Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Neví někdo, jak by v prográmku Crysis 2 Advanced Graphics Options mělo vypadat nastavení gamer/hráč, co je ve hře?
Jj, nejlepsi bylo kdyz jsem ze zeme sbiral zbran. Vypadalo to, jak kdyby byla vtekla do zeme. Krom toho mi prisla nejak silene mrnava vzhledem k tomu jakej kram to nakonec drzis v prackach.

Jinak k tem snimkum. Co na tom do rite zalezi co oko rozezna, faktem je, ze rozdil je proste citit. Odezva mysi stoji za hovno a cely je to takovy jak kdyby ses pohyboval v zele. Dobre je rozdil znat pri zapnutem motion blur. Pokud mas pak pod 40fps, tak z toho velmi snadno zacne bolet hlava, ale jakmile mas vic, funguje ten efekt presne tak jak fungovat ma.
Napsal jsi "Vic nez cca 30 FPS (interlaced, tedy se zapnutym v-sync - dalo by se rict) oko opravdu nepozna (ted se bavime o oku)."

Jestli definuješ "ideálních 30fps" jako konstantních 30fps s VSyncem, tak prostě nemáš pravdu, oči spousty lidí včetně mých to poznají a rozdíl mezi 30 a 60 je jako den a noc. Dohrál jsem na konzoli např. RDR co jede v 30 a když to srovnám s GTA4 na stejném enginu, co mi na PC jede v konstant 60, tak je to úplně o něčem jiném.

Ale pokud jako "ideálních 30" máš na mysli něco co neexistuje a nikdo není schopen toho dosáhnout, tak to potom jo.

A ještě by možná stálo za to zkusit ten program FPS Compare. Zda tam vidíš rozdíl nebo ne. Pokud ne tak fajn, ale to nemá žádnej bearing na ostatní lidi.
Paul: No vida, prectu si to a potom poreferuju, co tam pisou (coz bude tak ve stredu, ted nebudu par dni u pripojky). Jinak koukam, ze toho ohledne FPS napsali vic, viz

http://web.cs.wpi.edu/~claypool/papers/fr-rez/paper.pdf

Jinak jak jsem rekl (a ty sis to asi neprecetl), myslim si, ze mezi idealnimi 30 FPS a 60 FPS rozdil nepoznas (tedy idealni 30 FPS staci), to, ze hry (mozna) nedokazi (nechteji?) tvorit idealni obraz/pohyb a potom to (mozna) musi sidit snahou o vyssi framerate je druha vec, coz ale odpovida tomu, co jsem psal - ze zalezi na modelu, ktery si zvolis, dokonce i na konkretni hre.
Garion - promiň že jsem nenašel vědeckou práci na idiotsky obvious téma "vidí oko víc než 30fps?". Každopádně moje oči poznají rozdíl mezi 80 a 100 (s tím že mi pohodlně stačí konstant 60), a je pro mne irelevantní jestli mi věříš nebo ne. Ale say by mohl přestat trollit, je to dost otravný.

edit - ještě poslední pokus
hele co jsem našel:
http://www.cs.wpi.edu/~claypool/papers/fr/fulltext.pdf

Nepředpokládám že by tě to přesvědčilo (tvrdohlavost nezná mezí), ale co.

Hale a ty máš nějaký články/vědecký práce na téma "oko pozná 30fps a víc ani ťuk", že to tak vehementně tvrdíš?Já jen proč tady vlastně hraju furt defense.
Garion: Přesně.

Paul: Jo tak teď už je to mýtus. Dobře tedy=)
Vsechno se da prepocitat na "snimky", protoze je to odvisle od kvality receptoru a rychlosti neuronovych spojeni do mozku. Kdyz ti pustim stroboskop na 1kHz, velmi, VELMI pravdepodobne ho blikat neuvidis, protoze ty zmeny nebudes schopen zaregistrovat, takze uvidis jen svitici diodu.

Mne se zase libi, jak je snadne v dnesni dobe napsat neco, co zni sofistikovane a hlavne "logicky" (verte mi, ze to, zda je nejake komplexnejsi tvrzeni logicke, tu na databazi nepozna pravdepodobne nikdo), lidi tomu hned uveri a vsichni ostatni jsou "blbci". Ja nerikam, ze je to napriklad v tomto pripade s "rychlosti" oci tak nebo onak (ostatne sam si myslim, jak uz jsem nekolikrat poukazal, ze vysledek zalezi na situaci, v jake se rychlost "meri" - zvolenem modelu), ale mam na to svuj nazor a kdyz ho chce nekdo vyvratit, chtel byl videt/slyset/cist nejake padne argumenty a ne domnenky dalsich lidi (na domnenky mam svou hlavu, ne? :) ) nebo pofiderni clanky na Internetu, kde lze po chvilce hledani najit zaznamy naprosto si protirecici prakticky o vsem.
Ty jsi fakt blázen. No comment - věř si mýtům dál. Jinak to že člověk koukající na záclonu ji vidí např. v 60 fps je nesmysl a nikdy jsem to netvrdil. Ve snímcích oči vzhledem k reálnému světu fakt nefungují (omg že to vůbec musím psát!).
Paul: Tohle taky nepovazuju za osvedcenej zdroj :) Nejaky vedecky clanek by nebyl? Jinak jak uz jsem rikal, rad bych se bavil o nevyfabrikovanych pripadech (kdyz ti pustim stroboskop na 50Hz tak samozrejme uvidis, ze blika - to same i naprosta vetsina zarivek, alespon perifernim videnim). Taky nerikam, ze nikdo nevidi nejak extremne rychle, stejne jako vsechno (kuprikladu reflexy) i tohle se da vytrenovat, kazdopadne bych rad videl dukaz, ze bezny clovek, ktery se diva napriklad na zaclonu, ji uvidi ted placnu treba v 60 FPS.
Srandovní jsou ti broučci, co občas lezou kolem mrtvol, nebo humusu ... při bližším pohledu jsou to jen pohybující se šmouhy.
Slajdování nepoužívám a přijde mi celkem zbytečné. Raz jsem to zkoušel použít v neviditelnosti, jestli podrazím nepřítele, ale nemělo to žádný účinek. Při útěku se spíše schovám někde za roh, pak použiju tu neviditelnost a v klidu se vypařím.
Sakra, ke konci je těch alienů ale opravdu moc. Kolikrát jsem musel utíkat v neviditelnosti, protože z nich není munice a já ji na ně vystřílel.
Jinak mě nasral nějaký bug, který mi vynuloval to množství nasbíraných tkání z alienů pro upgrade obleku. Pak jsem ještě sundal nějakého silného robota za 2000 a započítalo mi to jako 1420 - opravdu skvělé.
Garion - filmy a seriály mají motion blur. Hry co ho mají také vypadají ve 30fps plynuleji než ty bez něj (na 60 to pořád nemá). Horší zdroj než wiki to není, vysvětlený to tam prostě je.
Tady máš pak ještě jedno detailní pojednání
http://www.tweakguides.com/Graphics_5.html

včetně aplikace FPS Compare. Pokud to ani tam nevidíš, tak máš holt "pomalý" oči - to ale neplatí pro všechny.

Ale už mě to skutečně nebaví - ten mýtus 30fps stačí všem už byl vyvrácen tolikrát (a je to naprosto samozřejmé) že jen opravdu extrémní zabedněnec může tvrdit že platí.Takže pokud si mýtům chcete věřit tak fajn. Ale už by tahle OT diskuze (nastartovaná klasickým trollením saye) mohla skončit.
A 640kB paměti bude stačit všem. To známe.

U velmi rychlých scén (kde se hýbe celý obraz i prvky v něm) ve vysokém rozlišení na velké obrazovce 30 fps připomíná spíš prohlížení fotek, 60 je OK, 120 by bylo pro ideálních v naprosté většině případů. A mluvím o "skutečné" fps, ne o fps, které se z 1/3 ztratí v bufferu.

Pokud to někdo nevidí, tak buď má špatný zrak/vnímání, nebo nikdy neměl tu čest porovnat tyto věci na pořádném technickém prostředku, případně je zvyklý :)
Paul: Tohle je pomalu horsi zdroj nez wiki :) Jestli me chces presvedcit, ze nevytrenovane oko dokaze efektivne vnimat nevyfabrikovany obraz mnohem rychleji, poskytni nejakej lepsi zdroj :) Jednoduchej test je - zda se ti drtiva vetsina filmu sekanych? Ne, obraz je interlacovany a jeho reprezentace je prizpusobena tomu, ze se na nej budes divat nekde na LCD, takze i 25 FPS ti prijde dokonale plynulych, jenze tohle spousta hernich tvurcu nechape (ze misto hnani za FPS by se meli hnat za prizpusobenim obrazu), proto se ti muze stat, ze klidne hrajes se 100 FPS ale obraz se proste trha. Ale jinak at si kazdej mysli, co chce :) Ja plynulost hry posuzuju podle pocitu, ne podle nejakeho cisla.
Say - říkáš hlouposti, tady opravdu nejde o vysoké číslo, dobře to popsal Garion "... celkovým pocitem ze hry ..." a částečně i já, různé hry při stejných FPS mají jiný feeling plynulosti, jedné u mě stačí 30+ jiná potřebuje 40+

Není pravda, že 640 kB a 25/30 FPS stačí všem ...
Osobně si myslím, že ten rozdíl mezi 50 a 60 moc poznat nejde, ale nebudu se tu hádat kvůli takové blbosti a přesvědčovat tu někoho.

Jinak ty souboje s těmi alieny mi taky přijdou docela dobré a souhlas s Paulem, že jejich humanoidní vzhled a styl boje tomu pomáhá. Jinak teď jsem právě před chvíli dělal misi bránění jakéhosik tábora, kde se jich na mě hrnuly desítky v čele s nějakými silnějšími vůdci a na konci jejich ozbrojená loď - to byla akce.
Paul: Vic nez cca 30 FPS (interlaced, tedy se zapnutym v-sync - dalo by se rict) oko opravdu nepozna (ted se bavime o oku). To, jestli hra jede na 30 nebo 100 FPS poznat muzes (nekdy i okem, vetsinou vsak spise celkovym pocitem ze hry), ovsem to zalezi na tom, jak je hra (engine) napsana. Videl jsem hry, u kterych se mi zdalo, ze se sekaji i pri 80 FPS a naopak jsem videl hry, ktere jely krasne plynule i pri 30 FPS. Casto se totiz tvurci snazi napriklad "zpomalit" hru, kdyz FPS klesne prilis nizko, takze FPS ti vyleti nahoru, ale vsechno je takove pomalejsi. Leckdy to neni poznat, dokud nepostavis dve PC vedle sebe a nepodivas se, ze na jednom to jede tak nejak "rychleji", i kdyz FPS ukazuji prakticky stejne.
Ne, cílí to na 60 protože je tam větší plynulost a lepší responsivita ovládání.

Ale ty o tom nic nevíš a budeš si zvracet svoje stokrát vyvrácené nesmysly - have fun.
Say - proč nás přesvědčuješ o něčem, o čem nic nevíš? Pokud říkám, že ten rozdíl cítím, tak ho cítím.

Fraps tam taky nemám, mám tam ATT :D

A to hlavně pro orientaci, na 30 FPS necílím, spíš mě zajímá, jak plynulé mi různé hry přijdou při různých FPS, některé střílečky jedou pěkně i nad 30 (pro mě) a některé musím mít pro pocit plynulosti výš, to byl tuším případ FC2.
Paul: A to mi chceš dokazovat videem o rychlosti max. těch 30 snímků za vteřinu. Dobře ty *thumbs up*
Já tam fraps ještě neměl. A poznám to. Nemluv prosím za moje oči. Když hraju 5 let v kuse většinu her v 60, tak mi prostě míň vadí. CounterStrike jsem kdysi dokonce hrál na CRT ve 100fps a cokoliv pod to bylo nepoužitelné.

A že oko pozná max 30 fps je idiotský příspěvek dne.

Pro důkaz se stačí podívat na toto
http://www.eurogamer.net/videos/crysis-2 ... f-comparison?size=hd

Pokud ti PC verze nepřijde plynulejší, tak fajn, ale to budeš asi v minoritě.
Je spousta lidí co pozná rozdíl i mezi 80 a 100 např...
Oko těch snímků dokáže zaznamenat docela dost. Osobně taky dokážu hrát i při třiceti, jasně, ale není to prostě úplně pohodlný. To je pro mě těch konstantních 60 (pokud to padá mezi 50-60 tak už to taky poznám a ruší to).

Btw mě tedy boje s alieny baví, to že jsou humanoidi tomu dost napomáhá.
Někteří lidi tvrdí, že to poznají, jestli je to jenom placebo efekt nevím, ale 40 a 60 poznám :)

Právě mi začala část hry, kde jsou ve větší míře přestřelky s chobotničkama a mám úplně stejné pocity, jako u FC a C ... štve mě to a baví mě to míň, než boje s normálníma protivníkama.
Ono když to máš pod 30 tak to jde cítit, ale to že jde vůbec znát rozdíl mezi 50 a 60 o tom bych docela pochyboval.
To není o tom to vidět, ale cítit při hře ... já mám přes 30 a ačkoliv nevidím jak se to škube, tak cítím, že to není úplně ono. Ale hrát se to dá v poho.
Pokud vím tak všechny tři presety nějakou formu AA obsahují. V FTL verzi jsou pojmenovaný gamer/advanced/hardcore, v orig. je to high/very high/extreme (nevím proč to tak je, kdoví jak ten crack dělali).
Já to hraju na advanced v 1920*1200, tam mám konstantně 60fps. Na hardcore to má 50 což není ono.Rozdíl v grafice tam je co jsem si všiml jen u LoD, ale i to je 90% času nepostřehnutelný.
Ale je zajímavý jak v jednu chvíli čumím všude kolem sebe na tu nádheru, abych o pět vteřin později narazil na mapu metra která má tak rozmazanou texturu že tam nejde nic přečíst : )
tez s GTS250 1GB jedu v 1080p na max v klidu. (Bez AA, necekal jsem ze to pujde tak dobre, tak jsem to ani nezkousel. ... hm, aspon doufam ze je to max, v tech cool nazvech presetu aby se prase vyznalo.)
Já to hraju na 9800gt 1 gb ram na 1680x1050 na velmi vysoké detaily a jede to hladce. Na nejvyšší detaily 1920x1080 už se to cukalo a nechtěl jsem si ničit hraní a loadovat. No optimalizované na dobu, kdy hra vyšla, je to celkem dobře, ale přece se mi jenom zdá, že jednička na tom byla graficky trochu lépe a měla blíž k realitě (tady je to trochu kreslenější).
Nate - ano, přesně tohle tam je, kde autoři nechtěli, aby jsi něco zničil, tak tam to nejde. Pak jsou komické situace, kdy ustřelíš kus sloupu, ale dřevěné dveře představují nepředstavitelný problém. Tohle já jsem naopak zkoušel hodně a tak trochu jsem se na to i těšil, protože přestřelkám by to dalo ještě lepší náboj. Ještě jsem si vzpomněl na dvě situace, co mě zatím taky trochu iritovaly. První byla jednou, kdy jsem se zarazil o neviditelnou bariéru a nemohl jsem s vozidlem popojet o metr dál. Ne že by na tom záleželo, ale už z principu jsem si toho všiml. Přitom kdyby mě nechali je o ten metr dál, tak narazím do zdi a nic se nezmění. Druhá byla u toho vědátora v nějakém bytě, kdy stál na prostoru ohraničeném stolem a ještě něčím a opět jsem nemohl překročit nějakou neviditelnou bariéru.

Pooky - promiň, ale posuzovat optimalizaci podle grafiky, která byla zastaralá už v době vydání mi nepřijde nejšťastnější :) Vždyť i já mám v rozlišení 1280*1024 co dělat na max. a to mám dneska už taky v podstatě lowend grafiku. Jsem rád, že se mi to stabilně drží lehce přes 30 FPS.
Myslím, že dřevěné dveře nepůjde prostřelit ani bazukou, což je vpodst. logické vzhledem k tomu, že jinak by hráč mohl brouzdat po celém New Yorku, po každém baráku, což by bylo z hlediska vývoje nemožné.

Destrukce je oproti prvnímu dílu opravdu krok zpět, ale jinak je hra o dost lepší. Hlavně díky toho taktizování, jak zmínil Pooky a i ten koridorový level design zničeného New Yorku se mi víc líbí.
joo rek bych ze destruktivita stoji celkem za prd. Ne, ze bych to nejak zvlast zkousel.
Jak je na tom zničitelnost prostředí? O tu jsem se nejvíc obával v souvislosti s přechodem z tropů do velkoměsta.

Je jasné, že toho moc zničit nepůjde, zejména u struktur levelu jako jsou budovy (časově i technicky náročné/nemožné), ale zajímá mne, jestli tam nejsou nějaké vyloženě komické blbost typu nezničitelný plůtek, neprůhledná a nezničitelná okna domů, nezničitelné dřevěné dveře... (a další berličky ve snaze udržet hráče v koridoru a ušetřit čas vývoje a výkon HW)

Po tom, co člověk v Crysis projížděl baráky v džípu, by to byl slušný krok zpět.
nelogický spawn nepřátel u mě byl taky, zatím jen jednou. Jinak Crysis 2 je i takový jasný důkaz, že konzole opravdu brzdí vývoj her (nebo spíš především grafiky - enginu a jeho možností). CryEngine 2 byl prostě ve všech směrech lepší a extra opzimalizované to taky není. Na gf8600gt 20-30fps na 1074x9xx (na 1280x1024 si ani neškrtnu) na "hráče/gamera". Crysis Warhead mi teda běžel líp. Ale ten feeling z hraní, střílení, taktizovaní a hlavně možností nového nanoobleku je mnohem, mnohem lepší a větší. Hrozně mě baví vylézt někam na vyvýšené místo, všechno si prohlédnout, označit nepřátelé, udělat si přehled, promyslet taktiku atd. To se jim dost povedlo.
quicksave bych si tipnul že nepůjde. Absence quicksave mi ani tak nevadí, ale totálně mě sere že hra (a obecně všechny hry co to nemaj) nemá funkci "save and exit". Prostě občas potřebuju hru vypnout a nechci znova opakovat část levelu, a nechci MUSET doběhnout k dalšímu checkpointu. Tenhle retardovanej design fakt nepochopím, dvojnásob od Cryteku.
Když ale pominu tohle, ten respawn viz níže, divnej příběh a slabší textury, tak se jedná o parádní akci, některý momenty jsou docela dechberoucí. Ta grafika, feel zbraní + 60fps dělá úžasnou kombinaci.

Jo a ještě jedna věc mi přijde vtipná - prší i v interiérech (pod střechou). WTF Crytek?! : )
Mě se stalo to samé, hra mi spawnula dva vojáky na stejné místo znovu. Přiběhl jsem tam, sejmul dva brokovnicí a než jsem se stačil otočit, tak se tam zhmotnili znovu.
Jestli se to stalo jednou, tak bych to zas tak nehrotil. U mě zatím jen hodina a půl hraní a baví mě to moc, hlavně překvapuje kvalitní AI.
Teda teď mě hra docela nepříjemně překvapila (a nepředpokládám že by to bylo FTL verzí, ikdyž možný to je). V levelu Gate Keepers odpálím nějakou fuse, odběhnu pryč, čekám na detonaci. Ta proběhne, načež se metr přede mnou objeví, ze vzduchu, nepřátelskej voják. Jako hra asi nepočítala že budu stát zrovna tam (přitom je to naprosto logický), ale stejně, takhle idiotsky spawnovat nepřátele? No wtf.
Přitom minutu předtím mě to tam hrozně bavilo, perfektní přestřelky, grafika, hratelnost..a najednou se stane tohle a immersion jde do hajzlu.
Já to mám originál a krabička se mi docela líbí. Jinak ten mlčící hrdina mě taky trochu štve, ale zvykám si. Kombinuju to s AC 2 a užvaněný Ezio mi to kompenzuje.

A grafika je hodně hezká, se slinou od huby si někdy prohlížím autobus a pak oblohu a mohutné mrakodrapy, jen vegetace je oproti jedničce o hodně slabší. Ty stromy vypadají docela bídně a trváva též nic moc, ale to je fuk. A na textury jsem nikdy moc nepříhlížel, pokud nebyly úplně rozplizlé.