Připojuju se k pozitivním dojmům. Po cca čtyřech hodinách mám hlavní děj splněn sotva z 10%, a to je jen hlavní děj, takže vsázím boty, že side questy to nepočítá. Těch je požehnaně, a zatímco tu není možnost poštelovat obtížnost (ta je přednastavená), u každého questu to ukazuje jeho vlastní obtížnost (od very easy po very hard). Jeden by ani neřekl, že by to mohlo souhlasit, ale co jsem zatím spozoroval, tak souhlasí. Rozloha ostrova je soudě dle mapky a toho, co už jsem stačil omrknout, poměrně malá, ale to bohatě kompenzuje jeho zpracování a design, který dává smysl a v podstatě každá část je pamatovatelná (jakože člověk se později už ani nemusí dívat na radar, když hledá něco někde, kde předtím dvakrát třikrát už byl). Celková obtížnost je rozhodně adekvátní, zombíci jsou silní, obzvláště ty dvoumetrový mrchy, jejichž likvidace může zabrat i několik minut, zbraně se ničí rychle (některé až moc rychle), a zatímco zprvu vypadá, že energy drinků je všude přecpáno, hodně brzo se člověk dostane do nouze o léčivé prostředky.
RPG systém je na hru, která plnohodnotným RPG ani nemá být, skvěle propracovaný a bohatý. XP nedostáváte za každou pí*ovinu a i kdyby, dostává se v rozumných dávkách, takže každý level-up je uspokojující. Jak se to má s in-game ekonomikou zatím nemůžu moc soudit, protože zatím jsem obchodoval jenom jednou, ale asi to bude jak s Deus Ex HR - peněz hodně a málo toho co koupit, když se všude všechno válí. Zas je ale pravda, že jsem se ještě ani nedostal k střelným zbraním ani k tvorbě či nákladnější úpravě vlastních předmětů, takže je možný, že to se ještě změní. Grafika je líbivá a nádherně nenáročná, ale s tím jsem počítal. Fyzika aut je plus mínus stejná jak v Cartelu, takže bezproblematická. I když, jak jednou člověk hrál AiTD 5, tak mu jakákoliv fyzika příjde perfektní.
Co mě dost vadí je fakt, že ve hře zasazené na tropickém ostrově a s otevřeným přístupem do moře NEMŮŽU plavat...to je na přesdržku. Kdyby to aspoň nějak smysluplně omezili, ale ani to ne, místo toho vám hra při pokusu o smočení řekne "hej, padej z tý vody, opouštíš hratelnou oblast, cype!". Ještě větší výhradu bych ale měl k postavám, které mi zatím všechny připadají strašně dvourozměrný, o ničem. K tomu se vážou i dialogy, které jsou taky docela fest nezajímavé. Když si ale vezmu, že tohle si nikdy nehrálo na AAA titul a od začátku bylo jasné, že pude o budgetovku, tak si myslím není moc na co stěžovat. I když je fakt, že po tom ultra dojemným traileru jsem čekal něco příběhovějšího a s daleko silnějšími postavami.
A co se respawnu týče, tak já vám ani nevím. Pokud jsem to ale pochopil dobře, tak pokud zdejšímu zombíkovi nerozcuckujete hlavu, tak po knockoutu za chvíli zas vstane. A je jich všude hafo. Ale asi se dá předpokládat, že respawn bude. Jednou jsem vyklidil celý menší ostrůvek a to tak, že pořádně, a když jsem se tam asi po hodině hraní vrátil, zase se tam promenádovali čtyři zbrusu noví zombíci. Mohli tam odněkud dojít, ale pochybuju. V tomhle případě by mi ale respawn nevadil, protože s tou velikostí toho ostrova by byla likvidace všech zombíků otázka deseti dvaceti hodin, a odhaduju že hrací doba se požene mnohem dál, tak co by tam člověk potom dělal, kdyby neměl co zabíjet? když si ani zaplavat nemůže...
EDIT: Jo a v popisku hry bych smazal tu větu o tom, jak žádná ze zdejších postav není žádné spešl komando. To sice není, ale žádní normální lidi to taky nejsou. Já hraju za tu asiatku, která se specializuje na ostré zbraně.
EDIT2: JO a ačkoliv se to hraje jako RPG, nejsou tu quicksavy ani možnost ukládat kdykoliv. To ale neznamená, že po smrti vás hra vyplivne u posledního checkpointu (a já furt absolutně nemám přehled, kde ty checkpointy jsou, vyjma zdejšího savehousu a questových lokací). Hra vás totiž ožije přesně na tom místě, kde vás zabije, a sebere vám za to nějaký drobný (tuším že nějakých 300-500$). To je pokud vím poměrně originální přístup a osobně se mi dosti zamlouvá.