Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

,,Mnoho ze svých společníků můžeš odmítnout nebo je nechat aby Ti poskytli jiné side questy. Přesně tuhle volbu máš i tady pokud ne nemýlím."
Nemůžeš. Všichni ti smrdí v kempu a když dojde řeč na nějakou misi, kde mají být, tak se tam prostě jen tak objeví... A jak odměnili zanedbávání ostatních společníků? Nijak. V poslední misi dostanou stejně všichni zkušenosti, které za celou hru neměli šanci posbírat = je jedno co s nimi děláš.

Btw, vybírat pečlivě taktiku na každý druh nepřátel je právě předností všech poctivých RPG.
Tak PS 2 verze je popravdě dost rozdílná, ač jí znám pouze z vyprávění, videí, informací etc., ale to je teď jedno.

V DAO je zjednodušené téměř vše (on je to takový trend moderních her, bohužel), tj. hra je lineárnější, neobsahuje téměř žádný explore element, nepovinné lokace, obtížnost je jednoduchá, jsou použitá jiná, jednodušší pravidla, voleb je méně atd. a i ten příběh je horší.

Řekl bych, že tvá obliba v DA pramení právě z toho, žes moc RPGček nehrál (ač netvrdím, že je DA špatná hra, ale ty tebou vychvalované prvky na poměry RPG už tak dobré zase nejsou), pročež nějaké starší, třeba právě BG (raději na PC ovšem), doporučuji, neboť většina těch dnešních (především těch od Bioware/Obsidian) se s nimi nemůže rovnat.
Tudíž mi nepřijde až tak divné (jak jsi níže zmiňoval) porovnávat 10 let starou hru s DAO, anžto ta 10 let stará hra z toho vyjde jako jasný vítěz.
Isair: Diky to jsem potřeboval slyšet. Musim uznat že pokud tohle měli v předešlých dílech promyšlené, tak nevim proč to v DAO zjednodušili, i mě občas připadali boje stereotypní ale myslel jsem že je to jakýsi standard. Já RPG nikdy pořádně nehrál takže nemám moc co srovnávat. BG jsem hrál na PS2 myslim že to bylo dark allienage 2. A co se týče kůjnosti příběhu. Myslim že v DAO do toho dali maximum. Aby to měli ,,éňo ňůňo" potřebovali by podstatně víc času a financí. a hlavně by vznikalo nespočet možností které by se nedali všechny ani domyslet.
Snake: No práve v BG to s tými zbraňami bolo celkom rozvinuté, golemovia boli častokrát immunní na bodné zranenie a ubližovali im tupé zbrane, prípadne niektoré bytosti zraňovali len zbrane magické a podobne. Dokonca tam bol démon, ktorého klasické zraňovanie liečilo a len liečivá mágia zraňovala.

Ad ten marketing, je to otázka perspektívy a investora, sú proste ľudia do ktorých ten investor investuje, nech už robia čokoľvek: napríklad Will Wright. Jasné, že takých ľudí/firiem, čo si to dovoliť môžu je málo, ale myslím si, že Bioware je jeden z tých mála tímov, ktorý by si mohol dupnúť, ak by sa k tomu odhodlal. Predsalen už majú spravené meno a meno firmy ako značka je častokrát marketing sám o sebe.
Snake:"To že se dá udolat golem mečem.. To je pravda... Taky hloupost. Ale schválně se zeptám. Nikdy se nestalop že by v BG jste zabili ducha nebo nějakého jiného spirita mečem? "

Tady nejde o to, "co je hloupost", musíš si jen uvědomit, že DA je z většiny hledisek oproti BG (a i jiným, povětšinou starším RPG) neuvěřitelně zjednodušován.
Tam, kde v Baldur's Gate je potřeba na většinu nepřátel rozdílná taktika... tj. Kamenného Golema zničíš jen zbraní +2 a více, Hliněného zničíš pouze drtivou zbraní, upíři vysávají postavám úrovně, pročež je potřeba se nějak chránit (příp. mít svitky, kněze, který vysátí úrovní odstraní) na Illithidy je potřeba jiná taktika, na Beholdery je potřeba zase jiná atd. Nehledě na to, že už samotné souboje jsou v BG 2 (i bez ohledu nutnosti změny taktiky dle nepřítele) daleko strategičtější, právě díky větší odlišnosti skillů, spoustě povolání, velkému množství rozdílných (!!!) kouzel.

V DA je většina skillů téměř totožných a celá ta taktika (zmiňuji to tu už sice tak po desáté) se točí kolem zamrazení nepřítele mágem a dorubání bojovníky. Není potřeba nějak často měnit taktiku, neboť tě k tomu hra prostě nevede.

Ten vzorec pre manažéra je dosť jednoduchý. Najširší market segment pre konzoly a PC hry je jemne zaostalý - v zmysle že im chýba brain power. Lahká rýchla zábava, pri ktorej nie je treba zapojiť mozog (z ich pohladu totiž je oddych len aktivita, ktorá nevyžaduje viac ako 10 aktívnych neurónov naraz), a tak aj ten mass market produkt (trash) momentálne vypadá.

Ked do hry ide investor vraziť 50 melonov, tak bude apelovať na práve tu najširšiu časť market segmentu. Presne ako vo filme, tento segment neočakáva nič komplikované. Originalita znamená pre hráča učiť sa niečo nové - niečo čo už zrejme vyžaduje viac ako 10 neuronov.
Ebb - Existují výjimky, i když začínám mít pocit, že v posledních letech se tak děje jen u Sony a jejich interních studií a partnerů, ač v malé míře. Na PC už dlouho nic originálního nevyšlo, pokud se zaměříme jen na vysokorozpočtové hry.
Say a Tulareanus: Uznávám že máte v mnohém pravdu. S baldurs gate mám jen malé zkušenosti. Léčení vypitím lektvaru - tohle je hloupost. To je pravda. Ale co vím chodí to takhle v takřka každém jiném RPG. Nebo se mýlím?
To že se dá udolat golem mečem.. To je pravda... Taky hloupost. Ale schválně se zeptám. Nikdy se nestalop že by v BG jste zabili ducha nebo nějakého jiného spirita mečem? Nebo vždy u každé příšery pečlivě vybíráte použitelnou zbraň?
A to se side questy a dialogy. Již v prvním komentáří jsem ve spoileru uvedl příklady že se dá postup dostatečně ovlivnit. Stále si nemyslim že by na 90% vše vedlo k jednomu bodu. A Tvá věta:
,,Narazím na společníka, který podstatně může ovlivnit děj, nabídne nějaké questy a v kombinaci s okolními NPC se mi naskytnou jiné zápletky. Ovšem autoři dali hráčovi VOLBU, a dovolí mu společníka odmítnout. Tady ani náhodou. Proč?"
Připadá mi že si DAO nehrál. Protože přesně takové volby jsou možné i zde. Mnoho ze svých společníků můžeš odmítnout nebo je nechat aby Ti poskytli jiné side questy. Přesně tuhle volbu máš i tady pokud ne nemýlím.

Pravdu máš v tom, že vše vede jen k dalšímu boji s otravnými nepřáteli. To se mi taky nelíbí. Ale co jiného taky že? Jak to tedy je, když v BG něco uděláte špatně? Když ne další souboj s příšerou, tak co?
Velký zlý investor/producer/manažer nedá $50 miliónov na projekt, ktorý je originálny, tj iným slovom riskantný. Historia poč. hier nas naučila, že hráč je konzervatívny a má problém si zvyknúť na niečo nové. Česť výnimkám.
Tulareanus: Protože vybočit ze svého standartu je jednak těžké a jednak (jaks už říkal) riskantní. Mohli by tak sklidit slušné fiasko.
Say: Prečo by si nemohli, pretože príde veľký zlý producer, povie "tak toto teda nie!" a usekne im pravý semenník?
Keď to zhrniem, BG má Forgotten Realms svet, AD&D combat & spell system, nelineárne hranie, enormné množstvo optional contentu (najmä jednotka), izometrickú reálnu grafiku, a egocentrický dej, ktorý sa točí iba okolo hlavnej postavy.

DA má vlastný generický svet, dej (vykrádajúci Tolkiena) točiaci sa okolo zjednocovania rás voči zlu vo forme trochu inak nazvaných orkov a nazgúlov, má iný spell system, iný combat system, rozprávkovo kreslenú neizometrickú grafiku, extrémne linearne koridorové hranie, a takmer žiaden optional content.

Čo konkrétne majú tieto dve hry spoločné?
Možná by nebylo od věci, kdyby "Snake" zmínil, který díl BG to vlastně hrál, příp. jak dlouho, příp. nejlépe si ho zahrál ještě jednou (jak psal Jab), anžto z toho co zde vyplodil, usuzuji, že toho o něm moc neví;).
Tulareanus: Firmy, jako jsou právě BioWare si takhle dovolovat nemůžou. To je ti předpokládám jasné.
Tulareanus: Hlavně BioWare z toho dneska má především kšeft, což se před 10 a více lety nedalo vůbec říct. A to o konečném výsledku taky něco vypoví.
Snake: Zmiatlo ma, že to nemáš ohodnotené a zároveň aj niektoré časti tvojho postu.
"Ve skutečnosti máš na výběr mezi zbraněmi na dálku, magií, dvěma zbraněmi, obouručním mečem nebo mečem a štítem." - BG to má
A ve všech těchto kategoriích se dá dovednost rozšiřovat a učit nové pohyby a vše má i své výhody a nevýhody." - špeciálne schopnosti v BG2: Throne of Bhaal
"hráč ,,popraví" nepřítele" - niektoré kúzla by sa do tohto mohli kľudne rátať, i keĎ samotný cool efekt rozhodne z hry niečo nerobí
"Každá akce měla svou reakci, bylo tohle v BG?" - no netvrď, že nebolo, hlavne v BG 2 toho bolo až až.
"Objevuji desítky nových dialogů o kterých jsem neměl ani páru a nejsou naskriptované, zapínají se i v době kdy to hráč nečeká. Toho jsem si v BG také nevšiml." - spoločníci? romance? nič? pod skriptom sa inak ráta aj to, že povedzme "v 15. hodine hrania príde NPC bez ohľadu na to kde si", v tom prípade to bolo tiež v BG 2.
DAO som nehral, ani ho tu nehodnotím, ale pochybujem, že jeho systém bude tak komplexný ako pri BG už len z princípu toho, čo som videl, že Bioware posledné roky robia u iných RPG.
DAO bylo vyvíjeno od roku 2003 (?) a za tu dobu se hodně proměňovalo ale název zůstal stejný (původně se počítalo asi s větším důrazem na draky). Imho stejná situace jako u TES: Arena.
Snake.:
- Baldurs Gate se zdaleka nezastávám tak, jako jiných RPG. Jde pouze o rekaci na nesmyslné prohlášení ,,duchovní nástupce BG" který vnímám jenom a pouze jako reklamní tah. Stejně tak jako samotný titul hry ,,Dračí věk". Proč?
- Tebou jmenované věci jsou snad základem i ve většině FPS. Promiň, ale rozšiřování dovedností, které ve výsledku stejně budu mít na max. nemá celkem smysl, nemyslíš? Nehledě na to, že efektivita dovedností je téměř stejná. Proč? Protože tu neexistují brutální postihy (např. vysátí levelu - dokáže u nemrtvých vytvořit celkem respekt), nepřátelé jde vždycky udolat blbým rubáním obyčejných zbraní (už vidím, jak hráči nadávají na to, že nemůžou zničit golema mečem), lektvar nahodí ihned ztracené životy atd. atd. To jsou všechno aspekty zjednodušující veškeré herní prvky.
- Že dialogy ovlivňují konec hry nepopírám, ale jejich náplň je nudná. Je tam minimum čtení, které by zapojilo hráčovu fantasii. A kromě toho na 90% možných odpovědí vybočujících z řady příběhu se mi dostane odpověď typu ,,To ale stejně nemůžeš". Když porovnám s BG teda... Narazím na společníka, který podstatně může ovlivnit děj, nabídne nějaké questy a v kombinaci s okolními NPC se mi naskytnou jiné zápletky. Ovšem autoři dali hráčovi VOLBU, a dovolí mu společníka odmítnout. Tady ani náhodou. Proč? Protože práce ve 3D a všemi moderními prvky tvorby hry jsou náročnější jak na finance, tak samotnou práci a není možné, aby hráči dostal volbu zamítnutí úmorné práce tvůrců, což vede k omezené linearitě. A volbu mu dát ani nemůžou, protože dobře vědí, že by hráčům chyběla motivace.
- Tohle všechno ale průměrný hráč, který chce akci, sekvence, kulerovoucí animace a cákance krve vůbec nezajímá. Docela mě zarazilo, že se tu objevil quest, kde bylo třeba poskládat most, nebo otázky NPC, na které se muselo správně odpovědět (a poctivé RPG by navíc odpovědi roztrousilo do knih, zalezlých NPC atp. a když by hráč odpověděl špatně, dostal by postih). Nevím teda, co by se stalo, kdybych dopověděl špatně, ale tuším, že další otravný souboj s nějakou primitivní příšerou = akce, boje, klikání...
- Shrnuto podtrženo. DA se snaží vyhovět hráčům RPG a hráčům akčních hack'n'slashovek. Výsledkem je neslaná nemastná kaše s podivnou pachutí.
Snake.: Paráda žes to BG hrál! Tak si to běž zahrát ještě jednou.
Co bys chtěl víc? Já vycházím z toho, že souboje v DAO nejsou jen neměnící se sekání stále dokola, dokud nepřítel neumře. Zatímco ve většině ostatních RPG to takhle normálně chodí. A rozdíl mezi těmito typy zbraní je dost markantní. Akorád na jednu stranu mi je blbý srovnávat moderní hru se hrou která má svá léta. Ale co se dá dělat. :)
Snake.: "Ve skutečnosti máš na výběr mezi zbraněmi na dálku, magií, dvěma zbraněmi, obouručním mečem nebo mečem a štítem. a ve všech těchto kategoriích se dá dovednost rozšiřovat..."

Hele a tohle je jako plus DAO? To jsem myslel, ze je naprosto elementarni pro RPGcka.
Rada k porovnávaniu: keď chceme niečo porovnávať, mali by sme oba subjekty porovnávania dostatočne poznať. :)
Say: Mohu se zeptat?... Stále se zastáváš Baldur's gate na úkor dragon age. Zmiňuješ že likvidace nepřátel je stále to samé do kola... Ve skutečnosti máš na výběr mezi zbraněmi na dálku, magií, dvěma zbraněmi, obouručním mečem nebo mečem a štítem. a ve všech těchto kategoriích se dá dovednost rozšiřovat a učit nové pohyby a vše má i své výhody a nevýhody. Taktika je naopak v téhle hře hodně důležitá ale to od člověka co hraje na easy se nedá čekat že ocení. Navíc hra obsahuje i dost scén kdy hráč ,,popraví" nepřítele. Bylo tohle i v BG?
Dále by mě zajímalo jak můžeš hodnotit dialogy, když si sám podotkl že si klikal na ESC a přeskakoval je. Dialogy byly v Dragon Age hlavní předností a jak tvrdíš že na 90% se stejně všechny možnosti sjednotili, tak to je taky holý nesmysl. Každá akce měla svou reakci jako když Flemeth si mohl zabít, nebo i nemusel, v old ruins si mohl bojovat po boku vlkodlaků ale nebo s mágem proti nim, Stena si mohl nechat ve vězení, děcko Connor si mohl zachránit, obětovat jeho matku a nebo zabít přímo jeho a podle toho se i odvíjel dál vztah s Alistairem. bylo tohle i v BG?
Já například hru hraji po druhé a odvíjí se naprosto jiným směrem takže si myslím že Tvůj procentuální výpočet nad kterým si jistě seděl dlouho aby si ho vypočítal ... ;-) nebude správný. Objevuji desítky nových dialogů o kterých jsem neměl ani páru a nejsou naskriptované, zapínají se i v době kdy to hráč nečeká. Toho jsem si v BG také nevšiml.
Jinak omlouvám se pokud se do Tebe ,,nepřiměřeně navážim". Neber to jako konflikt mezi mnou a Tebou. Jen mě to zajímá. :)
Jinak důvodem že se v hodnocení dialogů neshodnem může být i důvod, že já hrál hru v originálním znění, což má na hráče mnohem hlubší vliv než překlad který může postrádat kouzlo... To ovšem v případě že si hru s překladem hrál.
Bodkin: V zásadě jsi můj člověk a jsme na tom skoro stejně. Já jen sci-fi a fantasy nerozděluji podle příběhu. Čert vem, že se jen obměnily kulisy a principy světa. Dokud ve sci-fi nejsou vesmírní elfové a trpaslíci (tohle si mohl ME odpustit) a samotný svět staví alespoň trochu na nějakých vědeckých základech, nejsem proti. Přeci jenom pravých sci-fi je dnes jak šafránu.

Z fantasy mě chytl třeba Morrowind (atypické rasy, trpaslící jsou vymřelá rasa... fajn věci), Spellforce (zajímavý svět, runoví válečníci) a aktuální Divinity 2 (takhle mělo vypadat Dragon Age).
Jab: Omlouvám se. Ale když oni poslouží jako šablona u dost vysvětlování.

NL: Definuju to blbě. Kde jsou ty časy, kdy sword & sorcery bylo fantasy a hard scifi bylo plné Joulů a kolabujících planet. Teď už se to všechno možně prolíná, aby se někdy dalo určit co je co. Ale to by bylo hezké, číst prostě fantastiku, stejně kvalitní literaturu, a příchuť si právě určit tím Fantasy, Scifi či horror. I přes to můj pohled na scifi a fantasy je zapšklý a zastaralý, protože stále fantasy považuji za něco podřadnějšího (i když jsou samozřejmě vynikající výjimky - Sapkowski, Abercrombie, parta z new wierdu).

Tudíž pokud je ten příběh o cestě za záchranou princezny/království/galaxie, či něco podobně epického, považujito přes všechny droidy, lightsabery a blastery za fantasy. Pokud příběh nastaluje otázky/úvahy o světě, místě v něm, vyrovnání se s následky, s technologiemi, postupy či stavy, pak to považuji spíše za scifi.

F - život v "novém" prostředí naprosto odlišném a špatně představitelném. Civilizace v háji a člověk se dívá, co se to tam hemží.

A - parádní souboj technologie a magie, jejich vliv na jedince i společnost.

Mass Effect - kdyby měl příběh z doby objevení mass relay, či alespoň turianské války - to by byl podle mě scifi motiv. Takto chtějí zachránit království před příchodem mocných temných mágů. Tedy galaxii před příchodem mocných myslících strojů.

U herních fantasy mě neuvěřitelně pije krev nastalý trend elfů, trpajzlíku a jiných zmrdů. Samozřejmě chápu to u her licencovaných (BG či Drakensang), ale proč si každý pod fantasy představí samé zelené skřety, paladiny v naleštěných slipech, mocné vousaté mágy a podobný blivajz. To toho nebylo snad dost? To je tak neuvěřitelně bolestivé vymyslet něco nového a neokoukaného?

Nebo je to tím, že by přišel hráč-idiot a řekl by: "Fantasy bez mágů a skřetů? Já chci své trpaslíky! Děla? Proč, nechci je tu. Já to chci tak jak jsem byl zvyklý před tím, nechci se učit představovat si nic nového."

Fuck this shit.

Say/Isair: ámen. Proto i když jsem DA dostal k narozeninám, disk mi obývá Planet Alcatraz, Drakensang, Eschalon Book 2 a Inquisitor. A torchlight (když už nic jiného, alespoň nadprůměrný nápad na setting/bestiář se jim musí nechat.)
Isair: Pro mě za mě, ať se ta struktura kopíruje do aleluja, ale ať do dělají hratelné! Ne že si veškerou svojí práci zabijí reklamou a nedodělaným RPG.
"Zajímalo by mě, kdy je třeba hráči pošlou do řiti s tou jejich strukturou: hráč cestovatel po mapě rozdělené na lokace - sběratel parťáků do svého doupěte = finále podle toho jak se jim věnuješ během hry."

Pravda, já už je do řiti poslal:)... no dobře jen co tedy dohraji ještě ten DA, když už ho mám zakoupený (i když se mi do něj dvakrát nechce).
Walome: Díky. Mě k tomu donutil v podstatě kamoš, co to už hraje asi po třetí a nechápu, co na tom vidí. Tak jsem to zkusil sám... A stejně pořád nechápu. U tvé slečny bych to viděl tak, že se možná trošku ztotožnila s Lelianou. Chová se totiž hodně ,,žensky"=D

Bodkin: Jj, Fallout je mocné sci-fi. Arcanum jsem zatím nepřišel do morku kostí...

NL: Tak základní rozdíl asi znáš, ale je fakt, že v některých věcech jsou BioWare hodně papíroví. To zase chápu. Zajímalo by mě, kdy je třeba hráči pošlou do řiti s tou jejich strukturou: hráč cestovatel po mapě rozdělené na lokace - sběratel parťáků do svého doupěte = finále podle toho jak se jim věnuješ během hry.
Bodkin: Jaký je tedy rozdíl mezi fantasy a sci-fi? Respektive jak to definuješ? Podle příběhu? Podle techniky? Podle světa? Podle realističnosti? Mass Effect je sci-FI (s velkým FI, pač na fikce je tu až až), i když příběh je jak vystřižený z nějakého fantasy světa (což bude ale tím, že fantasy téma je tak provařené, že pokrylo snad všechny myslitelné scénáře). :)
Bodkin: Ty už si s těma svejma Falloutama a Arcanem taky trhni bačkůrkou. Jseš s tím už jako zaseklej gramofon. :)
Hmm, nee. Kdybys z traktoru udělal porše (plechama), tak to pořád bude jen traktor co vypadá jako porše a ne porše.

Ale když tak přemýšlím, kolik "pravých" scifi RPG jsem hrál, tak s jistotou řeknu: Fallouty a Arcanum.

Možná bych ještě mohl pouvažovat nad Anachronoxem, Albionem nebo WIzardry(VIII) - ale u každé z nich jsem skončil mnohem dřív, na závěrečné titulky se nikdy nedostalo, takže si nemůžu být jist.
Sayi, to je teda koment jak se patří. DA jsem sice nehrál, ale občas koukno přes rameno svojí slečně, která se u toho rozčiluje jak já a působí to na mě přesně tímhle dojmem. Taky do ní pořád rýpu a ona se brání, no sranda :)
Bodkin: No... Kdyby BioWare začali fušovat do sci-fi a pak udělali fantasy kousek, tvrdil bys imo opak=) Jenže právě ten vizuál mě u ME nechutně učaroval. Čisté ,,sci-fi", co se teda po té vizuální stránce týče.
Say: "Já vím, fantasy Mass Effect." Proč? ME je fantasy. Pokud se podíváš pod ten scifi vizuál, tak je to prachsprosté fantasy. :)
MickTheMage: Já vím, fantasy Mass Effect. Což mi ale nějak vyhovuje od BioWare poslední dobou víc. Vyprávění příběhu jim celkem jde, experimenty ať raději nechají méně profláknutým studiím.
Aha. Dik.

Mimochodom, Dragon Age 2 urcite lepsi nebude (aj ked sudit podla rannej alphy je blbost), lenze... Cela hra bude niekde uplne inde.

NateLogan: A nedivím se ti. Já měl úplně stejný problém. A do konce hry jsou některé prvky prodlužování jak pěst na oko. A to jak dungeony, tak množství nudného textu. A o soubojích nemluvě. Jenom kvůli rychlejšímu průchodu jsem to stáhl na nejlehčí obtížnost. Prostě nuda furt sekat do všeho co se hýbe. No... Pracuju na komentu, tam to víc rozeberu.

EDIT: Screeny (62) - některé textury a obličeje jsou upravené (možný spoiler a u jednoho screenu 18+).
Mě největší problém tady dělá malá motivace. Po hodině hraní člověk začne tušit, jak to celé může skončit a ke konci hry, kdy začne jít do tuhého už minimálně mě jsou jasné některé možné konce. Herních mechanismů jsem se nabažil až až v těch předlouhých kobkách, dolech a domech (eh?). Po dlouhé době zase BioWare hra, která mě ubíjí děsným stereotypem. :-(

Ani ty rozhovory a svět tu za moc nestojí. Aby taky jo, co nového jde vymyslet ve fantasy světě dle západních konvencí? BioWare nikdy na vymýšlení nových věcí moc nebyli (mají jiné přednosti)...
Elfian: Napřed Branku, pak jsem zkusil druhou variantu (golem vypadal stylověji), ale nakonec mi jen dal korunu a taky skočil, tak jsem to načetl zpátky a nechal skočit raději Branku. Už aby bylo finále, ještě dorazit vlkodlaky.
tak to je jasné. Nebyla Branka, tak kdo by ti dělal golemy :) Přijdou max prtaví parchanti co se ti budou plést pod nohama :)
btw: koho všeho si naházel do lávy?