Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Ačkoli dávám velmi kladné hodnocení, v komentáři s dovolením zdůrazním, co se mi na hře nelíbilo. Ostatně, u tak očekávané hry jako je Cyberpunk, je namístě místo výpisu kladů spíš vysvětlovat, proč nedávám 100 % a komentář nevěnuji počtu orgasmů, které jsem u hry zažil.

Do hodnocení zároveň nepromítám bugy, které i na PC člověk potkával minimálně jednou za pět minut (a několikrát byly dost závažné na to, abych kvůli nim musel nahrávat starší pozici), byť zároveň cítím potřebu poznamenat, že ve sporu "stav (zejména) konzolových verzí je průser a CD Projekt za něj zaslouží kritiku" vs. "LOL, co jiného lidi od těch starých šunek čekali; já to hraji na Centrálním Mozku Lidstva a nemám problém" jsem jednoznačně na straně prvního tábora.

Byť jsem se u Cyberpunku bavil a jeho koupě ani v nejmenším nelituji, nepovažuji ho za dobré open-world RPG. Vnímám ho spíš jako výbornou akční adventuru, která je ověšená mohutnými, ambiciózními open-world RPG mechanikami natolik, až ji příliš zatěžují a brání jí plně rozvinout její potenciál. Ty mechaniky jsou totiž bohužel často ne zrovna dokonalé a nebo alespoň ne dokonale implementované.

Nyní hlavní body, které shrnují, proč mě Cyberpunk jakožto RPG zcela nepřesvědčil:

a) Ve hře je naprosto absurdní množství lootu. Kvůli tomu člověka velmi brzy přestane bavit se v něm přehrabovat - velká část z něj je ostatně zbytečná (z consumables jsem krom lékárniček nepoužil nic a nebyl k tomu ani důvod). To samé platí pro implantáty a perky. U těch člověk málem zapomíná, že tam vůbec jsou, protože jejich využívání se ve většině případů projevuje jen kosmeticky, hra k němu nijak nemotivuje a hráč nemá pocit postupného budování postavy a vybavení. Na levelu 1 se zkrátka pořád hraje dost podobně jako na levelu 35.

b) Open-worldy, nechtějí-li být jen přebujelými statickými kulisami, musí částečně fungovat samostatně - být trochu živé a umožnit, abych se v nich děly věci, které nejsou dopředu vymyšlené vývojáři. A v tomto je Cyberpunk slabší než třeba (po právu) kritizované pásové výrobky Ubisoftu. Umělá inteligence v něm totiž neexistuje. Vůbec. Pokud postavy nemají určité jednání natvrdo naskriptované, pak nedovedou aspoň trochu adekvátně reagovat na libovolnou situaci. Na ránu pěstí, vyhrožování zbraní, dopravní nehodu, střelbu...na cokoli. Omráčíte zezadu zlosyna, který na pohovce sleduje televizi? Holka vedle něj nehne brvou. Ani když se kolem ní o pár vteřin později začne střílet z útočných pušek. Voják přísně hlídá vstup do ohrazené lokace. Pokud ale PŘÍMO PŘED JEHO OČIMA přeskočíte plot (a při dopadu rozbijete nějaké krabice, což udělá hrozný kravál), je mu to úplně jedno. Dáte pěstí postavě, kterou jste 5 vteřin předtím v rámci questu mohli mlátit jak žito? Za vašimi zády se naindukuje zásahová jednotka usilující o váš život. Postavy ve vedlejší místností ale vypuknuvší přestřelku nijak neřeší. Rozhodnete se na ulici postřílet náhodné chodce? S policií netřeba mít starosti, stačí nasednout do auta a ujet za roh, tím policejní pátrání končí. Podobně hloupě se postavy chovají i v soubojích, takže Rambo přístup připomíná tupou střelnici a stealth zde nepředstavuje ani tak výzvu pro taktické plánování jako spíš pro využívání široké palety exploitů.

c) Chybí jakákoli motivace otevřený svět prozkoumávat. Nic v něm totiž není a veškeré aktivity naskakují na mapu samy. Každou chvíli vám někdo volá a esemeskuje a deník se neustále plní novými questy až se začnete ztrácet ve všech jménech a souvislostech. Mapa je za chvíli posetá ikonkami. A kde není ikonka, tam se nic zajímavého stejně neděje.

Nejvíc jsem si tak Cyberpunk 2077 užil v úvodu a třetím aktu, které jsou více sevřené, lineární a do skutečného open-worldu hráče nepustí. Mám za to, že celá hra by byla lepší, kdyby vývojáři slevili v ambicích a vyprávěli její příběh na těsnějším prostoru, jenž by měli více pod kontrolou (jako v novějších dílech Deus Ex nebo v Zaklínači 2). Tak jako u jiných uměleckých a popkulturních děl platí, že mistrovské dílo nevzniká tak, že se do něj nasype co nejvíce prvků a motivů, ale neopak tak, že z něj odseká vše, co tam být nemusí.

V designu jednotlivých questů, v dialozích, scénáři, herectví virtuálních postav, detailnosti prostředí a technické i výtvarné oslnivosti grafiky Cyberpunk 2077 samozřejmě vyniká a rukopis tvůrců všemi milovaného Zaklínače je v něm hodně poznat. Není fér ho proto bouřlivě odsuzovat. Zároveň v něm ale nevidím hru, která by si ve videoherních dějinách zasloužila zvýraznit tučným zlatým rámečkem.

EDIT: Jak jsem se opožděně dozvěděl, CD Projekt opustil označení RPG už cca rok před vydáním (tedy v době oznámení prvního odkladu) a o hře dále mluvil jako o "akční adventuře s otevřeným světem". Troufám si hádat, že někdy tehdy započalo masivní osekávání různých ambiciózních featur a z živého otevřeného světa zbylo jen torzo.

Pro: špičková next-gen grafika, detailnost prostředí a vybavení, vysoké dramatické kvality

Proti: nedokonale fungující či nadbytečné RPG mechaniky, absentující umělá inteligence, open-world je jen statickou kulisou

+24 +25 −1
  • Stadia 75
Miluju technologie a prožít si příběh ve světě, kde je technologie součástí člověka je pro mě povinnost. Na Cyberpunk jsem se těšila a doufala, že už budu mít v době vydání nový herní PC i s grafikou nové generace. Ale víme, jak to v 1Q 2021 vypadá. Vzala jsem za povděk Google Stadia, se kterým jsem spokojená a za mě přišlo v pravý čas.
Ale k samotné Cyberpunk. Ze začátku jsem byla strašně zahlcená informacema: seznamování s ovládáním, tréninky boje, hackování, implantáty, zbraně, do toho pořád někdo volal, psal zprávy a k tomu přehršel dialogů. No, co si budem, vzdycky jsem vydržela tak hodinu, než jsem hru úplně vyčerpaná vypla. Postupem času se to ale začalo zlepšovat: zprávy a cally jsem ignorovala a vracela se k nim až jako k vedlejším kšeftům. A právě ty mi pomohly se do hry více vžít, craftit, vyzkoušet si hackování, střelbu, plížení, boj z blízka. Byla u mě chyba, že jsem šla tolik po hlavním příběhu, kde je přece jen těch dialogů víc.
Město je nádherné, jen po čase jsem si začala všímat, že během pár metrů potkávám 3x stejnou holčičku. Většina obyvatel si s váma nepopovídá, spousta dveří je zamčených a ani se superhacky se tam nedá dostat. Vedlejší kšefty jsou dost repetitivní. Po čase jsem se snažila je plnit s co nejméně mrtvolama, tak jsem jela po plížení, zpacifikování zezadu, hackování. Což pro mě činilo hru zase pestřejší, ale po uzavření hlavních příběhů, ani toto brzy nestačilo a já se po uzavření pěti alternativních konců rozhodla Cyberpunk nechat a posunout se dál.
Ke koncům mám taky jednu výtku. Hlavní příběh jsem dokončila 5x. Hra vás po uzavření každého vrátí zpět do bodu před rozhodovací misi, bohužel i s vývojem postavy, který se ztratí. Hlavní kšeft je neuzavřen a pořád na vás skáče, a nedá se na delší čas ztlumit. Já asi chápu proč to vývojáři takhle udělali, ale já jsem kompletovač a fakt, že mám pořád nedokonečnou hlavní linku (i kdyz jsem ji dokončila 5x), mě rozčiloval.
Postavy jsou skvělé, každá jedná mě bavila, bohužel, po tom, co uzavřete jejich příběh, vám zmizí ze života (podle vašich voleb se některé z nich objeví až na konci). Brala bych ještě nějaké vedlejší kšeftíky s oblíbenci. Oceňuji i jakýsi rozvoj v osobní rovině hlavní postavy...i když ten sex byl fakt divný :-D
Poslední moje výtka míří k balastu. Ve hře se objevuje strašně ale strašně moc zbraní a informací o nich. Ve skutečnosti mě zajímala hlavně síla a zbytek jsem ani nechápala, jaký má vliv. Používala jsem všudy všechno dokola 3-4 zbraně a zbývající rozebírala. A perky? Nepřišlo mi, že by měl na hru nějak velký vliv.
Oproti tomu možností hacků nebo cyberimplantátů podle mě zase tolik nebylo. 2-3 pro každou část těla. Jestli jich bylo možné získat někde víc, asi jsem to přehlídla.
Cyberpunk je skvělá hra, ale trpí všemi neduhami her s otevřeným světem: po uzavření hlavních i vedlejších linek, jsem jela na automat, a proto se rozhodla všechny ty opakující se minor službičky od kšeftařů a přepadení nechat být.
Můžete jít kamkoliv, ale ve skutečnosti jsou pohyb a možnosti ve měste dost omezené. Mnoho postav si nepamatuje, že jste jim pomohli a ony vám byly vděčné, a při setkání s vámi vás div jako cizince nezastřelí. Vozový park jsem úplně ignorovala řízení čehokoliv pro mě bylo utrpení. Měla jsem 5 aut a nemohla se jich zbavit ani prodejem.
Ve hře jsem strávila přes 90 hodin, užila si ji a jsem ráda, že něco takového vzniklo. Doufám, že v budoucnu se setkám s více hrami aspoň nejen na takové úrovni, ale s co nejméně neduhy send boxů.

Pro: grafika, postavy, hlavní příběh, hudba, hackování, craftění, technologie

Proti: repetitivnost, ne až tak živé město, jak se hra tváří, stále neuzavřený hlavní příběh, řízení, spousta balastu, nevyužitý vývoj postavy, nedostatek možností kyberwaru a hacků, málo dalších kšeftů s vedlejšíma postavama

+24 +25 −1
  • PC 100
Tak a je to tady. Konec. Nebo spíš i začátek. Protože tahle hra mne dostala, ale i naštvala. Vlastně má vše, co by ta nejvýše hodnocená hra měla mít, ale dycky tam to ale bude. Pokusím se vysvětlit.

Jako první problém mám s délkou hry. Nebo ani ne tak s délkou jako s výplněmi misí. Nezdá se mi, že by některé mise byly prostě takové ty top wow, ze kterých jste na větvi. Jako jsou tady opravdu silné momenty, momenty napětí, vtipy atd, ale prostě přišlo mi, že pokud už jste v nějaké misi déle, tak se to tak trochu táhne, ale jestli je to takový problém? to si myslím, že ne. Pořád mi hra vyrážela dech, svými nápady, zpracováním, grafikou, příběhem, hlavně i Night City je prostě udělané tak, že jsem ještě takové město neviděl ve hře.

Máte tu i spousty ale opravdu spousty omáčky kolem. A jak vývojáři řikali, tak nekecali. Opravdu se mi nezdálo, že by se i vedlejší mise opakovali. Jasně, mají takovou tu hlavní náplň, jeď a vyzvedni např. ale ta omáčka kolem, pokaždé u toho zažijete jiný dobrodružství a tohle prostě je něco, co se mi strašně líbilo a nutilo mne vykonávat víc a víc vedlejšáků. I postavy, které u toho poznáte, nejsou jen bezduchá NPC, ale opravdu mají svá story a mají co nabídnout. Na mne to opravdu zafungovalo a to se snažím být i kritický.

Co jsem nečekal, tak byl konec. Ten byl celkem srdceryvný a být více citlivý, asi bych to musel déle rozdýchávat. Ale znovuhratelnost tady je a obrovská, už jen při psaní svých dojmů máte chuť to dát od začátku a jinak. A pak se tu s tou znovuhratelností pojí další problém a to postup misí. Právě proto chci znovu vše projít a vyzkoušet, jestli opravdu je vše jak se zdá protože někdy ten stealth úplně nevyšel dle představ a chci více využít i hackování protože můj styl byl spíš podobný Rambu a to jsem se někdy opravdu snažil být neviditelný. Což mne přivádí k trochu rozpakům, že tahle složka se dle mého úplně moc nepovedla jelikož musíte být prostě dycky připraven využít své nože nebo zbraně a vysekat si cestu ven a nebo se prostě jen musím více snažit.

Netvrdím ale, že tohle je hra, kterou by si měl každý zahrát. Začátek mi trval než jsem si na to zvykl. Je to tu všechno velký, musíte si zvyknout na invetáře, na hru jako takovou a pár hodin jsem opravdu tápal, ale jak jsem se do toho dostal, připadal jsem si tak, jako když hrajete tu onu hru, která vás chytne. A ne každému bude vyhovovat first person pohled a taky fakt, že je to městská akce se sci-fi prvky a že je jich tu hodně a chápu, že po Zaklínačovi je to trochu jiné sousto. Ale hra je opravdu akční a ten kdo má rád akci jako já, tak neprohloupí, aspoň tím, že tu nějakou akci zažije a dá tomu šanci a aspoň na těch 80% si myslím, že to je. Pak už je to jen o vkusu.

A poslední zmínka o technickým stavu. Já hru hrál až po upgradu 2.0 a teď byl i 2.1 a musím říct, že jsem narazil na pár bugů jako např. vznášející se věci na skládce nebo v jedné vedlejší misi jsem si měl vyzvednout odměnu a prostě to nešlo, ale nebylo to nic co by mne natolik pohoršilo. Jinak jsem nezažil žádný pády hry, glitche nebo výpadky, asi jsem měl štěstí po těch věcech, co jsem o té hře slyšel. Ale třeba u Zaklínače 3 jsem zažil i horší věci, takže na vše se dá nahlédnout s určitým nadhledem. Hlavně pokud vás hra baví, tak si ji užijete stejně dobře, jako jsem si ji užil já a určitě se za nějakou chvíli pustím i do Phantoma, ale potřeboval jsem prostě tu hlavní linku dohrát a zjistit, jaké další možnosti se přede mnou odkrývají po Phantomovi. A jsem zvědavý.

Night City, díky a těš se, zase se potkáme.

Pro: všechny postavy nejsou jen výplň, mají svůj příběh a mají co říct, dabing postav, grafika - tam asi nemusím nic psát, vedlejší mise - nejsou jen výplň, každá je jiná a má co nabídnout, konec je drsný, Night City samo o sobě, opravdu akční hra, Keanu

Proti: délka hlavní příběhové linky, pokud hrajete na těžší obtížnost tak je to fakt někdy výzva,bugy,úplný happy end prostě moc neexistuje, policie, občas AI

+23
  • PS5 90
Cyberpunk zkrývá dopaminovou hratelnost, která nabízí doopravdy kopec možnost jak hru hrát. Po dohrání příběhů a důležitých vedlejších úkolu mě bavilo jan tak projíždět městem, plnit menší vedlejší zakázky a uvažovat nad novou postavou zaměřenou na jiné perky. To se mi u hry už dlouho nestalo a asi tohle je pro mě to nejlepší na Cyberpunku - vypilovaná hratelnost.

Ale abych začal od začátku, do hry se mi těžko dostávalo a až do druhého aktu jsem ten klenot spíš hledal. Hra nabízí robustní systémy, které nejsou úplně nejlépe vysvětleny a samotné perky člověk začne chápat a až po pár hodinach hraní. Ze začátku je to tedy hlavně příbeh a svět, které drží hru pohromady.
Svět a postavy jsou skvěle napsány a propojeny a vedlejší úkoly mne možná bavily i více než hlavní příbeh, který je zbytečné urychlený. Doteď nechápu jak se vlastně vybudoval vztah mezi mnou a Takemurou, jak kdyby tam chyběl prostor to vykreslit. Stejně tak vztah s Johnym se pořádně nerozvine, pokud se hráč upne jen na hlavní příběh. Tohle je za mě velká dramaturgická chyba.

Herní loop je, jak píši výše, přímořarý a vypilovaný. Přišlo mi, že všechny cesty nabízí plnohodnotný zážitek a hra úplně vybízí k vyzkoušení různých buildů (střílení, meče, házení nože, stealth, hacking, ...). Sám jsem započal se samurai buildem, ale pak se více přesměroval na stealth s pistolemi a hackovaním a kdybych chtěl hru hrát znova, asi bych vyzkoušel SandaVistan build s dýkama. Perky jsou ze začátku pocitově slabší, ale v průběhu hry je člověk více pochopí a začne více využívat. V tu chíli ale padá brutálně obtížnost hry a i na hard mi hra přišla jednoduchá (až na závěrečný boss fight).

V současné verzi je naprosto parádní i vizuál hry a design NightCity. Trochu nevýrazná mi ale přišla hudba a vlastně mne i mrzí, že ve hře chybí pořádné cutscény. Samotný sounddesign je ale parádní a například díky zvuku aut a motorek jde dobře odlišit síla stroje.

Pro: vizuál, příběh a příběhy ve vedlejších úkolech, soubojový systém a perky

Proti: délka a dramaturgie hlavního příběhu, hra je na standartní obtížnost jednoduchá, jízdní model

+23
  • PC 60
První komentář po letech, poslední navždy!

Nedávno jsem běhal z Rutgerem Hauerem po Krakově v remasteru hry Observer. V rámci jedný bytovky tam byl cyberpunk svět vyobrazenej tak, že mě ze vší tý temnoty, bolesti, chudoby a utrpení běhal mráz po zádech od úvodu po finish. Byl to svět, do kterýho bych se fakt nechtěl probudit.

A pak je tady Amerika!

Příbram 2077
Coby uličnický nomád jedu pouští vstříc slávě a bohatství. Pravděpodobně do nejnásilnějšího a nejšpinavějšího města Kalifornie. Futurismus na mě z tý prérie vyskakuje z každýho ujetýho metru. Stanice rádií jsou hrůzostrašný a poslouchat to je rizikovější, než nocovat pod širákem v obklopení kojotů. A tak jedu. V očekávání, že si nevystřelím alespoň první dvě hodiny, se hned něco podělá a já prožívám chvíli, jak z her na automatech v budově Jednoty roku 1998.

Ale OK, do Night City jsem dojel, byť první dojmy byly spíše negativní. Pak jsem ale jezdil dalších osmdesát hodin a něco se během toho stalo.

Třebaže prvních šest hodin, tedy intro, působilo spíše špatně, po prvním patchi se mi všechno líbilo víc, bavilo mě to víc. I když opravný balíček za to asi úplně nemůže. Grafiku jsem vymrsknul do 2k a detaily kam až to šlo. Jen ten ray tracing si dělal z počítače srandu. A tak celá hra vypadá moc pěkně. Hlavně při východu slunce, při probouzení města. Davy lidí kráčí ulicemi, na silnicích se tvoří zácpy, všude je nějakej hluk a kravál a halasení, celý to má úžasnou atmosféru, která je vtahující a opojná, jako v málokterý hře. Při pohledu na oděvy postav dokážete odhadnout, z jakýho jsou materiálu. Skoro i cítíte pachy nejbližšího bistra, stánku, nebo bezdomovce. A tak běhám všude převážně pěšky a kochám se. Zkrátka z hlediska grafiky a atmosféry je Cyberpunk strašná paráda.

Říkám strašná paráda? To proto, že všechna ta paráda umí poměrně rychle přejít ve STRAŠNOU komedii, až v horor. Davy lidí se náhodně generují, nereagují na mojí přítomnost a rádi levitují. Projíždějící auta jezdí v útrobách silnic, zvuky občas vypadávají. Kdyby bugy byly NPC postavy a město pódiem, bylo by to největší stand-up vystoupení na světě. Ve chvíli, kdy začnete bugy hledat, jsou totiž na každym kroku. Veškerá vážnost jde tak stranou a váš prvotní výraz nadšení se mění v smích, pak v poker face a následně v čistou frustraci! Bugy totiž přímo ovlivňují hratelnost. Často se proto stává, že kvůli nim nelze splnit to či ono.

Hlavní příběhová linie byla místy hodně fajn a třeba navazování vztahu s Panam bylo vyloženě mistrovský. Co si mohli tvůrci odpustit byly boss fighty (to mě vždycky tak nějak vytrhlo ze zážitku). Povedený jsou i některý vedlejší úkoly (pro poldu Rivera, pro nábožensky pošahanýho vězně, pro Panam a pro řadu dalších). Vedlejší mise jsou zároveň i kamenem úrazu, protože jakmile splníte ty příběhový, začne se to už jenom opakovat.

AKCE
Dle videí, která vyšla před vydáním hry, bych si myslel, že to bude mít super pocit ze střelby. Akční stránka byla ovšem hodně průměrná. Do jistý míry za to může totiž fakt, že zatímco nepřátelům stačí dvě rány, aby zabili vás, vy do nich musíte nesypat dva zásobníky. Ideálně do hlavy! Chápu, všichni jsou hrozně augmentovaní, mají vychytávky jak hovado, ale pořád jsou to lidi. Je jasný, že hraju RPG a musím si zlepšovat postavu… a tak (to by ale, kurva, nemělo mít vliv na sílu kulky, nebo na typ zbraně, kterou smím použít). Každopádně střílím samopalem a nebaví mě to, střílím brokovnicí a nebaví mě to, krájím katanou a… jsem v blahu! Taky klasický kolt je docela dělo. Takže katana, kolt a sniperka – tím se dá dohrát celá hra. Pokud vám to neseberou zmrdi, kteří vás zajmou do svý bytovky a je nemožný je zabít a vzít si to zpátky.

Co mi hodně vadilo během tvrdý akce? Šílenej dubstep-techno-shit soundtrack, kterej ze všeho udělá akční rychlo jebku, jak z posledního Dooma. Soundtrack mimo akci je ovšem parádní, a dokonce i v určitých pasážích pomáhá efektivně tvořit atmosféru světa a emocí. Rádia jsou pořád hrozný!

No a jak jsem si tak chodil s Rudgerem Hauerem po bytovce v Krakově, měl jsem dojem, že tamní pravidla hybných sil fungují, přestože vlastně žádnou velkou interakci s prostředím nevykonávám. To ovšem v Night City fyzika funguje naprosto ujetě. Když běžíte, zastaví vás i poloprázdná taška s odpadem. Musíte do ní střelit, aby došlo k nějaký reakci. Taková reakce pak kolikrát rozpoutá fyzikální punk jak hovado.

S čím jsem se taky často potýkal, byl naprosto šílenej inventář a hrozivě navrženej strom vylepšení. I po třiceti hodinách hraní jsem objevoval nový věci.

Ale tak dobře. Je mi fuck, že hra vyšla o tři měsíce dřív, než měla. Pařím všechno, ničím pouliční gangy, hledám grafity, psycho mag……………….……………jím katano…………………………….………kurv…………………………………………………………………………………………………jeb…………………………..…………………íči………. em hru konečně dohrál!

Ta hra je tak obsáhlá, že napsat na ní recenzi je skoro na osm let, a ani tehdy byste do ní nedokázali zahrnout všechno, přičemž na hodně věcí byste zapomněli úplně.

Už mě to nebaví! Prostě tvůrci si ukousli neskutečně velký sousto, nedokázali ho rozžvýkat, a tak ho vyplivli. Akorát ho nedokázali už zformovat do původní podoby, protože entropie – kde je Nolan, když ho všichni potřebují?!

VERDIKT
Místy – v rámci příběhových aktivit – velká paráda. Jindy – v rámci čehokoliv dalšího – převážně komedie a utrpení. Cyberpunk je vývojářský selhání zabalený do krásnýho vizuálu, který začne bejt opravdu zabavný ve chvíli, kdy se objeví Silverhand. Nebylo by od věci, kdyby se už vykašlali na open-world hry a začali vyvíjet takový, který budou technicky a příběhově propracovaný do posledního detailu (Half-life, Bioshock, Max Payne, atd). Taky bych si konečně rád zahrál hru, která není sci-fi, fantasy nebo horor. Tož tak

PS: Tahle hra nebude dobře stárnout, už takhle mám pocit, že jistý věci (fyzika, pohyby) jsou hodně outdated.

Pro: grafika, OST, svět, některý postavy, dabing, Keanu Reeves, příběh

Proti: OST, miliarda bugů, většinou nudná akce, inteligence NPC, zbytečně natahovaný dialogy,...

+21 +28 −7
  • PC 80
Po cca 8 letech od oznámení konečně vyšla hra, u které byla očekávání kvůli obrovskému marketingu, kvalitě předchozích her a samotnému nadšení hráčů vyšponovaná na maximum. Z toho všeho se dalo jednoduše podlehnout hypu a očekávat herní revoluci v oblasti RPG v otevřeném světě. Jak to nakonec dopadlo? Cyberpunk 2077 je bezesporu dobrá hra, za kterou jsou vidět tisíce hodin kvalitní práce. Přinesla hra to, co od ní hráči očekávali? Tady si každý samozřejmě může odpovědět za sebe, dle mého názoru úplně nenaplnila svůj potenciál.

Příběh a questy:
Rozhodně nejsilnější stránka hry, ve které přímo exceluje. Ačkoliv je hlavní linka poměrně béčkovým příběhem, je plný zajímavých postav a kvalitně napsaných dialogů. Vedlejší questy pak svou kvalitou hlavní linku mnohdy převyšují. Obecně je příběh hráči výborně prezentován, a je to ten důvod, díky kterému jsem se celou dobu hraní bavil. Mírným nedostatkem je, že je příběh vlastně poměrně lineární. Volby jsou přítomny především ve vedlejších questech, kde také veškeré jejich dopady končí. Hlavní linka je ovlivnitelná víceméně pouze v tom, kolik konců se objeví ve finálním výběrů před závěrem hry. Nelze tak tvrdit, že by cokoliv, co během hraní uděláte, ovlivnilo, jak příběh dopadne. Dopadne přesně tak, jak si vybere v rozhovoru na konci hry. Zároveň se dají některé vedlejší questy označit za nedotažené. Často zmiňovaný konec questů s Peralezovými mi přijde v pohodě, ale třeba u questu s CyberPsychos bych očekával nějaké zajímavější rozuzlení, než jednověté poděkování, když uz jsem si dal tu práci jich pochytat všech 17.

Gameplay a RPG prvky:
Tady hra zapadá do průměru dnešní doby. Samotné souboje, ať už na blízko či nadálku, případně plížení, neobsahuje žádný výraznější prvek, který by Cyberpunk posunul nad ostatní hry tohoto typu. Samotný rozvoj postavy je také vlastně poměrně chudý, zaměřených hlavně na pasivní perky zvedající % u zbraní, výdrže, a podobně. Jako jediný aktivní skill mě napadá snad vrhání nožů, které ale vzhledem k tomu, že hozený nůž nejde získat zpátky, absolutně nepoužitelné. K aktivním schopnostem pak přispívají úpravy těla, kde však 3 ze 4 bojových úprav jsou melee útoky, které se od sebe zas tak neliší. K určité nezajímavosti rozvoje systému pak přispívá fakt, že se celkem jednoduše můžete i na max obtížnost dostat do stavu, kdy způsobujete poškození 100x převyšuje hodnotu HP u kteréhokoliv protivníka. V tu chvíli se z hry vlastně stává regulérní střílečka.

Technický stav:
Kapitola sama o sobě. I PC verze obsahuje řadu bugů, které sice nebrání v hraní hry, ale dokážou vás ze hry "vytáhnout". Výše zmiňovaný kvalitní příběh tyto věci převyšuje, za sebe však musím uznat, že ve chvílích, když jsem hrál "gigs" a zločiny, lezly mi tyto bugy poměrně na nervy. Může to být způsobeno tím, že mě v tuto chvíli netáhl příběh a byl jsem ke hře více kritický, nebo je prostě hra mimo hlavní linku a vedlejší questy více vyladěná. Více než tyto bugy však hru shazují nedokončené mechaniky, u kterých je vidět, že nejsou chybou, ale že byly kvůli nedostatku času zalepeny narychlo do stavu, aby aspoň nějak fungovaly. Příkladem je například AI civilistů a zejména systém policie, u kterého by momentálně bylo lepší, kdyby tam vůbec nebyl.
Je jasné, že chyby budou do budoucna opraveny, u těch chybějících mechanik bych si na to spíš nevsadil. V době, kdy hra oficiálně vyšla však nelze tento stav omlouvat tím, že to v budoucnu bude lepší, nebo že to bylo způsobeno tlakem investorů na vydání hry.

Verdikt:
Cyberpunk 2077 je nadprůměrnou hrou, trochu však působí jako lineární střílečka s kvalitním příběhem, která je zbytečně zasazena do otevřeného světa, který je sice na pohled krásný, ale ve funkčnosti v mnohém pokulhává.

Herní čas: 77 hodin

Pro: Skvěle podaný příběh v hlavním i vedlejších questech; vizuální a zvuková prezentace.

Proti: Technický stav; nedotažené herní mechaniky.

+20
  • PS4 85
Dokonalá hra? Ano i ne. Jsou problémy, které jsem ochoten přejít z logiky věci (horší grafika, propady FPS), když hraji na sedm let starém železe (ostatně, na "slabém" PC bych taky zbytečně nedržkoval). Obecně bych hře vytkl jen zbytečně krátkou expozici s Jackiem, jehož ani ta vychytralá vsuvka alá Mafia II (tedy sestřih společných dobrodružství) dostatečně s hráčem nepropojí. A pak policie. Málokdy mám potřebu někomu kecat do mechanik, ale když už je jednou z vedlejších linií pomoc NCPD, mohlo by se to nějak zohledňovat v rámci jejich "podrážděnosti" vzhledem k V. Ale jinak? 100 hodin uteklo jak nic a pořád mám potřebu se do Night City vracet. Příběhy (včetně sidequestů) přesně tak dobré, jak jsem od CD Project očekával, řada postav památných, interakce s Johnnym výborně vymyšlená (příjemně mě překvapilo, že tu má Reeves plnohodnotnou roli a nejde jen o cameo) a samotné město, i když možná přímo netepe životem (snad na PS5 budou ulice plnější), je i v téhle podobě splněným snem o životě ve světě Blade Runnera (pravda, mohlo by víc pršet :). Cyberpunk 2077 určitě není bez chyb, ale má v sobě tolik dobrého, že upřímně zvysoka kašlu i na to, že mi staré péesko nekompromisně každých pár hodin hru shodí. Jistě, když člověk sedí v kině na sedačce, co vrže a je tvrdá, trochu to během sledování filmu otravuje. Ale pokud je na plátně mistrovský kus, je to ve výsledku víceméně jedno. Cyberpunk 2077 přesně do téhle škatulky patří. Sem tam se člověk nespokojeně zavrtí na židli, ale zážitek je zážitek.
+20
  • PC 90
Slušnou várku zajímavých příběhů z Night City jsem si užil jako už delší dobu málo co a i když cyberpunk obecně není zrovna můj šálek kakaa, tak město a hlavně jeho kultura dávají veškerému dění notnou dávku autenticity.

Zbytek hry při nejmenším není špatný, ale vesměs všechno má nějakou tu mouchu. Nejsmutnější je asi vývoj postavy a vybavení a to snad i do té míry, že si říkám, jestli by nebylo lepší to všechno vyházet, respektive masivně zjednodušit. To, co předvádí Cyberpunk, je z velké části jen dementní honba za vyššíma Číslama.

Naopak se mi líbí systém dialogů, do kterých se nijak explicitně "nevstupuje" - prostě přijdete k postavě a rovnou se vám zobrazí dialogové možnosti, případně na vás začne mluvit a pokud to není nějak důležitá scéna, můžete se vesměs kdykoliv sebrat a odejít. A když je před váma víc postav zároveň, prostě se možnosti pro jednotlivé postavy slijou do jednoho seznamu. Celé to působí docela přirozeně, jen občas chvíli trvá, než dialog "začne", nebo nemůžete odpovědět, bo stojíte moc daleko - postavy se během rozhovorů občas pohybují, protože proč ne.

A jinak...střelba celkem funguje, stealth má potenciál, ale málokdy představuje výzvu, jízdní model má mouchy, ale bavilo mě (a doporučuju) spíš všude jezdit. Lokace... sem tam je nějaká cesta přístupná pro "specifický" build, ale obecně se asi kdokoliv dostane kamkoliv. Implantáty jsem z větší části odignoroval jako nepodstatné, ale třeba vysoké skoky otevřely nějakou tu neortodoxní cestu. Crafting a upgrady - s tím jak hra funguje, je považuju za zbytečnost. Celkově vzato, prostě by si to zasloužilo nějaký redux, který by vyházel většinu fičur pro fičury a zbytek překopal na něco smysluplného.

Cyberpunk 2077 byl spolu s Metro Exodus taky hrou, na které jsem chtěl docenit ray tracing, když na to mám konečně železo a (na rozdíl od Metra) rozhodně udělal dojem. Akorát v mlze/bouři mi přijde, že to nemají tak docela poštolované + déšť vypadá celkem tragicky.

Tož asi tak. Není to zrovna silných 90, ale už jsem dlouho nic podobně dobrého nehrál, tak co už.
+19
  • PS5 70
Dlouho jsem přemýšlel, jestli chci vůbec napsat k Cyberpunku komentář. Nakonec to udělám, ale jen velmi stručně, protože vlastně skoro ani nemám co napsat... na krabičku se víc než rok na polici prášilo, dokud se hra nestala na PS konečně přijetelně hratelnou... a na krabičku se po týdnu bude prášit zase dál.

Night City vypadá naprosto úžasně. Na každém kroku jsem se udivoval úžasné futuristické architektuře, obdivoval všechny drobné detaily a rozmanitost, s jakou je město vybudováno, až to opravdu působí tak, že město organicky rostlo samo od sebe a postupně se během času měnilo, jako živý organismus. Tisíce hodin pečlivé práce vývojářů, kteří kulisu tohoto bladerunnerovského města do detailů vypiplali a já bych si je tak moc chtěl užít... ale on to není živý organismus, je to mumie. Night City je nádherná slupka ničeho. Je to obal, kterému chybí duše. Prázná reklama, která nic neprodává. Je to nuda.

Město jako statiská kulisa působí dobře, ale naprosto mu chybí život. Všude, kam jsem se vydal, je cítit podivná neuvěřitelná umělost. Lidé působí jako loutky, chodí od nikud nikam, tolik různých lidí se stovkami modifikací těla, desítkami implantátů, tisíce druhů oblečení a účesů, ale závoveň všichni stejní, nudní, prázdné loutky bez duše, co se motají sem a tam ve smyčkách na svých neviditelných provázcích. Prvních 5 minut vám budou připadat všichni hrozně zajímaví, než si uvědomíte, že "zajímavě" vypadají úplně všichni, a že na nich tím pádem není zajímavého vůbec nic. Nedochází k žádným náhodným setkáním s kýmkoliv nebo čímkoliv alespoň částečně zapamatovatelným nebo zajímavým. Když se budete městem jen tak procházet, vůbec na nic nenarazíte, protože se nikde nic neděje. Občasná přestřelka mezi anonymními gangy nebo příslušníky policie je to jediné, co můžete potkat. A když už narazíte na něco jiného, jako třeba na kytaristu, který hraje zajímavou melodii, nebo na ohraničené místo činu, kde byl spáchán zločin, nic tam udělat nemůžete, což je snad ještě horší, než kdyby to ve hře vůbec nebylo. Ničemu to nepřispívá, naopak to jen odhaluje, jak je svět Cyberpunku prázdný a mrtvý. Svět Night City stojí na místě a nejenže nežije svým životem, on nežije ani když postupjete příběhem, vedeni za ručičku vykříčníky úkolů jako malé dítě. I po třiceti hodinách bude u vstupu vašeho bytu policajt vypisovat tu stejnou pokutu tomu samýmu bezďákovi, jako to dělal z pohledu herního světa už před týdnem...

Na Cyberpunku by se dalo určitě najít milion pozitiv a důvodů proč v něm strávit stovky hodin, ale pro mě všechno zabila atmosféra světa, který mě nemá čím zaujmout, nevzbuzuje ve mě žádnou touhu cokoliv prozkoumávat, protože vím, že nic neobjevím, a že to málo, co objevím, nebude k ničemu.

Na moc bugů jsem nenarazil, hlavně proto, že jsem se hru snažil co nejméně rozbíjet, aby na mě začala působit přesvědčivě, ale i tak jsem zjistil, že se do hraní skoro vlastně až nutím, protože jsem opravdu chtěl, abych našel v průzkumu světa tu stejnou radost a lásku, jako nedávno v Lands Between.

Nenašel. Cyberpunk jde zpátky na poličku.

Pro: Night City

Proti: Night City..... a že úskok může namakrovat na dvojlik jen naprostý hovado

+18 +23 −5
  • PC 100
Tož Cyberfunk2024 2.1. Na magická slova: "CD Projekt Red oficiálně ukončil vývoj Cyberpunk 2077" jsem https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/000/415/209/3b4.png dlouhé čtyři roky a oni delších 10. Tahle absurdní nadprodukce se projevuje v revoluční cinematičnosti hry, která mi dala třetí, objektivně 100% mistrovské dílo, navíc pocukrované faktem, že se jedná o sci-fi, takže tři formativní žánry mého dětství jsou kompletní (Mafie - krimi, Dark Souls - fantasy, CB77 - televarieté). Jackie jednou profázoval skříní, Rogue i přes svůj věk dala Valentovo trojité salto s pěti vruty a pár (dvě) NPC se ponořilo do stěn betonu Megabloku, kde mám byt - toliko dnes k bugům. Chápu, že "situace kolem CB77" obzvlášť za pandemie musela být studená sprcha, bohužel se ale ukazuje, že i inteligentní hráči se nechávají příliš strhnout většinou. Píší rozhořčené dopisy, točí výkladní skříň civilizace v podobě Youtube videí a jako každej druhej zamumlaj a odfrkaj to podstatné, aby se mohli rodit eseje přetékající banalitama a nadinterpretacema. Nyní to podstatné.

Příběh, příběh, PŘÍBĚH!!!: Reevesova nejlepší role. Ten animovanej panák má víc charismatu a lépe napsané řeči, než všechno z filmografie herce. Do Rogue jsem se při konci "Slunce" normálně zabouch a do mrtvoly Smashera vystřílel tři zásobníky za to co jí proved a za to, co o ní řek. S Panam v tanku se mi začal zvedat stůl i když jsem měl ruce za hlavou a to ani není můj typ. Judy je přesně můj typ ty vole a voni z ní musí udělat lesbu to bys brečel. Riverovi ani Kerrymu jsem pusu nedal, nejsem buzna a z konce "Ďábel aneb vyřešte kostku" sem se musel jít vydejchat na zahradu. Byť juvenilní emocemi, dějem nesmírně precizní a masivní. Vzorově zpracované výrazy očí a řeč těla, RDR2 se může jít zahrabat.

William Gibson: Prý je to jak GTA. Ano je. Jako moje nejoblíbenější GTA2. Gibson je samozřejmě hráč, který na to jde od programátorských základů ryzího ajťáka o tom nepochybuji ani na vteřinu, ale v jedné věci má recht. V CB77 jsem postrádal víc hraní v kyberprostoru, víc toho surreálna, kdy se Henry z knihy objeví na pláži virtuální reality. Víc (kyber)psychotropních drog by taky neškodilo. Reálně to s GTA5 sdílí jeden vážný problém:

"Mileniál číslo #2091888 - na hrách si nejvíc cením hratelnosti": GTA5 má dodnes zmršený systém správy vozidel. Michael musí do garáže, kde nic není, vstoupit, hledat ve vzduchoprázdnu aktivaci skriptu, pak se mu zobrazí katalog jeho aut. Franklin si koupí tank. Následně zjistim, že k tanku potřebuju hangár. Franklin si koupí hangár. Tank se v hangáru neobjeví i když si ho koupím podruhé. Franklin běhá po hangáru jako blázen a hledá skript na katalog. Dodnes. CB77 je to samý v bledě modrém. Obskurní staty desetinných čísel, zbytečné +tiery, až relativně nedávno relativně smysluplný upgrade unikátních zbraní a modifikace běžných zbraní je otravný i tak. Podělaná výroba, kdy žoldák bude sedět někde na obrubníku a s nářadím v kufrech na opravu iphonů rozebírat hodinky s vodotryskem, aby si udělal lepší stínítko na lampu. V inventáři je samozřejmě radost se orientovat stejně jako ve Witcherovi. Celý to vyházet a postavit jen na rozumně odškálovaných cenách u obchodníků.
 
brrrrmmm: Určitě zábavnější jízdní model, ale stejně jako z části boj na blízko, nyní už jen tak z 15-25% rozbitý. Kolize nejsou logické a jednotné. Střelba ok. Zvlášť se mi líbí to protěžování pistolí, které dalo vzpomenout na .223 ve Falloutu. Lepší než Fallout 4 a určitě šťavnatější než arkáda Gtáčka.  

Ženíškův překlad: Výraz “kotrmelína” jsem slyšel naposledy, když mi bylo tak 8. I přes chyby, nádhera.
+17 +18 −1
  • XOne 100
  • XboxX/S --
Copak by clovek mohl napsat o hre, ktera byla tak silene ocekavana a vsude se ni psalo. Ja jsme tento hype vubec nesledoval. V dobe vydani jsem nevlastnil ani konzoli, ani pocitac, jenz by byl schopny hru rozjet, takze to slo fakt mimo me. Okolnosti se vsak vyvijely necekanym smerem a ja jsem se stal majitelem xbox one s. Tak jsem se rozhodl si jednou Cyberpunk koupit (samozrejme ve velke sleve). Hrani na xbox one s nebyl moc velky zazitek. Hra byla trhana a celkove to nepusobilo moc vesele. Graficky to taky stalo za nic a navic nacitaci casy byly silene, tak jsem se rozhodl pro koupi xbox series s a tam uz zacla jina parada.
Hru jsem napoprve projel za V v muzske podobe a spoustu ukolu jsem vynechal. I tak mi celkovy pribeh prisel velmi zajimavy a nadcasovy. nahrani lidske bytosti, jeji povahy a konecnemu zpracovani a ulozeni na nejake medium mi prijde rozhodne jako hudba budoucnosti. Moralni zasady a pocity at si kazdy ma jake chce, myslenka je to silene desiva Podruhe jsem si Cyberpunk projel za holcici V. Bylo to poprve v zivote, kdy jsem si ve hre dobrovolne zvolil zenu. A nebylo to vubec spatne. Holcici V se dala udelat opravdu hezky a nebyl jsem zadna oskliva rasple. Hru jsem projel na cca 90% (zavody a souboje v ringu me vubec nezaujaly) a jelikoz jsem mel nakonec reputaci i postavu vyskillovanou na 50, tak uz nebyl problem kohokoliv rozsekat kudlankami. Timto se dostavam k futuristickemu zpracovani hry, ktere mi prijde dost realne. Bez nejakych trapnosti a distopickych hoven. Mesto Night City je v nekterych castech opravdu prekrasne. To detailni zpracovani ulicek, zatacek, kdejake blbustky, to je fakt nadhera.
Pak se ale dostanete na smeťák a topite se v pytlech plnych odpadku a cele ty pyramidy bordelu vypadaji nekonecne, ale zaroven do NC zapadaji. Casto jsem se jen kochal temi silenymi detaily celeho mesta. Mohl bych ho furt prochazet dokola a vzdy bych nasel neco noveho. V tomhle je NC neskutecne. Dale bych chtel zminit upgrade, jenz si clovek muze nainstalovat na nebo do tela. Ku prikladu vyse zminene kudlanky bych chtel vlastnit. mit v kazde ruce schovanou jednu vyjizdejici katanu by bylo opravdu paradni, navic pri slozeni nejde tato cepel vubec videt, takze z relativne bezbranneho cloveka se muze stat brutalni sekacek na maso Docela desiva je predstava ocnich implantatu. Nechat si vyriznout oci a nahradit je elektronikou je nepredstavitelna. Tunning tela je ve hre vsak docela nevyuzity a v pozdnich castech hry se jedna uz jen o okrajovou zalezitost. Prestrelky jsou v CP takove prumerne. Pokud narazite na cloveka, ktery vlastni sandevistan, tak je docela problem ho trefit. Jinak jsem se i na ovladaci trefoval docela v pohode a nebyla nouze o kriticke zasahy a nebo headshoty. Nejvice me vsak bavilo hackovani. Slozit partu deseti maestormaku jen pomoci kamer a zkratovani, to jsem v zadne jine hre nezazil a opravdu me to chytlo. Vesmes jsem na vsechny pouzival neustale metody hackovani a delal nepriteli pekny bordel v jeho radach (spoiler spustit kyberpsychozu u toho nejsilnejsiho z party byla opravdu sranda). Bohuzel pribeh je i pres svuj sileny presah zpracovan nestastne a hrac se musi opravdu snazit do nej dostat. Jednotlive mise jsou nesourode a obcas ztraceji na sile. Tvurci nedokazali z tak sileneho potencialu vytriskat vse. Vyzdimali to tak na 60% a pak se vykaslali na vetsi spojitosti. Proste dokoncite misi a tim to hasne. Jo mise to byla skvela, ale mozna vam dojde nejaka sms a nebo telefonat a to je vse. Holt jsem tezko snasel to, ze hra neni stejne dlouha a propletena jako treba Witcher 3. Rozhodne na to mela. Avsak na druhou stranu vyvojare chapu. Lidi jsou dneska tak lini, ze nejsou schopni ani dohrat dlouhou hru, coz me desne sere, ale s masou lobotomiku jedinec nic neudela. Uzavrel bych to asi tim, ze Cyberpunk je skvela hra, mohla byt jestle lepsi, mohla to byt naprosta revoluce, ale i pres silene vychytane detaily zustala tato revoluce stat nekde uprostred a nedokazala dojit do konce. A ze na to diky postave Johnyho, brutalnimu sountracku a propracovanosti mesta mela.
PS: Johny Silvehrhand je fakt frajer!
PSS: To jak utli Jackieho (spolecny pribeh prevypraveny v deseti sekundach) jim nikdy neodpustim!!!

Pro: mesto, detaily, Keanu, sountrack, desivy pribeh

Proti: policie, nedodelanost, nevyuzity potencial 

+15 +16 −1
  • PC 65
Nebudu chodit kolem horke kase. Pred vydanim CP2077 jsem se vsem informacim vyhybal, po vydani tez a kdyz jsem hru konecne rozehral, nevedel jsem o ni temer nic. Ocekavani jsem nemel zadna a pokud by se hra jmenovala treba, ja nevim, "Ideas copied from Altered Carbon novel" a vyvijela by se rok, pristupoval bych k ni stejne.

Po dohrani konstatuju, ze CP2077 je naprosto obycejna mirne nadprumerna hra, jejiz nejvetsi konkurencni vyhoda je zasazeni, nebo chcete-li zanr. A to samozrejme jen v pripade, ze vas kyberpunk nejak extra tankuje, jinak si i tento "bonus" muzete s klidem skrtnout. V jadru jde o obycejny mix GTA s novymi Deus Ex (Human Revolution a Mankind Divided), pricemz kazda z techto slozek je horsi, nez original. V mixu bohuzel neschazi mor vsech open nebo semi-open RPG, tedy obri mapa posypana ruznymi vedlejsimi aktivitami, zakazkami, minor questy a tunou otaznicku a ikonek vseho druhu. Bohuzel balast neni jen na mape, ale po vzoru novych Deus Ex her i v realnem svete kolem vas - vsude se vali milion veci, predmetu, trashe a balastu, ktery muzete sbirat. Hrac tak opet celi klasickemu dilematu: Ignorovat to, ale tim tak trochu jednat proti instinktum pruzkumnika a sberace a mit v hlave porad cervika pochybnosti, jestli o neco neprisel, nebo vse otrocky a bez premysleni sbirat a cistit kazdou mistnost, nez se posunete dal.

Zbytecny balast je bohuzel priznacny i pro cely RPG system jako takovy. Kazda zbran ma 10 vlastnosti a nevim kolik ciselnych charakteristik, aniz by na nich realne zalezelo. Vse krome DPS je zbytecne. V ramci vyvoje postavy rozdelujete body do zakladnich charakteristik, perku a perky se dale vylepsuji podle urovne jejich hlavniho atributu. Na konci hry jsem mel asi 20 nevyuzitych perku a 7 skill pointu, protoze me hra nijak nemotivovala je investovat do rozvoje postavy a drtiva vetsina perku, ne-li vsechny, mi prisly zcela zbytecne.

Konec prvniho aktu je zrejme nejlepsi moment hry. Do te doby hrajete v podstate linearne a sledujete zajimave napsany pribeh a prvni velky twist. Od druheho aktu se hra otevre a zmeni se v ubisofti openworld, viz vyse. Kazdou minutu vam bude volat neznamy clovek, ktery zrovna po vas potrebuje to nebo ono. Hra vam bude cpat i takove blbosti, jako nove kousky do vaseho vozoveho parku, atd. Vedlejsi ukoly samotne jsou pritom napsany dobre a temer kazdy je necim unikatni a casto i zajimavy, jenze cloveka postupne prejde energie je vsechny delat, protoze je to porad dokola (ukol, finito, telefon, ukol, finito, telefon, ukol, finito, atd).

Jak jsem byl ze zacatku spise nadseny, ke konci uz jsem zoufale touzil hru dohrat a doslo mi, ze se k ni uz ani nevratim. Ostatni konce me nezajimaji a epilog toho, ktery jsem dohral, byl tak umorny a natahovany (skladani kostky, slovni asociace, beh na pasu), ze me dokonale presla chut dat si to znova.

CP2077 je v mnoha smerech takova Potemkinova vesnice, ktera je hezka na pohled a na chvili, ale cim dele v ni travite, tim prazdnejsi ve skutecnosti je. Technicky stav na konzolich, kdy hra na PS4 nesla prakticky hrat neresim, nebot jsem to hral na PC. Ze to autori pustili i na nehratelne konzole je prasarna, ale s kvalitou PC verze to nesouvisi.

Resume: Herne prumerna zalezitost s klasickym neduhem nevyvazenych otevrenych RPG: Dohrano s vedomim, ze jsem toho jeste mnoho nevidel, ale ze uz ani nechci. Kdyby ve hre zadny RPG system nebyl a CP2077 byla linearni vypravna adventura jako v prvnim aktu, bylo by to podle me mnohem lepsi.
+11 +16 −5
  • PC 95
I přes příšerný launch této hry se vybojovala na pozici za mě nejlepších her poslední doby. Modovatelnost a příběh tuhle hru táhnou a novej expansion byl také úžasný. Sem tam se ještě nějáky ten ojedinělý bug objeví, ale definitivně lepší než na launchi.

Pro: Silný a dobrý příběh, nádherně vypracovaný gameplay

Proti: Přijde mi že melee combat je overpowered

+2 +4 −2
  • PC 95
Na tuto hru už bylo nasypáno tuny hejtů a ranné verze si možná i zasloužily. Ale já starý zkušený herní pardál obratně na rok strčil hlavu do písku a počkal si na verzi 1.31, která funguje a i na CPU z roku 2013 a grafice z roku 2016 vypadá famózně. Neóny, odlesky, krásy i špína velkoměsta budoucnosti opravdu na jedničku. A od druhé kapitoly se příběh rozjede tím správným směrem. Opravdu hra na pohodu.

Pro: Město, postavy, příběh, cyberpunk !!

Proti: Technicky ranné verze hry, dnes už nic.

+1 +3 −2
  • PC --
V zaklínači jsem hlavní příběh dohrál a pro můj PC byl jako dělaný. Nová hra od téhož studia bohužel už moc můj PC nezvládá. Otázka je, zdali je to kvůli zastaralosti mého kompu nebo je to kvůli tomu, že je hra „nedodělaná“ – neoptimalizovaná. Osobně se přikláním k druhé variantě, protože mé problémy s grafikou, její framerate, se týkají také konzolí. V interiérech lze hru docela dobře hrát, framerate běhá docela optimálně, ale bohužel v exteriérech si moc hry neužijete, sem tam velký sek, který prostě nečekáte.

Grafické orgie všemožných nádherných scenérií si tedy neužiji, když bohužel musím hrát na nejhorší nastavení. Oproti westernové Red Dead Redemption 2, se kterou si její tvůrci dali práci, aby šla na různých sestavení PC, tak nejnovější hit internetových obchodů je celkem odfláklý. Asi je opravdu zdůvodněné, že tvůrci oddálili prodej hry o půl roku. Přesto ale hráči nejsou spokojeni kvalitou hry. Asi bude hodně optimalizačních oprav.


 
A to ani nemluvě, že si češtinu musíte nastavit v menu a při novém startu hry vám tam znova naskočí Angličtina.


Co tom tak říct, Je to prostě futuristická akce v nádherném městě, kde místo telefonem hackujete očima a rukama. Příběh hlavní postavy nemusíte už tolik znát. Spíše si můžete vybrat mezi třemi druhy postav, Nomádem, „Dítětem“ ulice nebo Korporátem. Každá z těchto postav může být jakéhokoliv pohlaví, jakékoliv barvy pleti a jakkoliv upravená. Máte totiž, jako málo her, možnost si svého avatara ve hře upravit dle svého přání.


 
Zatím jsem odehrál dvě hodiny a dostal jsem se prozatím opravu na začátek příběhu. Další části hry budu postupně odkrývat, během následujících dnů, abych pochopil a objevil celé principy hry, co nás čeká a čím si budeme moci svoji postavu vylepšovat. Dle velikosti města nás čeká opravdu hlavních a vedlejších úkolů.

Dle „zabuganovosti“ hry nás také čeká mnoho updatů, aby byly uspokojeni remcalové jako já.

A moje hodnocení?

Pro prvních hodinách nebudu přeci hodnotit celkovou hru, ale po technické stránce a z pohledu optimalizace musím hru hodnotit velmi slabě. 40 %.

Pro: Skvělý příběh v budoucnosti

Proti: Hra není pořád správně optimalizována.

-10 +4 −14
  • PC 100
Odehráno na PC a na rozdíl od ostatních .Tady nemá smysl psát romány tenhle masterpiece si 100% zaslouží.
žádná jiná hra mě tak nenadchla jako Cyberpunk2077. U jiných her kde byl game time tak 10 hodin bylo víc bugů jak za 150 hodin v open world šílenem světě. Hra mi na notebooku ani jednou nespadla. Takže jim u Jackieho tu neschovanou zbraň ve filmečku klidně odpustím. :D

Pro: Masterpiece po všech stránkách

Proti: totální žrout času :( - což bude mít dopad na znovuhratelnost stejně jak u Zaklinače 3

-13 +10 −23
  • PC 70
Budu docela strucny Cyberpunk 2077 neni spatna hra nic mene me hra vubec neoslovila je to spis muj problem nemam rad zasazeni cyberpunk ale i presto jsem hru hral a hraju jinak minusu je samozrejme vice nez plusu tedy u me zacatky teto hry byli strasne ( optimalizace bugy a tak dale ) po technicke strance jinak sliby vyvojaru o tuningu aut a podobne se ve hre vubec neukazali coz je za me strasna chyba a smula z pocatku jsem byl na hru opravdu nateseny nic mene prislo velke zklamani jak po technicke strance tak proste po vsech strankach hra me neoslovila Jinak timto nechci hru nijak urazet to vubec je to jen muj cisty nazor na Hru ktera proste jako naslibovana znela uzasne ale vysledek uz tak uzasny neni umela inteligence taky nebyla uplne uzasna co se tyka mesta tak mi prijde prazdne. Ted plusy hra ma opravdu krasnou grafiku mesto nightcity je krasne a zpracovane dokonale ( ale prijde mi prazdne ) Uzasny pribeh ktery chytne za srdce ovladani a RPG system skvely jako vzdy od CDprojectu hratelnost celkem suprova dobre odsype a celkove je hra docela prijemny zazitek pro fanouska cyberpunkovych veci je hra nutnosti timhle bych to asi vse shrnul Hra neni proste muj salek kavy co se tyka prostredi a tak dale ale i presto me dokazala vtahnout do deje i presto ze nemam rad cxberpunkove zalezitosti nic mene hra ma spoustu chyb ktere kdyby byly dotazeny tak by hra alespon za me byla naprosto dokonala a vubec by mi nevadilo ze tam je cyberpunkove zasazeni hodnoceni jake davam je ovlivneno tim ze nebyly dodrzeny sliby ktere vyvojari dali a take tim ze nemam rad cxberpunk coz jak uz jsem rekl je uj problem a nazor na vec ale kdyby hra byla dotazena dal bych klidne 100% tohle asi uz bude vse doufam ze se recenze libi jinak hru hraju znova ted ji mam rozehranou a mozna prehodnotim hodnoceni ale za me momentalne je to 70% protoze me hra nejak neupoutala
-18 +5 −23
  • PC 5
  • PS4 0
Jak já se na tu hru tehdy těšil a jak mě jenom zklamala. I když pominu ty bugy po vydání, různé nedodělky a laciné mechaniky, tak jsem po kvalitách třetího Zaklínače nečekal, jak špatně napsanej příběh tentokrát dostanu. K postavám jsem si takřka žádnej vztah nevytvořil a ty různé konce jsou kvalitativně zhruba na úrovni Mass Effectu 3, takže těžce neuspokojivé. Některé jsou frustrující, jiné prostě jenom blbé a další nefunkční. Mohl bych to tady rozebrat, ale proč s tim ztrácet čas? Na youtube je řada lidí, kteří to udělali za mě.

Pro: design Night City

Proti: příběh, rozuzlení příběhu, laciné mechaniky, hloupá AI, postavy, umělost animací v mnoha sekvencí, boss fighty...

-25 +4 −29