Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Vždy, kdy chci dostat pětiminutovou husinu, zapnu si tohle: http://www.dailymotion.com/video/xg2h7l_ ... tor-s-cut_videogames

Ale uvědomuji si, že to video pracuje s tradičními taháky - silná hesla + skvělá muzika.

Já jen doufám, že hra bude v češtině (což je ale dneska standard, ne?) protože se obávám, že ony slibované filozofické narážky budou problém. Např. u takového Bioshocku jsem se místy vůbec nechytal.
Falagar: Máš pravdu. Já tím myslel, že jsou ke konci hry prostě jen chodby a ne otevřená prostranství, jako ty první mise venku. Vyznělo to ale asi trochu jinak, už jsem to opravil.

Walome: Upřímně, u jiné hry bych asi z toho šílel. Podobně jako jsem odpustil (a vlastně na něj úplně zapomněl) příšerný leveldesign některých lokací u Mass Effect 2.
"nepřátelé vidí maximálně na pár stovek centimetrů před sebe" - asi tak :-D Ale je zvláštní, když člověka ta hra maximální pohltí, tak mu tyhle věci ani nevadí, i když v jiných hrách ho vytáčí do běla...
JohnCZ: Komentář ok, jen mne ve druhém odstavci zarazily "koridorovité základny" v jedné větě se "zdlouhavým blouděním". Tak nevím, nechci protestovat proti jednomu nebo druhému obecně, ale dohromady mi přijdou jako protimluv... ;-)
Say: já tak radikální nejsem, ale nechápu to. Jediná hra, kde se mi líbil lesk všeho, byl Bioshock, páč se to tam hodilo. Ale proč se každýmu dneska leskne ksicht jak mramor, to nevim.
A je to tu zase... Jestli ten odporný blur v pozadí (nebo bloom všude) nepůjde vypnout, tak to prostě nekoupím.
Jo, některý povrchy vypadaj dost divně. Přece jen je to už poněkud postarší engine...
Pokud omráčím nějakého nepřítele, probudí se po čase sám nebo zůstane omráčenej navždy (případně dokud ho někdo z jeho tupých parťáků neprobudí)?
USER47: Co je na tom pofidérního, když to normálně funguje? Je spousta her, do kterých čeština není a nebude a taky se z toho lidi nehroutí.

Say: Pro zisk to nedělám, ale pro užitek někomu jinému. Nevadí, na jaře u nás každoročně přistavují kontejner na nebezpečný komunální odpad, tak to půjde tam.
Ono v době, kdy to stojí dvě kila v bundlu s dvěma dalšíma hrama a už asi desetkrát to bylo ve slevách na Steamu pod pět dolarů, budeš nějakou pofidérní ukrajinskou edici prodávat asi dost těžko.:D
Já zapomněl, že si tu většina potrpí na nejoriginálnější originály. :-) Ale jo, já jsem to u Chameleona udělal taky a teď mám tudíž dva. ;-)
On tu uz beztak kazdy tu originalku asi bude mat. Zrovna u mna to bola napriklad uplna prvotina na ktoru som uz jak male ucho nevahal vyhodit o 200Sk viac len aby som mal peknu normalnu krabicu a nie nejaku bazmeg ediciu :))
A to boli tou dobou velke peniaze :)))
No jo, to je samá chvála a rozplývání, ale že by si někdo koupil origošku, to ne. A to přitom zaručuju její minimální opotřebování. :-)

Fg: Já ne, ale ten předchozí majitel odtud z DH na mě při prodeji mluvil napůl rusky. :-))

USER47: Tenkrát v květnu jsem si koupil verzi 1.112fm, která ovšem veškeré dostupné češtiny nepodporuje (zkoušel jsem to několikrát), což jsem samozřejmě netušil. Obvykle byla na trhu, event. ve Score, verze 1.002f, na kterou jde čeština v pohodě téměř ze kteréhokoliv zdroje. Proto to raději připomínám, aby případný zájemce po koupi neprskal.

Jab: Tak nějak. ;-) Ale na druhou stranu jim v plné míře fandím.
Ona existuje verze, do který nejde instalovat čeština?:-o

Pokud vím, do standardní verze je ta čeština bratří Dentonů a do GOTY se dá nacpat ta debilní, leč použitelná, mrazíkova...
Díky bohu za fandy, kteří tuhle hru chtějí vícekrát. :)
No tak lidi, Deus Ex nestačí vlastnit jen jednou, ale minimálně dvakrát! Tak šup šup...
Kdybyste měl někdo zájem o originálku (je to verze, do které nelze instalovat čeština), stačí říct.
90210: Ee, Conquest of the Longbow co si pamatuji neměl vůbec žádné RPG prvky (vývoj postavy, volbu povolání) a nebyly v něm žádné souboje. Jednalo se vcelku o obyčejnou adventuru s několika "mini-hrami" (střílení z luku a takové ptákoviny).

Ale Bloodnet by mohl být docela fajn:).

4Kubulus - S tim Bloodnetem mas pravdu. Do QFG je kazdopadne mnohem lehci se dostat. Dalsi hybrid adventure/RPG je treba Superhero League of Hoboken, dokonce i od Sierry by se jeste neco naslo, treba takovej Conquest of the Longbow/Camelot by mely bejt podobnyho razeni jako QFG, ty jsem ale nehral.

A s Albionem/Ambermoonem/Amberstarem taky...
Je to možné, mně Codename 47 oproti ostatním dílům přišel jako lineární koridor. Chtěl jsem tím říct spíše to, že jsou to jedny z mála her, které jsou v určitém ohledu Deus Ex podobné (byť stále naprosto rozdílné).
Kubulus: Pokud vím, první Hitman vyšel zhruba ve stejný době jako DE a už tam bylo víc možností splnění mise. Žádnou inspiraci bych za tím nehledal.
Psal jsem delší příspěvek, ale omylem jsem se klávesou backspace vrátil o stránku zpět, takže jen v naprosté stručnosti, pro tebe Isaire :-)

• Nesnážím se, jak už jsem řekl, ostatní přesvědčit že je Deus Ex originální a dokonalý, psal jsem to už níže.

• Osobně neznám žádnou hru, která by se Deus Ex podobala (vyjma Bloodlines – ale pouze ve vybraných částech). V jednotlivých složkách se však mnoho her inspirovalo, s tím souhlasím (kupříkladu série Hitman převzala onu možnost nelineárního postupu misí).

• Že bude mít SS2 / Thief / DE podobné zakořeněné mechanismy se dá už podle jeho rodičů (LGS, Warren Spector) celkem očekávat. Bratři a sestry jsou si holt v něčem podobní.

• Albion, Ambermoon, Amberstar... Albion si zmínil buď proto, že je tvůj nejoblíbenější, nebo jsi předchozí dvě neoficiální hry nehrál. Pořád jen záležitost názoru. Stejný případ jako v minulém bodě.

• V žánru adventure / RPG se, pravda, moc nevyznám, každopádně Bloodnet (mechanismy velice podobná hra) mě bavil mnohem více, než-li ten nechutně proslavený QfG. Ano, opět můj názor, ale o to tu jde ;-)
Jaký achiev? My máme achievy za usměrnění diskuze ke konkrétní hře? ;-)

Ale kdepak negativní - jen mám rád pohled na věc z různých úhlů, rozbor všech aspektů dané věci (asi profesionální deformace ;-) ). Na negativním komentáři (pokud je dobrý) není dobré to, že je odsuzující, ale to, že nahlíží na věc jiným způsobem. A to je pro člověka, který např. danou hru nezná a rozmýšlí se, zdali ji hrát, vždy přínosné.
Falagar: Vždyť už jsem naznačil, že jsem chtěl zapříčinit fakt, aby DE měl nejsledovanější diskuzi. A jelikož je splněno a přistane mi nečekaný achiev, tak tímto považuji diskuzi za ukončenou. ;-)

Mimochodem, Ty máš asi slabost pro negativní komentáře. ;-)
Garion: :-D Konečně nějaký argument pořádně rozvíjející diskuzi...

Lidičky, lidičky. Neopakujete se trošku? Možná tak po desáté, ale minimálně podruhé... Ať se každý baví u čeho chce, podle toho beze studu hodnotí a pak to zbytečně nerozpitvává! :-) Třeba já mám technické zaměstnání a nedokážu si představit, že bych ve volném čase četl něco jiného než beletrii (a ještě navíc obvykle fantastiku). Člověk (některý ;-) ) si rád odpočine, místo toho, aby furt pracoval a každému na to funguje něco jiného, tož co...

(mně na to třeba funguje promýšlení psychologie postav a příčin a důsledků vycházejících z v našem světě nereálných podmínek - je to prostě fakt, nemá smysl kolem toho furt kroužit!)
Say: Vím vím a už mi to v hlavě šrotovalo, takže... Dokonce jsi už třetí na DH, kdo mi to doporučuje. ;-)
Chuck: Tak v tom případě by mě zajímalo, jak by ses tvářil na Alpha Protocol. Na tenhle kousek se těším kvůli RPG, ty bys ho rozhodně ocenil po stealth stránce a ještě bys přičuchnul k rozhodnutím v dialozích, nějakých tabulkách atp. Rozhodně pouvažuj.
Tulareanus: Jasně, záleží na konkrétním jednotlivci. Někdo si třeba odfrkne při adventuře.

Say: Proto je pro mě v současné i nedávné době pro mě přijatelný kompromis ta stealth akce. Vymýšlení finty, jak přelstít toho druhého, to je parádní. Už zase myslím na Death to Spies. :-)
Chuck: To je pochopitelné=) Ale jak si zvykneš na jednodušší věci, složitějším pak těžce přicházíš na kloub (např. Deus a to není zase tak moc náročná hra ale zase svižná akce už teprv ne).
To by som nezovšeobecňoval. To máš to isté ako s filmami niekto si dá na oddych Transformers a niekto si dá nejaký náročnejší dramatický snímok (trepnem napríklad There Will Be Blood alebo AntiChrist).
Say: Ale jo, určité nadřazenosti RPG nad akcí si jsem vědom, ale pokud člověk potřebuje relax po duševně zaměřené práci, tak dá akci přednost, i kdyby nechtěl. ;-)
Chuck: Hraj si co chceš, hlavně že se bavíš. A že je RPG jednoznačně intelektuálnější žánr, než FPS o tom žádná.
Kubulus: "To co tvrdíš ve svém příspěvku o Albionu a QfG (14.12.2010 20:03:59), bych mohl já zas říci o Deus Ex."

Na rozdíl od takového QFG před/po Deus Exu několik RPG/FPS s podobnými herními mechanismy vyšlo. Čili nenapadá mě příliš, čím může být pro dnešního potencionálního hráče DE tak "jiný". Když samozřejmě nepočítám kvalitní příběh, který skutečně není klasické tuctové klišé (byť v závěru k tomu krapet inklinuje).

RPG adventur, které jsou svými herními mechanismy/konceptem podobné QFG vyšlo opravdu minimum (dají se spočítat na prstech jedné ruky) a ještě k tomu to byla neznámá a nekvalitní béčka/céčka.

Že je pro tebe DE nepřekonaný, originální etc. si samozřejmě říct můžeš, to ti nikdo nebere. Bohužel pro dnešní hráče to opravdu nejspíše nebude tak úplně pravda, protože her, co se snaží (především herními mechanismy) "kopírovat" DE (případně System Shock 2, jež okopíroval zase trochu DE:)) je dnes už vícero.
Kubulus: Začíná mi pomalu a jistě připadat, že vlastně hraju hry pro blbce, kde držím spoušť a můžu přitom odložit mozek do šatníku, protože jestli existuje nějaká vymakaná hra na patřičné úrovni, pak je to jednoznačně RPG. Teda naštěstí mi to připadá jen čistě teoreticky.
Isair: Sdílí s tebou Chuck tento postoj? To už je zas jen názor proti názoru, čímž jsme se prostě nevzdálili od mého prvního příspěvku 14.12.2010 v 19:18:00 :-)

Edit: To co tvrdíš ve svém příspěvku o Albionu a QfG (14.12.2010 20:03:59), bych mohl já zas říci o Deus Ex.
Chuck: Přijde mi to jako velice pravděpodobné. Samozřejmě, existuje možnost, že bych se mohl mýlit, ale Fallout 2, Planescape: Torment nebo Baldur's Gate by sis podle mne jednoduše „nezamiloval.“

A možná by jsi při tom iso zpracování změnil názor, že ti Deus Ex připadá starý :-)
Kubulus: Nějak mi uniká smysl Tvé otázky. Máš snad nějakou jistotu, že podobné hry by u mě nenašly uplatnění jen proto, že DE je také RPG a dopadl tak, jak dopadl?

Když byl u nás v létě můj synovec, nechal si u mě v compu nainstalovaný Fallout 3. Nemyslím si, že by podobná hra u mě dopadla katastrofálně jen proto, že v seznamu dohraných mám něco úplně jiného. Když projdu Tvoje hry, dospěl bych k závěru, že čistá akce je pro Tebe hotové utrpení (hodnocení Crysis, F.E.A.R. apod. tomu očividně napovídá), ale najde se tam třeba HL2 nebo i "moje" RtCW, který je naprostou výjimkou.
Kubulus: Asi tolik, co já Mafii. Však já mu jeho názor neberu.