Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Vodny: Valve se drží zpátky? Vždyť o HL2 jsme věděli o všech zajímavých momentech právě z těch videí :-)

Jinak scource engine byl ve svý době parádní, ale podle mě je tam trochu přehnaná ta fyzika a co se pamatuju, tak zvuky taky nic moc. Barel dopadající na beton nebyl moc uvěřitelný...ale graficky mi tenkrát přišel skvělý, hlavně ty lesknoucí se oči ve Vampírech...

A konkrétně k Postalu 3 - hele ten vysavač mi nejde do hlavy...a ten jezevec nebo co to je taky ne...
Mně teda nepřijde, že bych viděl něco novýho nebo kulervoucího, takovou grafiku má každá současná hra.
Teď jsem zjistil, že ten screenshot je z pre-alpha verze z roku 2007. Ale vypadá to dobře, nějak víc mohutně. trailer
Já si zrovna vybavuji jen 3 obrázky z HL, shodou okolností také ve Score a na nich vypadal HL jinak než konečná verze. Btw. to jak se prezentují hry dnes, desítky screenshotů, trailerů, in-game videí, vývojářských deníčků a bůh ví co ještě, to zrovna dvakrát nemusím. A u Valve mi připadá, že se oproti ostatním drží hodně v ústraní. Těch informací je vždy naprosté minimum. Díky bohu.
Možná ale opravdu možná přijdou s novym sourcem. Pro mě osobně by to byla hezká odměna za to čekání.
Ak pred HL boli tri screenshoty, tak čo sú zač tie obrázky v novinkovej sekcii Score 55 (1998) a vo veľkom preview v Leveli 10/98, ktoré mi tu kysnú na poličke. :)
Blbost. Half-Life měl normální preview se spoustou obrázků a informací jako každá jiná hra. A jak drželi pod pokličkou Half-Life 2 víme taky moc dobře. Leak nedodělané verze.
Blbost. Valve vždycky drželo svoje dílka pěkně pod pokličkou. Alespoň co se nových IP týče. Předtím než vyšel Half-Life světlo světa spatřily asi 3 screenshoty, které nakonec byly z nějaké rozdělané alpha verze. A jak to dopadlo všichni dobře víme. Osobně mám raději naprosté ticho po pěšině a následné "Surprise! Here you go, HL3, Portal 2." ;-)
Jo tak ten bych si nechal líbit a další celovečerní film by mohl být L4D2 v duchu intra.
To mlčení je opravdu podezřelé. Tři upatlané artworky a nic víc, to nikdy nebývalo.Nedovedu si představit co za kulišárnu chystají a že umí překvapit dokazuje každý class update v TF2.
no jo ale L4D je taková rychlokvaška kdežto u serie HL si to nesmí dovolit něco uspěchat. Sice to jejich mlčení má ňáký kouzlou (takovy San Andreas jsem znal do detailu půl roku před vydáním :-) )ale aspon něco by fandům předhodit mohli...
Asi se bojí roku 2012 :D. Ale já věřím, že Valve do té doby něco vydají. Vždyť poslední jejich dvě hry dělí od sebe necelý jeden rok :)
Je mě celkem jedno co vydají, všechno je zárukou kvality.Hlavně ať pohnou, rád bych se dožil nějakého rozuzlení a čas se krátí.
A teď otázka co je lepší, čekat 2 roky na EP3 nebo minimálně 5 let na plnohodnotnej HL3?

Já osobně doufám v Pink Box (barvu si každý doplní sám) s EP3, Portal 2 a ještě nějakou novou hrou (například nějakej SP Counter-Strike by mohl být skvělý, když zůstaneme u zavedených Valve značek).
No každopádně čas se krátí, Source engine nepůjde do nekonečna vylepšovat (pravděpodobně, minimálně tedy bez přepracování celého základu enginu, to tvrdí autoři Cinematic Modu k HL2). Ale jinak soudě dle nízké aktivity u obsahových aktualizací jejich her (TF2 a L4D1&2) to vypadá, že na něčem aktivně kutí (jen doufám, že to není L4D3).
no jakoze se trochu precenily, navic si na sebe vzali TF2 updaty + L4D 1+2 atd...tak co se divy. A HL3 to je zajimave, vzdyt rikali ze o HL3 vubec neuvazuji a ze kdyz tak az nekdy v roce 2015 nebo tak nejak
Žeby ve Valve zjistili, že se jim vydávat HL epizodicky nevyplácí? Nakonec budem rádi, když trojka vyjde příští rok :(
"Podle šuškandy v Game Informeru letos žádné nové Half-Life nevyjde a prý se zdá pravděpodobnější, že namísto Episode 3 přijde rovnou plnohodnotné Half-Life 3.
" ach jo uz me stvou.....
No je to možný, mám taky ATI. Byla to jedna z variant řešení možných problémů s Half-Life 2. Bohužel už si přesně nepamatuju chybovou hlášku, ale tvůj způsob řešení jsem kdysi zkoušel taky. Teď už všechno jede, ale stálo mě to hodně času najít to správné řešení na můj problém.
já se jenom ptal já už jsem to vyřešil... ona je to chyba ATI karet a Valve na svejch stránkách dává návod, kterej je jak složitej tak jen "legální". Existuje lehčí způsob a to je: Vytvoříte zástupce pro spouštěcí program (hl2.exe) kliknete na něj pravym tlačítkem myši a dáte vlastnosti a teď se jedná prakticky o to samé jako když jste hru chtěli spustit i když jste neměli legální kopii.Do příkazu cíle na konec řádku napíšete (pokud vlastníte nelegální kopii tak už tam zřejmě máte -steam -game ep2) -dxlevel 80. Tu 80tku udává Valve, mě se hra ale rozeběhla až na 90... spustila se i při 100 nebo 200 ale když jsem nastavil vyšší detaily hra vypadala jak Half Life 1. Valve odkazuje na nové ovladače ATI a nebo prakticky tu samou opravu ale pouze přes steam menu...;-)
Vodny: človek by až povedal, že si za to platený...
Ja už sa radšej nevyjadrujem :D nie preto, že by mi došli slová, ale preto, že to je zbytočné, keď pred akýmkoľvek mojim argumentom vyhodíš smerovku a totálne sa mu vyhneš. Čo už. Paradoxom je, že táto debata vo mne vyvolala chuť dnes v noci HL2 znova rozohrať a momentálne som už v Ravenholme...
A keď séria HL skončí (bohvie čí tretím dielom), určite sa dočkáme časom ďalšieho, pre herný priemysel tak fundamentálneho, hlavného hrdinu s ktorým sa proste nebude dať nestotožniť!
LastJedi: Už jsem si říkal, že nic na toto téma psát nebudu, ale přesto si neodpustím. Nezdá se ti, že ty otázky na které se ptáš "tak Combine sú asi mimozemšťania, čo si ako asi podrobili Zem, ale mňa zaujímajú také detaily, že ako to spravili a čo sa tým všetko zmenilo atď" jsou v podstatě stěžejní informace, které kdyby byly zodpovězeny, tak by mohla celá série skončit? Ale HL se vyvíjí (pomalu, velmi pomalu) a jsem si jistý, že na některé tvoje otázky (možná na všechny) se odpovědi dočkáme, ale až v ten správný moment. A až ten moment přijde, skončí série HL a s ním i jeho legenda Gordon Freeman. Fňuk. ;-)
Bursoft: tak z tohto hľadiska, aby som za seba ako tak uzavrel. Ja som si na toto zvykol, určité diery v príbehu a nutnosť vymyslieť/domyslieť si kopec vecí sám. Len to rozhodne neradím medzi plusy v mojej relatívne dosť obľúbenej hernej sérií, na tomto sa dalo rozhodne oveľa viac zapracovať, keby sa chcelo, lenže čím viac príbehu máš v fps, tým to chce viacej skriptov, viacej dabingu, možno aj viacej prostredí a rôznejších textúr a bohviečoho ešte a to ide proste viac do peňazí než, to, že oni si tam naeditujú v tom čo majú viacej levelov, preto mi napr. EP1 príde viac ako čokoľvek iné dojenie značkovej kravy do dna. :)

Inak s tou EP3 by si už fakt mohli pohnúť, trvá im to ako Lucasovi Star Warsy...fakt, že tá marketingová kampaň "epizódy" a celý ten koncept, bol epic fail a zastierací manéver viac, než čokoľvek iné...ale tak zvedavý som stále.
Bursoft: sorry, ale na nepozornosť, alebo nepochopenie deja ma nenachytáš, toho deja tam toľko nebolo + tiež som niektoré časti série hral viac než jeden raz. :)
Celý problém je v tom, že hráč si musí domýšľať, že aha tak Combine sú asi mimozemšťania, čo si ako asi podrobili Zem, ale mňa zaujímajú také detaily, že ako to spravili a čo sa tým všetko zmenilo atď. V podstate v HL2 ani nie je spomenuté, že si podrobili celú Zem (osobne som si napr. pri prvom hraní HL2 na vianoce 2004 myslel, že obsadili určitú časť planéty a možno tam časom budú vojenské oddiely, alebo nejaký vonkajší odboj napr. z ameriky) až na nejaký jeden nenápadný novinový výstrižok. V podstate čo to pre mňa ako hráča okrem obrovského množstva otázok, ktoré mi zodpovedal internet znamená? Zabitý potenciál. Predsalen ak mám nejaké príbehové pozadie pre hru a nedám ho tam, tak len ukrajujem zo zážitku. Inak to Combine čo vlastne sú, ako si to podrobili, je aj otázka z toho hľadiska, že vojaci Combine sú vlastne upravení ľudia, tak akými jednotkami to vlastne dobíjali predtým? a napr. hráč sa ani dlhodobo nedozvie, že čo sú vlastne tí panáci s helmami zač. resp. čo sa skrýva pod helmami. Čiže áno, veľa vecí sa tam dá domyslieť, problém je ale v tom, že čo som si vlastne domyslel a čo som si vymyslel, aby som si zodpovedal na otázky, na ktoré mi hra odmieta odpovedať, hoc sú v rámci zápletky triviálne.
Ježiš, proč to pořád řešíte? Někdo holt nemá takový IQ, aby ten neuvěřitelně sofistikovaný a komplexní příběh v HL pochopil ;-)
nevím teda, já mám takovej pocit, že na začátku HL2 a pak hlavně v citadele (HL2 i EP1) se dozvídáš dost věcí, aby sis příběh nějak poskládal... možná je to tím, že jsem celou sérii hrál několikrát, ale já problémy s příběhem nikdy moc neměl

Mimo to, dá se to celkem jednoduše domyslet... po událostech v Black Mesa prostě přišli Combine (což je možná jedinej fakt velkej zádrhel... co jsou to Combine - to uznávám, páč si nemůžu vybavit, jestli se tam o nich někdy blíž bavilo nebo ne) přišli podrobit zemi (mimozemšťani tohle ve sci-fi rádi dělají), co se mezitím událo tě svým způsobem nemusí zajímat, lidstvo je poražený evidentně proto, že není na takové tech. úrovni, bla bla bla... prostě scifi, jako Válka světů např.
Vodny> vubec nemas predstavu jak strasne me mrzi ze uz te moje narazky nebavi :)
Neptam se v pulce filmu proc je tam to ci ono, protoze vim ze slusny scenarista mi to driv nebo pozdejs rekne sam. A tim pozdejs urcite nemam na mysli, ze me necha cekat nekolik let. To abych te usetril kecu o tom jak se to v patem datadisku trojky secko vysvetli, pokud teda nahodou se neukaze ze to od zacatku planovali jako pentalogii, ze, a ja driv chcipnu starim. Vubec, co ty mi o tohmle chces vykladat, kdyz mas pocit, ze HL2 disponuje necim jako atmosferou tajemna a neznama? Tohle je atmosfera WTF, jestli chces tajemno a neznamo, stahni si Kaibu.

Jinak pravda je ze si zacatek zas tak presne nepamatuju, nicmene za "otazek i prilezitosti k ziskani odpovedi je tu doslova mrte, takze je logicke aby otazky byly polezeny a nasledne zodpovezeny." si rozhodne stojim.

"Chcete aby vám někdo nadiktoval, jaká vaše postava za kterou hrajete (vy) má být, jak se má chovat, jakou má mít osobnost?" a ty mas snad pocit, ze tim ze mu zavrou hubu presne to same nedelaji? :)
Bursoft: práveže ani nie, Kleiner len v skratke uvedie hráča do súčatnej situácie, ale nijak nepovie, čo sú vlastne Combine zač, prečo prišli, čo s tým má spoločný prvý diel, ako to, že je ľudstvo porazené, čo sa medzitým udialo atď.... z tohto sa tam hráč nedozvie nič
LJ: tahle debata je nanejvýš nudná, ale musím se přidat a připomenout ti, že dr. Kleiner ti na začátku HL2 poměrně dobře shrne co se za tu dobu, co tam Gordon nebyl, stalo.
Kubulus: to je jasné a na G-mana som aj ja zvedavý a hlavne dúfam, aby to odhalenie nebola nejaká kravina, ale ja mám celý čas na mysli to čo sa stalo medzi HL1 a HL2, v podstate nič z toho nie je utajené, všetko si človek dokáže prečítať na nete, ale to je to ten problém - že sa to nedozvie v hre, pričom by to tam krásne mohlo byť vo forme nejakých flashbackov, alebo zhrnutie nejakou tou postavou priateľskou s Gordonom. Predsalen je už prežitok, aby to bolo ako u dungenonoch z 80s, kde bol príbeh napísaný v manuále hry.
Ja som nepovedal, že to chcem vidieť v polke filmu, problém je, že celá epizóda 1 k HL2 je o utekaní z mesta a druhá o utekaní do lesa, to zrovna veľa príbehu nie je...to už je skôr o nepríbehu, šetria na hráčoch, ale to teraz nechcem rozoberať
Druhá vec, ak by nikto nevedel, čo sa za tých 10 rokov stalo tak nepoviem, ok je to tajomstvo, lenže vedia to všetci okrem hráča a to je fakt nefér a nevidím dôvod to teda ani zatajovať, resp. nepovedať.
Ohľadom tých filmov neviem či si ma pochopil, ten WTF film som myslel taký, pri ktorom ani po zhliadnutí človek v podstate poňatie o čom to vlastne bolo. To že nejaký film polopatisticky všetko človeku nevysvetlí a nechá v ňom určité pochybnosti a otázky je niečo iné a rovno by som nehádzal do dvoch vriec filmy kde sa všetko vysvetlí a filmy kde nie, to nie je nejaké merítko určujúce kvalitu.
Ještě jeden zbytečný přídavek - že je postava G-Mana tak tajemná je jenom dobře. Ostatně, vždycky když ke mne promlouval, cítil jsem lehké mrazení v zádech, což je podle mne solidní důvod si tohohle chlapíka a jeho nevyjasněného původu vážit. Řekněme, že kdybych věděl že je to kupříkladu Gordonův tatík, už by ty jeho scény tak atmosferické nebyly :-)

Edit: Koukám že to tu máte na ostří nože.
Sorry, že to píšem takto, ale tvoj fanatizmus ti nejak prerastá cez hlavu. " Proč by měl herní hrdina mít vlastní osobnost, když tu osobnost mu stejně napíše nějakej programátor v kanclu? Není to ironie?" Nie je to irónia, spisovateľ vytvorí osobnosť postavy v knihe, scenárista vytvorí osobnosť postavy vo filme, dramatik vytvorí osobnosť postavy v divadle, programátor/herný scenárista vytvorí osobnosť postavy v hre, pričom ak je postava hraná, tak dosť osobnosť vytvára aj interpret-herec. Ono to tak fakt chodí dlhé a dlhé roky, neviem kde si bol, že si si to nevšimol. :)
V prípade Gordona Freemana si človek nemá čo idealizovať,pretože osobnostný podklad je nulový. Človek si vytvorí vlastnú predstavu jeho osobnosti.
Najgeniálnejší herný koncept od dôb tetrisu? buď rád preháňaš a treba to brať s rezervou, alebo si toho moc nehral, alebo má pipboy pravdu, vyber si ty. :)
Asi nechápeš proste ten fakt, že keď niečo nemá žiadnu osobnosť a hráč si ju vo svojej fantázií vymyslí, aby vedome či podvedome logicky zaplnil prázdne miesto v hernom scenári, to neznamená, že sa jedná o postavu vytvorenú herným štúdiom, tzn. nie je to ani tak postava ako kostým, ktorý si hráč môže obliecť, alebo jednoducho herná značka.
"Chcete aby vám někdo nadiktoval, jaká vaše postava za kterou hrajete (vy) má být, jak se má chovat, jakou má mít osobnost?" Ale ona to každá príbehová hra diktuje, občas ti dá možnosť vybrať si jednu z daných možností, ale vždy to tak je. Ty hráš len predpripravený príbeh, tak ako keď čítaš knihu, nič čo si sám vymyslíš sa na stránky tej knihy nedostane a tá kniha sa proste nezmení, tak ako sa nezmení film pozeraním a jediný rozdiel oproti týmto médiam je v tom, že ty to interaktívne "čítaš/sleduješ", si akýmsi rušňovodičom vlaku hry, pričom kolaje sú vopred definované, to že tvoj rušňovodič nerozpráva a nemá žiadnu osobnosť nemení na fakte, že bude zastavovať len v staniciach kde to má vopred určené, bude stretávať len vopred určených pasažierov a pôjde len po vopred určených koľajniciach. Čiže niekto (herní tvorcovia) ti diktujú čo máš robiť a ak to robiť nebudeš, tak sa ďalej neposunieš v hre, alebo jednoducho umrieš.
A to či je príbeh rozprávaný FMV alebo skriptami a priamo leveldesignom je len otázka výberu, nie otázka kvality príbehu. Máš xy hier dnes aj v minulosti, ktoré nevyužívajú FMV len skripty a leveldesign, ale postavy aj tak majú vlastný charakter. Ak by Valve dali Gordonovi osobnosť, je jasné, že veľa hráčov by sa nestotožnilo už len z princípu, že predtým sa nemali s čím stotožniť, pretože osobnosť nemal, tak si vymysleli vlastnú. Ale to je všetko len sila zvyku.
Mám jen ten pocit nebo každý z vás mluví o něčem jiném?

Last jedi: osobně si myslím, že je to jedno. Freeman si prostě zdřímnul. Breen si udržel svuj post hlavouna a ti ostatní unikli z Black Mesy. Prosté, jasné, stručné. Co má zůstat utajeno se motá okolo G-Mana a mnoha dalšího, to ale Valve tedy nijak nevyčítám, protože to solidně podporuje atmosféru.

Vodny: Máš vesměs pravdu, i když musím uznat, že hlasování o nejoblíbenějšího hrdinu by se neměl ani zúčastnit a už vůbec ho vyhrát :D