Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

ještěr: Každý má nejspíš představu o obyčejných příbězích v 3D akích jinou. Podle mě příběh v 3D akcích před Half-Life neexistoval, nebo byl hodně zjednodušený. Dnes je to podobné, jenom se trochu přidává na výpravě, ale pořád drtivá většina 3D akcí má příběh vystavěný takto - zabij zloducha, dojdi tam a tam a splň úkol, promluv si s tím a tím, bla bla bla. To se mi nelíbí, vodit takhle hráče za ručičku prostřednictvím jednoduchých dialogů a úkolů. V HL naštěstí nic takového není, jste součástí "filmu". Ne nadarmo se o HL říká, že jako první přinesl filmový zážitek z hraní.

"ne že by někdy reálně hrozil TOP film ze světa HL, na to je dané univerzum příliš obyčejné)"

A kde jinde by měl hrozit TOP film podle hry než u Half-Life? Obyčejné univerzum? Naopak. Obyčejné je v těch hrách, kde je všechno předem jasné, nalinkované, napsané atd. Za neobyčejné by se dal považovat třebas Mass Effect či starší Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Ale to už jsou akce s RPG prvky, navíc děsně ukecané.

Hamster: Podle dostupných informací, za Lombardim (marketingový šéf Valve), přišlo několik lidí s hotovým scénářem a on je slušně odmítl. Jinak samozřejmě vím, jak to ve filmech funguje. První jsou filmové společnosti, ty si vyhlédnou knihu, hru, pošlou posli s nabídkou, předběžně se domluví, pak zaměstnají většinou několik scénáristů, počkají si na krátký scénář, vyberou ten nejlepší, pošlou ho ke schválení a už to jede. U HL je to trošku složitější, páč případný neúspěch filmu by mohl pošramotit celou značku. Naštvat miliony hráčů (potencionálních diváků) by asi nebylo to pravé ořechové. U Dooma to bylo fuk. Ten nemá pořádný příběh, jde pouze o akci. Ale jak už jsem psal dříve, Half-Life zfilmovaný bude (sám Lombardi to nepřímo řekl), ale až po uzavření celé kapitoly.
Vodny: "S tím tvým předchozím příspěvkem naprosto souhlasím (podle toho co si napsal tak ty zase s mým)"

Lol, nevadí...

"A jen tak mimochodem, není pravda, že výrobci her chodí k pánům režisérům s nabídkami na zfilmování."

Samozřejmě, proč by chodili za režiséry? Tohle se řeší přes společnosti. Pokud je licence žádaná, tak je oboustraně (i když pro držitele více) efektivnější pokud držitel licence dá najevo záměr jí udat a pak řeší všechny dostupné varianty (přestože využití licence nemusí být okamžité), než aby seděli na zadku a čekali jak jim náhodně kdo co nabídne. Takovéhle domluvy ale nejsou něco o čem by jsi četl v nějakých herních magazínech a webech. Tam se v žádaném případě dostane až konečná domluva. Domnívat se, že za vývojáři chodí samotní filmaři a ti to zhodnocují na základě kvality scénáře mi připadá jako lehce romantická představa (Uwe Boll, který si filmy financuje sám je dost velká vyjímka). Vzhledem k tomu, kdo v tomhle byznysu drží šrajtofli a rozhoduje o projektech je tedy naivní se domnívat, že za JAKÝMKOLIV nezpracovaným titulem stojí strach z komlikovaného příběhu, protože důvod nefinancování herních filmů je spíše o strachu z nedostatečného počtu lístků a médií, které je herní licence schopna prodat (což už se v současnosti mění).
takže podle této mizerné logiky je každý příběh FPS, který se nikdo nechystal/nechystá natočit a zároveň se nejmenuje Uwe Boll, "nenatočitelný" a komplexnost sama. ty jsi vážně na hlavu...

HL univerzum, ač ho mám docela rád, rozhodně
- není výjimečné ani v rámci herní branže
- není nenatočitelný, takovej Mann by si s tím tématem pohrál jako kočka s myší (ne že by někdy reálně hrozil TOP film ze světa HL, na to je dané univerzum příliš obyčejné)
A jen tak mimochodem, není pravda, že výrobci her chodí k pánům režisérům s nabídkami na zfilmování. Oni to nepotřebují, vyrábí hry a ne filmy. Filmaři vždycky jako první chodí škemrat o zfilmování hry, knihy atd. Výrobci nabídky zváží, zda-li se jim vyplatí riskovat s jejich značkou, a pak už to známe, jak to většinou dopadá - Doom či Alone in the Dark.
Hamster: Tu tvojí reakce nějak nechápu. S tím tvým předchozím příspěvkem naprosto souhlasím (podle toho co si napsal tak ty zase s mým), jen jsem dodal, že nabídky Valve již dostalo (scénáře), jenže nebyly dost kvalitní a jednalo se o béčkové scénáristy. Tou neodvahou myslím tedy áčkové scénáristy a producenty - ti moc dobře vědí, jak je HL složitý a netroufnou si na něj. Zatím.
Nevím čím si upozornil, že to že si na HL nikdo netroufne, je nesmysl. Ale to je jedno. Hlavně že si rozumíme.
Nabídkou k prodeji filmové licence jsem samozřejmě myslel nabídku k prodeji licence ze strany Valve. Tak už to koneckonců tak nějak obecně s nabídkami k prodeji bývá.

Jen mi tedy připadá dost absurdní, že když ty napíšeš jak si na zfilmování HL nikdo netroufna a já upozorním na to, že to je nesmysl, tak ty kontruješ tím, že už tady lidi, co u Valve škemrají o licenci, jsou. Když už chceš hájit takhle nesmyslné stanovisko, jako že má HL lynchovsky složitý a nepochopitelný příběh, tak si alespoň sesmol nějakou konsistentní argumentaci.
pipboy: Pointa je taková, že série Half-Life má nejsložitější příběh v žánru 3D akcí.
ještěr: Řeč je o 3D akcích a ne všech hrách. Srovnávat HL s Tetrisem? Pozdravuj pana Chocholouška.

Btw. Nabídky na zfilmování HL zde již v minulosti byli, jenže Doug Lombardi je správně všechny poslal k čertu, poněvadž přicházeli od lidí jako Uwe Boll a to by nedopadlo dobře. Stejně se čeká na třetí epizodu a pak se lidi z Hollywoodu začnou předhánět s nabídkama. Teď jde o to, zda-li fanoušci vlastně film chtějí.
Vodny: "na Half-Life prostě nikdo nemá odvahu."

Naprostý souhlas. Vsadím se, že kdyby Valve nabídl k prodeji filmovou licenci half-lifu, tak se všichni producenti a režiséři poběží schovat do kouta, kde budou plakat nad tím, jak je něco tak komplexního nad jejich síly. Tak už to v tomhle byznysu chodí.
co "jsme tu měli" a co "jsme tu neměli", není z hlediska über duchaplnosti HL univerza relevantní ani za mák. to je jako říct, že Tetris Movie nebyl dosud natočen jenom proto, že na to ještě žádné studio nemělo koule. learn sumpin' about Hollywood. :[
Napsat o sérii Half-Life, že nemá příběh může jenom člověk, který buď hru vytvořil nebo ten, kdo to celé pochopil. Jenže HL je natolik složitou hrou co se chápání příběhu týče, že nikdo neví, jak to celé vlastně funguje. Existují pouze spekulace nadšenců a fanoušků, jak by to celé mohlo být, ale pravda je taková, že dokud neuvidíme závěrečné titulky třetí epizody, nepochopíme. Příběh v HL je natolik složitý a provázaný s různými symboly (kterých si většina hráčů ani nevšimne), že se dosud nenašel odvážlivec, který by HL zfilmoval. Měly jsme zde Dooma, Resident Evila, chystá se Crysis či Far Cry, ale na Half-Life prostě nikdo nemá odvahu. Je to takový fenomén, že si prostě nikdo nemůže dovolit filmovou adaptaci zpackat. Ačkoliv perfektní předlohu by scénaristé našli na několikrát zmíněném half-life cleverwebu, pořád se jedná o domněnku jednoho všímavého fanouška. Dokud nebudeme vědět, kdo je G-Man (můj avatar), neprozřeme. V HL je více otázek než odpovědí, proto si možná spousta hráčů s příběhem neví rady a raději řekne, že v HL žádný není. Jenže HL není obyčejná hra, nevypráví příběh jako ostatní tuctové střílečky jasně, pomocí dialogů a jasných úkolů vypsaných v nějakém deníku. V HL jste spíše jako účastníci určitého děje, filmu, který se neustále vyvíjí, tím jak postupujete dále. Gordon Freeman nemluví, což je skvělé, protože dává příležitost hráčům vtělit se do jeho kůže a myslet si svoje. Nikdo vám nevnucuje cizí myšlenky, sami si o univerzu Half-Life přemýšlíte, zkoumáte ho a snažíte se ho pochopit. A v tom je to kouzlo. Half-Life je čistý, bez přidané omáčky a každý hráč ho chápe jinak. A to je jenom dobře. Protože každý hráč je unikátní. Stejně jako Half-Life.
Ajantis: Příběh tetrisu "staví" na atmosféře ruské dělné třídy a má odkazovat na dokonalost a promyšlenost všech těch jednotvárných budov z promyšleně poskládaných panelů :D
NateLogan: Jojo, ty jemné náznaky jsou nejlepší. Proto tak miluji příběh Tetris, ponechává TOLIK prostoru pro vlastní představivost! Třeba... odkud asi padají ty kostky?
no, právě tyhle jemné náznaky a náčrtky příběhu, které ponechávají hráči dost prostoru pro představivost, jsou jakýmsi trademarkem celého halfa
pipboy: :-))) původně jsem měl v plánu zahrát si HL2 prostě "někdy", ale jestli je to opravdu filozofická FPS, tak už zítra letím pro Orange Box, to bude intelektuální pařba :-).

Fg: jak už pb napsal níže; tohle by přeci mělo být ve hře (alespoň nějaké základy) a ne na internetu.
LibrX: staci si najit na netu nakou stranku(a ze jich neni malo) kde je napsan kompletni pribeh odkud se vzali/proc combine, co je s Xenem atd, pak to dava smyl:)
to pipboy: Ty si z toho, jak byl pribeh ve hre podavan pochopil, ze combine jsou ufouni? :D :D ja teda ne..jinak me tesi, ze jsem tu rozjel tuhle diskuzi, co se tyce "chybejiciho" pribehu :)
ve hre je k pochopeni jen to, ze ufoni co si rikaji combine obsadili zemi a ze to udelali hodne rychle. Jak k tomu doslo, jinymi slovy co se delo mezi HL1 a HL2 je az na par nepodstatnych detailu... hm.. na webu. Wow. Nevypraveny pribeh neexistuje.
No ja sem tim jen chtel rict, ze ten kdo nepochopil pribeh ve hre. Tak ho muze pochopit tady na internetu, kde to ma krasne vsechno sepsany co se jak stalo. Takze jako nechapu duvod tve odpovedi (pipboy).
No ale pozor, toobsadenie Zeme Combine je z hry očividné, to, že ako sa to stalo a prečo je pre samotné hranie HL2 nepodstatné, kopec vecí je na internete z toho dôvodu, že po vydaní HL 2 vyšla kniha, ktorá mapuje tie udalosti.
Warpo> jo, hezke, odkdy se pro pribeh chodi na internet, he? Takhle bych si moh nejakou casovou osu vycucat treba pro dooma, dat to na web a tvrdit ze ma (ha ha) jeden z nejslozitechjsich a nejlepsich pribehu vubec :)
Casto se strileckam vytyka, ze jejich pribeh je 100x okoukane klise, jenze tady se nejakeho ustredniho pribehu snad ani nedohledam...
Myslím, že absence v podstatě i nejtitěrnějšího zlomku náznaku charakteru hlavního hrdiny dokazuje taktéž absenci scénáristů, takže bych si s "příběhem" v HL nelámal hlavu :-).
Mně se to kupodivu i líbí, jakým způsobem je ten příběh podán - taky jsem dohledával na netu. Ale to, že člověk nemá všechny informace, co se děje, přímo před nosem mi připadá docela realistické a vtáhlo mě to o to víc do hry.

Tak mě napadlo, třeba ta historie HL myslím nevznikala z nějakých externích zdrojů ne? To by znamenalo, že všechny ty informace ve hře jsou, ale pouze je obtížné je získat/odvodit si je... Nebo se mýlím a čerpá se i odjinud?
jooo tohle me taky sralo, obcas sice nekdo neco zmini a tak vubec, ale to je dobre tak na to aby clovek zjistil co se kolem zhruba deje, pro odpovedi aby clovek lozil po netu
Hra je to skvela, ale trochu mi u ni unika zasazeni do pribehu. V jednicce to bylo jasny, tajny projekt, neco se zvrtne, hlavni hrdina chce prezit a do toho specialni jednotky co maj zamest stopy.

Kde se najednou vzala citadela? O co vojakum Combine vlastne de? Proti cemu bojuje Odpor? Cim to, ze jsou najednou "elektro-emzaci" pratele?
Já doporučuju Insurgency, je to dost hardcore, ale jako mód boží, je to teď jediná hra, co hraju.
Hidden me prave vubec nebavil. Uz me ho par lidi doporucovalo. Vetsinu casu ale clovek jen ceka, kdy se konecne objevi Hidden a mezitim se ukouse nudou :)
Dystopia ma aspon nejaky spad a prijde mi herne mnohem propracovanejsi :)
no Dystopia neni sptna,ale zkus Hidden - asi nejlepsi MP mod co sem hral...ikdyz nej to bylo na zacatku, kdy to lidi poradne neumeli tak se dalo zahrat,ale pokud naky skill hraje za Hiddena tak je to pekne psycho, este ze zatrhli pig stick:D ikdyz to sem ze zacatku fakt miloval:D,ofic.stranka vazne doporucuji!!!
Tak sem ted zkusil Dystopii a to je vazne narez. Perfektni multiplayerovej mod.
jj, lepsi pripad je kdyz maji instalator a nemusi se primo nekam rozbalovat :)
No prave maji tam spoustu modu, ale jen jejich popisek s odkazem na stranky modu... tak prave nevim jestli je chyba jen u me nebo to tak blbe vazne maji.
Ale asi by to pak byl az moc velkej luxus :)
Řekl bych, že nějaký by jít měly, maj tam přece položku "featured mods", nebo tak něco.Ale tu minervu jsem tahal z autorovy stránky.
bundle to byl hezky ale nechci zas kupovat vsecky ty epizody co uz jsem koupil, nektere dvakrat :)

ja toho holt lituju kdyz jsem par dni na to stejnak kupoval oranz box :)
Jo, já kvůli Minervě taky koupil episode 1...nelituju toho.Je možný, že jí zkomercializujou a zakomponujou do oficiálního příběhu, možný je cokoliv (já bych tohle bral..).Ale vzhledem k tomu, že Episode 3 vyjde řekl bych nejdřív tak koncem 09 tak je to otázka hodně vzdálený budoucnosti.
no hlavne at bude ep3 aspon stejne tak dobra ci lepsi nez druha a budu maximalne spokojen...rekl bych ze to zas bude s novym CS a DoD na TF2 enginu,ikdyz tezko rict jestli to vyvyji ale uz davno to bylo v planu...jenze Valve a dodrzovani casovych lhut to moc k sobe nejde:),kdy to ma vubec priblizne vyjit?az nekdy pristi rok co?:( Nebo ze by to vyslo spolecne s Portal 2?:)),kupovat samotnou epizodu bude drahy,takovy Orange Box byla koupe stoleti:)) tak snad udelaji naky podobny bundle....
jj hlavne prvni epizoda byla skvela, i soundtrack :) Dole to uz pak bylo o neco slabsi, ale stejne :) kvuli poslednim epizodam jsem si koupil zcela debilni HL2ep1 :) ... a pak zachvili znova s orange boxem :/ :)

kruci jestli dostal job ve valve, tak uz asi na nejake pokracovani nebude mit cas, eh? :)
no uz si to nepamatuju,ale myslim,ze sem se sekl nekde vevnitr....super byl ten portal zkrz ktery posilali ty lode:)) takova hvezdna brana:D
Jojo, vevnitř to bylo stereotypnější.Ale zase jsem tam musel trochu víc přemejšlet, a pak ten výlez nahoru jak to bylo rozbořený, pak vylezu ven a tam skoro tma...zatraceně atmosférickej počin.A skvělá hudba.
jj nebylo to spatny,ale libilo se mi to venku na ostrove...jak zasel dolu do toho podzemi, tak to uz nebylo tak dobry.....
Hrál tu někdo MINERVA - Metastasis? Je to singleplayer mód, asi nejlepší co pro HL vyšel (vyrovná se kvalitou HL episodám, místy mi přišel ještě lepší).Teď jsem se na RPS dočetl, že jeho tvůrce dostal práci u Valve, a bude makat na Episode 3 : ).