Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Osobně teda do wisdom necpu, zato už mám mind reading na 15 a nějaký další na 13.
Jinak tu postavu mám v inventáři stejně malou jako Say, takže si to asi Falagare špatně pamatuješ : ).
Rasu měnit nejde... :-)

Však já ti rozumím. Ve FAQu o tom píší, že je to rozporuplné. Že půlka komunity to vyzdvihuje jako must-have, druhá půlka zavrhuje, že to za ty "ztracené" skill body nestojí, protože o co rychleji levelíš, to právě spálíš na vylepšení Wisdom. Já se řadím k první skupině, protože se mi líbí dostávat "něco navíc" a k tomu:
- skily získáváš i mimo levelování
- můžeš najít předměty zvyšující wisdom (např. wishing well bracelet, jeden luk v broken valley apod.)
Falagar: Tam jde měnit rasu?=D Jinak tou moudrostí myslím dovednost, která je v tom stromu hned nad lockpickem.
Say: A nehraješ za nějakého trpaslíka? ;-) Já ji tak malou neměl... Wisdom je údajně hodně diskutované téma, já jsem na její straně, investoval jsem do ní, jak to šlo (a nosil equip třeba trošku slabší, ale s ní). Pokud se na krásno opravdu nevyplatí učit, tak na předmětech se vyplatí vždycky...
1, oplatí se investice bodů do moudrosti (nebo jak se tomu říká), která zvyšuje získané XP?
2, Dragon Knight Saga mi nějak oddálila kameru (oproti samotnému Ego Draconis), což není zejména v interiérech moc příjemné a taky mi zmenšila postavu v inventáři. Nevíte o nějakém tweaku?
Karasman: A kde přesně jsi? Pokud nevíš jak dál, začni plnit questy - ty tě navedou tam, kam máš dojít...

Při druhém hraní jsem se pár týdnů sekl před koncem ED (spíš kvůli tomu, že jsem rozumově chtěl poexpit a herně se mi nechtělo než kvůli čemu jinému), ale na začátku FoV následuje zase hotový uragán nových questů, možností, zajímavých hádanek - v pátek do 2 do rána, v sobotu do sedmi do rána, v neděli do jedné... aaaargh! :-) Ale pokud rozebírat podrobnosti, tak spíše tady. U ED by to bylo jednak offtopicovaté, druhak silně spoileroidní...
Mě se tabulky taky napoprvé po spuštění hry chvilku načítaly (cca 2-3 vteřiny), ale s instalací kompletu (Dragon Knight saga) je ten problém kde tam. A vůbec má pocit, že je to celé graficky trošku vylepšené (a taky žere o cca 5 FPS víc na stejné nastavení).

Co se interface týče... Toto je blaho po těch konzolových BioWare! Opravdu blaho. Jmenujte nové RPG s lepším interface. A nezkoušejte na mě Gothicy, ten mě právě interface nechutně odradil.
No nevím, mě se každá tabulka loaduje hned, jen ta kde mám plno předmětů (misc.) se loaduje cca vteřinu (možná ani to ne). Jinak mi interface přijde bez problému.

Jsem level 26 mix dualwielding fightera s mágem, prozkoumávám Orobas Fjords a baví mě to hrozně moc. A přijde mi to teda hrozně snadný (hraju normal difficulty) - na začátku v Broken Valley mi dávali problém Goblin Chiefs, ale od jejich překonání jsem nenarazil na problém. A upřímně řečeno, přemýšlet jsem u D2 taky zatím moc nemusel : ).
Ano, RPG pri ktorom treba trochu rozmýšlať, ktoré sa stále neprispôsobuje obtiažnosťou na hráčov level, a nevodí ho za ručičku, je vzácnosť na dnešnú dobu.

S výtkou k tomu pomalému interface-u však súhlasím.
Tak jsem s nadšením na tuhle hru taky vrhnul a ze začátku mě to teda moc nechytlo. Hlavně mě štve ten těžkopádný interface, každá tabulka se loaduje několik vteřin a koho proboha napadlo po loadu zobrazit hlášku "Loading successful" kterou musím odkliknout?

Hlavně ani moc netuším, co přesně mám dělat. Něco už jsem prošmějdil, ale dá už se dostat nemůžu, protože jsou tam silní zmetci a tak... No uvidíme, snad mě to ještě chytne.
Teprve při hraní něčeho obdobného si člověk naplno uvědomí, proč jsou ty Bioware tak úspěšnou firmou...
U studny je nejpodstatnější, že ti dává za tisícovku amulet s Wisdom +1 - a ten se nosit proto celkem vyplatí... Rhode bych zbytečně z kraje nehledal, když půjdeš po příběhové linii, nakonec ji stejně nemůžeš minout... ;-) A v té době bys určitě měl mít nesplněných několik vedlejších questů, takže minimálně ty tě dovedou tam, kam máš přijít...
Paul: Dračí zabijáci nebojovali s Talanou, tam kde jsi ji našel. Ale "někde" jinde. Toto místo není přesně specifikováno, jenom je řečeno, že i přes smrtelné zranění někam zmizela (na místo kde jsi ji našel). Pokud opravdu chceš vědět, kde je Rhode a spol. tak je před vstupem do dungeonu 2.11: odkaz
Mě také dala náhrdelník Mindreading +1. Vtipná to studna :). U ní se snad i vyplatilo zkusit mindreading (jakožto na všechny magické bytosti, čím silnější, tím lepší).
Hmmmm...tohle vysvětlení beru : ). Asi už jsem rozmazlenej z jiných RPG : ).
Ale stejně by mě zajímalo kam se jako poděli. Oni Talanu smrtelně zraní, a pak se někam vypaří. : ).

Jinak jsem potkal wishing well, tak jsem jí dal litr a dostal za to náramek co dával nějaký bonusy a hlavně jeden bod k mindreading.
No a pak mě zabili aniž bych si to uložil. Takže po loadu jsem se snažil dostat zase mindreading bonus, ale ani na 5 pokusů nic..tak mám holt fireball +1 instead.
Paul: Když jsi se stal Dragon Slayerem, přišel si o většinu schopností a zkušeností, proto tě s sebou nevezmou (mimo to je potřeba udělat ještě jeden rituál, bez kterého čerství Dragon Slayeři zešílí). Rhode ti řekla, ať dál pomáháš v údolí plus na mapě máš vtipnou poznámku "Where no Rhode has gone before" (viz Star Trek, kdyby někdo nevěděl :D).

Z logiky věci by ses tam měl asi vydat, když se Rhode nebude vracet, respektive nebudeš mít co dělat. Když dorazíš na ono místo, stane se z tebe Dragon Knight, pač očividně lov byl úspěšný a Rhode posledního Dragon Knighta smrtelně ranila...

Pak máš zase možnost volby jít kamkoliv (žádná šipka k místu, kde proběhl onen souboj - mě se to takhle líbilo, člověk musí zkoumat na vlastní pěst), třeba k té nepřehlédnutelné věži (to ti tuším "ten vnitřní hlas" i napoví).


Edit: Ano, žádný quest při tom není. Stejně tak po onom osudném setkání. Musíš si ten svět sám prozkoumat bez kompasu ukazující cíl dalšího questu. Takových nejasných situací tu bude více a mě osobně se hodně zamlouvaly. Nejsou ani příliš náhodné a přehlédnutelné jako ve starších RPG, ani nediktují další cíl cesty. Já si tak mohl prošmejdit každý kout mapy.
USER47:No asi jo, Talana se tam plazí a z posledních sil na mě přenesla tu dragon power, ale mě nejvíc zarazilo jak mi Rhode řekla nazdar, zdrhla a žádnej quest na pokračování, nic. Prostě takový zvláštní.A Talana se tam plazí a zbytek slayerů včetně Rhode nikde.
Bodkin: Jo jo, o to jsem už někde na YT zakopl! A Forgotten Realms, hmmm... *škrabe se na bradě*
Už si to nějak extra nepamatuju, ale mám dojem, že tam prostě dorazíš až po bitvě, když už jsou slayeři pryč a Talana umírá, ne? Jinak s Rhode a ostatními se ještě setkáš. Ale je pravda, že to je trochu podivný, celkově vyprávění příběhu je v Divinity řešený dost zvláštně...
Tak hra mě fakt baví, ale z hlediska příběhu mě pár věcí zaráží (spoilery začátku hry):Tak Rhode mě pošle za duchem do kaple. Ducha porazím, dostanu jeho meč. Jakmile vylezu, Rhode mi meč vezme, řekne mi že mám smůlu a s dragon knightem bojovat nebudu, protože jsem lama, a zdrhne.A....to je vše - žádnej další quest, žádný "setkej se s náma tady a tady". Prostě nic, tak jdu tam kam mne dříve nechtěli pustit - stráže už tam nejsou, tak jdu dál, a najednou animačka s talanou a je ze mě dragon knight. WTF? Tenhle úsek mi přišel fakt zvláštní. Teď teda chodím po údolí a prozkoumávám ho, quest mám jít za Lovisem...ale kde je teda Rhode a Marius? Nevím, tohle mi přišlo fakt divný. Ale baví to moc, ne že ne : ).
Ebb: Je to dost konzolovité. Vyloženě Hack'n'Slash. Opravdu je to spíše takové Demon stoneovité.

Jediný důvod to hrát je kvůli tomu božímu humoru, se kterým se staví ke každému klasickému fantasy klišé.

Což mi připomíná, Sayi, jak jsi chtěl tu rubačku pro více lidí -- > Forgotten Realms: Demon Stone
Takže doporučuješ ten nový bard's tale? Neni to až moc konzolové?
Blázníš? To je vyloženě hra pro tebe! Jedna postava, "společníci" nedostávají XP, můžeš si jich vyvolat víc (záleží na výkonnu postavy, oc).

Shit, není tu přeci Warhammer 40k a to jejich: "An open mind is like a fortress with its gate unbarred and unguarded."

Otevři svou mysl, přestaň soudit a vykašli se na to být neustále ušlápnutý přizdisráč! Je to nuda.
Bodkin: Už jenom kvůli tomu názvu bych po tom nepátral... Tfuj, bardy nikdy.
Falagar: Takhle to funguje ve většině hack'n'slash 3D. Snad jen D&D dovolují větší počty podle dovedností.
Pokud bestií myslíte toho miniona jak si vytváříte u nekromantů/demonologů tak toho můžete mít v kombinaci s jakýmkoliv vyvolaným stvořením, ale přímo vyvolat jde vždy jen jedna potvora.
Eru: Ducha a kostlivce dohromady určitě ne, u bestie a démona nevím, ale tuším, že taky ne.

Čaroděj z M&M6: Opravdu se vyplatí? Dobré vědět!
Falagar: Opatrnosti není nikdy dost. :-)

Say: Já je taky nepoužíval, ale nejde vyvolat např.: jednoho kostlivce, jednoho démona, jednoho ducha a samozřejmě bestii? Tj. celkem 4.

NateLogan: Používáš při boji bestii? Vyvolává se lebkou a upravuje ji nekromancer v tvém domově.
Nate: Pamatuju si, že jsem tam měl s lučištníkem taky problém, mág to dal levou zadní - ale šel jsem tam určitě později. Takže ať už hraješ za cokoliv, zkusil bych napřed jít jinam udělat pár levelů a vrátit se později. Pak to půjde snadněji.

Eru: "Hodnotné" čtení myšlenek poznáš na první pohled ještě před čtením, protože totiž stojí mnohem víc xp než ty nehodnotné. A co jsem se naučil při prvním hraní, expy vložené do mindreadingu se VŽDY vyplatí. (možná zbytečný spoiler, ale kdyby náhodou :-) )
NateLogan: Teda teď nevím, jestli máš na mysli skill, který umožní nemrtváky vyvolávat, ale hned první dvě dovednosti u klerika to jsou. A vyvolávají se jedna báseň=) Ale pozor, vždy jen jeden. Takže nevím, jak by se dalo vyvolat hodně pomocníků.
Eru: Jo, toho jsem se bál. Já nekromancii nemám moc rád a doteď ani nevím, jak se ti nemrtví kámoši vyvolávají :)
NateLogan: Mě osobně pomohlo průběžně ukládat, ale když jsem svého času měl stejný problém jako ty, tak jsem se dočetl, že je dobré vyvolat hodně pomocníků.
Já osobně jsem se na LockPicking úplně vybodl a MindRead mám jen díky výbavě (cena v XP je stejně směšná v porovnání s tím, jak rychle expy přibývají).

PS: Nějaké tipy jak na zavírání portálů? Myslím ty v hlavním městě. Udržet nepřátele od toho mága (na jména mám příšernou paměť :) ) po celou jednu minutu mi přijde jako docela nadlidský úkon.
Já to rozjel za kombinaci lučištník/klerik. Vyvolám nemrtváka, který mě buď léčí, nebo na blízko drtí a pomáhám mu z dálky. A nějaké větší problémy jsem zatím neměl. Jinak co se týče hlavních atributů... Je každý využitelný, nebo nějaký zaostává. Třeba síla ovlivňuje myslím i vzhled, ale netuším do jaké míry.
Paul: Pokud budeš používat při čtení mysli metodu load/save, tak se ti tato dovednost moc nevyplatí. Jelikož těch "hodnotných" čtení mysli, tam až tak moc není. Ze začátku dávej body raději do bojových dovedností/kouzel. Lockpiking je ale užitečný. Pzn. 100% slevu při čtení mysli získáš až s 15 body v této dovednosti.
Vidím to na mix swordsmana a mága (divná kombinace, ale z nějakého důvodu mě láká nejvíc). Zatím jsem na 6 levelu, body jsem dal jeden do fireballu, dva do mind readingu a zbytek do lockpickingu (jako první chci mít na max skilly lock pick a mind reading).
Paul: Také jsem pořídil DKS (hned po dohrání ED). Teď jsem tak cca do 10 hodin od dokončení ED, pak už přijde nový obsah... hraju to pro změnu za mága, ale celkem hledím jak v porovnání s ED některé skily shodili. Co mělo dávat 700, dává 150 apod. Nakonec jsem se částečně přeskiloval zpět na lučištníka, protože Magic Blast, údajně nejsilnější kouzlo ED se teď mým oblíbeným Explosive Arrows nehrabe ani nad kotníky... :-) Alespoň že ta specializace na Magic Missiles se stále vyplácí... Jak se tu někdo bál málo skill pointů - na 32. levelu jsem jich měl ve schopnostech rozdělených 66, takže to není nijak zlé... je pravda, že teď při druhém hraní už znám více způsobů, jak k nim snáze přicházet, ale i tak...

Prostě čeká tě ještě spousta úžasných objevů, vzhůru do nich! ;-)

EDIT: A co vlastně hraješ? Nějaký bojový charakter?
Jsem se s tím zoomem smířil, rozehrál tu Dragon Knight Sagu a teda vypadá to fakt dobře : ). Jsem teprve v Broken Valley, ale moc se mi to tam líbí, a ta hudba..
a není to úplně easy, zabít goblina o level výše než jsem já je docela makačka : ).
Paul: Je to více méně normální. Byť takhle maličký jsem při pohledu dolů snad nebyl...