Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

SilentWolf: Nejde o měnění celého příběhu, ale alespoň změnění rekcí NPC a následujících pár momentů. Přesně jak říká Ebb... Ta možnost tam nemá co dělat. Jediné, co tu dialogy ovlivníš, tak je to, jak moc ti budou parťáci lézt do spoďá... ehm, zelí. Nehledě na to, že některé kecy jsou opravdu velice trapné a nezáživné. Třeba následující rozhovor s jakýmis poddaným rytířem, který tahá svého šlechtice do spíže, aby utišil čokla, protože mu to hrozná kuchařka nařídila... Lol.

Ale tak aspoň jsem si v toolsetu vyhrál s ksichtem, když ne se statistikami (proč má sakra trpajzlík bonus k obratnosti?!). I když ne, že by na nich nějak moc záleželo, když s každým levelem 3 přibudou. Takové Diablo v novém kabátě. O stromu dovedností nemluvě...
Tá volba tam jednoducho nemá čo byť. Tým len vytvárajú takú ilúziu, že hráč má na výber. V Bioware má však hráč na výber len do rozsahu 10 sekundovej cutscény, možno dvoch nadabovaných viet a pár bodíkov good vs evil.

Úplne opačný príklad je taký Arcanum, kde názorne v jednom z prvých dialogov (banditi na moste) - pri dobrých skilloch sa môžeš dialogom dostať až k tomu, že ti dajú kontakt na podsvetie pod Tarantom - čo otvára nové questové linie a odlišný spôsob hrania - a bol to iba jeden z dvoch spôsobov ako sa dalo "priatelsky" dostať k tomu podsvätiu - čo zdôraznujem - znamenalo možno bonusových 10 hodín hrania sa na thiefa. Takéhoto optional contentu tam bolo neúrekom čo sa otváralo/zatváralo cez dialog. To sú podla mňa konsekvencie, nie to aká sa mi prehrá cutscéna.
Hah, dobrý screenshot. Ak klikneš spodnú možnosť v dialógu, tak ti iba oznámia, že to nie je tvoja volba. Pár minut hráš, potom príde cutscena a už si v tom grey warden campe ako new recruit. Perfektná ukážka Bioware dialógov.
Máte v dialozích černé pruhy (nahoře a dole)? Vím, že jsem je při minulé hře měl, ale teď tam nejsou (a odpovědi jsou na průhledném pruhu. Nevíte, jak je tam dostat zpátky?
NateLogan: Aspoň že tak. Díky.

EDIT: Vidím, že moderská komunita na nexusu je stejně duchaplná, jako hra sama. Samé nudity módy, růžové latexy, zmalované modelky s vyžehlenými vlasy... Jeden horší než druhý. Ale že by nějak pozměnili interface, to ne... Mě se to dělat nechce.
Takže... Svítí se ne dlouhé večery a tenhle kousek se zdá být ideální na jejich promrhání. Takže pár dotazů.

- Jsou nějaká DLC v češtině? Popř. když mám českou verzi základní hry a hodím si tam anglické DLC, budou se nějak hádat?
- Jak moc je tu těžká těžká obtížnost? Chtěl bych výzvu, s RPG problémy nemám, ale nechci se kousat nudou a neustálým loadingem. Nebo ono jde vlastně obtížnost během hry měnit, že? Pche...
- Chystám si místo lučištníka, který mě naposled ukousal nudou, zahrát si za lotra s obouruč... Nabídne mi trošku větší zábavu?
Jack_Dark: Díky, žel trpaslíka jsem nenašel - jak jsem zjistil tak se objeví jen jednou a když u sebe na quest zrovna nemáte dost peněz, tak máte smůlu. Škoda, těch 70 zlatých které na tom prý jdou trhnou by se hodilo :/
2AlieN: Trpaslíka překupníka najdeš hned na začátku chudé čtvrti Prachov kde stojí se svojí ochrankou. Pokud ten quest nechceš dělat doporučuji ho zabít má u sebe dost goldů.
Při své první návštěvě Orzammaru jsem natrefil na jakéhosi člověka (trpaslíka) nabízejícího mi odprodání velkého množství lyria, které bych pak se ziskem střelil ve věži mágů - tenkrát jsem na to neměl dost peněz, což teď už mám, ale pro změnu ho nemůžu najít. Kde se ten rádoby-pašerák schovává?
AlieN: vím, že ti moc nepomůžu, ale mně se to fakt hrálo docela pohodově :-). Je to asi o tom zvyku a taky možná i proto, že jsem svého času hrál pár opravdu příšerných 3D RTS...

Jab: počkej, pro ten NWN2 to tuším nebyl remake, ale mod ze stejného prostředí, pokud myslíme to samé, pročež nechápu, proč proti tomu protestuješ. Ovšem vůči tomu BG remaku jsem taky skeptický, viz např. to omezení na 4 členy družiny a naprosto odlišný systém pravidel a magie.
Doporucoval bych spis preinstalovat cele PhysX, a pokud to chces mit jo posychrovany, podival bych se na instalacni DVD, rekl bych, ze tam ten .exe nekde bude.
hele když mi to píše, že hra nemůže nalézt knihovnu physxloader.dll, stačí stáhnout ten soubor? Jestli jo, tak kam ho mám zkopírovat?
A jestli ne, tak co s tím :) ?
Taky souhlas. Tyhle remaky jsou praštěné. Viz například remake PST v enginu NWN2. Rovněž vypadá úplně jinak a tým amatérů (byť i relativně schopných) nemůže čekat, že se jim podaří totéž co celému studiu profesionálních grafiků. Světlé výjimky se najdou, ale povětšinou tyhle projekty končí na smetišti dějin. U remaků dodnes hezky vypadajících her se lze i ptát po jejich smyslu...
MCZ: No, doplněk je to vcelku nutný vzhledem k tomu že je nutné neustále laborovat se vzájemným postavením všech postav i nepřátel a to ze 3rd person jaksi nejde (na rozdíl od Kotorů kde bylo ovládání ostatních postav víceméně jen do počtu, nedaly se zranit vlastními kouzly, a souboje a jejich obtížnost tam tak nějak obecně byly úplně o ničem)
Takže to vypadá tak že s výhledem věčně švenkuji jak kameraman na speedu... ale holt jsem si zvykl.

O Mass Effectu jsem po pár hodinách hraní nabyl přesvědčení že je to velmi nepovedená napodobenina Gears of War s RPG prvky a tudíž k jakémukoli srovnávání s DAO nevidím důvod...


MikeKing: Zajímavé... ale nemůžu říct že bych na to čekal jak na smilování. Problémy s enginem a arkádovou kozolovostí zůstanou a ani 3D grafika nikdy tak pěkná jako ta kreslená nebude.
MCZ: Já to vidím přesně opačně... Ale žádné objektivní důvody dodat nemohu :)
Jinak jak jsem před časem dohrál první Mass Effect, musím říct, že Dragon Age je tedy lepší.
AlieN: aha, jestli myslíš malý výhled při izometrickém pohledu, to byla asi jediná věc, co mi na ovládání vadila. On je ten izometrický pohled stejně jen takový doplněk a je vcelku evidentní, že není primární; já ho používal jen při soubojích na menší ploše s větším počtem nepřátel.

A tu frázi s pokračovatelem Baldur's Gate bych také bral s rezervou; jako místy téměř ano, ale nakonec stejně ne :-).
MCZ: Eh, to je snad jasné.

Mě jde o to že je to prostě nedostatečné - chci se na postavy z izometrického pohledu dívat z větší dálky než mi hra teď dovoluje a bez svázání na jejich polohu tak, abych si mohl udělat skutečný přehled o jejich okolí. Stejně tak jako chci vidět odkud na mě kdo střílí aniž bych během boje musel permanentně měnit pohled na 3rd person, protože jinak se na ně podívat prostě nemám jak.
Když už se hra prezentuje jako RPG s taktickými boji, či snad dokonce jako duchovní nástupce Baldours Gate (ehm..), tak bych očekával že ho v bojích jako takové taktické RPG budu moci i jednoduše ovládat. Když v některých bojích trávím půlku času laborováním s kamerou, místo skutečného hraní, tak to není úplně ok.

Say: Díky, snad tam něco zajímavého najdu.
AlieN: kameru (při výchozím nastavení) ovládáš normálně pomocí kolečka (zoom až do izometrického pohledu) a při držení pravého tlačítka s ní normálně rotuješ. Stejně jako v Kotoru funguje i to, že při držení obou tlačítek najednou postava běží a kamera ji sleduje. Pokud přepínáš mezi jednotlivými členy družiny (F1-F4), kamera by se automaticky měla přesouvat na ně.
Dragon Age má síce mnoho chýb, ale pohyb kamery a ovládanie medzi ne nepatrí. Neviem, čo presne myslíš že sa nedá oddialiť či pootočiť, to čo pod tým ja rozumiem -- zoom in zoom out, rotate left/right fungovalo báječne. Možno máš zapnutý iba nejaký camera lock v options.
MCZ: Nedá se dost oddálit a/nebo se s ní nedá volně pohybovat. Což je brutálně k vzteku když tu na mě nepřátelé pravidelně střílí z míst na která se nemůžu podívat, nebo když se ani nemůžu plynule pohybovat s kamerou mezi jednotlivými členy vlastní rozdělené družiny.

Ale mě zajímají mody i tak nějak obecně - je toho dost co zlepšovat.
Jsou na Dragon Age nějaké doporučeníhodné mody? Obzvlášť ovládání kamery by si zasloužilo upravit, neb je naprosto zoufalé... :/
Vladan 479: Rozdel to lip do odstavcu a dopln carky ve vetach a dostanes plus.
stejnak to modelování xichtů v hrách je na prd. Vybrat si z pár xichtů a jít dál, dle mě bohatě stačí. Zbytečně to zaměstnává programátory. Místo toho by se měli věnovat více příběhům a hratelnosti.
Tak předpokládám, že editor postavy v DG2 chybět nebude. Podobně jako v ME budou 2 přednastavené postavy (muž/žena), a každému modeláři bude nabídnut dostatečný prostor ke stvoření vlastní zrůdičky/princezny. A šmitec.
Obličej si můžeš vymodelovat i v těch (jak by řekl kamarád) gej editorech, ale co z toho :-P když je to crap.
Suzana: Naštěstí tam je jednoduché hodit si portréty svoje. Tady by se mi modelovat ksicht popravdě nechtělo. Ale uvažuješ správně. DA:O všeobecně sází spíš na řešení vztahů a looku než na samotnou hratelnost=) Teď si nejsem jist, jestli lze hrát kompletně bez společníků.
Vlastně, když jsem se tak zamyslela... ona ta slečna ošklivá není vůbec (kupříkladu portréty postav v BG 1 se mi moc nelibí :-/ ) ale celkově bude tahle věc určitě crap :-) ;-)
Bodkin: Teďs mi rozsvítil! Já pořád nechápal, proč mi ti parťáci v BG2 vadili. Dobré, no...=D O KOTORech teda nemluvě.
Say: Ale Bioware s tím začal už tak v BG2 (EMOen) a tenkrát to nikomu nevadilo.

Druhá možnost je, že se ty třináctky malují jako staré baby. Je to vcelku komplikované, když se nad tím zamyslíš.

Btw - Ano, Yennefer si zasloužila kopnout do držky, protože to byla pitomá čůza. Jenže Gerald byl taky blbej jako troky.
MCZ: =)

Btw, proč je zmalovaná jak 13ti letá puberťačka? A jo... BioWare.
Drolin: (bez ohledu na vlastní vkus) na programátory by to byla velmi dobrá práce...
S tím zabitím by to nebyl žádný problém, řekl bych. I když spíš by to byla nějaká ošlivá proměna nebo tak něco (no, paměť už mám trochu děravou).