Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Say: Uplne normalne jako (temer) kazdou dalsi cast OS. Najdou bugy nebo proste napisou novou verzi podporujici nove technologie atd a vydaji update. Vzdyt DirectX nejsou nic jineho nez par souboru na disku a nekolik mnoho zapisu v registrech.
PavelU: ,,updatnul jsem drievry a DirectX"
Tuhle větu od Augusta roku 2009 moc nechápu. Vyšly snad od té doby nějaké nové drivery?
S plynulostí HL2 nebo Ep2 sem také měl občas problémy, skrze hraní modů v závěru uplynulého roku. Ale updatnul jsem drievry a DirectX, tak by to už snad mělo jít líp.
Nejenom HDR efekty, ale i textury jsou ostřejší a zejména fyzika tu dává procesorům pořádně zabrat. A taky levely jsou mnohem rozlehlejší.
Hlavně souboje s ministridery jsou naprosto perfektní. Ty mě bavily asi nejvíc. Docela uvažuju, že si to dám ještě jednou.
jj presne tak zrovna to hraju a uz ted muzu rict ze je to nejlepsi z Half Life co jsem hral. Hlavne ten zacatek nema chybu, ty podzemni tunely s larvama mne pripominaji kdyz v JAgged Alliance 2 zapnu Sci- fi mod a bojuju s larvama. Tak nejak si predstavuju prechod JA2 do 3D
Episoda 2 je podle mě vrcholem celého Half-Life 2. Fakt doporučuju, a to nejen po grafické ale hlavně hratelnostní stránce.
Chark: Sice to nebylo na mě, ale rád to slyším, když ta hra je přede mnou. :-)
Pokud si to dobře pamatuji, tak jsou tam nové HDR efekty, které celkové dodávají hře hezčí vzhled.
Mám všechny achievmenty a můžu říct, že larvy jsou zapeklité (ale nejsou na nepřístupných místech, všechny jsou vidět) a trpaslík o nervy. Furt vypadává z auta.
Já jsem schválně po dohrání koukal na návod na ty nejzapeklitější a skutečně některé jsou v místech, kde by je člověk nikdy nehledal (i mimo důl). Na tenhle achievement ale nemám nervy, stačí, že plánuju poslat trpajzlíka do vesmíru :)
Bodkin: Taky mně jich jednou chybělo nějak pět... osobně si myslím, že nějaká skupina larev je ještě před vlezem nebo někdy až po těch tunelech...
Podařilo se někomu získat ten achievement za louskání larev? Mě vždycky tak 5 chybí.
SavageCZ: Jo, to vím. Jen mi prostě nějak neseděl. Možná to moc beru jako samostatnou hru, která by měla mít nějaký úplný závěr a ne jako "seriál". Takže i když to byl záměr, byl pro mě ten konec tak nějak narychlo useklý. Ale chápu, že to může být zbytečný zápor, takže mínus by tu byl v tomhle případě na správném místě. :) A myslím si, že díky toho konce se budou lidi více těšit na EP 3, takže ten konec dokážu pochopit. Zase, že by mě ten konec výrazně štval to né. :) Dal sem tomu i tak skvělých 85%, takže si myslím, že na celkový dojem to zas tak velký dopad nemělo.
Tolister: on to byl původní záměr, že hra bude vycházet po episodách a tedy bude "seriálová". Mělo to zajistit kratší dobu čekání na další díl a bohužel Valve Time to opět zazdil.Čili useknutý konec by byl naprosto v pořádku pokud by EP 3 následovala za pár měsíců po vydání EP2.
"...a atmosféra, tmosféra, " :D ten kluk umi, navic s komentem k episode I je uplne totozny az na odebrani dvou slov v "Proti", zabijak!!!:D

k ep.One:
"Ve zkratce:

Pro: Výborný příběh a atmosféra, tmosféra, hratelnost, inteligence nepřátel, zbraně, Alyx Vance, gravity gun, Gordon Freeman, Dog -(robotický mazlíček Alyx), akce, kreatury, výborná grafika

Proti: až neuvěřitelně krátké" :D
Tak ta recenze by mě docela zajímala. Jestli jí někdo má, mohl by mi ji pls naskenovat a poslat PM? Díky

Tulareanus: Asi máš pravdu. Starší čísla jsem nečetl, takže to moc nemůžu posoudit :)
A pak jsou tady takové památné kousky jako recenze DOOMu II od A. Anastasova ze Score 11, která neměla informační hodnotu, ale ke hře se naprosto přesně hodila. Takovou úchylnost by si dnes už nikdo nedovolil otisknout.
Kedysi dávno, pradávno vo vôbec nie vzdialenej galaxii, písali do Score Michal Rybka, Ondrěj Malý, Tomáš Varoščák, Chalid Himmat, Andrej Anastasov...to boli ľudia, ktorí články vedeli svojsky upútať a zároveň mali informačnú hodnotu.
Je vysoko pravdepodobné a teda aj jasné, že Score sa ti páči, pretože je koncipované najmä na tvoju vekovú kategóriu. LEVEL už dávno taktiež nie je to čo býva, ohľadom designu a neprehľadnosti s tebou súhlasím, na druhej strane, Score má až priveľmi jednoduchý design a veľa bielych strán + obrovské medzery na okrajoch, medzi tabuľkami, oddeleným textom a tak, plýtvanie miestom a určitá "estetická sterilita". K článkom sa nebudem vyjadrovať, pretože až na nejaké občasné tématické od Modráka, ma v tých pár číslach, čo som za posledné roky kúpil, nič nezaujalo. Je to proste viac mládežnícky časopis, než informatívny. Ale to už odbiehame od témy.

Vtip je skôr v tom, že sú asi nízke kritéria na hry, pretože ich to hodnotenie 70/80%+ dostáva aj v Score aj v Levele priveľa titulov. Až to odráža to hodnotenie, sklamanie = 70%.
Náhodou Score je špička co se týče recenzí a článků celkově. Hlavně Tukanovy recenze se mi čtou nejlépe. Teď nedávno jsem si koupil Level jen kvůli Mass Effectu a docela mě Level nepříjemně překvapil co se týče časáku. Papír a menší formát bych přežil. Ale teda přehlednost a články celkově stojej za prd. Ale zase tu nebudu vypoutávat nějakej flamewar na téma Level vs. Score :) A co se týče stupnice. U Score mi přijdou hodnocení adekvátní: Skvělá hra má 80% a výš, průměrná 50-60% a lidově řečeno s*ačka má 30% a níž. Level jsem nijak zvlášť nestudoval. Ináč v roce 1998 jsem četl Méďu Pusíka, takže netuším kde kdo psal :D
Kubulus: kde sú tie časy, keď som Score pravidelne kupoval a písali tam fajn autori (roky 1998-2000). :D Ovtedy som si to kúpil len párkrát kvôli plnej hre a som rád, že len kvôli plnej hre. Inak si myslím, že aj čo sa týka Levelu alebo herných webov, máloktorý autor skutočne využíva poriadne tú hodnotiacu stupnicu.
Johncz: Na to, že bola Episode One pre teba ťažkým sklamaním, je 70% celkom vysoké hodnotenie.
MCZ: Rád bych s tebou nesouhlasil, ale nemůžu.

A nejhorším na tom je, že ty výtky k designu mi vůbec(z 95%) nevadí.

A to arcání přirovnání ignoruju, nehodlám slovíčkařit.
Bodkin: "Já tam tedy fyziku nepovažuju za věc, na které je celá hra postavena, a proto nedostatky na ní jsou takové... nezávažné."

To je asi jako napsat něco podobného o soubojovém systému v Arcanu; jistě, není to stěžejní část hry, ale zdrbnutí si to rozhodně zaslouží (i když uznávám, že to není úplně nejlepší přirovánání).


Jinak nevšiml jsem si, že by tu někdo volal po reálné fyzice, přinejmenším já jen kritizoval její prohlašování za "realistickou".

A taky si myslím, že se tedy nejedná o nejdůležitější součást hry, ale rozhodně o něco, co už kritizovatelné je, tím víc, když s ní souvisejí některé další díry v designu - můžeš si házet s každou cihlou, se kterou ti to vývojáři dovolí, ale pak se dostaneš k barigádě z předmětů (které bys normálně pomocí GG odstranil jako nic), se kterou prostě nehneš (to mi přijde skoro na úrovni tzv. neviditelných zdí) atd...
Já tam tedy fyziku nepovažuju za věc, na které je celá hra postavena, a proto nedostatky na ní jsou takové... nezávažné.

Ono, dostat ten modrý sud víc jak metr pod hladinu je totálně nereálné. Ale o co reálnější je přežít tolik střelných zranění, pádů a ostatních zranění, kdy sebetěžší zranění se plně zacelí použitím lékárniček.

Ono, v každé hře je zjednodušení, ať se týká čehokoliv a je dle mého zbytečné vytýkat to tomu.

Když už dokonalou realitu - fyzikální - proč nechtít rovnou dokonalou celkovou realitu. Jedna dobrá rána smrt, pád = zlomeniny = několik týdnů léčení, postřelení -> vyšetření nebo vykrvácení.

Suma sumárum: Prostě je to jen hra. Když chcete reálnou fyziku, jděte si ven skládat bedny a neotravujte tu.
Ano, drobná, ale kdyby tam toho bylo moc, tak se to líbit určitě nebude. Řekl bych, že hrátek s fyzikou tam bylo tak akorát a hlavně se mi zdálo, že byly celkem i logické.
Fakt drobna (a vecne precenovana) cast hratelnosti - nutno podotknut.
Hlavně část hratelnosti byla v HL2 na fyzice postavená, což většinou u ostatních her není a je tam jen tak pro okrasu.
marwel: jo s granátama souhlasím to mě tam taky štvalo, proto se vyplatilo házet granáty spíš spodem.
No mne prisla fyzika v HL2 slusna. Nebyla samozrejme tak dobra jako treba v Crysis, ale libila se mi. Jedine co me tam dost sralo bylo hazeni granatu - jak kdybych hazel pogumovanou prazdnou plechovkou.
Tak nepoměry hmotností a ignorování kinetických fyzikálních zákonů je celkem běžná praxe ve hrách. To jsem takhle jednou hrál Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 a můj kolega AI voják dostal za úkol otevřít dveře, přičemž mezi ním a dveřmi stála paleta plná sudů a dalšího smetí... A on tím vším prošel, jako by to tam ani nebylo. Stejně tak v Dead Space všechny postavy chodí zcela neovlivněny mrtvolami na zemi... Vypadá to komicky, když poměrně titěrná žena jde a vláčí před sebou 5-10 mrtvol, které následně rozdrtí o dveře, jelikož celá ta hromada masa jimi prostě neproleze. V obou případech platí to samé i pro hlavní postavu.
Jak tady můžete nadávat na, do tý doby nevídanou, fyziku?... Mezi FEAR a HL2 je rok a to ve vývoji her znamená hodně. Spíš bych to srovnal s Doom 3, kterej vycházel tak ňák součastně a byl považovanej za technologicky dokonalejšího. Já osobně jsem v Doom 3 dal pěstí do hasáku a ten letěl přes celou laboratoř takže buďto byl hlavní hrdina prezident Benson ze Žhavejch výstřelů nebo tolik vychvalovaná telchnologie stála za prd :-)Nehledě na gravity gun a další blbůstky související s fyzikou. Prostě nechápu jak tu na to můžete nadávat. Já když slyšim Half Life 2 tak se mi vybaví City 17 a parádní fyzika ;-)
Bursoft: no, vzhledem k proklamované realističnosti docela jo.

Pivo: tam to ještě šlo (až na ten ragdoll).
Mě se třeba v Max Paynovi 2 havoc líbíl.
A čtvrtinovou hmotnost neměli, na té planetě byla prostě menší gravitace :-)

walome: Postal byl vždy o úchylárnách. Tam ti nemusí jít nic do hlavy. Buď tě ta úchylnost chytne anebo ji budeš nesnášet :-)
MCZ: A to z něj automaticky dělá shitskej engine? Třeba to byl záměr pro potřeby hry..
MIGtheDRAGON: všechny předměty mají tak čtvrtinovou hmotnost...
No podle mě se teď valve drží zpátky až moc, protože o ep3 furt nic neni :(

Walome: Co ti na ní přijde přehnaný ? Mě přijde ta fyzika v pohodě. Jako když spadne z nějaké výšky barel tak by se měl jako trochu zmačkat, ale to už je spíš o tom demoličnim modelu, než o fyzice :) na fyziku v hl2 nedám dopustit, protože jsem si v ní v hl2dm užil spoustu legrace :D.