Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

A co má společného mainstream s kvalitou? Oba tábory mají kvalitní i nekvalitní hry :)
Bodkin má recht. Já se těším na Total War 2 - Shogun. A to docela dost.
Noo, na takovy extrem jako ty elfove jsem jeste nenarazil, ale pri nejmensim mi to prijde o dost hnusnejsi jak jednicka.
pipboy: No to si děláš pr*el? Po pravdě nevěřim, to to zas někdo chce shodit:)(jako by to BioWare neshodili sami už dost...). Dyk je to hnusnější než demo.
Pipboy: Musíš vydržet těch šest hodin, po kterých to z limonády krystalizuje v RPG.
Meta je fajn, počkajme si na viac user hodnotení na amazon.com - tie mimochodom ďaleko presnejšie trafia moje preferencie od "recenzantov", alebo iných user priemerov inde.
Say: Čímž se už trošku dostáváme k úplně jiným věcem... Rozdíly tam jsou, to jo...ale jako hlavní fakt mi přijde, že DAII je prostě narychlo spíchnutá hra podle šablony Mass Effectu 2.
Grey_fox: Heh... Každý ví, že základní princip her od BioWare je papírová šablona. A spíš, než DA se mi u ME vybaví KOTOR. Když se ale podíváš na všechny stránky trošku podrobněji, rozdíly prostě jsou. A docela markantní.
Say: Ty jo... ty pro les nevidíš stromy zase:-) Kašli na grafiku a animace, jako celek je ta hra dost podobná Mass Effectu. Já se nebavím o tom, jak vypadají dílčí prvky - na grafiku sere pes. Prostě ale když hraju pět minut DAII, tak se mi vybavuje ME2. Střílení - rozhovor - střílení. Tak tady je to spíš sekání - rozhovor - sekání.
Grey_fox: Tak si někdy přečti závěrečné titulky ;) Interface bude podléhat jakýmsi ,,normám" BioWare, ale takové animace v DA jednoduše odflákli, v ME byly špičkové, včetně mimiky (tady nehnou ani brvou). A co třeba grafická stylizace postav, které vypadají trochu manganoidně (ou jé), v Mass Effectu se snažili o co největší relističnost... To samé interiéry/exteriéry, práce s shadery a hloubkou pole, bloom efektem etc. Buď nemáš zkalibrovaný monitor, nebo potřebuješ silnější brýle=)
Say: Ne, Fallout je naprosto odlišný od Baldurs Gate.

Nicméně když si zapnu Dragon Age II, tak vidím to super Mass Effect konverzační kolečko, velké zjednodušení oproti prvnímu dílu, větší dynamičnost, urputnou snahu o co největší filmovost, dramatizaci scén, který zase tak dramatický nejsou... prostě a jednoduše všechno, co se dá najít i u ME2, kde to ale podlě mě dost dobře funguje.

Na DAII je vidět, že prostě roubují věci z ME2 do hry, které to nesedí. Takže ta hra je hodně podobná ME2 díky tomu, že je dělaná ve stejným studiu, takže rozhodují o ní stejní lidé jako o Mass Effect.

Tím pádem to jsou si hry podobné, protože na nich pracuje stejné studio, třebaže prostřednictvím jiných lidí.
Grey_fox: Přijde ti, že když budou třeba na grafické stránce hry pracovat úplně jiní lidé (nehledě na to, že je použit jiný engine), že bude stejná? Máš pocit, že je Fallout stejný jako Baldur's Gate? Budiž.
Say: Tvrdit, že v rámci jednoho studia se dá hovořit "pouze" o podobnosti her na základě jména vývojáře je donebevolající hovadina. Neříkám, že to je to samý, ale vedení firmy vždy zasahuje do produkce všech her a schvaluje její podobu (neberu v potaz vydavatele), tudíž je pravděpodobné, že hry ponesou více společných znaků než název firmy.

Uvozovky neuvozovky, přijde mi to tvoje shrnutí hodně povrchní/bagatelizované.
"Ale já, třebaže přívrženec jedničky, jsem si těch pár hodin s Dragon Age 2 užil. Máte-li rádi Mass Effect, budete mít rádi i toto."
Tak to si ještě rozmyslím, Bioware. :)
SilentWolf: Tak to já si užíval u Mass Effectu. A o to mě pak ,,strnulé" pohyby během dialogů a jejich náplň v DA víc zamrzely.
Stejně (dost už blbostí xD) moje myšlenka byla taková že ve hře radši trávím v dialogovém okně než v boji, v DA2 je aspoň vizuálně efektivní a rychlý, i když ne zrovna moc reálné.. ale co už
Edit: jinak hry už hraju jen ve škole o přestávkách , doma jen ty "pravé" a DA2 za "pravou" hru prostě považuju.. (ty ostatní namátko třeba bulletstorm- ideální na obědové přestávky xD)
SilentWolf: V Diablu si také můžeš vybrat amaznoku místo barbara...
SilentWolf: Role-playing nabízí především svobodu volby, hra role. Jestli chceš příběh, stačí nějaké FPS. Freeman či Tommy jsou také obstojné postava. A s RPG nemají vůbec nic společného.
Já beru RPG jako ROLE play.. takže postava, příběh, prostě "prožívání příběhů" .. milion statistik a předmětů k tomu nepotřebuju, a od jiných žánrů se to liší tou možností volby.
-Takhle to vidím já.. nikdo mi to nevezme, proto mě baví hry jako VtMB a moc nemusím hry jako Dungeon Siege a zmiňované Diablo
Edit: a k boji, jo je to cool.. musíme jít prostě s dobou, ty nudné souboje z 1 mě opravdu sraly, hole jako plivátka a sekání mečem jak po mrtvici
Jestli jsem DA:O ,,prominul" hack'nslash co si na soubojový systém RPG hraje na všechny strany, demo DA2 bylo Diablo jak vyšité. A k tomu ještě neskutečně necharakterní a odpudivé s každým pohybem.
SilentWolf: Jj, ještě že to je echtovní RPG jako řemen, kde mágové absolutně vůbec nepoužívaj hůl jako směšněj rychlopalnej blaster, nikdo neskáče salta jak blázen na všechny strany, bojový postavy se neoháněj obouručákem jak charakter z japonský mlátičky po 10ti redbullech a dávce koksu, v boji je potřeba správnej posititioning a nikoho by ani nepadadlo, že např.backstab funguje tak, že rogue se automaticky teleportuje za záda nepřítele...to by přece bylo směšný, že? Ufff, ale fakt ještě že to tak neni, máme se na co těšit!
Ritche: "Nevím jak vy jste se cítili při hraní těchto her, ale jsem prožíval hru s takovým feelingem, že jsem se ocitnul najednou v rozsáhlém fantasy/sci-fi světě, ve kterém moje rozhodnutí mění tento svět, že v tom světě žiju každým momentem co postava kráčí, máchá mečem, sesílá kouzlo, kde po dlouhém boji s bosem cítím absolutní pocit vítězství. Nazývejte mě klidně no-liferem, ale já si myslím, že o tomhle hry snad jsou ne ? Mohl bych klidně říct, že o tomhle zážitku jsou i knížky a filmy, ale řekněme si narovinu, ve kterém filmu či knížcce máte možnost vidět jak příběh rozvíjí podle toho jak chcete vy ? :)"

Rešpektujem názor, no dodám aj svoj pohľad. Nebaví ma po pravde čítať príbeh niekoho iného a pevne sa držať stanovených limitov. Nebaví ma chodiť po "rozsiahlom svete", pričom potom z každej lokácie uvidím 3 chodníky a 2 lúky. (spomeň si na ten les - človek sa teší na trochu volnosti, a potom zistí že les je tvorený 3 chodníkmi, 2 lúkami a 3 poschodovým dungeonom).

Na to aby som sa vžil do RPG, potrebujem volnosť (aspoň ako Risen), a prežívať viacmenej svoj vlastný príbeh (Morrowind), alebo aspoň mať priestor aj pre vlastnú interpretáciu (Fallout, Arcanum). DA je presne ako tá kniha - (gamebook) s 2-3 možnostami po každom odstavci, kdežto hore uvedené RPG sú skôr ako Pen and Paper RPG, kde je hráč hodený do sveta a do istej miery si formuje svoj vlastný príbeh. A to je to čo ja preferujem.
Viděl jsem to půlhodinové preview a tam nebylo tak časté přerušování. Nechápu, proč vydali tak pitomé demo, klidně mohli ještě počkat a dodělat pár věcí.
No vytrhne mě to ze hry a postavy tam začnou něco řešit. Pak souboj a pak zase něco řeší a pak zase souboj a tak dokola. Úplně mě to vykolejilo.
Tak jsem vyzkoušel demo a nevím jestli je to jen můj dojem, ale opravdu je tam každých cca 30 sekund cut-scéna? To je takhle celou hru? První díl jsem nehrál a demo dvojky jsem cca po 15 minutách nevydržel.
Nojo na to nervil spolužák.. prý "než ten kokot Alistair domachroval už všeci leželi na zemi mrtví a musel jsem load" xD xD
No třeba v zaklinačovi byly ty "fatality" výborné .. i když špatný engine způsoboval že Geralt sekl 324234 metrů vedle..
Bodkin: Tiež sme si to najprv s kamošom mysleli, ale inak je fajn, dávať tej postave na držku a predstavovať si, že je to Justin Bieber.