Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Kdyz se rekne koridorovka uz to neznamena to co driv. Za par let se tak bude mluvit i o Oblivionu.:D

Co se tyce skriptu, jsou na tom v Cryteku klasicky velmi bidne. To se pak clovek nedivi, ze radsi naprogramuji dobrou AI. V jednicce Crysis jsem musel kvuli podelanymu skriptu asi desetkrat opakovat ten zaverecny fight, protoze se to vzdycky buglo. Tady je jeden vybornej skript kdy vyjdes po schodisti a uvidis jak mimozemstan rozpare vojaka. Pokud ho rychle stacis zabit nez toho vojaka popadne, rozpare se vojak sam a pokud to obejdes a nepujdes po schodech, budou tam stat proti sobe a nic nedelat.

A obcas me sralo, ze mi vypadavaly klavesy (ne doslova). Nekdy nefungovaly klavesy pro volbu zbrani, casto prestala fungovat klavesa pro utok na blizko. Zvlastni ale je, ze nikdy neprestaly fungovat klavesy Q a E.

Jinak ta aplikace co jsem postoval nastavuje i toggle crouch a toggle zoom.
ach jo přesně jak jsme říkal vystřílim 90% lokace načež mě sejme kokot z protěší střechy a load o deset minut zpátky. Přitom mi fakt vyhovuje účinost zbraní. AI je až mě to překvapuje občas víc než dobrá. Má tendenci obklíčit a dokoce i vyjít několik pater.

Vadí mi že se nedá zalehnout a snad ani pernamentně skrčit (to ale možná jo). Největší blbost je že si při modifikaci zbraně stoupnete. Už jsem asi třikrát kvůli tomu chcípnul. Dobijení energie obleku je asi moc rychlé což má vliv na hratelnost že hrajete stále zamaskovaní. Ale to kupodivu není až tak na škodu. Narážim i na bugy. Skoro na začátku v parku byl problém se skryptem kdy auto s vojákama někdy přijelo a někdy ne. A dvakrát se mi stalo že mi přestal fungovat přepínač dávky na zbrani.

Grafika v pohodě, je to koridorovka ale hraje se to dobře.
Zrovna teda Crysis bych hrát na gamepadu nemohl, do hry bych se nedokázal tolik vcítít, přeci jen ta ovladatelnost a hbitost je na myši mnohem lepší.
Taký rozdíl to určitě nebude, když velká část pc hráčů dá před klávesnicí právě přednost gamepadu a to i při fps. Mě se to ovládá skvěle, zvlášť si člověk udělá pohodlí a nemusí se hrbyt.
Pocitej s tim, ze na mysi nemas aim assist. Ja to hral na veterana a opakoval jsem jen vyjimacne, ale rozhodne bych nerekl, ze by slo vylozene o jednoduchou hru. Rozhodne bych v tomto pripade nesrovnaval hru se starsimi tituly a rikal o kolik jednodussi Crysis 2. Treba Half Life 1 je taky primitivni i na nejtezsi obtiznost. Treba takovy Vietcong je tezky, ale to neni kvuli ovladani, ale kvuli nutnosti opatrneho postupu, coz je v dnesni dobe raritou.

Gamepad je mene presny, ale neni to takovy rozdil jak si vsichni mysli.
A já to k tomu hraju na tu nad-člověka na gamepadu(x360 controller), takže si osobně myslím, že s myší by to byla taková ta střední.
No uvidím zatím jsem z toho nc neodehrál. Obtížnosti se ani nebojim. Obě crysis jsem projel na deltu a nijak těžký mi to nepřšli. I ten vlak v crysis warhead jak jsme četl jaký je to peklo tak jsem projel v pohodě na dva loady u těžkýho kulometu. Ono dnešní normal mi spíš připadá jako very easy. Asi aby se to stíhalo změřovat gamepadem :o)
Jsem na tom jak Cobot, nenávidím stejné úseky hrát znovu, často jsem schopný quicksavovat několikrát během jedné minuty. Ale pokud jsou checkpointy udělány rozumě, tak mi to zas tak nevadí. Každopádně za checkpoint před nepřeskočitelnou animaci bych dal někomu přes hubu, to jako jo...
Tady ty checkpointy vyřešili v celku dobře. A já třeba patřím mezi lidi, kteří by každou minutu "pro jistotu" ukládali a po malé chybičky hned nahrávali hru o půl minuty zpátky. Tohle se mi nejvíc stávalo u rpg - pokus omyl zda zabiju někoho s o dost s větším lvl. Nezabil? Nevadí. Zkusím znova. Jednou to dopadne a budu mít hodně xp. A absolutně to zkazí celou hru a plynulé hraní. A nejhorší je, že se od toho nedá odradit. Takže jsem dost spokojenej, že jsou tu jen ony checkpointy. Jsem v polovině a místy to bylo fakt peklo ( i když ona nejtěžší obtížnost není zas tak těžká jak bych po "nadčlověkovy" očekával, ale stejně je to hukot) , ale tahle hra má obrovskou výhodu. Něco dejte, ta cesta je nemožná? V pohodě, vykašli se na to a postupuj absolutně jinak, nebo si dej pauzu a prolítni to stealth stylem. Takže bych se frustrací checkpointem vůbec nezaobíral.
No jak se to veme. Vim co myslíš. Pro mě je to ale tom tu možnost mít. Používám to s rozumem určitě ne po zabití každího jedince. Mě prostě zoufale nebaví opakování stejných úseků. To je pro mě prostě katastrofa. Hry který nemají quicksve sice můžou nutit k opatrnému postupu, což souhlasím že není špatně, jenže stačí blbě navrženej checkpoint a je z toho flustrace jak hovado. A většina her to má vyřešený dost blbě. Nejlepší jsou ty co maj checkpoint před nepřeskočitelnou animací. To bych vraždil.
Quicksave je největší kaziž akčních her a her vůbec. Příklad - kolem mě je 10 vojáků - zabiju jednoho - save, zabiju druhýho - save, zabijou mě - load, zabijou mě load (pořád jich 8 zbývá) zabiju třetího save, hned mě zabijou - load. A celá bitka taktizování se změní v save a load jízdu bez možnosti propočítávat si situace, přemýšlet kam mě danej tah zavede, jestli neudělám kravinu, když polovinu zabiju potichu a pak zkusím jít rambo stylem. Mě chechkpointy vyhovujou a zde jsou skvěle umístěné (možná pár výjimek by se našlo, ale nic katastrofálního). A taky hraju na post-human warrior a docela paráda.
Ten quicksave bude asi problém. Nastavil jsme si "post-human warrior", fakt tedy název jak poleno, a už u druhý přestřelky mi došlo, že mě to asi donutí obtížnost snížit. Což je škoda protože tohle mi vyhovuje. Jenže představa že kvůli tomu budu opakovat některý části několikrát protože mě sejme poslední kokot v úrovni mě už teď vytáčí. Fakt ať žijou konzole.

Dá se někde nějak podrobněji nastavit grafika? Jako běhá to dobře i to dobře vypadá, ale chtěl bych si to případně nějak upravit. Jinak vizuálně to vypadá pěkně, ale po technické stránce mi tedy první dva díly připadali lepší. Občas mám pocit že je to dost rozblité a přesvícené.
To outro video je dobrej wtf. A žádný credits? Další wtf. Jinak stejně skvělá akce jako jednička, o dost dál než konkurence. Akorát ten příběh+němej alcatraz, dost hrozný, a je to škoda.
Nomád ale není hovad :-)
Jinak to spíše znamená nějaký kočovník, cestovatel - mně osobně to přípomíná nějakého severského neusazeného zarostlého vikinga.
Hochu, Pooky! To by byl frajer od loktů hore, by si každej připadal, že ani aj Chuck Norris na něj nedoplivne! Mě prostě příjde trapný pojmenování "Alcatraz" - protože tvůrci si určo řikali - Alcatraz - drsné vězení pro drsné chlapy .. chceme drsného chlapa? Dáme mu jméno Alcatraz! Nomád není až tak zlé, jen mi prostě to jméno připomíná nějaký ten dvoukřídlí hmyz, či podobnou havěť. Prophet je náhodou docela klišoidně dobře vybrané a psycho - prostě frajer. Problém je, že prostě Alcatraz nemá jak xich, tak i hlas a zbývá jedině to jméno. A na to začínám bejt alergickej. Kdyby se třeba jmenoval Rytmus, to by bylo uplně něco jiného! .)
Alcatraz, Nomad, Prorok - nevyjde to nastejno? Jediný kdo z toho vybočoval je tak maximálně Psycho.
Pro majitele PC originalky: Je tam online aktivace klice nebo jen obyc seriovej klic?
to przneni New Yorku v komentarich je nejaky novy trend nebo pokus o vtip nebo co?
Tara Strickland: "Alcatraz, Alcatraz come in! Come in!"

Alcatraz, thinking to himself: "I wish I could, but those goddamn idiots made me immersion breakingly mute!"

Kretén kterej rozhodl o Silent Protagonistovi by zasloužil vyhodit, grrrrrrr.
Jsem asi ve čtvrté misi a to jako fakt není hlavní hrdina schopen odpovědět na to, že není Prophet?

Ale jinak dojmy prozatím dobré.
Ona šla skoro celá hra projít v neviditelnosti, ale byla by to škoda, protože bys pak z humusu zabitých mimozemských nepřátel nemohl upgradovat oblek. No volba záleží čistě na tobě, jak se ke hře postavíš.
Překlad od externích společností bude levný nejspíš jen u jednorázových překladů do jednoho jazyka. EA překládá své hry do spousty jazyků a v takovém případě je určitě levnější mít na to jedno studio (technické zázemí, rozdělení práce, testování, kompletování) a na samotný překlad najímat/mít překladatele (soudě dle kvality odvedené práce to snad jsou ne až tak zdatní studenti).
U FPSek je cestina vetsinou stejne zbytecna, protoze ti tam maximalne nekdo neco hlasi pres mikrak a to asi tezko stacis cist, kdyz nekam bezis nebo bojujes. Kdyby radsi prekladaly rpgcka. Takhle akorat prijdou o polovinu vydelku v CR (pripadne i SR) z Dragon Age 2 a Mass Effect 3, zatimco na prodeje Crysis 2 to bude mit minimalni vliv. Na druhou stranu preklad Crysis muze trvat tak tri dny, kdezto Dragon Age tri mesice.

To je hlavni duvod proc mi sere, ze EA koupili Bioware. Kvalita ceske lokalizace od EA stoji pravidelne za pendrek (narozdil od CD Projektu/Comgadu) a ted uz na to serou kompletne. Nekde jsem cetl, ze by pry mohly hry prekladat externi spolecnosti za ve vysledku klidne i desetinovou cenu nez kdyz by to delali primo v EA, ale na to nejspis centrala EA nepristoupi.
Tímhle mě hra fakt překvapila, během hraní jsem to asi ani moc nevnímal a právě když jsem byl u konce a viděl, kam mám jít, tak jsem si jenom povzdechl, to zas bude mlátička na půl hodiny a dvacet loadů ... a ono to šlo potichu a rychle :)

Původně jsem chtěl dát 80 %, ale za ten konec jsem těch 5 % přidal, tohle dokážu ocenit.
Jo, taky jsem konec procházel v neviditelnosti a vždy jenom zlikvidoval ty tři bastardy, co se mi pohybovali kolem každého cíle a pak ty ke konci, kde jsem myslím neměl na výběr.

Mně se líbily ty mise s vojáky ve tmě, kde jsem kombinoval neviditelnost a armor s nanovizí a byl jsem díky skvělé technologii neporazitelný machoborec, ze kterého šel strach.
SilentWolf: To je daň za to, že EA snižuje náklady na tvorbu lokalizací. Pokud člověk může doporučuji vůbec českou verzi neinstalovat.

Zatím ve všech hrách od EA od dob Burnout Paradise (tady došlo k onomu zlomu, kdy se velká část lokalizace dělala mimo ČR) se vyskytují faktické chyby v překladu. Třeba v tom B:P je tuším prohozen význam "Takedown" a "Taken Down" (nebo něco na ten způsob, už si to nepamatuji :) ).
Wow, málokdy se stane, že mě hra ke konci dokáže pořádně překvapit, většinou se mi konce nelíbí ... ale tady se to stalo, už mi asi k dohrání moc nechybí, ale fakt, že mi hra ke konci umožňuje jít potichu a bez střelby, ačkoliv v každé jiné by se to zvrhlo v masakr. Thumbs up.
Ta čeština je od Cenegy ? Protože jako .. stiskni m1 pro plížení, potom popis jedné schopnosti obleku nepasuje k jeho popisu po rozkliknutí apod..
Co to bylo na tom konci? Ten prorok přežil nebo to byla nějaká nahrávka/vzpomínka nebo co?
diky hudbe MW2 melo tak skvelou akci, bez hudby by absolutne nebyla atmosfera, tohle OST bylo jedno z tech skvelych...a hodnotit se zase jako nebude????
DoomCZE: K tomu Zimmerovi - tak jako jo, hlavní téma je celkem fajn...ale jinak nechápu, co všichni mají hlavně soundtracku k MW2, já ho na pár vyjímek skoro nevnímal a sám o sobě mě nudil (jinak mám Zimmera rád - např.zrovna jsem příšel z Ranga a tam byla hudba za 10/10).
Přesně, působilo to jako takové Komando, nebo Predátor s Arnoldem. A to mi na tom právě dost vyhovalo, a byť jsme neviděli Nomadův xicht, působil rozhodně svým způsobem sympaticky a mě osobně bavilo hraní za něj. A občasný pokec, třeba s Psychem, tomu dal největší šťávu - prostě týpci jak se patří. Tady je ten Alcatraz prostě průser - dát mu hlas/charisma a věřím, že by to působilo absolutně jinak. Jinak designově je to podle mě jedna z nejlepších prácí, co jsem viděl. Polo-rozpadlý New York působí velkolepě a špicově.
Příběh se mi nezdá zase tak špatný, ale to je asi o vkusu. Tady se najdou třeba nějaké zvraty apod., jednička zase působila více militaristicky a postavy měly větší charisma.
Já to nechápu, některé věci vypadají fakt dobře a některé jsou tak odfláklé. Plavající bordel na vodě je jen textura, z blbého pohledu to vypadá fakt dobře. Být taková mizerně udělaná celá hra, tak si toho ani nevšimnu, ale takhle to působí o to víc jako pěst na oko.
Fajnové je, že se to snaží občas navodit lehce hororovou atmosféru s kapkou strachu. Zvlášť když na scénu vstoupí alieni (kteří vypadají oproti jedničnedost stylově a agresivně). Ale příběh stojí za prd (minimálně je špatně vyprávěn). Nomád, Psycho a Prophet byli větší frajeři a působilo to celkově víc stylově - ostrov, něco divnýho, parta drsných chlapů v ještě drsnějším oblečku, rozzuření korejci, zmražování pralesa atd.
Však důležité je, že grafika jako celek působí dobře a zaměřovat se na ty textury, na to opravdu většinu času není čas. No naštěstí nejsou tak vyblité jako u série Brothers in Arms, tam to bilo do očí snad všude.

Jinak ten noční New York se mi už zase tak moc nelíbí, přes den to bylo hezčí anebo předvečer, jak se někteřé mrakodrapy hezky zastiňovaly v mlze apod. + jak vrazila ta voda do New Yorku a pak okolo ty zatopené vraky apod. No i ten design zničeného New Yorku se jim hodně povedl a je rozhodně lepší jak volná jungle z prvního dílu.
Docela se mi líbil design, jak jsem se s tou jednotkou musel probojovat z jakésik zatopené vyvýšeniny přes ty rozpraskané cesty a průrvy ve skalách až k jakésik rádoby základně.

No dneska to asi dojedu, ale těch alienů je tam už jaksik moc.
Low-res jsou, ale většinu času to není čas vnímat a zkoumat a hra vypadá úžasně. Teď jsem byl v noci u budovy Max Life (parodie Met Life) a nebojím se hru nazvat nejlépe vypadající hrou roku.
Ale mohl by Crytek vydat high-res pack, nebo aspoň moddeři, o tom žádná.Mohli by se inspirovat u bioware.