Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

SilentWolf: Hm, a jak to funguje s těma golemama? Toho dole jsem zabil, ale zkoušel jsem i druhou variantu, a stejně skočil do lávy, takže nevím, jak by se ke mě (a vůbec odkud) kteří golemové přidali.
Say:
- lidé
- elfové/vklodlaci
- trpaslíci/golemové
- mágové
a jestli další, tak si to už moc nepamatuju, ale myslím, že toto je vše.
Uff, teda questy a dungeony mají pěkně dlouhé. Průnik do hlubin ke kovadlině byl opravdu průnik. Škoda že je v tomhle opět nevyužitý potenciál. Rád se trmácím dlouhými chodbami a prohledám kde co, ale tady není nic, co by mě k tomu průzkumu nutilo... Nudné souboje na každém rohu, opakující se předměty k ničemu a mrtě plyšáčků pro společníky (na místech, kde stovky let nikdo nevkročil). A pak je z toho speedruning=/ Takže abych to zrekapituloval pře ukončením... Přidat s k boji proti Nákaze můžou:
- mágové
- trpaslíci
- elfové
- nějací vojáci z vesničky pod hradem u jezera
- templáři (pokud najdu toho, co mi to oficiálně potvrdí)
- a údajně vlkodlaci (ale ty jsem zatím nenašel)

Ještě někdo?
SilentWolf: Tzn. znovu řešit postavení mostu... No asi mi nic jiného nezbývá.
Tak jsem doufal, že mi nabídnou i nějaký dialog, ale ne... A stalo se přesně to, co nechci. Došel jsem k urně a hodil do ni dračí krev, Leliana samozřejmě zařvala, ale to nechci. Tzn. napadá někoho, jak obměnit družinu (když je to zablokované), nebo docílit toho, že Leliana zůstane a urna bude poškozena?
ty souboje jsou stereotypní, takže jsem se je snažil mít co nejdříve za sebu ... takže hůlka mrazilka a rychle rozbít
Ja som to hral s level 20 limitom. Takže mali všetci dve. Neviem, moc som ich nešetril, bolo mi to jedno, nejak som to neriešil, aj tak mi všetko prišlo rovnaké a väčšinu spellov som nikdy nepoužil. Stále som používal tie isté stuny a aoe spelly.
Ebb: Takže můžu mít specializace až 3 nebo si mám od 14 levelu drahocený bod šetřit?

SW: Alastir je nudý jak sáňky v létě. Prostě fighter. Body neřeším, upravuju si je. Sten je tajemnější (a s motýlkovým mečem vypadá stylově=D)... Ale stejně jsem ho vyměnil za golema Shale. Jeho schopnosti jsou mnohem zajímavější.

Jinak po opuštění té vesničky se mapa téměř otevře a postup je dalo by se říct volný, což se mi líbí. Dokonce s přibývajícími levely a nabývajícím ,,množstvím" schopností se něco uplácat dá, i když mě to asi brzo omrzí, protože to obnovování je prostě na stereotyp jako dělané. A škoda nevyužitelného potenciálu nastavení taktiky (dost dobře si dokážu takové volby představit v BG/ID/P:T, užitečné) právě kvůli malému množství různých schopností (mág na 8. úrovni má do kupy asi 6 opakujících se kouzel a 2 aktivovatelné režimy).
Co Alistair? Já ho udělal na obouručky.. není sice nejlepší protože má pár bodíků ve štítech ale ty hlášky to vyvažují, i ten boží anglický dabing.. je to rozhodně zajímavější postava než Sten..
Bodkin: Škoda jen jakýchsi bugů ve vývoji postavy, kde mi bylo znemožněno postoupit dál... Ale to prý snad řeší nějaké patche (už je tomu asi 8 let, co jsem to rozehrál), takže až dojedu to co mám rozehrané... No v nejbližší době bohužel ne.

Elfian: Jj, parťákům jsem pozměnil i jejich specializace (některé, pro mě nevyužitelné schopnosti mi prostě překážely), tak to mám teď kapku hratelnější (partu tvoří Morrigan se specializací na léčení, Leliana jakožto bardka (what, já hraji s bardem v partě?!) s lukem a Sten s obouruč. Ale váhám, jestli ho nevyměnit za tu dogu tlustou.

Jinak co jsem se dočetl, tak některé specializace povolání (např. Duelist u rogue, nebo Blood Magic u mága) získám až po splnění některých questů, jenže v popisu je napsané, že si jednu specializaci vyberu na levelu 7 (done) a další na level 14. Ale co když se do levelu 14 k prestižním specializacím nedostanu? Přibude mi další výběr na levelu 21? Měl by, protože schopnosti prestižních specializací se odemykají od levelu 20 a výš. A strop levleu je s Awakening prý 35.
Někde musíš jít s někým, protože ta hra ti dává takovou volnost, že nemáš na výběr ... Nění to špatné na zabití času, není to průser totální, ale dělat z toho následníka skvělých rpg a tvrdit něco o epickém příběhu a možností ... no trhal bych za to varlata.
Každopádně jsem rozjel Arcanum a po delší době něco co mě fakt přišpendlilo. Tato hra se mi nějak nezapletla pod nohy dříve a velká škoda to je :)
u některých dialogů můžeš naštvat své společníky a ten může odejít nebo i zaútočit. Jako třeba když chceš aby se ti odemkl jeden sklill, tak musíš znesvětit ostatky jakési bohyně a pokud máš u sebe v partě tu bardku, tak na tebe ona zaútočí, protože ji vyznává , ale takových "zvratů" je naprosté minimum a nemá skoro ani smysl nad tím přemýšlet
Má tady vůbec hráč nějakou reputaci?! Nebo můžu na dialogy opravdu klikat jak se mi zlíbí a vůbec to neřešit?
Ebb: A jo, už chápu. Ale pořád je to reklama a reklama je reklama.
No neviem neviem, množstvo mladších hráčov čo skúsilo BG po DA, na BG skôr kydalo - zlá grafika, nenadabované dialógy, žiadne video-cutscény, nevybalancované classy a pod.
Ebb: Nejsem ani zaslepeným fanouškem BG ságy (tedy BG2 mě neučaroval), přesto jej ale díky DA asi konečně znova rozehraju a předtím si dám ještě BG1. To bude teprv lahoda...

EDIT: Jedno se ale DA pochválit musí. Paradoxně BG dělá (sice špatnou, ale stále) reklamu.
No keď niekto vyhodí $10 mil na reklamu a niekto $10,000 tak ´je to cítiť. To sa navyše dosť prejaví aj na hodnoteniach recenzantov, ktorí sa neodvážia dať nižšie hodnotenie hre, ktorá ma desiatky blikajúcich reklamných bannerov na ich stránke. A potom samotní hráči sú ako stádo, ked cítia že je to úspešná hra - všade o nej píšu, všade má cez 90% a všetci ju zbožnujú, tak musia aj oni.

Keď už sme pri tom, tak podľa mna už ani BG2 nebol duchovný nástupca BG1, ale skôr duchovná príprava na Neverwinter Nights a myslím si, že BG2 má omnoho bližšie k Dragon Age ako k BG1.
Protože reklama, BioWare hype a účelová brutalita (na tu asi dneska lidi letí). u mě osobně celému DA:O nakopává pozadí první půlka Divinity 2 (Škoda, že ta druhá už není tak dokonalá).
xp jdou komplet všem co máš v táboře, nejen těm co chodí s tebou. Což mě osobně nevadí, ale štve mě přidávání pointů ala diablo a dementní magie
Oni chtěli udělat hardcore nástupce, ale protože Bioware trpí chronickou neschopností, tak se zmohli jen na natažení herní doby nesnesitelně rozvleklejma dungeonama s miliardou totožnejch nepřátel za každým rohem. To je podle nich správnej oldschool a hardcore. A ještě taky přestřelená obtížnost, aspoň tedy u některejch tříd. Mám už za ty roky něco nahráno, ale Dragon Age mi dalo v některejch pasážích neuvěřitelně zabrat. Zejména v těch, kde by to člověk nejmíň čekal (náhodný setkání se smečkou vlků jsem nikdy nepřežil a jednou jsem musel asi desetkrát loadovat, aby k němu nedošlo).
Jsem naivní, ale zeptám se... Dělí se tu XP mezi členy party? Tzn. čím méně parťáků, tím více XP pro mě, nebo XP (jak je u BioWare typické) automaticky přidělují všem (a to i těm, co si za celou hru ani neškrtnou)?
JJ, oba:). A oba jsou opravdu vcelku dobré.

No já právě kvůli sestavě odložil i ten DA:O. Ale tak rozhodně se více těším na NWN 2... pravda hlavně kvůli datadiskům, pokud to bude obdobné jako u prvního dílu. Což soudě dle recenzí/hodnocení/diskuzí/komentářů asi ano.
Isair: Nezařekni to. Hell, co já bych za to dal... Jinak dobře děláš. Raději vyčkej, ono NwN2 má své slabé chvilky, které zachrání snad jen svižný průběh. A už máš za sebou i ten druhý datadisk NwN1?
Say: No já si NWN 2 schovávám na novou sestavu:). Na téhle se mi ho sice podařilo rozjet, ale jaksi v ne moc líbivé grafice a navíc se chvílemi krapet sekal (kvůli čemuž jsem ho především odložil!). Alespoň si teď dávám do té doby repete datadisku k NWN 1.

Ale máš pravdu, raději bych taktéž v DA uvítal 3/3,5.e DnD pravidel. Doufám, že ještě někdy Bioware/Obsidian vytvoří nějakou kvalitní DnD hru, alespoň na úrovni jednoho z datadisků NWN 1.
Isair: S takovou fakt nevím, jestli ty útrpné boje projdu. Takový Mass Effect si na nic nehraje, ale tady se snaží BioWare uspokojit jak hráče BG tak hráče hack'n'slash mám takový pocit. Výsledkem je kaše bez chuti. A že mám NwN2 + datadisky v čerstvé paměti, tak se mi to teď dobře porovnává. Nechápu ty, co mají rádi BG/ID/P:T a na takový NwN2 nesáhnou, protože to je imho víc duchovní nástupce RPG od BlackIsle.

Co se D&D edicí týče... Vrchol u mě dosáhla verze 3 a 3.5 (ID2, NwN, NwN2). To kdyby viděl fanoušek DA:O tak mu pukne hlava.
Ebb: pamatuji si, že se vedlo v diskusích/komentářích těch her (nebo jiných "okolních" RPG), že jako tyhle věci byly na těch hrách bezva a že těm moderním (zejména BioWare) hrám to jako fakt moc schází.
však aj battle chess má geniálny príbeh a posledný gears of war premakané dialógy
Máš niekoho konkrétneho na mysli kto vyzdvihoval Bloodlines za nelinearitu, a Icewind Dale za dialógy?
Musím přiznat, že mě opravdu začínají srát lidi, co neustále vytýkají BioWare hrám linearitu, hloupé dialogy a příběh a na druhou stranu jsou bez mrknutí oka schopní za nelinearitu vyzdvihovat hry jako Bloodlines (!) a za dialogy či příběh hry jako Icewind Dale (!!!!!!).

FU.
Heh, to je pravda. To som ešte nespomenul, že healovať sa dokážu už všetky classy cez tzv surge. Celý systém je akoby to iba chceli predať nejakej firme čo z toho urobí onlinovku a vôbec neriešili, že primárne D&D bolo vždy o pnp.
Když to tak čtu, tak je možná dobře, že nespadá pod Open License. Alespoň případní herní vývojáři, kteří náhodou budou chtít vytvořit opět nějakou tu hru s DnD pravidly, budou muset použít ta stará dobrá:).
Nie, štvrtá edicia je nekompatibilná k trojke, dvojke či jednotke. Kdežto tie predošlé, boli tak nejak na seba naviazané a dali sa lahko konvertovať, štvorka je úplne mimo. A nespadá ani pod Open License. Nemám dobrého slova k štvorke po pravde.

Tak napríklad, mág už nememorizuje spelly. Všetky útoky aj melee, aj ranged - ale aj spelly sú akési At-Will ability. Tj fighter melee attack je at will STR+D20 vs AC, mágov magic missile je tiež at will INT+D20 vs Reflex AC. Missile dáva D6+1/per level, fighter dáva damage od zbrane, a v podstate velmi podobný k mágovej magic missile. Niektoré ability sú potom daily - raz za deň. Podobne, fighter má rovnako daily super útokov ako mág kúziel, a tiež robia približne rovnakú vec. A to platí pre všetky classy.

Všetko je robene podla jednej rovnice, ktorá síce zaručuje takmer 100% balance (ktorý je podla mna nutný iba do onlinoviek a do kompetitivnych RPGčok), no na druhej strane každý class sa hraje rovnako.
Say: Je to tak, taktizovat se tu příliš nedá... jak už jsme tu párkrát psali, celý soubojový systém je založen na tom, že musíš zamrazit nepřítele mágem a poté dodělat bojovníkem.
A to neustálé opakování abilit mě také děsně štvalo, při specializaci na meč a štít máte 3x úder štítem, u lučišnictví 3x skoro stejný "silnější" výstřel etc. Jo, chtělo by to trochu té variability.

Ebb: Škoda, přitom 3.e byla docela fajn.
Btw, 4tá edice byla použita v některém z datadisků pro NWN 2, že?
Právě proto nechápu proč lidi nadávají na akčnější boje ve 2 .. v 1 nebyly tatické ani akční, byly to mrdky a ty hnusně naanimované postavy v předklonu jako by jim někdo strkal něco do prdele zemřely obvykle než takovým opičím postojem došly k nepříteli. A ty rozhovory ano.. na jednu stranu mi to vadí.. spíš zamrzí třeba ale mass effect kde jsou třeba 2 reakce a na obě řekne doslova stejnou větu.
Ebb: to Arcanum zkusím, min to prostředí vypadá poutavěji než klasické RPG stylu baldur gate
Treba ale na obranu Dragon Age spomenúť, že aj D&D 4 edícia išla tým istým smerom. Všetky classy majú tak zovšeobecnené ability, že každá robí viacmenej to isté. Všetko je X damage (subtype - ranged/melee/magic/fire/ice atd), cooldown + prípadny efekt stun/slow/poison/. Tj wizard v 4 edicii striela každé kolo magic missile, čo je D6 magic damage range 120 feet, Intellect+D20 vs Reflex AC kdežto taký ranger striela z luku čo je D6 ranged damage range 120 feet, dexterity+D20 vs AC. Všetko je ten istý princíp -- tá istá rovnica. Rovnako ako Dragon Age. Neexistujú non-combat ability prakticky, a vytratila sa flexibilita a hlavne originalita.

Isair: Tak tedy linky dovedností.

Jinak mohl by mi někdo vysvětlit jak moc můžu v boji taktizovat se třemi neustále opakujícími se schopnostmi? Toto je opravdu blbá diablovka.