Řečeno mírně zjednodušeně, umělecké dílo nezastarává, výhradně řemeslná práce ano. To, že některé (nejen) hry zastarávají a jiné ne, je evidentní pro člověka, který v nich hledá něco víc než jen onu řemeslnou stránku. Pokud měla nějaká FPS před devíty lety revoluční, nevídanou (...) umělou inteligenci, fyzikální model či čert ví co podobného, dnes ji fakticky nemá smysl hrát, protože od té doby vznikla spousta her s lepší umělou inteligencí / fyzikálním modelem apod. Je to trochu jako když Lang natočil své den Spinnen - ve své době byli velmi populární a oceňovaní, dnes jsou takřka nekoukatelní. Jde o špatné filmy. Zato svého času ne tolik úspěšná Metropolis je i dnes stejně fascinující. U všech starých her, jež ode mne mají velmi vysoká hodnocení, je dnes mohu hrát s přinejmenším stejným potěšením jako v době jejich vzniku.
Ideální je pochopitelně onu řemeslnou stránku filtrovat rovnou, jenže ono to v dané době není úplně jednoduché, obzvláště nemá-li člověk zkušenosti, jako já před devíty lety. Ale snažím se, HL2 má ode mne 60%. :-P