Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 95
Opposing Force, fajnšmekry nazýván též „Zelený Half-Life“ je snímek určený původně pro propagaci armády. Tvůrci slavného Half-Life ucítili příležitost a už během natáčení prvního filmu zaúkolovali rejžu, aby se postaral o natočení rovnou dvou filmů (vlastně třech, ale o tom až jindy). A tak se začal natáčet příběh neohroženého Amerického vojáka Adriana Sheparda. O tomhle borci se mnoho neví. Pouze se spekuluje, že má něco společného s pasáčky ovcí. Nicméně za pravého Amerického vojáka mluví činy a ne slova a tak ani Adrian nepatří mezi mluvky.

Protože natáčení započalo až poté, co se Black Mesa zamořila vesmírnou havětí, bylo zasazení Adriana na scénu nasnadě. Jeho hrdinným úkolem nebylo nic menšího, než zabít vše, což plně odpovídalo jeho výcviku, schopnostem a výše IQ. Natáčení ve stejných kulisách mohlo působit lacině, ale rejža dokonale věděl, jak zajistit, aby se diváci nenudili. Pozorování změn a snímaní dění z jiného úhlu pohledu je díky střídmosti poutavé a přitom nepůsobí lacině. A opět se rejža neopomněl párkrát mihnout v pozadí, takže pozorní diváci mohou stejně jako u HL sledovat „muže, jež všechno spáchal.“

A o čem Adrianův pětihodinový velkofilm složený z 12 snímků je?

Film I – Incoming (00:05)
Jako správný blocbuster začíná film tichem před bouří a nečekaným „prásk.“ Lidi prostě milují tyhle zvraty. Možná by je milovali víc, kdyby mohli věřit, že hlavní hrdina havárii nepřežije.

Film II – Welcome to Black Mesa (00:30)
Adrian zdivočel a místo toho, aby mrtvým headcrabem utloukl vědce, kteří mu zachránili život, rozhodl se s nimi spolupracovat. Vojenští experti dohlížející nad natáčením nalezli uspokojivé vysvětlení – vědci Adrianovi připomínají ovečky.

Film III – We are Pulling out (00:15)
Až do teď byl OP pro diváky takový… podivně pomalý a ne zrovna akčně laděný. Spíše než na své kulky se Adrian musel spolehnout na postřeh. Dokonce hrozilo, že tato Adrianova epizodka skončí návratem na základnu, ale rejža měl své plány. A ukázalo se, že dobře udělal, protože od tohoto momentu film nabral spád.

Film IV – Missig in Action (00:25)
Nejprve se Adrian pekelně ochladil při skákání nad turbínami, načež se pekelně zapotil při utíkání ohni ve spalovně. Zlí jazykové říkají, že se při chůzi mezi roztočenými lopatkami turbín i pekelně pos… ale to je jistě lež.

Film V – Friendly Fire (00:30)
Největší Adrianovo dilema přineslo setkání s kolegou kulometčíkem. Adrian podvědomě tušil, že kulomet se mu do rukou dostane i později, ale nevěděl, kdy přesně. A tak dumal nad tím, zda kulometčíka přetáhnout hasákem po hlavě nebo jej nechat jít. Nakonec zvítězila čest a tak Adrian po boku svých kolegů vyznačujících se těžkou mentální retardací hrdinně bojoval. Zvláštní je, že když kulometčík zahynul, Adrian se radoval společně s nepřáteli.

Film VI – We are not alone (00:10)
Jelikož se z Gordona Freemana stala celebrita ještě než šel OF do kin, pochvalovali si tvůrci dvě vteřiny materiálu, na kterých Gordon vystupuje. To Adrian si pohled na Gordona moc neužíval, obzvláště ne, když se ho jako správný fanoušek pokusil následovat.

Film VII – Crush Dept (00:20)
Po návratu z krátké exkurze na Xen si Adrian odnesl dvě významné propriety – bolest hlavy a experimentální telepinkovač. Výpravy napříč prostorem a časem se Adrianovi většinou vyplatili. O to horší byly ty výpravy, co se nevyplatily.

Film VIII – Vicarious Reality (00:30)
Přilákat dobrovolníky do armády na slogan "zabij si svého Einsteina" se moc nezdařilo, nicméně armáda přeci jen zaznamenala nevídaný zájem potenciálních rekrutů. Když se však ukázalo, že na zeleného mazlíčka známého jako Spore Launcher nemají nárok, zájem rychle opadl. To Adrian se dostal do ZOO Black Mesa a konečně byl ve svém živlu. Vrcholem blaha bylo adoptování celkem tří vesmírných kamarádů. Do knihy stížností však vepsal: nemůžu tu najít zverimex prodávající cedule na plot s nápisem „nešplhat po jazyku!“

Film IX – Pit Worm’s Nest (00:15)
Zatímco nadšení diváci si v paměti vybavovali trampoty Gordona a chobotničky, Adrian čelil věci, kterou lze těžko popsat slovy. Gigantického červa s jediným okem se prostě musí vidět. Ale je fakt, že Adrian červa daleko radši viděl ponořeného v kyselině.

Film X – Foxtrot Uniform (00:40)
Je zvláštní, že ty největší masakry rejža vkláda zhruba do 2/3 snímku ale nikdy ne až na konec. Těžká technika, těžkopádná monstra a všude samé výbuchy. Když bylo po všem, Adrian si musel setřít pot z čela a kusy šneka z helmy.

Film XI – The Package (00:30)
S odpálením atomovky rejža počítal už na počátku. Na place došlo ke vzpouře, kdy Adrian sabotoval scenář, protože si uvědomil, že v případě výbuchu mu hrozí kremace a ne zrovna poklidný pietní akt. A jak Adrian sám řekl – chci umřít s Barnaclem na hlavě, Spore Launcherem kolem krku a Shock Roachem v kalhotách.

Film XII – Worlds Collide (00:25)
Když dojde na tasení koltů a zápas s velkým bossem ani Adrian na to nejde v rukavičkách. A jak je zvykem, na velké big bosse platí ta nejbrutálnější taktika. A tak to jsou právě masochisté, kteří dokáží nejlépe předpovídat průběh finálové řežby.

Epilog
Dodnes se spekuluje, proč dal rejža přednost vědci před vycvičeným vojákem. A taky proč promrhal materiálem a neušetřil si na druhý díl oba. Ale ono se ohledně rejžových snímků spekuluje pomalu o všem. Například o tom, kde skončili Adrianovi mazlíčci.

Pro: Návrat do známých míst, nové zbraně (jeden z nejlepších arzenálů zbraní ve FPS vůbec), noví nepřátelé (včetně bosse), + vše dobré z HL

Proti: Mizerná AI spojenců (což bolí o to víc, že jich je hodně)

+30
  • PC 90
Opposing force je takový kratší datadisk ke hře Half Life. Hra je o něco lepší než předchozí díl, více nepřátel, přidaná Race X, více zbraní, znich jsem nejvíce používal Desert Eagle, sniperku a M249. Místo securiťáků, kterých tu moc nepotkáme, nám tu pomáhaj naši kolegové, mariňáci. V tomto datadisku poznáme dvě nové třídy, medic a inženýr.
Tento datadisk jsem dohrál vícekrát než druhý Blue Shift. Na Xen se skoro nepodíváme.

Pro: Nový nepřátelé,zbraně.

Proti: Nic

+27 +31 −4
  • PC 80
Už je to přes 16 let, co jsem poprvé zaznamenal zmínku a první obrázky Opposing Force v herním časopise. Znělo to velmi lákavě, možnost projít si Black Mesu z pozice vojenské jednotky čističů kteří měli zlikvidovat i hrdinu jednička Gordona. Navíc mít k dispozici kolegy, kteří v boji poskytnou palebnou podporu nebo vyřadí zamčené dveře. Vyšlo i demo které mě navnadilo, a mělo tu správnou atmosféru. No a na první dohrání došlo skoro taky po 16 letech.

Je docela paradox, že ke hře mě dostala velká prohlášení od Randy Pitchforda jak chce vzkřísit Duka a sérii Brothers in Arms. Podíval jsem se schválně co vše už má za sebou Gearbox. A mé překvapení je Opposing Force, cože oni? Vážně? Hned se mi vybavila zmíněná vzpomínka. A bylo na čase instalovat na Steamu hru.

První věc po nainstalování a spuštění, mě zaujala grafika přesně jak jsem si jí pamatoval, a vůbec mi nepřišlo, že by nějak více zošklivěla po letech. Pomalejší rozjezd, prozkoumávání oblasti, sebrání první zbraně a už to jelo. Hratelnost má tento datadisk stále výbornou, a já se do hry neustále nořil více a více. Kolegové vojáci mi občas pomohli, ale byly pro mě spíš obavou aby danou přestřelku přežili, i když na tom hra netrvala, tak pro svůj pocit jsem je většinou udržel na živu.

Kromě starých známých lokací se tu objevují i nové zbraně a nepřátelé. Nejvíc sem si oblíbil mimozemské kousky, jejich design a účelnost ve hře byly vidět. Hra ovšem nedá nic zadarmo, a její obtížnost není malá, zvláště pasáže s jednotkami Black Ops nebo s hejnem silnějších alienů byla výzva. Datadisk který nabídl přes 6 hodin dlouhou kampaň, solidní porci nového obsahu a příběh vojáka Sheparda z Black Mesy nezklamal ani po letech.

+27
  • PC 85
Skvělý datadisk a první hra od tehdy ještě skromného studia Gearbox, které nyní známe spíše jako tvůrce série Borderlands. Vyvedlo se to náramně. Podle názvu se může zdát, že snad budete střílet nebohé vědce, či bojovat se samotným Gordonem Freemanem, ale spíš zažíváte to stejné jako Gordon, kterého akorát uvidíte, jak skáče do portálu na Xen. Během hry nebudete bojovat pouze s Xeňany, ale i s jinou mimozemskou frakcí tzv. Rasou X. A že jsou o několik řádů nebezpeční, než Vortigaunti a Headcrabové. Je tedy dobré, že na misi vybrali profesionálního vojáka, než nějakého dalšího masochistického teoretického fyzika. G-Manovi, který zde mimochodem hraje větší roli, než v originále, se ostatně velice zalíbil. (sám ho jednou zachránil a nebo ho zastavil v odchodu po příkazu "Forget about Freeman!")

Váš arzenál se rozrostl o velkou řadu zlatíček, které by Gordon ani neuměl držet. Např. mě hodně bavila silná sniperka a také SAW Machine Gun. Během mise naleznete spousty originálních udělátek jako Barnacle gun, díky které se budete přemisťovat vertikálně po prostředí (podobně jako po nových lanech), dále bych vypíchl novou Displacement Gun, kterou můžete použít jako teleport na Xen nebo jako velmi silnou energetickou zbraň. Naproti tomu novou zbraň mimozemských Shock Trooperů jsem nepoužíval vůbec, ale oblíbil jsem si Spore Launcher, který nenabíjíte, ale spíš krmíte.

Dalším originálním prvkem je mňamózní, minimalistický, sci-fi soundtrack, který se od originální hry velmi liší. Např. skvělý militantní drone Storm nebo alienský credits song Planet.

Hazard Course z originální hry byl nahrazen opravdu skvělým Boot Campem, kde po vás bude řvát několik individuí plných hlášek z různých filmů, např. Full Metal Jacket.

Co se mi nelíbilo bylo vypínání soundtracku po loadingu i přesto, že to v originále tak dobře fungovalo. Dále vás asi zase naprdne typická, zasekávací Half-Lifovská AI, jejíž pomoc tedy, kromě kolegy medika a pana inženýra se svářecím hořákem (Aliens style), moc nevyužijete. Hra je o řád těžší než originál, takže na Hard jsem quickloadoval skoro pořád.

4.2 hrs last two weeks / 8.6 hrs on record,
http://steamcommunity.com/id/globster/recommended/50

Pro: Cpl Adrian Shephard, Rasa X, Zbraně, Soundtrack, G-Man se zde víc předvede

Proti: AI, Krátkost (ale nabušenost)

+26
  • PC 90
Prvotina Gearboxu z dob, kdy se ještě nehrálo na předražené DLC, ale jako nášupy vycházely pořádné datadisky s nabušeným obsahem. Občas se mi zasteskne po troše té oldschool koridorové školy a ačkoli jsem OF dohrál už dvakrát v době vydání, užil jsem si ho i dnes, 19 let poté.

Adrian Šeprt si to dává se svými komrády ve zbrani a spolu se snaží zajmout Gordieho, který jim ukáže tak maximálně svá profláknutá záda. Vůbec celé propojení halflajfího univerza (tj. nejen Opposing Force, ale i Black Shitu) je na svou dobu příkladné.

OF je akčnější a hratelnost koncentrovanější, než v původní hře. Občas se člověk musí zastavit a trochu se rozkoukat, ale hlavně ve druhé polovině už je to slušná akční jízda a autoři si uchýlil i k poněkud otravnému prvku - respawnu. Na procházku potemnělými kanály, jen s nočním viděním, si pamatuju dodnes.

On Half-Life vlastně nikdy nebyl v přestřelkách příliš sofistikovaný - dva paňáci stojí metr od sebe s namířenými laufy a střílí si vzájemně do hlavy až do chvíle, dokud někomu nedojde hp jako první. To není příliš uvěřitelná potyčka. Asi v první třetině jsem musel snižovat z Hardu na Normal, protože se hratelnost až příliš stávala strojovým pokus-omylem. Přesto mě to s Black Ops bavilo nejvíc.

Hráno s modem Redux z roku 2006, který upravuje zvuky, modely zbraní a postav. Údajně ještě pár dalších věcí, ale toho už jsem si ani nevšiml. Každopádně je to příjemná adice, která nikterak nemění samotnou atmosféru nebo hratelnost.
+26
  • PC 80
Opravdu škoda, že tahle hra nemá žádného vlastního nástupce, OF je totiž takovým "Best of" Half-Life 1 (a spolu s HL2E2 nejlepší hra celé série). Počet logických hádanek redukován na naprosté minimum, množství (nemálo adrenalinové) akce maximální, v podstatě žádný Xen a k tomu skvělý arzenál (pistole s laserovým zaměřovačem, kulomet, "granátomet").

Jako jediné dva zápory bych viděl poměrně krátkou délku a taky slabou AI vašich spolubojovníků, což vzhledem k znatelně většímu důrazu na tým zamrzí (nicméně je pravda, že squad z HL2 na tom není lépe). Rozhodně však Opposing Force stojí za zahrání.
+24
  • PC 80
Moc zábavný datadisk, v ktorom sa tentoraz ocitáte v koži Desátníka Adriana Sheparda. Spoločne s ostatnými mariňákmi sa vydávate do Black Mesa, ale znovu narážate na tvrdý odpor emzákov. Priznám sa že k tomuto datadisku sa vraciam po 8 rokoch. Vtedy som však hral len demoverziu z CD z časáku Score, takže som si toho moc nezahral. Teraz som sa k tejto hre vrátil naplno. Musím povedať že tento datadisk je snad až moc kvalitný a je vidieť že si tvorcovia dali záležať. Väčšinou sme u datadiskov zvyknutí na pár dietných levelov a nejakú tú novú zbraň či nového nepriateľa. Tu ale pribudlo mnoho nových zbraní napríklad: Desert Eagle s laserom, Gulomet SAW, Odstrelovačka M40, experimentami vyvyinutá zbraň pripomínajúca BFG, Hasák, Nôž či emzácke zbrane, z ktorých mňa najviac bavila prísavka ľahko použiteľná ako naviják. Dokonca ako emzáckú zbraň tu máte akéhosi mloka, ktorého kŕmite vajíčkami a on ich potom strieľa a vybuchujú. Namiesto baterky tu máte k dispozícii noktovizor a namiesto ochranného odevu máte nepriestreľnú vestu. Možno niekoho zarazí že pár zbraní z jedničky tu chýba ako treba kuša, revolver či chapadlo. No a samozrejme pribudli aj noví emzáci ako treba potvora, ktorá ako keby vypadla z filmu Men In Black a strieľa elektrické výboje či odporný kríženec pavúka a húsenky. Zo všetkých nepriateľov vám tu ale najviac zatopia Black Ops. Dlžka hry mi nepripadala krátka, zato mám ale výhrady k záverečnému záporákovi. Akonáhle prídete na to ako ho zraniť, tak potom už je to len brnkačka. Jednou s takých novších modifikácií je treba aj že tu môžete pracovať v tíme. Máte tu medica či ženistu, ktorý vám otvára dvere. V jednej miestnosti tu dokonca natrafíte aj na Gordona Freemana. Skrátka Opposing Force je kvalitná zábava, ktorá každého fandu série dozaista poteší.

Pro: Nové zbrane a nepriatelia, zaujímavé misie, celková atmosféra hry

Proti: záverečný boss, trochu mi vadí že si nemôžem jednotlivé kapitoly vyberať keď si chcem niektorú zahrať

+18
  • PC 90
HL: OF je u mě pravděpodobně nejlepší datadisk FPS hry, co jsem kdy hrál. Představuje kauzu Black Mesa z jiného pohledu, problém mimozemské invaze zůstává stejný, příběh graduje velice podobně, od mysteriózního zjišťování o co přesně jde a jaké jsou hrozby, až po úzkostný boj o přežití, který vrcholí u prvního bose (samozřejmě tím nemyslím, že by potom upadal).

HL: OF je svěžím doplňkem k HL, ovšem přesto působí nezávisle a samostatně, kampaň v porovnání s jinými FPS hrami vůbec nevypadá jen jako datadisk. Ve hře budete často součístí týmu, AI spoluhráčů je sice poměrně bídná, ale hru vám nestěžují a dá se říct, že máte kompletní nadvládu nad jejich životem a smrtí.

Co se týče dalších doplňků, váš arzenál se rapidně rozšíří, ať už o velmi použitelné a nápadité zbraně typu "samodobíjecí přišerka", či "ruční jazyk", nebo jen francouzák jako alternativu k páčidlu. Multiplayerové mapy navíc možná nepřekonávají Crossfire, ale chvalitebně zpříjemňují běsnění ve více hráčích.

Pro: Kvalitní kampaň téměř ekvivalentní jiným FPS hrám, řada vylepšení, zbraně, nové příšery

Proti: Nudný závěrečný boss (jakmile objevíte, co na něj platí)

+16
  • PC 85
Datadisk je vynikající, dobře hratelný, ale hlavně, co mě u prvního dílu Half-Life baví, jsou lokace v mírném šeru, v lepším případě "s alarmujícím" osvětlením. Ve hře je dobrá atmosféra, která se nevnucuje, ale utváří dojem, kterou umocňuje dobrá hudba/zvuky - to padání kapek s ozvěnou je dokonalé. Dále pak nechybí místa, kde se zaručeně budete naklánět s napětím, kdo nebo co je za rohem.

Hra přinesla pár novinek, za mě sympatický francouzák namísto páčidla, dále pak nůž, další arsenál je již z Xenu. Poté vývojáři přidali několik nových tvorů z Xenu, ale pak již zmiňované elitní jednotky Black Ops, které vám nejednou připraví peprné chvilky.

Další novinkou je kooperace, kdy spolupracuje s ostatními vojáky (svářeč, zdravotník, voják). Domluva s vojáky, ale není dobrá, takže sem neměl nervy na x-krát mačkané "use" a lokace jsem si čistil bez jejich pomoci.

Pro mě v tomto datadisku nebyl příběh tahounem, ale pro mě velmi oblíbená ponurá atmosféra a místa, kde jsem si vzpoměl na HL, takže hru sem si prostě užil. Stojí za to si tento datadisk zahrát - doporučuji.

Pro: Nový zbraně, nepřátelé (obzvlášť Black Ops byli těžcí), atmosféra

Proti: Příběh není tak poutavý jako u Half life, Kooperace

+15
  • PC 80
Tomu, kdo zaplesal nadšením při dokončení legendární Half-Life, nemusí nostalgicky štkát, ale s nadšením se vrhnout na pokračování v datadiscích a opět se ponořit do atmosféry této výborné hry.

The Opposing force samozřejmě představuje stejné prostředí, logiku i samotný systém, tentokrát se do boje s monstry z jiných dimenzí pustí mariňák Shepard a samozřejmě nesmí chybět i alternativní setkávání ( nebo spíš míjení ) se s postavou z Hlavní hry.

Pořád je to zábava, sice s o dost kratší délkou, ale co by fajnšmekr zlobil, ani zásadnější návštěva Xenu nebyla potřeba - 80 %
+15
  • PC 85
Po odohraní pôvodného HL pred niekoľkými rokmi a po zistení, že hra je v Source Engine aj s kompletnými titulkami ma vtedy tak zaskočilo, že som sa už k datadiskom nedostal. Opposing Force sa mi ale opäť dostal do rúk a mal som chuť na opätovné pripomenutie Black Messy v pôvodnom znení a opäť som sa nechal napáliť, na hru zatiaľ nie sú titulky, ale pracuje sa na móde, ktorý ich do hry pridá, takže si to budem môcť potom zopakovať, lebo nestáva sa mi to často, ale z tejto hry som fakt nezachytil skoro nič, čo sa týka príbehu.

Keďže ide v tomto prípade o datadisk veľa podstatných zmien sa nekoná, pribudlo niekoľko nových nepriateľov, čo sa týka tých ľudských mám len ja ten pocit, že za Gordona sme bojovali práve proti týmto vojakom a nie proti tým čiernym, ktorí tu nastúpili na scénu ?

Zbraňový arzenál tiež prišiel s pár zmenami, desiatnik Shepard nemá v láske páčidlo takže si budete musieť vystačiť s hasákom alebo vojenským nožom, ale nebojte sa veľmi ich v boji potrebovať nebudete pokiaľ zbytočne neplýtvate muníciou. Jednotlivé zbrane si počas hry zamilujete, či už hneď úvodný pištoľ s laserovým zameriavačom alebo kúsky z emzáckeho vybavenia – využívať v boji rybu, ktorá pľuje plazmu a vy ju pri nabíjaní kŕmite a v stave nečinnosti ju dokonca náš hrdina hladká v hocijakej hre neuvidíte, alebo samonabíjaciu tiež nejakú hmyziu elektrickú zbraň začnete veľmi rýchlo používať (pozor vo vode sa s tým nepláva :D ), ale čo ma najviac priviedlo do úžasu je prísavková zbraň, ktorá je skôr nástroj na zdolanie niektorých oblastí, keď si už myslíte, že sa nikde nedostanete, ale pripomínalo mi to bič z Indiana Jonesa s tým rozdielom, že to má samonavíjanie :D

Xen je počas vašej púte zastúpený už len pomenej, ale za tých cca. 5 hodín by sa tam ani veľmi nevošiel, napriek tomu sa počas OF nudiť určite nebudete, striedanie nejakého toho krabicového hlavolamu alebo porazenie 1 z 2 bossov sú časti hry, ktoré vám aj po úspešnom zakončení príbehu ostanú v pamäti ešte nadlho.

OF prináša možnosť pracovať v tíme, no o nejakej spolupráci sa veľmi rozprávať nedá, vaši spolubojovnící vás skôr sami zrania alebo sú cvičným terčom pre nabiehajúcich emzákov. Taktiež sú schopní vám zatarasiť cestu, ale ich spoločnosť našťastie nie je nadlho zvyčajne vás sprevádzajú pár minút a potom pokiaľ sú ešte stále nažive sa s vami lúčia a vy ste už zase sami.

Čo sa týka celkovej hrateľnosti je OF pomerne bezchybná hra, nemusíte sa báť, že by sa vám podarilo v hre zablúdiť alebo, že sa dopracujete do okamihu, keď už v hre ďalej nebudete schopní postúpiť vďaka vysokej obtiažnosti (aj keď to možno tak vnímam len ja :D). Jediným výrazným problémom s ktorým som sa v priebehu hry stretol bolo zaseknutie sa vo výťahu, čo vyrieši len presne načasovaný výskok ešte pred zastavením, inak sa už viac nepohnete a nasleduje load...

Nie príliš často sa mi stáva, že odohrám datadisk, z ktorého budem mať rovnaké dojmy ako z pôvodnej hry (a v tomto prípade sú tie dojmy možno ešte lepšie). OF je hrou, ktorú by si mal zahrať každý, kto mal tú možnosť a stretol sa s prvým HL a v jeho očiach bol HL nie len jednou hrou z mnohých, ktoré nasledovali vyvíjajúci sa FPS žáner vo svete videohier.

Trochu mi je aj ľúto Gordona, že už nebude zamestnancom mesiaca v Black Messe :D

Pro: nové zbrane a nepriatelia, snaha o spoluprácu/ hranie v tíme

Proti: mohlo to byť aj dlhšie, problémy s výťahmi

+13
  • PC 85
K Opposing Force jsem se pořádně dostal až nyní, po 11 letech od vydání a musím říct, že zábava je to stále i po těch letech prvotřídní. Level design se povedlo skloubit tak, aby hráč skutečně cítil, že je na dosah Gordona Freemana. Jenže G-Man si tak jako s Freemanem pohrává i se seržantem Shepardem, za kterého hrajete. Zcela úmyslně jsem šel s obtížností na easy, aby hra pěkně odsýpala a musím říct, že sem tam je i tato obtížnost docela náročná. Především Black Ops dokáží až neuvěřitelně nas*at a v duchu jsem si říkal, proč jsou ty zbraně proti nim tak neúčinné (kromě těžkého kulometu). Naštěstí taktika Quick Save + Quick Load stále funguje nejlépe. Výběr z arzenálu je snad ještě větší než u Half-Lifu a do ruky se vám dostanou od kulometů, sniperky a pistolí také kousky z dílen emzáků a není jich zrovna málo. Logické úkoly a jeden boss tuším v kombinaci s přitahováním se emzáckým jazykem ke zdi se mi zamlouvaly. Opposing Force patří mezi ty datadisky, které slupnete jako malinu a jste nasycení. Což se o Half-Life: Blue Shift bohužel říci nedá.

Pro: Velké množství zbraní, zábavný level design, velice aktivní nepřátelé.

Proti: Nic, co by stálo za zmínku.

+11
  • PC 85
Neviem či som niekedy vôbec hral lepší datadisk k akčnej hre. Všetky epizódy sa môžu ísť strčiť. Iný pohľad na incident v Black Mesa - v podstate z druhej strany - a množstvo inovácii od normálnych až po "emzácke" zbrane, nových nepriateľov, vylepšené skripty a zábavné (nové aj staré) lokácie, bossfighty, ako aj občasné stretnutie Gordona Freemana (bohužiaľ nie Frohmana). To všetko má potrebný spád, hra neustále strieda prostredia a nepriateľov (niekedy až pričasto) a od prvého "nadýchnutia" po záverečné titulky neprestáva baviť. Ani po rokoch, čo na tom ,že grafika je už hranatá, atmosféra a zábavnosť v hre naďalej pretrváva.

Pro: dynamika, príjemné novinky, pohľad z druhej strany barikády, dĺžka

Proti: občas trochu "mišmaš" čo sa týka leveldesignu

+11
  • PC 50
Počet datadisků, které jsem do této doby hrál, by se dal spočítat na prstech jedné ruky, takže je možné, že se na Opposing Force dívám zkrátka moc kriticky, protože je to prostě to samé, jen horší, než původní hra. To, co je na něm opravdu dobré, je jeho délka srovnatelná s nedatadiskovými FPS a i několik inovací v podobě zbraní či pár příšerek. Toť ovšem vše.

Atmosféru ta hra má tak do první půlky. Říkal jsem si, čím to je a pak jsem přišel na to, že kromě ošklivých exteriérů, které se začínají v té druhé často objevovat, je to způsobeno asi novými monstry a Black Ops. Totiž mimozemšťané z původního Half-life jsou daleko tajemnější a strašidelnější a do té první půlky se objevují hlavně oni. Pak začnou ti méně tradiční, ale taky méně zajímaví. Působí na mě spíš, jak z nějaké dětské hry. Zároveň byla první půlka prostředím spřízněnější s původní hrou a pocit, že Freeman je za další zdí, dávalo hře náboj, který zmizel první návštěvou Xenu.

Škoda je taky příběhu a vůbec celkového zpracování vojáka US armády. Příběh totiž končí v zápletce a nechápu, proč je člověk znovu situován do role klaďáka. Proč nemám za úkol opravdu vyčistit Black Mesa od všeho živého, jako to dělala americká armáda v původním Halfu? Proč se se mnou vůbec strážníci v modrém baví a rovnou na mě nestřílí? Čekal jsem, že budu tentokrát hrát za druhou stranu barikády, ale bylo to de facto v bledě modrém, jako kdybych hrál za Freemana.

A propo Freeman, tady píšete, jak se s ním několikrát člověk setká. Já si ho tedy všiml jednou, kde byl k vidění ještě?

Co se týče umělé inteligence vašich přátel, ta byla naprosto tragická. V Half-Life jedna jste v naprosté většině případů měli jen jednoho parťáka k sobě, takže se to dalo snést. Ale když jsou tady téměř vždy dva a někdy i tři, tak přesvědčit je, aby dělali to, co skutečně mají dělat a co i říkají, že budou dělat, je peklo.

Moc se mi nelíbila ani hudba, která hrála jen velmi zřídka a byla vlastně jen takovým nudným elektrobeatem. V tom ale nebyl původní Half o nic lepší.

Vzhledem k mým malým zkušenostem s datadisky, je možné, že je tohle špička v oboru, nic to ale nemění na tom, že v oboru, který je vždycky jenom ždímačkou původního projektu a Opposing Force není výjimkou.
+10 +13 −3
  • PC 90
Občas se prostě stane, že datadisk předčí originál a to i přesto, že Opposing Force je daleko kratší, než jeho původní hra. Nejvíce na mě v samotné hře zapůsobil fakt, že jsem se s ní příliš nesetkal s mimozemskou planetou. Ta mi totiž v původní hře trošku vadila a okamžitě to hraní ztratilo na autenticitě. Samozřejmě ale v tomto datadisku přišli s celou řadou jiných nesmyslností a sci-fi vychytávek, takže to vyšlo víceméně na stejno. Když tak nad tím přemýšlím, tak jsem mimozemskou planetu nesnášel především kvůli závěru v původní hře. To se mi v tomto případě stát nemohlo a tak jsem si příběh užíval daleko důrazněji a průbojněji. Ve výsledku je ale hra ve všech ohledech lepší. Odstraňuje bugy, rychleji Vás vpraví do hry, přinese více zbraní, více nábojů, opět si užijete na plno hasák a geniální frustrující atmosféru, která z Half-Life dělá nezapomenutelný zážitek na celý život.

Pro: Důstojné pokračování původní hry v novém kabátu s opravenými bugy a lepším námětem.

Proti: Prakticky nic, snad jenom logické úlohy, které mi zpomalovali průběh hraní.

+7 +9 −2
  • PC 70
Obecně platí - čím větší natěšenost na určitou skutečnost, která nesplní představy, je pachuť v ústech daleko větší, než by byla, kdyby byly vyhlídky přiměřenější. A Opposing force je pro mě zklamáním, i když jsem původní Half-Life dohrával s vědomím, že naváži hodně podobným obsahem, dostalo se mi něco méně zábavné a už ne tak vtahujícího, jako poprvé.

Co si budeme nalhávat, už první HL nenabízel nějaký zajímavý příběh, jen se pobíhalo po lokacích s cílem dostat se pryč - přes všemožné šachty, roury, atp. Opposing force je založen více na týmové spolupráci, kterou jsem si představoval trošku jinak, než je psáno v popisu. Medika se svářečem využijete v tréningu a pak maximálně třikrát za hru, což se mi nejeví nikterak kooperativně. Protože mnohdy se postavy prostě zaseknou a odmítají s Vámi postoupit dál, načež se pro mě musíte vrátit, pokud to samozřejmě budou ochotni akceptovat. Ale na datadisk je hra poměrně dlouhá, což by mohly některé v dnešní době brát za názorný příklad. Ve výsledku se ale nejedná o nic, než o kvalitní datadisk s pár nepřehlédnutelnými chybami, ale na druhou stranu pěkně zapadá do konceptu původního HL.

Pro: vedlejší příběhová linka jdoucí ruku v ruce s původním HL, akčnější, nové zbraně, přesně jak to má být,

Proti: kooperace s vojáky, nevyvážené mise,

+3 +4 −1
  • PC 100
Tak pri spusteni teto hry jsem si rikal, cim me to ten Half-Life jeste muze prekvapit a ono ejhle, byl to snad jeste lepsi datadisk nez puvodni hra. Zkuste si jen paradni trening a hra Vas chyti. Jestli o teto hre nevite mnoho, tak nehrajete za nemluvici Dr. Freemana, ale za prislusnika vojaka.

Pro: Jeste o malinko lepsi nez jednicka

Proti: ? (Asi nic)

-5 +3 −8
  • PC 70
no, řeknu to tak....hodně lidí zde Opposing Force vychvaluje do nebes, ale já se přiznám, že jsem pořád stejně zklamaný, jako jsem byl když jsem to hrál poprvé....něco mi v té hře oproti původnímu halfovi chybí.....nikdy mě to tolik nechytlo.....při hraní jsem čekal kdy už bude konec.....bohužel, na chuť jsem tomu nepřišel.....možná to je mnou.....víte mi to přišlo tak, že tím když už to nedělal ten původní vývojářský tým.....že ten původní koncept Black Mesa se změnil.....jako bych byl najednou na jiném místě.....já nevím možná to je tou atmosférou nebo nevím.....určitě bych to nenazval špatnou hrou....ale rozhodně bych nikdy neřekl, že je to lepší než původní half-life....

Pro: nějaké nové zbraně a nepřátelé

Proti: podle mě to ztrácí to kouzlo původní Black Mesa

-7 +5 −12