Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

pipboy: Ale to jsi můj komentář špatně pochopil. I já si myslím, že hra mohla být daleko lepší. Ale vadí mi, že si mnozí na hru vyloženě zasedli a pak ji recenzují jako nejhorší brak z nejhorších, aniž by si domysleli důvody, proč je ta hra taková jaká je. Nelze přece hodnotit hru jen na základě porovnání obsahu a délky jejího vývoje... Já zkrátka pouze reaguji na fakt, že je v řadě případů hra silně podhodnocená, přestože na tom prostě tak špatně není. Rozhodně ne tak špatně, aby se hodnocení daleko pod průměrem dalo smysluplně ospravedlnit ;-)

Zatímco jedni hledají na hře asi jen to nejhorší a to pak předkládají ostatním jako jediná fakta, já se snažím zase vyzdvihnout zejména ty pozitivní věci. Taky proč by ne, když mě hra bavila a celkově s ní jsem víceméně spokojený. Mám na to stejné právo jako ti, kterým se hra nelíbila a stahují ji úmyslně ke dnu. Mně takový přístup příjde vůči ní dost nefér, protože spousta lidí se po přečtení těchto neobjektivních recenzí nechá ovlivnit a na hru si udělá špatný názor, aniž by ji třeba vůbec zkusili.

Nechci DNF nijak omlouvat za to, jak vypadá či jak se hraje - pro všechny z nás je ta hra jiná, než bychom po tak dlouhém vývoji čekali - ale šanci by prostě dostat měla stejnou, jako ostatní hry. Proto si za tím, že by si každý měl na tuhle hru udělat názor sám, pevně stojím - ono to ostatně platí pro všechny hry obecně, nejen pro Duka ;-)
Mě hrozně baví číst ty ultrapohoršený "WILL SOMEONE THINK OF THE WOMEEEEN" recenze od US a UK autorů :-).
V tom případě dám já nulu, ačkoliv jsem to vůbec nehrál. A máte po pr*eli všici do jednoho :P:D
A ja ac sem to teprv zacal hrat davam 100% protoze naopak souhlasim s NAjlivinem. Samozrejme bych tolik nedal. Ale i tak se mi to po nic moc zacatku zacina cim dal vic libit a to i graficky (jen ta Dukova rezidence je slaba). Dokonce se mne graficky libi vic nez ubohy Crisys, tam bylo pekne udelane jen prostredi v dzungli, jinak naopak budovy byly odflaknute.
Hamster: však prečo myslíš, že je 50 FEARov, 200 Call of Duty, 500 Battlefieldov... :)
Mě se strašně líbí vyzdvihování toho, co všechno se NEzměnilo. :) Já vždy myslel, že pokud někdo udělá starou hru v nové grafice, tak jen rejžuje bez špetky invence. Tohle člověk vidí fakt jen u FPSkařů a fandů sportovních her.
Zvedl jsem hodnocení na 65%, to víc odpovídá mému současnému názoru.

Já od Dukena čekal hlavně dvě věci - humor (ten tam je) a aby se to dobře hrálo. To druhé pokulhává. Vtipy jsou ale všudypřítomné a to mě na něm těší a táhlo hrát dál.
Pokud budu chtit hrat novou kvalitni oldskool strilecku, pustim si Singularity, ne DNF. A uz se mi z tech diplomatickych zvastu o kvalitach DNF zveda kufr. Ta hra JE blba. Ne nejak moc, porad jeste je to relativne fajn, ale to jak jsou lidi schopny nedostatek kvality do nekonecna omlouvat naprostejma chujovinama uz me tak nejak sere. Co je to krucinal za argument ze nemam od hry cekat moc, bo se za tech x let nekolikrat restartoval vyvoj?! Kazdy slusnejsi herni studio je schopny vyplivnout mnohem lepsi fpsku po 2 letech vyvoje, ffs. A just tam jebnu minusko a za sebe stahnu hodnoceni na 70, ciste kvuli lidem jako Najlvin a jejich debilnimu omlouvani DNF a blbym kecum o tom, jek si to kazdy musi posoudit sam.
Dal bych TI plus, ale protože máš podivnou zálibu házet komenty do diskuze, dám ti prd :-p
Každou chvíli slyším, že hra nepřináší nic nového, že je to nuda, že je to jak hra před deseti lety a podobně... Já tohle pořád nějak nemohu pochopit. Co by měl Duke vlastně přinést nového? O to přece v této hře nejde a ani nikdy jít nemělo - na to jsou tu jiné hry. Vlastně já jsem docela rád, že vše zůstalo při starém - že tu zůstaly staré zbraně, staří nepřátelé, humor i nezaměnitelný styl. Většinou právě tohle na Dukovi tolik milujeme a je jen dobře, že se nesnaží přijít s nějakými novými inovacemi, které by to zabily. Jediné, co mi tu chybí, jsou lékárničky a nemožnost nosit víc jak dvě zbraně. I když to nijak v hraní nevadí, tak nějak mi to k tomu Dukovi nesedí. Ale aspoň že to ostatní zůstalo při starém včetně samotné hratelnosti, to je velké pozitivum!

Nicméně, když si tak projíždím hodnocení zahraničních recenzentů, nemohu se zbavit dojmu, že jsou teď úplně v sedmém nebi, jak konečně mohou nového Duka doslova potopit ke dnu. Každý věděl, že od toho nemůže čekat víc, než klasickou střílečku ve starém duchu - o tom zkrátka Duke je - ale mám pocit, že někteří si vyloženě užívají dny své pomsty a hru úmyslně podhodnocují, protože je to zkrátka Duke Nukem Forever. Já nevím, jestli to tak opravdu je, ale přijde mi, že si na tu hru mnozí zasedli - že nemohou být ani zdaleka tak objektivní, aby napsali kloudnou recenzi. DNF rozhodně není tak špatná hra, aby si zasloužila jen 3 z 10 nebo i míň - to je prostě podle mě pokrytecký zneužití pozice recenzenta k potopení téhle legendy, na jejíž návrat se tak dlouho čekalo. Asi právě to je důvodem. Tahle hra se díky dlouhému a problémovému vývoji zkrátka stala terčem posměchu i kritiky a zůstalo jí to bohužel i po vydání, kdy prostě někteří nechtějí přiznat pozitiva a hledají na ní jen to nejhorší. Škoda... Beru, že ne každého hra osloví, že ne každého bude bavit tak jako mě - ale to není žádné odůvodnění k tomu, proč hru takhle podhodnotit, když má jednoznačně na víc :-(

Je jasné, že se za ty roky dalo vymyslet mnohem víc zábavy, to je jasné. DNF určitě není dokonalou hrou. Jak už jsem napsal dříve, mě celkem zklamala herní doba, kterou jsem čekal alespoň ještě o pět hodin delší. Nicméně i v tomto stavu, v jakém se k nám nový Duke dostal, to stále je dobrá zábava, kterou by si každý měl vyzkoušet a udělat si na ni názor sám. Důležité je jen zapomenout na minulost téhle hry - na nešvary provázené s jejím dlouholetým vývojem a ty roky čekání zkrátka hodit za hlavu, jako kdyby k tomu nikdy nedošlo. Jedině tak si lze zachovat přiměřený nadhled a hru plně ocenit jako kteroukoliv jinou „novou“ hru ;-)
Tak uz to vali, tak ze zacatku celkem smysene pocity, grafika je treba v Dukove rezidenci dost o nicem, cele me to pripomina Poslal 2 coz rozhodne dobre neni. Ale treba ten souboj na stadionu zas nemel chybu, melo to spad a zpracovani toho monstra bylo povedene.
Ja som sa bavil, na to sú levely a ich náplň dostatočne rozmanité, aj keď je pravda že po tých rokoch vývoja mohol byť Forever nabitý ďaleko viac nápadmi - prakticky žiadni noví nepriatelia, žiadne nové zbrane - skôr to pripomína hodne nadupaný datadisk. Ale ako vravím, inak som sa bavil a hlavne Dukeho hlášky a narážky na rôzne filmy/hry výborné. Spokojný som aj so súbojmi s bossmi, aj keď ma prekvapilo, že toho záverečného som snaď ako jediného dal na prvý krát a to mi prišiel celkom tuhý.
Přesně tak. Když už jsem si Dukena koupil, tak mě o to víc štve, kolik peněz jsem na tom utratil, když hra za moc nestojí.

I proto jsem se na ní snažil najít co nejvíc pozitivních věcí, leč marně.
Najlvin: Je otázka, jestli si toho takový kupující více váží, nebo jestli se nepřesvědčuje, že za to ty peníze stály.

U hodně věcí, pokud si je koupíš a "vážíš si jich", tak ti budou sloužit déle, protože se k nim budeš lépe chovat. Takhle se ten obrat pokud vím používá. Hra tě ale má bavit. Nevím jak ty, ale když já třeba zaplatím lístek do kina a ten film je blbost, tak mě to štve více, než když si ho jen stáhnu (a i tu hranici snesitelnosti mám v kině níže). Tam nevidím moc smysl pro hýčkání své investice.
Víte, stejně mi přijde, že nejvíce křičí a nadávají ti, co si hru někde zadarmo stáhli. Stačí se podívat do diskuzí na nějakém warez fóru - to ani zdaleka nemá takouvou úroveň jako zde. Ono je to tak ale asi se vším... Když má někdo něco zadarmo, pak si toho tolik neváží, než když za to dá nějakou tu vydřenou korunku. Zatím jsem nabral dojmu, že naopak většina z nás, co jsme si hru poctivě koupili, se vesměs celkem dobře bavila - někteří miň, někteří víc, ale pořád je to vnímáno jako příjemný nadprůměr. Alespoň takový z toho já mám teď v posledních dnech opravdu pocit. Snat to bude dostatečně pozitivní impulz k tomu, abychom se třeba někdy v budoucnu dočkali pokračování. Já bych to celkem uvítal, to mohu říci se vší zodpovědností ;-)
mensi problem, po instalaci DNF mne nejde spustit samotna hra, automaticky me to hodi na steam, ale to nechcu, snad kdyz spustim DNF.exe, ma se spustit hra a ne steam.
S posledním komentářem od Marty_McFly souhlasím prakticky se vším, akorát si nemůžu pomoct, mě to prostě bavilo víc jak některý současný střelnice. Že je ta hra lineární jako prase je zřejmé, ale tím jak se často mění prostředí a hratelnost je okořeněná o různé činnosti, tak mi to nevadí. Člověk si říká, tak jakou minihru či úchylnost tam máme dále a těší se. Třeba nový Medal of Honor je podobně nechutně lineární, ale tím jak je to vážná hra odehrávající se ve stále stejném prostředí to je prostě neskutečná nuda. Nemůžete tam dělat nic jiného, než co zároveň udělat musíte. Nudné prostředí má také Far Cry 2, Crysis 2, Homefront, CoD, prostě všechny moderní střílečky. Člověk tam dělá pořád to samé - headshoty a to časem omrzí vždycky nezávisle na kvalitě zpracování. DNF vlastně všechny body získává čistě za hratelnost, což je famózní úspěch. U nových her min. půlku hodnocení tvoří zpracování a pak recenzenti jakoby pinzetou dohledávají ty další bodíky a to je špatně. Podle mě je Duke vítěz, když si uvědomíte, že v této podobě ležel v šuplíku minimálně od roku 2005.
Tak jsem si pročetl všechny dostupné české recenze a osobně se nejvíc mohu asi ztotožnit s touto: http://www.herniweb.cz/readarticle.php?article_id=610 Autor hezky shrnul to, co je na hře nejlepší. Každý by si tuhle hru rozhodně měl vyzkoušet a udělat si na ni názor sám. Myslím, že může mnoho lidí oslovit. Já taky nejsem nijak velký fanoušek Duka, ale hry v tomto duchu a žánru tu dnes prostě chybí a proto jsem se skvěle bavil ;-)
Vávrova recenze fajn, i když o hratelnosti tam moc nepíše. Jinak to už tak většinou bývá, že ve snaze udělat dokonale namakanou hru, vznikne jen naprostý opak toho, co jste původně zamýšleli. Osobně mě hra příliš neláká, hlavně po přečtení Slayerova komentáře, a je rozhodně škoda, že DNF nevyšel v té verzi z roku 1998.
Hele já to teda ještě nehrál, ale troufnu si kopnout do vosího hnízda (a třeba vyvolat diskusi) a říct, že i kdyby vyšel kdykoliv dřív, nebyl by to žádnej nářez. Možná po tom e3 traileru z roku 2001 by to byla ještě pecka i ve smyslu technologické úrovně, interaktivity a pár nápadů. Ale jak si čtu recenze a hlavně článek o vývoji, vypadá to, že magor Broussard to furt protahoval, neměl jasnou vizi a hra se měnila hlavně podle toho, co zrovna frčelo - přidaná hodnota skutek utek...
Tak já teda ještě svůj předchozí příspěvek upřesním: ...první českou recenzi, na kterou jsem narazil... :D Bohužel nesleduji všechny české herní weby no ;-)
Najlvin: První česká recenze byla na Eurogameru, vyšla ze soboty na neděli přesně o půlnoci, to jen pro upřesnění.

Jinak nevím co tady pořád řešíte pro koho Duke je a pro koho není. Je pro všechny, jako ostatně každá hra. Pak už jen záleží na každém, jestli mu sedne nebo ne. Osobně za největší mínus považuji technické zpracování a pak některé detaily jako striktní linearitu či nudné souboje s bossy. Ještě by se dal vytknout limit jen 2 zbraní, absence jetpacku a neomezených kopanců. Na druhou stranu přestřelky mě ani tak nebavily jako spíš samotné puzzly a různé vtípky. S přimhouřením oka je to Duke se vším všudy, na chlup stejný jako tenkrát. Dost mě zaráží tvrzení, že lidem se hra nelíbí, protože už vyrostli a už jim není dvanáct. Za prvé, hra má rating 18+, takže dvanáctiletí se k ní vůbec nemají dostat, je to prostě hra pro dospělé. Ostatně jako byla jednička. Omyl, Duka tenkrát nehrály děti, ale především dospělí chlapi, třeba i taťuldové. Jak víme, zakázané ovoce chutná nejlépe, takže jsme se k ní ve svých dvanácti museli dostat stůj co stůj.

Za druhé i dospělí přeci mají smysl pro suchý buranský humor a ten se s věkem snad nemění. Spíš záleží jakou má člověk povahu a pak to ani nemusí být chyba hry, že ho nebaví. Mě taky nebaví Červený trpaslík a je to kult pro některé. U mě dostal Duke 7/10 jen čistě za hratelnost, o čemž si některé současné hry mohou nechat jen zdát. Pokud pokračování přijde s lepší grafikou, větší volností a nápaditějšími souboji s bossy, může dostat klidně známku nejvyšší. Jo a multiplayer vážně stojí za prd, takovej old-school se fakt nedá hrát. Chtělo by to více zbraní a hlavně celkovou modernizaci zpracování.
První? Však recenze už jsou minimálně i na Doupěti a Bonuswebu, případně Hernimwebu:).
Slovo intelektuální jsem použil první já, přiznávám, jsem vinen jak Hrušínský ve Slavnostech sněženek.

Předpokládal jsem, že si většina lidí dokáže představit co je myšleno pod pojmem "intelektuální humor", humor obohacující člověka na duši, rozumný humor či snad dokonce inteligentní, ale myslel jsem a nedomyslel, že ne každý to pochopí a bude se tu vést hádka o slovíčka.

Tou narážkou máš asi Hamstere pocit, že se snad rozčiluju, tak klid, tohle mě opravdu žíly netrhá. :D Jen žasnu co všechno lidi vytýkaji a kritizujou, ovšem kdo chce psa bít...však to jistě znáš dál.
John Mirra: Pojem "Intelektuální humor" tu snad nepoužil nikdo, dokud mi Slayer nevpálil, že mu ho jako opak pubertálního vkládám do úst. :)

Slayer: Hele ty se timhle tempem fakt nedožiješ padesátky. Šetři trochu ty nervy. ;)
Ještě než se to tady zvrhne, tak bych rád uvedl na pravou Míru svůj postoj:
Moje věta "Hamster: No, že to bude hra pro zastydlý puberťáky se myslím vědělo už dlouho :)" nebyla rozhodně myšlena ve zlém, spíš naopak. Trochu bych se zastal toho recenzenta (už se to tu řešilo), který prostě vypíchl několik věcí, který by ho braly, kdyby mu bylo 12 (nebo by mu vyhovoval takovej humor), když už nic jinýho- protože ta hra (podle něj) "sucks". Ale protože mu 12 není, ani mu to nepřijde tolik vtipné, ani takové věci tu hru prostě nezachrání.
Proto ten můj výrok- který vlastně souhlasí se Slyerem (hra je pubertální jen potud, pokud si z ní takovou hru udělá sám hráč... i když to IMHO platí tak napůl)
Tak, a pak tu byl ten dotaz, co konkrétně je v Dukovi pubertálního- IMHO docela dost :D Ale opět je to (asi?) věc názoru (i když ty tři prsa visící ze zdi... no... :D)
A protože je ten humor tak provázaný se hrou, je teda podle mě docela ne-mimo vytýkat mu ho- když hráče nudí, pohoršuje ho, nebaví ho atd., má právo mu ho vytknout. Toť vše.
Teď se tady bude nejspíš řešit co je pubertální a co ne, ale u toho už být nemusím, takže to je ode mě vše.
Jo a pojem "intelektuální humor" jsem nepoužil ani jednou :D
Hamster - a já snad někdy tvrdil, že intelektuální humor je přímo opak pubertálního?

Opravdu nemám rád, když mi někdo podstrkává něco co neni mé, nedělej to prosím a pokud to neni záměr, tak mě aspoň nechytej za slovíčko, ale raději to zopakuju, intelektuální humor neni přímým opakem humoru pubertálního a ani to tak nebylo řečeno dříve.

Snad už je jasno a nebudeš mě odkazovat si hledat cizí slovíčka.
Slayer: Ty by sis fakt měl zjistit co "intelektuální" znamená, protože opakem "pubertální" to zas až tak moc není. Dokonce to spolu ani moc nesouvisí. ;)
Duke Nukem Forever je presne rovnako infantilno/pubertalny ako bol Duke Nukem 3D. S tym rozdielom, ze vtedy som mal -nast a teraz... Je to zle? Je to chyba? A ked ano tak koho? Tvorcov, ze nechali hru aka je alebo nasa, ze sme, uhm dospeli (v niektorych pripadoch ;) ).

Okrem toho, 90% hernej produkcie su rovnake pubertalne sracky (slovami Tulareanusovymi) ako Duke. Len to viac skryvaju. Odrazu vam to vadi? Hmmm. ;)
Ale no tak, Hamstere, byl si to ty kdo tu přitáhl společně s John Mirra řeči ohledně pubertálních vad v DNF.

Ale v jednom osuhlasim, tohle opravdu nemá cenu brát vážně.
Loading předěly mi trvají neskutečně dlouho, aniž by PC vykazovalo jakoukoli činnost. Při zapnutí Vsynch se při strafování obraz škube, při jeho vypnutí se neskutečně "rozjíždí". Updgradem driverů na grafiku mi začal trhat zvuk u videí. Když pominu fakt, že je to hrozná nuda a že to vypadá jak psí prdel zevnitř, tak mi to přijde jako děsný amatérismus. Kdyby to dali za tři kila, ještě bych to chápal. Ale takhle sprostě se obohacovat jen na zvučné značce, to už chce opravdu Bolsofstýl.
Tý brďo, za chvíli se bude řešit, jestli vás někdo nutí mít při hře otevřené oči. :D

Cobot: On ten intelektualismus sem přitáhl sám Slayer a používá ho od začátku jako urážku, takže to bych nebral vážně.
Montana - takže je to dobře nebo špatně?

Vím, jen si poukazoval na tu mojí větu, že hra je pubertální jen jak si ji hráč udělá a to je pravda, zatím mi to nebylo vyvráceno, tři prsa nepovažuju za pubertální, kdyby tam byly prsa 4, tak by to bylo hádám ok :D Co se týče hlášek, komu vadí, může si stáhnout hlasitost Duka v options a neuslyší ho říkat vůbec nic.
John Mira: Protože snad každej kdo hrál D3D prostě musel vědět o čem ten humor je a bude. A tvářit se překvapeně že to tak dopadlo? Chápu že ten humor nesedí každému. Jasně já se u toho taky nechlámu půl hodiny a většina humoru v Dukovy ve mě vyvolá jen pousmání a sentiment. A tohle přesně měl Duke udělat. Byl určenej pro lidi jako já, který před těma x lety pařili D3D. A fakt nevim proč by se měla hledat nějaká intelektuální rovina humoru.

edit: a dokonce úplně na začátku hry před tím chcaním hra nabízí zmáčkout "e" a ze hry vypadnout dokonce i bez návratu do menu. Tohle to pěkně vystihuje. Nelíbí - nehraj.
To jsem přeci neřekl, já jen reaguju na konkrétní příklady co píšete.
Proč je mimo vytýkat Dukovi styl humoru? (Mně osobně celkem sedl, ale chápu, že někomu jinýmu třeba ne.)
EDIT: Tři prsa v Total Recall nejsou pubertální, protože tam mají své "opodstatnění". (Tohle je asi nejujetější věta, jakou jsem kdy napsal)
Takže všechny Dukovy hlášky josu pubertální? Třeba i "Groovy"? A Duke sám je pubertální? Kolik ti je Montana? Pobíráš už důchod? Jen se ptám.

A tři prsa v Total Recall jsou taky pubertální? Ale tebe to hádám taky rozladilo.

S váma musí být v reálu prdel jak s klaunem na jeho pohřbu.