A mám to za sebou... Perfektní jízda. Občas zmatky, nervy deroucí fatalní pády, mnoho bugů (strašná škoda), ale opravdu nářez. Mám teď zase sto chutí rozjet F2 s Restoration Projectem, ale... Projdu si a zanadávám napřed u F:NV a až pak se uklidním, zážitek z F2 pak bude po xté ještě lepší=)
Diskuze
Mne teda tiež Fallout zas tak moc nepadal a keď už, tak u Raiderov. :D (nemám verziu ani z GOGu ani z Levelu, ale ešte tú starú klasickú.)
Say: Tak jsi na to zdá se přišel sám...
Harry tě neodvede do vodárny pod Nekropolis, ale někam úplně jinam. Tam se dostaneš i sám a zatím se tam hnát nemusíš. Do vodárny se musíš dostat přes něj - Zabít ho, proplížit se a snad jde i ukecat.
Do kráteru se dá dostat. Musíš použít lano na traverzu, která přes něj trčí. To co hledáš je hned na prvním patře u mrtvoly vojáka z Bratrstva.
Harry tě neodvede do vodárny pod Nekropolis, ale někam úplně jinam. Tam se dostaneš i sám a zatím se tam hnát nemusíš. Do vodárny se musíš dostat přes něj - Zabít ho, proplížit se a snad jde i ukecat.
Do kráteru se dá dostat. Musíš použít lano na traverzu, která přes něj trčí. To co hledáš je hned na prvním patře u mrtvoly vojáka z Bratrstva.
EDIT: Už to mám.
Say: Dá.
Dá se do vodárny (plná supermutantů a nějakého potrhlého mutantího zvědátora, pod Nekropolisem) dostat nějak jinak, než přes Harryho (supermutant s mluvící hlavou). Totiž on mě nevezme s celou partou a ty souboje dole jsou dost tuhé...
Patrně ne z gog, ale pěknýho poctiváka z level cd :) pokud vim, tak hry z gog by měly fungovat bezproblému na nových OS, tak je jasný, že Ti to logicky nepadá.
Co máte za verzi? Ta z GOGu mně snad ani jednou nespadla...
Say - tak Hub je klasika, tam to padá furt.
Isair: Během soubojů to ukládám hodně často, jenže nejhorší je ten moment, kdy objevíš nové místo, začneš všechno zkoumat, kecat se všemi možnými NPC, kupuješ/prodáváš a ejhle... Error. Tak si budu muset dát Hub zase pěkně znova.
Protože je to Fallout, co naplat... doporučuji každou chvíli ukládat (především pak během soubojů). V pozdější fázi hry mi padal snad každou půlhodinu.
Ghrrr... Proč to tak padá?! Zrovna v nejmíň příjemné situaci=/
Daemon: Kromě perků?! Tož to abych začal znova=D
Tul: Systém je téměř stejný, jako u hry, na které jsem takřka vyrůstal=)
Tul: Systém je téměř stejný, jako u hry, na které jsem takřka vyrůstal=)
Moduly sice nejsou, ale jiná možnost zvýšit si každou z vlastností o 1 ve hře je.
Ja som to rátal s kompletným prejdením všetkých lokacii, questov atď. fakt sa to dá rýchlo, hlavne ak hráč pozná herný systém a tak. Moduly tu nie sú.
Tulareanus: Výborně, s mým perfekcionismem to bude minimálně na 2x tolik, což je ideální=) A snad poslední dotaz. Existují tady podobně jako ve F2 moduly, které předají nějakému SPECIAL bod nahoru? Nepočítám zbroj (+4 síla a perky).
Dá sa aj za dva-tri, je oveľa kratší než druhý diel.
Dohraji Fallout za 8 dní?
Tulareanus: Ok, to jsem chtěl slyšet. Abych se na to trochu připravil... Tzn. nemám se bát toho, že to nestihnu?=D
Drolin: Po spuštění. A je jedno s jakým patchem... I když je to celkem dlouho, co jsem to naposled zkoušel a OS mám přeinstalovaný... že by? Před F:NV by to bylo dobré stihnout (a být pak o to víc přísnější=P).
Drolin: Po spuštění. A je jedno s jakým patchem... I když je to celkem dlouho, co jsem to naposled zkoušel a OS mám přeinstalovaný... že by? Před F:NV by to bylo dobré stihnout (a být pak o to víc přísnější=P).
Ach jaj: to čo je vypísané v mínuse: tj. že ten Fallout zas nie je tak dlhý a končí v najlepšom, i keď niekto to považuje za plus a ja to zas až tak výrazné mínus nepovažujem, ale ni za plus. To za záporáka a ten časový limit. Neznášam v hrách časové limity, i keď človek už Fallout pozná, vie, že sa to dá v pohode všetko postíhať aj za kratšiu dobu a limit si predĺžiť, pri prvom hraní som mal neustále paranoiu, či to stihnem (tfuj!) + ako spomenul 90210 existencia druhého dielu, ale nielen to. + (ťažko sa to vysvetľuje) mal som počas hrania pocit, že to môže byť ešte lepšie, že autori sa prejavili vynikajúco, ale ešte nejaký ten schodík na piedestál absolutória im chýba, k tomu by sa fakticky dostali dvojkou, keby nemala dvojka toľko bugov + nenechala hráča tešiť sa na určité témy a veci, ktoré ale v hre nikdy nepokračovali, lebo ten content nedorobili/vystrihli.
Say: Po nainstalování? Hmm
Drolin: Protože mi pokaždé rozházel kompletně nastavení Windows *sype si popel na hlavu* Já vím, je to jako díra uprostřed pavučiny RPG her=/ Ale neboj, do Vánoc to bude tam!
90210: 90% málo?! V mém žebříčku?! Ani náhodou. Jen by mě zajímalo proč, obzvlášť když Jedi pracuje už pár let v té herní branži=P
90210: 90% málo?! V mém žebříčku?! Ani náhodou. Jen by mě zajímalo proč, obzvlášť když Jedi pracuje už pár let v té herní branži=P
Čekal bych, že těch -10% je za existenci druhého dílu.
Say: Jaktože nemáš ohodnocený první Fallout?
Say: Jaktože nemáš ohodnocený první Fallout?
4Say - 90% ti prijde malo?
Tulareanus: Proč teda. Vyjádři se=)
Nie.
Tul (komentář): Jestli jsem to dobře pochopil... Dáváš 10% dolů jen za malý prostor hraní za zápornou postavu?
Však ja sa u nich bavím tiež, lenže pri každom žánri sa bavím tak trochu inak a tie nové rpg už nejak sklzavajú mimo toho, aký pôžitok mi tie RPG staršieho dáta dávajú/dávali. Pre jednoduché porovnanie, je to ako keby mi niekto zrušil/prestal točiť jeden z mojich obľúbených filmových žánrov.
Tulareanus: No jo, je nová doba - grafika = 80% hry v mnoha případech. Ale jako s tím Falloutem už ti rozumím, jenom je škoda že to tak nevidí víc lidí jako těch pár tady...
Na druhou stranu, já se bavím i u těch nových her, i když z nich většinou místo poctivé práce smrdí prachy.
Na druhou stranu, já se bavím i u těch nových her, i když z nich většinou místo poctivé práce smrdí prachy.
Bohužiaľ zas nie je hardcore ako hardcore. Pri tomto tempe a smere akým sa hry uberajú by o nejaké dva-tri roky mohol byť aj človek čo začínal na KOTORe HC hráč. :D
Ale tak je jasné, že čím viac do minulosti, tým väčšinou platí, že viac hardcore. Ja som tým však nechcel poukazovať na nejaké tie patriotstvá vo význame "kedysi to bolo všetko lepšie" a podobne, ale skôr na fakt, že od RPG vyžadujem niečo úplne iné (rôzne atribúty, schopnosti, itemy a od toho sa odvíjajúce rôzne štýly hrania, vyvážený pomer bojových a nebojových prvkov, zameranie viac na preverenie mojej logiky a taktiky než reflexov, kvalitné charaktery a dialogy, komplexný herný svet atd) ako od akčnej hry. A to čo sa dnes čoraz viac robí je vydávanie akčných hier v krabičkách s nápisom RPG. Jasné, dá sa aj na tom zabaviť. Lenže je to to isté, ako keby som šiel do kina na drámu a oni by tam dávali akčné béčko. Chápem, že RPG sú dnes najnákladnejšie na výrobu, ale zas ktorý RPGčkar vyžaduje, aby rpgčko muselo využívať najnovšie technologie/grafiku? Chápem, že grafika naláka najviac ľudí, ale v závislosti od toho sa nakoniec budú cítiť oklamané obe skupiny ľudí, pretože ani jedna nedostala to čo vlastne chcela...
Ale tak je jasné, že čím viac do minulosti, tým väčšinou platí, že viac hardcore. Ja som tým však nechcel poukazovať na nejaké tie patriotstvá vo význame "kedysi to bolo všetko lepšie" a podobne, ale skôr na fakt, že od RPG vyžadujem niečo úplne iné (rôzne atribúty, schopnosti, itemy a od toho sa odvíjajúce rôzne štýly hrania, vyvážený pomer bojových a nebojových prvkov, zameranie viac na preverenie mojej logiky a taktiky než reflexov, kvalitné charaktery a dialogy, komplexný herný svet atd) ako od akčnej hry. A to čo sa dnes čoraz viac robí je vydávanie akčných hier v krabičkách s nápisom RPG. Jasné, dá sa aj na tom zabaviť. Lenže je to to isté, ako keby som šiel do kina na drámu a oni by tam dávali akčné béčko. Chápem, že RPG sú dnes najnákladnejšie na výrobu, ale zas ktorý RPGčkar vyžaduje, aby rpgčko muselo využívať najnovšie technologie/grafiku? Chápem, že grafika naláka najviac ľudí, ale v závislosti od toho sa nakoniec budú cítiť oklamané obe skupiny ľudí, pretože ani jedna nedostala to čo vlastne chcela...
Předně by měli ale hardcore hráči dokončit Ultimy :) (jen tři hodnocení u VII je dost slabota)
Indie hry jsou nadějí pro hardcore hráče. Já jim věřím.
Například Eschalony jsou jasným důkazem, že indie a hardcore a oldschool jdou ruku v ruce.
Například Eschalony jsou jasným důkazem, že indie a hardcore a oldschool jdou ruku v ruce.
"(na ktorých sa herný priemysel hlavne zameriava a ktorých je obrovské percento v rámci herných zákazníkov)"
Jsem zvědavý jak to dopadne, když se někdo zaměří na to malé procento, co kňourá, že RPG jako Fallout nebo Arcanum už se nedělají(na mě!!!) a pokusí se něco vydělat právě na takové hře. Několik indies by to snad příští rok mělo konečně dokázat.
Jsem zvědavý jak to dopadne, když se někdo zaměří na to malé procento, co kňourá, že RPG jako Fallout nebo Arcanum už se nedělají(na mě!!!) a pokusí se něco vydělat právě na takové hře. Několik indies by to snad příští rok mělo konečně dokázat.
Grey Fox: S textovými adventúrami som to porovnával preto, že tie už fakt nie sú user friendly, lenže Fallout 1.sa dá aj na súčasných strojoch v pohode spustiť 2. jeho ovládacie prvky a rozhranie je stále v pohode (tzn. ovládanie myšou a klávesovými skratkami, jasne textom/obrázkami definované funkcie) 3.vizuálne je stále v pohode a pekný (nová grafika predsa automaticky neznamená krásu, tak ako stará automaticky neznamená, že niečo pekné už nie je).
To, že na dnešných nehráčov (na ktorých sa herný priemysel hlavne zameriava a ktorých je obrovské percento v rámci herných zákazníkov) je to priveľmi HC, alebo to nemá najnovšie grafické/technologické pozlátko, je už druhá vec a problém skôr tých ľudí ako hier. Predsalen aj dnes je ešte veľa ľudí čo sú schopní doceniť aj staršie hry, ktoré kedysi nemali možnosť hrať, preto aj existujú weby ako gog.com.
To, že na dnešných nehráčov (na ktorých sa herný priemysel hlavne zameriava a ktorých je obrovské percento v rámci herných zákazníkov) je to priveľmi HC, alebo to nemá najnovšie grafické/technologické pozlátko, je už druhá vec a problém skôr tých ľudí ako hier. Predsalen aj dnes je ešte veľa ľudí čo sú schopní doceniť aj staršie hry, ktoré kedysi nemali možnosť hrať, preto aj existujú weby ako gog.com.
Mno, raději cult classic než nějaký blokbástr, který se do pár let zapomene. Tedy, alespoň z pohledu tvůrce. Tím pádem o nějaké díry ani tak nejde.
Hmmm... Tak o tom Eschalonu vůbec nevim, to je pravda. Tak ono tady už se trošku míjíme. Eschalon určitě oldschooloví hráči přijmou velice nadšeně, ale - ruku na srdce - ta hra díru do světa prostě neudělá. Já si Fallout užiju i dnes, ale 80% dnešních hráčů ho prostě přejde právě kvůli technické stránce. Neříkám že vadí mě osobně, ale objektivní pohled na věc je jasný.
Grey_fox: Nesouhlas. Co třeba takové knihy Eschalonu, co vypadají jak z roku 95, přitom vyšly nedávno. A že by to byl propadák se říct rozhodně nedá. Naopak spousta oldschoolových hráčů to ráda a s nadšením přijme. Stačí jen podpora vysokých rozlišení, což u Falloutu umožňuje Resolution patch.
Tulareanus: To je hodně, ale opravdu hodně optimistický názor, že Fallout nedoplácí na svůj věk. Srovnávat s textovými adventurami je nesmysl. Ta hra je skoro dokonalá, ale věk je na ní vidět - takže pokud si představím situaci, že by vyšla dneska jako nová hra, neřekl bych, že by sbírala příliš dobrý hodnocení:-)
Tulareanus: Wilkus myslel možná kombinace závěrečných videí. Těch je opravdu mraky.
čas na čaj, teda menšie hnidopišstvo, alebo ako to básnik myslel:
Wilkus: " Celá hra má desítky (možná i stovku) různých řešení, jak ji dohrát." V skutočnosti sú tam tie spôsoby 4.
A druhá vec - "Proti: snad jen místy nelinenárnost", čiže ti vadila tá nelineárnosť len v konkrétnych prípadoch, či som si to zle vysvetlil?
btw: viem, že je to subjektívna vec, ale nemyslím si, že Fallout dopláca na svoj vek, je jasné, že nevyzerá (chvalabohu) ako Mass Effect, ale samotný gameplay a uživateľské rozhranie je stále ok (napr. v porovnaní s textovými adventúrami, alebo adventúrami, kde sa príkazy zadávali do stavového riadku) aj dnes.
Wilkus: " Celá hra má desítky (možná i stovku) různých řešení, jak ji dohrát." V skutočnosti sú tam tie spôsoby 4.
A druhá vec - "Proti: snad jen místy nelinenárnost", čiže ti vadila tá nelineárnosť len v konkrétnych prípadoch, či som si to zle vysvetlil?
btw: viem, že je to subjektívna vec, ale nemyslím si, že Fallout dopláca na svoj vek, je jasné, že nevyzerá (chvalabohu) ako Mass Effect, ale samotný gameplay a uživateľské rozhranie je stále ok (napr. v porovnaní s textovými adventúrami, alebo adventúrami, kde sa príkazy zadávali do stavového riadku) aj dnes.
Nemám sice žádný certifikát (stojí to prachy :-( ), ale zařadil bych se zhruba někam k B2/C1.
"Troufám si říct, že anglicky umím poměrně dobře"
To je jaká uroveň podle Common European Framework of Reference for Languages? Nebo pouze tvůj dojem? Neber to jako rýpání - jen zvědavost.
To je jaká uroveň podle Common European Framework of Reference for Languages? Nebo pouze tvůj dojem? Neber to jako rýpání - jen zvědavost.
A taky dnes je to jiný byznys než před 12 lety.
Nehledě na to, že Obsidian měl vždycky problémy dát dohromady obstojné herní mechanismy a principy... Vždy to vypadalo, jako by je a) někdo při práci vyrušil, b) měli nekvalitní teamleadery.
Dialogy to nezachrání. Možná jen kapku přilepší, ale pořád to bude ten zabugovaný a logiku postrádající Bethesďácký paskvil vykrádající universium původního Fallouta.
kurca: Když to bude na stejné úrovni jako NWN2, tak může Bethesda bouchnout šampanské. Na víc prostě Obsidian nemá.
Jsem rád, že jsem se konečně do téhle kolonky mohl taky zařadit. Konec OT.
And now for something completely different... Jak se díváte na nový výtvor Fallout universa - New Vegas? Bude to jen "převlečený Fallout 3" nebo se po hratelnostní stránce dočkáme trochu návratu k původním Falloutům, jak jsme se měli v různých preview a dalších článcích možnost nejednou dočíst?
And now for something completely different... Jak se díváte na nový výtvor Fallout universa - New Vegas? Bude to jen "převlečený Fallout 3" nebo se po hratelnostní stránce dočkáme trochu návratu k původním Falloutům, jak jsme se měli v různých preview a dalších článcích možnost nejednou dočíst?
Takových se po internetu pohybuje... :)
Jab: Pak jsem podle tvé teorie nejspíš génius.
kurcatovium: Podle mého to je podmínkou. Možná něco málo pochytíš i z anglické verze s českými titulky, nicméně i v průběhu let bude přínos takové kombinace minimální. Kdysi jsem slyšel o studii, která na to byla vypracována. Bohužel už teď nedohledám, kde by se to dalo najít.
Nicméně jen namátkou po zadání do google:
http://www.helpforenglish.cz/tipy-a-trik ... viznimi-serialy.html
Nicméně jen namátkou po zadání do google:
http://www.helpforenglish.cz/tipy-a-trik ... viznimi-serialy.html