Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Monk je ultimátní, ale hrál jsem za něj jen jednou. I tak si myslím, že je rozhodně lepší než normální bojovník:)
Ebb: Jo, pohyb je velice vtipný. Pohyb myší po mapě pomalu nestíhá.

Jo a nedávno ses ptal, jak bez zloděje zneškodním smrtelnou past. Stačí vykouzlit jakoukoliv havěť=)
Ano o dvojke sa bavíme
+1/+2/+3... je magická zbraň a preráža tu monkovu imunitu. Tá je dobrá len vs animals, nonmagical beasts, väčšina undeadov, a všetky moby s natural útokom. A nie je to full immunity ale iba resistuje prvých 20 damage z každého nemagického zdroja. A je pravda, že to také terno nie je.

Ide skôr o tie bonusy do AC, počet útokov, d20 base damage, rýchlost pohybu 5 krát vyššia ako normálna postava, imunita voči poisons, diseases, self-healing (charisma bonus x level - v bg2 je to 2xlevel), stunning fist (stun na jedno kolo save vs paralysis), či ten insta-kill raz za deň.

A samozrejme magic immunity na nejakých 78% v BG2.
Zbraně +1/+2/+3 se samozřejmě již považují za magické... zkus takovou zbraní zničit "magického golema" (imunní na magické zbraně), či někoho, kdo si na sebe zakouzlí "ochranu před magickými zbraněmi"... oblíbené to kouzlo např. démonů "Marilith";).
Isair: +1/2/3 etc. damage není magická zbraň a ty magické mají snad jen bossové (tedy NPC, ze kterých vypadnou neidentifikované předměty (a to ještě v pozdější fázi hry)). Ale na druhou stranu závěrečný souboj si pamatuji dodnes. Tam to bylo celkem vyrovnané (bitka trvala okolo 30 minut a nezůstala mi snad ani jedna dovednost/kouzlo).
Ebb: To už ale mluvíš o BG2. V BG1 (vanilla) není, nebo ne? A máš recht. BG2 bylo moje první RPG v Infinity Engine, D&D jsem znal jen na papíře a za Monka jsem si to dával úplně bez problému. Na 20. lvl získat imunitu vůči melle weapons je fakt srabárna (kromě jiných už tak skoro cheaterských dovedností).
Okrem Kensai 9/Mage X je tiež Monk sám o sebe neskutočný od levelu 20.
Perfektní class je Kensai/mág... s róbou Vecny, zastav čas, vylepšenou hbitostí, dračím dechem, navíc má slušné thac0 a fyzické zraněním (především pak se schopností "kai").
90210: Zábavný je dost. :) A i silný. Tenserova přeměna mu rozhodně sedne.

John Mirra: Mně se Kensaiové nějak v tom BG universu nezdají. A ten základní "úbor" je dost hrůza. :-P Jinak ohromně silná postava. Byť se to projeví spíše v soubojích se slabšími nepřáteli. Na silnější bych preferoval i tak Berserka. Díky své schopnosti je to tank v každém ohledu. Sice má nižší THAC0, ale zase ho můžeš postavit do první linie s tím, že i většina kouzel typu chaosu nebo uvěznění se po něm jen sveze.
Jab: Co máš proti krátkým sukénkám? Víš jak je to pohodlný? :P Za půlorčího kensaie to byla celkem pohodička (akorát nevím jestli jsem to dotáhl i do datadisku)
Tak ten Bladeov defensive spin s AC až -24 len tak niečo netromfne.
Ve dvojce je Blade fajn, ale v realitě si jej i tak leckterý multiclass namaže. Namátkou mě napadá v lecčems obdobný F/M.
Nejlepší dual-class je pak stejně Berserk (20 úrovní) na Druida (25 úrovní). :) Možná by tedy byl lepší Kensai, ale za pána v krátké sukni zásadně nehraji. ;-P
4Bodkin - V jednicce je bard fajn, kouzli, ostreluje kusi a hraje bardsong. Kdyz jsem s nim hral naposled, tak jsem mu nahazel soucet snad 95, pri rozdelovani je dobry kalkulovat se ziskem statovych knizek, je proto mozny neco usetrit na wisdom.

Ve dvojce je pak kit blade IMHO nejlepsi postava vubec.
Hledal jsem novější patch, ale vždy jsem našel jen ten co už mám. Je to nějaká SCORE verze.

BG: UK Release Version 1.1.4315 (NOISP)
TOTSC: Release Version 1.3.5508
Skúsil si to opatchovať? Widescreen nejde len so zlým patchom. Máš 5CD verziu? Alebo tú DVD čo vyšlo spolu s BG2? Alebo GoG?
Jj, to jsem si pamatoval. Ale asi mám nějakou pochybnou verzi hry, widescreen se mi nainstaluje jen pokud zvolím druhou možnost GemRB a TMW to pak neakceptuje jako instalovaný widescreen. Ale kašlal pes, začal jsem i tak - s hezčím UI pro 640x480.

BTW - Fuller je parchant, tu magickou dýku ti dá jen za 18 charisma, měl jsem za to že 17 stačí. (Ale jde samozřejmě ukrást :-D)
Tu je postup na to ktorý som predtým postoval:

Widescreen je treba použiť na novú hru, so starými savemi to crashuje vždy ked ideš do interiéru.
Postup - najprv patch, potom widescreen, potom TMW UI.
Ten TMW GUI, ti prispôsobí interface k rozlišeniam
a/ 800x600 -
b/ 1024x600 -
c/ 1024x768 - 4:3
d/ 1280x768 - 16:9
e/ 1280x800 - 16:10
Tj pri widescreene nastav jednu z piatich podla tvojho monitora. {napr ak máš 16:10 24 monitor s 1920x1200 tak použi tých 1280x800 čo je tiež 16:10)
Tie inštrukcie na TMW sú trochu nezrozumitelné, v každom prípade to čo stiahneš rozbal, - ten folder TWM.. niečo nahraj do adresáta s hrou a spusti setup. Najprv ale nainštaluj Widescreen.
Barda s druidem dobře naházet je komplikovanější.
18 18 18 10 15 15

Thx, já věděl že se mi ta polština bude hodit.
Imo, liečenie je otázka par goldov na potiony. Počas combatu je to príliž pomalé a efekt takmer žiadny. Potion je instant a nie je na to treba zbytočný class. Najhorší class v jednotke je podla mňa cleric a hned po nom druid. To ale opäť, platí pre celé AD&D, nie len BG. Aj preto boli v tretej edícii tieto classy výrazne vylepšené.

Bard je niekde inde. Dá sa s ním solnuť celé BG1, vie používať všetky wandy, k tomu lore a pick pocket + a rovnako môže spolahlivo fungovať ako haste zásobník, s tým že narozdiel od mága sa aj môže zapojiť do boja. Ranged d8 damage je predsa len lepší ako mágov sling d4. Barda všetci podceňujú, ale nikto s ním nevie poriadne hrať.
Když si to tu tak čtu, dostávám chuť si to zase po sté zahrát.

Jaké povolání stojí nejvíc za kulové v BG1? Bard nebo druid?

Ebb: Hráváš jedničku s TuTu, nebo čistou + nějaké ty widescreen mody.
Tak to vás lituji oba a jsem rád, že jsem tyhle problémy neměl. :)
To je hodně divné, že to nefunguje. Nikdy jsem s tím problémy neměl...
Jab: O tom fixu vím, ale použít se mi ho moc nechce. :)

Hraji s tím NPC modem, ale očividně mi nefunguje jak by měl, jelikož jediné, co mi přinesl, je možnost nechávat se posílat do háje při mnou iniciovaných a zároveň naprosto bezpředmětných dialozích.

Say: link, link
btw. Ta zelená voda v Tutu co vypadá jako nějaký ten odpad (či co to je) ve falloutu je asi nejstylovější grafická chyba, co jsem kdy ve hře viděl. :)
A tie 4 healing potiony a jeden haste potion.
Say: Čo či môžeš meniť?
Pokud nejsou zrovna sakumprásk nazí, tak společníci nikdy nemají nic, co by stálo za těch dvacet sekund, které znamená jejich přijmutí a oškubání. Maximálně tak vzít na začátku Imoen luk, pokud se ti hodí.
Kua Say neuč starého zloděje krást. Při určité úrovni jsou buď nemrtví zničeni (dobří a neutrání kněží) nebo přesvědčeni na stranu kněze (zlí).
Drizzt dropuje najlepší meč v hre. Longsword +5 (+3 defender). Tj +3 thac0,damage a +2 AC. Len pre good postavy. A dá sa zabiť celkom lahko už od levela 1 s jednou wand of summoning, potion of haste a tak stovkou arrows.
Ebb: Co mu plánuju dát? Nějaký Xanův meč jsem našel, jinak pro herní společníky nic co se omezených itemů týče. A při potkání je nechám přesně tam, kde jsem je našel.

Jinak tuším Jab tvrdil, že evil clerici neodvracují nemrtvé, ale přihazují si je na svou stranu... Není pravda. Odvrací tak jako tak. Tohle platí snad v ID2 a určitě v Neverwinterch.

Jo a vyvolaní kostlivci jsou celkem nudaři. Doufám, že těch nemrtvých vyvolávacích kouzel je víc.
Total experience value in party sa mi zdá, že ukazuje info kolko percent damage dala postava a total kills je len za poslednú ranu. Čím dlhšie hráš, tým bližšie tie dva údaje by mali byť.

Mike: môže mať 5 už na levely 3, Warrior class (fighter,paladin,ranger) má 4 proficiencie na začiatku, a +1 za každé tri levely, s tým, že prvý level sa akoby nerátal, čiže další bod dostane už na level 3 potom 6,9,12.... Bola doba keď sme hrávali AD&D pnp hádam aj každý deň.

Archer ako hlavný tank v parte, inovatívny napád. Komu plánuješ dať drizztov defender? Či toho populárneho zmrda necháš ujsť aj s jeho mečmi? :p

90210: Nebo na 4. lvl, přesně si to nepamatuju, ale hned ze začátku měla k rozdělení 4 body a narval sem je do long bow.
Tank je ten, ktorý ich drží na sebe, archer by tankom byť nemal a nemohol už z princípu, že ak sa mu dostane niekto na melee range a on drží ranged weapon, ten s melee dostane bonus +4 na útok.
John Mirra: Přesně. A vzhledem k tomu, že moje Pecka (elf, archer) dokáže vystřelit dvakrát za kolo a průměrně dává okolo 12 dmg (sem tam kritický okolo 20) tak to většinou u mě vypadá tak, že v houfu sejme první obět, doběhne Chuj, načne další, Pecka dodělá, mezitím Shumafuk a Socka všechny nějak oslabí (ze začátku hodně Barevná sprška), když nejsou spelly tak pálí prakem, Shumafuk dojde a dvěma palcáty načíná další. Tzn. Pecka je nekompromisní dorážečka (v houfu). U tuhých jednotlivců většinou Chuj (rychlý mnich) slouží jako návnada, kterého nechám kroužit kolem Pecky a Socky... Když přežije dvě kolečka je to opravdu tuhé NPC. Připomínám, že tam mám z tweaku něco, jako max HP pro všechny NPC (rozuměj max. životaschopnost, tj. hody na kostkách na životy za level).

Ebb: Zdá se, že main tankem je nakonec archer. Mimo svoje sniperské dovednosti má 14 HP za level. Chuj s Shumafukem 10.