Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@7c (29.11.2013 21:59): normálně je refund na steamu možný jen u předobjednávek. Ale třeba když já měl normal verzi New Vegas a potřeboval jsem tu RHCP aby mi jely DLC, tak mi to ticketem normálně převedli, bez problému.
Tímhle tempem nejspíš brzo začnu "nakupovat" na tom "obchodě", co začíná na p. Bohužel se zdá, že herní společnosti rozumí opravdu pouze tomu, když zákazníci komunikují svou peněženkou.

Zajímavé, takže "refund" na software u Valve neexistuje. Čili vyhozených 14€.

Nákup přes VPN je na Steamu asi pozvánka pro ban?
A nebo ty DLC separátně za 13 dolarů...trochu nad tím uvažuju
Hmm tak Gerret tu piše, že zhruba 3+3 hodiny, 6 hodin za 13,59€. No neviem.
Najlepšia hra posledných rokov v 75% akcii na steame za 7,49€.
Ja rozmýšlam nad GOTY za 13,59€. Aku maju hernu dobu tie pribehove DLC?
@Daemon (23.11.2013 21:31): Hm, akurát že to rovno môžem hru kúpiť priamo na Steame - ono totiž placky samotné (ak vyžadujú Steam) sú k ničomu - bez Steamu tú hru nespustíš.
Myslel som niečo z tých ochrán, ktoré po prvej inštálácií, pred sputstením hry, vyžadujú pripojenie k netu, aby si čosi-kdesi overili a potom už ťa nechajú tak.
@Bodkin (23.11.2013 20:49): Zatiaľ nie, ale čo nie je, môže byť. Mne by úplne stačilo, keby to vydali na placke s nejakou jednorázovou aktiváciou cez net - prežil by som, aj keď GOG by bol najideálnejší.

To, že GFWL končí, som nevedel - málo používateľov? A čo sa teraz stane so všetkými tými hrami, ktoré GFWL vyžadujú? Idem prehrabať internet.
@Eru (23.11.2013 20:06): No, pokiaľ viem, Trine 2 alebo Torchlight 2, alebo sa mýlim? A tuším aj Dust: An Elysian Tail doteraz inde než na Steame nebol.

@Paul (23.11.2013 20:09): Eh, doprčic, to snáď nie. Napr. aj u takého Skyrimu by som bol rád, keby ho vydali non-steam (trochu ma zamrzelo, že vydali tú Antológiu Elders Scrolls a Skyrim aj tam potrebuje Steam). Ale tak keď Warner Bros odkázali vydať Batmana: Arkham Asylum/City bez GFWL, snáď aj bilblické jazierko by sa k takémuto kroku mohlo odhodlať.
@Cobot (17.09.2013 10:26): No ten stealth je velice snadnej, výzvou můžou být souboje na meče... AI je samozřejmě mizerná. Ale i tak je to super :)
Ačkoli zrovna ten večírek pro mě byl velké zklamání.
Tedy nevim jak daleko ve hře jsem (večírek Lady Boyle), ale stále si připadám jak superman. Hraju čistě na stealth a je to extréměn jednoduché. Vůbec žádná výzva. A to hraju na nejtěžší obtížnost. Ta ale asi upravuje jen obtížnost boje... AI tedy taky nic moc. Právě na večírku se dá AI dobře vyzkoušet. Krást se dá pře zraky hlídek, pokud schválně spustím alarm tak se fakt spustí a nikdo mě ani neokřikne. Ehm v Half-Life 1 mi alrm vypnuli hned s tím ať na to nešahám.. Jediné co je dobré na AI je že když někoho omráčíte tak se hlídky přeskupí.

Vizuálně a stylizací se mi hra fakt hodně líbí, gamaplay je fajn, ale je to fakt hrozně lehké...
Jak je to ze zabíjením? Vztahuje se pouze na lidi? Můžu zabít říční pokrusty (netopíři co flušou zelenej sajrajt)?
@Kosi.. (10.09.2013 13:16):

1) Steampunk je podle mě právě o tom, co popisuješ. Je to jako kritizovat zvuk kytar v rockové hudbě...

2) Když mě rušily, tak jsem je vypl. Každopádně při prvním dohrání jsem je asi nevypínal, takže po druhém dohrání jsem už lokace trošku znal (ale dohrával jsem to podruhé minulý týden, takže jsem lokace neměl moc v paměti). Statická mapa je podle mě dobrý nápad, zapadající do mechanik Dishonored (prim hraje průzkum lokací).

Mě hledání nevadí - to mě na Dishonored bavilo. Mapa mi prostě přijde zbytečná a divná, ale proti gustu...

3) Viz 1. bod. Podle mě je svět vystižen dobře a zapadá to do kontextů steampunku (alespoň tak, jak si ho já představuji).

Je pravda že jsem asi zbytečně moc vášnivý, ale při "nevyvážené technologické vyspělosti" jsem nahodil facepalm a chtěl vědět proč (jelikož zbytek komentáře je celkem vpohodě). Takže no offense :)
@orromis (09.09.2013 20:39):
Ad 1)
Opravdu mi nedochází, proč bych zrovna u steampunkovýho (tento žánr mám naopak docela v oblibě) díla nemohl směle prohlásit, že mi přijde technologická vyspělost nevyvážená. Buď si ty sám pleteš dvě věci dohromady, nebo jsem skutečně dement.

Ad 2)
Mapa v některých lokacích je, to je pravda, ale nelze si ji vzít s sebou (nebo jsem aspoň neobjevil jak). Ty, podle toho, co píšeš, jsi hrál hru se zapnutou šipkou kam jít. Mám pravdu? Potom bych svýma dohadama šetřil, než je hodím v plén:
Jasně, že most přejdu bez šipky! Ale najít například NPC lorda Pendetona (nebo jak se menoval) v lokaci s barem je neřešitelná záležitost, nechceš-li probíhat celej level a hledat ho bez jakýhokoli vodítka. Nikdo ti neřekne, kde je, jen že s tebou chce mluvit. Těchto situací je tam víc.

Ad 3)
Ovšem, že jsem četl tuny různejch textů (jinak by to snad ani nešlo dohrát), přesto jak píšu, mi přišel svět spíš jako mišmaš.
Chceš-li "propracovanej, ale nedobře" = překombinovanej = přeplácanej

ALL:
Chápu vaše nadšení pro věc, ale nechte taky prostor na názory ostatních. Když se třeba liší, neznamená to, že jde nutně o "bláboly".
Každej má na hru subjektivní názor. Jinak by se nestalo, že dá například někdo 100% Solitairu, což třeba já skutečně nepobírám a to se považuju za velmi volnomyslnýho člověka :)

Relax boys!
@Kosi.. (komentář): "nevyrovnaná technologická vyspělost, absence mapy nebo orientačních pokynů = nutnost používat směrovou šipku"

Nemohu si pomoct, ale musím napsat, že prohlášení "nevyrovnaná technologická vyspělost" je u steampunkové hry naprosto dementní tvrzení, jelikož steampunk jako takový je založen na zvláštním feelingu a podivnostech. Jestli se ti nelíbí steampunk tak to chápu, ale kritizovat něco jen proto, že se mi to nelíbí je prostě hloupost.

Mapa: mapa v některých lokacích je (vyvěšena na nástěnce se kterou můžeš interagovat). Především ale není potřeba - můžeš vypnout ukazatele (jak si sám napsal) a řekl bych, že není vůbec žádný problém se v lokaci orientovat - stačí použít logické myšlení a odvodit si, kde by mohl dotyčný být. Spoustu věcí ti hra neháže pod nos (především pokud nechceš) - to je plus a ne mínus.

Co se propracovanosti světa týče - ty jsi nenašel žádný úryvek z knih, kus deníku nebo nějaké poznámky? Nebo jsi je nečetl? Ať už je to jedno nebo druhé, přišel si o značný kus hry --> zase kritizuješ absenci něčeho, co ve hře je.

Dishonored je takový, jaký si ho hráč udělá. To je jeho síla a skutečné problémy spočívají snad v jednoduchosti a stupiditě děje - v tom s tebou musím souhlasit. Po druhém dohrání jsem měl vážně mnohem lepší zážitek, protože jsem prozkoumal skoro celý svět a stálo to za to (na poprvé mám tendenci pokračovat v příběhu).
@Walome (09.09.2013 15:51): Protože druh hnacího média má vliv na způsob podávání munice jen do určité míry - velikost. Ono, 'revolver design' je nejen otáčející se válcový zásobník (a potřebuješ k tomu akorát pružinku, možná ani to ne) ale i rotující svazek hlavní! Byť to není tak efektivní - všechny ty přebytečné hlavně.

Nějaké srovnávání také není poněkud na místě, protože tam nikde nebylo zmíněno, co používali před (nedávným) přechodem na nový zdroj energie. Uhlí? Možná. Jen dřevo? Aj, vaj.

Takže měli něco a teď mají pár desítek let velrybí olej (a ten taky není čistý, ale něco je do něj přidané). Mohl to být i smysluplný vývoj.

Potřeba nějakého samohybného vozu mi poněkud uniká.

A co se kuše týče, je klasicky deusexovsky assassinská, nějaké výčitky, že není 'o stovky let staršího typu' mě také poněkud mate.
@Kosi.. (09.09.2013 15:43): Možná jo, já už si to samozřejmě nepamatuju. Každopádně tam na ně nebyl branej nějakej velkej důraz.
Jinak souhlas se vším, cos napsal, ale mně prostě nic z toho nevadilo - ani lehká obtížnost (a tupá AI), ani předvídatelnej děj - kterej se prostě odvíjel logicky a tím pádem se to dalo vysledovat.

Ale jak řikám, ty chyby, cos psal, tam prostě jsou, o tom žádná.
Jo a co se kuše týče - v Zaklínači ji vojáci natahují normálně o nohu, tam je to vychytaný.
@Kosi.. (komentář): Nějaký vozítka tam byly - minimálně ty, co sbíraj mrtvoly a pak tam stojej občas takový velký železný mrchy. Máš ze hry zajímavý poznatky, na té technologické nevyrovnanosti něco je - na druhou stranu já vždycky říkám, že v tom konkrétním světě na to přišli prostě jinak než v tom našem - pokud tady byl hnacím motorem všecho velrybí olej, tak z něj revolver nevymyslíš.