Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Rozehráno, je to pecka. Zatím první level, ale ta husí kůže, když se dostanu někam, kam nemám a vůbec o mě nevědí, to umí jen dobré stealth hry. Tohle je jedna z nich.
@Starletka (29.06.2020 19:26): Granny je přece úplně první čarodějnice, kterou vůbec potkáš a jedná se o poměrně důležitou postavu v rámci celého settingu (a též mnohem děsivější než Delilah). Mimochodem ji namluvila Susan Sarandon.

A k Outsiderovi tady jen přihodím takové srovnání. Ten první komentář to docela vystihuje: "The original is more godlike and superior, the new one sounds like a guy trying to sell drugs lol." Ale proti gustu... :-)
@MCZ (29.06.2020 18:24): Vůbec nevím, kdo ty postavy jsou. Leda tak Daud, protože ten byl i v dalších dílech. Na Jindoshe stejně nikdo nemá. :D
Na Outsidera jsem taky zvyklá z pokračování.
@Starletka (29.06.2020 18:06), @M.a.t.t. (29.06.2020 17:44): Ale však já si taky užívám první dva Terminátory, Dvanáct opic a kdovíco ještě. Ten laps v té misi ve dvojce tkví v tom, že Emily/Corvo cestují do doby, kdy byli stále u moci a stačilo by tedy sundat masku a dojít k cíli, protože by jim logicky každý musel uhnout z cesty. Hra tohle nijak neadresuje a přitom je to hned první věc, která mě napadla - proč se musím plížit ve své vlastní říši? Je to zkrátka hrozný nesmysl, který ukazuje, jak moc příběh klouže po povrchu a prioritizuje laciné pozlátko před hlubším významem a logikou. V jedničce se alespoň do podobných vylomenin nepouštěli.

@Starletka (29.06.2020 18:06): Vážně ani jednu postavu? Granny Rags, Daud, Piero Joplin? A hlavně - mnohem (MNOHEM!) lépe namluvený Outsider - výměna jeho voice actora mě možná ve druhém díle zamrzela nejvíce.
@MCZ (29.06.2020 16:15): v pohodě, jen jsem chtěl poskytnout proti pohled, nijak ti neberu že ti dvojka přijde slabší. Mě přijde level designem a atmosférou o pár levelů výš a tvým výtkám nerozumím (nesdílím je), ale respektuji.

Jinak Dunemasterovi bych doporučil dát nejdřív jedničku i s datadiskama. Příběh vynikne líp a jednička je taky must play. Navíc teď je na steamu i s datadiskama za mrzkejch 6 eur.
@MCZ (29.06.2020 16:15): ta mise mi přišla nejlepší :) Ale popravdě mám teď po letech víc vzpomínek z jedničky než z dvojky (ale hrál jsem jedničku dvakrát a dvojku jen jednou, takže to je trochu zkreslený asi)
@Paul (29.06.2020 15:53): Musím konečně někdy sepsat ten komentář, ale co mě ve zkratce nejvíce štvalo ve dvojce - zbytečně komplikované nezajímavé mechaniky (bonecharmy...), snížení množství některé munice, hůře fungující stealth (mnohem častěji mě nepřátele zahlédli, i když by ani neměli) a v neposlední řadě taky ta mise s cestováním v čase, která je sice hezká, ale jinak nedává vůbec (ale vůbec) žádný smysl.
[neexistující příspěvek]: Jednička je mnohem lepší než dvojka.
[neexistující příspěvek]: Chápem.

Ja osobne som zástanca toho, že ak je to možné (napr. ak tých hier nie je príliš veľa, ako napr. Ultima séria), je dobré ísť chronologicky, kvôli príbehu v prvom rade + oceníš to, ako sa autori pohli dopredu pri sequeloch.
A ako povedala Starletka, spätné hranie pôvodných dielov už potom nemusí baviť.

Ak sa Ti inak nedá, tak skoč na dvojku :)
[neexistující příspěvek]: Klidně si můžeš dát dvojku první a o nic nepřijdeš. Jen je pak horší hrát jedničku, protože ta je oproti ní hrozně suchá. :D
[neexistující příspěvek]: Osobně se mi líbí jednička + DLC o malinko víc než dvojka. Ty hry jsou příběhově propojené jen “trochu”, ale k proniknutí do toho světa je podle mě jednička vhodnější. Ve dvojce si to pak užíváš naplno ;)
[neexistující příspěvek]: Čo som počul, tak hratelonostne je D2, ako sa tu na DH niekto vyjadril, "vyňuňánkovaná jednička" a príbeh bol dosť plochý, takže nie.
No prinajmenšom DLC jednotky by som Ti odporúčal si zahrať - leveldizajnovo sa tam dosť pohli oproti základnej hre.
@Garret (26.05.2020 20:48): LMNO a Ravenholm bych si tedy zahrál rád. Crossing taky nevypadalo špatně, hlavně ten nápad s dvojí paříží a možností cestovat mezi nimi. V těch pseudoalfách to samozřejmě nevypadá kdovíjak, ale potenciál tam byl.
Nicméně Dishonored 2 je jejich masterpiece překonávající všechno. I všechny hry od Valve.

A jo :)
@Paul (26.05.2020 17:29): musím říct, že ty jejich zrušené projekty mě vůbec nezaujaly. a Rosa Dachtler a její nadšení, když mluví o napichování lidí, je prostě roztomilé :-)
@Steve (09.04.2020 14:02): Tak to blahopřeju, takový génius já nejsem. Na více místech jsem četl, že je to třeba i na půl hodiny. S kusem papíru jsem to zkoušel, ale bylo by to ještě na delší dobu.

Jinak teda já lokaci prošel celou a normálně ten kód našel, ale chtěl jsem to zkusit vyřešit ještě před tím, než jsem si ten výsledek přečetl.
@MCZ (09.04.2020 13:22): wut? :D kus papíru a deset minut (ale já jsem galaxy brain mastermind, takže tím to bude). Mě na tom ale reálně zamrzelo, že jsem se akorát připravil o docela velkou lokaci :D
@John Mirra (28.03.2020 21:37): No to je vlastně fakt. Jsem to jel bez schopností na ghosta s 0 zabitíma a šipku jsem si po jedné z prvních misí hned vlastně vylepšil, asi spíše proto, že jsem nevěděl co s penězi. Pak jsem vždycky počkal, až ten robot byl někde, kde nikdo nechodí a ustřelil jsem mu hlavu. Výhoda je, že se pak kolem něho proplížíš a on to nezaznamená.

Jo to jsou krásné vzpomínky :-).
Tak ti zatracení roboti se stanou naprostým vítězem v mé osobní anketě nejotravnějších nepřátel :)
Tak to rád slyším, zrovna se na dvojku chystám. Jednička mě ale přišla skvělá a knife+čarodějnice jako celek popravdě snad ještě lepší.
Dvojka je jednoduse o parnik lepsi hra, nez jednicka. Ale budme radi, ze se to takhle zveda, a ne naopak. Jednicka je animacne a graficky dost mizerna, ma fakt nudne charaktery (asi jako Thief), mise malo napadite, nelogicnosti. Nyni mise ve dvojce jsou vesmes skvele a i herni charaktery a jejich strom atributu. Hra ma skvele genius loci, ktere je konecne podporene vyzivnym audiovizualem/level designem, pribeh je myslim OK.
@Starletka (10.10.2019 17:50): Já s tebou souhlasím, podle mě je tedy dvojka prakticky ve všem lepší než jednička a Death of the Outsider. Propracovanější a inventivnější mise, konečně mluvící hrdina, možnost výběru za koho hrát, silnější atmosféra.
Často čtu, jak všichni vychvalují jedničku až do nebes a říkají, jak je dvojka v porovnání horší, ale podle mě to ve výsledku vyjde tak nastejno a jen záleží, který díl člověk hraje první. Já jsem třeba dohrála dvojku dvakrát, dohrála jsem i Death of the Outsider a pak jsem se pustila do jedničky, ale tu jsem nakonec nebyla ani schopná dokončit, jak jsem se u ní nudila. Možná má o trochu lepší celkový příběh a motivaci hlavního hrdiny, ale jinak mi to přišlo oproti dvojce horší. Hlavně postavy mi přišly fakt strašně, strašně suché a kromě těch, co to dotáhly i do dvojky si už nepamatuju opravdu žádnou (ne, počkat, toho týpka, co jsem zabila párou v sauně si pamatuju :D) a ani lokace a jednotlivé mise mi nepřišly tak zapamatovatelné a prostě jsem neměla motivaci pokračovat. Asi bych to měla někdy zkusit dojet, ale nějak se mi k tomu pořád nechce.
Nehraju to ještě ani týden a už to mám skoro projetý podruhé... Ale já se na to teda fakt těšil
@Shoggot (01.10.2019 11:51): Když nepočítám nedobrovolné pomlky kvůli místu, kde mám herní PC, tak se u mě podobný pocit nedostavil, zvlášť když vím, že podobný druh stealth her si musím hýčkat.
Tak jsem chytil u tohohle Bodkinův syndrom. Spustity chvíli odehrát, vypnout. Už to takhle hraju od února a jsem konečně za Clockwork Mansion. Teď ta řachanda teprve začne, ne?
@Chuck (11.07.2019 10:43): zní to spíš jako schopnost u zabití :) popravdě jsem tady schovávání omráčených tolik neřešila jako v jedničce. Vždycky jsem tělo šoupla někam za roh a stačilo :D