Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Chrizofilax: Mě přijdou Fallouti (nehrál jsem jen jedničku) vůbec docela neosobní série. Jinak ale pravda, trojka to zahání do extrému.
Podle mě je to oproti prvním dílům slabý odvar. Vše se mi zdá takové neosobní a člověk se ne a ne vžít do děje. Ze zbraní a perků se stala fraška takže vývoj postavy jde během hraní naprosto mimo člověka. Kde je ten požitek z nové úrovně a zábavné dialogy? Tahle hra je silně přehodnocena.
Poslední DLC jsem nehrál,ale předešlé jsou spíše o akci+pár nových zbraní.Mě to teda nenadchlo
Zdravím. Jsou datadisky ke hře rozvíjející děj (úkoly, informace), nebo jde spíše o akci a vylepšení po té technické stránce? Přijde mi, že hlavně poslední dva jsou spíše o akci.
No vzhledem k území by radiace mělo být snad všude stejně, ale tak je to hra. To, že v kráteru je více radiace slouží spíše k tomu, aby si člověk řekl: "Přímo tady bouchla bomba, takže bacha". Musí to být něčím výjimečné, ne?
Ono ve Falloutu 3 je spousta nelogičností... Například to, že svět vůbec neodpovídá rozvoji technologií, ke kterému došlo mezi prvním a druhým dílem. Skoro to vypadá, jak kdyby mezi dvojkou a trojkou byla další válka (nebo dvě).
Zvláštní taky je, že všude radioaktivita opadla, ale v kráteru po bombě u Army Depot nebo na náměstí před VaultTekem je radioaktivity spousta.
Aimlez: Jo, no. Průběh takové soudu by mohl být zajímavý a odhadnout dopředu, kdo vyhraje, by bylo těžké :-)

Kubulus: Jo, to bylo jen ze srandy s tím Memfou.
A k té radioaktivitě. Není už 200 let po válce a v takovém případě už by měla být radiace trochu nižší? Já si teď nejsem jistý, ale tak mě to přijde v klidu. Ale jo, mutace by se šikla a možná by to zvětšilo pro někoho zábavnost.
Pivo: Jo, to vedou a taky se vyhrávají díky úplným hovadinám. Takže bych se mohl vždycky vymluvit, že jsem nemohl tušit, že nejseš vymakaná AI, ale opravdu člověk :).
Kubulus: protože tě beru za někoho, kdo píše slušné komentáře, musel jsem reagovat. číst něco, co nedává smysl (jak po stránce obsahové, tak slohové) zrovna od tebe, to mě trochu zmátlo. nejprve jsem myslel, že jsi na něčem ujížděl, ale když vidím, že jsi to myslel vážně...
Pivo: Sakra chlape, z tvého komentáře až jako by volalo, že mě kvuli OT Memphis nějak otravuje, ale já to řekl jen tak, jelikož jsme se bavili víceméně mimo mísu.

Heh, mne tedy zrovna přijde, že na to že je to po atomové válce, tak je tam radioaktivity docela málo. Vlastně to funguje jako v každé jiné "neradioaktivní" hře a já naivka si myslel, že pokud se tam budu moc dlouho opalovat, trochu zmutuju, či zaznamenám nějakou podobnou reakci. Nestalo se.
Tak ty komentáře beru na zabití času. Napíšu, co si myslím, když se mi chce. V poslední době si zahraju, ale už se mi moc nechce psát.

Kubulus: Myslím, že jsou tu horší uživatelé než jsi ty, tak tě Memphis nechá na pokoji :-)

Aimlezz: Asi tak nějak. Ale kdybych byl moc velký srandista, tak i u soudu, ale to by mi za to asi nestálo :-) Hlavně v USA se prý vedou soudy kvůli úplných hovadin.

A k falloutu 3 - Ty vole, jsem si všiml, že je to míty i trochu násilnější. Tam občas vyletí bulva a mozek nebo lebka, když někomu ustřelím hlavu. A pak jsem četl něco v Pipboyovi a tam něco ve smyslu: Jak někoho zabiješ, tak bude na kaši a na tom střeva a oči. A pak tam napsané doslova "Sranda jak sviňa". To mě celkem pobavilo.

Jinak je to celkem fajn, zatím tam chodím jak lama, úkoly asi všecky nepoplním, ale na příběhovou linku zatím kašlu a zkoumám, dokud to nepřestane bavit. Pak se vrhnu na příběh, ať už to mám za sebou. Svět je opravdu udělán dobře a jde vidět, že je po katastrofě, akorát to na mě působí divně, protože se radši cítím ve světě, který není radioaktivní a zničený.
Vyhýbání se kriritce by myslím nemělo být účelem :-) Je dobré, když má někdo svůj vlastní názor, ale měl by být aspoň trochu konzistentní (nebo aspoň jeho formulace).
(Vyjadřuju svoje názory jinde, psát recenze sem mi přijde jako ztráta času. Podle mě by tu bohatě stačily Klady a Zápory.)
Cobra: Je pravda, že nevyjádřit svuj názor není vždycky zrovna naškodu. Občas se tím vyhneš kritice.

Edit: Abych nenaštval Memphise tím že jsem hluboce v OT: Fallout 3 je jako docela dobrá hra. Ale na předchozí díl nemá :-)
Cobra: To by "opět" moc nefungovalo. Co byste pak vy ostatní dělali, když by se schvalovali komentáře pouze mne :D
Což mě vede k závěru, že by i komentáře měly podléhat schvalování :-) Ale vzhledem k tomu, že u her to taky moc nepomáhá (teda kromě duplicit), asi to nemá smysl...
Pivo: Hezká řeč :-)

Osobně se při vzpomínce na tuhle diskuzi jenom usměju, takže to beru s klidem. Asi mám nějaký štěstí, ale každýmu komentáři který jsem tu četl, ať už byl sebeblbější jsem rozuměl, a tak jsem neměl zapotřebí popichovat jeho autora ani ho nominovat na "nesmyslný".
Popkec: Musím se Kubuluse zastat ohledně spoileru. Ta věc nemá prakticky žádný dopad na děj a uvidíš to v prvních deseti minutách z celkových 40 hodin hraní. Já bych to za spoiler ani nepovažoval, důležitá je pro mě zatím ta herní část a ne začátek v nějakém blbém Vaultu, i když to není blbě udělané.

To, co napsal je jen nastínění příběhu - to je pak spoiler, že Paynovi zabili jeho rodinu a ty se mstíš. Není to spoiler ;-)

Ten útěk má své kouzlo, když to hraješ, ale nic, co bys nemohl dopředu znát a něco více ti to z příběhu vyzradilo.


EDIT: Aimlez: Jo, kdysik jsem psal komentáře divným způsobem a často se mi stává, že dohraju hru, mám dobré vzpomínky, ale pak hra postupem času upadá do průměrnosti a narážím na další hry, které jsou i lepší a tak upravuji hodnocení a nesouhlasí trochu s komentářem. Napíšu komentář, to co je ve hře, jestli je to kvalitní - snažím se psát objektivně a pak dám subjektivní hodnocení. Ale cenu jsem nevyhlašoval a nemám žádný patent na tuhle cenu a ani nesouhlasím, aby někdo dostával tuhle cenu, která by obsahovala můj nic. Taky bych tě mohl zažalovat :-)
Kubulus & Popkec:
Tak v takom prípade dosť to číslo stráca hodnotu, už aj tak je nepríjemná inflácia v tom, že ľudia dajú 70% podľa nich priemernej hre....ak je nejaká hra zlá a predsa ťa bavila, tak musí mať dôvod prečo ťa bavila, nie? tým pádom to má nejaké +, tak je logické hodnotenie, lenže ak ti hra príde naprd a hráš ju a baví ťa (aj keď nechápem vďaka čomu, ak sa človeku proste nepáči a v zábave je menšie zlo čosi ako masochizmus) a dáš jej 80%, tak automaticky každá hra ktorá ťa bavila, ale nebola tak zlá/blbá asi musí mať viac percent, nie? to je potom fakt divné...
50% 80% 95% 70% 30%...
Chtěl bych to taky někdy zahrát.Počkám až bude součástí nějakýho ženskýho časáku..vlasta,květy,nebo že by v ABC za 49,- ? :D
Ale člověk se spíš má rozhodnout podle sebe,že.
Příklad: Wolfschanze je pravděpodobně nejhorší hra na pc, je plná chyb, bugu, AI je příšerná a hratelnost katastrofální. Přesto mě ale bavila a 2x jsem ji dohrál a tím pádem místo 10% jsem jí dal 80%. Myslím že Kubulus je na tom s Fallout 3 podobně

"Když tu vtom, útěk z Vaultu, osobní potyčka s jeho podivným správcem a rozloučení se s nejlepší kamarádkou" jo a mimochodem díky za spoiler :/
AiMLEzZz: Je mi docela šumák, na co začínám aspirovat.

Garret: Dobře, ten komentář je nesmyslný.
Cobra: "On" má jméno. Ale magor jsem, o tom žádná. ;-)

Pro ujasnění - 80% mi prostě přišlo jako adekvátní čísílko, v DNEŠNÍ době je to jedno z nejlepších RPG. Je to možná slabota, ale já nijak mezitím nehrál nic moc lepšího, takže už jen za to dávám to, co tam je. Nejde říct co mě na ni bavilo, protože to sám nevím :D. Asi je dneska krize a RPG her neni dostatek, takže se spokojím i s tímhle.
Nejdřív napíše, že hru dojel čtyřikrát, pak že je to vopruz, pak že se mu líbí, pak zase že nelíbí. Napadá mě jediné: "Tak jsi magor nebo co?" :D Asi schizofrenik...

Mimochodem, Oblivion má začátek prakticky stejný, takže Bethesda zdaleka nepoužila nic experimentálního ani nového, jen okopírovala osvědčený systém ze svých starších her, natáhla ho a přidala pár nových prvků - dospívání.
no ono to dosť naznačuje masochizmus :D

+ ak si myslím, že hra je sračka, tak jej logicky nedám 80%, ak ma hra baví a po stránke čo ja viem scenára/technológie/herných mechanizmov ju nepovažujem za dobrú, tak sa to tiež odrazí na hodnotení a hlavne ide o to, zvýrazniť čo sa mi páči na tej hre, ak mám z nej dobrý dojem (a 80% = viac než dobrý dojem).
Fallout 3 se mi líbil, to je pravda, ale že ta hra je mizerná, to je taky pravda.

Technické zpracování je úděsné, hratelnost mi nesedla, pohyb hrdiny je ještě víc debilní než v Oblivionu atd. Shrnutí - ta hra je sračka - to ale neznaméná, že se mi nemůže líbit a pobavit mě.
Tiež nechápem, najprv to vychvaľuje, akurát sa mu nepáči pustina a potom tam dá zrazu výčet, ako keby ho to vôbec nebavilo a a považoval to tak za 50% hru, čo sa týka hodnotenia.
"Celkově se mi Fallout 3 líbil. Není dokonalý, obsahuje mnoho chyb jak technického, tak i herního rázu a dokáže způsobit nepříjemné problémy. Navíc mizerná hratelnost a grafika..."

Kubulus: vůbec ten tvůj koment nechápu. Napíšeš, že se ti líbil, ale v další větě přihodíš "mizernou hratelnost"...?!? A jaké "nepříjemné problémy" může Fallout 3 přivodit?
Právě mi došlo, proč mi přijde svět Oblivionu a Falloutu tak statický a Gothic 3 podstatně živější. V Bethesďáckých hrách totiž NPC stojí/sedí/leží a jednou za čas se dojdou postavit/posadit/položit někam jinam. Ale v Gothicu 3 pořád něco dělaj. Přestože těch animací taky není moc, je jich víc a střídají se častěji. Navíc jsou NPCčka v mnohem větších koncentracích na menším prostoru, takže se zdá, že svět žije.
I ta zvířata se chovají jinak...
Pivo: Opuštěnej svět? Jako jo, je tam sucho a všechno je to rozmlácený, ale jinak je to něco na každým kroku...
Garret: Češtinu už mám a hrát se to snažím jakžtakž "normálně" :-)
Jinak jsem se ze začátku musel zorientovat, jsem na mapě neviděl to místo, kam mám jít resp. jsem to úplně nepochopil a toulal jsem se po krajině, teď už vím, že mám nějaké vedlejší questy a pomalu se orientuju, jen si musím zvykat.
Pivo: podle seznamu tvých dohraných her je Fallout 3 trochu jiná liga, tak si počkej na češtinu a nehraj to jak omezenec.
popkec: Ano, to je. Jenze Fallout 3 je na tom stejne a k tomu ma malej svet.xD Krom toho v F3 jsou i lokace, kde nic neni. Napr. ty veze na SV.

Hmm, tak mozna proto je Fallout pro mnohe zabavnejsi. Tam ani deset lokaci neni dohromady.xD
Svět až zas tak malý není,jde o to,že tam jsou dvě města(spíš jedno,river city se ani jako město brát nedá).A tak málo questů jsem snad v životě nezažil
No svět jsem ještě celý neprozkoumal, ale docela se mi líbí ta postapokalyptická atomoféra, i když je taková nudná a na moc nenarazíte. Pak vrazím do nějaké velké budovy, všechno roztřískané, najednou nějaké divné zvuky a já zjišťuju, že si to tu oblíbila skupinka divokých ghůlů. Pak jdu do "sámošky" a ta pověšené mrtvoly a osídlené to tam má jakýsik gang nájezdníků. Nebo za mnou běží malý kluk a začne mi něco vykládat a pak jdu zase prázdnou krajinou, ale dobře vymodelovanou. Hudba dokáže navodit tu atmosféru. Monstra celkem kvalitní, jak by "mohly" vypadat.

A to co se mi zároveň líbí, tak se mi i nelíbí - ten opuštěný svět :-) Ale bez toho by to nešlo.
marwel: Jenže oblivion je po chvíli pořád stejný a po deseti jeskyních mě už přestalo bavit do nich chodit a lezl jsem tam jen v rámci úkolů
Konecne bych ho mel okomentovat, preci jen uz je to docela dlouha doba co jsem to dohral (rok). Co me na nem hodne stvalo je svet. Svet je nudny, maly. Za 40 hodin jsem prosel cely svet. V Oblivione mam po stu hodin sotva 20%.
Sice prd vím, co tam robit, ale hra mi dokázala navodit atmosféru post apo, jak jsem doufal, že to dokáže v tom lepším případě. A navíc mě to zabíjení zmutovaných mravenců, bloudění a prozkoumávání začíná i celkem bavit. Těžko říct, zda to vydrží do konce hry, ale po třech hodinách hraní jsou dojmy celkem pozitivní. Snad jen na něco si musím zvyknout a něco působí komicky (občas pozlobila fyzika ve hře), ale prostě to baví, no.
marwel: Fallout je zkrátka takové přízemnější post-apokalyptické sci-fi :-)

MCZ: Malý rozdíl mezi Old rep. a novou filmovou trilogií se dá vysvětlit obdobím temna, které nastalo někde mezi těmito časovými body (právě tohle nejspíše nabourá SW:TOR). Ústup od vznášedel a podobné technologie nové trilogie ve staré trilogii může mít také mnoho příčin (jsou levnější - rozpad senátu nejspíše zdecimoval veřejnou ekonomiku republiky v kombinaci se stavbou hvězdy smrti vedlo k šetření i u armády). Sakra, vždyť Lucas si vždycky nějaké vysvětlení připraví. Koukněte třeba na vývoj armády v SW: centrálně řízení droidi > droidi s AI > klony > klasičtí vojáci (dobře placená práce v době úpadku republiky), důvody jsou snad jasné. Dokonce si i ošetřil problém zvuku ve vesmíru :D