Hmm, první díl má na metacritic zelených 8.3, tohle červených 4.0 (dokonce už je i vyšší počet hodnocení). Hádám, že si nejspíše nechám zajít chuť.
Diskuze
spíš 4x ne? .-)
Prosím, ať už to skončí. Jsem na konci druhého aktu a rezignoval jsem na plnění side-questů, když jsem byl opět nucen se probít jedním dungeonem, jako už pětapadesátkrát předtím.
Koukám, samý ubrečený hodnocení zatím. :-)
Odskočím si za město, kde vylezu na kopec, s vidinou majestátní vyhlídky na tamnější planiny. Na kopci je čirou náhodou drak, tak ho zabiji. Vlastně je to jen další plevel stojící v cestě, který je třeba posekat. Nakonec, jak se takový drak liší od obyčejného vlka - oba dva si jen tak putují přírodou a občas napadnou nějaké pocestného, zkrátka nic zvláštního.
A začínám si uvědomovat, že těch předchozích cca 20 hodin bohužel nebyl sen.
A začínám si uvědomovat, že těch předchozích cca 20 hodin bohužel nebyl sen.
konečně pořádný rozhovor (s Quanari Arishokem :)
mick: dík za info, myslel jsem si to
hraju na hard, ale neni to nejak extra hard .). Souboj jsem musel opakovat asi jen 2-3x (spíš ze začátku než jsem našel slušný vybavení)
souboje jsou na hard příjemně v rámci možností skupiny, tj. sem tam 1-2 členové zemřou, ale ve většině případů je to bez úmrtí
hraju na hard, ale neni to nejak extra hard .). Souboj jsem musel opakovat asi jen 2-3x (spíš ze začátku než jsem našel slušný vybavení)
souboje jsou na hard příjemně v rámci možností skupiny, tj. sem tam 1-2 členové zemřou, ale ve většině případů je to bez úmrtí
misadlouhy - lyrium a silverite si musis najst v hre (ako i ostatne ingrediencie na craftenie), potom ti uz ostavaju a uz len platis peniaze za vyrobu novych veci.
Jo a este jedna otazka, na akej obtiaznosti to hras? Predpokladam hardcore a vyssie, pretoze normal pauzovanie prakticky ani nepotrebujes :( Nehladiac na to, ze tie boje su same o sebe imho otravne (a debilne a...skoda reci).
Jo a este jedna otazka, na akej obtiaznosti to hras? Predpokladam hardcore a vyssie, pretoze normal pauzovanie prakticky ani nepotrebujes :( Nehladiac na to, ze tie boje su same o sebe imho otravne (a debilne a...skoda reci).
Dá se někde koupit lyrium/silverite na runy? Taky furt nevím jestli se dají vyrábět potions
Já jsem po 11hodinách s postavami na lvl 7 (cca 30 hotových questů vč. cca 5 premium, z main plotu asi jen 6 tj. posuny v příběhu si nechávám až na konec). Sestava Marie Hawke mág, Fenris, Varric, Anders. Fenris má všechny +attack předměty a jediný bojuje zblízka, s healováním od Marie a Anderse během boje úspěšně funguje jako tank. U M.Hawke jsem si otevřel blood magic, ale ještě jsem si jí v tom směru nevycvičil. Předpokládám, že cestou potkám nějakého blood mága, ale pokud ne, tak to budu učit Marii. Souboje hraji s pauzováním, oproti jedničce je příjemné, že těch náhodných soubojů není tolik a je rychleji po nich. Dojem mám zatím takový, že DA2 odsýpá líp než DA1. Méně zdržování se s detaily, více prostoduché akce a rychle se odvíjející příběh, definitivní volby jak už bylo uvedeno. Nelituji vyhozených peněz = spokojenost.
Hra mi trochu připomíná Dreamfall: The Longest Journey - jak vzhledem postav a prostředí, tak nehardcore přístupem.
Hra mi trochu připomíná Dreamfall: The Longest Journey - jak vzhledem postav a prostředí, tak nehardcore přístupem.
misadlouhy - skoro vsetky, mozno som par vedlajsich questov prehliadol, to este skusim konzultovat s priruckou :) Cas bol - podla posledneho save - 26 hodin 38 minut.
Ale ako pozeram, cas ti zrejme natiahne vyssia obtiaznost - vacsie problemy v bojoch :) Ja som hral na normal.
Inak som mrkol do tej prirucky a... hlavne jedna otazka "co by bolo keby" nasla svoju odpoved - je jedno co by som urobil, udalost by sa odohrala tak, ci tak (sklamanie, samozrejme :) ).
Ale ako pozeram, cas ti zrejme natiahne vyssia obtiaznost - vacsie problemy v bojoch :) Ja som hral na normal.
Inak som mrkol do tej prirucky a... hlavne jedna otazka "co by bolo keby" nasla svoju odpoved - je jedno co by som urobil, udalost by sa odohrala tak, ci tak (sklamanie, samozrejme :) ).
Micku, na jak dlouho ti to vyšlo, a hrál jsi všechny dostupné questy než jsi dokončil main plot?
Teraz ked som to dohral, by ma zaujimalo tolko veci... (a najma tie, co sa mali prejavit z prveho DA)... o dalsich moznostiach v hre ani nehovoriac. Podla jedneho achievmentu je podla vsetkeho mozne sa stat vladcom Krikwallu. Co sa u mna samozrejme nestalo. Je tam skratka viac otazok co by sa stalo keby...nez by som od Bioware hry cakal. Co je fajn. Po stranke game designu je ta hra vsak na facepalm.
Kym po 12 hodinach hrania som to stale videl na 6/10, tak ten pribeh, resp. to co sa tam deje, to celkom zachranilo. Ale este si to necham poriadne odlezat v hlave a kto vie... :)
Kym po 12 hodinach hrania som to stale videl na 6/10, tak ten pribeh, resp. to co sa tam deje, to celkom zachranilo. Ale este si to necham poriadne odlezat v hlave a kto vie... :)
Zase na obranu toho systému...ty sarkastický hlášky hlavního hrdiny někdy dokážou pobavit. A kdyby je člověk četl dřív, vyznělo by to jinak... asi.
Aspoň že v DE:HR to bude pořešený líp. Sice tam taky bude něco na způsob toho kolečka, ale ještě to člověku ukáže, co přesně bude postava říkat...
Alpha Protocol, Rise of the Argonauts a teď už i Dragon Age II. V Mass Effectu se mi zdál nejlépe zpracovaný, kde se mi dokonce i líbil (díky tomu všudypřitomnému like-movie feelingu).
Tady se mi neustále stává, že se často oháním xenofobníma řečma, říkám opak toho co chci a omylem jsem už málem sbalil jednoho mužského společníka (po loadu jsem si však všiml, že to bylo označené symbolem a výběr té volby jsem jen uspěchal, ale stejně...).
Tady se mi neustále stává, že se často oháním xenofobníma řečma, říkám opak toho co chci a omylem jsem už málem sbalil jednoho mužského společníka (po loadu jsem si však všiml, že to bylo označené symbolem a výběr té volby jsem jen uspěchal, ale stejně...).
marwel: jestli myslíš systém témat v dialozích, tak ten byl třeba i ve Fahrenheitu (jednoheslové, přišerné) nebo Dreamfallu (s nápovědou, docela vydařené), pokud to nechceš omezovat na RPG. A pravděpodobně se objevil i jinde a dříve.
Kubulus: A nebyl nahodou ME jediny, kde byl tenhle system pouzit? Podobny ale presto znacne odlisny system mel tak mozna jeste Alpha Protocol, ktery podle me fungoval snad jeste lip nez ten v ME. Zadnou dalsi hru si nevybavuji.
To furt hraci hudrujou, ze neni dabing hlavni postavy a pak to takhle dopada.
To furt hraci hudrujou, ze neni dabing hlavni postavy a pak to takhle dopada.
strucky: (?)
Od hry, která v podstatě stojí na volbách, očekávám že budu moct aspoň říkat, co chci. V jedničce to šlo, tam jsem se s postavou sžil. Zde je opravdu trapné, když má postava neustále vypouští z úst něco, s čím ani nesouhlasím.
Chápu že řadového hráče, který to bere jako absolutně nezávaznou zábavu, to nijak otravovat nebude. Avšak pro mne, který když se do hry zažere, tak doslova ignoruje vše okolo sebe, to je docela problém.
Mass Effect byl jedinou hrou, kde tenhle systém fungoval.
Od hry, která v podstatě stojí na volbách, očekávám že budu moct aspoň říkat, co chci. V jedničce to šlo, tam jsem se s postavou sžil. Zde je opravdu trapné, když má postava neustále vypouští z úst něco, s čím ani nesouhlasím.
Chápu že řadového hráče, který to bere jako absolutně nezávaznou zábavu, to nijak otravovat nebude. Avšak pro mne, který když se do hry zažere, tak doslova ignoruje vše okolo sebe, to je docela problém.
Mass Effect byl jedinou hrou, kde tenhle systém fungoval.
zatím mně to baví - souboje jsou svižnější než v jedničce (přesto je třeba je na hard trochu plánovat), víc to odsýpá, a mám pěknou kouzelnici, takže dobrý pocit převládá
docela sem se divil, jak pekne zrecenzovali DA II v Re-Playi, kdyz byl DA jako sponzor poradu, treba se blyska na objektivnejsi casy :)
Garret: Myslim že to nemusí být pravda, můžeš se rozhodnout jinak.
MtM: Alistair se stane králem? Díky, to jsem nevěděl...
sten - po 12 hodinach hrania to neovplyvnilo absolutne nic, akurat na nejake textove zmienky v codexe, a kde-tu zmienku o tom, kto vladne, preco vladne a tak. Ergo Grey Warden bol mag, Alistair je kral...etc (info z mojho save samozrejme :) ). Ale ked to budes hrat systemom, ze nic necitas, tak si to mozno ani nevsimnes :)
Kubulus: Ano, a obyvatelům Free Marches to doopravdy přijde tak hrozné, mají tě ve svém "povědomí" za kreténa a má to skutečný dopad. Wake up. :-)
sten: No, prej ty save z jedničky trochu ovlivňují dvojku (stejný případ jako u Mass Effect 2), třeba že tam budou zmiňovat tvé činy a rozhodnutí z jedničky. Ale jak moc se to ovlivní, to nevím, protože ve dvojce hraješ za úplně jinou postavu...
sten: Tvůj němý ksicht z DA1 zůstane stále němý.
Já idiot jsem si smazal savy z DA1, bude mě to průběhem hry hodně mrzet?
Je tomu tak...
Miluji ten systém rozhovorů, když po výběru možnosti o třech slovech postava prohlásí souvětí s mou volbou naprosto nesouvisející. V prvním díle byl ten systém dialogů a la Baldur's Gate mnohem lepší. Takhle ze sebe dělám kreténa při každé konverzaci.
Opravdu se v DA2 řeší zase ty profláknuté rodokmeny, rodinné vztahy, kruhy a whatever? Jinak dobré=D
Pekné :)
Xichty dulezitych postav vypadaji dobre, to zas jo.
(meanwhile, chcipam kvuli stun locku... no, zkusim dneska z jednicky osvedcenou taktiku dva strilej a treti zdrha)
...few hours later...
No, po uvodu uz to celkem jde, ufiky uf.
(meanwhile, chcipam kvuli stun locku... no, zkusim dneska z jednicky osvedcenou taktiku dva strilej a treti zdrha)
...few hours later...
No, po uvodu uz to celkem jde, ufiky uf.
Kubulus: Tá vľavo vyzerá, ako keby mala zlomený krk. :D
Lichotí mi tvoj záujem o mňa Kubulus, ale uvítal by som ak to trochu obmedzíš. Nie je treba sa zase vyznávať v každom príspevku.
Hraju bez hi-res a vypadá to celkem dobře. Rozhodně bych nepropadal davové hysterii, pokud tedy nejste Ebb nebo nějaký podobně zakomplexovaný jedinec, který zná finální verdikt již nyní.
Grey_fox: ?
Musím priznať, že to mě zrovna moc nepřekvapuje, že z toho má ebb radost.
Musím priznať, že ma vnútorne teší ako sa zatial vyvíjajú user recenzie k DA2.
Avernum je imo nehratelný díky (ne)animaci pohybu postav.
Bodkin: Tak jasné, ale to čo si linkoval ty, sú predovšetkým klasické ultima-like oldschool klony. Neviem aké je Avernum, to som nehral.
Tul: Obecně ne, je to případ od případu.
Edit: Toto je maximálně zábavné, nápadité a k tomu zdarma - http://www.qcfdesign.com/?cat=20 Přičemž to vypadá jako další otravný dungeon crawl.
Edit: Toto je maximálně zábavné, nápadité a k tomu zdarma - http://www.qcfdesign.com/?cat=20 Přičemž to vypadá jako další otravný dungeon crawl.
Hydr0gen: Dyť to tam píšou=) A demo tomu taky napovídalo.
Bodkin: To, že niečo napodobuje staršiu generáciu hier neznamená, že je to nápaditejšie.
Say: DX11 karta je nutná, abych mohl mít heščejší textury? Jako vážně? Jestli je to pravda, tak dojdu pomočit vchod do kanceláří EA Czech (Bioware Czech není a Edmonton je teď trochu daleko).
ad.moddeři: já doufám, že někdo co nejdřív udělá normální zoomout mod, popř.trošku překope ty souboje...
ad.moddeři: já doufám, že někdo co nejdřív udělá normální zoomout mod, popř.trošku překope ty souboje...
ad elfové: Je to tak. Nejenže vypadají tak jak vypadají, ale ani se s nimi nedá navázat jakákoliv interakce (nepřekvapivě). Jsou tam jenom proto, aby to město působilo víc zalidněný. Quantity over quality? Zřejmě.
NateLogan: Asi tak nějak.
Hydropumpa: Nutno dodat, že k tomu potřebuješ DX11. A já tvrdím, že tohle zvládnou moddeři udělat i pro DX9=)
Hydropumpa: Nutno dodat, že k tomu potřebuješ DX11. A já tvrdím, že tohle zvládnou moddeři udělat i pro DX9=)
ad.hi-res texture pack: Tohle je trochu lepší
Garin: Zrovna jsem to chtěl napsat :) Ve skrze jde o obšleh Nobunaga's Ambition a dalších her od KOEI. Ale těším se také.