Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Přesně tak. Z tohoto je až moc patrné, že to je prostě pojistka pro případ, že si někdo nechtěně naštve nějakou postavu. Ale co - pořád lepší než to přehlcení souboji v některých fázích...

BTW: Narazil jsem na velice zajímavý film/klip na machinimě. Má už čtyři episody, další na cestě. http://www.machinima.com/film/view&id=49892
Grey_fox: jj, když už, tak ty dárky mohli být propracovanější, = obdarovaný jej mohl okomentovat. I když hra obsahuje pro každou postavu jeden až dva dárky větší důležitosti, po kterých se spustí rozhovor, já bych tak učinil po každém dárku a celkově bych jejich počet snížil.
Zoltan: To zní dost logicky, asi to tak bude. Já jsem ho asi ani jednou nevzal do akce... Jinak to mě přivádí k tomu zvláštnímu systému dárečků - taky máš pocit, že tam byl jenom jako ústupek mainstreamu?
Grey_fox: Myslím že tam záleží na tom, jak jsi u Zevrana oblíbený
Zoltan: Ha! A mě se pokusil zabít, zmetek jeden. Nicméně další body pro Bioware, tam je asi pro každou situaci 10 možných scénářů.
Grey_fox: Myslíš ten incident Taliesinem těsně před sněmem? Tam se Zevran postavil na moji stranu.
Kubulus: Já ho vždy bral sebou. To přepadení je sice na rozbití držky, ale celkově mě Zevranův charakter přijde fajn.
Teď mě napadá... co jste udělali se Zevranem. Já osobně jsem ho, potom co mě vždycky přepadl, nikdy neušetřil.
glyfy jsou k ničemu. Mají stejný efekt jako jiné kouzla akorát je to glyf. Magie mě pěkně zklamala v DA
Vše co se dalo srovnat s BG se už tady srovnalo, takže se jen zeptám, kde jsi nabral 80h hry s 50% hry??? Když jsem to hrál poprvé, tak jsem to měl na 72% za nějakých 68h a když podruhé tak 72 s 94% .... jsi asi pomalý hráč :)
Dobře, kvůli chybám přece jenom nahraju patch a pak půjdu o stupeň nahoru. Dík.
Hmm, tím bych si to mohl obhájit, jako že se jedná o "intenzivnější odpočinek", ale stejně...
Patch, tak mě napadlo, že sem vlastně žádnej nenahrál, což bych moh, protože bude ve hře určitě pár chyb, ale změna obtížnosti by mi asi nevoněla. Je součástí oficiálního patche?
Srovnávat jsem nechtěl, chápu, že jsou hry v současný době někde jinde. Rozdíly sem vnímal o to víc, že jsem v posledních letech nehrál nové hry a když jsem doháněl resty mého oblíbeného RPG žánru u Fallouta trojky a Oblivionu, sledoval sem zjednodušování na každém kroku. Ale snad nic mi nevadilo jako regenerace u Dragon Age. Nikde jinde sem se s podobnou arkádovostí v RPG zatím nesetkal. Zkrátka mi vadí (dost).

Snad si zvyknu, mám nahráno jenom pár hodin a hra mě dost chytla, je vážně skvělá. Jak sem psal, po Oblivionu je život v partě a dialogy prostě úžasnej, tohle je to, na co sem se těšil.
Isair: v Kotoru u byla regenerace pokud vím taky (i když ne tak rychlá). Je to sice nezvyk, ale jinak mi tenhle mechanismus vůbec nevadí.
Tahle hra trpí neustálým srovnáváním s Baldur's Gate (možná si za to mohou sami autoři), ale prostě se už konečně srovnejte s tím, že Dragon Age je rozdílný. V kolika různých RPG je regenerace many a životů a nikomu to dodnes nevadilo?
Příjde mi hrozně nepřirozený, že minutu po souboji sou všechny postavy jak rybičky. Daleko radši bych je klasicky ovázal nebo uložil ke spánku.

Ale jak říkáš, v soubojích je možný o zdraví a manu přijít velmi snadno a rychle.

Rozhovory s postavami jsou po Oblivionu úplnej balzám, opravdu není problém se s nima sžít a uvěřit jim. Právě proto mě šte, že sou to takový rychlo-regenerační mutanti, takovouhle schopnost jsem neměl ani v BG2 a to sem byl polobůh.
Drolin: ...a to jsem se vždycky řadil k těm rychlejším hráčům :-). Každopádně jsem se ani moc neloudal, řekl bych. Jen jsem rád procházel všechny lokace atd.

O Baldur's Gate II se traduje, že těch hodin má 200 (a snad dalších 100 datadisk), nicméně subjektivně mi teď DAO a SoA připadají relativně stejně dlouhé (tedy BG2 pořád vede, ale určitě to není 2:5).
Uff, dohráno, tak jen stručně dojmy (rozsáhleji se rozepíšu v recenzi):

- Moc řadových soubojů.
- Přes 80 hodin...
- ...nicméně asi jen 50% hry "dokončeno" (a to přestože jsem vědomě vynechal jen pár drobných sidequestů) - vím už, že se do 100% počítá nejspíše absolutně vše, co hra nabízí (snad i různé začátky), takže těch 50% je asi normální. Jen se nabízí otázka, k čemu tam vlastně tohle počítadlo je...
- Je to hrozně chytlavé a zjednodušení apod. mi vůbec nevadily. Dokonce i soubojový systém mi přišel docela dobrý.
- Moc řadových soubojů.
- Parťáci vcelku fajn, jen Alistair je idiot (a to jsem ho sebou tahal dost často, v marné naději, že se časem pozvedne...), naštěstí jsem se ho mohl před finálem zbavit (a vyměnit za mnohem zajímavější charakter).
- Hra rozhodně překonala má očekávání (moc jsem totiž ani nečekal :-) ), ovšem jak jsem byl zpočátku nadšený a chvíli uvažoval i o 90%, tak ke konci to jde dost dolů.
- Moc řadových soubojů.


---
Stanley: ne, proč by měla? Ve hře není žádný spánek a při jediném souboji není problém veškerou manu nebo staminu vyčerpat.
Automatická regenerace zdraví a many mi příjde úplně praštěná, nevíte, jestli jde vypnout?
Já tuším dohrál BG TOB s kouzelníkem/bojovníkem a přišlo mi to docela hratelný....v DA mi to hratelný občas nepřijde,holt asi neumím hrát.
A tím se v D:O stávají postavy automaty na schopnosti...=)
Ovsem to same se casto stava (rekl bych, ze jeste casteji) i v jinych rpgckach, kde se pouziva mana. (dojdou mana lektvary a postava je nahrana, pri memorizovani (tedy v BG,IWD,P:T,NWN,EOB 1-3 atd.) se tohle stava minimalne).
dovolím si nesouhlasit. Já prošel BG komplet s jednou postavou, takže s partou, která se navzájem doplňuje to nemůže být problém. A kvůli loadingu je tu přece save:)
Elfian: ...já tedy hodně využívám i léčící kouzla :-) Ale jinak uznávám, že mrazící jsou asi nejlepší a jeví se tak ideální si manu šetřit na ně a ostatní ani nepoužívat - to je asi obecné riziko tohohle přístupu. Memorizování nicméně také není ideální a dokáže zabrzdit celou hru, protože v půlce dungeonu zjistíš, že ti zbylá kouzla nestačí - extrémním příkladem toho je závěr Throne of Bhaal, kde bez správných kouzel hru nedokončíš a musíš loadovat (a že je ten závěrečný souboj docela rozsáhlý).
však mág je dobrý, ale jen když zmrazuje. Kdyby neměl mrazící kouzla, tak by byl k ničemu. To už tu bylo párkrát řečeno. A postava, která umí spousty kouzel a přitom je použitelné jen jedno či dvě, je prostě k ničemu!
MCZ: Já teda pochybuju, že je na těžkou obtížnost hra bez mága v družině vůbec dohratelná. S mágem je všechno hrozně jednodušší a nemyslím si, že by to bylo tím, že schopnosti těch ostatních neumím využít (jak se mi tu spousta lidí snažila nakukat).
No me draci srali i v BG. Kdyz si tak nejak matne vzpomenu na souboje s nimi, tak ja vlastne vzdycky pouzival tu samou taktiku na vsechny draky ve hre. Souboje s draky rozhodne nejsou nic, za bych BG chvalil a kvuli cemu bych kupoval DAO.
tak tak. Mě se líbilo na BG to, že si mág mohl memorizovat různá kouzla a pak je kombinovat. Bylo to strategičtější a zábavnější. Tady funguje jen jako Mrazík. A co se týče soubojů s draky tak nuda. Tady dělaj co? Praští, hodí fireball a praští. Nic extra. V BG to byl solidní mág a tak to bylo hlavně o taktice a strategii. Tady jen mlátíš a občas utečeš, doléčíš a zas mlátíš. Žádný souboj s draky mi nepřišel nijak zábavný, krom arcidémona a to jen proto, že přeskakoval a hemžilo se to tam hnusáky. Asi jediný pořádný souboj, co mě z celé hry bavil :)
Elfian: je tedy pravda, že ten screen asi není nejlepší způsob "zachycení"; jak píše MtD, bezva je hlavně to rozpohybování (byť samozřejmě uznávám, že je to pozlátko).

MIGtheDRAGON: taktická stránka v DAO není pravda žádný zázrak, ale mně koneckonců zjednodušení v RPG soubojích nikdy nevadila. BTW z dřívějších diskusí jsem nabyl pocitu, že mág je docela postradatelný a přitom pro mě byl souboj s drakem při družině 2×F/2×M znatelně snažší než při 3×F/1×M. A i ten zloděj se pro průzkum a backstabování osamnělých mágů hodí.
MCZ: No nevim mě spíš souboje s draky přišli jako otázka trpělivost, než taktiky i když proti bg2 se mi možná i víc libilo jak se ten drak pohyboval, že nebyl tak statickej.
Silent: Teď mě to kurevsky zmátlo. Jsem odpovídal ve Vampire a teď jsem hleděl v jaké diskuzi to vůbec jsem, jak jsem to znova četl :-)
Paul: to je 340 bez dopravy (ta je kolik, 50?), to je furt moc, jsem ochotnej dat 300 :D
Já jsem právě zvědavej jak se mi to bude líbit teď, po skoro deseti letech..předpokládám že ještě víc než předtím :P
Gray_fox - já celou ságu (7 knih) Zaklínače přečetl (vypůjčenou) někdy ve 13 letech za 12 dní - četl jsem to snad 10 hodin denně. Taky to považuju za nejlepší fantasy vůbec, Pán Prstenů se vůbec nechytá :).A předevčírem jsem si konečně celou ságu objednal, sice 1600Kč ale absolutně se nemůžu dočkat se do toho znova zažrat :).A hned po dočtení si dám repete hru.

garion - ty to sice považuješ za nelegálně nemorální, ale na game se dá Divinity 2 koupit za 12 liber.
Grey_fox: Společně s Hobitem a v těsném závěru s Pánem Prstenů, rozhodně=)