Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Však Chuck má odehraný i Wolfenstein 3D, čili by ho nějaký Half-Life 1 neměl rozhodit:).

Každopádně určitě bych raději začal dvojkou:) (což má (asi) také i v plánu).
S tím HL1 bych byl opatrný. Já jej hrál relativně nedávno (dlouho po vydání dvojky) a nedá se říct, že bych jej považoval za herní modlu. Hodně herních mechanismů je fakt zastaralých a pokud člověk nezačínal na hrách jako Quake či Doom, tak je tu možnost potencionálního zklamání.
Chuck: Určitě si HL2 i s epizodama projeď. A rovnou si projeď i HL1, protože i když je to už historická pařba, myslím, že i dneska dokáže pořádně zabavit. Já pořád čekám na Black Mesa Source mod (což je předělávka kompletní HL1 do Source včetně nových textur atd.), ale asi se nedočkám (dělá se už 6 let a furt nic), takže zřejmě zase pojedu starej dobrej HL1, když to teď budu projíždět od znovu :)
Isair: Akce venku ala CoD a v interiérech mi to při pohybu některými chodbami připomínalo barevnější FEAR. Mě to přijde jako kombinace těchto dvou her zabalená do jednoho kousku s rozmanitější hratelností :-)
Jo, v tom rozborenem meste ke konci hry jich obcas par je, jak zombiku, tak headcrabu (malych "pavoku"). Nevim presne, ale jaky usek byl v te demoverzi.

Ale jak tak koukam, tak Chuck tim asi myslel Ravenholm. Já si to jen špatně přečetl... ale je to jedno, taktéž pouze jedna mise z mnoha:). V té druhé, kterou jsem měl na mysli jsou primární nepřátelé combine (vojáci) a sem tam nějaký ten zombík či headcrab (pouze minimálně), ta mi zase trochu připomínala Call of Duty:).
Bodkin: Já hraju furt, ale nemůžu všechno dohrát stokrát, abych si pamatoval každý název :-)
Ale Halfa 2 bych si zopáknout mohl.
Isair: Tam byli i zombíci? Teď jsem zmatený, nevím zda chuck myslí ty obří pavouky nebo ty malé :-)

Ti velcí jsou zastoupeni až na konci a je jich ve hře opravdu jenom pár. Nejčastější protivníci jsou asi klasičtí pěšáci (alá FEAR - já ty hry hrál zhruba ve stejné době a asi proto si je rád srovnávám), pak ty zombie, brouci, helikoptéry a bla bla, ještě tam něco bude :-)
Nejvíce rozmanitá je hra ale v prostředí - ta stará věznice se mi hodně líbila.
Chuck: To je asi ta mise, která je až téměř u konce, v takovém duchu se ovšem táhne jen tahle jedna... jak říkal PavelU a Pivo, hra je opravdu velmi rozmanitá a každá mise nabízí trochu něco jiného (ať už se jedná o prostředí či nepřátele).
chuck: Zombíci a ti malí "pavouci" (mozkožrouti nebo nějak tak podobně se jim říkalo) jsou zastoupeni myslím jen v lokaci Ravenholm a ještě občas i jinde, ale myslím, že to úvod není - demo nemusí nabízet hned začátek hry.

A hra je to opravdu rozmanitá, jen ten konec mě tolik nechytal, ale tobě by se třeba i ten mohl líbit.
Neboj, hra je poměrně rozmanitá, co mise to originalita, jiná prostředí a hlavně neustávající zábava. K níž přispívá i plnění achievementů.
Tak jsem si před chvílí trochu víc projel to demo, které začíná úvodní kapitolou a pak projde podle návodu do šesté a dojmy jsou trochu rozpačité. Opět chválím grafiku, která je skvělá, ale zatím jsem nedělal nic jiného než procházel vybydlené baráky a likvidoval zombíky a nějaké pavouky (dost mi to připomínalo Blood II). Takže doufám, že to je jen úvod a že se to v tomto duchu nepotáhne celou hrou.
Poslední full verze CM 10.4 přidává HDR, dynamické stíny, nový soundtrack, HD textury a modely postav, bloom, blur efekty atd., takže to bude asi masakr. Někdy to zkusím. Snad to po tom updatu půjde, ale mělo by.
Ravenholm byl při mém prvním hraní skvělý, ale nevím jak by zapůsobil při hraním druhém. Rád na něj vzpomínám, ale kdyby to bylo jen o kosení zombií, tak by to byla nuda. Myslím, že Ravenholm do hry perfektně sedí a zároveň to s ním nepřeháněli a není časově na úkor ostatních zábavných misí. Tahle hra je celkem hodně pestrá a to se mi na ní líbí.
Ravenholm je pro mě osobně nejlepší část z celého Half-Life universa. Bugina mě bavila hodně, vznášedlo mě místy nudilo.
Holt někdo rád holky.... právě Ravenholm je všeobecně nejlépe hodnocenou částí hry z čehož těží i povedený český mod stejného názvu. Btw dá se tam užít hromada zábavy pokud používáte jen gravity gun.
Tak me nejvic bavil prave zacatek, vic se mne libila bugina nez vznasedlo, s buginou se jelo vzdycky pekne jen kousek a pak byla vesnice kde se bojovalo, u vznasedla se vetsinou jen jelo a to byla celkem nuda. Jeste sem nemel rad to mesto se zombikama.
Mě osobně mise s buginou a vznášedlem nijak špatné nepřišly, ale ten zbytek mě bavil asi více.

Já jen tak, že tyhle mise s buginou a vznášedlem jsou zastoupeny snad v polovině hry a nevím, jakou část hraje Chuck v demu, ať pak není třeba naštvaný, že to vypadá jinak. Ale i tak si myslím, že by mu ta bugina se vznášedlem nemusely tolik vadit.


marw: No já nevím. Mě se lov zajíců nezdál vyloženě opruz, ale spíše jako zpestření hratelnosti. Kdyby tam bylo to lovení zajíců ve více misích, tak už by mě to ale asi taky začínalo štvát.
To srovnání bylo uvedené s nadsázkou - takže to berte s respektem a odstupem - taky jsem na to poukázal s tím přeháněním.
Mě také vznášedlo i bugina celkově bavila, no v podstatě si příliš nestěžuju na žádnou misi. Snad jen začátek mi přišel trochu slabší. (pořád ale oproti některým jiným FPS dosti nadprůměrný)
Mě bugina i vznášedlo také hodně baví, zvlášť pokud se kombinují s logickými hádankami... Skoro je mi až líto, že se do plné verze nedostali některé lokace z alfa verze (myslím, že i dnes stojí za prohlédnutí, obsahuje spoustu pěkných nápadů).

Naopak Nova Prospekt by zasloužil některé části hodně ořezat. Tady je vyloženě několik úseků, kde člověk jenom střílí a nemá se čím rozptýlit.
To jen já jsem exot, kterého bugina i vznášedlo velmi baví? Ty lodi na souši, opuštěné domy, spáleniště s lidskými těly, silnice ucpané vraky aut. Ten nádherný dystopický až post-apo feel mi vždycky rozezní ty správné struny. A pak příjde novaprospect a člověku se chce umřít nudou.
Bugina a vznasedlo se nedaji srovnat s lovem zajicu v COJ (ci pak to lezeni na horu). Lov zajicu byl vylozene opruz.
Graficky je hra opravdu pěkná, hrál jsem ve Water Hazard a hodně se mě to líbilo. Akce svižná a bugů jsem moc nezaznamenal. Save z dubna se načetl, ale na začátku mapy, ne o kousek dále, kde jsem měl, podle obrázku, hru uloženou. Takže sem pokračoval z toho, co se nahrálo bez problému dál.

Z modifikací jsem zkoušel jen Strider Mountain, který normálně šel. Po stránce level designu byl ale dost slabý, alespoň z počátku a ani zbraněmi mě nezaujal.
chuck: Jaká mise je v demu? Možná ty mise v první půlce (bugina, vznášedlo) by ti mohly přijít trochu natahované (když to přeženu, tak takový akčnější lov zajíců z CoJ :-)), ale možná také ne. Ale druhá půlka už je zase jen o tom vyřádění se a střílení. Přesto si ale myslím, že by tě měla tahle hra celkově chytit.

Jen konec mi zase přišel slabý - hrozné scifi klišé.
Pravda, tak snadné to asi nebude.

Co se toho bugu týče, stačilo si zde postěžovat, spustit znovu HL2, load když Alyx zůstala v teleportu, pak jsem vylezl po žebříku nahoru a nedíval se na ně a když Barney zakřičel Incoming, tak jsem quick savoval. A všechno v pořádku prošlo.

Asi nějaká magie. :-D
Bodkin: Některé asi ano, ale podle mě bude stejně spousta módů využívat obsah z Ep2 (modely, textury atp.), takže jisté to není.
Pár potíží mě potkalo, dva achievementy se mi neustále vypínají a zapínají (Malcontent a Warden Freeman), Alyx se mi sekne buď v teleportu nebo u dveří, a povšiml jsem si několika scén, kdy vůbec nefungovalo vypnutí světla (přepad ve sklepě v Nova prospekt, celá scéna krásně osvětlená a vojáci rozhazovali světlice :-D).

Jinak jsem si pár grafických vylepšení všiml a líbí se mi, že přidali i život/zásobník kolem zaměřovače.

Ještě mě napadlo, když teď přetáhli základní HL2 a až se to vše opraví a vylepší a mody předělají, tak všechny mody, které dříve potřebovali E1 či E2 by si mohli vystačit s čistou dvojkou, není liž pravda?
Pokud by mě chytil tenhle díl (zatím tomu vše nasvědčuje), pak se vůbec nevylučuje, že i na ni může dojít.
Kdybys videl jak vypada na plne detaily druha epizoda, chtel bys aby to tak bylo i v zakladni hre. Zvlastne pritomnost dynamickych stinu dela divy. A HDR samozrejme.
Já bych na tom graficky nic nevylepšoval, vypadá to fakt pěkně, na můj vkus ažaž. :-)
PS: Každopádně já graficky mnoho patrných vylepšení nepostřehl. HDR není nikde vidět, stíny jsou nezměněné (žádné self-shadows)... Ale třeba zvedla se detailnost vzdálené vody u útesů v misích s buginou, to jo.

Kdo chce lepší grafiku, více ho uspokojí Cinematic Mod (taková verze 6 nebo 7 není ani tolik náročná). Bohužel, s tímto updatem přestala naprostá většina módů fungovat a downgrade není možný :-(
SavageCZ píše (26.05.2010 20:50:17): "Valve vydalo aktualizaci která konečně přidává achievmenty a HDR, i do EP 1."

Osobně jsem to ještě nezkoušel, ale zní to dobře:) (bohužel musejí nejdříve opravit ty chyby no:().
JJ, škoda že si Chuck vybral zrovna takovou blbou dobu na hraní (update enginu), pokud tedy obsahuje tolik chyb, doufám, že to autoři brzy opraví. Protože starší verze byla prakticky bezchybná.
Neexistuje mnoho lepsich FPS nez je HL2. Vlastne, pokud nezabehnu mezi FPS/RPG (Deus Ex) a nostalgicke vzpominky na Doom 1/2, Quake 1 ci Half Life 1, jde nejspis o tu uplne nejlepsi. Udrzuje si totiz stale tu vynikajici oldschoolovou hratelnost prvniho dilu a pridava radu osvezujicich prvku.

Hmm, chtel jsem vlastne zvysit hodnoceni s komentarem, ale jak se zda, komentar nejspis nikdy nesesmolim, takze zvysim rovnou.
To Chuck: jestli máš Steam v češtině, zkus si ho nastavit na angličtinu. Pak by to mohlo jít.
No tak to mám asi fakt štěstí, protože u mě se neprojevila po updatu jediná chybička. Achievementy, skripty, prostě vše jede úplně stejně bezchybně, jako před tím... no uvidíme, co bude až se dostanu k tomu místu, co zmiňuje Nate.
Chuck: HL2 za ta léta, co tu s námi je, potkal tolik vylepšení, doplnění a oprav, že výskyt těhle problémů nění zrovna ojedinělý jev. Zrovna dnes, mimo ono bugu se skripty (odkaz), mi HL2 už 2x spadl - to se mi doteď nestalo ani jednou (ani v alfa verzi :D). Tedy nepočítaje časté a stále přítomné vytuhnutí HL2 enginu při jeho ukončování.

Má rada zní: Nejprve zkus v nastavení vypnout Steam Overlay ("Enable Steam Community In Game"). Pak jedině reinstal všech ovladačů, DirectX, případně reinstal dema (rovnou i s celým Steamem).
Tak jsem si chtěl zahrát demo přes Steam, kde mám pochopitelně účet a při spuštění se mi zobrazilo kousek úvodu a pak už jen hlášení s nadpisem "Engine error" a obsahem sdělení "Plattform error: module failed to initialized". Jak to mám chápat?