Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ale prdlajs... Deus Ex (snad kromě ksichtů) je graficky na slušné úrovni a má výbornou atmosféru 90. let (nevím proč zrovna tyhle léta, asi ty asociace, mezi některými staršími hrami budou dělat svoje). Ale vleče se ze začátku jak sopel. Dead Space (či ME) jsou úplně jiná kategorie, to bych sem opravdu netahal.
Kubulus: Tak teď už chápu, proč se Ti nelíbil design Dead Space - protože je moderní a pěkný. :-))
"PS: Jen ať si Chuck za svým hodnocením stojí. Jiný pohled z jiné perspektivy je vždy vítaný. To samé platí třeba i pro Falagara a jeho hodnocení/komentáře u Planescape Torment a Baldur's Gade ;)"
U BG ať si říká co chce. Ale že si někdo neoblíbí Planescape považuji za těžký hřích. :)
Kubulus: Pro mě rozhodně design postav (hranaté ksichty), jejich podivný pohyb (viz koment s poukázáním na skákající postavičky) a celkově se mi nelíbí grafika. Teď, když jsem si procházel Hong Kong, tak se mi i okolí zdálo doslova rozplizlé jako já kreslící při hodinách výtvarné výchovy vodovými barvami. :-)
Je pomalý, nudný, hnusný a blbě se střílí!

(Sakra, včera jsem napravil hodnocení, už nemůžu trollit)
Isair: Hm, tak jsi mě předběhl dřív, než jsem to s tím Wolfensteinem dopsal. ;-)
Myslím, že zrovna Dead Space není nejlepším příkladem, protože moje oblíbenost této hry není na DH (a myslím, že i jinde) ojedinělá, ale o to tu teď nejspíš tolik nejde, takže budiž. Tady příběh není extra výrazný, to zas je fakt, ale to ostatní mi osobně zastaralé nepřijde ani omylem. A atmosféra? Ta se dá vykládat různými způsoby - někdy tím svíravým a lekavým pocitem jako u DS, někdy ve formě určité procítěnosti (nenapadá mě teď nejvhodnější slovo).

90210: U bráchy jsem kdysi (tuším, že v roce 1996) nějakého Dooma zkoušel, ale nemám tušení, jestli to byla jednička nebo dvojka. Ale fakt je, že mě docela bavil, akorát mi v té době přišel pochopitelně těžší, protože jsem znal jen Wolfenstein 3D. :-)

4Tulareanus - Vzhledem k tomu ze jsem adventurista me ani nic jinyho, nez hrabani se v minulosti nezbyva...Ne ze by me to nejak vadilo. Hraju to, co jsem si vzdycky chtel zahrat, kdyz jsem si o tom jako malej kluk cetl ve Score.

4Chuck - Zajimavy by bylo, kdybys zkusil zajit az ke korenum 3D strilecek a zahrat si treba Dooma. Pribeh tam sice zadnej neni, ale prvni epizoda bavila dokonce i me. To by pak to hodnoceni muselo jit do minusu.:0)
Chuck: Ak je človek "na autá" svojho času som sa dosť vozil v Mazde 323, v poslednej dobe dávam prednosť pešibusu, ale stále sa povozím aj v Nissan Pathfindri, ale nie som jeden z tých, čo sa len tak premávajú a užívajú si to. Na to mám iné koníčky.
Nehraji si na dozorce kvality a netvrdím, že mé hodnocení a názory určují nějakou samozřejmou „hodnotu.“ Hrám uděluji hodnocení podle toho, jak to cítím, ale nikomu je nechci nutit, nebo nedej bože cpát. Pravdou ale je, že z mého pohledu je takový Dead Space starý už dnes (svým způsobem více, než hry datem o 10 let), a to kvůli své doslova zotročené řemeslnosti. Příběh v něm není, to jen zápletka, motivace k tomu, abys chodil a zabíjel. Atmosféra stojí na tom, že nevíš, kdy na tebe co „vybafne,“ něčeho propracovanějšího se hra obává. Herní náplň je v podstatě omezená pouze na pohyb a střelbu? Zábava, může být. Pro mě holt ne, na mne moc prvoplánované, ničím nelišící se od zbytku, ničím nevynikající od ostatních survivalů (čest Silent Hill 2).

Tohle totiž není o konkrétní hře, ale o tom, jak se k hrám jako takovým stavíš.
Tulareanus: Mimochodem, kdyby ses v obou autech svezl, hned bys věděl, že auta nejsou jen o užitku, ale i o té zábavě, obzvlášť v případě toho Japonce. :-D Jéé, to byly časy! :,-(

Táák a je to! Deus Ex je dneska nejzobrazovanější hrou na DH. :-) Trhnul jsem Mass Effect 2. :-P
Chuck: No, už sa rozumieme. Ale tak holt, hry starnú zatiaľ rýchlejšie než iné kultúrne odvetvia, je už na človeku, či sa nechá unášať prúdom, alebo mu za to stojí, ísť proti nemu a hľadať staré skvosty (ktoré ho naplnia) ako vo filme Cesta do praveku. :D
Tulareanus: Pravda, ta věta z toho zmiňovaného příspěvku zněla asi nejen pro Tebe trochu divně. Chtěl jsem tím uvést fakt, že začít hrát starší hru (v tomto případě dlouhých 10 let) v domnění, že její zastaralost mi vadit nebude, jak jsem se mylně domníval, se holt minula účinkem. Proto jsem tvrdil a zdůrazňoval, že ta revolučnost bohužel tu roli skutečně hraje. Snad jsem to řekl tak nějak, hm.

Kubulus: A to soudíš podle čeho? Jen proto, že si prolítneš moje dohrané hry? Tam opravdu her s pěkným příběhem a atmosférou je zoufale málo, ale nějaké tam na můj vkus jsou, přestože bych bral, kdyby byly v tomto duchu mnohem výraznější.
Say: V první řadě tam z mého pohledu není naprosto nic, co bych mohl vytknout – toť v naprosté stručnosti k tomu, co mě na tom fascinuje – v zásadě můžu říct, že tedy vše. Proto uděluji takové, tedy maximální, hodnocení.

Jinak samozřejmě nejvíce Deus Ex těží z toho, že do ní Spector vložil opravdu „kus sebe.“ Příběh je dobrý sám o sobě, ale krom toho nabízí docela dost podnětů k zamyšlení, spjatých s (nejen) cyberpunkovou kulturou a jejími předními myšlenkami. Právě tohle „hlubší“ prokreslení velice oceňuji. Samotné hraní je opravdu příjemné, variabilní a nelineární (spousta cest a variant jak splnit / nesplnit úkol). Zároveň se mi líbí i samotná game-designerská rozhodnutí, např. perfektní vyvážení jednotlivých faktorů, abych se tím brzy nepřejedl (kupříkladu rozhovory neomrzí do konce hry, ač jich tam příliš není).

Chuck: Evidentně si mi dva pod dobrým příběhem a atmosférou představíme něco jiného.
Isair: A to je právě ono! Přestože tohle všechno, co uvádíš, mi bylo od začátku jasné, řekl jsem si "buď v klidu, u DE tohle pravidlo určitě platit nebude." :-(
Chuck: Favorit je vec úžitku, hra je vec zábavy, v hre starne v podstate len technická stránka, resp. mala by starnúť len tá (pod technickú stránku radím aj GUI a mechanizmy), tak ako v prípade hudby, kde starne len technická kvalita nahrávky, nielen ak sa jedná o hudbu revolučnú (Beatles, Pink Floyd, Bach).
Ak chápeš kontext revolučnosti, tak prečo si teda napísal tú inkrimonovanú vetu v 14.12.2010 19:00:44? nejde mi teraz o nejaké doťahovanie sa za každú cenu, ale tvrdiť niečo mimo kontext použitého výrazu (revolučnosť) a následne tvrdiť, že viem čo to znamená a o čo to ide a netreba mi to vysvetlovať (a súhlasím s tou uvedenou "Definíciou"), je dosť protichodné.
Chuck (14.12.2010 19:51:34): Tak je pravda, že existuje neustále několik starých her, které jsou i v dnešní době víceméně dosti originální a nepokořené... viz. quest for glory série (RPG adventur je minimum a snad žádná takto kvalitní), Albion (především svojí kombinací sci-fi a fantasy + několika pohledy na herní svět) etc.

Deus Ex takový bohužel není, herní mechanismy, koncept etc. jsou převzaté ze staršího System Shock 2(příp. prvního dílu) a tak tedy zbývá opravdu jen kvalitní příběh a "nelineární" postup (byť omezen pouze na "jdi vpravo či vlevo, nebo to vem větrací šachtou") a navíc se ještě od té doby spousta her snažila DE "napodobit" (vyšlo ještě několik dalších FPS/RPGček).
O technické stránce se nemá cenu zmiňovat, je jasné, že každá starší hra bude mít "horší" technické zpracování:), s tím je třeba počítat.
Aoshi: To, co uvádíš v poslední větě, jsem si několikrát říkal taky. To by pak pro mě byl ten správný Jacobs. :-)

90210: Příběh a atmosféra nejsou cizí ani mně, naopak, čím hraji déle, tím tyhle dva nezanedbatelné pojmy upřednostňuji víc a víc (bohužel je ve hrách často nenacházím, popř. špatně vybírám), ale tady to nějak nepřišlo, resp. to spíš bylo utlučeno dalšími negativy, které jsem tu vnímal.
4Tulareanus - Jo, souhlasim.

Pribeh a atmosfera jsou u hry alespon pro me naprosto zasadni veci a tady Deus Ex opravdu exceluje.
Tulareanus & 90210: Vysvětlovat mi pojem "revoluce" apod. opravdu nutné není. Mně je jasné, že když jsem se proháněl v Mazdě, tak bych už asi těžko usedl zpátky do Favorita, že? :-/ Nicméně u těch her jsem holt měl zato, že to zas tak "tuhé" pravidlo být nemusí, obzvlášť když ta hra má v sobě něco jiného, co většinu přede mnou téměř oslepilo. A to byl ten důvod, proč i přes stáří hry jsem se do toho pustil.
No, je asi víc než pravda, že to znovurozehrání z důvodu jakéhosi využití hráčské krize by asi skutečně nikam nevedlo. A abych to rozehrával kvůli vděku, tak to mě opravdu ani na vteřinu nenapadlo. Šlo mi spíš o ten pocit, že i já budu tím, kdo právě tuhle hru pokoří.
U DE dnes vyčnívá opravdu asi jenom příběh a hlavně hodně nelineární postup hrou. A taky atmosféra. Ostatní prvky zvládá dnes už kdejaká hra mnohem lépe (taková akce či stealth...).

PS: Jen ať si Chuck za svým hodnocením stojí. Jiný pohled z jiné perspektivy je vždy vítaný. To samé platí třeba i pro Falagara a jeho hodnocení/komentáře u Planescape Torment a Baldur's Gade ;)
Ja si stojim za tym, ze z Deus Exu zostarla akurat grafika. Je zbytocne porovnavat, ze "toto uz rozvija x dalsich hier" a "tamto rozvija zase y inych", pretoze kvalita Deus Exu nespociva v nejakej konkretnej crte, ako skor v ich kombinacii.
Je teda uplne fuk, ze Thief (dajme tomu) priniesol lepsi stealth, Baldur's gate (dajme tomu) priniesol rozsiahlejsie a prepracovanejsie tabulky, Diablo (dajme tomu) prinieslo vacsiu kvantitu predmetov...

Znovu teda opakujem, ze zostarla jedine grafika, ktora je v dnesnej dobe slaba.
Okrem toho ta akcna cast uz v case vydania nebola zrovna najkvalitnejsia, ale vzhladom k tomu, ze som to nikdy nehral jak FPS tak mi to nikdy nevadilo.
Keby sa spravila kopia Deus Exu v lepsej grafike s preprecovanejsou strielacou zlozkou, tak by tomu v dnesnej dobe maloco mohlo konkurovat.
Say: A nebyl jsi to náhodou ty, který tu před pár dny tvrdil, jak si nepotřebuje pěstovat svoje virtuální ego a nemusí svoje tvrzení dokazovat? Kubuluse hra prostě baví :)
90210: Ale imo celkom bol revolučný, alebo prinajmenšom správne "evolučný", skĺbil všetky tie "správne črty", ktoré v rôznych hrách boli, ale nikto to nedal dokopy tak, aby tam neboli nejaké kotvy ťahajúce hru dolu. Pravda nastavil určitú latku a štandard pre sofistikované akcie s nejakým rpg/taktickým (podľa hry) spestrením a následne tituly sú poväčšinou len v jeho tieni. V tom súhlasíš, nie?

A inak hej, ak to Chucka nebaví, tak ho to ani baviť imo nebude. Však to hrať ani nemusí, ani hodnotenie prehodnocovať, nepotrebuje sa predsa nikomu zavďačiť, alebo za to zodpovedať. :)
Jedno se ale Deus Exu uznat musí a to příběh... který ani dnešní "lepší hry" lepší často nemají.

Btw, já Deus Ex dohrál poprvé vcelku nedávno (vlastně kousek před Chuckem (?)) a bavil mě dost, nicméně z něj nejsem tak odvázaný, jako většina zde, to je pravda.
Say: Ale já tvrdil, že u mnohých je jednou z nejlepších her všech dob. Ne, že je jednou z nejlepších her všech dob. Pro mě za mě ať si někdo považuje za nejlepší hru všech dob třeba RtCW :) nebo Baldur's Gate (který zase já považuji za nesmysl).

Tak jako tak v době, kdy věci, které přinesl jako jeden z prvních právě Deus Ex, jsou v dnešních hrách z větší části standardem a jsou navíc o dost promakanější, těžko někdo bude hrát "horší hru". Horší hru z jeho pohledu, bez ohledu na kvalitu původní hry jako celku, nebo vzhledem k době.
Chuck: samozřejmě. Já Deus Ex hrál tak 7 let zpátky, dodnes mě nehorázně baví, přijde dokonalá apod., ale Tvoje hodnocení chápu. Nevím, co se tady furt donekonečna řeší.

Já taky nikdy nebudu vztah ke sto let staré hře, kdybych ji rozehrál dnes. Protože by tam ta chyběla ta nostalgie. A to je hodně důležitá emoce pro vztah ke starým hrám. Pokud na vás vybafne stará grafika a těžkopádná hratelnost (což DE zezačtku rozhodně má), tak se ani nedivím, že to někoho odradí. Vždyť já jsem DE rozehrál nadvakrát... ještěže tak :)
4Chuck - Deux Ex nebyl nijak zvlast revolucni ani v dobe vydani a nespadl jen tak z niceho nic do vzduchoprazdna, uz predtim tady byly 3D shootery s primesi RPG a sugestivnim pribehem a dokonce i od stejnych autoru, viz. prvni a druhy System Shock, dvojku dokonce hodne lidi povazuje za lepsi hru, nez Deux Ex. Moznost ruznych zpusobu plneni misi byla kazdopadne hodne netradicni.

Historie videoher je uz v podstate muj konicek (narozdil od jeji soucasnosti a budoucnosti), ale urcite bych nehral treba prvni (druhy, treti...) Kings Quest z 80. let, ktery opravdy BYL revolucni, protoze je to typ hratelnosti, ktery je na me uz moc oldskool. Nevim proc hrajes Deus Ex, kdyz jsi zacal hrat az pred par lety a jsi zvykly na nejnovejsi pristup ke hram. Pro tebe je to IMHO ztrata casu, kdyz te Deux Ex nebavi ted, kdyz jsi nekde v Hongkongu nebo kde, tak ti garantuju, ze te uz bavit nezacne, kdyz te nechytl pribeh, ktery by uz v tomto momente mel gradovat.
Chuck: Nezmyselné? To sotva. Hocičo je vždy revolučné v kontexte doby, keď to príde, preto sa tomu aj nadáva revolučné, že to spôsobí zvrat/skok v určitom odvetví niečoho v danom momente/dobe, nie že sa to vlečie a vyvíja postupne, to je zas evolúcia. A kopíroval som preto, aby bolo jasné na čo narážam.
Kubulus: Já nikomu z vás vkus neberu, klidně ho baštěte jako já RtCW apod., jen říkám, co může být obecnou příčinou toho, že ta hra moc lidí neosloví, když ji začnou hrát až v dnešní době. Tím ovšem rozhodně netvrdím, že kvůli tomu ta hra je zákonitě špatná. Naopak jsem téměř přesvědčen, že kdyby byla moji, dejme tomu, druhou hrou v pořadí, vnímal bych ji úplně jinak, tj. mnohem líp.

Say: To víííš. :-)
Tulareanus: Tvoje nesmyslné srovnávání je ovšem mnohem "revolučnější". :-/ Jo a nezapomeň si tu moji větu zkopírovat, abych si připadal jak v mailové poště.

Kubulus: A nejsi právě Ty jedním z těch hráčů, kteří ho poprvé rozehráli minimálně před cca osmi lety?
Chuck: Proč po tom tak pátráš? Co hráč, to individuální vkus. Když ti nic nenabídla, tak to nech plavat.

Mj. nedávno jsem to rozehrál a baví mě to velice, možná i více než dříve ;-)
Chuck: "V době vydání, event. pár let poté, asi tak nějak revoluční byla, ale dneska?" nejak sa nám meníš na Saya, takýmto "myslením". Ani telegraf, alebo penicilín už dnes nie je revolučný...
NateLogan: Však ona to žádná věda není, je to jen taková pivní diskuze. :-)

Say: Správná otázka! ;-) V době vydání, event. pár let poté, asi tak nějak revoluční byla, ale dneska? Samozřejmě mi většina řekne, že je krásně hratelný i dneska, ale myslím, že to řeknou ti, kteří ji právě rozehráli před delším časem. Ovšem ti, kteří s ní začali pozdě, tak nejspíš už budou mluvit opačně.
Mno řekněme, že jelikož DeusEx je u mnohých jednou z nejlepších her všech dob, tak je tvé hodnocení opravdu nízké (říkejme mu třeba podprůměrné, neadekvátní, nebo tak nějak :) ). Další vědu bych za tím nehledal ;)
"Zkrátka moje hodnocení této konkrétní hry je vzhledem k mému systému hodnocení nižší, ale nikoliv podprůměrné."

Průměr tvých hodnocení je 80, 65 tedy podprůměr je:).
Zkrátka moje hodnocení této konkrétní hry je vzhledem k mému systému hodnocení nižší, ale nikoliv podprůměrné. Tohle je snad určitý závěr původně probíraného tématu.

A ještě jedna věc - tím, že si už do Vánoc neobjednám žádnou hru, zkusím provést něco zázračného, kterým není nic jiného, než vymotání se z Hong Kongu. ;-) Ale možná vyšší šance je moje setkání s Jéžíškem. :-D
Chuck: Nie nehovorim o tebe. Len som na priklade vysvetloval, ze rovnake hodnotenie u dvoch uzivatelov moze znamenat uplne inu "kvalitu" hodnotenej hry ;)
Aoshi: Když už tu teda mluvíš o mně, tak bych Tě lehce poopravil. Jak jsi mohl sám zjistit, mám ohodnoceno celkem 51 her a z toho pouhým třem hrám jsem dal 100%, tak to mi nějak na tu zmiňovanou čtvrtinu nevychází. :-/