Pipboy si stěžuje na nedostatek munice, sám však se snaží potopit Half-life 2 vším, co má po ruce. Osm odstavců plete hrušky s jabkama, aby nakonec vypadal strašně cool a vyšel z boje jako vítěz.
"Několik hodin musel s Gravity gunem blbnout, aby se s ním naučil zacházet." Toť vysvětluje vše. Half-life 2 se výjmečně dobře podařilo skloubit zábavnost s navozením pocitu skutečného světa. Pokud tedy bude Gordon Freeman házet věci Gravity gunem, tak je snad jasné, že nebude mít nejlepší výhled. Zajímalo by mě, jak by tento problém vyřešil pipboy sám. S logickými puzzlemi nemá trošku inteligentní člověk problém, uvedu-li sebe jako průměr, nic mi nedělalo vyloženě vrásky.
"V které akční hře nemám pocit, že jsem součást dění?" Když už vytahuješ z archívu ten Doom 3, tak ten právě doplácí na naprosto debilní příběh, takže můžu říct - ne, tam jsem si skutečně připadal jako Strážce vesmíru a osud Marsu mi byl absolutně u prdele. Half-life je pravý opak, dokonalé ztotožnění s osudy halvních hrdinů.
"Uveritelne postavy?" Tady nemá smysl moc diskutovat, protože názor-protinázor moc v diskuzích nepomáhá. Takže když řeknu, že jsi mimo, budeš vědět, že to tak nemyslím. Osobně spatřuji největší klad Half-life 2 právě v uvěřitelnosti postav, které jsou nečernobílé a každá má vlastní plnohodnotný charakter. Jestli máš dost nakoukáno nebo nahráno, tak nechápu co se tu řeší.
"Arsenal zbrani je vybalancovany tak v tom smyslu ze jsou vsecky stejne nahovno." Tam kde docházejí argumenty, nastupují vulgarismy, že? Zbraně jsou slabší, ale nechápu co je na tom tak strašně frustrujícího. Zabiješ s tím zombíka? Ano, bez problémů. Náboje se ve hře povalují až nepříjemně často a nadávat na jejich nedostatek je jen póza. Až na jednu chvíli ve hře jsem se nikdy nesetkal s tím, že bych musel používat jen páčidlo.
"Pribeh, jak uz tu nekolikrat padlo, se hra neobtezuje ani vypravet." Narace neboli systém, jakým tvůrci zprostředkovávají děj, bych právě označil za unikátní. Ono vyprávět příběh, ve kterém je hlavním hrdinou někdo, kdo nepromluví ani slovo, není nejlehčí. Některé vypravěčské postupy (a v tom jistě souhlasíš) nejsou zrovna nejoriginálnější a nejelegantnější, ovšem celek je tak sebereflexivní a komplexní, že jej beze studu z fleku označím za veledílo. Navíc i experimenty s filosofií a humorem se ve velké míře povedly.
"tady si jako delas prdel ne? baraky, dalsi baraky, kanaly, baraky, plaz a nejaky dalsi baraky." Další argument někde na úrovni III. třídy základní školy. Vyjdi taky někdy ven a udělej si procházku. Má-li zůstat Half-life zakotvený v realitě, nesmí měnit prostředí jako na běžícim páse. City 17 je orwellovsky totalitní a tak podrobuje původní lidskou kulturu značným úpravám, které nemají s atraktivní barvou nic společného. Navíc, někam ti unikly pasáže s pouští nebo Ravenholmem. Jde totiž o formálně naprosto vymazlené prostředí, kde připomínat ztísňující atmosféru ztrácí smysl.
"Dabing je kvalitni ale z dabingu se nestrika, hudba... prumerna dejme tomu ze tam sedne, osobne ji moc nemusim. Zvuky z pulky prevzate z HL1, ale i tak proste prumerna kvalita, vyjma zvuku zbrani - ty byly ploche a jen podtrhovaly ze zbrane stoji za pendrek." Pane, vy jste kouzelník! Nebo člen týmu SWAT. Pokud patříte k druhé skupině, tak se vám omlouvám, zatím si ale myslím, že nadávat i na zvuky zbraní, je úžasně nekorektní zakončení vaší směšné recenze. :-)
Far Cry jsem nehrál a ani to nějak neplánuji. Přeji hezký den.