich modely změnit nejde přes debugmode (po vypnutí hry se změní model zpět). Ne, už držím hubu.
Uhlavni nepritel pro rangera je jiste dulezita vec, kterou je treba dlouze promyslet, protoze spatna volba dokaze zkazit celou hry, ale kdy uz Shumafuku hodlas zacit hrat?
Ebb: Právě že ne. Je to rozděleny na vampire, ghoul, ghost, lich atd.

Isair: Ale když si tu partu tvoříš i pro příběh a svět BG2 + ToB, je jasné, že tam ty nabídky budou.
John Mirra: ja som backstab používal len ked som išiel solo F/M/T, normálne to tiež nepoužívam.
Isair: no ved to, preto som sa pýtal či ich plánuje odstraňovať samovražedným behom cez ne.
Say: Undead favored tam neni? To je také univerzálne.
V BG 1 lze samozřejmě také "úhlavní nepřítel" vybrat, ale v jejich výčtu jsou pouze ti nepřátelé, které BG 1 obsahuje, čili přesnější termín než "nedoladěnost" mě nenapadá.

O tom, že "BG Trilogy" obohacuje pravidla prvního dílu, samozřejmě vím.
Isair: To není nedodělanost, ale pravidla převzatá z BG2, několikrát jsem to tu psal.
Say: Koukám, že tohle bude nějaká nedoladěnost v "BG Trilogy".

Lichové, Beholdeři, Draci etc. v BG 1 vůbec nejsou.

Nejvíce je tu asi koboldů, kostlivců, gnollů a podobných slabších monster.
Isair: Jop, bez stropu. Jinak bych někde po přechodu na BG2 neměl co vylepšovat.

Jo a kterých příšer je v BG1 nejvíc? Přijde mi, že výběr bonusu hraničáře k úhlavnímu nepříteli nabízí jen ,,bossovské" monstra (lich, beholder, pekelníci, draci...).
Kdyby šlo nakombinovat rangera s thiefem, možná bych o tom uvažoval.
Mě tak napadá, že jsem asi jedinej pitomec, který nikdy "backstab" nepoužil. Zloděj byl vždycky vzadu a kosil nepřátele šípama =/
Asi to cel= zase rozehraju :)
Ebb: Mnich má v BG 2 schopnost "hledání pastí", bohužel je nemůže již odstraňovat, což je vcelku zásadní problém.

Hrát BG bez thiefa je prostě blbost, neboť je tu spousta otravných pastí a zamčených truhel (které se nedají tak lehce vylomit, jakožto je tomu v NWN, Kotoru etc.) a backstab se koneckonců také dost hodí (obzvláště pak na vyšších obtížnostech).
Dude. Ber to spíš jako rady těch, kdo už to dohráli "tisícím a jedním způsobem" :)
Rešpektujem tvoj štýl hrania, len ta varujem že budeš mať problémi s tou partou. Baldur's Gate môže byť velmi lahká hra pre niekoho kto to dobre pozná, no môže to byť aj peklo pre niekoho kto nie.
Jab: Tak nemůžeš plést žánry. V RPG se ti obyčejně taktiky dostane.
Say: Já mám zase rád dobré rozhovory ve hrách. Nicméně do Counter-striku si mod na dialogy instalovat nebudu. :P
Jab: Yop, poslední hry jsou na D&D3 a 3.5 tak se nediv. Rozlišovat a teprv pamatovat si u každého kousku rozdíly v kouzlech, podmínkách, zbraních, omezení etc. prostě nejde. A že někomu nevyhovuje můj styl hraní jaksi není můj problém (a popravdě mu po tom může být kulové). Řekl bych, že je důležitější si udělat hru takovou, aby mě bavila. A ne proto, abych si zahrál ,,vanillu" nebo ,,tak, jak se má".
Say: Hlavně se zeptáš na deset otázek, páč o tom systému víš evidentně kulové a pak u jedenácté máš už najednou sám jasno, co je nejlepší.
Naprosto zbytečně to hraješ na vyšší obtížnost (když pořádně neznáš systém). A zbytečně to hraješ i bez party. Lidé, kteří to hrají na hard, si většinou dodávají i další mody (Tactics, Improved Battles). Ale tu hru znají a mají ji několikrát projitou s partou. Upřímně řečeno mně souboje v IE hrách nikdy nepřišly nijak skvělé, takže Tactics moc nemusím a vždy to raději hraju s nějakou skupinou NPC (dodanou případně i mody). Ale to záleží na každém jednotlivém hráči holt.
Say: Nechceš se nejdříve naučit plazit se než začneš běhat?

To takhle třeba v Arcanu...
Teda ak nemyslíš "Monk řeší pasti", tak že na ne bude samovražedne nabiehať :)
Monk pasce nerieši, to neviem odkial máš, a minimálne polovicu truhiel nevypáčiš ani so STR 19, - respektíve čím vyšší level, tým menej truhiel sa dá vypáčiť. Shumafuk v Candlekeepe, a Chuj pojde dole po prvom vlkovi.
Ebb: Je tu Otikulovka? Zloděj je k ničemu. Zámky jde páčit, pasti řeší monk. Popř. pořád tu je mág se svým klepáním. Zbytek zlodějiny je vesměs k ničemu.
Monk sa rozbieha od levela 20, potom môže aj tankovať. Dovtedy na to jednoducho nemá AC. Kostlivci nič neutankujú, padnu po jednej rane a možeš ich mať aj 10, to je nič. Som zvedavý ako budeš dávať už len kobold komandá, ked celá parta bude mať AC medzi 1-9 a k tomu hard s ich double damage.

A ozaj, thiefa nemáš schválne? :p
Mě se monk zdá jako slušný tank. Prošel jsem s ním BG2 a neměl sebemenší problémy. Co se kostlivců týče. Znám z ID2 a dalo se to.
Na 5 v BG2. V BG tam limit není. To s těma kostlivcema je iluze. Oni chodí dost pomalu. Bude to otrava tahat je z jednoho konce mapy na druhý. Tanka potřebuješ. Buď standartního bojovníka nebo ještě lépe multiclass F/D, F/M či R/C (kvůli stone skin resp. iron skin). Já doporučuji F/D. :)
Ebb: Zapomínáš na tu nekromantku. Její příkazy, oživlé mrtvoly a celkem nechutná zraňující kouzla na vyšších levelech jsou dost silná. Nehledě na to, že klerik taky zvládne před sebou tahat nějakou nemrtvou armádu. Moment... Na kolik vyvolaných monster je to tu omezené? A jde je vůbec ovládat?
Ebb: Nejtěžší ne, těžkou. 50% zranění navíc od monster bohatě stačí. Navíc jsem si tam z tweak packu nahodil max HP za level pro všechny (hráč i všechna NPC), takže souboje budou už tak delší + nějaké další změny. Samozřejmě tak, aby to bylo vyrovnané na obě strany (hráč vs. PC).