@Bursoft (26.12.2020 11:06): Taky si myslím, kdyby se toho uchopili tak, jako u RDR2, vsadím klidně boty, že by dosáhli daleko propracovanější hry bez painful launche.
Diskuze
@sten (25.12.2020 18:29): Díky za reakci :)
@Bursoft (26.12.2020 11:53): V jedne z vedlejsich misi. Ale abys ji ziskal, musis hodne pokrocit v hlavnim pribehu. Vlastne az temer na konec, pred posledni misi (nebo serii misi, sam jsem to jeste nehral tak nevim, proste pred point of no return). No spoiler, right? :)
@marwel (26.12.2020 11:29): Jo, na to Porsche se těším, ještě furt nevím, jak se k němu dostat. Já neříkám, že na vlastním cestování je něco špatně, jen už jsem se přistihl, že hromada těch side misí je jen filler, pokud neděláš takové ty mini příběhy (Panam - nejlepší, Judy, Perallezovi apod). Většina těch mini misí je dojeď a zabij nebo dojeď a ukradni a začíná to být na jedno brdo a nebaví mě kvůli tomu jezdit sem a tam. Jinak si obecně to kochání pořád užívám, jen je to nejlepší pěšky :)
Nepoužívat rychlé cestování vypnout minimapu a pocit prozkoumávání noveho světa se dostaví skoro okamžite:)
@Bursoft (26.12.2020 11:06): Jakmile jsem ziskal Johnnyho Porsche, tak uz jsem fast travel nepouzil. :) Setril jsem na Shion "Coyote" (ten nomadi Shion), protoze vypada dobre, je rychly a dobre se ovlada. Johnnyho Porsche sice neni tak rychle (ma ale lepsi akceleraci), ale ovlada se opravdu dobre a je proste zabava s nim jezdit po meste.
Dialogovy system je ma druha nejvetsi vytka ke hre, hned po RPG systemu. Takze vyvoj postavy na prd, dialogove volby dost beze smyslu, ano, klidne to mohlo byt jako GTA/RDR2. :) RPG system mohli nahradit nejakym vice meaningful cyberwearem po vzoru Deus Ex, kde kazda augementace ma smysl a vyrazne meni hratelnost.
Dialogovy system je ma druha nejvetsi vytka ke hre, hned po RPG systemu. Takze vyvoj postavy na prd, dialogove volby dost beze smyslu, ano, klidne to mohlo byt jako GTA/RDR2. :) RPG system mohli nahradit nejakym vice meaningful cyberwearem po vzoru Deus Ex, kde kazda augementace ma smysl a vyrazne meni hratelnost.
@Clorky (25.12.2020 23:47): Podle mě by to bylo super. Rozhodnutí ve hře stejně mají pramalý význam, takže by ve výsledku nevadilo, kdyby to byl straight forward lineární příběh, jak je u R* zvykem. Samozřejmě by to muselo být vážnější jako RDR2, ne ve stylu GTA.
Včera po třech herních session, kdy jsem se pořád nedostal k další story misi jsem se přistihl, že začínám využívat fast travel, trochu mi to tu začíná připomínat ubisoftí šablonovitost.
Jako bonus by hráč dostal hru převážně bez bugů a ne naopak :D
Včera po třech herních session, kdy jsem se pořád nedostal k další story misi jsem se přistihl, že začínám využívat fast travel, trochu mi to tu začíná připomínat ubisoftí šablonovitost.
Jako bonus by hráč dostal hru převážně bez bugů a ne naopak :D
@ntz (26.12.2020 01:22): Není na tom zarážející bohužel vůbec nic - na konzolích ta hra buď nefunguje a nebo prostě nenaplnila (často přehnaná) očekávání, a tak se to v hodnocení projevuje. Podívej se na podrobnosti, když třeba Rudax dal v životě nižší hodnocení než 70% jen dvěma dalším hrám, ale Cyberpunku dal 10%, tak je jeho motivace evidentní, stejně tak se do hodnocení promítne když Duchino dá hře to nízké hodnocení třikrát.
Na pc je mnohem adekvátnější a to na konzolích ho brzy dožene pokud tam hru opraví a zároveň opadnou vášně. Ale jestli se hodnocení někdy dostane na úroveň Witchera? To asi těžko, pokud se hře nebudou věnovat jako No Man's Sky a nebude mít dlc nejmíň na úrovni těch k W3
Na pc je mnohem adekvátnější a to na konzolích ho brzy dožene pokud tam hru opraví a zároveň opadnou vášně. Ale jestli se hodnocení někdy dostane na úroveň Witchera? To asi těžko, pokud se hře nebudou věnovat jako No Man's Sky a nebude mít dlc nejmíň na úrovni těch k W3
@Clorky (25.12.2020 23:47): Ta představa bolí. Hodně bolí.
@Jab, @Charllize, @ZephyrCZ .. jako technicka stranka (na konzolich) tomu rozhodne neprospela, o tom zadna .. cetl jsem zatim vsechny komenty tady, dalsi komenty na ruznejch serverech (at uz ceskejch nebo zahranicnich ..) .. myslim si, ze i v tom gameing prumyslu to je jako vsude jinde .. jsou tam ruzne tlacenky a lobby, to finalni hodnoceni aka reception rozhoduje masa (jasne, napr. serial slunecna je superuspesnej pac ho lidi maj radi i kdyz si o nem ja nebo treba kdoliv z vas muze myslet, ze to je muciva ultraptakovina) .. na to, ze ten CP2077 je udelanej v takovem tom CDPR stylu (myslim si dle *mnoha* ruznych komentu co jsem cetl) ze obrovska masa kontentu prebije uplne vsechny nedostatky mi presto pripada soucasnych 77% strasne zarazejicich .. proto jsem to psal .. ja osobne (diky DBH - hodnoceni, diskusi a tem 5ti komentum co uz tady mame) jsem si jeste donedavna lamal hlavu s tim, ze bych si jako mel porizovat novej notas na cp2077 abych si to mohl zahrat .. uz si s tim hlavu nelamu .. ja pro to nejsem cilova skupina .. ja to vim/vidim diky DBH .. a za to jsem rad, protoze ja diky vam naprosto skvelej obrazek co to je ... zajimavej aspekt na tom je ze bych ten obrazek nemel, kdybych si precetl 100+1 claneku na nejakejch serverech z celyho sveta (vc. ceska samozrejme) .. ja ten obrazek vidim diky tomu, ze uz tady za relativne kratkou dobu co tu jsem, znam ruzne lidi, jejich nazory, tenhle ekosystem, takze diky tomu muzu ty veci spojovat a vidim to cele mnohem plasticteji .. v tuhle chvili si uvedomuju, jak je vlastne clenstvi na nejakem zajmovem serveru (jako DBH) uzasne a co mi dava ..
@Sarno (25.12.2020 23:57): Bingo.
@Cathan (25.12.2020 23:49): Tak pro CDPR je hlavní část příběh, kdežto příběhy GTA po čtvrtý díl (jelikož V jsem už nehrál) jsou vesměs buď těžký clichéfest a nebo rovnou totální sračka, aspoň podle mého názoru....
@ntz (25.12.2020 22:06): tak nebýt konzoli možná by i v zeleném byl :)
@ntz (25.12.2020 22:06): Co když jsou na DH CDPR hry hodnoceny víceméně objektivně?
@Clorky (25.12.2020 23:47): Ačkoliv má Cyberpunk 77 jistě řadu chyb, Rockstar by do toho šel tak povrchně, že by se nedalo mluvit o těch přidaných pozitivních hodnotách.
Položme si otázku, jak by vypadal Zaklínač, kdyby ho dělal Rockstar...
No, já znám odpověď xD
Debilně.
Položme si otázku, jak by vypadal Zaklínač, kdyby ho dělal Rockstar...
No, já znám odpověď xD
Debilně.
@ntz (25.12.2020 22:16): Ale to že spousta lidí nehodnotila ber tak, že tomu "zelené číslo" třeba dát i můžou, protože jsou do hry třeba ponořeni a baví je (můj případ, prozatím). A PC verze je opravdu v zelených a všichni víme proč, osobně nemám s hrou třeba téměř žádné problémy. PS5 a Xbox Series X skoro nikdo nemá, to moc lidí hodnotit prozatím nebude a staré konzole jsou výkonově vraky (sry, ale je to tak), takže na nich ta hra nepojede dobře nikdy. Ano, je to chyba CDPR, je to také ale chyba Sony a MS, že to pustili přes certifikace, sami museli moc dobře vědět že to je na těch old-gen konzolích v háji, když hru schvalovali a neměli to na ně vůbec vydávat, ale stalo se. Renomé hry je poškozeno, o tom ani potom, ale osobně, pokud vynechám staré konzole, tak na PC to jako průser nevidím. Naopak. Ale o tom se rozepíšu až v hodnocení, ke kterému mám zatím daleko (46 hodin nahráno, v příběhu jsem na 20 procentech... ).
Furt jsem to nehrál, jen mě tak napadlo (a vzhledem k rozsáhlosti diskuze určitě i ostatní).
Představte si, co kdyby Cyberpunk dělal Rockstar?
Představte si, co kdyby Cyberpunk dělal Rockstar?
@stepankoby1 (25.12.2020 22:10): asi jo, ted jsem na ta hodnoceni koukal ... pokud ale udelam prumer z komentu a hodnoceni lidi, co napsali koment, tak je to 68% .. + spousta lidi jeste nehodnotila ..
@ntz (25.12.2020 22:06): Kdybys bral jen hodnocení na PC, tak se do zelených dostane bez problémů.
jestli uz ani tady na DBH neni CP2077 v zelenych cislech tak to asi bude dost hrozny .... :P
@Neelixx (25.12.2020 18:27): Je ovšem otázka, jak soud definuje pojem "virtually unplayable". Některým lidem hra přijde nehratelná když má pod 60 fps, zatímco jiný ti ji odehraje klidně i na 15 a bude v pohodě. Tady si myslím, že by mohli žalovatelé narazit a soud je zařiznout tvrzením, že hru lze na zařízení dohrát od začátku až dokonce a max můžou doufat na nějaké mimosoudní vyrovnání.
U nás máme lawsuity prakticky co tři týdny - měsíc, ať už nás někdo obviňuje z krádeže patentu a nebo nás obviňují z "porušení práv spotřebitelů" :D
U nás máme lawsuity prakticky co tři týdny - měsíc, ať už nás někdo obviňuje z krádeže patentu a nebo nás obviňují z "porušení práv spotřebitelů" :D
@Žlučník (25.12.2020 19:17): No, třeba swanující benga nepřímo slibovali už v prvním teaser traileru a nakonec to dotáhli až do finální hry :D
@pajmič (25.12.2020 18:29): Já nikde nepsal, že se kecalo.Ale slibovalo.:)
@Sajbrspank (komentář): Hodně craftim, takže ti k tomu něco přihodím. Například náboje nemusíš nakupovat, dají se vycraftit z obyčejných součástek a můžeš jich mít fakt hodně. Když si hodíš perk, který automaticky mění junk na součástky, tak to jde v pohodě. Tím se ale dostávám k hroznýmu voseru u craftění a to je vylepšování součástek o level. po odemknutí perku můžeš vylepšit obyč součástky na lepší, lepší na epic a epic na legendární. Bohužel ve hře není možnost zvolit kolik součástek chci vylepšit. Takže když chci třeba 20 legendery součástek, tak musím jít úplně od zdola a postupně je vylepšovat. Což v praxi znamená tak 300x click and hold! To je naprostá šílenost, přitom by stačil jednoduchej bar "kolik součástek si přejete vylepšit?" a né to dělat po jedný jak kokos.
@pajmič (25.12.2020 18:29): A nezapomeňme na úplně první prohlášení: "Coming: when its ready."
@Žlučník (25.12.2020 16:20): In 2018 "Everything you see is potentially subject to change" nu, nemůžeme tvrdit, že kecali :D
@FildasCZ (25.12.2020 10:23): Co jsem se tak dočetl, tak na vině je především vedení společnosti, které vyžadovalo po vývojářích nekonečné přesčasy, místo delšího odkladu, který by hra potřeboval, na což vývojáři upozorňovali. Těžko říct, kde je pravda, ale ve firmě prý teď vládne celkem velká rebélie, kdy je komunikace na firemních sezeních mezi vedením firmy a vývojáři dost vyhrocená.
Co se týče refundu, tak nedávno vyšla zpráva, že se Cyberpunku i se započtením refundací prodalo 13 milionů kopií. Otázka je, o kolik studio přišlo vydáním absolutně nedodělané hry. Především v kombinaci, kdy hra nemá žádnou ochranu a v release day se již objevila na warez. Nebýt těch problémů, tak by asi hravě mohli poškádlit Zaklínače 3 s 28 miliony prodaných kopií, ale takhle to bude velkej problém.
Mám nahráno asi 30 hodin a musim říct, že se dost bavim. Desing světa je fakt mistrovský dílo, ale zároveň musím říct, že jsem zabugovanější hru ještě neviděl. Navíc, je na ní poznat, že jí chybí rok intenzivního vývoje, což je největší problém, protože to se patchema prostě neopraví. A jestli jo, tak za dva tři roky.
Co se týče refundu, tak nedávno vyšla zpráva, že se Cyberpunku i se započtením refundací prodalo 13 milionů kopií. Otázka je, o kolik studio přišlo vydáním absolutně nedodělané hry. Především v kombinaci, kdy hra nemá žádnou ochranu a v release day se již objevila na warez. Nebýt těch problémů, tak by asi hravě mohli poškádlit Zaklínače 3 s 28 miliony prodaných kopií, ale takhle to bude velkej problém.
Mám nahráno asi 30 hodin a musim říct, že se dost bavim. Desing světa je fakt mistrovský dílo, ale zároveň musím říct, že jsem zabugovanější hru ještě neviděl. Navíc, je na ní poznat, že jí chybí rok intenzivního vývoje, což je největší problém, protože to se patchema prostě neopraví. A jestli jo, tak za dva tři roky.
Takhle si asi prožití vánočních svátků v CDPR nepřestavovali.
@Rapier (25.12.2020 11:08): Vyborny podotek a informace.. navic, kdyz na NPC zamiris, tak se zacne vzdavat a vidis informaci, ze pachas ilegalni cinnost.
odkaz Jinak tady většina slibů.Tohle by se nemělo tolerovat u žádného studia.Pak budou flákat vývoj a radši to narvou do marketingu.A budou vycházet srance čím dál víc.
@HolyMeatball (25.12.2020 13:19): díky moc
@Lopre (25.12.2020 12:59): Ne, po dokončení hlavního příběhu tě hra vrátí zpátky do bodu před načnutím poslední šňůry misí. Na toto tě ale hra samotná dopředu upozorní, takže žádné strachy.
Chtěl bych se zeptat, hraji Cyberpunk a zajímá mě jestli můžu nejprve dohrát jen hlavní příběh a jakmile ho dohraji tak můžu hrát zbytek vedlejších misí? Jde mi o to, aby jak bude hra dohrána se mi to nevyplo a veškeré vedlejší mise bych neměl splněné. Děkuji za odpověď
@Sajbrspank (komentář): - Chodci nereagují na vytaženou zbraň.
Očividně autoři něco neudělali správně. Ne každý si koupí a dopředu přečte knihu o světě Cyberpunku, nicméně důvod proč nikdo nereaguje:
"Not long after the mob wars were a distant memory and Night City had become a relativity peaceful place, with the downtown area being policed at all times. However many dangers still remained, and the scars of previous conflicts had not yet healed. Weapons are commonplace in everyone's day to day lives and it would not be out of the ordinary to see a gun next to a briefcase on the sidewalk."
Zdroj odkaz
PS: když jsem si přečetl historii světa, něco o kolapsu, městech, válkách apod. tak nezbývá než dodat že novodobá historie je tam podobně "ujetá" jako u Shadowrun odkaz, respektive je temnější.
Jako hráč/gamemaster papírových stolních RPG systému jsem preferoval Shadowrun protože u něj mohli hrát i zájemci o magii. Popravdě neznám nikoho v celé ČR/SR kdo by tenkrát v devadesátkách hrál Cyberpunk 2020 papírové stolní RPG.
Nezbývá než doufat, že jednoho dne CDP nebo někdo jiný udělá podobnou hru z prostředí Shadowrunu.
Očividně autoři něco neudělali správně. Ne každý si koupí a dopředu přečte knihu o světě Cyberpunku, nicméně důvod proč nikdo nereaguje:
"Not long after the mob wars were a distant memory and Night City had become a relativity peaceful place, with the downtown area being policed at all times. However many dangers still remained, and the scars of previous conflicts had not yet healed. Weapons are commonplace in everyone's day to day lives and it would not be out of the ordinary to see a gun next to a briefcase on the sidewalk."
Zdroj odkaz
PS: když jsem si přečetl historii světa, něco o kolapsu, městech, válkách apod. tak nezbývá než dodat že novodobá historie je tam podobně "ujetá" jako u Shadowrun odkaz, respektive je temnější.
Jako hráč/gamemaster papírových stolních RPG systému jsem preferoval Shadowrun protože u něj mohli hrát i zájemci o magii. Popravdě neznám nikoho v celé ČR/SR kdo by tenkrát v devadesátkách hrál Cyberpunk 2020 papírové stolní RPG.
Nezbývá než doufat, že jednoho dne CDP nebo někdo jiný udělá podobnou hru z prostředí Shadowrunu.
@FildasCZ (25.12.2020 10:23): Já nabyl dojmu, že selhala komunikace mezi vývojáři, marketingem a vedením.
Je někdo, kdo má páru, proč to vydali nedodělané ( nestíhám ty kvanta příspěvků číst všude) ? Kromě akcionářů ? Co je větší zlo ztráta fanoušků či akcionářů ? Když defakto hra se zaplatila skoro 4x :). O kolik asi tak přišli refundem :)
Upřímně já byl raději proto, aby hra vyšla později. Pokud už věděli v roce 2016, že konzole to nebude stíhat, tak 4 roky jsou sakra dost na to :).
A mohli to udělat, jako to dělají jiné studia, že vydají hru, jak na konzoli, tak na pc, ale poměrně osekané. A ne, že to vydají na konzole nefunkční defakto :). SI tak říkám, co si asi tak mysleli? Že hele oni to fanoušci přežijí atd ?
Kolik her vyšlo rozbitých atd :) a nebylo kvůli tomu takové halo.
Jen k zamyšlení.
Upřímně já byl raději proto, aby hra vyšla později. Pokud už věděli v roce 2016, že konzole to nebude stíhat, tak 4 roky jsou sakra dost na to :).
A mohli to udělat, jako to dělají jiné studia, že vydají hru, jak na konzoli, tak na pc, ale poměrně osekané. A ne, že to vydají na konzole nefunkční defakto :). SI tak říkám, co si asi tak mysleli? Že hele oni to fanoušci přežijí atd ?
Kolik her vyšlo rozbitých atd :) a nebylo kvůli tomu takové halo.
Jen k zamyšlení.
@Fritol (25.12.2020 08:49): no je to pak už trochu trapné všem říkat hned tam budu, protože chci hrát všechny samozřejmě.
@Paul (25.12.2020 04:36): wow, reálná Panam je najs.
@Feidias (25.12.2020 08:28): Že? To neustálé zvonění telefonu mě děsně sralo. A nejen od něj...
@Feidias (25.12.2020 08:28): Že? To neustálé zvonění telefonu mě děsně sralo. A nejen od něj...
Ten Delamain furt otravuje.
@Paul (25.12.2020 04:36): tyjo panam v reálu vypadá ještě lépe než ve hře:).
Též mám chuť. Teď jsem se synem řídil Johnnyho Porsche.
Též mám chuť. Teď jsem se synem řídil Johnnyho Porsche.
@SilentWolf (23.12.2020 16:07): Teda, ta se tváří jak vrcholný herecký výkon Segala. :-D
@Bursoft (23.12.2020 22:39): Taky ještě mohli ukecat Arnolda.... :-D
@SilentWolf (24.12.2020 12:16): Hlavně, že o tom celý ten CP je...
@Bursoft (23.12.2020 22:39): Taky ještě mohli ukecat Arnolda.... :-D
@SilentWolf (24.12.2020 12:16): Hlavně, že o tom celý ten CP je...
@Paul (25.12.2020 04:36): Opouští se blbě, já to teď mám k pc přes celou republiku a tak jsem si sebou vzal aspoň soundtrack :)
Půl pátý ráno po štědrém, asi bych měl jít spát, ale mě se to Night City (příhodnej název) fakt blbě opouští
https://abload.de/img/desktopscreenshot20204sjz7.png
https://abload.de/img/desktopscreenshot2020nbk3b.png
https://abload.de/img/desktopscreenshot2020h5jeb.png
https://abload.de/img/desktopscreenshot2020t1kgr.png
https://abload.de/img/desktopscreenshot202028j9y.png (někdo v týmu má rád From Dusk Till Dawn? :))
A Panam unboxuje kolektorku..
https://www.instagram.com/p/CJMEkbmgvUt/
https://abload.de/img/desktopscreenshot20204sjz7.png
https://abload.de/img/desktopscreenshot2020nbk3b.png
https://abload.de/img/desktopscreenshot2020h5jeb.png
https://abload.de/img/desktopscreenshot2020t1kgr.png
https://abload.de/img/desktopscreenshot202028j9y.png (někdo v týmu má rád From Dusk Till Dawn? :))
A Panam unboxuje kolektorku..
https://www.instagram.com/p/CJMEkbmgvUt/
Tak minimálně to mohlo fungovat tak, že jako člověčí holátko mám fog of war a z gigů si musím vydělat prachy na augmentace, který mi zviditelnění mapu, který mi dovolí přejet z vnějších districtů do downtownu apod. Jako u mě ta hra teď balancuje někde kolem 8/10 i přes tu nálož glitchů, ale nemůžu si pomoct, že v mnoha směrech to mohlo být mnohem dotaženější skrz mechanismy i různé featury.
Je to fakt kurevsky dobrej early access.
Je to fakt kurevsky dobrej early access.
@Paul (24.12.2020 21:04): Ježiš, to by byly mody pro masochisty :D Já si myslím, že by se v tom vzhledem ke spletitosti města vyznat kloudně prostě nedalo.
Kdyby hra vyšla na PS1.
@Cathan (24.12.2020 21:29): jasně, to beru. Jsou to dva různý přístupy, ono i mapa zaměřená na jedno velký město je něco jinýho, než mapy ve Falloutu/KCD. Ale čistě z design hlediska by mě zajímalo, jak moc by to změnilo zážitek, i když by to logicky moc nedávalo smysl (dvojnásob když V už je v NC půl roku).
Ahoj dotaz ohledne konce rozhodl jsem de pro V ze bude zit ale bylo mi receno ze bude zitnjen 6 mesicu, je mozno mu to nejak prodlouzit muze to byt treba tim ze johny ma v menu 60% a v jen 40% jde mu nejak prodlouozit ziti ??
@Paul (24.12.2020 21:04): Hm, ale na rozdíl od Cyberpunku to v KDC dává smysl :D
Vzpomínám si, že jsem se v Deus Ex: Human Revolution neskutečně vztekal, že teda údajně hraju za vyspělého androida, ale nemám ani pořádnou navigaci. To prostě nemá logiku. Sci-fi jsou jsou ta výjimka, kde ty zjednodušující mechaniky mají i RP význam.
Vzpomínám si, že jsem se v Deus Ex: Human Revolution neskutečně vztekal, že teda údajně hraju za vyspělého androida, ale nemám ani pořádnou navigaci. To prostě nemá logiku. Sci-fi jsou jsou ta výjimka, kde ty zjednodušující mechaniky mají i RP význam.
@Charllize (24.12.2020 19:48): Já bych neřekl, že je ten open world Cyberpunku nějak prázdnější nebo že se toho v něm děje méně, než ve Falloutu 4. Ale ty hry jsou jinak navržený. Fallout je o chození a prozkoumávání mapy a její postupný mapování a objevování. Docela by mě zajímalo, jak by se Cyberpunk hrál, kdyby na začátku hry na mapě nebyly vůbec žádný ikony, samotná mapa by měla fog of war (např. by byla v černém jen s vyobrazením čtvrtí, a červenala by až s "manuálním" prozkoumáváním) a všechna místa by bylo potřeba najít.
Možná by to někdo mohl omodovat. Protože ač mi ten icon overload design žíly netrhá, postupný prozkoumávání města a nutnost si všechno najít by zážitek (minimálně mě) ještě zlepšilo.
A co teprv kdyby to udělali jako v hardore mode KCD a ani mi nedali ikonu sebe samýho, a veškerá navigace by byla na základě prostředí a landmarks. Kurva to chci :D
Možná by to někdo mohl omodovat. Protože ač mi ten icon overload design žíly netrhá, postupný prozkoumávání města a nutnost si všechno najít by zážitek (minimálně mě) ještě zlepšilo.
A co teprv kdyby to udělali jako v hardore mode KCD a ani mi nedali ikonu sebe samýho, a veškerá navigace by byla na základě prostředí a landmarks. Kurva to chci :D