Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 95
Hru sem hrál až v podobě Half-life: Source a musím říct že to je skutečně nejlepší hra co sem hrál a tak po chvilce váhání sem hodnotil za 100% Nic této hře neubírá zastaralá grafika a i Xen, který snad nikdo nemá rád, sem si užil. Vyhypovaný HL2 nedosáhl svého předchůdce..
-3 +7 −10
  • PC 100
Pamatujete na ten nekonečný, fanouškovský souboj Quake II vs Unreal? Jeho řešení nemohlo být elegantnější, neboť Half-Life doslova spláchl oba tehdejší velikány do záchodu. Vysoce modifikovaný Quake 1 engine nejen, že působil sympatičtějí než grafika Quake II, či již zmiňovaného Unrealu, ale dokonce ani dnes, po 10 letech, se z něj hráčům nezvedá žaludek, což by mohl potvrdit nejeden hráč Counter-Striku. Hlavní předností Half-Lifu však nebyla grafika, nýbrž naprosto dechberoucí a propracovaná singleplayerová cesta za záchranou Země před invazí odporné mimozemské havěti. Hra nebyla rozdělena do levelů, ale byla to jedna dlouhá, kontinuální a velmi atmosferická cesta... Vaše cesta! Half-Life oplýval chytrým a mohutně scriptováním příběhem (což byl ve své době originální a geniální tah na branku), díky kterému se do něj mohl hráč maximálně vcítit a jeho zážitek ze hry byl o to intenzivnější. Však jen vzpomeňme na ten příval pocitu úzkosti, když jsme zjistili, že parta vládních vojáků nás nepřišla zachránit, ale jen zahladit stopy, nebo na tu neukojitelnou zvědavost, když nám G-man opakovaně zmizel před nosem... vychutnal jsem si to 8x a věřím, že Half-Life ještě několikrát v životě dohraji.

A nezapomeňme ani na multiplayer a naprosto brutální řežbu s kušemi raketomety a "vysavači" (určitě víte, kterou zbraň mám na mysli) zejména na mapě Crossfire, jó, to bylo něco... Konec? Ještě ne, k Half-Lifu bylo také vytvořeno zdaleka nejvíc modifikací, včetné té nejslavnější, krále celého multiplayeru a progamingu - Counter-Strike, což je kapitola sama o sobě. CSkáři, děkujte Half-Lifu.

Pro: Design, příběh, atmosféra, prostředí, multiplayer, zkrátka vše.

Proti: Možná, že lze hru dohrát za 31 minut? :)

+64 +65 −1
  • PC 70
Nevím, co na tom, všichni vidí. Prostě jen lezete dál a dál a tupě se prostříláváte nalinkovanou cestou. Možná je to tím, že jsem to hrál až po HL2, ale bohužel mě to moc neoslovilo.

Pro: Klasika

Proti: nudné

-30 +4 −34
  • PC 80
Osobně nevím, proč je i teď po letech okolo této hry takový humbuk. Jasně, přišla s něčím novým, hratelnost byla super, stejně jako AI a vše ostatní, ale i tak si myslím, že měla své vady jako některá hluchá místa nebo trapný Xen. Jako akční hra je nadprůměrná, jízda ve vlaku na začátku prostě nemá chybu, stejně jako spousta paradních "scén za sklem" i když těch mohlo byt více, ne jen na začátku. Celkově bomba, ale nejlepší akční hra všech dob? Pro mě teda ani náhodou.

Pro: Hratelnost, originalita, atmosféra, AI.

Proti: Xen, par hluchých míst v designu.

+15 +18 −3
  • PC 90
Tenhle komentář je o celé sérii, ne jen o jedničce - Nebýt naprosto dementního rozhodnutí Valve o nemluvícím Gordonovi, jednalo by se o dokonalou záležitost.Bohužel ale toto rozhodnutí stahuje celou sérii - příběh prostě bez mluvícího protagonisty pořádně vyprávět nejde, a HL je jasná ukázka.Nakonec místo toho, abych se s Gordonem lépe sžil, tak mi to jeho trapný mlčení v "rozhovorech" s Alyx a spol. spíš "immersion" kazí.

Teď už čistě k jedničce - Kromě nemluvení mi tu vadila ještě poslední část na xenu - poskakování na plošinkách prostě není tak zábavné, jako adrenalinové souboje s vojáky.Ale jinak se jedná prostě o parádní FPS, klasiku svého žánru, co dodat.

Pro: Vše kromě tichého protagonisty a xenu

Proti: Gordon "They didn't teach me how to speak" Freeman, Xen a skákání na plošinkách

+16 +17 −1
  • PC 60
Zbytečně vyhypovaná hra. Měla, uznám, cosi do sebe. Zejména pár lekacích scén (při prvním hraní).
Snaha obohatit tradiční akci o cosi více na mě ale nezabrala. Byť je to namnoze způsobeno tím, že nejsem fandou first-person stříleček (až na multiplayer).
Nicméně ani z mého hlediska nejde o špatnou hru. Jen jsem po několika hodinách přestal doufat, že přijde opravdová zábava. :-/
-14 +11 −25
  • PC 100
O Half-Life som toho počul dosť po jeho vydaní. Hra, ktorá bola vynášaná do nebies a podobné frázy. Tak som sa rozhodol ju vyskúšať, lenže môj obstarožný stroj s ňou mal nemalé problémy. Preto som HL na nejaký čas odložil.

Ako prišiel nový PC, v tom množstve hier, ktoré som mal k dispozícii som si spomenul na HL, že si ho teda skúsim konečne zahrať. Lenže z nejakého dôvodu ma neoslovil. Tak teda opäť nič.

Nakoniec som sa rozhodol dať tomu ešte jednu šancu niekedy v dobe vydania druhého dielu. Mal som vtedy more voľného času, tak som si pomyslel že to nemusí byť zlý nápad.
A vyplatilo sa. HL ma vtiahol do svojho sveta ako máloktorá hra pred ním.
Najskôr úvodná pasáž vo vlaku (ktorá sa mnohým zdá prehnane dlhá), následne úvodná zápletka s teleportáciou a potom to už išlo samo.
Mimozemšťania, prestrelky s mariňákmi, ktorí mi neraz dali poriadne zabrať, skvele naskriptované scény (dnes šťandard, vtedy niečo predtým nevídané) až po scény s tajomným G-Manom, kedy ste nemohli nič robiť, iba sa bezmocne prizerať.
Vďaka tomuto všetkému má HL neopakovateľnú atmosféru. Už len to, že nieste žiadny Rambo (neber to osobne Rambo, aj tak Ťa budem vždy uctievať) ale iba obyčajný vedátor ktorý sa snaží prežiť umocňuje tú silnú atmosféru.

Jediné, čo ma trochu zarazilo bol menej vydarený záver na Xen-e, ktorý mi prišiel v porovnaní so zvyškom hry o čosi menej zaujímavý.

Niečo na záver:
Half-Life je jedna z mála hier ktorej sa do zánru FPS podarilo priniesť nové prvky, dokonca priam ovplyvniť celý žáner. Už len preto by mal mať vyhradené mieto v sieni slávy.

Half-Lifu sa v dobe vydania podarilo vyniknúť medzi vtedajšími esami (Quake 2, Unreal) rovnako bravúrne, ako s to o niekoľko rokov neskôr podarilo jeho následníkovi (Far Cry, DOOM 3).

Ďakujeme, Valve.

Pro: Atmosféra, AI, príbeh, skriptované scény a mnoho ďalšieho

Proti: slabší záver

+23 +25 −2
  • PC 100
Bezprostredne nejlepsi hra vubec (i kdyz datadisk Opposing Force byl o malilinko jeste lepsi). Hru sem zacal hrat az v roce 2007 a neustale me prekvapovala svoji dokonalosti. Urcite si ji aspon vyzkousejte. Nehledte na grafiku, hratelnost nebo snad engine. Ale myslete na to, jak musela byt tato hra kdyz vysla uzasna a ze jeji uzas lide obdivuji jeste dnes. Je to proste dokonala hra.

Pro: Nemam co vytknout

Proti: Vubec nic

-10 +5 −15
  • PC 100
Jen málokterá hra si zaslouží stoprocentní ohodnocení, které jí člověk může udělit bez sebemenších výčitek. Half-Life patří mezi tuto ligu vyjímečných. Hra, která posunula žánr 3D akcí o míle daleko a otevřela oči zaslepeným vývojářům, kteří do té doby tvořili stále stejné hry. Hra, která mi nedala spát a u které jsem se tolikrát lekl při útoku Headcrabů, až mi slezlo několiv vlasů hrůzou. HL přišel s revolučním způsobem vyprávění příběhu pomocí skriptů. Tento systém je užíván úspěšně dodnes a i když už nám skriptování občas leze na nervy, tak při jeho správném použití se dají vytvořit neskutečné (až filmové)scény.

Half-Life v překladu znamená "poločas rozpadu". Proč právě takový název říkáte si? Má to něco společného s prostorovými branami z jiného světa, ze kterých k nám putují jednotky Combine? Myslím, že na to jednou každý přijde, ale cesta je to ještě dlouhá. Hlavní hrdina, Gordon Freeman se stal fenoménem, postavou, jenž se díky svému páčidlu a strohým komunikačním schopnostem (vlastně vůbec nemluví:-) stal herní legendou. Stejně tak tajemný G-Man s kufříkem nám neustále vrtá hlavou. O koho jde? Je to kladná či záporná postava? Příběh je zkrátka zahalen rouškou tajemství.

Po fenomenálním první díle následovalo několiv dobrých datadisků a hlavně druhé pokračování s fantastickou grafikou a spolu se dvěma epizodami. Třetí epizoda se již blíží a já se nemohu dočkat, protože Half-Life není jenom hra, ale mistrovské dílo, které si zaslouží pozornost všech hráčů bez vyjímky. U mě je Half-Life na první místě herního žebříčku.

Chcete vědět o příběhu Half-Life a jeho pokračováních úplně všechno? Pak nesmíte minout Průvodce příběhem Half-Life jednoho nadšence.

P.S. Modlím se k hernímu bohu, aby nám jednoho dne Valve ukuchtilo i plnohodnotný Half-Life 3. Óó všemocné Valve, nechť tvoji zaměstnanci nikdy neztratí ze své mistrovské šikovnosti a tvůrčí geniality. Ve jménu Gordona, Alyx a G-Mana, Amen.

Pro: Hutná atmosféra, filmový příběh a dokonalé zpracování.

Proti: Kdo je ksakru ten G-Man?

+33 +36 −3
  • PC 100
Nejlepší FPS, která i dnes neuvěřitelným způsobem ovlivňuje celý žánr.

Pro: Atmosfera, level design, originální scriptované události, NPC postavy které neslouží jako potrava pro vaše zbraně

-7 +5 −12
  • PC 95
Tato hra ve své době byla zlatým grálem hratelnosti.Jak v SP tak i MP.MP byl velmi solidně odveden \kuš byla smrtíci\.Ale i dnes tomu kdo nebazíruje na super moderní grafickou stránku,je tato hra zábavná i po těch letech.

Proti: Mise na Xenu

-4 +5 −9
  • PC 95
Jedna z legend, vyzdvihuji především AI na kterou se ani dnešní hry nehrabou, vojáci utíkají, kryjí se, přesně vrhají granáty, spolupracují, líbí se mi i pozvolný rozjezd celého příběhu i dějové zvraty, na tu dobu jsem grafiku hltal se vším co se přede mnou odehrávalo, arzenál zbraní je bohatý, originální naváděcí raketomet, mým oblíbencem byl Colt ráže .357, který vrtal do čela oběti jednu díru navíc. Dál chválím i zvukovou stránku hry.

Do dnešní doby jsem nenarazil na hru, která by se aspoň vyrovnala atmosféře Half Life, akce zde mi přijde uvěřitelná, dějové zvraty jsou parádní, chování nepřátel mi přišlo vždy o řády lepší než kdekoli jinde, v tomhle smyslu předčí Halfa snad jen první Unreal, který zpracováním AI předběhl dobu a ani dnes nemá konkurenci. Akce kdekoli jinde ve FPS mi o proti HL přijde naskriptovaná, předvídatelná a vždy stejná, v HL se vojáci chovají často jinak i v jinak z mé strany stejně probíhající akci a stejných pohybech. Není to tak dlouho co jsem ho opět dohrál a zážitek byl stejný jako poprvé, ten současný patos, který se tváří jako FPS pak nemám ani potřebu hrát. Když srovnám "naskriptované" události v HL s tím co je naskriptováno v dnešních hrách, tak bych snad slovo skript ani neměl nikdo v souvislosti s HL použít. Vojáci na nejtěžší obtížnost, která je asi nejvhodnější pro plný zážitek, umírali bez problémů po přesných zásazích, stačí jen mířit a když neni člověk levej jak šavle tak vše řeší přesné zásahy do hlavy.

Těžko se mi té hře něco vytýká i s takovým časovým odstupem.

Pro: AI, atmosférická akce, příběh a dějové zvraty

Proti: občas příliš dlouhé hluché pasáže, malé množství protivníků

+12
  • PC 100
Brilantní hra, pro mě dodnes nepřekonaný mix reality a sci-fi. Povedený příběh a žádné hraní si na hrdinu - pouze se snažíte zachránit svůj vlastní zadek. Hru jsem dohrál již mnohokrát - ať už v původní, Source nebo Playstation2 verzi - a pokaždé jsem se skvěle bavil.

Pro: atmosféra, příběh, hratelnost, zbraně, grafika, slušná AI, modifikovatelnost

Proti: hlavní hrdina nemluví, i když to je možná plus

+12 +16 −4
  • PC 95
Hra, která definovala žánr FPS. Slýcháme to často a řekl bych i popravdě. Pro mě nepřekonaná hra, na kterou vždy ukážu, když po mě někdo bude chtít doporučit dobrou střílečku. Perfetkní technické zpracování, úchvatná hratelnost, napětí, prostě vše dobré. Hra vás dokáže vtáhnout do děje, občas si člověk ani neuvědomuje, že sedí X hodin v pokoji a hraje.

Pro: Vše

Proti: Nic

+4 +10 −6
  • PC 90
Half life, kult kterých je v herní branži po málu. Nejen že byl svého času úžasný po grafické stránce, dokázal zaujmout i jinde. Především takzvané "scénky za sklem" ho proslavili. Ale to Valve nestačilo Half Life si získal oblibu ještě díky jedné, podstatné věci. Díky jeho modifikovatelnosti vznikly desítky SP i MP modů a mimo jiné dal vzniknout i legendárnímu Counter Strike. Díky těmto věcem HL žije i dnes, respektive už HL2. ALe i dnes se najdou lidi které první HL přitáhne a youtube se tak plní videi "jak dohrát HL za hodinu a podobně. Další věcí která u hry zaručeně udrží je multiplayer. Svého času jsme hrávali deadmatch na mapě crossfire ve škole skoro pořád a málem byly i neomluvené hodiny kdy jsme prostě zapoměli že už skončila přestávka a hráli dál. BTW, Ten kdo v Crossfire spustí atomovku na 99% nepřežije :)

Pro: Hratelnost, scénky za sklem, modifikovatelnost, multiplayer

Proti: nic mě nenapadá.

+5 +8 −3
  • PC 95
Fantastická hra a nestárnoucí hra, která redefinovala žánr 3D stříleček. Skvělá atmosféra navozená skriptovanými sekvencemi, spolupracujícími NPC postavami - přeživší vědci a ochranka. Inteligentní příběh a sympatický "hrdina proti své vůli". S trochou nadsázky je mimo jiné vidět, že teoretický fyzik by se neměl tak zarputile jako Gordon vrtat do experimentů :) . Na druhou stranu díky za to, protože se jedná o jednu z nejlepších her svého druhu.

Pro: V podstatě všechny aspekty, znovuhratelnost, mod scéna.

Proti: Mě osobně se úplně nelíbila pasáž na Xenu.

+13 +15 −2
  • PC 100
Nejlepší FPS všech dob, které nelze nic vytknout. Tuto hru už nikdy nic nepřekoná. Vynikající atmosféra, která je podtržena formou útržkového vyprávění příběhu, kdy je hráč jednodušše vržen do dějě. Hra která vynalezla tzv. scény za sklem a do žánru fps přidala vymakané "puzzly" jejichž řešení je logické a nestane se tak, že byste někde na půl hodiny zakysli a snažili se pochopit pány vývojáře a jejich často zvrácený smysl pro logiku. Valve se však naopak pokusilo pochopit hráče a nabídlo jim takřka umělecké dílo. Umělá inteligence vojáků je i po více než deseti letech opravdu pozoruhodná. Half-Life v sobě navíc má "něco" co Vás nutí hrát hru znovu a znovu. Vynikající modovatelný engine zajistil Half-Lifu nesmrtelnost i v podobě nejrůznějších módů.

Pro: Atmosféra, prostředí, neuvěřitelná hratelnost, scény za sklem, mody, multiplayer

Proti: Nic

+6 +12 −6
  • PC 50
Pro mě především dávno překonaná záležitost. Kdybych to měl trochu více parafrázovat, z daného roku mnohem raději sáhnu po (kdysi) geniálním Unrealu. :-)
-23 +7 −30
  • PC 100
hra která nastavila laťku pro ostatní fps, bohuzel v tomto žanru dodnes neprekonanou

Pro: HRATELNOST, příběh, páčidlo, grafika

Proti: neni proti

-16 +3 −19
  • PC 100
Obrození FPS žánru přišlo s hrou Half-Life. Sci-fi horrorová atmosféra povýšená nad tupou rubačku, perfektní hratelnost a level design. Další hráčská povinnost.

Pro: Atmosféra, hratelnost. Co chtít víc? Tunu kvalitních add-onů od fanoušků? Máte ji mít.

Proti: nic, co by stálo za zmínku. Snad jen že tahle hra dala vznikount Counter-Strike :)

+7 +17 −10