Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Hamster: Asi to tedy bude tím, že nevím, co je hype. Resp. minimálně mám o sémantickém poli tohoto pojmu trochu jiné představy než ty.
Po mém soudu přišly po pochvalných rencenzích davy nakupujících, kteří, ovlivněni pozitivním přijetím herními časopisy, často zanedbali či odložili stranou své kritické hodnocení. Hype pak určitě nevidím jen v samotném marketingu, ale i v přijetí téhle hry hráči. A především v jejich hodnoceních, které se mi subjektivně zdají (jak jinak) jako málo kritické.
Zbytečně násilná mi naopak přijde Tvá představa, že hype jsou jen reklamní cedule na ulicích, v časopisech a na herních stránkách. Jakoby to s hráči snad ani nemělo nic společného...
Jab: Nezdá se mi, že bych mluvil z cesty, ty jen jednoduše netušíš, co znamená hype...
Jab: Své hodnocení mi cpát nemusíš, protože už jsem psal, že ho neřeším. Sorry, ale pokud píšeš, že obliba hry ti může přijít "třebas sakra taky trochu jako hype", tak fakt nevím, jestli prostě nevíš, co hype znamená, nebo se tou rozmělňující vatou snažíš z toho označení vykroutit. Co ve hře vidíš či ne nijak nesouvisí se skutečností, že hra sklidila úspěch navzdory nijak nevýznamné propagandě. I pokud by nějaký hráč ve hře viděl znamení návratu ježíše krista, tak to prostě není ani hype, ani třebas sakra trochu jako hype, to už je prostě obliba konzumenta.
Ajantis: Ale sakra taky mě subjektivně tak nebavila, tak se mi zdá nadhodnocená. Proč bych to nemohl napsat.

Bursoft: Evidentně si něco nepochopil. Hru jsem hodnotil na 60% (což není nízké hodnocení), protože mě nebavila. Tak prosím přestaň mluvit z cesty.

Hamster: Proč bych se nutně musel pasovat do role "jediného vidoucího"? Hra se mi tolik nelíbila. Své hodnocení nutně považuji za (pro mě) nejdůležitější. Milionům jiných se líbila, mně moc ne. Tak mi to třebas sakra může přijít taky trochu jako hype. Žádnou revoluci ani nový a úžasný obsah fps v tom nevidím. Pro mě nejde o nějaký přelom, kdy Half-life definuje, jak by měly kvalitní fps vypadat (viz zdejší popisek). Pokud pro vás definuje, tak imho máte buď nedostatečnou představivost nebo jste podlehli hype. Já, opakuji, žádnou revoluci v systému hraní neznanamenal a už vůbec jsem nezaznamenal revoluci v zábavnosti. FPS sice nejsou můj oblíbený žánr, ale pár jich na kontě mám, tak je i podle čeho srovnávat.
Jab: Ad konspirace - 1) tu mluvíme o roce 98, kdy ta provázanost marketingu a herních médií imo rozhodně ještě nebyla tak žhavá, jako dnes a 2) by ti samotnému mělo být jasné, že pouze pochvalné recenze ti k milionovým prodejům nestačí, jelikož jinak by ten trh vypadal drobet jinak.

ad pozitivní předsudky - Tohle už začíná být trochu utržené ze řetězu, hlavně vhledem k tvému postoji, který to sám o sobě vyvrací. Nebo se tu stavíš do pozice, kdy jsou všichni ostatní omámeni masovou iluzí, zatímco ty jsi se nad to dokázal povznést a prohlédnout závojem lží Valve, který se na krabici chvástá miliony prodaných kopií?
Já netuším, proč koukáš po ostatních a jejich hodnoceních. Když dám hře menší hodnocení než je obecnej průměr, tak k tomu mám důvody, který nějak obhájím. Dát hře nízký hodnocení jen kvůli tomu, že je ,,vyhypovaná" a ,,nadhodnocená" je, promiň mi to, pěkná kravina, zvlášť když to není pravda.
Jab: Proč bys musel? Můžeš třeba respektovat, že je to hra mimo oblast tvého zájmu a lidem, u nichž je tomu naopak, se líbí (záleží tedy na tom, podle jakých měřítek hodnotíš), popř. se můžeš takového závěru vyvarovat zcela, protože jej považuješ za píčovinu.
Bursoft: Ale jako pokud dám hře méně než je (obecný) průměr, tak si o ní asi musím myslet, že je nadhodnocená, ne? :-)
,,..vzato kol kolem bych podle tebe neměl psát, že je něco hype či i jen nadhodnocené.Tak už taky vlastně moc nevím, jak naznačit že s vysokým hodnocením nesouhlasím." Naznačit to můžeš jakkoliv jinak. Říct ti, co ti na hře opravdu vadí, trochu se o tom rozepsat apod. První Half-Life nebyl nijak vyhypovanej, to až dvojka.
Hamster: Tak pardon, ale nemůže jít ta propagace i tak nějak ruku v ruce s kladnou odezvou? Vyjde Half-life, dostane vysoké hodnocení v magazínech a koupí si jej miliony lidí. Valve pak může psát na krabice ta hodnocení a třebas "miliony spokojených zákazníků". Osobně si i myslím, že pozitivní předsudky o hře ovlivňují tvůj výsledný dojem (stejně jako negativní). Pokud všude čteš a slyšíš, jak je Half-life skvělá hra a kolik k ní už vyšlo úspěšných datadisků, tak tomu pravděpodobně začneš sám věřit ještě před jejím zahráním (alespoň já na tom tak byl). A teoreticky bych předpokládal, že takový jedinec ovlivněný pozitivními předsudky může být ke hře i znatelně méně kritický. Alespoň bych to předpokládal za častější než znechucení z "hype" - které ovšem hráč zase spíše někde vyjádří či jím rozpoutá diskuzi.
Jab: "vzato kol kolem bych podle tebe neměl psát, že je něco hype..."

Myslím, že MCZetovi by stačilo např. to, kdyby jsi něco nenazýval vyhypovaným, pokud to vyhypované není. Tohle už se ani nedá příliš uhrát na nějakou subjektivitu. Hype jako pojem je čistě marketingová záležitost a sotva tím můžeš nařknout hru, jejíž populární odezva po vstupu na trh překročila propagaci samotnou (což ani není zrovna běžná situace). Tvé hodnocení hry v téhle otázce příliš nehraje roli.
Btw vzato kol kolem bych podle tebe neměl psát, že je něco hype či i jen nadhodnocené. Tak už taky vlastně moc nevím, jak naznačit že s vysokým hodnocením nesouhlasím. :-)
MCZ: Dyž já ale fakt nevim, co víc bych měl udělat. Kdybych v posledku nenapsal, že mi žánr FPS moc nesedne, tak tahle diskuse ani neexistuje.
Psalo se často, jaká je ten Half-life úžasná hra a revoluce. Mě to moc nebavilo, tak mi to přijde jako hype. A je přece úplně šumák, kolik mám dohraných akcí. Nemusíš souhlasit s mým názorem, ale já se čestně přiznal, že nemusí být relevantní. Právě proto, že FPS nejsou mým oblíbeným žánrem.
tvoje řeč je kluzčí než právě obřezaný pindík... ne, nenapsals to (OMG), ale tvý reakce tak přinejmenším vyznívají.

sice Jabova argumentace hypem (tedy davem) je, připouštím, chorá, místní nadlidská žízeň po objasnění většiny záporně laděných komentářů je ještě mnohem více naprd.
HL nemám v osobním žebříčku nijak zvlášť vysoko, sorry, špatný odhad. Také nevím, kdy bych mluvil (nebo alespoň narážel) o intelektuální náročnosti FPS... opravdu mé příspěvky čteš anebo pouze sleduješ písmenka?

Krom toho posílat do prdele kamarády není můj styl ;-).
těším se, že nás přitroublíky, neschopné a neochotné pochopit něco tak intelektuálně náročného, jako Half-Life, potažmo všechny FPS, bezesporu jsou.

vážně, to už ho raději upřímně pošli do prdele s tím, že pošlapal tvou oblíbenou hru, a přestaň se ztrapňovat nějakýma morálníma blábolama "jak by měl nebo neměl hodnotit".
Jinak dvacet her je slušný vzorek, ovšem pokud je nedohráváš, tak to prostě jen svědčí o tom, že tento žánr ti v globálu opravdu nesedí (navíc herní doba stříleček je často dosti krátká).
Jab: snad se z toho nevyklube slovíčkaření... Tak ještě jinak:

Třeba já si zahraju nějaký Flight Simulator (je to v rámci žánru slavná a uznávaná hra). Hrál jsem za celý život maximálně 2 letecké simulátory (z toho jeden je Flashpoint, ehm...) a FS mě tedy bavit zcela jistě nebude... Když prohlásím, že je to overhype, asi budu (správně) vypadat jako kretén, protože hra nijak zvlášť velkou reklamu neměla a její oblíbenost tudíž pochází odjinud. A pokud řeknu, že byla nadhodnocená, nebude to o moc trefnější; jaký mám vlastně v žánru rozhled, abych tohle prohlásil? (Dost malý, když považuju Flashpoint za simulátor.)

Hodnocení v rámci všech her je dost pitomost; každý žánr má určitá specifika. Jako kdybys strhal Incredible Machine za to, že nemá příběh. Tedy ano, hernímu škvrněti samozřejmě nic jiného nezbývá, "overhype" a "nadhodnocené" však považuji za odbornější kritiku člověka, který žánr dobře zná.

ještěr: evidentně vůbec nechápeš, o co mi jde, proto tě snažně prosím, nediskutuj.
Jabe, musíš přeci splnit tu posranou obecnou normu a dát hře nejmíň 90%, abys "byl vítán". Mazej se zařadit do davu! ;-)
a) Stále to mohu hodnotit v obecnějších "měřítcích" "počítačové hry". Taky jsem někdy v životě hrál svou první adventuru a určitě so mohu dovolit jí hodnotit. Half-Life byla řekněme třebas tak má dvacátá střílečka (většinou nedohrané/rozehrané), čili nějaké ty zkušenosti mám.
b) To si i tak nějak pamatuji. Nicméně jsem se k ní dostal až dlouho po jejím vydání, kdy už světem brázdilo i několik datadisků a v té době už to "hype" celkem sedělo.
Jab: to už se opakuji; nejde mi vůbec o to, že (a jak) hodnotíš, na to máš svaté právo. Jde o to, že prohlašovat hru za přehypovanou, když

a) nemáš v daném žánru (tj. jeho kvalitativních měřítcích) nijak zvlášť velký rozhled
b) a hlavně nebyla přehypovaná (reklamou), byl to docela nečekaný úspěch

...mi nepřijde zrovna na místě :-).
Nevím, kam až jsem to dohrál. Pro mě byla nejzábavnější "doomovka" Blood.
Zase tak málo jsem tomu nedal. A rozhodně mohu hodnotit i hry ze žánru, který třebas nepatří mezi mé oblíbené. Proč bych taky nemohl. Kór když se k něčemu takovému sám přiznám, a tak dám jiným hned od počátku šanci považovat můj komentář za irelevantní. Čestnější už snad ani být nemohu. ;-)
Adieu: Mně je to celkem fuk, ale hákový kříž na ikonce a podobné zhůvěřilosti tolerovat nebudu.

Pro všechny: Pro další reakce využijte prosím obecnou diskuzi, nikoli tuhle ke hře Half-Life.
Fašoun? Nácek? Zajímavé, mně to tak opravdu nepřišlo. Asi jsem moc chytrý, no.
Julianus Apostata a Das Reich mají stejnou IP, stejně tak skoro čas registrace. Jestli je to však ta samá osoba nebo jen používají stejné PC se asi nedozvíme. Nechť je mu/jim však tento příspěvek varováním k další netoleranci vzájemného podezřelého souhlasení sami se sebou.
Memphis by mohl videt IP, ze ktere se ten fasoun loguje ne? Takhle by se snad dalo zjistit, jestli je to neci posahane alter-ego ;)
(koukam ze tihle übertrotlove s pristupem "reknu nejakou picovinu a budu se divat na reakce prumernych uzivatelu" se tu nejak mnozi, ci co O_o)
Na mou čest - netuším, kdo se za Říší skrývá. Ale tipuji si misudlouheho.
Rychle rychle se vyjádřete k podivínovi! Koule drží dav mravenců. Nepropásněte šanci.
ty voe...co to je za nechutny avatar?to bude naky nackovsky prznitel,celkem prasarna......
"ale aj subjektivita má svoje medze ako súdnosť a rozvaha"

Congratulation for common and "correct" sense of self-regulation. Bollocks.
Copak je tu řeč o někom, kdo hodnotí, aniž by hrál? Já beru jako pro mě hodnotné názory jen pár lidí zde na DH. Protože mám k hrám obdobné nároky. A někdo s podobnými názory jako Dreadnought má možnost řídit se jeho hodnoceními.
Jinak mi prosím neříkej, s čím se kdy kam dostanu, za nějakého guru pro mě neplatíš. A zrovna s tolerancí vůčí jakomukoliv názoru se mi žije překvapivě dobře.
"Hra sa skladá zo zložiek rovnako ako film, len sú jasnejšie odlíšiteľné, ale neponorím niečo len preto, že sa mi to nepáčilo. Jasne nemusí to byť môj štýl, alebo sa mi nepáči scenár a hudba, to však neznamená, že tam napríklad nie su kvalitné herecké výkony, ktoré z určitého hľadiska majú svoju hodnotu." - zase opakování toho samého. Nemá smysl diskutovat dále.

pipboy: Občas mě fascinuje, jak různě lze věci chápat. :-)
ale aj subjektivita má svoje medze ako súdnosť a rozvaha. Ty by si snáď bral rovnocenne pohľad človeka čo film videl a čo ho nevidel? Alebo toho čo ho pochopil a toho čo ho nepochopil? S relativitou sa nikdy nikam nedostaneš a nedá sa podľa nej moc žiť a fungovať.
Hra sa skladá zo zložiek rovnako ako film, len sú jasnejšie odlíšiteľné, ale neponorím niečo len preto, že sa mi to nepáčilo. Jasne nemusí to byť môj štýl, alebo sa mi nepáči scenár a hudba, to však neznamená, že tam napríklad nie su kvalitné herecké výkony, ktoré z určitého hľadiska majú svoju hodnotu.
Last jedi: Takže opět je to tu - hodnotit s ohledem na něco, na co brát ohled třeba nechci, protože pro mě hrají prim třeba jiné věci (ač třeba San Andreas má imo příšerné ozvučení, grafiku, nulovou atmosféru, malý framerate (k té technologii), nudnou hratelnost atd.). Ne každý hodnotí jako herní magazín, ač ti zjevně připadá, že je to ta nejkomplexnější cesta. Pro mne je důležitější výsledný dojem ze hry, nikolivěk rovnice s elementárními částmi.

A kde je ta subjektivita hodnocení, kterou se nakonec vždy zaštítíš a již údajně ctíš? Ctíš ji, jen pokud se použije stejné pravítko, jež používáš ty.
Herný systém, prostredie, hrateľnosť, atmosféra, technológie, zvuk. Nemusí sa ti to páčiť, aby si vedel, že to má vyššiu úroveň, minimálne technického prevedenia a zaujatosť kvôli hiphope môže ísť kľudne na vedľajšiu kolaj.
Co přesně bych měl pochopit, abych nedal San Andreas 5%? Ta hra se mi hnusilo každým pixelem, tak jaká velká Pravda by měla změnit můj názor...
Adieu: ja som to pochopil, ale nesúhlasím. Jasne, že nikoho nemusí trápiť, môj, tvoj, jeho,ich, kohokoľvek názor a na skutočnosti to nič nezmení. Ale tu nejde ani o žiadnu masovosť typu my máme hromadný názor a ty vybočuješ tak si čurák. Ale keby si ty toto pochopil tak by si nemohol dať San Andreas 5%.
Last jedi: Je to skutečně velký vtip, jsem zvědav, jestli se zasměješ i tomu pravému významu, pokud ho snad někdy pochopíš (ne že bych si snad myslel, že v diskuzích je tvým účelem snažit se pochopit druhé stanovisko. ;-)).
Z tohto hľadiska máš pravdu, ale názor odborníka/človeka ktorý sa tým zaoberá na úrovni bude imho všeobecne hodnovernejší. Predsalen išiel by si za nejakým desaťročným frackom alebo 70-ročným dôchodcom aby ti poradil trebárs pri výbere hudobného štýlu o ktorom vedia prd?
Egocentrické na tom je, že odmítáš relativitu hodnověrnosti jejich názoru, přestože stejně nehodnověrný názor máš i ty pro ně. Proto je hodnověrnost vašich názorů RELATIVNÍ (doufám že tahle velikost písma stačí. Větší tu asi nejde). Pokud s tím nesouhlasíš, tak si před odpovědí otevři nějakou dětskou encyklopedii.
Ehm čím su egocentrické? Tým, že radšej si nechám doporučiť čo ja viem ambient interpreta človek čo sa do toho rozumie než počuť nejaké blbé reči?