Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nedávno jsem dostal trilogii fallouta, tak jsem to skusil a do prvního dílu mi nejde čeština. Stáhnul jsem si tu odtud http://cestiny.idnes.cz/hry/fallout-1-cu ... w-cestiny-hry_bw.idn zkoušel sem to i nainstalovat někam vedle a ručně to tam přetáhnout, ale furt to mám v AJ. Anglicky sice umim, ale něco mi řiká že angličtina ve falloutu bude trochu složitější, než ta třeba ve wowku :D Nevíte někdo co s tim ?

btw: hraju teď fallout 2 a jsem z tý hry dost na rozpacích. Už jsem zabil ty dva pavouky na začátku a jsem z toho dost v rozpacích je to jako hrát heroes zkřížený s diablem :D
I když nezaútočil, tak jsem ho zabil a řekl bych, že účel to splnilo stejný, protože Killian mi poděkoval a dal mi prácičku.
Tak to vypadá jako bug... Normálně stačí prokecnout Killiana, popřípadě si něco koupit, a pak tam naběhne týpek v červeným triku tuším, plácně výhružku a začne pálit.
Díky, třeba to přeci jen stihnu. Každopádněmám další dotaz, chci se v Junktownu přidat na stranu Killiana a pokud vím, tak by to i jít mělo. Jenže vždycky když k němu do domu dorazí ten zabiják co ho má zastřelit, si jen stoupne ke stolu a nic nedělá. Možná bug, možná dělám v něčem chybu.
Ono jde především o to, že při cestování po mapě světa ty dny ubíhají, zatímco když jsi někde ve městě, tak "čas stojí". Hrát můžes v klidu, ale dávej si pozor na prozkoumávání mapy - je potřeba si trošičku rozplánovat, co kde udělat, aby se tam nemusel vracet. Jinak malá rada pokud tě trápí čas, přestože trošku spoiler: V Hubu si můžeš u obchodníků s vodou objednat karavanu, která prodlouží časový limit o 100 dní. Jenom to stojí hodně capů a ted netušim kolik.
Jak funguje ten časový limit (150 dní)? Zdá se mi krajně podezřelý už od doby, co jsem přicestoval do Shady Shans (za sebou jsem měl jen tu prvotní mapu s krysami) a už tam mi zbývalo jen nějakých 143 dní. Začínám se bát, abych to vůbec stihnul, protože mi jich zbývá už jen 115 a kromě questů a Vaultu 15 za sebou nic příběhovýho nemám.
Staré rány se rozevírají a někdo do nich sype sůl. Proč! Proč jen nemohl ještě vyjít to postapo RPG od Troiky...
Moc hezký rozhovor s Timem Cainem, tvůrcem Falloutu, Vampire, Arcanum etc

kua jak já lituju že teď dělá mmo :(
Prostě spouští boj dřív než ho spustí nepřítel a díky tomu má první tah, během kterého ho nepřítel ještě neregistruje, tudíž lze zase souboj ukončit a zase spustit a tak dokola, když jsi dost rychlej. Tenhle trik se dá zvládnout s jakýmkoliv postřehem, jen s vyšším postřehem je to snažší.
Mimochodem to, že v tom speedrunu uteče Poručíkovi, když ho chce zmlátit, by se dalo taky považovat za menší bug.

Ale i bez využívání těchto triků lze Fallout projít bez boje (ano, zkoušel jsem to). Samozřejmě je potřeba vynechat některé questy a někdy se prostě hodně plížit, případně utíkat. Hra je prostě dělaná tak, aby sis taky občas zabojoval.
Protože jsem hrál s různými postavami a ani s desítkovou AGI a osmičkovou PER se mi nestalo, že by nikdo nestihl vystřelit, natož aby se nestihl pohnout. Takže buď do toho zasáhl patch a nebo je to video divný.

A navíc jsem nepsal "dohrát", ale "projít" ;-)
Nezkoušel jsem to, protože by mne to nebavilo. Ale v tom videu máš celej průběh vidět, máš tam vidět jakou si vytvořil postavu a kam šel, na co klikal, co dělal, takže fakt nechápu že tě pořád baví se hádat o něčem kde nemáš pravdu?
Moznost projit hru bez boje je predevsim vynikajici reklama pro NV. Uvidime jestli to skutecne pujde.
1) Military Base samozřejmě jde projít bez bojů. Je třeba roucho dětí katedrály a nepřibližovat se k poručíkovi (a mít poměrně vysoký speech skill atp.).

2) Možnost projití Fallouta bez jediného souboje vysoce pravděpodobně existuje. Pokud bych ji někdy využil (ve Falloutu nebo i v jiných hrách typu Deus Ex), tak bych si asi přišel jako idiot. Nicméně proti gustu (a co jiného to je než otázka vkusu) žádný dišputát.
Ano spletl ses : ). A zabíjení se dá vyhnout snadno, pokud se postava vytvoří na co nejvyšší postřeh a počet action points.Mě jenom šlo o to vyvrátit tvoje kategorický tvrzení "Nejde projít bez bojů", protože to je nesmysl.
Jsem předpokládal, že když není potřeba splnit první hlavní úkol, že nepotřebuje ani ten druhý :-) Ale dobře no, zdá se, že jsem se spletl :-) A nebo se on zbytečně zdržoval :-)

Nicméně při normálním hraní se tomu zabíjení tak snadno nevyhne. Už jen Vault 15 bude oříšek.
Tam není nic důležitýho ? Třeba kádě s FEV ? Druhej hlavní úkol od overseera?

A nikdo na něj neútočí proto, že si postavu vytvořil tak, aby měl co nejvyšší postřeh (jedna ze statistik) - takže na něj nikdo jakoby nestíhá zaútočit.Zcela legitimní vlastnost hry.
Paul: To se mi nějak nezdá. Proč by byla potřeba základna na dohrání? Tam není nic důležitýho... A jak to že na něj nikdo neútočí?
Mariposa k dohrání samozřejmě potřeba je, a hlavního bosse ani ukecávat nemusíš, stačí aktivovat atomovku.
A není to 12 minut, ale devět.Nikoho tam nezabil (když se pominou ty dvě bomby nutný k dohrání), a nezneužil jedinýho bugu/exploitu/cheatu.
Jenže vojenská základna není potřeba k dohrání. Dohrání za 12 minut spočívá v tom, že se hned vydáš na konec a bosse ukecáš :-)
Mariposa base se bez bojů určitě udělat dá. Ono obecně vzhledem k tomu, že se dá Fallout 1 dohrát za 12 minut, tak určitě jde dohrát bez boje :P
No těm škorpionům na začátku jedničky se vyhnout dá - odpálíš vchod do jeskyně rovnou, aniž bys ji procházel :-)
Ale pak se nevyhneš páračovi a ani vojenská základna se bez boje nedá projít.

Dvojka je v tomhle podstatně volnější.
Co komu brání těm radškorpionům utéct?
Jako i hlavní boss se dá ukecat k smrti, takže..
Dej si ženskou s Charisma 10, traitem Sex Appeal a sebere jeden perk (nevzpomínám si teď přesně jaký) a hrou se doslova prošous*áš. Aspoň ve 2 to jde. Samozřejmě soubojům kterým se můžeš vyhnout, tak se vyhnout musíš.
Na to jsem myslel a pro jistotu jsem ještě investoval do plížení a pár dalších věciček. Koneckonců, těm škorpionům na začátku na mejch kecacích schopnostech taky moc nezáleželo. Jinak jsem ale přibral do party Iana, který umí vcelku obstojně střílet, takže případné konflikty s havětí nechávám na něm.
Kdykoliv během rozhovoru, jen o tom nevíš. De ti to samo (nebo taky nejde) =)

Btw, o tom, jestli to projdeš bez souboje nerozhoduje jen skill speach, že jo. Jakou máš charismu, jaké sis vybral traity a taky jak plníš úkoly, komu seš podle toho sympatický, atd...
Pff. Dneska jsem to chvilku hrál, zejména protože jsem měl chuť si zahrát nějaký RPG, který budu moct dohrát bez bojů (což jsem tu někde četl, že zrovna ve Falloutu to jde). Vybral jsem si teda řečnickej skill a nemám pocit, že bych někoho nějak ukecal (ba k tomu vlastně měl vůbec nějakej důvod nebo možnost). Na moc konverzaček jsem ale, pravda, nenarazil.
A to pak lidi prudi me, kdyz reknu, ze mi prijde cerveny interface v ME2 odpuzujici.xD (A presto jsem ho dohral dvakrat za sebou.)
Walome: U mě to začíná být noční můra. Vždycky když si na to vzpomenu, rozklepou se mi kolena, spadnu na zem a začnu se svíjet... no, možná bych měl najít to staré číslo na psychiatra.
Jo, tak to jsem tam měl taky. A taky mě to tehdá naštvalo, tak jsem to smazal z plochy :-D Ale hrál jsem to i přes to :)
cobra: ty, já i kubulus jsme magoři + spousta dalších :-)

A jinak mi ten obrázek nešel zobrazit, nějaká chyba :-(
Chtěl jsem se podívat.
Paul: Já jsem si toho právě toho v té době taky nevšiml a teď to bylo jak pěst na oko... no tak "sráč" bylo, uznávám, u člověka, co za tím stojí (myšlono modlou jménem Fallout), snad až příliš extrémní. Důvod k odinstalaci to nebyl jediný, ale jako poslední hřebíček do rakve mi to stačilo :-)
Ten "sráč" je Tim Cain, člověk co Fallout vymyslel. Jedná se o easter egg, v době kdy Fallout vyšel mělo 99% lidí nastavenou normální velikost ikon, takže si toho ani nikdy nevšimli. No a dneska kdy je in mít obří ikony to možná vypadá rušivě, ale nechápu co je za problém kliknout pravým a změnit jí.
No ten ne... Už jsem slyšel o lidech, co kupují hry podle krabičky, ale ještě jsem neslyšel o člověku, který odinstaluje hru, protože se mu nelíbí ikona...