Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Guldy (06.01.2021 17:51): to je docela škoda. Spoustu naznačených věcí jsem očekával ve hře už od začátku. Hlavně podzemní část města nebo dospělejší questy (drogy u dětí) by svědčili o té hloubce, kterou CDP celý vývoj naznačoval.
@AlieN (06.01.2021 15:18): Jo, Thronebreaker je skvelý, ale, bohužiaľ, nie je to hra úplne pre masy. No i tak som čakal, že minimálne tí najskalnejší fanúšikovia Zaklínača si za ten čas zahrajú - už len kvôli skvelému príbehu, ktorý stojí za to.

Hlavný problém Cyberpunku 2077 je, samozrejme, technický stav pričom to jadro je nesporne kvalitné. Už len kvôli tomu nahor pôjde až sa vychytajú muchy, no treba brať do úvahy aj obrovské očakávania, ktoré sa s ním spájali. Už teraz sa objavuje viacero komentárov poukazujúcich na to, že tá hra nie je tak dokonalá ani po ostatných stránkach - minimálne nie je taká akú si vysnívali vďaka marketingu. A to sa do istej miery prejaví.
@M.a.t.t. (06.01.2021 15:06): Her které tu mají za letošní rok nějaké hodnocení a to je lepší než u Cyberpunku je určitě mnohem víc, a klidně si je počítat můžeš, jestli chceš.

K porovnání se staršími CDP hrami - teď těžko říct, ale vzhledem k tomu jak tu od úvodního nářezu při vydání hodnocení Cyberpunku stoupá, bych si docela vsadil že první dva Zaklínače překoná. Thronebreaker má koukám hodnocení docela nízké, což je dost škoda, toho bych za sebe řadil určitě výš než prvního Zaklínače - ten mě už tehdy z větší části příliš nenadchl, a od té doby nezestárl zrovna s grácií.
@AlieN (06.01.2021 15:00): Tak zase môžeme rátať aj Command & Conquer Remastered Collection, Animal Crossing a Half-Life: Alyx, ktoré majú všetky nad 10 hodnotení a starom systéme by boli v reprezentatívnom rebríčku.

Hodnotenie Cyberpunku by malo ísť časom určite nahor, ale stigmy najhoršie hodnotenej veľkej CD Projekt hry sa zrejme (na DH) nezbaví.
@M.a.t.t. (06.01.2021 14:34): Z toho právě vycházím a není - Black Mesa tu sbírá hodnocení už roky a teď byla předatována s doplněním Xenu (který její hodnocení spíš snížil, lol), a to CoD:MW2 CR je jen reskin singl části staré hry, takže ho také nepočítám.
@Cathan (06.01.2021 12:37): já bych to měl těžké.

Last of Us 2 je pro mě vším definicí dokonalé hry. 100%.
Cyberpunk 2077 je pro mě definice nesplněného potenciálu, nedotaženosti a dávám mu 80%.

Ale to jsou jen čísla a já v tuto chvíli nejsem schopen vybrat hru roku z těchto dvou. Už jen proto, že pořád na CP myslím. Ale už to, že tam CP je, svědčí o tom, že si to zaslouží.

Určitě víc než Tsushima. To je jak LIDL verze ubisoftích her.
Musím si fakt ulevit žáhu - Hra roku? Jako vážně?
A lidé si stěžuji, že Oscaři jsou neobjektivní xD
Ja jsem je mergnul. Musel jsem kvuli tomu narvat vsechny nasysleny attribute body do Inteligence, coz nakonec vlastne zasadne ovlivnilo muj finalni build. :)
@Tarhiel (06.01.2021 06:49): Ten úkol byl super, já jsem bohužel neměl na výběr, protože na zničení jsem neměl dost dobrou zdatnost, tak jsem musel jít cestou restartu. Johnny to okomentoval, že jsem ču*ák a bylo :-)
Tak som dohral Delamain Quest - to bolo dobré! :D Nakoniec som sa ich po velkom váhaní rozhodol mergnúť, ale chcel som povodne Core zničit a pustiť ich - som čítal, že ked ich pustíš, posielajú ti z času na čas bizardné správy :D
Dotaz pro ty, kteri maji vsechna auta ve hre. Chapu to spravne ze ten nomadskej Sidewinder ziskat nelze? Skoda, jedno z nejlepsich aut ve hre. Ja jsem ted v druhem pruchodu doklepl prvni akt, po tom, co jsem splnil vsechny side aktivity ve Watsonu (takze zacatek druheho aktu na 17 levelu, street cred 30 :D), a koupil zpet "sve" Gecko (ackoli to vase ze zacatku za nomada, neni tak vytunene).

A jeste jeden. Chapu take spravne, ze ty urovne jednotlivych skillu, jakoze crafting v tomto pripade, lze levelovat pouze do urovne rovne polovine urovne vasi postavy? Crafting mi totiz nejde pres 8, tak jestli to neni bug.
@BUMTARATA (05.01.2021 23:43): To souhlas, je tu pár částí kde ta nedotaženost prostě bije do očí a je to zbytečné. I když u těch závodů by stačilo fakt málo k tomu aby byly dost fajn, a z příběhového hlediska (všechno kolem Claire) je to velká paráda.
@AlieN (05.01.2021 23:22): No, souvisí s tím tak, že se na ni nedá spolehnout, že by tvořila dobrou, zábavnou kulisu sama o sobě. Každopádně ta snaha o dramatizaci skriptováním ústící v mizení aut je tu, myslím, jen na škodu. Vůbec je mi líto, že nechápou, že řetěz je jen tak silný jako jeho nejslabší článek, že je často lepší do hry něco nedat než to tam dát rozbité, nehezké, jako třeba ty závody.
@BUMTARATA (05.01.2021 23:12): To je podobné jako s těmi závody - natvrdo naskriptované jako to bylo ve starých GTAčkách než se to Rockstaři naučili dělat přirozenější. Ale AI běžné dopravy a civilistů v ulicích s tím nijak nesouvisí.
Sakra, to okolie mesta si rovno pyta nejaky ten Interstate 76 mod alebo nieco podobne. Hodne mi to pripomina tu hru, ked tam tak jazdim po tej pusti. :)
Jinak jak jsem psal, že jsem skeptický, že by cokoliv dělali s AI města, tak i proto, že při designu misí s ní v podstatě nepočítají, dobře je to vidět např. v úvodu mise Hříšník/Sinnerman.

Čas 0:10-0:25 je nejvýstižnější. Celá honička je naskriptovaná, auta vám křižují cestu, ta, která tu nemají co dělat, mizí, jiná se objevují, další se noří do silnice, do toho se zhasíná/rozsvěcí, jak je potřeba, třešničkou budiž, že na konci na vás Jablonsky křičí, ať zabrzdíte, třebaže ani dál jet nemůžete, ta hra zabrzdí za vás.

Vyniká tu i značná narativní nekonzistence V, na jedné straně ji/ho můžete roleplayovat jako někoho se smyslem pro spravedlnost, v jiných situacích nehne ani brvou, když je nevinný popraven uprostřed ulice. Daň za mnoho questů psaných mnoha lidmi, kteří spolu moc nemluví, hádám.
@kristmeister (05.01.2021 22:52): Jo, já dal variantu merge a to se pak Delamain už neprojevoval, ale když je osvobodíš, tak pak prý posílají občas nějaké zprávy

@Jab (05.01.2021 22:50): Jo to rozhodně. A jdi do toho klidně hned, pokud budeš mít štěstí a nebudeš trpět na nějaké zásadní bugy - pokud tedy nechceš čekat na lepší hardware, nebo rovnou na complete verzi se všemi DLC, což ale bude trvat určitě víc než rok :)

@Paul (05.01.2021 22:59): Jiný background není jen o jiném začátku, ale je i hodně dialogových možností v průběhu celé hry - které jsou většinou jen kosmetické, ale občas i otvírají jiné možnosti postupu.
@SilentWolf (05.01.2021 22:30): já při druhém hraní uvidím minimálně jiný začátek, jiný závěr a jinou romanci. Plus částečně jinej gameplay (nebudu už focusovat na hacking a stealth, ale spíš gunplay). A jinej jazyk (cz místo en). To není zas tak málo :) Ale je fakt, že razantní volby co by změnily půlku hry ala Witcher 2 tu nejsou.