Včera o půlnoci jsem dokončil Dying Light 2. Celkem 86 hodin, přičemž jsem splnil všechny vedlejší úkoly a aktivity, které jsem našel. Dvojka je tedy delší než jednička včetně datadisku.
Celkově se mi hra hodně líbila - v některých ohledech je to výrazný pokrok oproti DL1, v jiných drobný regres. Řekl bych, že první hru mám stále tak nějak raději, ale je to těsné. Jde poznat, že toho v průběhu vývoje hodně přepisovali a předělávali, některé švy jsou vidět, občas quest log neodráží přesně to, co se stalo a dialogy čas od času nedávají úplně smysl, co se konzistence týče. Vedlejší mise se zde najdou slabší, ale i skvělé. Zarapoval jsem si (bídně), popovídal si o klasikách světové literatury, zažil si jaké to je být post-apo pošťákem, dověděl se detaily o kozách které jsem ani nepotřeboval vědět (věděli jste že kozy mají obdélníkové zorničky a mnohem širší úhel pohledu?), vyšetřoval různé zločiny (např. krádež pytle mouky)..
Udělal jsem všechno správně, abych měl co nejlepší závěr (bez návodu), a pak přišla poslední volba ve hře, kdy
jsem se rozhodl, že se pokusím zachránit Lawan (naivně jsem předpokládal, že se buď obětuji, abych zastavil bomby a zachránil ji, nebo se mi podaří zachránit nás oba a bomby nějak zneškodnit). Pak jsem zachránil Lawan a mohl jsem jen sledovat, jak rakety letí (říkal jsem si, když jsem je pozoroval ve vzduchu, "teď by byla vhodná chvíle je odpálit"), jen aby byla zřejmě srovnána se zemí polovina Villedoru.
No dobře, alespoň Lawan žije, Mia možná přežije a já se s Hakonem vydal z města, abych se naučil surfovat, jak jsme se dohodli na začátku hry. Navíc X13 s megatunami zásob a jídla je nedotčená, což může přeživším ve Villedoru poskytnout ohromnou pomoc do budoucna.
Kdybych se rozhodl nepokoušet se Lawan zachránit, získal bych "nejlepší" konec - Villedor by nebyl zasažen raketami, Frank, přeživší a Nightrunners by převzali kontrolu nad městem a já bych odešel v doprovodu Lawan, kterou zachránil Hakon.
Oceňuji zařazení interaktivních dialogů a větvených voleb v této hře - v jakékoli hře -, ale přál bych si, aby volby byly méně nejasné / více rozepsané. Někdy jsem se rozhodl a Aiden řekl či udělal něco úplně jiného, než jsem předpokládal/očekával.
Musím zmínit soundtrack. Olivier Deriviere odvedl další vynikající práci ("There is Hope, "Empowering Yourself", "Breath of the City", "Be at Peace"...) a výrazně pro mě celý zážitek pozvedl.
Technické okénko na závěr - hra za celou dobu hraní nespadla a nenarazil jsem na žádný zásadní bug, jen takové ty typické open world glitche typu zaseklá zombie napůl ve skříni či otravující ikonka v HUDu co tam nemá být.
Celkově se mi hra hodně líbila - v některých ohledech je to výrazný pokrok oproti DL1, v jiných drobný regres. Řekl bych, že první hru mám stále tak nějak raději, ale je to těsné. Jde poznat, že toho v průběhu vývoje hodně přepisovali a předělávali, některé švy jsou vidět, občas quest log neodráží přesně to, co se stalo a dialogy čas od času nedávají úplně smysl, co se konzistence týče. Vedlejší mise se zde najdou slabší, ale i skvělé. Zarapoval jsem si (bídně), popovídal si o klasikách světové literatury, zažil si jaké to je být post-apo pošťákem, dověděl se detaily o kozách které jsem ani nepotřeboval vědět (věděli jste že kozy mají obdélníkové zorničky a mnohem širší úhel pohledu?), vyšetřoval různé zločiny (např. krádež pytle mouky)..
Udělal jsem všechno správně, abych měl co nejlepší závěr (bez návodu), a pak přišla poslední volba ve hře, kdy
jsem se rozhodl, že se pokusím zachránit Lawan (naivně jsem předpokládal, že se buď obětuji, abych zastavil bomby a zachránil ji, nebo se mi podaří zachránit nás oba a bomby nějak zneškodnit). Pak jsem zachránil Lawan a mohl jsem jen sledovat, jak rakety letí (říkal jsem si, když jsem je pozoroval ve vzduchu, "teď by byla vhodná chvíle je odpálit"), jen aby byla zřejmě srovnána se zemí polovina Villedoru.
No dobře, alespoň Lawan žije, Mia možná přežije a já se s Hakonem vydal z města, abych se naučil surfovat, jak jsme se dohodli na začátku hry. Navíc X13 s megatunami zásob a jídla je nedotčená, což může přeživším ve Villedoru poskytnout ohromnou pomoc do budoucna.
Kdybych se rozhodl nepokoušet se Lawan zachránit, získal bych "nejlepší" konec - Villedor by nebyl zasažen raketami, Frank, přeživší a Nightrunners by převzali kontrolu nad městem a já bych odešel v doprovodu Lawan, kterou zachránil Hakon.
Oceňuji zařazení interaktivních dialogů a větvených voleb v této hře - v jakékoli hře -, ale přál bych si, aby volby byly méně nejasné / více rozepsané. Někdy jsem se rozhodl a Aiden řekl či udělal něco úplně jiného, než jsem předpokládal/očekával.
Musím zmínit soundtrack. Olivier Deriviere odvedl další vynikající práci ("There is Hope, "Empowering Yourself", "Breath of the City", "Be at Peace"...) a výrazně pro mě celý zážitek pozvedl.
Technické okénko na závěr - hra za celou dobu hraní nespadla a nenarazil jsem na žádný zásadní bug, jen takové ty typické open world glitche typu zaseklá zombie napůl ve skříni či otravující ikonka v HUDu co tam nemá být.
Pro: až na konec slušný příběh, vtipné easter eggy, padák a parkour celkově, v některých scénách solidní atmosféra
Proti: odfláknuté zakončení, volby ve hře neovlivní konec, jen průběh hry, diskutabilní technický stav