Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Lehce úsměvné. Viděli jste jen pár ukázek enginu, ale máte všichni jistotu, že by to byla totálně čupr hra. To jako Troika nešlape vedle? A co Greyhawk: ToEE?
Tak kdyby to celý bylo jen v rovině "kdyby na tom Troika dělala", tak je to ok, ale KURVA!!! Troika dělala svojí vlastní postapo hru, takže to má spíš být "kdyby to Troika dodělala"...
jablek: no zrejme by to bolo mierne zabugované a na súboj by kydali všetci konzolisti, ale všetko ostatné by bolo skvostné. Myslím si, že časy kým fungovala Troika a predtým Black Isle bol golden age pre RPG.
To hej, po vydaní VtMB sme na jednom fóre viedli úvahovú diskusiu o tom, aký by bol Fallout spin-off z pohľadu prvej/tretej osoby. Seems like ages ago. :)
kurva no tak koukam, že kdyby to dělala Troika, tak se asi teprv máme na co těšit...škoda :)
Ebb: Dobré vědět. Díky.

HEX: Pořád lepší kvalitní a hratelné RPG, než graficky vypilovaná slátanina.
Say: Obsidian nerobil F1, a k dvojke tiež len privoňal. Skutoční developery Fallout 1 2 prešli neskôr do Troika Games, to vrátane programátorov, designérov, grafikov atď.

Fallout 1 bol v réžii Timothy Cain (Troika), art lead bol Leonard Boyarsky (Troika), hlavní designery: Anderson (Troika), Platner (prešiel do Blizzardu po rozpade), Decker (Troika), Suinn (prešiel do Turbine Entertainment)

Fallout 2: producenti: DeMilt (EA Games neskor) + Uquhart (Obsidian), lead design Reynolds (Troika neskôr obsidian), Timothy Cain (Troika), Chris Avellone (Obsidian) lead programator Jones (Troika), art lead: Boyarsky (Troika).

Mena čítam z oboch manuálov.
Jestli to chceš brát takhle, tak Obsidian (když ho smíchám s Black Isle) nikdy vrcholu nedosáhnul. Už ve Fallout 2 předvedl jen kde je jeho silná stránka. Vzít práci někoho jiného a v krátkém časovém úseku dodat její pokračování (jediná vyjímka může být Alpha Protocol, ale tam je ta podobnost s ME hodně velká, jen prostě není "oficiálně posvěcená"). To je pak po RPG stránce kvalitní, ale po technické stránce hodně nedodělané.
Bethesda dosáhla vrcholu dávno někde mezi Daggerfallem a Morrowindem. Bohužel bych řekl že u Obsidianu to bude podobné někde mezi F1 a F2 (s tím, že teda pár nových lidí mají ale část už tam zase není) tož těžko říct.
Obsidiání přístup je obecně na hony vzdálen Bethesdímu, který mi nikdy moc do noty nepadl. Takže v tom vidím to, jak měl být F3 udělaný v prvé řadě a ne jako spin-off. O to krutější bude bethesdí ostuda, když malý fracek natrhne svému staršímu bratříčkovi ři... prdel.
Tak to by se mi libilo, kdyby to byla pravda, co se tu pise... Bohuzel ale z tech screenu, ktery jsem mel moznost videt, ten F3 tak moc sala, ze nevim, jestli se NV dokaze dostat z jeho zapachajiciho stinu...i kdyby byl ve vysledku kvalitni. Budu ale verit, ze jo :)
Přece jen je to hlavně o těch lidech, co na tom makaj...takže možný je všechno.
HEX: Voala.

Výcuc:
While he played the four hour-long demo, he first believed and feared that New Vegas would be another copy of Fallout 3. Nevertheless, the more he played the game, the better it get. According to him, the game is very deep : the quests are well-written (better than FO1&2's !), the characters and dialogues are pretty good, and so is the music. The Repcon Quest was deep and complicated and could be solved in numerous ways. For instance, you could manage to set every group (cultists/Nightkin/ghoul sniper) against each other and end up in a general fight.
To si nemyslím. Oni už tak nasadili vysokou laďku, takže jejich boj.

jablek: Jakýsi recenzent, co je milovníkem původních Falloutů a F3 dal 4/10 hrál snad demo (nebo jak se tomu říká) a tvrdil, že okopírovaný F3 rozhodně čekat nemáme a v celku z toho byl nadšený. Tož nevím.
Já předpokládám, že to bude lepší než FO3 (hlavně pro rpg fana), ale hodnocení v recenzích to bude dostávat o dost nižší.
Ja docela verim, ze se to zlepsi oproti F3, ale rekl bych, ze ne moc zasadne. Pocitam s pozitkem srovnatelnym s tretim dilem, tedy celkove ne az tak hrozne, ale podruhe si to uz nejspis nikdy nezahraju.
to jsem teda těžce zvědavej, jestli se tady od trojky změní něco k lepšímu. Určitě bych si to přál, ale moc tomu teda nevěřim :/
Tulareanus: Nope. Ty hlášky byly bezkonkurenční! Nevzpomenu si přesné znění, ale to co valili NPC po střelbe mezi nohy nebo do hlavy v závislosti na pohlaví mě někdy kvalitně rozsekalo=) I tohle k Falloutu patří.

HEX: Naštěstí je tu ten modding. Já vím, ten pocit vanilly tam už pak není, ale...
Hex: Njn, ale tak až na nohy a oči tie ostatné časti neboli na gameplay tak podstatné, ale inak beriem.
A jedna z nejdůležitějších věcí, zaměřování jednotlivých částí těl, na seznamu úplně chybí.
Bodkin: to by som netvrdil, dalo sa využívať budovy a prekážky ku krytiu, prípadne okrádanie nepriateľov pred napadnutím o zbrane/náboje, stealth, ukecávanie, prebehnutie, dávkovacie zbrane a boj na blízko, sniperenie z diaľky, to je podľa mňa celkom takticky pestré, netvrdím, že je náročné to takticky vykonať, ale takticky predsalen znamená, ísť na problém logikou a nie reflexami. :)
Bodkin: V rámci FPS snad, ale v rámci Falloutu už ani moc ne.
Teď myslím, že hledáš něco tam, kde nic být nemá.

VATS mi nikdy nepřišel jako nástroj k taktizování, ale spíš jako taková poslední pomoc. Nikoliv prostředek (jako např bullet time v Max Payne).

Taktizování je o tom, že se poplížíš/omrkneš dalekohledem, v rámci počet nepřátel/vzdálenost zvolíš zbraně a buď zahájíš palbu, přiblížíš se nebo najdeš si lepší sniper platz... To je ta taktizace která chybí i většine tradičních FPS a má ji jen málo her - DE (H&D2, OF - ale ty jsou na to vyloženě stavěné)
Bodkin: No jasně, chtělo by to pak nějak vyladit, jen uvažuju. Prostě taktizace v boji téměř nulová (čímž se souboje stávají nudné a kompenzují to kulervoucí kamerou - a ona kulervoucí doslovně je). That's the point.
Ach tak, nerozumněli jsme si. Já u F3 vydržel dvě hodiny, odinstaloval a už nikdy nehrál.

No, pokud by měl protivník také VATS, tak proč ne, že. Ale jak moc by tě bavilo, kdyby se hra rázem zastavila a pukla ti hlava?
Bodkin: To je jasné, to bylo i ve F3 (25% je přecijen malá pravděpodobnost). Totiž... Když už spustíš ten VATS, navolíš kam všude ho střelit a potvrdíš to, tak v té chvíli, kdy probíhá combat camera (zpomalené záběry na jatka) jsi nesmrtelný a pokud NPC vůbec stihne vystřelit a trefit se, tak ti to neubere ani život. Kromě toho mi taky vadí, že to nefunguje trošku podobněji jak ve F1,2. Když ti dojdou AB a nááhdou se stane, že se nepříteli nerozprskne hlava, VATS končí a můžeš akorát zdrhat nebo mačkat zběsile myš. Co kdyby v tom momentě NPC získal tah a mohl volit to samé co ty a jak by skončil on, začal bys další kolo s plným počtem AB + ve VATS by byl třeba možný pohyb za AB (alepoň částečně připodobněné starým Falloutům). No dobře, není to úplně ideální řešení (3D tohle moc asi nevyužije, zejména v exteriérech), ale chápeš pointu.
Asi to myslíme rozdílně, protože i v tom gameplayi (nebo spíše právě v něm) je, že se všechno hýbe zároveň a že minout ve VATSu není problém (ten moment jak zachrání toho borca tam a střílí tam po tom plamenometčíku či cosi).
Bodkin: Co teď konkrétně myslíš? Podle gameplay videa to tak moc nevypadá. Jinak... Co jsem odposlouchal:

- 2x více zbraní, než ve F3.
- Všechny půjde modifikovat (zaměřovače, tlumiče...)
- Combat kamera bude dostupná i v real-time soubojích
- Výroba věcí (ammo, stimpacky...)
Já osobně budu takto hrát hned od začátku. Ono kromě těchto maličkostí prý bude odlišný i ten děj, což na druhou stranu poctivce donutí hrát oba módy. A počítám s tím, že fanouškovských modifikací vyleze na začátku mnohem víc, než tomu bylo u F3 (stačí prakticky jen upravit komaptibilitu a trochu doladit) takže zase do vánoc budu mít co dělat. A nebo taky ne pokud mě vanilla natolik překvapí. Kdesi jsem četl, že rozhodně nemáme čekat okopírovaný Fallout 3 (těžko se tomu věří). Ale jedna věc je jasná... Nepřátele ve VATS budou zase nepohybliví (tzn. žádné taktizování) a hráč nesmrtelný=/

SF: Chtěl bys z toho Postal?=D
Ano, hardcore mod je opravdu příjemný (i když kontrolovat jídlo, pití, močení a stolici mě nikdy moc nebralo), ale ten přístup k léčení zlomenin je více než fajn.

Velmi se mi líbí zbraně, nebo spíše nová(?) možnost střelby přes mířidla (jako např Vietcong). To tu hru nakoplo o solidní dávku atmosféry.

Paul: Jen v hardcore modu. Normálně to tak funguje. I ve starých Falloutech to tak šlo.
Co se soubojů týče, tak největší vliv (dost drtivý) bude mít změna účinnosti stimpacků..už nepůjde otevřít pipboy uprostřed boje a uzdravit se na max jako ve FO3, stimpacky budou healovat pomaleji. Jsem dost zvědav jak se to bude hrát.
Aha, tak já si celou dobu říkal, co je tak zajímavého na dalším DLC... a ono to není DLC :)
Vypadá to zajímavě, F3 jsem nehrál, ale chystám se.

Ovšem Hardcore mód vypadá skvěle, jen nechápu, proč takové vychytávky (nutnost jíst a pít (konečně to někde je!!! Zažil jsem to jen v Arx Fatalis) nejsou v normálním módu. Protože pokud jsem to dobře pochopil, tak Hardcore mód spočívá i v tom, že Hardcore budou i souboje...
Mass Effect bola low-res sekanica a kus som prechádzal u známeho, lebo doma sa to nedalo. Nevadí, neponáhľam, časom príde nové železo, ja si počkám.

EDIT: S tým sekaním to vlastne preháňam, sekal mi len záver (Cca posledné dve hodiny) hry a ešte tie decrypt minihry, inak v poho, len nízke rozlíšenie a celkovo grafika, čiže som si tú hru po tej stránke plne neužil a v prípade iných hier sa chcem tomu vyhnúť.
Jedi: Jestli rozjels Mass Effect, tak rozjedeš i toto. Hra poběží na engine F3 a nebude mít ani o píď větší nároky, alespoň to slibují...
OS: Windows 7/Vista/XP
CPU: Dual Core 2.0 GHz
Paměť: 2 GB RAM, 10GB volného místa na pevném disku
Grafická karta: Nvidia Gforce 6 série, ATI 1300XT série miminálně

NateLogan: Yop, na tohle jsem si taky vzpomněl. Začínám být trošku méně skeptický, snad se už i těším=P Btw, není Bethesda opravdu sekundární vývojář?
Opravdu se nebojím, co vypadne z lidí, kteří už dokázali udělat kvalitní fallout hru.
Já se na to těšim, ale bojim se že to bude téměř stejný jako 3ka. Žádný články jsem o tom radši nečetl, nechám se překvapit.