Komentáře
A nezapomeňme ani na multiplayer a naprosto brutální řežbu s kušemi raketomety a "vysavači" (určitě víte, kterou zbraň mám na mysli) zejména na mapě Crossfire, jó, to bylo něco... Konec? Ještě ne, k Half-Lifu bylo také vytvořeno zdaleka nejvíc modifikací, včetné té nejslavnější, krále celého multiplayeru a progamingu - Counter-Strike, což je kapitola sama o sobě. CSkáři, děkujte Half-Lifu.
Pro: Klasika
Proti: nudné
Pro: Hratelnost, originalita, atmosféra, AI.
Proti: Xen, par hluchých míst v designu.
Teď už čistě k jedničce - Kromě nemluvení mi tu vadila ještě poslední část na xenu - poskakování na plošinkách prostě není tak zábavné, jako adrenalinové souboje s vojáky.Ale jinak se jedná prostě o parádní FPS, klasiku svého žánru, co dodat.
Pro: Vše kromě tichého protagonisty a xenu
Proti: Gordon "They didn't teach me how to speak" Freeman, Xen a skákání na plošinkách
Snaha obohatit tradiční akci o cosi více na mě ale nezabrala. Byť je to namnoze způsobeno tím, že nejsem fandou first-person stříleček (až na multiplayer).
Nicméně ani z mého hlediska nejde o špatnou hru. Jen jsem po několika hodinách přestal doufat, že přijde opravdová zábava. :-/
Ako prišiel nový PC, v tom množstve hier, ktoré som mal k dispozícii som si spomenul na HL, že si ho teda skúsim konečne zahrať. Lenže z nejakého dôvodu ma neoslovil. Tak teda opäť nič.
Nakoniec som sa rozhodol dať tomu ešte jednu šancu niekedy v dobe vydania druhého dielu. Mal som vtedy more voľného času, tak som si pomyslel že to nemusí byť zlý nápad.
A vyplatilo sa. HL ma vtiahol do svojho sveta ako máloktorá hra pred ním.
Najskôr úvodná pasáž vo vlaku (ktorá sa mnohým zdá prehnane dlhá), následne úvodná zápletka s teleportáciou a potom to už išlo samo.
Mimozemšťania, prestrelky s mariňákmi, ktorí mi neraz dali poriadne zabrať, skvele naskriptované scény (dnes šťandard, vtedy niečo predtým nevídané) až po scény s tajomným G-Manom, kedy ste nemohli nič robiť, iba sa bezmocne prizerať.
Vďaka tomuto všetkému má HL neopakovateľnú atmosféru. Už len to, že nieste žiadny Rambo (neber to osobne Rambo, aj tak Ťa budem vždy uctievať) ale iba obyčajný vedátor ktorý sa snaží prežiť umocňuje tú silnú atmosféru.
Jediné, čo ma trochu zarazilo bol menej vydarený záver na Xen-e, ktorý mi prišiel v porovnaní so zvyškom hry o čosi menej zaujímavý.
Niečo na záver:
Half-Life je jedna z mála hier ktorej sa do zánru FPS podarilo priniesť nové prvky, dokonca priam ovplyvniť celý žáner. Už len preto by mal mať vyhradené mieto v sieni slávy.
Half-Lifu sa v dobe vydania podarilo vyniknúť medzi vtedajšími esami (Quake 2, Unreal) rovnako bravúrne, ako s to o niekoľko rokov neskôr podarilo jeho následníkovi (Far Cry, DOOM 3).
Ďakujeme, Valve.
Pro: Atmosféra, AI, príbeh, skriptované scény a mnoho ďalšieho
Proti: slabší záver
Pro: Nemam co vytknout
Proti: Vubec nic
Half-Life v překladu znamená "poločas rozpadu". Proč právě takový název říkáte si? Má to něco společného s prostorovými branami z jiného světa, ze kterých k nám putují jednotky Combine? Myslím, že na to jednou každý přijde, ale cesta je to ještě dlouhá. Hlavní hrdina, Gordon Freeman se stal fenoménem, postavou, jenž se díky svému páčidlu a strohým komunikačním schopnostem (vlastně vůbec nemluví:-) stal herní legendou. Stejně tak tajemný G-Man s kufříkem nám neustále vrtá hlavou. O koho jde? Je to kladná či záporná postava? Příběh je zkrátka zahalen rouškou tajemství.
Po fenomenálním první díle následovalo několiv dobrých datadisků a hlavně druhé pokračování s fantastickou grafikou a spolu se dvěma epizodami. Třetí epizoda se již blíží a já se nemohu dočkat, protože Half-Life není jenom hra, ale mistrovské dílo, které si zaslouží pozornost všech hráčů bez vyjímky. U mě je Half-Life na první místě herního žebříčku.
Chcete vědět o příběhu Half-Life a jeho pokračováních úplně všechno? Pak nesmíte minout Průvodce příběhem Half-Life jednoho nadšence.
P.S. Modlím se k hernímu bohu, aby nám jednoho dne Valve ukuchtilo i plnohodnotný Half-Life 3. Óó všemocné Valve, nechť tvoji zaměstnanci nikdy neztratí ze své mistrovské šikovnosti a tvůrčí geniality. Ve jménu Gordona, Alyx a G-Mana, Amen.
Pro: Hutná atmosféra, filmový příběh a dokonalé zpracování.
Proti: Kdo je ksakru ten G-Man?
Pro: Atmosfera, level design, originální scriptované události, NPC postavy které neslouží jako potrava pro vaše zbraně
Proti: Mise na Xenu
Do dnešní doby jsem nenarazil na hru, která by se aspoň vyrovnala atmosféře Half Life, akce zde mi přijde uvěřitelná, dějové zvraty jsou parádní, chování nepřátel mi přišlo vždy o řády lepší než kdekoli jinde, v tomhle smyslu předčí Halfa snad jen první Unreal, který zpracováním AI předběhl dobu a ani dnes nemá konkurenci. Akce kdekoli jinde ve FPS mi o proti HL přijde naskriptovaná, předvídatelná a vždy stejná, v HL se vojáci chovají často jinak i v jinak z mé strany stejně probíhající akci a stejných pohybech. Není to tak dlouho co jsem ho opět dohrál a zážitek byl stejný jako poprvé, ten současný patos, který se tváří jako FPS pak nemám ani potřebu hrát. Když srovnám "naskriptované" události v HL s tím co je naskriptováno v dnešních hrách, tak bych snad slovo skript ani neměl nikdo v souvislosti s HL použít. Vojáci na nejtěžší obtížnost, která je asi nejvhodnější pro plný zážitek, umírali bez problémů po přesných zásazích, stačí jen mířit a když neni člověk levej jak šavle tak vše řeší přesné zásahy do hlavy.
Těžko se mi té hře něco vytýká i s takovým časovým odstupem.
Pro: AI, atmosférická akce, příběh a dějové zvraty
Proti: občas příliš dlouhé hluché pasáže, malé množství protivníků
Pro: atmosféra, příběh, hratelnost, zbraně, grafika, slušná AI, modifikovatelnost
Proti: hlavní hrdina nemluví, i když to je možná plus
Pro: Vše
Proti: Nic
Pro: Hratelnost, scénky za sklem, modifikovatelnost, multiplayer
Proti: nic mě nenapadá.
Pro: V podstatě všechny aspekty, znovuhratelnost, mod scéna.
Proti: Mě osobně se úplně nelíbila pasáž na Xenu.
Pro: Atmosféra, prostředí, neuvěřitelná hratelnost, scény za sklem, mody, multiplayer
Proti: Nic
Pro: HRATELNOST, příběh, páčidlo, grafika
Proti: neni proti
Pro: Atmosféra, hratelnost. Co chtít víc? Tunu kvalitních add-onů od fanoušků? Máte ji mít.
Proti: nic, co by stálo za zmínku. Snad jen že tahle hra dala vznikount Counter-Strike :)
Pro: Design, příběh, atmosféra, prostředí, multiplayer, zkrátka vše.
Proti: Možná, že lze hru dohrát za 31 minut? :)