Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 95
Jsem člověk, který vyrůstal na Quake III. Tudíž když jsem se rozhodl zkusit žánr MMORPG, netušil jsem do čeho jdu, nebo na jak dlouho mne to zabaví. Guild Wars 2 nebylo sice moje 1. MMORPG které jsem hrál, ale bavilo mne asi nejvíce.

Jak jsem se ke hře vlastně dostal? No to bylo jednoduché. Byl jsem jednou na rodinné dovolené a tam mi můj bratranec pověděl o hře, kterou údajně hraje, a že bych ji měl začít hrát s ním. Říkal, že ta hra je úžasná, že tam mohu být kým chci atd. Všichni určitě znáte to, když vás chce někdo na něco nabaitit. Takže jsem si řekl, že tu hru zkusím. Zaregistroval jsem, stáhl a další den jsem to zapl.

Moje první pocity ze hry byly velice zajímavé. Bylo mi dáno na výběr mezi několikati rasami. Každá měla mít svou vlastní příběhovou linii a vzhled. Já si vybral jako první rasu lidi. To co následovalo poté mne udivilo. Mohl jsem si vybrat z 9 profesí, z čehoš byla jedna zamčená. Každá měla něco do sebe. Bylo mi doporučeno, ať hraji Warriora. Začal jsem tedy hrát za mou první postavu.

Než jsem se vylevlil na maximální level, trvalo mi to asi 70h. Propracování světa bych započítal jako obrovské + této hry, protože grafické propracování a vytvořený svět na mne zapůsobili neskutečně. Při cestě k maximálnímu levelu jsem prošel Dungeony, PvP-čkem a samosebou grindem. Toto všechno dodává tu pravou atmosféru k této hře. Kolem 50. levelu jsem se dozvěděl o World Bossech. Koukl jsem se na internet na časy, kdy se tito world bossové spawnují, dostal jsem se na místo a byl jsem ohromen. Bylo tam asi 100 lidí, co zabíjeli obrovského draka. Toto jsem nečekal. Poté co drak zemřel, měl jsem pocit, že je má postava opravdu silná. A proto jsem se ještě rychleji snažil, aby byla na maximální úrovni.

A je to tady. Dosáhl jsem maximální úrovně. To co se otevře po dosažení levelu 80 je něco masivního. Ve hře se naráz otevře tolik věcí co můžete dělat, že nevíte co dříve. Můžete se pustit do získávání gearu, do prozkoumávání světa, hraní PvP, hraní WvW, plnění achievementů a mnoho víc. V levelu 80 hra totiž teprve začíná.

Teď bych se chtěl vyjádřit k určitým herním módům.
Začneme tedy s PvE. Pro ty co neví co je PvE, tak je to klasické hraní proti příšerám, plnění dungeonů atd. PvE je hratelné s kamarády. Koho by nebavilo vlézt do dungeonu s partou dalších 4. kamarádů a vyzabíjet tam všechny monstra. Obrovskou částí PvE jsou raidy. Ty jsou ale dostupné pouze s Guild Wars 2: Heart of Thorns a Guild Wars 2: Path of Fire. Bojuje se tam v partě maximálně 10 lidí proti těžkým bossům. Pokud ale jste schopni daného bosse sudnat bez problémů, můžete vyzkoušet tzv. challenge mote, což vám přidá nové mechaniky a více životů bosse.

Ohledně PvP stránky hry tu máme 2 možnosti. PvP, což je klasická řezačka v nejčastěji domination módu, kde se hraje 5v5, a World vs World, zkráceně WvW, což je srovnatelné s Battlegroundy z The Elder Scrolls Online. Je to prakticky WvWvW, protože zde bojují 3 servery proti sobě v obrovských bojích o kontrolní body. Rozhodně doporučuji, protože lépe zpracovaný takový mód asi v jiné hře nenajdete.

A teď ještě rozeberu jednu část PvE o které jsem se ještě nezmínil, a to je Fractals of the Mist, jednoduše fraktály. Je to soubor dungeonů, které jsou udělány na styl GR z Diablo III. Je to velice zábavné, a zároveň vyzívavé, protože když jste na vysokých fraktákech, přibívají vám různá omezení. Také na vyšší fraktály potřebujete tzv. agony rezistance, ktérý vám umožní tyto vysoké fraktály chodit.

Abych to schrnul. Guild Wars 2 má k nabídnutí rozhodně mnoho a ani po 2000 hodinách hraní nebudete mít zdaleka všechno hotovo.

Pro: Kvalitní grafika, Skvělý příběh, Úžasná atmosféra, Dlouhá hratelnost, Velká komunita

Proti: Některý endgame content je odemčen pouze, když si pořídíte DLC (např. Raidy)

+8
  • PC 50
Prošel jsem od dob Ultima Online/Evequestu opravdu velkou spoustou MMORPG a málokteré mě na první pohled nezaujalo tak moc jako Guild Wars 2. Ten svět totiž po pár minutách smrdí naprostou nekonzistencí a strašně umělým feelingem. Tam, kde taková vanilla WOW působila naprosto konzistentně, kde šlo každé hory i zákoutí dosáhnout "suchou nohou", tam působí GW2 jako směsice portály propojených lokací, semknutých nějakým přírodním koridorem s nízkým stropem. GW2 mě znechutila po prvních hodinách hry a absolutně jsem neměl chuť poznávat další "revoluční" prvky hry. Tohle je prostě online rubanice v arénách, případně pitomě okleštěné single "RPG" - rozhodně ne skutečná MMORPG zkušenost.

Pro: Plynulost boje.

Proti: Nekonzistentní svět, kýčovité lokace, arénovité pvp, pocit umělotiny.

-1 +3 −4
  • PC 90
Nikdy sem moc MMO hry neměl v lásce jelikož zábava přicházela často až na posledním levelu takže před zábavou byl jenom jeden velkej nudnej grind. Naštěstí tohle není problém GW2. Questy jsou ve hře provedené mnohem zábavněji, originálněji a netradičněji narozdíl od klasických MMO her. Krom ohraného zab přines je zde například i krmení dobytka, hašení požáru, koulování se s dětmi, chytání monster do klece no prostě cokoliv vás napadne. A krom už tak zajímavého systému questů je zde několik dalších aktivit často zmiňované eventy, visty, skill pointy, skákačky a v některých částech opravdu velcí world bossové. Já sem se prostě do max levelu bavil což se o jinách MMOčkách říct nedá.
Po dosažení max úrovně už jde v podstatě o farmení gearu z dungů, craftění, PvP (pro ty se silnějším počítačem i WvWvW). Hra se od vydání dost změnila a myslím že i na max levelu má člověk co dělat.
Mezi další zajímavasti určitě patří žijící příběh světa, který nepřichází pouze v datadiscích ale normálních updatech. Od vánočních fun eventů až po rozbombardování města Lions Arch. Svět přostě žije.
Bojový systém sice není furt to co by mě vyhovovalo ale opět pořád lepší než co můžete vidět v 95% MMO her. Nepotřebujete 20 tlačítkovou myš ani nemusíte chodit na hodiny klavíru aby ste v boji obstáli. Za to se ale musíte více pohybovat (i při PvE). Určitě bych byl radši pro ještě více akčně uspůsobený boj ale vím že většina casual MMO hráčů by to nepřenesla přes srdce, kdyby museli při boji mířit.
PvP ve všech MMO hrách nenávidím takže k němu by bylo zbytečné se vyjadřovat. Ale jedno plus aspoň za to že v GW2 je výhradně zaměřené na skill hráče a není ovliněné PvE.
Grafická stránka hry je na svůj žánr velice dobrá ale co se mi líbí ještě více je umělecké zpracování prostředí. Téměř všechny oblastí sou úchvátné a propracované. Občas se jenom zastavím obdivuji nádhernou krajinu či ruiny hradu.
Co se týče class nemám žádné námitky. Většinu dungů můžu projít s jakkoliv sestavenou partou, ikdyž je pravda že se správně vybalancovanou partou to samozřejmě jde rychleji. To ovšem neznamená že jsou nějak extra lehké na bosse co vám šlehaj IKáčka narážíte často.
Zápory pro mě osobně snad ani žádné nevidím. Možná sem tam nějaké maličkosti, které si momentálně nevybavuji nebo to jsou obecně známé MMO mechaniky co mě štvou. Hra rozhodně není pro hráče co aktivně hrají WoWlike MMO celý svůj život jelikož GW2 je jiný ano je to tak hra je jiná. Pro většinu hráčů když je hra jiná je špatná a když je stejná je to kopie. Určitě bych toho mohl napsat více ale to by mi zabralo celý den. Doufám že tohle bude stačit.

Pro: zábava i pod 80 lvl, propracované prostředí, žijící svět

+9
  • PC 50
Nedá mě abych se také nevyjádřil a konečně se mohl pomstít hře jejíž hodnocení mě roky pronásledkovalo na všelijakých možných i nemožných herních webech. Za chyby se omlouvám jsem jen prostý rolní co si odskočil k PC, takže tento komentář berte spíše jako povídaní si o hře než jakési rozebrání kladů a zaporů a všelijakých důvodů proč ano a proč ne.
Co se týče mě tak jednoznačně ne! Tato hra je totiž naprostý unikát bohužel v zaporném slova smyslu, jakožto RPG protože to vlastně RPG není ve své podstatě, hra spíše simuluje jakousi neurčitou patlanici mmo moba a čeho si nevím co asi vypadlo někomu ze zadku, těžko říct, každopádně ve hře která je označená jako RPG čekáte určitý vývoj postavy, hraní určité role, omil, v této unikátní hře jsou oba tyto prvky naprosto nepodtatné a jsou potlačeny nepochopitelným systémem jakési masy která má představovat základní pilíř hry.
Čekáte že začnete hrát a vytvoříte si postavu z daného výběru a tu pak progresujete a hra by vás měla motivovat příběhově a odměňovat vás za váš postup, ovšem ,,not here and not today" toto v této hře opravdu nečekejte hra si vás totiž upravuje k obrazu svému a to na základě toho kam se zrovna vydáte, co na tom že jste si po měsíci hraní vydřeli určitý postup, hra vám ho prostě sebere, takže pokud rádi hrajete jako někdo kdo si rád kompenzuje všelijaké křivdy z realného života a rádi si ve hrách dokazujete jak jste dobří, hra vás degraduje na maximální úrověn pokud se zrovna vydáte na nižší úroveň a vyprdne vás jako obláček smradu mezi dalších 100 lidí na pár eventů který tvoří celý pve základ kde jste pouze součástí většího smradu. Ano zcela správně jakožto jednotlivec v této hře totiž neznamenáte vůbec nic, a tuto frustrující pravdu nejvíc pochopíte při hraní world pvp.
Zajímavou složkou pve jsou takzvané, takové, nebo něco tomu tak nějak, no, říkejme tomu třeba dungeony, jestli to co jsem psal doteď znělo hodně kryticky a negativně tak dungeony jsou v této hře srágora extra union, celý pryncip je přitom naprosto jednoduchý, ve hře je totiž absence klasické trojce healer, tank, dps takže hráč tam vlastně hraje sám za sebe jako unikum kterou si nastaví pdole sebe což je vlastě paradox protože sám osobně nemá na hru jak v pvp tak v pve žádný vliv, ale máte možnost oživovat své spolubojovníky takže váš postup dungeonem vypadá tak že se proumíráte až nakonec dungu kde zjistíte že ste vlastně nic nedostali, a nechépete proč ste tam vůbec lezli.

Když tedy očešeme tuto nepodtatnou náplň hry zbude nám asi nejzajímavější část hry což jsou arénky které jsou postaveny né na úrovni vašeho vybavení ale pouze na úrovni vašeho skillu ,,proboha jak se tohle může někomu líbit dokonce i moba arény jako LOL nebo Dota progresují ve výbavě" se snažíte vybojovat vlastně nic a v ničem což je strašně prýma. Hře jsem dal 50% za svět který je místy udělaný opravdu pěkně a autoři si na něm dali velkou práci, škoda jen že do něj nezasadili taky nějakou hru když už ho vytvořili.

Pro: Je to pro lidi co jsou rádi ovce a nezáleží jim na nějakém postupu ve hře což odporuje podle mého názoru proč vůbec hrát hry ale asi je to plus, pro někoho.

Proti: Minimálně pve

-2 +7 −9
  • PC 90
Guild Wars 2 je pro mě jedno z nejlepších MMO, co jsem kdy hrál. Z prvu bych se podíval na systém questů, které bych rád vysvětlil a trochu tím opravil Ebba. Dynamické eventy tu rozhodně questy nenahrazují. Každá mapa má minimálně okolo 10 - 13 questů, které jsou rozesety v každém rohu. Jediné v čem je rozdíl od ostatních MMO je ten, že nemusíte hledat zadavatele úkolů, ale plníte ho jakmile vkročíte do zóny jeho plnění. Jakmile se do této zóny dostanete, uslyšíte zvuk a objeví se vám v pravém horním rohu popis úkolu. Jakmile ho splníte, přijde vám odměna ve formě pošty. Dále se mi líbí, že quest nemusíte plnit třeba jen zabíjením, ale často máte dokonce i na výběr jak úkol splnit a můžete ho dokončit jak zabitím pár zvířat, tak třeba i sbíráním bylinek apod...

Dynamické eventy jsou zde také docela zajímavost. Stejně jako questy, tak i eventy jsou rozesety všude po oblasti. Nemají žádný zajímavý příběh ale spíš jde o bránění jeskyně před kentaury, nebo dobývání chrámového systému, či co to bylo. Po dokončení eventu jste následně hodnoceni medailí bronzovou, stříbrnou a nebo zlatou a podle toho dostanete XP, peníze a karmu (k té se ještě dostanu). Systém eventů ale obsahuje i world bossy, což jsou především draci.

Rád bych rozebral jinak dost uznávanou grafickou stránku, která je podle mě na tento žánr více než slušná. Prostředí je různorodé. Máme zde lávou vypálené spíše kamenité oblasti, Zasněžené hory, lesy i bažiny. Každá oblast má něco zajímavého na pohled což většinou ukazují tzv. body zájmu. Většinou to bývají nějaké trosky, zajímavě obrostlý strom, obrovský most nebo i ogří pevnost.

Na mapách samozřejmě ale nevidíte jen body zájmu nebo questy. Máme zde ještě visty, waypointy, a skillpointy. Visty jsou místa s dobrým výhledem a po sebrání se vám spustí mešní scénka, která výhled dá se říct zvýrazní. Waypointy jsou obyčejné teleporty, které se zpřístupní jakmile je objevíte no a skillpointy jsou místa, která vám po interakci darují jeden skillpoint. Ty často bývají doprovázeny protivníkem trochu tužšího kalibru, veteránem. Není ale nijak zvlášť těžké ho porazit. Po objevení všech těchto bodů na mapě (waypointy, skillpointy, visty, body zájmu) a po dokončení všech questů dostanete za odměnu truhlu, jejíž obsah závisí na rozmezí levelů, při kterých je mapa nejlépe hratelná. Dále tu máme jumping puzzly. Jsou to vesměs skákačky, ale nenechte se zmást. Občas dokážou potrhat nervy i flegmatikovi. Za ty je též odměna v podobě truhly. Problém je v tom, že je nejprve musíte najít. nejsou nijak zvýrazněné a pokud vám o nich neřekne kamarád, či si to nenajdete na internetu, narážíte na ně dá se říct náhodou.

Teď bych trochu rozebral dungeony, které jsou opět velmi různorodě zpracované. Máme tu celkem 8 dungeonů, které jsou rozděleny na 3 cesty. Dohromady máme tedy teoreticky 24 dungeonů, každý s vlastním příběhem. Po dokončení dostanete nějaké goldy, pár tokenů (což je měna za kterou kupujete gear) a nějaké itemy. Dále tu je zajímavost v podobě Fractal of the mists, což je speciální dungeon, do kterého když vkročíte, cestujete časem i prostorem do různých míst, kde spolu s partou plníte úkoly stejně jako v dungeonu. Rozdíl je v tom, že musíte absolvovat 3x nebo 4x náhodně generované cesty (kterých je myslím okolo 10) a teprve pak dostanete sladkou odměnu.

Každý dungeon, včetně fraktálu má svůj specifický gear, který je možno zakoupit po získaní určitého počtu tokenů. To mě dostává k herním měnám, kterých je tu dost. Máme klasické goldy, pak je zde karma, laurely, tokeny a další. Ke každé měně připadá její vlastní merchant, u které můžete většinou nakoupit jen za tu danou měnu.

Dále se mi na GW2 líbí i systém opotřebení. Může se stát, že se vám při souboji rozbije část zbroje nebo úplně rozlomí a musíte ji tudíž nechat opravit.

Teď bych přešel k PvP, jelikož k PvE jsem již řekl dost. Player vs Player je tu rozdělený na klasické PvP matche nebo systém WvsWvsW. Matche jsou řekl bych každému jasné. Vždy jde prostě o to zabrat menší území na mapě vyznačené barevným kruhem, které týmu přidává body.Ty pak ubývají oživováním hráčů (tedy aspoň myslím :D). Tým, který jako první vyčerpá své body, prohrává. WvsWvsW je pěkně provedený herní prvek. Jedná se vlastně o 4 obří mapy, na kterých bojí hráči ze 3 různých serverů mezi sebou. Hráči musí obsazovat různé državy, pevnosti, bránit zásobovací cesty a své pevnosti. Pokud to jde tak je většinou primární cíl dobýt největší pevnost, která se nachází uprostřed tzv bojiště, což je název jedné z map. Zbylé 3 mapy náleží každému jednomu serveru, ale i ty můžou hráči z jiného serveru dobýt, ač jsem to ještě nezažil. Problém je zde jediný a to je málo wayipointu a absence mountů. Ano čtete dobře, v GW2 nejsou žádní mounti. takže pokud umřete musíte se teleportovat zpátky do své původní pevnosti a můžu říct, že mi to drásalo nervy.

Teď bych se trochu podíval na classy. Tady prakticky neexistuje naše známá svatá trojice. Dobře známý herní systém v podobě tanka, damage a healera je tu značně oslaben. Spíš bych řekl, že zde existuje jen damage a healer. Každý jednotlivý dungeon je dobře sehraná skupina schopná projít třeba i přes fakt, že je složená jen z damage dealerů nebo třeba i jen healerů. Tank je zde zbytečný už z toho důvodu, že ve hře chybí taunty a tank tudíž není schopen na sebe bosse či skupinu nepřátel nalákat. Mám pocit, že většinou utočí spíš na ty, kteří udílí největší poškození. Výběr classy je tudíž jen o tom, jestli chcete ovládat uměmí nekromancie, být neustále se svým zvířecím mazlíčkem, nebo být spíše hrdý válečník. Je to jen na vás.

Pokud jsem zde něco nezmínil a kdokoli z vás měl nějaké dotazy, směle se na mě obraťte. Za mě má hra 90%
+8 +11 −3
  • PC 40
Od miernych nepresností, až po totálne ****viny z popisu GW2, opravím len, že hra rozhodne nevyužíva žiadne moderné grafické technologické srandičky, na DX 11 nebeží (max DX 9), a rozhodne sa nedá hrať celá ako singleplayerovka, napriek tomu, že sa celou svojou (zrejme) ironickou "pro-social" floskulou o to viacmenej pokúša.

Grafika, teda pokiaľ človek neprišiel priamo z WoW, je značne priemerná a svoju technologickú zaostalosť sa snaží zakryť detskou farebnosťou. To je určite poznať aj z videí a screenshotov, to čo však poznať nie je, že kamera pri otáčaní akceleruje, swinguje, smoothuje a bohvie čo všetko. Kamera sa dokĺzava, aj keď myškou už nehýbete, zrýchľuje a swinguje okolo hlavy postavy v podivnom uhle. Akoby ste sa snažili hýbať s ťažkým predmetom.

Okrem teda zjavného šetrenia na grafike, je očividné aj šetrenie na server technológií. V 2012 Anet nemá problém používať tech z roku 1999 kedy vyšiel EQ1. 60 serverov, každý s limitom približne 8000 prihlásených postáv, namiesto toho, aby priplatili a využívali single server technology. Ak je server plný, tak vás to hodí do QUEUE a na Overflow server (z toho ironický názov Queue Wars 2).

Dynamické eventy podľa designu Dynamic Battlefields (Tabula Rasa 2007), neskôr Dynamic Events (WAR, či RIFT), sú tu narozdiel od predošlých hier všade, nahrádzajú questy a je to hlavný zdroj XP bodov pri PvE hraní. Zabudnite na lesík s pár vlkmi, kde sa toho moc nedeje, dynamic events sú tu doslova na každom kroku. Všetky DE sú repetetívne, a postrádajú akýkoľvek background lore, celé info o tom, prečo vlastne robíte tento DE, je vo forme jednej vety.

CCC - Combat, classes, crafting je zabehaný žánrový priemer. Combat mierne akčnejší (aktívny dodge), classy sa od seba takmer vôbec nelíšia, každý môže byť melee, každý môže byť ranged, líšia sa len v pár hraničných skilloch, inak sa prekrývajú v 90% činnostiach. Crafting je klasické čakanie na casting bar. Čistý priemer.

PvP trpí LOTRO syndrómom, ak niekto hral LOTRO tak vie, že PvP mapa je príliš veľká a príliš prázdna. Aj keď je tam 500 hráčov, tak bojisko je na jednom mieste, a kým sa tam hráč dostane, tak to trvá niekoľko minút cestovania. Rovnako je to aj v GW2. Čistý "zerg-fest" na jednom-dvoch miestach, ináč prázdna mapa. O e-sport kompetitívnosti sa nedá ani hovoriť, kým neopravia kĺzajúcu kameru, ktorá je pre PvP nepoužiteľná, kde je treba presný pohyb.

Veľkosť sveta je pomerne malá, v hre je približne 16 zón, každá s priemernou rozlohou, ktorá sa dá prebehnúť z jedného rohu do druhého behom pár minút. V hre nie sú mounts, ale je možné sa takmer všade teleportovať a od hocikadiaľ, podľa vzoru Oblivion. K tomu je v hre smiešnych 8 dungeonov. Keďže hra nemá mesačné poplatky, tak zrejme nebude mať ani content updaty, a neviem si predstaviť čo prinúti hráčov, aby ostali hrať GW2 aj po dosiahnutí level 80, okrem klasického altovania a opakovania celého contentu.

Veľký hype pred vydaním, niekoľko miliónov pre-orderov a potom následne rýchly pád je klasický scenár všetkých väčších MMORPG vydaných za posledné roky. GW2 to však môže byť jedno. Ich business model je založený na o niečo drahšej hre (55 EUR), a žiadnych poplatkoch. Akoby rátali s tým, že väčšina ich hráčov aj tak do prvého mesiaca skončí s hraním. V mojom prípade je to už počas prvého týždňa.
+2 +19 −17