Snake.:
- Baldurs Gate se zdaleka nezastávám tak, jako jiných RPG. Jde pouze o rekaci na nesmyslné prohlášení ,,duchovní nástupce BG" který vnímám jenom a pouze jako reklamní tah. Stejně tak jako samotný titul hry ,,Dračí věk". Proč?
- Tebou jmenované věci jsou snad základem i ve většině FPS. Promiň, ale rozšiřování dovedností, které ve výsledku stejně budu mít na max. nemá celkem smysl, nemyslíš? Nehledě na to, že efektivita dovedností je téměř stejná. Proč? Protože tu neexistují brutální postihy (např. vysátí levelu - dokáže u nemrtvých vytvořit celkem respekt), nepřátelé jde vždycky udolat blbým rubáním obyčejných zbraní (už vidím, jak hráči nadávají na to, že nemůžou zničit golema mečem), lektvar nahodí ihned ztracené životy atd. atd. To jsou všechno aspekty zjednodušující veškeré herní prvky.
- Že dialogy ovlivňují konec hry nepopírám, ale jejich náplň je nudná. Je tam minimum čtení, které by zapojilo hráčovu fantasii. A kromě toho na 90% možných odpovědí vybočujících z řady příběhu se mi dostane odpověď typu ,,To ale stejně nemůžeš". Když porovnám s BG teda... Narazím na společníka, který podstatně může ovlivnit děj, nabídne nějaké questy a v kombinaci s okolními NPC se mi naskytnou jiné zápletky. Ovšem autoři dali hráčovi VOLBU, a dovolí mu společníka odmítnout. Tady ani náhodou. Proč? Protože práce ve 3D a všemi moderními prvky tvorby hry jsou náročnější jak na finance, tak samotnou práci a není možné, aby hráči dostal volbu zamítnutí úmorné práce tvůrců, což vede k omezené linearitě. A volbu mu dát ani nemůžou, protože dobře vědí, že by hráčům chyběla motivace.
- Tohle všechno ale průměrný hráč, který chce akci, sekvence, kulerovoucí animace a cákance krve vůbec nezajímá. Docela mě zarazilo, že se tu objevil quest, kde bylo třeba poskládat most, nebo otázky NPC, na které se muselo správně odpovědět (a poctivé RPG by navíc odpovědi roztrousilo do knih, zalezlých NPC atp. a když by hráč odpověděl špatně, dostal by postih). Nevím teda, co by se stalo, kdybych dopověděl špatně, ale tuším, že další otravný souboj s nějakou primitivní příšerou = akce, boje, klikání...
- Shrnuto podtrženo. DA se snaží vyhovět hráčům RPG a hráčům akčních hack'n'slashovek. Výsledkem je neslaná nemastná kaše s podivnou pachutí.