Garret: Páni autoři se nejspíše inspirovali u pana Kojimy, což je jenom dobře. Rozhodně šlo o perfektní a nečekané překvapení :).
Diskuze
Garret: To asi každýho! :-)... já měl uplně stejnej pocit už jsem šahal na restart a začínal se potit mezi půlkama a otvírat peněženku
Kubulus: Sonický Batarang na odlákání, obyčejný na omámení (ty bomby do hlavy, když enemy leží na zemi měly pěkný zvuk), výbušný Batarang (škoda, že ho bylo možno použít jen jednou při souboji), výbušná pěna se dala stříkat na různá místa a nahánět tak nepřátele do pasti, o ustřeloávní zdi, za kterými zrovna někdo prochází, nemluvě. Věšení na Gargoylech byla moje oblíbená kratochvíle, ale vyžíval jsem se i v plížení se pod podlahou a vyskakováním na protivníky ze zálohy. Vystřelovací Batarang byl fajn na schazování protivníků do propasti, ale dalo se s ním i shazovat na hlavy nepřátel různé harampádí. snášení se na jejich hlavy si snad taky nepřehlídl. Nesmím zapomenout na přehazování přes zábradlí ala Splinter Cell. A když už došly nervy, tak jsem začal kombit a likvidovat všechny kolem ručně. Trochu představivosti, chlape!
Megaspoiler, ti co nehráli, neklikat!
Každopádně když odbočím, ta část, kde Batmana na chvíli chytí a obraz na monitoru se rozkouskuje a vydává divné zvuky, to pro mě bylo na hlavu. Měl jsem pocit, že mi odchází grafika nebo disk už před tím a při téhle situaci jsem si byl jistý, že je něco v prdeli. Když pak naběhl obraz a já zjistil, že to je jen vtip, nadával jsem s úsměvem ještě hodně dlouho.
Za to by si pánové zasloužili metál, jak mě doběhli!
Megaspoiler, ti co nehráli, neklikat!
Každopádně když odbočím, ta část, kde Batmana na chvíli chytí a obraz na monitoru se rozkouskuje a vydává divné zvuky, to pro mě bylo na hlavu. Měl jsem pocit, že mi odchází grafika nebo disk už před tím a při téhle situaci jsem si byl jistý, že je něco v prdeli. Když pak naběhl obraz a já zjistil, že to je jen vtip, nadával jsem s úsměvem ještě hodně dlouho.
Za to by si pánové zasloužili metál, jak mě doběhli!
Kubulus: Pocity ze hry mám podobné, ale 80ku stejně dostane
Garret: Spíš mi vysvětli to tvé "spousta možností likvidace protivníků". Mne tam totiž nic variabilního nepřišlo a pořád mám takový pocit, jakoby jste hráli nějakou hru století a já měl doma nějakou trapnou břitkou kravinu.
Přímo nelinearitou bych to nenazýval (jsem starší ročník odkojený klasikou), ale volnost tam je hodně velká, na tenhle typ hry docela nevídaná.
Nyní hraju na hard, nepřátelé výrazně těší, ani ne tak taktické části jako rvačky apod., mimojiné i bossáci více vydrží. Ten pocit realismu je mnohem větší než na normal (na který jsem to původně hrál) a tak si hru užívám ještě o něco málo víc. Dohrál to už někdo z vás na hard?
Pooky: Vážně, no to by mne zajímalo kde? Asi jsem vyrostl na jiných hrách, kterým se přisuzovalo označení nelinearita nějak zcela nesmyslně, ale jak vidím, evidentně jsem z Marsu, takže se vrátím ke svému nelineárnímu Half Lifu 2, v němž jsem mohl nepřátele dostat taky mnoha způsoby.
Edit: alespoň že pipboy se mnou souhlasí :D
Edit: alespoň že pipboy se mnou souhlasí :D
nelinearita.. no.. muzes si jit kam chces, ale kam te netahne pribeh tam v zasade (krom hadanek) nic neni. A kam te pribeh tahne, tam te tahne v zasade cistym koridorem. Tohle bych zrovna za nelinearni postup taky nepovazoval.
Garret: No to je hezké, ale moc velkou svobodu jsem tam přesto neviděl. Autoři vám jednoduše na chvíli zavřou dvířka a nezbývá nic jiného, než jít tam, kam ti ukazuje ručička. Navíc exteriéry jsou opravdu hnusné, ale to je už spíš otázka priorit, nicméně říct, že je hra nelineární, mne přijde jako kec nejhorší třídy. Vždy je jen jediný možný vchod, vždy je jen jedina cesta k cíli a že se můžete jen tak prohánět prázdným venkem, v němž není nic krom pár přerostlých kytek mi přijde dost žalostné.
Kubulus: Jasně, není to třeba Oblivion, ale nelinearita tam je a ani ne v malém množství (oproti jiným hrám podobného ražení). A kdybych byl opravdu hnidopich, tak bych tvrdil, že jistá nelinearita je i v tom jak se v dané místnoti postaráte o nepřátele (nesouhlasím, že je vždy jen jeden způsob - naprostý opak).
Kubulus: nelinearita je tady myšlena tak, že se můžeš volně pohybovat po ostrově. Ona je nelinearita a nelinearita. Nelinearita Morrowindu není nelinearita Risen není nelinearita Deus ex není nelinearita ...
Má někdo tucha, jestli se tvoří/někdo tvoří češtinu?
Ano, to by mohl byt ten problem. Jakkoli je Stalker pekna hra, to, ze jede jen na jedno jadro je od vyvojaru dost neprofesionalni. Ja mam c2d na defaultnich 1.87Ghz kvuli zakladce, ktera nepodporuje taktovani.:(
marwel, sten: Dvě nebo čtyři jádra jsou sice pěkná věc, ale engine Stalkeru je jednojádrová aplikace, takže ani s 32 jádry by neběžela o mnoho plynuleji, zde prostě záleží jenom na frekvenci.
Marwel: Oni ani ty čtyřjádra nejsou žádnej zázrak :-D... ve 3D marku 06 když sem dal test renderu přes jádro sem měl stěží 4fps :-D
NateLogan: Me k tomu nestacila dve jadra.:)
Podobne jako v Mirrors Edge, kde mi po zapnuti fyzikalniho modelu spadlo fps z 60ti na 3..:D
Podobne jako v Mirrors Edge, kde mi po zapnuti fyzikalniho modelu spadlo fps z 60ti na 3..:D
Souhlas s Garettem (až na kouř).
Ale co všeci máte s tím kouřem? Pro mne asi jediný efekt, co se mi zdá, že hru kazí :-)
Ale co všeci máte s tím kouřem? Pro mne asi jediný efekt, co se mi zdá, že hru kazí :-)
s PhysX se mi Batman líbí mnohem více, než bez něj - a to mám obyčejnou 8800GTS 512 a v 1680x1050 mi to na high bez AA v některých pasážích, kde kolem lítá všemožný bordel, začíná trochu skřípat. Nejenom kouř, který dodává atmosféru, ale trhající se pavučiny, plátna, papíry na zemi, létající "všechno", to prostě vypadá a stojí za těch pár FPS.
Problém PhysXe je, že za relativně vysokou cenu ve formě HW náročnosti a omezenosti na zhruba polovinu PC platformy nabízí jen poměrně neznatelné fyzikální vylepšení. Je sice fajn, že Batman má dynamický kouř (to Stalker:CS taky a "stačí" mu k tomu jedno jádro CPU) a podobné serepetičky, ale žádný skok jako třeba kdysi HL2 se nekoná, ač cena za ten krůček je několikrát vyšší.
Ale zajímalo by mě, co bude místo Physxe za deset let a jaká bude fyzika ve hrách. Sory, nemohl jsem si odpustit to nenapsat, i když je to mimo téma.
to nemění nic na tom, že se mi to líbí jak v Batmanovi tak v technologickym demu :-)
sten: technologická dema jsou hezká, ale reálné využití ve hrách je věc jiná.
Mě osobně se u PhysX nejvíc líbí trhání ruznejch látek. (viz. http://www.youtube.com/watch?v=dviWZcphcIQ v čas 1:15)
No.. a tehdy jsem si ho nevšiml zase já. Teď jsem se na to podíval a můžu říct, že s vámi mnohými názory na Physx vůbec nesdílím. Ten kouř je tam asi opravdu nejvíce vidět, ale podle těch lokací, když jsem se díval bez physx a s ním, tak můžu říct, že ten kouř se mi vyloženě nelíbil a vypadal divně a hyzdil celé okolí. Naopak vychytávky jako lámání kachliček a poletující krabice, tak to na mě zapůsobilo opravdu hodně a jsem rád, že to tam je. Nikdo mi nevymluví, že je to tisíckrát lepší, jak blbý kouř.
tenhle odkaz už tady dával PavelU níže
Heroes V jsem zkoušel rozehrát asi 3x a pokaždé mě hra něčím naštvala, ale v nejbližším půl roce to plánuju zase rozehrát, savy jsem si totiž schoval. 3 jsem hrál, jenže jelikož jsem začínal se 4kou tak se mi líbila mnohem víc, a jak všichni víme od 3ky se v mnoha věcech liší.
noooo, tot otazka :) ja nerikam, ze HOMAM4 je spatny, sam ho mam original a hraju :) ale na HOMAM5 jsem slysel prakticky jen relativne samou chvalu (sam jsem jeste nehral), tak mi 50% prijde prazvlastni (na metacritic stejny prumer jako tady), naopak 95% pro nemastny neslany 4. dil mi prijde moc :)
nevim, proc se ti nelibila 5, ale urcite zkus jeste 3, dle vetsiny nejlepsi dil serie
nevim, proc se ti nelibila 5, ale urcite zkus jeste 3, dle vetsiny nejlepsi dil serie
On to Garion stejně nemyslel vážně, Cartmane :)
Že ne?
Že ne?
Pivo: 80% je víc než dost pro každou hru a v průměru má stejně 90%.
Garion: Boužel to byl můj první díl heroes a tak se mi líbil nejvíc
Garion: Boužel to byl můj první díl heroes a tak se mi líbil nejvíc
co bys cekal od cloveka, ktery hodnoti HOMAM4 na 95% a HOMAM5 na 50%, to by se ani nemelo pocitat
Ta popkecova "osmdesátka" nám nějak srazila Batmanovi hodnocení. Na hranici s ním :-)
No teda, novej Tex Murphy = Project Fedora : ).
vubec nevim co ten je zac :) indy :)
Pipboy - takže Tex Murphy jooo? : ))
Paul> heej ja mam klobouky rad :) sice zadny sam nemam, ale fedora je jedna z veci na seznamu "co koupit az nebudu vedet co s prachama" :)
Bursoft: No, ten poslední příspěvek to rozvedl a uvedl jak na jakém nastavení se to seká a na jakém ne. Srovnal jsem to s Crysisem a myslím, že ovladačema nic nebude - prostě jsem chtěl říct, že hra náročná trochu je.
Jinak grafika už je trochu zastaralejší, ale tak úplné pasé není. Taktovaná verze msi s pamětí 1 gb docela ujde, ale tak už to holt na nějaké grafiky nemá a nejsem idiot, abych dal do GTX 295 přes 10 táců :-)
Jinak grafika už je trochu zastaralejší, ale tak úplné pasé není. Taktovaná verze msi s pamětí 1 gb docela ujde, ale tak už to holt na nějaké grafiky nemá a nejsem idiot, abych dal do GTX 295 přes 10 táců :-)
Tjn, 9800 je pasé jako klobouky, měl by upgradovat, chlapec.
njn, Pivo a jeho zastarala grafarna, neni se cemu divit
Pivo, a necuká se ti to náhodou?
Bursoft: Chudák Pivo, teď z tebe bude nevrlí, že nemůže opět napsat, že se mu hra seká a já jako slušný hoch mu opět poradit. Ach ...
Pivo: Fajn, tak už po osmé nám všem píšeš, že se ti hra cuká. Kolikrát to ještě chystáš napsat? Se s tím smiř pane bože...
Náročnost hry v tématickém článku na PC Tuning.
No nevím. Když hru hraju na rozlišení 1600*1200 (nebo tak nějak, přesně si nejsem jistý, ale 1600 tam je) a všechno na full s AA 4x, tak se to dá hrát v pohodě. Ale když dám nejvyšší možné rozlišení, co mi podporuje monitor -1920*1080 a AA16q (nebo tak nějak) a vše na max. tak je to parádně zpomalené :-)
Tak celkově Batman náročný není, ale na full detaily už je docela fest, když to porovnám s ostatními hrami.
Tak celkově Batman náročný není, ale na full detaily už je docela fest, když to porovnám s ostatními hrami.
V tom případě je ale problém jinde. Ovladače, physx ...
Bez AA a rozlišení se dá obejít, ale jinak když srovnám třeba náročnost Crysise se vším na maximum a Batmana se vším na maximum, tak Batman se mi seká hodně a Crysis jsem hrál v pohodě a sekalo se to jen v určitých místech. Téměř všecky hry hraju na max. a Batman je na maximu na mé sestavě nehratelný :-)
PhysX v současném podání je brzda vývoje fyziky. Menší studia to stojí velké prachy (NV určitě nedotuje všechny) a vývoj probíhá vlastně jen na jednu platformu, kterou k tomu ještě v podstatě půlí. Pokud uspěje nová generace ATI karet (jakože asi jo) a NV nevytasí něco na obranu (podle všeho asi ne - viz hlemíždí tempo příchodu GTX300, "nová" generace karet v podobě dalšího přečíslování, arogantní prohlášení že jsou králi trhu), tak se všechno akorát zhorší.
Všechny ty hypernáročné efekty jsou sice fajn, ale propracovanou fyziku lze mít i za mnohem nižší cenu - Red Faction: Guerrilla je toho důkazem (vytížení CPU s ohledem na možnosti destrukce je minimální). Přínos vidím jen u simulace dynamiky kapalin, látek a vzduchu.
Všechny ty hypernáročné efekty jsou sice fajn, ale propracovanou fyziku lze mít i za mnohem nižší cenu - Red Faction: Guerrilla je toho důkazem (vytížení CPU s ohledem na možnosti destrukce je minimální). Přínos vidím jen u simulace dynamiky kapalin, látek a vzduchu.
AA, vertikální synchronizace, big rozlišení - věci bez kterých se jako "člověk odkojený konzolí" relativně obejdu. A FPS ti to přidá nepočítaně - takže i na mé grafice je mnoho nových her bezproblému plynule hrajících na high detaily. A stejné prakticky jsou - jediná větší, byť ale docela prakticky nepatrná (jak kdy ale) je velikosti paměti.
Jo s tou podporou jsem to trochu přehnal, ale prakticky stejné nejsou. Záleží jaká karta s kterou ;-) Moje MSI N9800gt 1 gb ram bude určitě trochu výkonější, ale stejně se mi hra seká při nejvyšším nastavení - rozlišení a všecko na max.