@BUMTARATA (16.01.2021 09:53): Že Tě hra nevede za ruku a všude nebliká šipka, považuju za plus nikoli mínus.
Diskuze
@SavageCZ (16.01.2021 09:36): Vtipný je, že já tu holčičku potkal poprvé až po zápase a vůbec jsem nechápal, co to sakra mele.
@marwel (16.01.2021 09:24): Bojoval jsi přece hlavně kvůli té holčičce ne? a ta by Ti k tomu po boji něco řekla, kdybys nesbalil prachy a neodešel :-P
@MrBlack (16.01.2021 05:39): Jn, tak ono to na starych konzolich nepujde... A GTA5 jelo na cem? Xbox 360!
To jsem tak koukal na dalsi srovnavaci video s GTA5. Znovu z toho vyslo presne to, co jsem rikal - AI a skripty NPCcek muzou za nejvetsi porci problemu ve hre. Kazdopadne to nakonec dopadne tak, ze zatimco GTA5 nebo RDR2 si budou pamatovat lide dlouho, u Cyberpunku si lide budou pamatovat hlavne ten podelanej launch hry. I presto, ze jsem ve hre uz utopil pres 150 hodin, tak mam pocit, ze kdyz se me na neco ohledne hry nekdo zepta za pul roku, budu vedet pendrek jak v pripade Outer Worlds. Skoda. No, jdu jeste hrat. :)
To jsem ted vybojoval ten posledni pestni souboj. A co z toho? 3000 eddies a konec questu beze slova protoze jsem se vzdalil tri metry od trenera. xD Epic!---- Fail.
To jsem tak koukal na dalsi srovnavaci video s GTA5. Znovu z toho vyslo presne to, co jsem rikal - AI a skripty NPCcek muzou za nejvetsi porci problemu ve hre. Kazdopadne to nakonec dopadne tak, ze zatimco GTA5 nebo RDR2 si budou pamatovat lide dlouho, u Cyberpunku si lide budou pamatovat hlavne ten podelanej launch hry. I presto, ze jsem ve hre uz utopil pres 150 hodin, tak mam pocit, ze kdyz se me na neco ohledne hry nekdo zepta za pul roku, budu vedet pendrek jak v pripade Outer Worlds. Skoda. No, jdu jeste hrat. :)
To jsem ted vybojoval ten posledni pestni souboj. A co z toho? 3000 eddies a konec questu beze slova protoze jsem se vzdalil tri metry od trenera. xD Epic!---- Fail.
peníze mi za tu PS4 verzi hry už začátkem vrátili.
Tak tuhle zajímavost jsem si zamiloval: "Hra byla oficiálně oznámena již roku 2011 nicméně aktivní práce na vývoji byly odloženy prakticky až do roku 2016 protože v CD Projekt RED se obávali že tehdejší konzole by měli problém hru zvládnout a také kvůli náročnosti práce na hře The Witcher 3: Wild Hunt" :DDD
[cynicism] Tak nějak jejich obavy byly oprávněné XD[/cynicism]
[cynicism] Tak nějak jejich obavy byly oprávněné XD[/cynicism]
Nojo ještě že existuje kvalitní alternativa: https://www.databaze-her.cz/hry/cyberpunk-3776/
@SilentWolf (15.01.2021 12:14): vyvrátili ten rumor jako celek, protože v něm byla spousta nesmyslů. Že ale na C77 budou pracovat longterm potvrdili několikrát.
@BUMTARATA (15.01.2021 12:06): jó, to si taky vzpomínám no. :D
Prostě https://i.imgur.com/5D541nx.mp4
Takže ano, proto chci comeback ve stylu No Man's Sky a přijde mi směšné, jak to naprosto vyvrátili, když se tím fakt mohli inspirovat.
A taky by mě zajímalo, proč jsem měl v telefonu pak kontakt na toho muže s hořícím rozkrokem. A tak dále.. a tak dále. :D
Prostě https://i.imgur.com/5D541nx.mp4
Takže ano, proto chci comeback ve stylu No Man's Sky a přijde mi směšné, jak to naprosto vyvrátili, když se tím fakt mohli inspirovat.
A taky by mě zajímalo, proč jsem měl v telefonu pak kontakt na toho muže s hořícím rozkrokem. A tak dále.. a tak dále. :D
@SilentWolf (15.01.2021 11:49): To mi připomnělo ten quest s Bobem (a ledvinou):
[přivezeš ledvinu a po nějaké době se Bob zase ozve]
Bob: Přijeď, je to naléhavé.
[přijedeš]
Bob: Tak to dopadlo dobře.
Ale v tomhle případě, co zmiňuješ ty, to samozřejmě zabolí více.
[přivezeš ledvinu a po nějaké době se Bob zase ozve]
Bob: Přijeď, je to naléhavé.
[přijedeš]
Bob: Tak to dopadlo dobře.
Ale v tomhle případě, co zmiňuješ ty, to samozřejmě zabolí více.
@SilentWolf (15.01.2021 11:49): Tvl, ještě že jsem neměl motivaci a trpělivost tu šňůru dělat, to bych s něčím práskl o zem :D
@BUMTARATA (15.01.2021 11:22): však ta linka s kyberpsychoušema se tím mohla zabývat. Ale nakonec to usekli.
Regina: V, děkuji, přijeď prosím, musíme si promluvit z očí do očí.
osobně
V: Tak jsem tady.
Regina: Ještě jednou děkuji, udělala jsi velkou věc. Měj se. :D
Regina: V, děkuji, přijeď prosím, musíme si promluvit z očí do očí.
osobně
V: Tak jsem tady.
Regina: Ještě jednou děkuji, udělala jsi velkou věc. Měj se. :D
@SilentWolf (15.01.2021 10:49): Začínám ti v tomhle rozumět. Při prvním průchodu měla moje V Mantis Blades (dokud je nevyměnila za Gorilla Arms) a musím říct, že jsem se docela bál o Judy! Teď má můj V Gorilla Arms a vlastně se Panam ani nedivím, že je studená jak psí čumák.
A k tomu, co jsi psal předtím. Kdyby o tom rozjařeně nemluvili, tak by udělali líp. Snad si to už taky uvědomili. Protože právě v předloze má na tebe kyberware vliv v tom smyslu, že když ho máš hodně, tak propadneš kyberpsychóze a game over. O tom bohužel taky JENOM mluvili.
@S4TW (15.01.2021 10:44): Viz předchozí diskuzi. Nevím, o tom. Ale AlieN psal, že je to přece logický! :))
A k tomu, co jsi psal předtím. Kdyby o tom rozjařeně nemluvili, tak by udělali líp. Snad si to už taky uvědomili. Protože právě v předloze má na tebe kyberware vliv v tom smyslu, že když ho máš hodně, tak propadneš kyberpsychóze a game over. O tom bohužel taky JENOM mluvili.
@S4TW (15.01.2021 10:44): Viz předchozí diskuzi. Nevím, o tom. Ale AlieN psal, že je to přece logický! :))
@S4TW (15.01.2021 10:44): ale vůbec nepřemýšlíš nad následky. Mě to přijde jako neadekvátní oběť udělat si takový sajrajt z ruk jen abych vyhrál boxerské zápasy.. :D :D chudáci naši V. :D
A na druhou stranu jsem docela pissed, že se tam žádné jiné augmentace vizuálně na postavě nepromítají.. jsem ambivalentní, já vím. :D
A na druhou stranu jsem docela pissed, že se tam žádné jiné augmentace vizuálně na postavě nepromítají.. jsem ambivalentní, já vím. :D
To s tím in-game cheatem byla nadsázka, samozřejmě, omlouvám se, že jsem to lépe nezvýraznil. Nicméně se jedná o velmi silné ulehčení souboje, což je samozřejmě logika většiny her, najít si nějakou takovou cestičku... Tady je možná jen silnější to, že hra to hráči (pokud jsem si dobře vědom), nijak nenaznačí, ale nečetl jsem všechny střepy a nemám úplně sloní paměť na rozhovory, tak se to tam třeba někde i zmiňuje, nevíte někdo?
@AlieN (15.01.2021 02:14): už tak je to na můj vkus docela Borderlandovské. :D Ten systém lootu a živelných poškození jsem popravdě vůbec nečekal. Ale nevadí mi.
@BUMTARATA (14.01.2021 22:55): No mě tam právě vadí tohle nejvíc. Stříhalo se stříhalo, ale nezametalo. Pak má člověk pocit, že hraje polotovar. Ta moje osmička nezohledňuje technický stav. Kdyby jo, je to sedmička. Ale právě to, že to působí jako slepenec všeho možného na poslední chvíli a ne nějaký souvislý zážitek. Hlavně jsem se těšil třeba na Voodoo Boys a za hodinu bylo hotovo. Jednalo se o "hlavní" misi. A člověk jim těžko věří, že to mělo být tak suché když je vše okolo okleštěné, i když třeba zde žádný důkaz, že tam toho mělo být víc, nemám. Ale prostě hráč už sám neví.
Kdybych aspoň na tu hru zvládl přestat myslet. Chci ji furt hrát. :D Každý den u práce soundtrack apod.. :D
@BUMTARATA (14.01.2021 22:55): No mě tam právě vadí tohle nejvíc. Stříhalo se stříhalo, ale nezametalo. Pak má člověk pocit, že hraje polotovar. Ta moje osmička nezohledňuje technický stav. Kdyby jo, je to sedmička. Ale právě to, že to působí jako slepenec všeho možného na poslední chvíli a ne nějaký souvislý zážitek. Hlavně jsem se těšil třeba na Voodoo Boys a za hodinu bylo hotovo. Jednalo se o "hlavní" misi. A člověk jim těžko věří, že to mělo být tak suché když je vše okolo okleštěné, i když třeba zde žádný důkaz, že tam toho mělo být víc, nemám. Ale prostě hráč už sám neví.
Kdybych aspoň na tu hru zvládl přestat myslet. Chci ji furt hrát. :D Každý den u práce soundtrack apod.. :D
Cel shaded Cyberpunk.
Kupodivu to vůbec nevypadá špatně.
Kupodivu to vůbec nevypadá špatně.
@SilentWolf (14.01.2021 22:24): Fakt?! To jsem asi minul! Ale já to nijak zvlášť nezaregistroval ani během prvního průchodu, až teď, co hraju za netrunnera, mě to praštilo… do uší?
@BUMTARATA (13.01.2021 20:37): bugnuta je jen ta regina z watsnu timpadem cely quest se cyberpschyho po discriktech zbytek fixeru ok. Kdyz tak davejte si na to pozor ja to ted kaslu a pockam na dalsi patch.
@BUMTARATA (14.01.2021 21:19): NEASI! To v tom spoileru. Tomu jsem se smál. :-D je tam hrozně děr. A náznaků toho, co mělo být. Ale přesně to co píšeš, tu situaci..jsem tu hned potom šel napsat taky.
@BUMTARATA (14.01.2021 21:19): Takto ma nenapadlo sa na to pozerať, kľudne to tak mohlo byť :)
Teraz, už na vysokom leveli mi ten hacking príde cool a silný, ale to, čo by som určite vypiloval, je stealth - ako som už písal, narazil som na misiu, kde ukladanie tiel do na to pripravených boxov sa počítalo ako smrť (aj keď to bude skôr chyba questu než stealthu), a úplne bežnéí je, že nepriatelia si zrazu "uvedomia" omráčené telo niekde, kde ho nijako nemohli vidieť a nájsť.
Teraz, už na vysokom leveli mi ten hacking príde cool a silný, ale to, čo by som určite vypiloval, je stealth - ako som už písal, narazil som na misiu, kde ukladanie tiel do na to pripravených boxov sa počítalo ako smrť (aj keď to bude skôr chyba questu než stealthu), a úplne bežnéí je, že nepriatelia si zrazu "uvedomia" omráčené telo niekde, kde ho nijako nemohli vidieť a nájsť.
@Tarhiel (14.01.2021 20:42): Jak teď hraju za netrunnera, tak mě ten hacking hodně trápí, ne že by nebyl sám o sobě zábavný, byť overpowered, ale ten nenaplněný potenciál, co tam vidím.
Představa: nepřátelská základna, najdu přístupový bod, prolomím ho pomocí hackovací minihry, ve které usmažím nepřátelského netrunnera, všechny zquickhackuju k nepoznání.
Realita: přístupové body jsou jen truhly s pokladem, které se odemykají hackovcí křížovkou, prolomení sítě není nutnou podmínkou, jen přidává bonusy, netrunner je panák, co umí jen dva slowhacky, všechny lze normálně zquickhackovat přes scanner, nebo dokonce přes kameru.
Přijde mi, že jejich původní plány musely být jiné, třeba právě ta monostruna, ze které nakonec udělali jen takové fancy švihadlo, odpovídal by tomu i narativ v misi, kdy navštívíme Clouds a přijde řeč na Evelyn:
V: Sounds crazy, but… she could've been remotely hacked.
Johnny: Weird.
Já: Really?? Synapse tu vypaluju bezdrátově přes kamery posledních 40 hodin.
Představa: nepřátelská základna, najdu přístupový bod, prolomím ho pomocí hackovací minihry, ve které usmažím nepřátelského netrunnera, všechny zquickhackuju k nepoznání.
Realita: přístupové body jsou jen truhly s pokladem, které se odemykají hackovcí křížovkou, prolomení sítě není nutnou podmínkou, jen přidává bonusy, netrunner je panák, co umí jen dva slowhacky, všechny lze normálně zquickhackovat přes scanner, nebo dokonce přes kameru.
Přijde mi, že jejich původní plány musely být jiné, třeba právě ta monostruna, ze které nakonec udělali jen takové fancy švihadlo, odpovídal by tomu i narativ v misi, kdy navštívíme Clouds a přijde řeč na Evelyn:
V: Sounds crazy, but… she could've been remotely hacked.
Johnny: Weird.
Já: Really?? Synapse tu vypaluju bezdrátově přes kamery posledních 40 hodin.
@AlieN (14.01.2021 15:01): Ani mne to nepríde logické - napr. ja som špeciálne zainvestoval do monofibre + je z toho coolový bičík, lebo podľa videa z roku 2018 sa ním malo dať hackovať na diaľku - až potom, čo som si ho kúpil a nevedl to aktivovať, som na internete zistil, že je to jedna z neimplementovaných fičúr :(
@ZephyrCZ (14.01.2021 19:20): Já jedu od začátku Gunslinger a taky super.
@kuler91 (14.01.2021 10:50): Občas to OP je, to máš pravdu. Nicméně, tu cestu jsem si vybral na začátku, kdy jsem netušil která bije. Na druhou stranu, jedu ještě Strojírenství, což je zaměření na silové zbraně, takže to střídám dle potřeb, střelbu / hackovaní. :)
Včera:
Q: Didn’t you test old-gen consoles to keep tabs on the experience?
A: We did. As it turned out, our testing did not show many of the ISSUES you experienced while playing the game. As we got closer to launch, we saw significant improvements each and every day, and we really believed we’d deliver in the final day zero update.
Dneska:
Q: Didn’t you test old-gen consoles to keep tabs on the experience?
A: We did. As it turned out, our testing did not show many of the CRASHES you experienced while playing the game. As we got closer to launch, we saw significant improvements each and every day, and we really believed we’d deliver in the final day zero update.
Q: Didn’t you test old-gen consoles to keep tabs on the experience?
A: We did. As it turned out, our testing did not show many of the ISSUES you experienced while playing the game. As we got closer to launch, we saw significant improvements each and every day, and we really believed we’d deliver in the final day zero update.
Dneska:
Q: Didn’t you test old-gen consoles to keep tabs on the experience?
A: We did. As it turned out, our testing did not show many of the CRASHES you experienced while playing the game. As we got closer to launch, we saw significant improvements each and every day, and we really believed we’d deliver in the final day zero update.
@AlieN (14.01.2021 16:08): Jo, proti těm dvěma lze blokovat pěstmi. Jo, chtěl jsem kovovou hlavu, nebyla na skladě. Jo, můžeš si postavit build kolem jednoho úkolu ze sta. :)
Moje zkušenost, jak jsem tu již psal, byla nicméně taková, že s Body 20 bez perků v Blunt Weapons jsem musel na levelu 50 nebo skoro 50, už nevím, vydržet mlátit Rhino 15+ minut, aniž by mě zasáhla, celkem asi tři hodiny, s Gorilla Arms (stále bez perků v Blunt Weapons) jsem Razora položil po pár minutách napoprvé a ještě mu dal asi třikrát čtyřikrát parry. Pro mě ten rozdíl tedy nedělaly perky ani atributy, ale jeden konkrétní kyberware, o kterém jsem nevěděl, že má vlastnosti, které má.
Příště na to budu muset jít víc logicky! Sice otevřu holýma rukama zavřený dveře, ale to nic neznamená!
Moje zkušenost, jak jsem tu již psal, byla nicméně taková, že s Body 20 bez perků v Blunt Weapons jsem musel na levelu 50 nebo skoro 50, už nevím, vydržet mlátit Rhino 15+ minut, aniž by mě zasáhla, celkem asi tři hodiny, s Gorilla Arms (stále bez perků v Blunt Weapons) jsem Razora položil po pár minutách napoprvé a ještě mu dal asi třikrát čtyřikrát parry. Pro mě ten rozdíl tedy nedělaly perky ani atributy, ale jeden konkrétní kyberware, o kterém jsem nevěděl, že má vlastnosti, které má.
Příště na to budu muset jít víc logicky! Sice otevřu holýma rukama zavřený dveře, ale to nic neznamená!
@BUMTARATA (14.01.2021 15:56): Blokovat útoky s pěstmi bez gorilla arms určitě jde, bez toho bych ty dva prcky v prvním souboji neměl šanci porazit. Možná to nejde proti těm kteří sami implantáty v rukou mají, což zase zní docela logicky - a o Buckovi přímo specificky řeknou že má ty implantáty fakt nabušené, takže proč si potom nejdeš sehnat vylepšení i pro sebe? ;)
A jinak naprd nebude, viděl jsem na yt buildy založené vyloženě na gorilla arms a mlácení nepřátel na férovku pěstmi, vypadaly docela účinně. A nemyslím si že tohle specifický cyberware vyloženě vyžaduje, to spíš jen většina lidí se neobtěžuje do pěstních soubojů investovat perky a pak se diví že bez nich pěstní souboje nedává :D
Cesar o těch Mantis Blades mluví pokaždé, bez ohledu na to jestli je máš. Přitom na něm samotném jsou implantáty v rukou jasně viditelné, a mám dojem že i v dialogu jsou zmíněné.
A jinak naprd nebude, viděl jsem na yt buildy založené vyloženě na gorilla arms a mlácení nepřátel na férovku pěstmi, vypadaly docela účinně. A nemyslím si že tohle specifický cyberware vyloženě vyžaduje, to spíš jen většina lidí se neobtěžuje do pěstních soubojů investovat perky a pak se diví že bez nich pěstní souboje nedává :D
Cesar o těch Mantis Blades mluví pokaždé, bez ohledu na to jestli je máš. Přitom na něm samotném jsou implantáty v rukou jasně viditelné, a mám dojem že i v dialogu jsou zmíněné.
@S4TW (14.01.2021 14:55): Buď to nebo zkus ten Sandevistan, já to s ním prošel potom v pohodě.
@AlieN (14.01.2021 15:01): No, protože V je trdlo z pouště a nikdy o tom neslyšela, tak by neuškodilo, kdyby ji na to její kámoši Fred a Vik nějak taktně upozornili. Škoda, žes mi tenkrát neporadil ty! :))
Jinak nevím, na kolik je to logické, protože nelze moc dobře posoudit, kdo má jaké implantáty, nelze říct, jestli dává smysl, že jim tvoje rány nic nedělají, u některých to vidíš, u jiných nevidíš, nikde se např. nepíše, že s Gorilla Arms můžeš úspěšně blokovat útoky, což s pěstmi neuděláš, je to také jediný úkol ve hře, který více méně vyžaduje specifický kyberware, který je jinak celkem na prd, přijde mi, apod.
A ještě jedna poznámka, při mém prvním playthrough, když jsem poprvé přišel k Cesarovi, tak říkal něco jako, že doufá, že nevytáhnu Mantis Blades, které jsem zrovna měl, a tak jsem z toho mylně odvodil, že asi ani Gorilla Arms nebudou okay. Ale jsou. Bál se čepelí, ale na probití elektřinou si (logicky) nestěžoval. :)
@S4TW (14.01.2021 14:55): Cheat to fakt není. Hádám, že to takhle i zamýšleli, akorát se neobtěžují ti to říct.
Jinak nevím, na kolik je to logické, protože nelze moc dobře posoudit, kdo má jaké implantáty, nelze říct, jestli dává smysl, že jim tvoje rány nic nedělají, u některých to vidíš, u jiných nevidíš, nikde se např. nepíše, že s Gorilla Arms můžeš úspěšně blokovat útoky, což s pěstmi neuděláš, je to také jediný úkol ve hře, který více méně vyžaduje specifický kyberware, který je jinak celkem na prd, přijde mi, apod.
A ještě jedna poznámka, při mém prvním playthrough, když jsem poprvé přišel k Cesarovi, tak říkal něco jako, že doufá, že nevytáhnu Mantis Blades, které jsem zrovna měl, a tak jsem z toho mylně odvodil, že asi ani Gorilla Arms nebudou okay. Ale jsou. Bál se čepelí, ale na probití elektřinou si (logicky) nestěžoval. :)
@S4TW (14.01.2021 14:55): Cheat to fakt není. Hádám, že to takhle i zamýšleli, akorát se neobtěžují ti to říct.
Proč by to hra měla přímo říkat, když je to v jejím světě úplně logické, a ostatně i u nepřátel tohle vidíš, takže ani cheat to v ničem není ;)
@BUMTARATA (14.01.2021 14:39): tak trochu to je takový ten in-game cheat, protože jsem byl fakt tak 5x silnější, ale jelikož neshledávám úplně zábavu v tom někoho praštit 100x, než lehne, tak proč ne :)
@S4TW (14.01.2021 14:31): :))
Já sám jsem se tu totiž nad tím rozčiloval pár týdnů nazpátek, pak mě napadlo to vyzkoušet a voilà! Nevím, proč ti to ta hra neřekne.
Já sám jsem se tu totiž nad tím rozčiloval pár týdnů nazpátek, pak mě napadlo to vyzkoušet a voilà! Nevím, proč ti to ta hra neřekne.
jo, tak Gorilla na pěstní souboje, to už je trochu jiná písnička, to je pravda :D
@Tarhiel (14.01.2021 13:38): Jistě, o tom píšu, nepřisoudili jim takovou prioritu, nezbyl čas, apod.
To, co popisuješ dále, je optimalizace, a tu je vždy těžší vychytat interně kvůli vysoké variabilitě platforem, vzpomeňme třeba na PC verzi RDR2. Paradoxně Cyberpunk nejhůře jede na více méně uniformních konzolích.
@Gordon (14.01.2021 13:44): Testeři si těch problémů museli být vědomi. A to mě právě sere na tom Iwińského projevu. Že ze svých zaměstnanců dělá hlupáky. Že nevěděli, jak je to rozesraný. Tak co tam pak do poslední chvíle fixovali?
To, co popisuješ dále, je optimalizace, a tu je vždy těžší vychytat interně kvůli vysoké variabilitě platforem, vzpomeňme třeba na PC verzi RDR2. Paradoxně Cyberpunk nejhůře jede na více méně uniformních konzolích.
@Gordon (14.01.2021 13:44): Testeři si těch problémů museli být vědomi. A to mě právě sere na tom Iwińského projevu. Že ze svých zaměstnanců dělá hlupáky. Že nevěděli, jak je to rozesraný. Tak co tam pak do poslední chvíle fixovali?
@BUMTARATA (14.01.2021 13:30): To CP77 asi hráli slepý PRO testeři...
@BUMTARATA (14.01.2021 13:30): Alebo častá varianta - narazili, zaznamenali - a vedenie sa ich rozhodlo ignorovať :)
No inak na to má vplyv aj na akej mašine to hráš a čo má za kombináciu hardvér x softvér - a všetky tie kombinácie, ktoré nájdeš u hráčskej vzorky, logicky nikdy nemôže firma pokryť.
Majú nejaké testovacie zostavy, podľa ktorých zostavia minimum/recommended requirements, a je to :)
No inak na to má vplyv aj na akej mašine to hráš a čo má za kombináciu hardvér x softvér - a všetky tie kombinácie, ktoré nájdeš u hráčskej vzorky, logicky nikdy nemôže firma pokryť.
Majú nejaké testovacie zostavy, podľa ktorých zostavia minimum/recommended requirements, a je to :)
@Gordon (14.01.2021 13:21): Jak jsi přišel na to, že na ně nikdy nenarazí? Na některé narazit nemusí, pravda, takových bude úplné minimum, na některé nenaráží tak často nebo jim nepřijdou tak závažné, aby jim přisuzovali vysokou prioritu, a na jiné prostě a jednoduše nezbude čas. Hra má termín vydání.
@BUMTARATA (14.01.2021 12:54): profesionální testeři - lol, to existuje? Jakto tedy, že ta komunita potom naráží na tolik bugů a PRO testeři na ně nikdy nenarazí?
@SimonEndt (14.01.2021 11:41): No hlavně si to každé studio určuje úplně jinak.
@SimonEndt (14.01.2021 11:41): No hlavně si to každé studio určuje úplně jinak.
@AlieN (14.01.2021 12:38): To se tam ale neříká. Doslova se tam píše: „You should not use Early Access SOLELY to fund development.“ Nepopírá, že je to primárně způsob financování. Ale znovu, jedná se o interní definici pojmu Steam Early Access.
Jinak, i beta testing je pochopitelně o balancování hry, to už záleží na vývojářích, jak dobře si své testy navrhnou, co všechno budou testovat, na co budou klást důraz, na co mají prostředky. Hráči v early accessu netestují všechno, už vůbec ne důsledně, upozorňují především na to, co jim nejvíce vadí, konec konců nejsou to profesionální testeři, o komunitním feedbacku se rozhodně nedá říct, že by mohl nahradit systematické testování, ale může ti pomoct vychytat nejbolestivější místa, pochopit, co od tebe veřejnost očekává, když jí chceš jít na ruku.
Jó, kdybys měl milion interních betatesterů… :)
EDIT: Už asi chápu. Používáte early access ve smyslu uzavřené/otevřené bety. Tak já se snažím říct jen to, že je to víc než beta (byť je to paradoxně obvykle alpha, hehe), je to především způsob, jak vybrat z lidí peníze za příslib lepších zítřků. Ale nechci se tu točit v kruhu…
Jinak, i beta testing je pochopitelně o balancování hry, to už záleží na vývojářích, jak dobře si své testy navrhnou, co všechno budou testovat, na co budou klást důraz, na co mají prostředky. Hráči v early accessu netestují všechno, už vůbec ne důsledně, upozorňují především na to, co jim nejvíce vadí, konec konců nejsou to profesionální testeři, o komunitním feedbacku se rozhodně nedá říct, že by mohl nahradit systematické testování, ale může ti pomoct vychytat nejbolestivější místa, pochopit, co od tebe veřejnost očekává, když jí chceš jít na ruku.
Jó, kdybys měl milion interních betatesterů… :)
EDIT: Už asi chápu. Používáte early access ve smyslu uzavřené/otevřené bety. Tak já se snažím říct jen to, že je to víc než beta (byť je to paradoxně obvykle alpha, hehe), je to především způsob, jak vybrat z lidí peníze za příslib lepších zítřků. Ale nechci se tu točit v kruhu…
@BUMTARATA (14.01.2021 12:21): Early access je podle mě především o komunitním feedbacku na hru. Není to jen o beta testingu ve smyslu vychytání bugů, ale právě třeba i o té vybalancovanosti, se kterou ti ani milion interních betatesterů nepomůže.
Na komunitní financování je kickstarter. EA s financováním může pomoct, ale každá hra v něm by měla být v pohodě dodělatelná i bez něj, právě tak jak to říká ta dokumentace na Steaamu.
Na komunitní financování je kickstarter. EA s financováním může pomoct, ale každá hra v něm by měla být v pohodě dodělatelná i bez něj, právě tak jak to říká ta dokumentace na Steaamu.
@AlieN (14.01.2021 11:21): Nepřijde mi, že se ty definice vylučují. Ta druhá spíš mluví o tom, co to znamená vydat hru na Steamu jako „Steam Early Access“ a zahrnuje nějaká jejich interní pravidla.
Budu se opakovat, ale CDPR nemá důvod své projekty financovat tímto způsobem.
Asi spíš voláte po důslednějším beta testingu. Nemůžu nesouhlasit. Nicméně early access není primárně o testování, byť ho třeba Steam zdůrazňuje, už vůbec ne o fixování, optimalizování, ale především o financování projektu. V podstatě jen vyzývám k tomu, abychom nazývali věci pravými jmény. Ale chápu, jak už jsem psal, že je to vděčná nadávka, která má urazit tvůrce, a také rozumím tomu, proč se k ní lidé v této situaci uchylují, byť s ní nesouhlasím. Cyberpunk je plnohodnotná, třebaže zabugovaná, nevybalancovaná hra.
Budu se opakovat, ale CDPR nemá důvod své projekty financovat tímto způsobem.
Asi spíš voláte po důslednějším beta testingu. Nemůžu nesouhlasit. Nicméně early access není primárně o testování, byť ho třeba Steam zdůrazňuje, už vůbec ne o fixování, optimalizování, ale především o financování projektu. V podstatě jen vyzývám k tomu, abychom nazývali věci pravými jmény. Ale chápu, jak už jsem psal, že je to vděčná nadávka, která má urazit tvůrce, a také rozumím tomu, proč se k ní lidé v této situaci uchylují, byť s ní nesouhlasím. Cyberpunk je plnohodnotná, třebaže zabugovaná, nevybalancovaná hra.
@Gordon (14.01.2021 11:32): U W2 mám vždycky pocit, že to je můj bývalý učitel 3D animace, neskutečná podoba :D Ale celkově máme tenhle meme ráda, i když nevím proč, je to vlastně dost drsné :D
@SilentWolf (14.01.2021 11:52): Ten nemá rád korporáty, by jim ve Varšavě vypálil barák :D
@Bursoft (14.01.2021 11:43): měl přenechat kontrolu Johnnymu.
@Gordon (14.01.2021 11:32): Tvl, jemu taky někdo nasadil do hlavy Soulkiller :D
@Gordon (14.01.2021 11:32): Jo, to je přesně ono :D
Jinak názvy/verze jako Pre Alpha, Alpha, Beta, release candidate a Gold verze mají svá odůvodnění a značí, ve které fázi se projekt nachází. Nicméně souhlasím, že záleží na úhlu pohledu. Pro hráče může být Alpha/Beta a Early Access stejná věc (je to hratelný, ale zabugovaný a čeká se na report od testerů/hráčů). Pro vývojáře jsou mezi tím větší rozdíly.
Jinak názvy/verze jako Pre Alpha, Alpha, Beta, release candidate a Gold verze mají svá odůvodnění a značí, ve které fázi se projekt nachází. Nicméně souhlasím, že záleží na úhlu pohledu. Pro hráče může být Alpha/Beta a Early Access stejná věc (je to hratelný, ale zabugovaný a čeká se na report od testerů/hráčů). Pro vývojáře jsou mezi tím větší rozdíly.
@SimonEndt (14.01.2021 11:31): Zrovna on to meme srovnání má. odkaz