Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Jedna ze tří
Doom 3 byla bezesporu velmi očekávanou hrou a rok 2004, tak byl rokem vydání tří velmi nadějných FPS titulů (Far Cry, Half-Life 2 a právě Doom 3). Na Doom 3 se tak hledělo jako na velkého kandidáta, na kterého tak hleděli především zarytí fanoušky, kteří si po tolika letech zasloužili pokračování.

Potřebné vlastnosti
Vše začíná docela nevinně, přilétáte coby nová posila na základnu na Marsu, aby jste jako mariňák pomohl zdejším jednotkám. Příběh sám o sobě je dosti prostý, vše začíná ve chvílích, kdy se něco jednoduše zvrtne a nezbývá Vám tedy nic jiného, než popadnout základní zbraň a vyrazit na velitelství. To ale není celá náplň hry, ale hodně podobné úkoly jsou v celé hře, povětšinou někam dojít, najít kartu, či PDA člověka, který má (měl) přístup do dané sekce. I když dané mise působí dosti stereotypně, myslím se, že ta se nedostaví. Kámen úrazu je spíše v tom - "nevěřte tvůrcům" oni totiž už tak temnou a tísnivou atmosféru podněcují starými triky, které působí pořád dobře. Co se týče nepřátel, ti vyskakují, přicházejí, přilézají, přebíhají prakticky odkudkolv, jen aby Vás dostali na kolena. K obraně Vám tak pomůže klasický arzenál zbraní, od baterky :), přes brokovnici, klasický kulomet, "rotačák", plazmovou zbraň, BFG, až po krychli duší, která je v závěru dosti potřebnou přítelkyní i na ty tvrdší monstra, ze kterých vysává život, jenž poté získáte.

PS: motorovka tam je taky ;)

Doom 3
... je temnou a klasickou střílečkou, od které nemůže čekat mnoho, než jen klasické porcovnání nepřátel a typického chození najdi a znič. Příběh je slabší, ale vynahrazuje to výtečná atmosféra, která dokáže divy, když si hru zahrajete v noci, potom má Doom to správné kouzlo.

Edit hodnocení: po dlouhém přemýšlení přihazuji procentuélní bodíky, hra si to zaslouží

Pro: Mise na Mars, sympatický a nemluvný mariňák, zbraně, klasická střílečka, PDA, engine, po dohrání na něj nezapomenete,

Proti: stereotypnější úkoly, slabá interakce, nelze nic ovlivnit, vše je předem dané

+20 +21 −1
  • PC 95
Můj pocit ze hry je koukám o 20% lepší, než u průměrného hráče. Čím to? Dobře já se tedy přiznám... Doom 3 pro mě nikdy nebyl úplně obyčejnou hrou. Líbila se mi grafika i prostředí a ve své době to bylo opravdu velká zábava. ALE navíc, jsem hru hrál prakticky pouze po 22 hodině, když všichni spali, já měl na uších sluchátka a z monitoru jsem nedokázal odlepit oči...V těchto chvílích totiž D3 převálcovalo každou hru, kterou jsem kdy hrál. Pekelná atmosféra Marsu a odvaha autorů mě dokonale zabavila. Závěr možná byl příliš lehký, ale celkově úžasný dojem z několika nočních hodin u počítače nedokázal smazat. Hra, kterou si autoři dokázali do posledního detailu užít. Mnohem větší horor než většina filmových hororů.

Pro: Neuvěřitelná atmosféra, grafiak ve své době, prostředí, design, peklo

Proti: Konec, během dne slabší zážitek, relativně krátké...

+14 +15 −1
  • PC 60
Kdyby tento titul nesl název např. Hell, nikdy by se mi asi nedostal do rukou. Herním lekačkám (kdy na vás krok co krok vybíhá něco rohatého z temného kouta) neholduji a vyhýbám se obloukem. Hra ovšem nese název Doom 3 a protože bylo jeho druhé pokračování vůbec první hrou jakou jsem kdy na počítači hrál a také moje první herní láska, třetí díl mě samozřejmě zajímal. Bohužel má s předchůdcem společného jen velmi málo. Udělat z třetího pokračování hry (která dala název žánrově stejným titulům) survival horror je přinejmenším neúctivé. I takový Serious Sam by pro mě byl stravitelnějším řešením, ale budiž. Grafika byla na svou dobu opravdu skvělá i když ne tak dobře optimalizovaná jako třeba u konkurenčního Half-life 2. Hratelnost byla celkem slušná, ale nebyl jsem tak silné nátury, abych hru dohrál. Co se týče obsahu, přišel mi jednotvárný, lekačka střídá lekačku, skript střídá skript, koridor střídá jiný koridor, příšera střídá větší příšeru. Raději si zahraju Dooma 2 a klidně si me za to sežerte! :)
+22 +25 −3
  • PC 50
Série Doom mě nikdy moc nebavila. Když vyšli 1 a 2 neměl jsem o hraní na pc ani ponětí, hrál jsem je až později, někdy v roce 2005. Na svou dobu to určitě byla pecka, tehdy to ale bylo už slabší. Jenže pak mi kamarád půjčil Dooma 3ku kterého jsem ihned zkusil a byl jsem ale celkem nemile překvapen.

Začátek hry byl výborný, jenže pak na základnu zaútočili nějáky obludy z pekla a já mutanty apod sračky ve hrách nesnáším. Ok, nějak to přežiju a hraju dál, je to ale hrozná nuda. Grafická stránka je sice perfektní (pokud náhodou zrovna vidíte a nemusíte používat baterku), samotná hratelnost se mi moc nelíbila. Atmosféra byla sice docela dobrá a místy strašidelná, to mi ale nějak nestačilo. AI tam snad ani není (no dobře přeháním) a celkově je to samý script.

Doom 3 mi příjde jako průměrná střílečka která svoje předchůdce rozhodně nepřekoná a dokonce se hraje o něco hůř. V porovnání s HL2 a Far Cry je podle mě nejslabší.

Pro: začátek hry, dobrá atmosféra

Proti: hratelnost, scripty, nuda

+8 +16 −8
  • PC 85
Skvělá akce, které fakt nechybí atmosféra. Všechny ty survival horory typu Silent Hill či Thing mě nikdy nevyděsily jako Doom 3. Ne, že bych tedy ve hře koukal s otevřenou tlamou a klepal se na židli, ale občas měla ta atmosféra fakt grády. Musím však uznat, že obsahuje taky nějaké neduhy. Třeba prostředí by to chtělo někdy trochu výrazněji změnit. O fyzice se raději ani nebudu zmiňovat.

Pro: Atmosféra, bossové, pro mě velká porce zábavy.

Proti: Stereotypní prostředí, na nic fyzika...

+8 +11 −3
  • PC 70
Doom 3 podle mě v prvé řadě dojel hlavně na tom, že od něj lidi čekali až moc. Za vývojáře měli borce, kteří prakticky definovali FPS a fanoušci tak jak jaksi zapomněli na to, že se doba změnila. Ale i tak byl Doom 3 přeci super hrou. Parádní atmosféra, skvělé technické provedení, dlouhotrvající hratelnost, peklo bylo úplně super... jen to holt nebyla revoluce jak všichni doufali.

Pro: Atmosféra, dlouhotrvající hratelnost, technické zpracování

Proti: Člověk aby chodil pozadu, protože odnijud potvory snad ani nelezly...

+14 +16 −2
  • PC 95
Myslím, že táto hra bola neprávom podceňovaná.
Síce v porovnaní s vtedajšími velikánmi ako boli Half-Life 2 alebo Far Cry to až taký zázrak nebol, mne osobne sa hororová atmosféra Doomu páčila viac než dosť. Jedným z nedostatkov je prílišná tmavosť priestorov, ale na druhej strane to výborne dotvára atmosféru.
A narozdiel od väčšiny dnešných hier je aj pomerne dlhý (cca 20h).


Pro: Atmosféra, akcia, dĺžka hry

Proti: tmavé priestory, pre niekoho príliš hororové

+13 +16 −3
  • PC 85
Hra se považuje za grafickou legendu, s čímž musím naprosto souhlasit. Příběh je sice nevýrazný, ale samotný děj je akční tak, že jsem u něho pár triček propotil. Např. u Strážce zbraně Soul Cube jsem tvrdě narazil a dobu mi trvalo ho přemoct, ale vše bylo o špatné taktice, zato závěr mi připadal na tak rozsáhlou hru poměrně jednoduchý. Myslím, že na Doom 3 jen tak nezapomenu.

Pro: bombastická grafika, akční boje

Proti: délka hry

+31 +33 −2
  • PC 85
Obrovská očekávání, ještě větší úvodní nadšení, ale pak trochu rozpačité obličeje - zhruba takové byly reakce na Doom 3. Seznamování s hrou bylo skutečně parádní, vynikající grafika, orgastické hry světla a stínu, vcelku ucházející příběh se spoustou detailů v PDÁčkách a podařené budování hororové atmosféry. A o atmosféře, přesněji dokonalé atmosféře to vlastně celé je, nacházíte se sami ve zvrhlé vědecké stanici, na samotném pomezí pekla, plní strachu a úzkosti, obklopeni zlem, huuu, co teď?

Již zmíněná hra světla a stínu s výborným zvukovým zpracováním (nepodceňovat!) a všudypřítomnými cákanci krve dokáží dělat divy, to se vážně povedlo. Horší už to je se stereotypními lekačkami - za každými dveřmi čeká imp, ze škvír lezou pavouci a ve stěnách chrochtají zombíci, což časem omrzí. Do stereotypu začíná také lehce upadat hratelnost, holt Doom II byl vystupňován lépe. Doom 3 se v zájmu zachování realističnosti jakoby bojí pořádně došlápnout na plyn. Ano v pekle se sice na plný plyn jede, ale veškeré scény na Zemi (ehm, Marsu) si byly příliš podobné.

Chápu, že vážnou atmosféru a arkádovou hratelnost je těžké zkombinovat, ale nikdo neříkal, že Doom 3 musí být pořád ta stejná "doomovka", kde se vám před brokovnicí rozprskávají hromady shnilého masa. Každopádně i když jsem teď vyzněl poněkud negativně, pořád je to velice dobrá hra, atmosféru má Doom 3 hustou jako žádná jiná 3D akce, velmi se mi líbilo používání PDA a displayů ve hře a délka je také více než přijatelná...

Pro: Hororová atmosféra (dvakrát podtrhnout), zvuky, grafika, slušně vymodelovaná monstra, délka hry

Proti: Časem přecházi do stereotypu.

+22
  • PC 50
Na Dooma jsem se ve své době velice moc těšil a říkal jsem si, že to bude paráda, fakt pecka, co roznese všechny střílečky. Když jsem ale hru spustil, dost mě překvapila. Nemile. Ze začátku mi vadilo, jak je strašidelná (ano přátelé, dneska se tomu směju, ale byly doby, kdy jsem byl podělanej i u Dooma 3 :D). Po nějaké době jsem si zvykl. Pořád jsem chodil, vešel do místnosti, automaticky jsem pálil do stínu, pak jsem se automaticky otočil a překlikl na brokovnici, protože se ,,nečekaně" objevil nějakej imp, došel jsem k tlačítku otevřel dveře a toto opakoval. Nevím no, hru jsem hrál tak 2 hodiny čistýho času a ničím mě nezaujala. Pořád stejný. Chtěl jsem oldschool rubačku, kde potečou litry krve a vzduchem budou lítat části zombíků, místo toho jsem dostal slátaninu survival hororu a druhořadé střílečky. Už čekám na plno mínus bodů, ale je to prostě můj pocit ze hry.. sorry lidi :)

Pro: Pěkná grafika, HW náročnost

Proti: Stereotyp, po chvíli nuda

+5 +10 −5
  • PC 80
Grafika trochu divná, ale dalo se to přežít. Atmosféra několik prvních misí zcela kulervoucí. Jak se ale s časem objevuje stále víc nepřátel, blíží se Doom 3 rutinnímu kosení příšer. Z toho ale docela často vytrhne zajímavý level-design.
Za jedinou zásadní chybu považuju řešení lekavých situací: zhasnou světla a za vás se teleportuje x impů. Ke konci hry už jsem se prostě automaticky otáčel abych zatřelil to, co se tam sotva stihlo teleportovat. A baterka byla debilně vyřešená, takže jsem chvíli po začátku s povděkem instaloval Ducttape mod pro svícení při střelbě.
Jinak ale výborná hra a atmosférou i hratelností a celkovou kvalitou měla rozhodně blíž k Half-Life, než konkurenční Half-Life 2.

Pro: Grafika, atmosféra, design levelů, hratelnost.

Proti: Určité aspekty grafiky jako plastičnost a černočerné stíny, lekací momenty podle stejné šablony, baterka

+15
  • PC 70
Tatam jsou doby, kdy jsem po prvním dohrání řadil Doom 3 dokonce nad Half-life 2. Přes tento drobný zvrat zůstávají mé vzpomínky na poslední doomaření kladné. Tak nevím, co té hře proboha vytknout, abych neskončil jako pár cvoků, kteří pořád nadávají na nějakou intelektuální plytkost a/nebo lacinou lekavost a přitom zároveň vynášejí do nebes Half-Life a koukají na Freddieho Kruegera.

Na D3 se mě líbí dlouhá herní doba, poctivé iD-ácké guny (bez otravného sekundárního módu) a zpracování prakticky všech enemies (černooranžový nádech, který tak nějak prostupuje celou hrou, je myslím nesmírně šmrncovní). D3 měl ve své době celkem velké hardwarové roupy, on jednoduše žral a žral, aaano (dnes píšu o "cool černooranžovém nádechu", avšak v r. 2004 to byla spíše "640x480 babračka - Painkiller ftw?"), nicméně to už dnes asi nikoho dvakrát netankuje.
+7 +11 −4
  • PC 75
Napriek tomu, že ma hra bavila. Už v dobe keď vyšla sa mi nepáčila grafika - voskové figuríny miesto postáv, samá šeď a hneď a podobne. Samozrejmosťou bola absolútna predvídateľnosť, ale priznám sa, že aj tak sa mi páčilo zvuk škrábania impov na strechu komplexu a následny pohľad na jedného cez sklo. Na niektorých miestach hra kolísala na hranici nudy, inak mi prišla celkom zábavná. Je škoda toho primitívneho leveldesignu, na druhej strane sa priznám, že aj tak mi pripravila hra pár pekných momentov, ako napríklad prvé stretnutie s ohnivou lebkou. A tá tma, všetkého moc škodí, že?

Pro: tupé ale zábavné, občas príjemná atmosféra, tma

Proti: grafika, leveldesign, predvídateľnosť, tma

+10 +11 −1
  • PC 80
Uznávám, že atmosféra prvních dvou dílů je pryč, že je ve hře graficky nejnáročnější tma v historii a že předvídatelnost, kde se zmetci objeví, byla až trapná. I tak mě ale Doom 3 bavil, dohrál jsem ho bez nějakého odporu či nucení a vzpomínám na něj rád. Nebyla to sice až taková sláva, jakou nám vývojáři slibovali, bál jsem se jen asi prvních pár minut po invazi a uznávám, že se občas objevila i nuda. Jakmile jsem se ale dostal do pekla, hra mě opět uchvátila a poté bavila až do konce.

Pro: Grafika, atmosféra, je to Doom.

Proti: HW náročnost tmavých místností byla až trapná, předvídatelnost, místy stereotyp.

+12 +13 −1
  • PC 90
Ve správných podmínkách (večer, v noci) a dobrém rozpoložení neskutečně pohlcující horrorová hra, která mě osobně bavila mnohem víc, než oba předchůdci. Grafika ve své době perfektní, dnes stále pěkná a hlavně s jednolitým, detailním a stylovým zpracováním, tížívá klaustrofobická atmosféra a také parádní ozvučení... Jedno z mála "kulturních" děl, u kterého se i dnes opravdu nefalšovaně bojím. Kam se hrabou filmové horrory.
+3 +8 −5
  • PC 90
Moc tmy, moc strachu. Návrat legendy. Přepínání baterky a zbraně mě dovádělo k šílenství(myšleno v dobrém). Nejtěžší úroveň a boj o každý náboj a procento života rulez. V jedné větrací šachtě se pohne kostra a násteduje pekelný smích (u mě pekelný řev a kropení rotačákem do tmy :) ).

Proti: Možná až moc tmy.

-1 +8 −9
  • PC 90
Hraní jedině v noci se sluchátky ve mě nechalo veliký dojem do dneška.Mě D3 bavil od první do poslední minuty.Koridor a tupá AI mě nijak nepřekvapili-VŽDYŤ TOTO JE PRAVÝ DOOM!!!!Vnímat jen pocity a atmosféru-perfektní zážitek.

Pro: Grafika,atmosféra,baterka beze zbraně,zvuky

Proti: Krátká hrací doba.

+1 +6 −5
  • PC 75
Možná jsem svým názorem jinde než většina, ale mě Doom3 ve své době oslovil. Zpočátku jsem hru odmítal hrát jinak než ve dne a s přítelkyní v jedné místnosti se mnou :-). Oboje je ale pryč. Hra jako taková si pro mě zachovala občas lekavé momenty, graficky se mi líbíla a ano, souhlasím, že je to koridorová střílečka tělem i duší, ale bavilo mě to. Hra u mě bodovala temnou atmosférou, zoufalostí, tmou a strachem z toho co přijde dále. Nepřátele ale byli opravdu težce předvídatelní a tvůrci by za tohle potřebovali vytahat za uši... Obecně ale hodntím výše než většina.

Pro: Temná atmosféra, pocit samoty, občasné lekavé momenty,

Proti: linearita, předvídavost nepřátel, laciné triky (baterka vs zbraň, proč nemohla byt baterie na zbrani?)

+15
  • PC 65
Pro Slayera - 50 je průměrné hodnocení, 70 je slušnej nadprůměr ;).Jinak já Doom hodnotím podobně - dohrál jsem ho, neunudil mě k smrti, ale žádná extra výhra to taky nebyla - hlavně extrémně monotóní prostředí, stále se opakující trik s nepřáteli objevujícími se za zády, neexistující hudba...ale na druhou stranu - jakž takž zábavný to bylo, plus grafika byla opravdu krásná (ač toho dost často moc vidět nebylo : ).Co mě ale zklamalo nejvíc - z uniklé alfaverze a všech preview to vypadalo, že D3 bude mnohem víc horror než řežba - a ono to bylo přesně naopak, u celé hry jsem se nebál vůbec...např. s AvP2 se to atmosférou nedá srovnávat.

Pro: Grafika

Proti: Chybí hudba (což je po geniálních soundtracích ke Quake 1 a 2 zklamání), stereotyp, řežba bez navození strachu

+11 +13 −2
  • PC 70
U téhle hry mě mrzí, že jsem dal tak průměrné hodnocení, ale podle mého ten grafický kabátek tehdejší doby nemůže vyvážit nudu a šeď, která nemůže obstát v konkurenci předchozích dílů i když jsou grafiky už jinde. Po nějaké době hraní jsem se to rozhodl dohrát jen z úcty k předchozím dílům a asi proto, že se to očekávalo, že to každý bude hrát:)) Moc mě to nebavilo, samé koridory, málo nepřátel, kteří se dali předpovídat, je to škoda.


edit pro Paul- to je pravda, 50% je průměr, ale já to spíše myslel, tak, že hodnocení 70% dostává průměru asi nejvíce her a činí je průměrnými, 50% se všude považuje už za bídu:)

Pro: grafika, zvuky

Proti: nezábavnost, malá hratelnost, truchu suché ssnad až nudné, existence daleko kvalitnějších dvou předchozích dílů

+1 +6 −5