Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
FlatOut: Utlimate Carnage je v podstatě, jak se dnes říká, remakem původního druhého dílu. A ve srovnání s dnešními remaky jde o opravdu zdařilou vylepšenou kopii. Vedle grafiky, která šla ve srovníní s předešlým dílem hodně nahoru je další citelnou změnou počet závodníků. Oproti předešlému dílu jich startuje o polovinu víc a celkový počet dvanácti aut vám dá celkem dost zabrat. Zejména na vyšších obtížnostech v kominací se závody na dvě kola bude přetežké dojet na čele.

Opět se můžete těšit zejména na nervydrásající souboje se Sofií Martinezovou, která své řidičské schopnosti z předešlého dílu rozhodně nezapomněla. K ni se ale přidají i další jezdci a souboje o čelo budou o něco výživnější a vyváženější. Toto považuji za nejvýraznějším kladem hry a je škoda, že nebyla vyváženost jezdců už v původní dvojce. Dále jsou ve hře nové disciplíny v sekci Carnage, kde můžete jet třeba na čas. Pilotním režimeme ale zůstává FlatOut, kde opět poměříte síly ve třech kategoriích Derby, Race a Street zakončenými čtvrtou skupinou závodů na ostří nože.

Hra má ale na můj vkus dost nedostatků. Zejména nižší obtížnost mě osobě nepotěšila, protože jsem závody vyhrával o poznání častěji a méně jsem musel celé turnaje restartovat. Co se týče sountracku, je stále stejně dobrý v podobě hardrockových, metalových i punk rockových amerických songů, ale ne už tak kvalitních jako v původní dvojce. Další neduh, který mě osobně dost vadil byl ve srovnání s originálem podivný model poškození a přehnané reakce vašich aut na kolizi s okolními objekty. Ty vám mohly zruinovat pěkné umístění, když váš vůz poslaly úplně na druhou stranu trati. A na závěr služba Windows Live, bez které si hru nezahrajete a jisté komplikace při dnešním spuštění na Windows 10. I tak se ale jedná o nadprůměrnou hru a rozhodně stojí za věnování vašeho času.

Ještě se sluší a patří poznamenat, že tímto dílem série skutečných her FlatOut končí. Protože následující díly, které si dovolily propůjčit jméno této legendární série, nestojí ne za koupi, ale ani za opirátění, či dokonce ani za zhlédnutí na YouTube. Zejména "třetímu dílu" se vyhněte velikým obloukem, protože jde o prvotřídní odpad a dle mě jednu z nejhorších vydaných her vůbec. Hodnocení hry o něco nižší než v původní dvojce, ale stále velmi naprůměrné.

Pro: výrazně vylepšená grafika, totéž v novém kabátku, soundtrack (i když o něco slabší), více jezdců vás potrápí

Proti: nižší obtížnost, slabší soundtrack, podivná fyzika a poškození vozů, Windows Live, problémy se spuštěním na Windows 10

+17
  • PC 60
S notnou dávkou nostalgie jsem celkem svižně profrčel celou kariéru. Tratě znám z druhého dílu skoro nazpaměť, ale přesto jsem tam objevoval nějaké nové cestičky, a proto mě to docela bavilo až do konce. Takhle po paměti už nejsem schopen rozeznat, nakolik se zlepšil fyzikální model oproti dvojce, ale u grafické stránky jsem to poznal. A to hlavně proto, že kvůli všelijakým dodatečným efektům jsem často v moři prachu, trosek aut a budov a přímé sluneční záři neviděl ani kulový, což dodává jízdě ve 200 kilometrové rychlosti ten správný adrenalin. Do toho přidejte 4 protivníky navíc, jejichž jediným účelem je ucpat první zatáčku, a máte o zábavu postaráno.

Co mě naopak dost zklamalo, byl naprosto otřesný soundtrack. Hudbu z prvních dvou dílů jsem si stahoval a poslouchal i po dohrání hry, tady mě ale hudba nehorázně štvala. Jakýsi nevýrazný americký rock, jehož jedinou vlastností je, že kytary znějí stejně jako řev motoru, mě fakt nenadchl.

Celkově se jedná o pěkný remake dvojky. Ale naprosto chápu kritice v době vydání, o plnohodnotnou novou hru se přece jen nejedná.

Pro: lepší grafika, o něco větší nářez, než ve dvojce

Proti: hudba, nové herní módy

+17
  • PC 90
Je zvláštní, že tento díl FO jsem si zahrál dříve, než FO 2. Tudíž jsem si hru dokonale projel a neměl jsem pocit, že už jsem tohle sakra někdy jel.

Oproti druhému dílu nabízí hra novinek celkem poskromnu, ale to mi příliš nevadilo. Po grafické stránce je UC lahůdkou. Nabídne perfektní zpracování vozidel i jejich poškození. Nešetřilo se ani na okolí tratí, zkrátka a dobře po technické stránce není hře co vytknout.

V době hraní jsem měl srovnání pouze s prvním dílem, který byl takový uhlazený a více než o destrukci a akci, šlo o řidičský um a skill. Tady to je úplně jiná káva. Závod je jako na houpačce, během chvíle jste desátí, poté sedmí a nakonec dojedete na bedně. Auta mají navíc skvělý model poškození, takže se na tu akci a chaos dívá převelice dobře. Přidání čtyř soupeřů vnímám asi jako nejlepší novinku, jelikož jsem zastánce pokud možno co nejvíce soupeřů v závodních hrách.

Jízdní model je hodně, hodně divoký a šílený, oproti prvnímu dílu, mílový krok vpřed. Omezilo se i vylítávání z auta, což je fakt, za který jsem moc rád. Aut je tu také o mnoho více než v jedničce, vypadají lépe, lépe se řídí a je s nimi větší pohoda.

Ostatní disciplíny jsou zábavné, je jich mnoho a člověk se u nich hodně pobaví. Nejvíce jsem se pobavil asi u stone skippingu, ale zase na druhou stranu jsem se u některých disciplín dost rozčiloval, že to maximální skóre nepadlo ani popadésáté.

Po dohrání kampaně jsem se vrhl na mód Carnage. Upřímně mi přišel jako moc zábavný prvek. Nachází se v něm zhruba 45 různých úkolů. Odehrávají se na vám moc dobře známých tratích, arénách a stadionech. Fór je v tom, že tam máte pokaždé nějaký úkol a podobně jako třeba v Angry Birds je ohodnocen třemi hvězdami (v tomto případě poháry) a vaším cílem je dosáhnout maximálního skóre u každého z nich, aby jste postupovali dále. Úkoly jsou veskrze zábavné, nejradši jsem měl ty v arénách, ale i tady se našli úkoly, které jsem proklínal a modlil se abych je už konečně dojel.

Deset procent strhávám za soundtrack. Upřímně by mi vůbec nevadilo, kdyby vývojaři ani do hry nedávali nový soundtrack a nechali ten starý. Jako jo, není to špatný, ale od drsné závodní hry očekávám drsný soundtrack. Jinak je zvuková stránka skvělá. Auta, nárazy, výbuchy. Zní to moc dobře.

No, zkusím se ještě letos vrhnout na FlatOut 4 a doufám že aspoň z poloviny dostanu stejný herní zážitek jako tady. Zde jsem se bavil opravdu královsky.

Pro: Grafika, jízdní model, zvuky, hratelnost

Proti: ten soundtrack no...

+14
  • PC 70
Před pár lety jsem byl nadšen. I přes mizerné FPS, kdy mi hra šíleně lagovala na Toshiba laptopu, jsem si hru užíval. Dnes to však vyprchalo. Postrádám zde totiž drsnost a brutalitu, kterou obsahuje dvojka v nekonečném měřítku.
Cením, že tratě prošli slušným upgradem, jednou je zataženo, pak svítí nádherně slunce, a terén se během jednoho závodu taky prolíná. Hra je však nudnější, protože přišla o svojí hlavní prioritu - demolici.
Když totiž jedu s autem a napálim to do stěny, tak se nevybourám - jízda podél stěny mé auto nakopne do masivních otáček a hned jsem na prvním místě. Takže ze mě tryskala šílená frustrace, když mám na předním narázníku naložený mini autíčko Martinézový, těším se až ho vymrdám o stěnu a dostanu maximálně hvězdičku za ťuknutí, jí to neubere skoro nic a vesele si jede dál. Navíc některé tratě jsou užší a vzniká chaos, nepřehlednej bordel, kde je 12 závodníků a nedá se vůbec jezdit. Ani z toho bourání nemám takovou radost, jako u dvojky, kterou můžu hrát do vymření.
Grafika je nádherná, já však rád u takové hry špinavost, hovadství a buranov, jezdit po tratích, kde se budu bát každého nárazu a kde se budu těšit až s někym vymetu zatáčku, nechci jezdit tratě, kde mi nic nehrozí, spousta sloupů je nahrazena značkama a stěn se bát nemusim. Ale když narazím do plotu, auto se může posrat a dostanu se do smyku!!!
Krom novějších prvků u tratí, jsou zde dvě nové auta, nějaká ta barva navíc a tim končíme. Zbytek aut má stejné vlasnosti, vypadaj stejně a hlavně struktura šampionátu mě nebaví, pač se nedočkám žádného překvapení.
Soundtrack počítám za pozitivní prvek. Rock, nu-metal, punk, scream. Díky za Kazzer a Dead Poetic, zbytek působí sice značně amatérsky a napadá mě daleko lepší struktura hudby, ale dá se to poslouchat.
HW náročnost určitě zamrzí, slabší optimalizace hry. Dvojka je snad bez jediné chybičky. Tady musím mít internetové připojení, abych hrál offline. LOL
Musim hodnocení snížit, zejména derby jsou naprostejch výsměch, kdy stačí do soupeře párkrát narazit a má po autě. Na to kašlu, moc jednoduché a umělé na mě. Slastnej pocit, kdy vyhladim každé auto co mi kříží cestu, se zde vypařil.

Oblíbený tracky;

Kazzer - Fueled By Adrenaline
Dead Poetic - Narcotic

Pro: Soundtrack, vylepšené tratě a jejich pestrá paleta obloh (zataženo, slunečno, atd.), víc soupeřů, časovky

Proti: Prakticky to samé, umělost, barevnost, přeplácanost, HW náročnost, nutnost připojení k internetu, auta bez inovace, stejná struktura tratí v šampionatu, prostě F2 na steroidech

+5 +7 −2
  • PC 95
FlatOut: Ultimate Carnage je mou vůbec nejoblíbenější, a podle mě i nejzábavnější závodní hrou. I když má hra spoustu negativ, stále převažují ta úžasná a nezapomenutelná pozitiva, která dělají sérii FlatOut od Bugbearu ikonickou. Ale pěkně popořadě.

FlatOut 2 je asi vůbec nejhranějším a nejznámějším FlatOutem vůbec. Další pokračování s podnázvem Ultimate Carnage je právě jeho Remakem ! Hra měla původně vyjít jen na Xbox 360, a to především kvůli vylepšenému enginu, ale na poslední chvíli se rozhodli vývojáři díky žádostem hráčů přenést hru i na PC. A to rozhodě nebyla chyba !

Kdo ale už zapomněl na předchozí FlatOuty, připomeňme si, co je pro tuto závodní arkádu ikonické a co se zarylo do srdcí mnoha hráčů. Je to především destrukce a fyzika, nad kterou roku 2004, v době kdy vyšel první díl, většině hráčů zůstával rozum stát. Také to byl ikonický létající panák, který při větším nárazu doslova vystřelil z vozidla. Proto se stala ikonickou i šílená kaskadéřina, kde jste museli s panákem např. hrát šipky nebo kuželky. Po dvou letech vyšlo velmi úspěšné pokračování, na které většina hráčů dodnes nedá dopustit. Opět všude přítomná destrukce a nově i exploze, nové nezapomenutelné mapy, pokročilá fyzika, akrobacie a dokonce i nové módy. Vývojáři si proto po úspěchu druhého dílu řekli, že hru vydají i pro novou generaci konzolí, nejen tedy pro Xbox a PlayStation 2 jako tomu bylo u druhého dílu. Pochopitelně s vylepšenou grafikou, fyzikou apod. No a máme to tu. FlatOut: Ultimate Carnage se naštěstí zrodil i pro PC !

Co tedy Ultimate Carnage nabízí nového oproti původnímu druhému dílu ? Především to, čeho si ihned všimnete je naprosto fantastický engine. Sluneční paprsky, parádní nasvětlení, vylepšené stínování, větší destrukce vozidla, terénu i okolí, stopy po vašich kolech apod. Pro mě jde o jednu z nejlépe graficky zpracovaných her v té době, kterou jsem viděl, především s grafickým ENB Summer módem, který vylepšuje barvy a filtry, a tak hra vypadá vážně fotorealisticky (http://www.moddb.com/mods/summer-mod-2014). Také nabízí nové prvky v derby, sbírání bonusů jako pancéřování nebo radlice, nové módy jako závod s bombou a vrací se nám i časovka, která byla z původního druhého dílu odebrána. Jako takové zpestření jsou také změny času a počasí na jednotlivých tratích. Sice mi ve hře trochu chyběl déšť, ale zatažená obloha také dokázala vyčarovat parádní atmosféru. Možná si při nočních závodech mohli vývojáři vyhrát trochu s hrou světel, ale to jsou už detaily. Z původních osmi protivníků se nyní ocitneme v souboji proti dvanácti, což rozhodně přidává na zábavnosti a chaosu. Nyní máme ve hře i dva režimy, což je původní kariéra a nový režim Carnage.

V režimu Carnage je k dispozici právě nový mód Závod s bombou, kdy musíte ujet co nejrychleji danou vzdálenost, jinak vám bomba ve vozidlu exploduje, poté závod na checkopinty, při kterém musíte za určitý čas získat co nejvíc bodů, již zmíněné derby s novými prvky a akrobacie, která byla bohužel nyní z klasické kariéry vyškrtnuta. Včetně hraní nových módů slouží režim ještě k výraznější věci, a to k odemikání speciálních vozidel všech tříd do kariéry. Tento režim je extrémně zábavný, ale za to velmi krátký. Vše ale zachraňuje klasická Kariéra.

Režim Kariéry se drží svého předchůdce, tratě a rozvrh disciplín jsou stejné. Kariéra se dělí celkem do čtyř kategorií, Šampionát derby speciálů, Šampionát sportovních vozů, Šampionát cestovních vozů a Velké finále. Stejně tak se dělí na Derby speciáli, sportovní a cestovní vozidla i obchod s jednotlivými vozy. V derby speciálech se budete cítit jako mistr volantu, protože je zde hra vážně jednoduchá a s většinou disciplín nebudete mít problém. U sportovních vozů už přituhuje a u cestovních vozů jsem i já nemálo kdy ztratil nervy. Ke konci kariéry jsem dokonce i mírně pocítil stereotyp, protože se tratě a jednotlivé mapy začali opakovat. Vše ale zachraňuje stále grafika a destrukce, takže i po páté jízdě stejnou tratí se je na co dívat.

Po dohrání kariéry a režimu Carnage je ještě možnost si zahrát jednotlivé závody, na které jste mohli narazit během hraní těchno módů, a tak si vylepšovat např. časové skóre na jednotlivých tratích.

Co se týče Multiplayeru. ten si ještě s trochou štěstí i dnes s někým zahrajete díky službě Windows Live, která stále tuto hru podporuje, ale jinak zde tato platforma akorát dělá bordel jako u většiny her. Já jsem zastáncem názoru, že Windows Live je snad ta nejhorší platforma vůbec. Z Multiplayeru byl také odebrán Lan režim, takže si na místní síti s kamarádem už nezahrajete, což je velká škoda.

Ve hře naleznete velký výběr z různorodých vozů, které vypadají opravdu skvěle a ještě lépe se s nimi jezdí. Každé vozidlo má své specifické vlastnosti, které můžete vylepšit díky tuningu. Máte možnost svého miláčka vylepšit Nitrem, turbem, novými motory, pneumatikami, karosérií, výfuky, tlumiči a dalšími vychytávkami, se kterými budete mít proti protivníkům výhodu. Co mě ale hodně zamrzelo je to, že ve hře můžete co se vzhledu vozidla týče měnit maximálně barvu.
Hra se odehrává na šesti hlavních mapách, které se dělí na jednotlivé tratě (lesy, pole, poušť, kanály, město a závodní okruhy), v šesti Derby arénách, na osmi speciálních tratích a ve dvanácti akrobatických disciplínách.
Hrou vás bude také doprovázet nadupaný Soundtrack, který je pro sérii ikonický. Samotné ozvučení bylo také parádní.

Co můžu ještě hře vytknout ? Možná to, že by se někdy při klasických závodech hodil ukazatel vlastního poškození, a ne jen ukazatele poškození protivníků. Také mohli být odstraněny v některých zákeřných zatáčkách neviditelné zdi, které evidentně u konzolí hru usnadňovali. Hra se sice od původního dílu zbavila množství bugů, ale ty hlavní zde stále zůstávají, např. buglé pneumatiky a jiné objekty ve vozidle, či létající krabice na které asi přestala fungovat tak pokročilá fyzika.

Věřte nebo ne, na tyto drobná negativa rozhodně rádi zapomenete, nebo je přehlédnete, protože převažují pozitiva, která dělají hru takovou, jakou je, a jak jsem zmiňoval v úvodu, jde vážně o jednu z nejlepších a i možná o vůbec nejlepší závodní arkádu, co jsem kdy hrál, která dokáže zabavit opravdu velké množství hráčů i nováčků.

Pro: Špičková grafika, detailní destrukce, rozmanitost prostředí, dva hlavní herní režimy, Soundtrack, ozvučení, změny počasí a herní doby, nové herní módy (návrat časovky), velký výběr vozidel a tuningu, 12 soupeřů, celková zábavnost a hratelnost

Proti: Nelze měnit vzhled vozidla, bugy známé z předchozích dílů, chybějící ukazatel vlastního poškození, odebraný Lan Mod, Windows Live

+9 +10 −1
  • PC 100
První Flat-Out je pro mě obrovská srdcovka, nejen proto že lepší buranské závody, ze kterých je cítit benzín s příměsí vyjetého oleje a slepic ve slámě na každém kroku. Ale hlavně proto, že nabídnul luxusní kombinaci parádního jízdního modelu se skvělou fyzikou a ještě lepším destrukčním systémem. A vůbec nevadilo, že se nezávodilo v autech jak z Rychle a zběsile, ba naopak. Prostě pecka.

Jelikož v době vydání FlatOutu 2, jsem byl plně zaneprázdněn demolováním stodol a protihráčů v původním díle, řekl jsem si že FO2 nechám na později, ale co se nestalo vyšel FO:UC.

Jelikož jsem se dozvěděl, že je FO:UC v podstatě remakem, čí remastrem, či jak se tomu teďka moderně říká, rozjel jsem rovnou FO:UC. Grafika parádní, motory řvou jak blázen, dvanáct pod kapotou nadupaných(ne vzhledově) monster, prostě pocit jak kolem 8-9 hod. na Pražském okruhu, ovšem pouze do první zatáčky. Zde začíná peklo. Jelikož jsou cílové/startovní rovinky jak se patří dlouhé, dovedete si představit rychlost před první pravou ostrou. Všechno lítá... Tím myslím úplně všechno, lítají pneumatiky, lítají nárazníky, melouny ze stánku, stánky, výfuky, občas proletí řidič z vedlejšího off-roadu, který podcenil situaci.

Prostě adrenalin jak z praku. Pokud se přežije první zatáčka a Vaše auto je schopné další jízdy, užijete si parádní závody kombinované s destrukčním derby, kde rozhodně nečekejte penalizace za zkrácení tratě, skrz rodinný domek, nebo za ťukanec do supeřova naleštěného supersportu. Nic pro ořezávátka.

FOUC je pro mě jednou z nejlepších závodních her jakou jsem kdy hrál a asi jí taky zůstane, alespoň do vydání Next Car Game od stejných vývojářů. Doufám že dostaneme alespoň stejně kvalitní a nářezovou arkádu jako je FO:UC.

Metascore:79

Pro: Neuvěřitelnej náser

Proti: Já jsem žádné mínusy nenašel, ovšem ani nehledal.

+21
  • PC 95
Hra, která vás drží a jen tak nepustí. Auta jsou velice chytlavá a já si jich nikdy moc neužil. Nyní dosyta. Hra si pohrává s auty a tratěmi, které se vám zlíbí a i znelíbí. Když hru dohrajete... budete mít alespoň dobrý pocit, že trochu umíte s auty...

Pro: Dobře propracované tratě.

Proti: Málo tratí. Mnoho z nich se opakuje.

-5 +8 −13
  • PC 50
Už jsem si docela dlouho nezahrál žádné závody a jelikož mi v pošetce leželo Ultimate Carnage, "pokračování" mnou oblíbených destrukčních závodů FlatOut 2, byl jsem rozhodnut už předem!

Jelikož už bylo spoustu vychvalujících komentářů napsáno, jsem nucen se na hru kouknout trošku z jiného úhlu! Ultimate Carnage je vlastně portnutá dvojka na Xbox 360 s přídáním pár efektů, čtveřicí nových závodníků a především režimem Carnage ... jo, a pak to Bugbear samozřejmě nezapoměl portnout zpátky na PC! Smysl téhle záležitost mi zůstane asi neobjasněn, ale zpět k vlastnostem hry.

Je to něco přes dva roky, co jsem dohrál FlatOut 2, ale i tak jsem nemohl nevšimnout, že je kariéra lautr to samé, včetně stejných závodníků, tratí a bordelu všude kolem! POKAŽDÉ jako závodník začínáte na poslední pozici! Nikoho nezajímá prvenství v předešlých závodech, či snad nějaká jiná logika. Hlavně že vidíte ten nehoráznej bordel, co způsobí po startu jedenáctka souputníků - asi to má působit cool!

A to nepůsobí, to mi věřte! Počáteční mela je prostě svinstvo a dostat se z ní na slušnou závodní pozici je rovno zázraku. Celkově jsem si závody v kariéře moc neužival (přesný opak oproti předešlému dílu). Nepotěšila mě ani umělá inteligence soupeřů, kteří mají ve zvyku se najednou vynořit odnikud, předjet vás a stylově to napálit do sloupu. Terénní nerovnosti na jinak rovné asfaltovce, bordel na trati, kdy vás sebemenší předmět může vymrštit do dvoumetrové výšky, to jsou prostě vlastnosti, které u arkádových závodů moc přehlédnout nejde!

Soundtrack je oproti dvojce slabým odvarem, ke konci už jsem si začal zvykat, ale takový Demon Speeding z dvojky zůstal nepřekonán! Smysl řvoucího metaláka, ale naprosto chápu, lepší než poslouchat tragické zvuky motoru?! Původně jsem chtěl jako novinku pochválit alespoň online žebříčky, ale některá nahrávání byla tak zdlouhavá, že mě to nakonec iritovala ze všeho nejvíce!

V kostce: pro majitele FlatOut 2 je Ultimate Carnage zbytečným portem! Nenabízí prakticky žádné novinky, kromě lehce vylepšené grafiky a Carnage módu, který dokáže poměrně kvalitně motivovat. Jako fanoušek předešlého dílu jsem maxminálně zklamán. Kdybych však Ultimate Carnage hrál jako první, asi bych byl překvapen, takhle to ale nefunguje! 5/10!

Pro: grafická stránka hry, destrukce, Carnage mód, Online žebříčky,

Proti: konzolový port, GFWL, stejné tratě, umělá inteligence soupeřů, zvuky motorů maskované nepovedeným soundtrackem, odesílání výsledků na server,

+13
  • PC 75
Prvnímu dílu jsem na chuť nepřišel (přiznám se, velkou roli v tom sehrála obtížnost), druhý díl jsem si ale oblíbil o hodně více. Hra, která skvěle vypadala a výborně se hrála, přičemž uměla rozpálit mojí Ati Mobility HD 3650 na slušných 109°C, patřila mezi mé nejoblíbenější kousky, které jsem měl nainstalované po celou dobu vlastnictví notebooku.

Notebook ale vystřídal stolní počítač a já si řekl, že je přeci nesmysl zahazovat se "starou a ošklivou" dvojkou, když je tu nablýskaný datadisk (či jak to vlastně nazvat).

Nemá cenu hru popisovat od základu, rozdílů oproti dvojce je pomálu. Zajímavé byly mé první dojmy po spuštění prvního závodu: "Sakra! Něco jsem zapomněl zapnout!" a šel jsem zpátky do nastavení, abych zjistil, že vše je skutečně naplno. Zapínám závod znovu a dochází mi to. Dvojka byla šílená hra, ke které zcele neoddělitelně patřil šílený postproces. Byla přeefektovaná až hanba, ale na takovou jsme si zvykli a takovou jsme ji měli rádi. Nic takového ovšem nenajdeme v UC, přičemž po čase mi dochází, že spolu s kompletním vystínováním a vymakanými reflexemi se ze hry stává veskrze povedená záležitost, co se grafického podání týče. Je ale grafika jedinou změnou? Není, ale je tou bezpochyby největší.

Výrazně se zjednodušilo také ovládání aut. A víte co? Mně to nevadí. Prostě se to snáze ovládá, i tak to není úplně snadné.

Další změnou, kterou ale vnímám spíše negativně, je nový soundtrack. Už žádní Megadeth v menu, namísto "symfonie ničení" tam hraje cosi, po čem mi hlavě nezbyla ani vzpomínka na pár tónů. Hře zkrátka chybí hudební pecky a takto "tvrdé" hře by pořádně tvrdý soundtrack vůbec neuškodil.

A co samotné hraní? Tak jako všechny závodní hry, i tuto jsem hrál s volantem. Opět mě potěšila přítomnost kamery z kapoty vlevo, co mě ale nepotěšilo byl špatně slyšitelný zvuk motoru znemožňující rozumné řazení. U některých vozů to bylo lepší, u jiných byl ale motor prakticky neslyšitelný. Když nepomohlo ani nastavování úrovní hlasitosti, zbyl mi alespoň otáčkoměr. Ten ovšem v Crash Derby zmizel a já tak musel potupně přepnout na automat. K hraní se ale váže ještě jedna věc. Když jsem poznal všechny tratě (a vzhledem k tomu, že jsem si je pamatoval ze dvojky, došlo k tomu velice rychle), hra se pro mě stala nudnou. Ano, závodění u mě dost kolísalo, co se zábavnosti týče. Hře by určitě prospělo více tratí. Když řeknu, že jsem si takřka půlku hry zrovna dvakrát neužíval, nepřeháním.

Oceňuji, že blbinky typu shazování kuželek kaskadérem nejsou přímo v kariéře, nýbrž mají vyhrazený vlastní herní mód, který mi přišel v kombinaci s ostatními disciplínami poměrně povedený.

Takže? Pár vylepšení, ale furt je to jen převlečená dvojka. Jsem docela překvapen, že ve světě hráčů, kde každý vždycky nadává, když se z něho někdo snaží dostat peníze za "naklonované" hry, je Flatout: UC hodnocen tak dobře. Pro mě to zkrátka není horší nebo lepší, než dvojka. Změny jsou příliš malé na to, abych to vůbec mohl hodnotit jinak.

A ještě jedna věc. Měl jsem ve hře jakýsi FPS bug. Ačkoliv hra ukazovala permanentních 60 FPS, vypadala na mnohem méně, okem bych to odhadl tak na 30-40. Co jsem tak hledal, nejsem jediný, kdo má ten pocit. Je to škoda. Každý, kdo nepatří do klubu "24 FPS je plynulost a cokoliv navíc oko nevidí" jistě uzná, že ta krásná plynulost synchronizovaných 60 snímků za vteřinu by hru učinila pro oko ještě pohlednější.

Moji skromnou galerii snímků obrazovky naleznete zde ZDE.

Pro: Grafická stránka, zpočátku zábavné, možnosti kamery

Proti: Špatně slyšitelný zvuk motoru, chybějící otáčkoměr v Crash Derby, FPS bug, soundtrack, časem omrzí

+16
  • PC 80
Tak teď vážně. Flatout 2 mě horzně bavil, ačkoli nejsem autíčkář ani pc závodník. Je to jediná závodní hra, kterou jsem "dohrál". F:UCK... teda, F:UC je to samé, jen v novějším kabátě. Nebudu tady špekulovat nad tím, že mohla přibýt aspoň jedna mapa. Přibyli jen soupeři, kterých je tolik, že když se čeká za startovní čárou, někteří z nich v některých mapách stojí v trávě.

FUC je graficky úchvatný i dnes. Oproti dvojce je zde více předmětů, do kterých můžete vrazit - respektive se rozpadnou na víc kusů. Což je zrádné, protože najet na malý kus plechu vám může dost zavařit - vždy se mi vybaví slova z Mafie "občas do tebe někdo vrazí". U FUC to platí desetinásobně. AI je totiž dobře nastavená - když okolo vás někdo jede, občas do vás vrazí, občas ne. Ale většinou ano.

Ale nic vám nepřinese větší potěšení, než někoho rozsekat na sračky. A to potěšení je o to větší, pokud je to živý soupeř - pamatuju na dny, kdy jsem i taková lama jako já ukázal pár Polákům, zač je toho loket.
Pravá extáze však přichází ve chvíli, když někomu nakopete prdel z DH :) Asi bych ji měl brzy nakopat Chuckovi, aby si uvědomil, že já FlatOut rád :)

Pro: grafika, jízdní model, model destrukce, hudba (ačkoli ve dvojce mi sedla víc), štěrk, bláto, voda...

Proti: málo tratí

+16 +18 −2
  • PC 90
Sice je to kopírka "dvojkových" Flat outů, ale i přes to je to moje nejoblíbenější závodní hra.
Podle mě není žádná jiná hra kde by byli tak dobře provedené destrukce aut než ve Flat Out.

Pro: Nádherná destrukce, Reálná fyzika, Carnage režim, Velký výběr typů závodů

Proti: Malý výběr aut.

-2 +5 −7
  • PC 95
Vůbec nevím čím začít, na hru jsem se dlouho těšil a nedávno jsem měl možnost si ji konečně zahrát i na svém počítači. Hra mně mile překvapila, dlouho mně bavila a stále baví. Jeden neduh jsem ale našel. Hru jsem hrál offline, když jsem chtel zkusit online, musel jsem si založit nový profil a ten starý offline profil se smazal, takže se muselo hrát hru znovu. Ale to nevadí, skvělou hru je radost opakovat.

Pro: Hudba, grafika, demolice, vozidlový park, traťě, AI, on line žebříček (občas s nereálnými hodnotami)

Proti: Aspoň u mne výpadky soundtracku

+12 +13 −1
  • PC --
Mám hru tvrdě natrénovanou. Mám za sebou přes tisíc hodin čistého času jízdy. Je akční a dobrá. Ale některé chyby jsem tam objevil. Jedná se o tyto závady:
1. Jako prvního hodnotí hra auto, které projede cílem nikoliv přední částí vozu jako při normálních závodech, ale až zadkem vozu. Takže když zastavíte před cílem s náskokem a dosáhnete předkem auta jako první na cílovou čáru a pak pomalu ji projedete těsně před soupeřem tak, že zadek vašeho auta protne cíl až jako druhý, hra vás uvede až na druhém místě, ačkoliv jste cílem projeli přední částí vozu jako první a měli byste být první.
2. Při rozbíječkách někdy vyletí můj hned řidič z auta ven hned na začátku, ačkoliv vůbec nedošlo k nějakému kontaktu se soupeřem.
3. Při záznamu závodu vypadne a rozbije se sklo hned v první části závodu, ačkoliv při skutečném závodě sklo nevypadne a je tam celý závod.
4. Startovací čáry chybí pro 9. až 12. auto. Jsou evidentně převzaty z Flat out 2, protože pro auta na 1. až 8. startovacím místě tyto čáry jsou naznačeny.
5. Některá auta jsou okopírována od skutečných. Jsou jen mírně upravena, např. světla a znak (Mitsubishi Lancer, Dodge, Chevrolet Camaro, Ferrari).
6. Auta, která jsou okopírovaná, mají nižší rychlost, než jejich originály. Např. Ferrari má ve skutečnosti max. rychlost 300 km/h, ale jeho kopie ve hře jen 200 km/h.
7. Je omezen počet barev, kterými si mohu svoje auto vybarvit. Není možnost si vybarvit svoje auto stejnými barvami, jako mají soupeři.
8.Při rozbíječkách je u soupeřů i u mého auta označen stupeň "rozbitosti" auta. U normálního závodu je tento stupeň "rozbitosti" auta uveden ale jen u soupeřů, u mého auta už ne.
9. Při záznamu závodu na okruhu, jede-li moje auto těsně u vnější strany a havaruje, tak kamera, která ho snímá se dostane mimo okruh a ukazuje záběry úplně mimo závod na jakési domy vedle okruhu. To samé se děje pokud vyletí můj řidič. Mnohdy je obrazovka rozdělena a část ukazuje závod a část jenom nejasné obrázky.
10. Při rozbíječkách po ukončení závodu auto najede do zdi a projede skrz ní, ačkoliv je to zcela nereálné.
11. V časovce je možno otočením před startovní čárou a samotnou jízdou na čas jet nejprve zpět a pak se rozjet tak, že samotnou startovací čáru projíždíte max. rychlostí, což umožní projet celou trať o několik vteřin rychleji a pak lehce vyhrát zlatý pohár, což považuji za zásadní chybu.
12. Ve hře chybí některá reálná poškození auta, jako např. bouchnutí pneumatik, takže při nárazu do jiného auta, se toto auto různě převrací a demoluje, ale pneumatika nikdy nebouchne nebo se jinak nezničí, tak, jak by to mohlo být v reálu. Maximálně se jen ulomí celé kolo, ale pneumatika nikdy nebouchne.
Jinak je hra výborná, ale chtělo by to v další verzi několik vychytávek. Vzkaz pro vývojáře - bylo by dobré, aby mohl můj řidič třeba vystoupit z auta, případně nastoupit do soupeřova, čili ho víceméně ukrást, aj. Jinak ale fakt dobrý!!!! (kromě těch chyb).

Pro: Akční dobrá hra

Proti: Obsahuje chyby

-2 +7 −9
  • PC 95
Pravda, řídím jako dobytek, neřku-li jako Pražák. A jsem na to pyšný! Právě proto mám sérii Flatout tak rád, už od jedničky. Všechno to bourání a demolování převlečené za závod, mi prostě sedí (a trochu připomíná Carmádže).

Po prvním dojetí, Flatout UC zaváněl dost datadiskově, celkem málo nového obsahu a hezké grafiky se nenajím. A vůbec... ještě větší příklon k arkádě, neagresivní AI a znalost tratí z dvojky, mi z postupovky udělaly frašku, nulová výzva. Naštěstí to zachránil trvanlivý Carnage režim, který mi zklamání z klasické kampaně dostatečně vynahradil originálními módy a slušnou obtížností.

Ale můj prvotní závěr byl krátkozraký! Po pár místních multiplayer sejšnech, musím svůj názor přehodnotit (zvýšit hodnocení), protože to co mi nevonělo v singlu, multiplayeru prospívá. Tratě jsou vybroušenější (zas o něco menší šance, že v trávě narazíte na zákeřný balvan) a i auta se o něco lépe ovládají (nebo se mi to jen zdá?), ale o to víc se můžete soustředit na soupeře. A že jsou potřeba pořádně nabroušené lokty, aby se člověk udržel ve hře.

Můžu si tu klidně postěžovat, že občas zazlobí fyzika, nikdy nevíte jestli po kolizi s nevinou krabicí od nanuků, ten kartonovej ksindl odhodíte do dálky nebo jestli vás vyplivne ze silnice. Taky je občas k vidění předmět zaseknutý v modelu auta a podobně. Ale sakra, Psyxu, ty kluku kritická, že tě evakuuju předním sklem! Vždyť je to budget! 85%

Edit: Tak po čtyřech měsících ještě zvyšuju na snad konečných 95%.
+32 +33 −1
  • PC 80
Na nejnovější FlatOut jsem narazil dalo by se říct náhodou, když byl přiložen u Score a já byl zvědav spíše na Call of Juarez, které u něj bylo přiloženo také. FlatOut: UC mi na stole ležel dost dlouhou dobu, než jsem si ho rozhodl nainstalovat a to v podstatě z nudy, jinak by tu asi ležel ještě mnohem déle. No, ale teď už tedy ke hře samotné.

Při první hře jsem si ihned všiml vylepšené grafiky, na kterou se zase o něco lépe kouká a hned druhou věcí byly čtyři nové postavy, které spíše vnímáte, když se semele nějáká hromadnější bouračka. Druhou věcí je nový mód Carnage, ve kterém sbíráte body za bouračky a zničené objekty, ten prodlužuje dobu hraní, pokud dohrajete (podle mne už tak celkem dlouhý) FlatOut mód.

A teď k negativům. Hned tím prvním bych zmínil jakousi přehnanou arkádovost hry, ano, hra se nesnaží ze sebe dělat nějákou simulaci typu GRID, ale přece jen, když narazíte do obrovské nádrže a auto ji odrazí je trošku moc. Druhou věcí jsou zbytečné problémy, které provází zprovoznění multiplayeru (musíte se zaregistrovat na Live jako u GTA IV). Tyto nedostatky nicméně beru jako menší a hra je podle mne velice solidní záležitostí.

Pro: Grafika, více soupeřů, nový mód Carnage

Proti: Možná až moc velká arkádovost, pro multiplayer registrace na Live

+17
  • PC 95
Hra je v podstatě kopií úspěšného 2. dílu s několika rozdíly. Tím nejpodstatnějším je vylepšení grafické stránky, která je vskutku nadupaná, ovšem přináší zvýšené hardwärové nároky, takže majitelé slabších strojů se mohou potýkat s problémy. Dalším rozdílem je zvýšení počtu soupeřů ze 7 na 11 hráčů, takže především po odstartování je to správný chaos a při samotném závodu se máte co ohánět, abyste udrželi solidní pozici, ale o to je hra akčnější.

Hra je rozdělena do dvou režimů a sice FlatOut, který obsahuje známé závody z 2. dílu a Carnage, který je nově doplněn o doprovodné zábavné i méně zábavné disciplíny, u nichž se hráč také leckdy pěkně zapotí.

Někdo namítne, že hra nenabídla mnoho nového a že je to zase jen dvojka, ale vzhledem k její předchozí úspěšnosti, skvělé hratelnosti a ojedinělému hernímu nápadu její fanoušci určitě nic nenamítali.

Co dodat? Mně závody s destruktivními prvky sedly jak vyšité, takže kdyby vývojáří zapracovali na dalším dílu, přijmu jej s otevřenou náručí.

Pro: skvělá grafika, nápad, hratelnost, doprovodné disciplíny

Proti: hardwärová náročnost

+48
  • PC 90
Ultimate Carnage je reemake Flatouta 2. Těžko říct jestli je to dobře nebo špatně, jelikož se haje stejně, tratě jsou stejné, oponenti, tuning atd, na druhou stranu máme tu o hodně lepší grafickou stránku ( i Flaout 2 byl na tom graficky velmi dobře), nový soundtrack a více propracovaný model poškození. Další novinky jsou například nové styly hry.

Jak jsem se již zmínil, hraje se stejně jako F2, takže klasické závody s perfektním modelem poškození, perfektním soundtrackem, skvělou grafikou a parádní hratelností. Nejedná se ale o nový díl

Pro: Grafika, hudba, model poškození, cena, hratelnost, multiplayer

Proti: pouze vylepšený flatout 2

+21 +23 −2
  • PC 95
Obtížnost se oproti dvojce podstatně snížila, odstraňeny byly hloupé eventy s panákem (skok vysoký, daleký...) v kariéře, místo nich přidané rychlostní zkoušky. FUC je po technické stránce vymazlenější než dvojka, k lepšímu byla upravena i hratelnost. Přibyl ukrutně obtížný Carnage Mode, který obsahuje nové typy závodu - Deatmatch Derby, Beat The Bomb, Carnage Race. FUC posouvá vynikající FO2 ještě o kus dál.

Jsou to hlavně skvěle navržené tratě, pro které mě FlatOut tolik baví. Mnohdy alternativní možnosti jízdy, spousta zničitelného harampádí na cestě, destruktáž aut... žádné nudné okruhy bez nápadu. Neustále něčím překvapují a skýtají spoustu možností a fíglů, jaxi dopomoci k vítězství.
+27
  • PC 95
Myslíte, že Flatout UC je jako Flaout 2? Chyba, Flatout UC je Flatout 2. Takhle měl totiž vypadat Flatout 2 už tenkrát, aspoň by si autoři ušetřili spousty negativních komentářů jen proto, že se "nic nezměnilo a prodává se to jako nová hra". Jenže by se zase ochudili o pochvalné reakce na výbornou optimalizaci... Holt si člověk nevybere.

Po grafické stránce se toho změnilo dost (měl jsem chvíli vedle sebe nainstalovaný jak Flatout 2, tak i Flatout UC, takže jsem si to trochu porovnával). Především menu bylo předěláno k nepoznání. Teda menu bylA předělánA - týká se to naprosto všech, včetně tuningu, bazaru, výsledkové listiny atd. Pravda, úprava spočívá v podstatě jen v doplnění renderované scény na pozadí, ale i tak potěší.

Zato auta a tratě, přestože se to bez patřičného porovnání nezdá, doznaly proměny přímo klíčové. Především všechno vypadá o dost skutečněji, moderněji, koukatelněji. Víc polygonů na vozidlech využili autoři i ke zrealističtění destrukce. K tomu přibyly dvě nová auta a spousty zničitelných objektů na trati - i když tady bych byl k těm prezentovaným 8000 poněkud skeptický - v podstatě jsem si všiml jen možnosti urazit podstatně víc věcí (třeba lampy) než ve dvojce. Ale že by to bylo 8000? No nevím...

Fyzika se občas chová poněkud zvláštně, ale ani Havoc není bezchybný a nejedná se o simulaci, takže se v téhle oblasti dá leccos odpustit.

Rozdělení původní kariéry na standardní mod a carnage mod jsem poměrně uvítal, protože, mezi námi, kaskadérské atrakce byly v jedničce mnohem lepší, takže mi teď jejich nevyhrání nekazí sbírku zlatých pohárů z běžných závodů.

Po půlročním čekání na českou Limited Edition mě našvaly zprzněné české titulky. Ne že by byly překlady úplně špatné, jenže některé poměrně originální a vtipné hlášky byly zabity naprosto nevhodnou krkolomnou formulací (jako by to překládal slovák mi místy přišlo).

K celkovému hodnocení je ještě potřeba připočíst to, že nikdo nikdy netvrdil, že půjde o úplně novou hru. Od začátku se ví, že je to jen vylepšená edice a tedy jejím nezakoupením o nic podstatného hráči nepřijdou, což u projektů typu NHL a NFS (jak už napsal Flynn) není zvykem.

A navíc ta cena... Všechny tři díly by mě vyšly (pokud bych je kupoval jako novinky) na bez pár korun 1200,- s DPH. S Limited Edition o 400,- víc. Přičemž k Flatout UC není nutné kupovat ještě Flatout 2, protože ten už je jaksi obsažen, takže se dostáváme na 900,- resp. na 1200,- s LE. Dá vám za to někdo nejnovější tři díly NFS nebo NHL? Nebo jakékoliv jiné hry (dokonce s limitovanou edicí)? No nedá... Stejně jako vám za 300,- nikdo neprodá datadisk s původní hrou...

Nutnost hlásit se k Windows Live (jako UK nebo US, jinak to z ČR nefunguje) je jen taková malá piha na kráse (i když jsem si to během těch tří dnů, co jsem googlil, proč mi český účet odmítá akceptovat, nemyslel). Mimochodem, v souvislosti s tím není pravda, že se nedá použít víc profilů, jak se tu snaží namluvit AiMLEzZz. Druhý hráč se jen přihlásí na Windows Live pod svým účtem a už sviští jako dřív na vlastním profilu :-)

Pokud jsem tedy dal Flatoutu 2 92,5 %, tady nemůžu než přihodit na 95 %. Těch 100 % jsem původně trochu přehnal - absolutní hodnocení je potřeba si schovávat pro hry, které baví i při opakovaném hraní, což se Flatoutu k mému smutku moc netýká. No nic, už to asi neodpářu...

PS: Není to tak, že když mám Flatout 2, nevyplatí se mi kupovat UC. Je to opačně. Pokud plánuju koupit Flatout UC, není třeba vyhazovat peníze za dvojku. Ta vylepšení za ty tři stovky rozhodně stojí.

Pro: Zajímavější menu, detailnější auta, propracovanější tratě, cena

Proti: Takhle měl vypadat už Flatout 2, soundtrack stojí za nic

+34
  • PC 80
Čo sa vám ľudia nepáči? Mierne vylepšené, vo väčšom, každý nadával na grafiku, tak ju vylepšili - a stojí to len tristo korún, čo je skvelá cena. Keď toto je na 10%, na koľko je hodnotená NHL, ktorá stojí cca štvornásobne viac a každý rok dostávame to isté...

Pro: Vylepšený Flatout 2

Proti: Stále "len" Flatout 2