Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Hm no já jsem nedávno pustil Assassins Creed a tam je celkově český dabing na velice dobré úrovni - především pak Altair je namluven na jedničku s hvězdičkou, přesně tak bych si představoval nadabování Geralta.

Jinak zahrání Zaklínače mě donutilo přečíst si i knížky a ty teď považuju za to naprosto nejlepší fantasy co jsem četl:-)
Witchera jsem hrál 2x. Jednou s českým dabingem, podruhé s polským. A protože polština je můj mateřský jazyk, hru jsem si užil až podruhé, kdy postava Geralta dostala ten správný charakter popisovaný v sáze a povídkách. Český se snaží Geralta co nejvíc ,,zdrsnit" a hlas má jak kdyby byl bossem večerních pitek a denně vykouřil sud tabáku. Takže opět platí známé pravidlo - zásadně v originálním znění=)
Přesně tak. A polskej je taky dobrej. To jen ten CZ je úplně zkurvenej :).
MCZ: Tak krom toho, že jsou buranské, toporné, ne uplně dobře nadabované, občas naprosto nelogické a primitivní, jak to jen jde, celkem nic. Na druhou stranu je to jako v knížce (alespoň teda v jejím českém překladu).

No ale předlohu znát nemusíš, s tím souhlasím tady s kobrou.
MCZ: Z Drakensangu nemusíš mít strach ;-) Rozhodně začátek vypadá celkem v pohodě, skoro jako remake Baldurs Gate nebo něčeho takovýho. Ale netrpí "old-schoolovostí" jako Dragon Age, ta je v Drakensangu spíš plus.

U Zaklínače je úplně jedno, jestli znáš předlohu nebo ne.
Ebb: beru na vědomí. Přiznám se, že mě láká ten drak, jen jsem zase slyšel, že s ním nemůžeš kosit nepřátele na zemi.

Kubulus: co je na nich špatného? Zaklínači se výhýbám spíše kvůli neznalosti předlohy. I když podle Adieuova komentu by to vlastně mohl být důvod pro.
Divinity II je akčnosťou približne na rovnakej úrovni ako DA a Mass Effect a ako som už spomínal, hraje sa velmi príjemne - podobne Risenu či Witcherovi.
lordhell: díky. Zrovna Shale (a ještě to brnění) "mám", tedy má krabice obsahuje kód k němu. Ale nějak se mi nedaří na těch jejich stránkách resetovat heslo, tak to asi neuplatním nebo já nevím.

Ebb: zrovna o DII nebo o Drakensangu (nebo třeba o Inquisitorovi) jsem už uvažoval, ale mám popravdě obavy, zda nejde o až příliš o bojové záležitosti. Tedy DAO je zjevně akční víc než dost, ale těch rozhovorů je tam pořád naštěstí hromada (navíc se mi tam příběh začíná i líbit).

Heh, já si rozhodně RPGčkář neříkám :-). Hodně "povinných" záležitostí (F2, Arcanum) jsem z různých (pro někoho i malicherných důvodů) vyškrtl, old school krokovacích RPG bych se nedotkl ani klackem, Deus Ex do nebes nevynáším, Icewind Dale je plevel, klasiky jako The Elder Scrolls, M&M či Wizardry mi říkají leda to, že je nechci hrát (W8 by v koridorovitosti vyhrála nad leckterou budgetovou FPS) a než znovu zkoušet pochopit ovládání Gothicu, to se raději budu učit hrát na piáno (obtížnost zhruba stejná, ale intelektuální hodnota v případě piána nesrovnatelně vyšší).
MCZ: Tak zásadnější pro příběh... se Shale je celkem sranda. A Warden's Keep má taky něco do sebe a hlavně se mi hodila tam ta truhla, kde jsem si ukládal předměty. Return to Ostagar jsem hrál kvůli brnění, které jsem si převedl i do Awakening, hlavně tam jsou dobré zbraně. Ostagar je hodně bojový, Warden's Keep nabízí párek zajímavých dialogů a Shale je prostě další postava do party, se kterou se projde potom v těch jeskyních u Orzammaru jedna exkluzivní lokace, ale pro příběh to není důležité, je to spíš opravdu pro fandy této hry. Takže asi vynechat.
Prečo niekto z vás neskúsi Divinity II? V obchode to majú nejak za tridsať, a je to vynikajúce aspoň tak ako bolo Divine Divinity, a nikde tomu v recenziách ani na strankách ludia nevenujú pozornosť. Všetci RPG-čkáry čo si tak hovoríte, skúste pre zmenu podporiť aj menšie tými, čo nemajú toľko miliónov na reklamu, alebo dabing Martina Sheena ako má Bioware.
Hmm, má cenu jakýkoli z těch DLC? Mně hra přijde už tak šíleně dlouhá, nicméně pokud by některý z nich byl nějak zásadnější pro příběh, asi bych do něj šel. Každopádně z letmého pohledu to vypadá spíše na další várku soubojů (stejně jako Awakening), kterou rád vynechám.
Kubulus: stačilo říct, že ti prostě chutná:)

Ale má strašně malé nožičky a v těch stopách se ztrácí:)

Kubulus: Nejsme fanouškem Shadow of Amn a klidně ti řeknu, že je to zase věc názoru se kterým vůbec nesouhlasím (zejména s ,,...kráčí ve stopách BG2 (jako ostatně pomalu všechny hry od Bioware...")
MCZ: Celá osnova příběhu a událostí téhle hry kráčí ve stopách BG2 (jako ostatně pomalu všechny hry od Bioware, nicméně tohle je znovu ten samý styl fantasy world ala classic RPG), ale radši to neřikám, protože by mě tu mohli fanoušci Shadow of Amn ubít.
Tak jsem navštívil (poprvé?) Fade a byť ten pobyt neměl dlouhého trvání, zatím se spolu s celým Redcliffem jedná o nejlepší část hry (víc takových lokací!). Některé rysy toho příběhu jsou sice nanejvýše pitomé, ale zakončení (které se asi zrovna moc nezdálo Alistarovi...) opravdu bezva. Zrovna teď jsem každopádně ze hry fakt nadšený, tak jsem zvědav jak dlouho mi to vydrží.

Každopádně svůj názor na nástupce BG musím trochu přehodnotit; zrovna Fade mi opravdu evokovala snové části v BG2 a Redcliffe svou atmosférou též jakoby některým tamním questům z oka vypadl.
Ne ja to hral uz s importovanym zaklinacem, na prvni urovni jsem to ale tez zkousel, tam je ten zacatek peklo no:), to by se asi s jednou postavou nedalo:).
No ja ho dal docela hned, protoze ty vyvolane potvory jsou take posilene:), takze stacilo vyvolat nejakeho toho mraziveho obra a bylo vystarano:).
Isair: Jen za jednu postavu? A tos prvního skřeta kosil jak dlouho?=D Já to jel za mága a kněžku (Banův vládce strachu) a nemůžu si stěžovat. Otikulovu kouli a úzké prostory jsem zbožňoval=)
Vrah (ši jak se mu tady nadává) je ještě větší srágora. A když si zavzpomínám na IDII na obtížnost Srdce Běsu... Zkuste to někdo a pak řekněte, kolik skillů/kouzel/schopností etc., bylo zbytečných.
Tak jsem to měl na mysli. U kouzelníka jsem shledal jako dobré kouzla pouze mrazení a drtivé vězení. Což mě štvalo. Když se vrátím zpět k BG tak bylo perfektní, že ses mohl naučit veškerá kouzla a vybírat si je do knihy dle potřeby.popř. využívat hůlky, svitky, předměty. Systém kouzel je dle mě, dost důležitý aspekt každého fantasy RPG.
Elfian: Tak nejak, zase ale bez toho mrazeni mi alespon zpocatku prisla hra o dost tezsi, takze uzitecna postava to je. Ale takovymhle stylem jde pak vsechna taktika k certu, kdyz se pak omezuje pouze na mrazeni a rubani mecem...
No skilly u bojovníka a zloděje jsou v DA celkem dobré. Nic převratného, ale nic co by bylo totálně zbytečné. Ale kouzelník je slabota. Ty kouzla jsou opravdu na prd. Už jsem zmiňoval kdysi, že kouzelník na začátku, je vždycky takový přizdisráč a čeká jen na vyšší lvl. Tady je přizdisráčem furt. Jediný důvod, proč jsem sebou tahal kouzelnici, byl ten, že měla hůlku mrazilku a tou mrazila. A to bylo téměř vše na co se kouzelník v DA hodí.
Aha, ja tim myslel ty Dovednosti (tak se to tusim nazyva ve 3ti edici DaD, ktere ve druhe ani nejsou, tedy az na ty specializace na urcite zbrane), tzn. to porovnavam s "dovednostmi" v Dragon Age (tedy treba mod obrany, uder stitem atp.). Ale mas pravdu, ze i ty skilly (zlodejske atp.) ve treti edici DaD vetsinou zname tusim jako odbornosti (zlodejske, mluvnicke, vytvareni lektvaru atp.) jsou tez stejne jako v DA, cili tohle bych tez urcite DA nezazlival.

Jinak radeji to porovnavam se 3ti edici, kde je prave neco jako Dovednosti/Odbornosti (tzn. takove 2 "odvetvi" jsou tusim i v DA, jen ted nevim, jak se tam nazyvaji) a ty Odbornosti jsou temer stejne ve 3ti edici DaD jako v DA a Dovednosti na tom v DA tez nejsou o moc hure, jen tim jak je vetsina aktivnich, pak vetsinu hracu nebavi je ani pouzivat, kdyz vetsina ma jeste podobne ucinky. Nejvetsi problem ale vidim v DA u tech kouzel.
Isair: počkej, to asi každý máme na mysli něco jiného; ty zmiňuješ high-level abilities (v ToB), já psal o skillech - ať už zbraňových nebo třeba zlodějských, které v AD&D IE hrách jsou.

Byť přiznávám, že nevím, jestli se jim říká skilly (už to bude nějaký pátek, co jsem to hrál). Ta RPG terminilogie je ale obecně příšerná: skilly, traity, perky + jejich české překlady (xkrát zpřeházené) :-)...

Každopádně se zdá, že skilly v DAO jsou mixem obojího - jak těch HLA (v KOTORech to zase byly síly), tak zbraňových a jiných dovedností. Počítám, že až si zahraju ME, tak v tom asi budu mít ještě větší chaos.
MCZ: Jo, o druhe edici DaD ani nemluvim, ta prakticky temer zadne skilly ani nemela. (krom v BG2 TOB, ktere ovsem nejsou az tak spatne) Ale ono to ani tak zarne nebylo v te 3ti edici, ktera jiz spoustu skillu obsahovala, ale kvalitativne byly zhruba jako v DA, jen to jejich pouziti bylo pohodlnejsi. A pravda, ze v kouzlech ma DaD (jak druha (BG,IWD...) tak treti (NWN,IWD2....)) edice navrch. At uz v mnozstvi, tak te variabilite ( spousta zajimavych oslabujicich, obranych kouzel, zmamujicich,zpomalujicich a ja nevim co vsechno + i ta utocna kouzla jsou zajimava a ruznoroda narozdil od DA)
Mcz: ,,Cool filmečky pro blbečky" mi teda nevadí ani trochu. Jen by se mohli soustředit na obě strany hry.
Jinak naprostý souhlas Ebbem.
Isair: jo, já vím, musel jsem to jen dodat i za sebe :-).

Ebb: já ti nevím člověče, milovníci starých RPG mají ve zvyku kritizovat na nových RPG stejné nebo podobné nedostatky, jaké měly ty staré.

Jak naznačuje Isair, srovnávat zrovna s (A)D&D coby kvalitním RPG systém mi přijde trochu nemístné :-). Byť musím uznat, že zrovna v BG2 byly souboje a magie docela promakané (myslím tu škálu obraných a protiobraných kouzel) a na těžší obtížnost zřejmě mohly představovat i slušnou taktickou výzvu (pro mě ne, já hrál na střední). Ovšem zrovna systém skillů nebyl v případě IE her taktéž žádný zázrak.

Ale je pravda, že bych ocenil více možností u volby povolání než u nastavování obličejových rysů.

Též mi nevadí (tak moc) všudypřítomné zjednodušování - vyznačování důležitých postav i lokací, byť je pravda, že bych se bez toho obešel. A třeba první souboj s ogrem ve věži se mi líbil, i navzdory tomu zjednodušení soubojového systému.


Jinak musím říct, že mě mile překvapuje i ten příběh (alespoň doposud) - je to sice snůška klasických klišé, ale provedení není nejhorší (až na ty "cool filmečky pro blbečky") - hlavně díky důrazu na politické intriky apod. Bál jsem se, že to bude další pateticko-heroické fantasy (resp. pořád se bojím), ale zatím to není marné.
S tímhle naprosto souhlasím. Systém vlastností byl příšerný. A co se týče kouzel tak z mága byla udělaná komická a zbytečná postava.
"ale "duchovní nástupce BG" teda ni náhodou."

Jo, takovy nazor ma na to temer kazdy:).

"V situácii, keď už mal niekto všetky štyri postavy so zaplneným celým action barom abilitami, ktoré všetky robia prakticky to isté, to niekoho bavilo preklikávať všetky postavy a klikať postupne 1,2,3 "

Pravda, tohle mi na te hre tez velice vadilo, ale ten samotny vyber dovednosti/odbornosti (ci jak se ty ruzne odvetvi v DA nazyvaji) mi zase o tolik horsi jak v 3E DaD nepripadal, jen to jejich samotne pouziti bylo otravne.(presne jak psal Ebb) A i ta kouzla by si zaslouzila vetsi variabilitu.
Celkovo tie ability su otrasné. Všetky sú robené podľa pár šablón, a neviem si predstaviť hráča, ktorý ich navyše aj používal. V situácii, keď už mal niekto všetky štyri postavy so zaplneným celým action barom abilitami, ktoré všetky robia prakticky to isté, to niekoho bavilo preklikávať všetky postavy a klikať postupne 1,2,3 ako keby hrali nejakú onlinovku (EQ,WOW,Lotro...) naraz za 4 postavy?

Mňa nebavilo ani len tie ability im vyberať pri levelovaní keď už z prvej vety mi bolo jasné, že to robí to isté len namiesto fire dáva cold damage. K tomu ten stupídny level scale, ktorý udržoval non-spell ability na uzde pomocou scaled itemov a máme tu najhorší rpg systém vývoja postavy za posledné roky. To už z toho rovno mali urobiť FPS.
Možná už se to tady řešilo ("Jak to mám kurva vědět?!" :-) ), ale nepřišly vám vývojové "větve" skillů taky trochu divné? Tedy já chápu, že ne každý skill musí mít 4 stupně, ale proč je zisk jednoho podmíněný ziskem jiného, který s ním vůbec nijak nesouvisí (a vůbec jej třeba nechci využívat)?

To je asi trochu detail, každopádně jeden z těch, co kazí dojem. Jinak první dojmy zatím fajn, ale "duchovní nástupce BG" teda ni náhodou.
Elfian, Say: To jsem rád, že nejsem sám, komu DA:O nepřijde nikterak výjimačná hra. Je sice fakt, že jsem odehrál jen malý kousek, takže si nemyslím, že by bylo férový tuhle hru úplně odsoudit (koneckonců, ani ji zde raději nehodnotím), nicméně těch pár hodin, co jsem s DA:O strávil, ve mně rozhodně nezanechaly dojem "důstojného nástupce legendárních Baldur's Gate."
Flyer: rozhodně nepatřím mezi zastánce DAO. Není to špatná hra, ale žádný klenot. To už se tu rozebíralo dávno. Když zabrouzdáš ke starším příspěvkům, tak si můžeš tu živou diskuzi přečíst:-)
Elfian: Já se přiznám, že jsem to zabalil už během prvního hraní (v Lotheringu). Ač mám RPGčka hodně rád, tak tahle hra mi prostě nesedla. Štvaly mě děsně nezáživný souboje, neoriginální a zároveň chaoticky podanej děj, mizerná interakce s prostředím a hnusná grafika (skoro mi přijde, že KotOR z roku 2003 vypadá mnohem lépe než DA:O, ze kterého mě akorát bolela hlava).

Nevím no, možná se tahle hra později trochu víc rozjede, ale v tuhle chvíli nějak nemám sílu na to, abych se do ní opět pustil.
SW: no u mě to bylo obdobné. Dohrál jsem za člověka, hned za Elfa, pak sem rozehral za mága a jakmile jsem byl v Ostgardu, tak jsem přestal, protože pak je to vlastně opakovačka:-)
hmm tohle je opravdu první poznávací znak hry od bioware.. dokopal jsem se že ji konečně dohraju, znuděně udělal ty elfy a do 7 hodin dohrál hru, a IHNED jsem ji rozehrál znovu a zase mě drží xD opět měním z 80% na 90%
SilentWolf: A znáš High resloution patch? Třeba na 1600x1200 můžeš hrát bez problému=)

Elfian: 18 minut jsem viděl rekord. Video ti dohledám, jestli bys nevěřil. Hlavně ve F2 můžeš v každym městě udělat naprosto jiny věci a s každou hrou dastáváš nové kombinace alternaticních konců hry = cca přes 200. Vzniklými vazbami se ti pak otevírají některé unikátní questy. Hru zaručeně nikdo nikdy nedohraje stejně (pokud si to teda nepíše na papírek a pak nevydá román)!=D A to bych jen podotknul, že zabírá necelých 600 Mb.
já bych to tak rád hrál ale než se srát s enginem hry, hlavně fallout 2 má to menu výběru neštastné tak si radši přečtu knížku no :/
Urcite taky ne:), tak ted zrovna mam jeste hodne her na hrani, ale vzdy kdyz prijde obdobi sucha, tak si i rad doplnim sve mezery u takovych klasik:). Treba k Lands of Lore jsem se take dostal az docela pozde. Ale ten Fallout mam tak nejak na ten Kveten naplanovan, skoda ze jsem ho zase minul ve score:/, vzdycky takove vyhodne nabidky nejak nestiham a to jsem se tesil jaky to za 250kc bude vyhodny kauf:), no ta 50tka me snad uz ale nezabije, alespon to bude v krabicce:).
No, v létě byla za 200,- ve score (spolu s EUIII)... Ale co už.

A Arcanum, povídám, Arcanum vynechat nehodláš, že ne?