Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

"Ja jsem vylozene alergicky kdyz zenska zachazi s chlapek jako s hadrem a on si to jako debil necha libit"
Taky jsem vyloženě alergický na to, když "chlap zachází s ženskou jako s hadrem a ona si to jako debil nechá líbit" .-)

Ad Zaklínač - jako čaroděj/ka máš nejspíš trochu jiné představy o tom, kdo je tady ten u kormidla než "obyčejní smrtelníci", hádám... To už bys rovnou mohl vyčítat našim politikům, že se místy téměř chovají, jako by byli nadřazeni prostému lidu .-)
marwel: "Ještě slovo, trpaslíku," řekla Yennefer hlasem, jako když řinčí ocel, "a jenom ten zkažený vzduch tu po tobě zůstane - a černý škvarek na trávě." :) Co na ní nemáš rád, vždyť je cool :P

Právě toho fantasy Mass Effectu se bojím. ME2 mám rozehraný snad už 3 měsíce a nějak se k dohrání nemůžu dokopat. Pokud by mělo DA2 dopadnout stejně, dost by mě to namíchlo. Člověk naivně čekal klasické pokračování a zvýraznění RPG prvků a zatím to vypadá, že to bude přesně naopak.
Bude to proste fantasy Mass Effect. Bioware uz splnili to, co museli, tedy udelali 'duchovniho nastupce' Baldur's Gate 2 a ted si konecne muzou se serii delat co chteji.:)
Trajler je ošklivý :-( A ty zlé ženy, vcelku slabota... stejně by zkrotily nakonec tebe.
Zoltan: Kdyz jsem cetl Zaklinace, mel jsem sto chuti Yennefer rozsekat na male kousicky. Ja jsem vylozene alergicky kdyz zenska zachazi s chlapek jako s hadrem a on si to jako debil necha libit.:D Asi jsem jeden z mala kdo je proti tomu odolny. Kazdopadne Morrigan jsem to pozdeji tolik nevycital protoze jsem to pripisoval jeji socialni nedospelosti, ale Yennefer je arogantni svine (stejne tak Triss) a Miranda nema proc byt arogantni. "Dokonale" telo je hodne slaby argument.;)
Já to nějak moc nesrovnával, chtěl jsem začít číst něco dlouhého, přišlo mi že je jednodušší dnes sehnat temnou věž - než zaklínače (aukro- jedna kniha za 600-800,-) takže jsem šel do toho..
edit: i když ty teď asi myslíš zaklínač vs dragon age xD my bad .. to srovnávám protože by to obojí MĚLO vyjít v březnu 2011 jakože nevyjde xD
SilentWolf: Oproti Zaklínačovi? Že máš vůbec odvahu to srovnávat. Btw, proč se snažili udělat z Leliany Imoen z BG2?
Ze Zaklínače jsem nečetl poslední dva díly série, čekám na vázané vydání (to si ještě počkám :D), ale co si budu nalhávat, kdyby byla ve hře Yennefer, skákal bych radostí, bo je to moje milovaná postava (která "se ráda svlékala rychle a živelně":)) Ale Triss je taky fajn.

Mám prostě slabost pro protivné čarodějnice, jako je i Morrigan. Mirandu nesnáším. Takže to platí asi jen pro fantasy :D

Co se týče žen v DA:O, ať nejsme až tak moc OT, už od začátku jsem měl Morrigan raději než Lelianu. Neříkám že je to skvostně napsaná postava, občas si protiřečí a někdy je nesmyslně v opozici, ale celkový charakter se mě prostě líbí. Zkrocení zlé ženy, to je moje :) (jsem se nějak rozepsal :D)
No je to OT ale snad nás za to nezabijou xD Mě se u nového Geralta líbí ten všemi nenáviděný účes, a jo Triss vypadá dobře jen jsem neposkvrněn knihami (dneska nejdou skoro sehnat) a teď popvé (ne doslova) něco čtu a než shánět zaklínače sehnal jsem si dílko které se drží taky hodně vysoko v hodnocení a to Temnou Věž, takže jako stále neposkvrňen knihami se mi Triss ve hře nelíbíla, možná kvůli dabingu, chování, možná i vzhledu.. prostě mi nesedla (A to samé Morrigan a Miranda xD prostě nány) .. samozřejmě znát jejich vztah z knihy asi bych o ní měl jiný obrázek..
Popravdě se těším daleko víc na Zaklínače (nová Triss vypadá luxusně :P). Hlavně mě Zaklínač II zatím ničím neznechutil (blbě vypadal Geralt i v prvním díle), kdežto u DA2 jsem na pochybách po každé nové informaci kterou tvůrci zveřejní.
Trailer je fajn, ale na dvojku se raději snažím netěšit. Některé novinky se mě moc nelíbí (kecací kolečko alá Mass Effect, izometrický pohled bude možná chybět i v PC verzi, hlavní postava je daná - stejně jako rasa i když to může být i plus, snad bude hra víc RPG než akce)
jedine to trpasličí město za něco stálo jinak nic moc. Radějic si schutí zahraju planscape a nebo baldurs gate
Jen tak mimochodem: při filmu Jak zkrotit draka mi bleskla hlavou taková asociace - viking - trpaslík - hodovní síň - pompézní trpasličí město. Hm, nechala jsem si ho ve hře na úplný závěr (tudíž před sněmem). Nutno podotknout, že mi vyrazilo dech. Bavilo mě ze hry asi nejvíce, tedy hned po horečném snu v mysli králova syna (pokud se pletu, tak pardon....už je to nějaký pátek).
Mno jo, a doufám, že ve dvojce bude ta krev stříkat ještě víc. A ty artworky jsou e-e. :-))
Say: Kdybys té jedničce dal trochu víc času, možná by tě překvapila. Já byl zpočátku hodně zklamán, ale časem (pravda, v půlce) to nabralo grády a teď mi, zpětně, přišla na chuť i ta první část.

O dvojce zatím nic nevíme a je zbytečné dělat ukvapené závěry. Ovšem, jméno hlavního hrdiny mi přijde skutečně debilní, na tom se asi nic už nezmění.
Viac akcie? Nech idu do riti! Vopred dany hrdina a la ME, nech sa strcia do p...(presne tam). Argh, zas aby sa clovek prisposoboval a pripravoval na fantasy Mass Effect.
Ten první artwork vypada tak hnusně komiksově. Jsem zvědavý jaký marketing zvolý. Zas nějáká kombinace Mansona a staré písničky o hardcore PC RPG?
Co tu sakra vzdychas? Neznamena, ze kdyz jsou obe hry od Bioware, ze na nich delaji ti sami lide. Pak nevidim jediny duvod proc by melo byt vydani Mass Effect 3 kvuli druhemu DA posunuto.
grafika neznamená všechno a v tomto případě to platí taktéž, povolání mi přišla nepropracovaná, a přijde mi že je to jen další typ konzumní hry, tedy obtížnost nulová.
Ebb: Tak ty tady neustále omíláš tu jednu lokaci, která sice může být nereálná (když už se v tom až takhle šťouráš), ale pořád je to jen jedna lokace, všechny ostatní mi přijdou nadesingované docela dobře.

BG 1 na tom samozřejmě neni o moc lépe, kdybych se v tom měl vrtat jako ty, tak také můžu spoustu lokací v BG1 označit za nereálných... co třeba Nashkel mine ? Kde pár centimetrů od horníka, který ti tvrdí, že neví co se zde děje a že v tomto patře je relativně klid stojí kobold. Gullykin je také vesnička s několika domy a pár NPC a taktéž jim pomáháš... a takhle bych se v tom mohl nimrat do nekončna, ale přijde mi to docela úchylné.

Samozřejmě, že v BG 2 už jsou ty lokace navrženy tak, že jsou o něco pestřejší (více questů, více potvor, různorodé prostředí), čili už tam není taková ta jakoby "volnost", mě osobně sedly ale oba styly.

Lokace větší tedy jsou, ať se ti to líbí nebo ne (teď myslím ty nepovinné, o kterých se tu bavíme, ostatní tu v tuhle chvíli neřeším), když porovnám takovou de'Arnise hold s Gnoll Stronghold, tak je to snad jasné:). Jo zrovna Gnoll Stronghold patří mezi ty největší (nepovinné) lokace v BG 1, ale zase.... je to jen jedna velká venkovní lokace. Kdežto de'Arnise hold má taktéž jednu velkou venkovní lokaci (i když pravda zde toho moc k plnění není), ale obsahuje ještě 3 rozsáhlá patra té tvrze (vnitřní lokace). Takový Trhov, jakožto nepovinná lokace je taktéž o něco větší (či minimálně stejný) než(jako) Nashkel (kterýžto navíc patří do hlavní linie). Lokace Druid Grove je větší, než kterákoliv nepovinná venkovní lokace v BG1 a navíc obsahuje 2 větší vnitřní lokace (+ teda 2 menší... ten dům s Rakshashou a věž) atd. Zkrátka většina nepovinných je větších a rozmanitějších, ale je jich méně.

V BG1 naproti tomu je spousta lokací, které jsou ale zkrátka poloprázdné, prostě jen nahozená nějaká louka, plná příblblých koboldů, které skolíš jednou ranou (čili i jinak zábavný soubojový systém jde v té chvíli do kytek). Na druhou stranu je pravda, že hráč má pak ten pocit, že něco "objevuje", navíc každá lokace vždy obsahuje alespoň jeden vedlejší (nepříliš propracovaný) quest.

Raději tedy dávam přednost menšímu počtu lokací, ale propracovanějšímu- větší/rozmanitější/více druhů nepřátel (a hlavně těžší souboje)/více vedlejších questů (kde většina je navíc i povedenější) v bg1 mi přijde, že se občas autoři jen snažili nějakým způsobem hru zbytečně natahovat.

Ale stejně se tahle diskuze už zvrhává spíše k osobním preferencím/vkusu. Navíc jsem chtěl jen poukázat na to, že stejně jako v bg1 i v bg2 většinu lokací projít vůbec nemusíš a je mi jedno, jestli tomu říkáš explore element či nějak jinak, ale ta možnost volby (jdu tam/nejdu tam?) zde prostě je a neni zrovna malá (to je zkrátka fakt).
Hah myslím, že Oblivion je len krôčik od takéhoto stavu. Uvidime TES 5.
Nejvtipnější bude, až se ze všech RPG smažou veškeré nepodstatné NPC (nequestové). A s takovým tempem to bude co nevidět.
Isair: To je demagógia. Je na hlavu čítat v dialogu o ogroch ktorí žiju v horách a o rangerke ktorá ma chajdu hlboko v lese, keď cesta k obom zabere 10 sekund krokom. Je na hlavu pomahať dedine, kde su 3 domy a 12 NPC. Neviem čo tu pletieš Planescape. Realickosť, nerealickosť, takéto absurdné reprezentácie všetkého aké su v BG2 zhazdujú dojem z hry. Je to neustaly boj medzi arkadovosťou (hratelnosťou) a simuláciou, ktorý sa v BG2, DA, NWN, ME nakláňa až príliž k tej arkádovosti.

Beriem, že to tak novodobým hráčom zrejme vyhovuje, nech mi ale nikto netvrdí, že mapy v BG2 boli väčšie ako v BG1, alebo , že v BG2 je nejaký výrazný explore element. To je jednoducho blud.
Co se soubojů týče, mně přišlo DA a BG1 zhruba na stejné úrovni (obojí hráno na normal, i když u té BG1 už si nejsem jistý), i když to možná není úplně přesné.

Zatímco v BG1 byly řadové - vatové - souboje poměrně obtížné a někteří bossové pak naopak k smíchu (mágové, Sarevok v porovnání s datadiskovým bossem...), v DA jsou ty řadové - a ještě více vatové - souboje převážně opravdu jednoduché, kdežto ty speciální (bossové atp.) už poměrně obtížné, ale bavily mě tedy více než ty v BG1.
Ebb: Myslel jsem questy i souboje. Prostě jsem BG1 hrál bez nějakých záseků, s normálním počtem opakovaných soubojů, bez koukání do návodů. Když to srovnám s rpgčkama konce 80. a první půlky 90.let, tak je to prostě z hlediska obtížnosti pohodová hra. Což není nutně mínus :)
To nie je exploration. To je prehnane stupidny scale-down.

Wau! Pan nekompromisný ^o^

Kdo to chce hrát jako (s prominutím) hovado, tak se na čtení dialogů, encyklopedie a jiných textů prostě vykašle. Naopak ten, kdo si chce pošmakovat...inu a tak se tady můžete hádat donekonečna. Kašlat na jiné, důležitý je stejně váš dojem ze hry :-D
Ale ono se to tak dobře cpe druhým, že (ve smyslu Já mám pravdu! :-P)

(a stejně mám BG mnohem raději raději než toto!)

(/a řešit chodníčky a louky je taky dost ujetý/) - aneb největší kouzlo má Sigil :-P (v závěsu Athkatla)
Ebb: Ono chtít od Fantasy realističnost je tak trochu na hlavu (co říkáš na lokace v Planescape he?), navíc když ty lokace nejsou o moc méňe realistické jak v BG1... pravda jediný problém vidím v tom, že někde během putování ve městě dostaneš vedlejší úkoly pro tyto lokace a je již na tobě, zdali tam půjdeš či ne. Kdežto v BG1 máš zkrátka na mapě nějaké lokace, o kterých vůbec nic nevíš a můžeš si je jako že prozkoumat (ovšem ve výsledku je to to samé)...

Lokace v BG2 jsou samozřejmě daleko větší, rozsáhlejší a rozmanitější, mají většinou i venkovní lokace a dlouhé podzemí (či vnitřní část).
V BG1 je to zpravidla vždy pouze poloprázdná louka, na které se nachází pár koboldů/divousů/vlků a cca jeden vedlejší úkol (typu pobij pár divousů, přines prokletý prsten atp.).... zkrátka nejedná se o žádné propracované lokace, což hře ale nijak nezazlívám, poněvadž jich je zase o mnoho více (i když za jakou cenu) a má to též svoje kouzlo.

Say: Jo ID2 jsem už na srdce běsu hrál a zkoušel dokonce i solo:)... no nedohrál jsem to:).


BG2 má exploration dost velký. Do konce hry ti stačí projít jen 30% map a to možná přidávám, aby jsi dohrál do konce. Zbytek můžeš vynechat. Tím samozřejmě přijdeš o nápadité questy a vedlejší příběhy NPC. V DA jdeš, jak říká Say, rovnou za nosem a hotovo. Když v DA získáš všechny na svou stranu, aby ti pomohli v závěrečném boji a nevšímáš si vedlejších questů, tak projdeš cca 85% map. Takže v porovnání jsou zde nulové možnosti exploration.Jednou mě dostal komentář kdesi jinde, kdy si nějaký klučina vychvaloval rozmanitost a rozhlehlost jeskyň u trpaslíků. Skutečnost, je že jeskyně mají tvar nudle s pár zatáčkama a sem tam slepé rameno.

Jediné co se mi opravdu líbí na DA jsou ty rozdílné začátky, které jsou bohužel dost krátké a pak se to zkloubí do jedné kaše.
Ano, DA nemá žádný exploration, protože tam není kam se ztratit a jdeš vyloženě tam, kam tě tvůrci vedou. Za nosem.

marwel: Jsi můj člověk. Na Zehyra se taky těším a počítám, že si partu budu dělat dost dlouho. Jen v BG Trilogy jsem tvořil čtyřčlennou partu 4 večery=D

Isair: Zkus ID2 na ,,Srdce Běsu" s dvěma postavami. Luxusní zážitek!
NateLogan: No, to ano. Ale v DA je to dotiahnuté tak daleko, že človeku stačí pobrať questy, prebehnúť celú hostile zónu, a ani si nevšimne že všetky side questy splnil. Tu nie len že netreba čítat dialog, tu netreba ani ten quest tracker, ba dokonca ani journal.

Isair: No neviem úprimne BG2, nemá žiadne exploration. Aj tie zóny čo si vymenoval sú výrazne menšie a dosť často nadesignované tak že je to chodníček ohraničený kamenmi. Je pravda, že sú nepovinné (čo je plus) ale sú príliž nerealisticky napasované (na-scale-ované umm) pre hratelnost, a realickosť ide do úzadia.

Predsa len tri domy reprezentujú dedinu Umar Hills, k tomu klukatý chodniček k Ogrom (ktorí podla dialogu akože sídlia v horách, no v skutočnosti prejsť od Ogrov k tým trom domom je asi 7 sekúnd bez boots of speed), no a ešte jeden chodníček ktorý vedie k domku Rangerky Marelly (ktorá podla dialogu žije hlboko v lese, no z lesa uvidíte asi 10 stromov dokopy a cesta z "dediny" k rangerke zaberie tak max 12 sekúnd.

To nie je exploration. To je prehnane stupidny scale-down.
Problém dnešních her typu DA je ten, že bez "Quest Trackerů" je skoro nemožné questy splnit, jelikož hra nenabízí další potřebné informace k splnění toho questu a spoléhá právě pouze na ten ukazatel k cíli...
Ebb: Zase nechápu, jak si neustále někdo stěžuje na "zkoumání" v BG2, oproti většině dnešních RPG, tam je toho více než dost.... pravda BG 1 je v tomhle možná trochu rozsáhlejší, ale zase většina lokací není tak promakaná.

Prakticky v BG2 většinu lokací projít taktéž nemusíš- nemusíš projít Trhov, Druidský háj, panství De Arnise, Umařinu Vrchovinu, Ztracený chrám (teď si nepamatuji přesný název lokace), Větrné vršky atd... všechny tyhle lokace jsou oproti těm v BG1 o dost větší, i když je jich celkově méně, ale pořád to stojí za to:).
A čo sa týka pravidiel D&D a munchkinovaniu v nich, na to je si myslím, Greyhawk: Temple of Elemental Evil najlepší kandidát.
IWD 2 má také stejná pravidla jako NWN (3E DaD), jenže mi přijde 100x lepší právě kvůli té obtížnosti.

Singl v NWN byl až dětsky snadný (kam se na něj hrabe DA) a to mi teda vážně nevyhovovalo (hrál jsem na nejvyšší obtížnost, jiná snad ani nepřipadala v úvahu, ale stejně to toho moc nezměnilo).

Jo BG 1 ani 2 (to mi teda přijde o něco složitější) sice neni kdovíjaká těžká hra, ale oproti dnešním RPG se pořád jedná o hardcore záležitost:D. Už v NWN 2 (které jsem mimochodem zkoušel jen na chvíli) se snažili hru zjednodušovat (vlastně to sám píše tuším marwel v komentáři), tzn. upíři již nevysávají úrovně atp.

DA vypadal docela v pohodě, ale ten patch to opravdu strašně zjednodušil, alespoň jak říká marwel ty složité souboje, čili tam už poté nebyla žádná pořádná výzva.
Richmond: teraz porovnávaš combat?

DA je jednoducho catchy pre školákov, nemusia čítať ani dialogy ani questy aby splnili všetko čo sa dá. Stačí im odklikať dialogy s každým NPC v meste, potom hurá cez loading screen do hostile zóny, tam vyrúbať všetko čo sa hýbalo, a fíha čo to,... all quests completed. Pch, a ohladom súboja im stačí vedieť čo znamená "damage, melee, ranged, spell" a "stun" aby pochopili celý súbojový systém. Je to obyčajná koridorovka, ktorá sa tvári na niečo viac.

V Baldur's Gate sa dalo množstvo vecí pokaziť, questy vás nevodili za ručičku, ale bolo ich treba aj čítať (neuveritelné na dnešnú dobu s quest trackermi čo?), spelly bolo treba pripravovať dopredu, a navyše väčšina z nich boli situačné. Celá mapa prakticky otvorená, a BG vyžadoval výrazny podiel - exploration elementu (čo už však neplatí o BG2). Porovnávať tieto dve hry, alebo tvrdiť, že DA je evolúcia z BG je smiešne.

A neverím, že dev team DA robil aj púvodné BG, môj odhad je že v zákulisí mal Interplay a Black Isle omnoho väčší podiel na BG ako sa im pripisuje. BG má omnoho bližšie k PT a Fallout, ako k DA, NWN, ME či ostatným Bioware hrám.
Ano, na pocitace neexistuje rpg, kde by sis mohl vytunit postavu lepe nez v NWN2. A to je prave ten problem. Tech voleb je strasne mnoho a uz samotna tvorba postavy na zacatku hry muze spoustu lidi odradit. Ja si treba ted vytvarim partu ve Storm of Zehyr uz asi 14 dni. Vzdycky najdu neco co se mi nelibi a musim to zmenit. Zatim jsem se nedostal k hrani.xD
marwel: NwN 1 (i 2) mají snad ještě propracovanější pravidla jak BG=) Proto si je nemůžu vynachválit.

Richmond: To záleží už hned o samého počátku, jakou si uděláš partu.
Hrál jsem teda jen BG1, ale měl jsem pocit, že to snad ani nejde nedohrát. Tam byla nějaká velká obtížnost?
DA je jednodussi, ale neni to o nic vic detska hra nez BG. A ty si predstav, ze spousta dnesnich decek nehraje BG kvuli slozitemu systemu, ale kvuli podle nich hnusne grafice. Kdyby pouzivali NWN2 pravidla z BG, verim, ze by je hralo mnohem vic lidi. Jenze pravidla pouzita v NWN2 uz jsou skutecne hodne slozita.

Prvni patch ani tak nesnizoval obtiznost globalne, jen ji vyvazil (tedy zjednodusil ty opravdu slozite souboje, kvuli kterym si spousta lidi zacala myslet, ze je DA tezka hra) a predevsim opravil nabijeni kouzel a jejich dobu pusobeni. Bez patche bylo mozne seslat napriklad Vanici ihned po tom, co vyprsela a nepratele takhle snadno znicit. A vylepsil se loot system tak, ze ti ted nevypadne nahodne hromada sracek z jednoho nepritele a pak deset let nic. Pouzel jednoducha obtiznost se snizila uplne.

Jak je to s patchem 1.3 vazne netusim (v readme o snizovani obtiznosti nepadla ani zminka). Uvidim jestli se mi bude chtit hrat datadisk a nebo si dam DA potreti bez patchu (pravdepodobne ne cele, ale pouze cast na zkousku). Stejne nemam naladu na zmeny.