Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Vyloucit se neda temer nic a to je prave ono. Sci-fi je v podstate jen predstava budoucnosti. Jednoduse vsechno co neni ale muze byt a tyka se to technologie je sci-fi? No nekdy to tak skutecne plati. Treba sci-fi je, ze zitra zapnu pocitac a konecne se mi grafika rozhodne zobrazovat spravne.xD

Tahle diskuse je sice zabavna, ale nikam nevede. Fallout je sci-fi ano, to priznavam, ale nebudu ho nazyvat sci-fi, kdyz tu mam konkretnejsi vyraz, ktery ho automaticky oddeli od te ostatni sci-fi. A tak jsem to proste myslel. Post-apo vs ordinary sci-fi production.
NateLogan: tak si srovnej vojenskou techniku za dob Staré republiky (KOTOR), v době Obchodní federace a v době Impéria, jehož kráčející tanky jsou pravděpodobně tím nejhorším bitevním prostředkem, který se kdy v historii galaxie "far far away" objevil. Pochybuji, že TOR by to mohl nějak výrazně "narušit" - není totiž co.

A nemyslím, že na tom nese vinu stáří filmu, ale spíše fakt, že Lucas při tvorbě univerza (kdy Obchodní federace dostala v Ep1 rychlé vznášející se tanky) věděl, že tyhle blbosti se ve fantasy pohádce prostě neřeší :-).
Věda ve SW je, i ten pokrok tam je a to docela značný, ač vleklý (i když zdá se, že SW:TOR od BioWare tohle všechno zničí). Jen se to prostě bere jako fakt, součást prostředí a vše se zaměřuje na ty "fantasy" prvky (síla, Jedi Order atp.) a tu "pohádkovou" výpravu. Ale jedno se jim musí nechat: Vysvětlení pod-světelných viditelných laserů, doména většiny béčkových sci-fi zcela odporující fyzikálním zákonům, zdejší "laserové" zbraně totiž střílejí plasmu.
Elfian: a mohl bys na tu vědu v SW ukázat? Svého času jsem se tu o tom někde rozepsal (jak by bodlo hledání v dikusích!); krátce a dobře - SW naprosto postrádá vědu a za tisíce let existence Republiky se technologie snad vůbec nemění (a tisíc let ve vědě - to je opravdu velké moře času pro několik desítek technologických převratů); hvězdné lodě a blastery samy o sobě opravdu sci-fi nedělají (jako nutně nedělají fantasy koně a meče), navíc i příběhy mají hodně blízko právě k těm pohádkovým/fantasy/mytologickým (ostatně za všechno mluví přítomnost Síly a Rytířů Jedi).

Fallout naproti tomu dle mého sci-fi je. Byť s určitou nadsázkou, ale přinejmenším v jedničce hraje technologie zásadní roli (vždyť coby atomová bomba vlastně stála na počátku celého toho světa - nedovedu si představit silnější důkaz pro sci-fi).


edit - marwel: jen ještě ohledně těch nesmyslností - podobně asi svého času reagovali lidé na "výmysly" Julese Vernea... Ani nechtěj vědět, kolik věcí nadhodil. Snad i ten Star Trek taktéž inspiroval výrobce spotřební techniky.

Jako asi se tomu nebude říkat "hyperpohon", ale vyloučit budoucí existenci něčeho takového bych se tedy neodvažoval.
Science-fiction neboli vědecká fikce. Fallout i SW jsou vědeckými fikcemi. Otazkou je pak jen jestli člověk ma rad lasery nebo postapo. Oboje je scifi akorát jinak zamerene. Co se tyče spojováni těchto žánru tak se to hezky povedlo Franku Herbertovi v Dune. Výborná knížka ale hry na prd:)
To ani svetelny mece nejsou vylouceny. A SW je vic sci-fi nez Fallout. Alespon pro me. V SW neni nic normalni, Fallout ma sem tam nejakou tu serepeticku z budoucnosti, ale vesmes by se to dalo povazovat za pritomnost. Nejake ty laserove pusky, energozbroje, bojovy roboti a tim to hasne.
Tak pozor, světelné meče jsou ze Star Wars a SW jsou spíš pohádkou něž sci-fi, pohádnkou, která vystřídala středověk za "space opera" prostředí... A hyperpohon, respektive cestování hyperprostorem není nereálné nebo spíš není vyloučené.
Staci vytahnout to nejznamejsi. Svetelne mece, hyperpohon, .. Ale to jsou jen detaily, vetsinou jde o celkove provedeni a casto je to znat v textu/scenari. Smesne pusobi vetsina veci na filmovem platne. Horory predevsim, fantasy (tech se ale bohudik prilis netoci), sci-fi..

Ano ma brak vetsi prevahu. Taky mas fantasy her ku sci-fi 10:1. Fantasy se vetsinou delaji RPG a tam je holt vetsi prostor pro to to podelat. Sci-fi se casto delaji FPSka.
Což o to, fantasy, proč ne? Ale musí být originální, jako třeba Witcher nebo Arcanum. Ale takový to fantasy plný standartních elfů, trpaslíků, trollů a s tuctovou zápletkou (jedině mocný meč / krystal může zachránit svět před zánikem), to je katastrofa. Jednak takovejhle fantasy koncept vymysleli před tisícema let už před-křesťanští vikingové a druhak komu by záleželo na zničení světa??
Sci-fi je celkove takove pochybne. Fantasy si bere inspiraci ze stredoveku, sci-fi bohuzel casto pusobi az smesne a nesmyslne.

a btw. sci-fi a post-apo je pro me neco znacne odlisneho. star wars vs. fallout.
To bude tím, že fantasy žánr se drží už hodně starých vyjetých kolejí. máme tu elfy, trpaslíky a další havět, boj dobra a zla, DaD pravdla atd. Jen málo fantasy her/filmů/knih vytvoří skutečně originální svět/příběh/postavy... Kdežto sci-fi v podstatě nic takového nemá (mno, skoro) a vytvoření fungujícího, uvěřitelného a zajímavého světa dá mnohem více zabrat.
Většinou se právě jedná o tituly značně pochybných kvalit... Ale sci-fi holt není tak atraktivní (resp. je mnohem těžší ho udělat atraktivní).
Ano, ve fantasy vychazi mnohem vic RPG nez post-apo a vetsinou se jedna o tituly znacne vyssich kvalit.
No ale ten příspěvek jaksi o tomhle vůbec nebyl :-)
(BTW vaše chyba, připravujete se o spoustu výborných her)
Tak ja mam rad oboje. Ne nadarmo je mou top trojkou Fallout 1, 2 a prave Baldur's Gate 2. Ale jednoduse receno mam k Falloutum a post-apo mnohem silnejsi vztah.
Přesně tak. Spoustě lidí nevoní fantasy přičemž post-apo (sci-fi) milují a naopak. Mě například nikdo nepřinutí zahrát si Baldur's Gate a i s Dragon Age to vidím černě.
Falloutum se nemuze zadne fantasy vyrovnat.;) DA se muze vyrovnat maximalne Baldur's Gate a i to by byl heroicky vykon.
A proč? Vždyť máme spoustu moderních enginů... To vůbec není o technologii ale o schopnostech autorů a hlavně o preferencích distributorů. Distributoři se snaží tlačit akčnější RPG, protože ty jsou cílené na větší skupinu hráčů. Pokud bude Dragonage aspoň z části tak dobré, jak se o něm píše, mohl by se starým Falloutům vyrovnat.
MCZ: Technologie me nezajima ja beru fakta. Myslim si, ze solidnim pokracovanim by byl dalsi poradny post-apo pribeh v grafice Tactics. Tactics totiz stale vypada jako Fallout, ale zaroven je docela detailni.
marwel: taky to nebylo demo, ale "tech-demo" (které navíc vyšlo na veřejnost až po pár letech a tudíž již bylo technologicky zastaralé).
marwell: Proč by také vyráběli RPGčka, když je to mnohem náročnější na přípravu světa, příběhu atd. Navíc většina distributorů nebude riskovat neuspěch a finanční pohoršení a rači spíchnou levnou střílečku. A proto ted vznikají kraviny jako Fallout 3, Fable...

Elfian: :D
Elfík: Zarputilý onanista nad "famózním" dílkem Fallout 2 nedokáže připustit, že na pokračování sáhl někdo jiný a odhodlal jít jinou cestou. A hlavně všeobecně známá věc, že Fallout 3 nemá s Falloutem nic společného tě přivede rychleji do extéza, než nějaké to brko. A mimochodem, opravdu rád svlékávám mrtvá tělíčka žen a posléze do nich strkám virtuálním mečem, ale co si budeme povídat, jsem rád, když ještě trochu žijou.

Pivo: Hádat? Ani náhodou, na tebe nemá.
Pooky: ty se už nemůžeš dočkat, až budeš svlékat mrtvá tělíčka nájezdkyň a mlátit do nich heverem co?
Zřejmě máš v kompu dětskou pojistku, a tak to prostě nikdy nespustíš;)
Elfian: Pokud by to šlapalo jak má, tak mi to co si právě napsal naprosto vyhovuje ;)
Cobra: Presne tak, Bioware, Obsidian, Bethesda a jampka s jejich JRPG, end. Vetsina dalsich studii je posrana z tvorby RPG a jedine na co se zmuzou je nejake akcni rpg ala Diblo.
Prostě RPG jak se dělali se již dělat nebudou. Vývojáři jsou přesvědčeni, že je nejdůležitější namakaná grafika, obrovská plocha ničeho s něčím, všecky ženské NPC měly kozy jak vozy a vosí pas a šli svléknout do spoďárků, každému šlo ustřelit cokoliv i prakem a lentilkama a to pak ještě rozmlátil páčidlem, no a pak nějaký příběh, na kterém nezáleží, protože tady je sex, násilí a skvělá grafika.

Já to vzdávám - funguje mi to jen, když dám strašně nízkou vzdálenost, zřejmě si to neruzomí s mojí grafikou. :-/
To už dneska dělaj RPG jen tihle tři zoufalci (Bethesda, Obsidian, Bioware)? Licenci by mohli koupit nějaký Japonci, třeba by to pomohlo :-)
Doufám že se bavíme o originálu.
Čti:Měl sem podobnej problém s padání hry na začátku. Dlouho sem scháněl rady, patche a nic nezabralo. Zkusil sem odstranit z ​(dokuments​\my games​\fallout 3​) sejvy, vymazat celou složku a spustil hru znova, kupodivu nastartovala. Pak už sem jen minimalizoval, nakopíroval sejvy zpátky a nahrál pozice. Už to šlape paráda. Takže problém s padání hry je někde mezi sejvama

Zdroj:Czech Computer

Pokud něco najdu,postnu.Hledej taky.Triviální šach mat:Do google Fallout 3 padá :D
Měl jsem K-Lite codec mega pack nejnovější a zkusil jsem je kompletně odstranit - nepomohlo (respektive dřív se sekla hra a pomohl jen tvrdý restart, teď to duělá to samé, ale navíc hodí onu hlášku a v pohodě se dostat do woken)
marwel: co jsem po různu slyšel od lidí, co četli dokumenty o Van Buren, byl původní F3 hodně slibný.
Prostě se s tím musíme smířit - žádné pokračování Falloutu by nebylo 'dobré'. A to ani od samotných Black Isle na stejném enginu. Jednoduše Fallout má už svá nejlepší léta za sebou a teď je to jen cenná obchodní značka, ze které se bude snažit Bethesda vymlátit co se dá.

Bioware narozdíl od Bethesdy zkoušejí alespoň nějakou tu malou změnu. Mass Effect je sice hodně podobný Kotorům, ale má vlastní svět, vlastní příběhový podklad, vlastní ovládání. Stejně tak Jade Empire, který je hodně odlišný svým bojovkovým přístupem. Bethesda dělá jen TES a teď k tomu ještě Fallouta no.
"Nedokaži si představit, kdo jiný než Bioware by udělali lepší pokračovaní Falloutu"
Nedokážu si představit, že by Bioware udělali pokračování Falloutu. Bethesda nebo Bioware - prašť jako uhoď. Sice se v přístupu liší, ale každá ten svůj omílá pořád dokola. Hmm, Bioware je asi v tomhle horší - tam má to omílání navíc ještě sestupnou tendenci...

Ad Bethesda - jsem zvědavý, na co svůj ES skafandr příště napasují - že by Oblivion 4 - Hell on Earth? No, ona se nějaká osvědčená licence jako filler mezi ES nejspíš najde.
Možná jako přes kopírák, ale nikdy nízkých kvalit.;) Nedokaži si představit, kdo jiný než Bioware by udělali lepší pokračovaní Falloutu, které by si ale stále udrželo atmosféru starých dílů. Obsidiani, kteří pracují na New vegas, jsou známí svou inspirací v dílech Bioware, takže New Vegas bude takový, jako by to dělala méně schopná část Bioware.xD
Od Bioware radši ne... Uvidíme, co předvedou s DA:O, ale jejich hry před tím byly skoro jak přes kopírák, jen pokaždé v trochu jiném prostředí...
proste by to chtelo fallout od bioware, ale to uz bych bral radsi neco s upirskou tematikou jako vampire masquerade , ale cetl jsem ze se chteji vratit k jade empire... to se mi osobne moc nezamlouva :/
Chtělo by to herní reinkarnaci Falloutu :D Tentokrát pořádnou. Uvidíme, co ukáže New Vegas...
Chtělo by to herní reinkarnaci Mad Maxe, tedy ne přímo jeho, ale něco na ten způsob.