Ebb: Tak ty tady neustále omíláš tu jednu lokaci, která sice může být nereálná (když už se v tom až takhle šťouráš), ale pořád je to jen jedna lokace, všechny ostatní mi přijdou nadesingované docela dobře.
BG 1 na tom samozřejmě neni o moc lépe, kdybych se v tom měl vrtat jako ty, tak také můžu spoustu lokací v BG1 označit za nereálných... co třeba Nashkel mine ? Kde pár centimetrů od horníka, který ti tvrdí, že neví co se zde děje a že v tomto patře je relativně klid stojí kobold. Gullykin je také vesnička s několika domy a pár NPC a taktéž jim pomáháš... a takhle bych se v tom mohl nimrat do nekončna, ale přijde mi to docela úchylné.
Samozřejmě, že v BG 2 už jsou ty lokace navrženy tak, že jsou o něco pestřejší (více questů, více potvor, různorodé prostředí), čili už tam není taková ta jakoby "volnost", mě osobně sedly ale oba styly.
Lokace větší tedy jsou, ať se ti to líbí nebo ne (teď myslím ty nepovinné, o kterých se tu bavíme, ostatní tu v tuhle chvíli neřeším), když porovnám takovou de'Arnise hold s Gnoll Stronghold, tak je to snad jasné:). Jo zrovna Gnoll Stronghold patří mezi ty největší (nepovinné) lokace v BG 1, ale zase.... je to jen jedna velká venkovní lokace. Kdežto de'Arnise hold má taktéž jednu velkou venkovní lokaci (i když pravda zde toho moc k plnění není), ale obsahuje ještě 3 rozsáhlá patra té tvrze (vnitřní lokace). Takový Trhov, jakožto nepovinná lokace je taktéž o něco větší (či minimálně stejný) než(jako) Nashkel (kterýžto navíc patří do hlavní linie). Lokace Druid Grove je větší, než kterákoliv nepovinná venkovní lokace v BG1 a navíc obsahuje 2 větší vnitřní lokace (+ teda 2 menší... ten dům s Rakshashou a věž) atd. Zkrátka většina nepovinných je větších a rozmanitějších, ale je jich méně.
V BG1 naproti tomu je spousta lokací, které jsou ale zkrátka poloprázdné, prostě jen nahozená nějaká louka, plná příblblých koboldů, které skolíš jednou ranou (čili i jinak zábavný soubojový systém jde v té chvíli do kytek). Na druhou stranu je pravda, že hráč má pak ten pocit, že něco "objevuje", navíc každá lokace vždy obsahuje alespoň jeden vedlejší (nepříliš propracovaný) quest.
Raději tedy dávam přednost menšímu počtu lokací, ale propracovanějšímu- větší/rozmanitější/více druhů nepřátel (a hlavně těžší souboje)/více vedlejších questů (kde většina je navíc i povedenější) v bg1 mi přijde, že se občas autoři jen snažili nějakým způsobem hru zbytečně natahovat.
Ale stejně se tahle diskuze už zvrhává spíše k osobním preferencím/vkusu. Navíc jsem chtěl jen poukázat na to, že stejně jako v bg1 i v bg2 většinu lokací projít vůbec nemusíš a je mi jedno, jestli tomu říkáš explore element či nějak jinak, ale ta možnost volby (jdu tam/nejdu tam?) zde prostě je a neni zrovna malá (to je zkrátka fakt).