Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tohle je trochu blbá otázka, ale podle čeho se počítají ty procenta zabitých? Podle toho kdo dá poslední "finish him" zásah?
To určite tromfne. I ked tých 90% som samozrejme prehnal. Práve čo som pred pár týždnami znovu dohral, moja hlavná postava niečo cez 90%. Coran ale prišiel neskôr do party, takže reálne to bolo tak 70% pre fightera, Coran tak 25% a tí ostatní Tiax, Xzar, Montaron, Edwin tam boli len na nosenie itemov a na pasce (a najmä som si po čase znovu povedal, že to prejdem s full partou).

Ten melee build dáva niečo cez 20 damage v priemere s troma útokmi za kolo približne už v prvej polovici hry. Archer len málokedy prekoná damage 10 za kolo (pokial skutočne sa nehrajkáš s tými X rôznymi šípmi, identify, inventory space atd...) ale je pravda, že má o niečo lepší rate of fire.

Ale necháp ma zle, archer (a najmä Coran) je určite hned po takomto munchkinovi najlepší build. A parta s jedným tankom (viac ked ich je tak si zavadzajú a boots of speed sú len raz), 4 archermi a jedným haste zásobníkom edwinom by bol zrejme vrchol powergamingu v BG1.
Ebb: Bojovník v jedničce střelce netrumfne. Rozhodně tedy ne na úroveň nějakých devadesáti procent. Vzhledem k slabosti většiny nepřátel je to pro dobrého lučištníka v podstatě pacman.
No veď to je ten Baldur's Gate 2 rulekit nasilu používaný v jednotke :p
Keby si mal elfa fightera so silou 18/00 a dex 19 (kvôli vyššiemu AC), tak tých 91% by mal zrejme on (alebo fighter/mage s mirror image-om) Coran je tiež borec, najlepšie NPC v hre - bud je z neho najlepší tank s drizztovým defenderom, alebo najlepší archer.

Tipujem, že ten tvoj monk je tam zatial len ako oslík, čo nosí gemy a scrolly. Na levely 20 sa však ale rozbehne, a zbytok party môžeš s prehladom nechat v copper coronet. Kedže už ani muly nebude treba s tými bag of holdingami.
Jab: Mám, jeho procentuální zabití monster je 91%. Na 3 lvl. má pět hvězdiček u luku a téměř všechny dává na 1-2 rány...
Tak máš v partě lučištníka, což je v BG1 s přehledem nejsilnější postava. Už samotný Coran byl neuvěřitelně silný. Natožpak když máš někoho s kitem archera.
Isair: Jj, měl by tam být. Zatím je to samý lesík posetý primitivními příšerami (až na tu skupinku ženských po výlezu z dolů, u těch sem to chvílí loadoval). Lokací na průzkum je dost, to máš recht.
Neřekl bych, je to docela dlouhé... záleží na tom, jestli důkladně procházíš všechny vedlejší lokace. Navíc takové BG city je docela zdlouhavé.

Btw, datadisk nainstalovaný tedy máš, že ? (lokace Durlagova věž, Ulgoth's Beard) Dost to prodlužuje herní dobu.
Hm, už 4. chapter. To jde docela rychle... Délkou to bude něco jako F1, že?
John Mirra: Všetky tie 4 triphopové skladby od Tora Linløkkena sú super a od Lagima mám v TLJ najradšej Prologue a Epilogue. :)

90210: Nové U2? Myslíš No Line on the Horizon? Robíš si srandu? To je najhorší U2 album. Z toho čo sa kedysi dalo nazvať básnickým umom a silnými melódiami ostali len plytké texty a samé "oh oh oh yeah yeah" spievané na jednom tóne dookola. Jediné čo sa mi tam páči je White as Snow (ktorá je i tak inšpirovaná klasikou Emmanuel) a Fez - Being Born. Skôr než October to pripomína nepodarené outtaky z Achtung Baby (Magnificient, No Line on the Horizon, Moment of Surrender). Get on your Boots je ešte väčší downgrade toho istého než Vertigo. Unknown Caller a I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight sú urážkou predošlej U2 tvorby (čo bolo najviac počuť na koncerte, kde išiel nejaký tento nový patvar a následne alebo pred tým išla nejaká staršia dobrá skladba). Oproti NLotH je How to Dismantle an Atomic Bomb ešte dosť fajn album, síce sú tam zverstvá typu Vertigo a All Because of you, ale skôr práve skladby ako Miracle Drug evokujú obdobie October/War, potom je tam moc fajn "beatlesovka" Origin of the Species alebo Achtungbabyovská A Man and a Woman. Ten album síce pôsobí pomerne divne, ako zlepenec ich rôznych období z minulosti, ale jednotlivé skladby tam ešte pomerne fungujú (napr. aj Fast Cars je na nich celkom originálny počin). Samozrejme sa to nedá porovnávať s The Joshua Tree, Rattle and Hum, The Unforgettable Fire alebo Achtung Baby, ale narozdiel od NLotH to má aspoň nejaký feeling a texty nie sú ako z nejakej hlúpej reklamy.
4Say - No ja spis saham do minulosti, i kdyz mam novy U2 a opravdu me prekvapilo, jak je to svezi a dobry. Zvukem a naladou to pripomina October. Po srackoidnim How to dismantle an atomic bomb je to fakt pokrok.
90210: Vesměs máš pravdu. Jen konkrétně z těch, co jmenuješ jsem nic novějšího neslyšel... O to větší důvod sáhnout hlouběji do minulosti nebo naopak hledat novou tvorbu.
4Say - Hodne umelcu produkujici elektronickou hudbu se IMHO zaseklo na prelomu milenia, specialne ty opravdu "velky" skupiny 90. let typu The Prodigy, Chemical Bros., Massive Attack, Daft Punk. U Orbital jsem zatim nenasel odvahu pustit si Blue album. Snad jedini z velkych jmen, kteri dokazali vcas skoncit s cistym stitem jsou Leftfield. To ze se pred 20 lety zasekl i Jarre neni nic zvlastniho, takovy Stouni sekaj stejny cvicky uz 50 let.
Tak mne by vôbec nevadilo byť aspoň tak úspešný, originálny a zachovalý "dědek" ako Jarre. :D
Jab: Máš pravdu, tuším je jeden quest pre thieves guildu v BG meste ktorý je špeciálne nascriptovaný a dá sa splniť len cez najbližšiu noc.
90210: Jarre je dědek, co se zasekl na svém kdysi originálním stylu. Chybí mu inovace.
Jarre dela koncerty s laser show u pyramid a IMHO je vysmatej, tohle mu kazdej umelec v zanru snad krome Oldfielda muze zavidet.
Tul: Áno, Briana Eno mi naši pouštěli při usínání když mi bylo půl roku a dodnes při jeho poslechu mám celkem silné nostalgické vzpomínky, hlavně u alba The Pearl.

Co se týče Morgana, tak právě on patří mezi ty, kteří dělají (dělali) poslouchatelný ambient (rozuměj: hudba, která lze pustit do sluchátek a zaposlouchat se do ni, ne jenom jako doprovod). Já si Falloutí OST pouštím třeba při cestování zapraseným vlakem s deštěm venku. U P:T jsou songy víc melodické a výraznější, ale Fallout u mě nějak nepřebily. A díky OST k Morrowindu od Soula přitulkyně objevila kouzlo herních soundtracků (a zrovna u Morrowindu i kouzlo originálního herního prostředí).
Tak The Orb, Orbital, Carbon Based Lifeforms, takých fajn vecí je dosť a potom príde Tron: Legrácky soundtrack a všetci noobovia padnú na riť a tvária sa, že niečo také tu ešte nebolo. Chudák Jarre si s Oxygenom a Equinoxom asi kdesi klepe na čelo. :)
4Tulareanus - Diky 80s zvuku by to byla idealni kulisa na nocni cestu autem po rusko/kazassky dalnici (pokud tam vubec neco takovyho je) smerem na Bajkonur, samozdrejme s jasnou oblohou plnou hvezd. Ty veci jsou fajn, ale na prvni hodku do kosmu bych pustil pecku se sympatickym nazvem A Huge Ever Growing Pulsating Brain That Rules From The Centre Of The Ultraworld od The Orb.:0)
Ebb: Tuším, že jsem si to také myslel a pak mi někdo v gildě vyčetl, že jsem se na něj vykašlal při questu. Ale ruku do ohně bych za to nedal. :)
No pozor, ja počúvam ambientnú hudbu aj pri cestovaní. :D A nemyslím tým len soundtracky ale normálne Brian Eno alebo Aphex Twin či Ben Frost.
Osobne aj ten fallout ost nemám problem si pustiť len tak (práve ten mi pripomína dosť Aphexove selected ambient works vol.II). BG má fajn soundtrack, hlavne friendly arms inn melódiu mám dosť rád, ale celkovo mám BG2 ost radšej. A soundtrack, ktorý by som si pustil hocikedy je jednoznačne ten z Morrowindu. :)
Jasne ze ambientni hudbu neposlouchas treba v aute na dalnici...Me se u tyhle hudby (The Orb apod.) treba dobre psala diplomka.
Přesně, P:T má imo poslouchatelnější soundtracky (viz. Annah Theme, Deionarra Theme, Smoldering Corpse Bar, ale i ta hudba z menu je fajn).
Poslouchat soundtrack Falloutu? Jako empétrojky? Hele, do té hry se to hodí, ale vždyť je to skoro celé jen takové ambientní pacosi. (imo...)
4Say - S tou hudbou BG souhlasim, taky ji mam nejradsi, i kdyz je to mozna i tim, ze jsem BG hral prvni a nejvic. Je to srdecni zalezitost. PST jsem z her produkovanych Black Isle hral jako posledni a pri hrani jsem si rikal, ze to sakra zni jako Fallout. Az pak jsem zjistil, ze to delal stejny clovek a mam radsi hudbu z obou Falloutu. Kazdopadne BG, IWD, F1/2 a PST jsou jediny herni soundtracky, ktery mam a obcas posloucham. Ovlivneny casem jsou ukoly s vetsinou NPC, ktery ti reknou pri jejich najmuti, to se te predpokladam netyka.

4Ebb - Vidis to jsem nevedel, kazdopadne zrovna tyhle questy pro Thief guild jsou IMHO vyborny.
Tie questy stretneme sa večer pred hospodou a pod, ale znamenajú len tolko, že tam budú večer. A to každý večer, je jedno kolko dní prešlo.
Některé questy. Ale vždy ti to řeknou při zadávání (tzn. například sejdeme se večer před hospodou xy a půjdeme krást tam a tam).

P.S. Ještě mě napadly úkoly pro některé NPC (namátkou Minsc, Edwin, Kagain). Minimálně Minsc dokonce na partu zaútočí, pokud se na záchranu Dynaher vykašleš.
Je tu něco (kromě účinků kouzel/svitků/lektvarů) ovlivněné časem, nebo můžu odpočívat, jak se mi zlíbí?
Co se týče hudby her ze světa Forgotten Realms, tak asi BG vede. Hodně dobré orchetrálky (a to už je poslední dobou ani moc nevnímám, jak jsou podobné). Takový Attacked by Bounty Hunters dokáže při battlu rozpumpovat krev. A taky se mi líbí plynulé přechody mezi combat music a normálním doprovodem.

EDIT: Ach, zapomněl jsem na Morgana v P:T.
Say: Že si dohrál IWD 2 tu nemusíš neustále opakovat. Dá se to pochopit i bez toho. Vlastně to nemusíš psát ani jednou...
Hamster: tu platí len jedna rovnica: R=U/I pričom R je odpor, U je napätie a I je prúd a hodnota R je nekonečno. :D
Tohle je skutečně matoucí. Pokud mu jde o RP, tak nerozumím od čeho přesně že ho ruší ty kecy NPC. :)

(Pravdou ovšem je, že kecy tu teď v tom docela postrádám. Ta dvojka v tomhle ohledu člověka celkem zmlsá)
A ešte kdesi nižšie písal niečo o Munchkinovaniu miesto trápnych emocionálnych NPC. :) Ale holt Say je ako vyšitý z Ohmovho zákona. :D Ale i tak, stále mi to pripomína toho bývalého spolužiaka čo pri tom prvom hraní Mafie preskakoval tie cutscény. :D
Say: To je pravda. Na druhú stranu, ale to že si rovno vytváraš 4 postavy nie jednu (s čím tá hra počíta iba do multiplayeru), a k tomu hned používaš trilogy mód a ideš s BG2 pravidlami hrať jednotku, mi pripadá ako čisto powergamovanie a munchkinovanie. Čiže preto to kritické rozoberanie tvojich postáv.

To je presne to experimentovanie, čo sa robí na 3-4atď prejdenie.
Nemám rád svalovou hmotu a písek v palici. Jde i o jakýsi role-playing, který se mi líbí. Kdybych chtěl opravdu hladký průběh, všechno vyšťavené na maximum a munchkiny v oblacích, tak si dám max. 2 postavy, které nažeru expy, využiju několika bugů, pojedu podle návodu, abych věděl kde co a hotovo. Ale chápejte... Vy to máte dohrané (někteří i víckrát) a uvažujete na základě toho, co se vám nelíbí/nedostalo během hraní. Taky bych to u Falloutu 2 dělal. A při pravním hraní mě opravdu nebude trápit, že nedostanu Boots of... nebo Permanently... Tyhle fičury dělám u druhého hraní (pokud vůbec, protože jen málo her jsem hrál víckrát, vyjma toho F2).
John Mirra: Rekl bych, ze staci zadat do Googlu a chvili klikat a najdes.
"Obětovat tam 7 bodů za 2 životy za level není moc výhodné." jolly good joke sir! Splendid! I must admit bloody splendid! (nepovedal by to takto nejak Franklin Payne?)
7 bodov za CON lenže v BG rolluješ kým to nenahádžeš, tu si nekupuješ staty. A WIS/INT/CHA je proste zbytočné okrem INT pre mágov a WIS pre klerikov. Strata bodov je dávať do iných ako to čo ti reálne zvýši hit pointy o takých 40 na levely 20.

A na levely 40 tá tvoja Socka bude mať presne 96 hp, so 16 CON by mala 176. To mi príde docela rozdiel.