Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Evolution GT vypadá na zajímavou videohru, která je od Milestone a sršící mnoha aspekty, činicí ji unikátní. Zvyšování úrovně hráče, získávání bodů, obdržení lepšího vybavení, investování do vlastností postavy, celkem asi devět různých parametrů. Rozostřený obraz, spíše až zamlžený a znemožňující vidět před sebe. Realistický jízdní model, včetně poškození vozidla. Tuhý styl ovládání, brzdná dráha je delší, zvládnout zatáčky je kumšt. Z poškozeného auta se kouří, pakliže je na odpis, soutěž končí. Hra nedisponuje dostupnou širokoúhlou opravou. A její možnosti pohledů kamer mě zklamaly. To nejspíše souvisí s chybným FoV. U jedné perspektivy je hůře vidět na silnici. Uplatněn pohled zpoza vozu, co byl víc z dálky, a auto působilo ok.

Jak zmiňuje endura, u pár vozidel je problém s nimi rozumně jet. A získat minimálně bronz mi dělalo potíže. Jinak je pocit z jízdy fajn. Zde je dostatečný prostor delších úseků, bez jakýchkoliv zatáček, čímž se lze adekvátně rozjet. Pak je důležité si hlídat výskyt zatáček a co nejvíce u nich zpomalit. V první sezóně jsem si oblíbil trať č. 1, nejsnazší, co jen lze. Rekord zajetí kola je u mě 54.99 sec. Body jdou nastřádat i opakovaně, za již absolvovanou a vyhranou trať, to mě motivovalo k dalšímu posunu, jak v bodech, tak v úrovních i v upgradování schopností mé postavy řidiče. Je žádoucí mít ty dovednosti vylepšené, co nejvíce, jelikož mají zásadní dopad na hratelnost. Šlo samozřejmě o tu škálu čísel a posuvníků, ale i o nabíhání proužku s těmi vlastnostmi.

Zkoušeno mnohonásobné opakování a sledování těch přísunů, nakolik smysluplné to je. Ale stává se to dál a dál dost repetitivní a výše bodů se snižuje, i když ne vždy, ale max. 300 za daný závod, s tím je obtížné neustále docílit požadovaných hodnot. A zatímco mám já level 18, mí soupeři si hoví na 28. I když už mám na dohled Season 2, stále zakotveno v té první. Abych jezdil oblíbený úsek a přispíval k nějakému zvýšení. Spuštění kariéry mělo něco do sebe. Inovativní formou mi reálný závodník názorné představuje instrukce, o co a jak ve hře jde. To plynule přecházelo v ostrou jízdu. V kariéře je více voleb, jak se v ježdění vyřádit. Trénink, v němž jezdím, dokud není auto zničené. Za splněné závody je odměnou zisk jedné ze tří cenných medailí.

Quick Race je k tomu, abych si vybral daný model automobilu, určil mu barvu a trať, jíž chci jet. A při ježdění se bavil jelikož v něm odpadá model poškození a stres jezdce. To dává prostor k absentování ukazatele výdrže. Rázem čirá radost vidět, že se nemusím na ty věci z hlavního režimu hry nijak soustředit. V kariéře se nachází i výzvy, oplývající specifickými úkoly, jichž je 29. Aby se v hraní dalo dostávat dále, je to podmíněno vstupem do až čtvrté sezóny, to uzavírá možnost návratu do těch již splněných. Je tak důležité si v každé sezóně najít vyhovující pasáž s ježděním, v níž jde snáze nahánět body. Londýn mi přišel snadný natolik, že byl důvod jej četněji preferovat, ve snaze pokoření max. levelu 40 a bodů kolem 78 000. Tím skončily žně v podobě skill pointů a vylepšování závodníka. Něco přidává i ubírá též jeho oblečení.

Jak vlastně mé zápolení o první místo probíhá, v Laguna Seca se koná event č. 4, rozhodující o tom, zda budu králem zmíněného šampionátu v Amateur Season, momentálním pořadím druhá v kariéře, v němž zkoušeny různé taktiky na soupeře. Asi 50x, nedařilo se skoro nic, než se zuřivě rozjet ze startu a napálit to do nich, když vybírali v jednom chmulu zatáčku. A pak trpělivě spoléhat na to, že v zatáčce udělám její správné vybrání, zůstanu na vozovce, rozjedu se a všechny předjedu. K tomu i ta psychologická, znervózňující strategie, na ty přede mnou. Nyní je stěžejní jet alespoň jedno kolo v čele. Občas to ale i tak v nějaké zatáčce zvorám, mám mžiky před očima, ale nesmí mě jich předjet dost na to, abych mé zaváhání mohl rychle vykompenzovat. Vzájemné dorážení způsobuje onu nervozitu a to umožňuje tu dobu využít k mé lsti.

Pro: Kariérní režim, získávání bodů, vlastnosti postavy, podobné NfS: Porsche 2000, dostatek závodů.

Proti: Nemá widescreen fix, úroveň hráče je omezena na 40, poměrně obtížné, málo skill pointů.

+6
  • PC 50
Je mi velice líto , že hru s potenciálem být celkem zábavnou závodní arkádou musím ohodnotit podstatně hůře než její předchůdce . Jejím největším problémem je nevyváženost . Vysvětlím , jen co popíšu nějaké klady .
Stejně jako ve hře SCAR jsou zde hezké tratě , jak mimoměstské tak i závodní , některé jsou dokonce stejné . Také aut různých výkonnostních kategorií je celkem dost a až na výjimky se chovají uvěřitelně . Zhruba 2/3 kariéry je skvěle hratelná , zábavná a chytlavá . Počasí se během závodů nemění , ale to při tak krátkých závodech čítajících pár okruhů vůbec nevadí . Alespoň v některých závodech je slunečno a v jiných déšť . Jízda v dešti vyžaduje podstatně opatrnější ovládání .
Pro mne zcela zbytečné je vyhrávání doplňků jako helma , rukavice , boty či oděv . Tyto doplňky mají měnit aspekty mého závodění jako odolnost vůči stresu či schopnost vystresovat jiné závodníky .
Zbytečné a otravné jsou i filmové sekvence v jezdecké škole které se nedají přeskočit , jen protrpět . Připadá mi to , jako kdyby vývojáři chtěli využít potenciál tehdejších počítačů a konzol a namísto textu který je nutno odkliknout po přečtení , dali natočit filmečky s profi jezdcem .
Namísto těchhle blbostí mohli autoři popracovat na jízdním modelu aut ovládaných počítačem , který je bohužel odlišný od hráčova . Přišel jsem na to tak , že se mi nezdálo chování stejných modelů aut ( Audi A4 , Opel Vectra ) protivníků na okruzích jako Hockenheim či Donington . Protivníci mají naprogramovanou odlišnou fyziku svých vozů v porovnání s hráčovou . Například pravá zatáčka 90° : zatímco já musím dodržet správné nájezdové a výjezdové úhly a rychlosti , protivníci nikoliv a klidně si jezdí středem tratě! kde v pohodě drží stopu a zrychlují tam , kde by měli jít (a kde bych já šel) do přetáčivého smyku . Co je horší , takovéto nefér chování mne nutí používat prostředky jako schválné bourání do protivníků v zatáčkách a vytlačování z trati , za které bych měl být penalizován . Po prvních nárazech se z motoru začne kouřit a po dalších může být auto na šrot .
Co se týče nevyváženosti hry , spočívá v tom , že jedna její část se hraje báječně , auta se chovají uvěřitelně a závody jsou napínavé . Druhou část jako kdyby vyráběl jiný tým vývojářů , je zbytečně obtížná (100+ opakování k dosažení postupu) .
Další věcí , která mne nemile zaskočila , je chování Mercedesů SL 55 AMG a SLK 55 AMG . Oproti skutečným mají slabé zrychlení , dosahují nízkou maximální rychlost , jsou neochotné zatáčet a mají extrémně dlouhou brzdní dráhu . Protože jsem v těchto modelech ve skutečnosti nejezdil a nevěřil jsem , že jsou to auta s tak slabými výkony , podíval jsem se na všechny dostupné recenze SL (K) 55 AMG . Podle mého očekávání , v recenzích byly oba modely hodně nadprůměrné a to i v testech se zaujatými Brity typu Jeremy Clarkson . Vypadá to , jako kdyby autoři byli vůči těmto modelům zaujatí a naprogramovali je jako nepoužitelné šroty se kterými je utrpení jezdit , zatím co ve skutečnosti je tomu naopak .

Pro: místami je to docela zábavná závodní arkáda, chytlavá, strhující

Proti: hra jako celek je co se obtížnosti týče extrémně nevyvážená; hráč má zcela odlišný model chování aut než protivníci; Mercedesy SL a SLK 55 AMG jsou ve hře nepoužitelné

+14