Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Phoenix (10.06.2020 17:48): Ano, to jsem právě prošel :D
Ale ostatní levely na tom popravdě nejsou o moc líp, aspoň ty počáteční to trochu zachraňovaly pohybem venku a v autech, ale ani to už dál moc není.
Myslím že jsem v životě neviděl horší level design než je tady. Snad i Wolfenstein 3D byl nápaditější a méně repetivní.
trochu jsem si vočuchal ten Aniversary remaster a teda graficky je to fakt parádní, hudba taky super. hrát to už nebudu, stíhá mě to nudit moc rychle, ale takhle nějak bych si představoval remastery...
@Charllize (15.03.2019 23:05): Možná by to chtělo, abychom si každý dohrál to Halo v dnešní době, je možné, že já mu trochu více křivdím a tebe zase oslepila určitá nostalgie :)... třebas bychom byli oba v názorech trochu střízlivější.

Tak či onak release na Steamu k tomu dává určitou motivaci:). Btw, jak moc se liší ta anniversary edice?
@Isair (15.03.2019 22:59): Jo hral. Jeste pred Halo, mel peknou grafiku v akcelerovanym modu a svizne bezel, ale myslim ze jsem ho nedohral do konce. Nebo mozna jo a nedohral jsem Return to Na Pali..uz si nepamatuju. Kazdopadne mi v hlave neutkvel takze si detaily nevybavim. Ale hral jsem ho az tak kolem toho roku 2000.

hehe, mame to kazdej holt jinak, co se da delat :)
@Charllize (15.03.2019 22:55): A hrál jsi ten Unreal 1? Pokud ne, rozhodně doporučuji, je s podivem, co AI v roce 1998 dokázala, většina nepřátel je tak neskutečný oříšek (samozřejmě hráno na Unreal difficulty). Nejsou líní oběhnout půl mapy, aby ti vpadli do zad, reagují i na změnu zbraní (pokud máš v ruce raketomet, snaží si držet odstup a schovávat se za překážkami, protože před pomalými raketami mají na dálku větší šanci uhnout, zatímco pokud si změníš zbraň třebas na sniperku či jinou dalekosáhlou zbraň , rázem přejdou do tvrdé ofenzivy atd.). Různě uskakují, mění styl boje atp. AI totiž snad původně byla naprogramována pro multiplayerové hraní, takže se vlastně chovají jako celkem inteligentní BOTi.
Po téhle zkušenosti mě fakt už nějaké Halo nepřekvapilo (Unreal jsem hrál už v době vzniku, ale dohrál ho až teprve nedávno a byl jsem z AI stále nadšen).
@Isair (15.03.2019 22:47): Halo na legendary, kdy se AI rozjede naplno, nema konkurenci dodnes IMHO. Pak bys teprve videl od ceho ti maly ukviceni pidizvici jsou :)

Ja mam dojem ze vetsina tech prvku predtim nikde nebyla. Samozrejme rok ci dva po vydani na xboxu to bylo zrejme vsude mozne, ale do te doby spis ne, ale samo nejsem taky ded vseved a uplne vse jsme nehral. Koneckoncu i ve starickem Alien Breed 3D na Amize slo granaty z granatometu strilet za roh odrazem od zdi. (mimochodem AB3D je moje druha nejvic oblibena fps hned po Halo :)
@Charllize (15.03.2019 22:40): FarCry 2 je z gameplayového hlediska děsný shit- prostě obsahuje vše, co na moderních akcích nemám rád- tj. open world svět tvořený taktéž převážně copy+paste metodou bez nějaké větší motivace k exploraci, generické a velmi slabé questy (hlavní i vedlejší), přehnaný respawn nepřátel atd. atd. Na druhou stranu to byla asi jediná sandboxová FPS, kterou jsem celkem vydržel hrát, asi za to mohlo právě vcelku neokoukané zasazení a hodně zábavné přestřelky, jinak netuším, protože na té hře bylo spoustu věcí špatně, přesto mě však celkem bavila.

Žádný z těch prvků mě tehdy nijak zvlášť neoslnil, nevím, jestli je to tím, že už jsem je někde viděl (takhle z hlavy si vážně nevybavím, jestli Halo bylo první co přišlo s tím co jmenuješ či nikoliv) a nebo mi prostě jen nepřišly tak moc zajímavé (i když třebas ty přísavné granáty byly docela fajn).
Naopak jako velmi originální FPS mi přišel třebas takový první Unreal, který jsem poprvé dohrál teď nedávno a přesto mě v něm zaujalo téměř všechno, od zajímavého prostředí/settingu po umělou inteligenci či velmi originální zbraně.
@Isair (15.03.2019 22:34): Nojo, tech naboju co jsem zbuhdarma vystrilel do zdi, no jejej :)

Jasne ze to nedela celou hratelnost, jenze takovych veci tam bylo vic. Treba ty prilepujici se granaty, nebo staticke stity co tam meli emzaci rozestaveny, jehlomet s casovanejma nabojema, nekteri nepratele meli weak point treba na zadech a tak dale. proste v ty dobe samy novinky, jedna vedle druhy, nikdo to nikde predtim nemel, nebo aspon ne v takovy mire a skvele udelany.

FC2 mi znechutil Paja Dobrovsky svojim neustalym zvatlanim o cernosske otazce a resenim problemu afriky (dost cestuje, a nejakej cas tam stravil, a chapu ze mu to nedalo, ale me s tim ukrutne stval)
@Charllize (15.03.2019 22:27): Yop odlétávající jiskry zlepší kvalitu gameplaye tak o 50% :p.
Ano, je fajn, když se autoři vyblbnou i s těmito detaily, ale je mi to upřímně jedno, pokud se hra blbě hraje, či na druhou stranu dostávají na prdel věci jako je třebas onen level design interiérů- pro hratelnost mnohem podstatnější věc (asi se holt tak dlouho zabírali odlétáváním jisker, že pak museli narychlo nakopčit jednotlivé interiéry :p).

Ale zase tvé nadšení na jednu stranu chápu, taky jsem byl strašně nadšen ve FarCry 2 s šířícím se ohněm či změnami intenzity větru, což je prvek, který jsem nikdy předtím a ani asi poté v žádné hře nezaznamenal, přitom by člověk čekal, že by to už klidně mohl být standard.
@Isair (15.03.2019 21:12): Napisu to zase. Do dnes jsme nevidel fps nebo hru kde se strili aby jiskry od kulek vypalenych do kovu odletovaly presne v uhlu odkud priletla kulka. A tyhle detaily jsou jedna z veci co delaji Halo vyjimecnym a ukazuji jakou praci si s tim Bungie daly. Dvojka to uz nemela....proste se na ty detaily uz vykaslali..meh.

PS: Ok, mozna to bylo i jinde, vse si nepamatuju, ale na prelomu tisicileti to urcite bezne nebylo:)
Tak já ani vyloženě za to Halo jakoby neviním, spíše jen konstatuji, že svou popularitou holt zajistil, že některé herní mechanismy začli ostatní vývojáři okoukávat a samozřejmě ještě přitvrdili, což postupně vedlo k těm masám extrémních zjednodušovacích auto-healu či jiným formám částečné regenerace... něčeho, ale těžko říct, jestli to zpopularizoval zrovna Halo nebo až potom Call of Duty 2 (po něm to už začlo ve velkém)... ale v Halo jsem to viděl asi poprvé.

Nicméně pamatuji si, jak mě v Halo příjemně překvapilo, když mě nějaký zmrd s mečem sundal na jednu ránu, to jsem čuměl s otevřenou hubou a hře to přidalo řádný "survival" prvek :) (kór ve spojení s checkpointy- pokud si dobře vzpomínám, Halo nemělo manuální ukládání) a to jsem asi ani na tu legendary nehrál. Po tom střílení těch malých pištících zmetků mě teprve až tady začly souboje trochu bavit.

Ale jo, s těmi zdebilizujícími porty máš pravdu. Na druhou stranu právě ty 1:1 verze pak přivedly různé ústupky právě i na PC (což se dříve nekonalo, páč stará PSka měla své vlastní verze). Ale jak jsem říkal, těžko říct, jestli je to dobou či konzolemi (asi od každého trochu).
@Isair (15.03.2019 14:51): Prave ze naopak. Porty z PC 1:1 zacly az s prichodem PS3 a PS4 a jejich ekvivalentu. za dob PS1 a 2 vyslo plno her co byli na PC a byli zdebilnene az hruza. Pro priklad. Baldurs Gate, Fallout, Crusaders of Might and Magic, Heroes of MaM, Darkstone, KKND2, Warzone 2000 atd. Kolikrat to byl vzasade uplne jiny zanr. Pravda treba Warcraft 2, Diablo nebo Command and Conquer byli verne prevody z PC jen z upravenym ovladanim. I na te PS3 to bylo ejste obcas z ustupkama. U PS4 tak az tam mam dojem ze se to nedeje.

Ja v te dobe hral hlavne na PC, a s Halo jsem se zahodil za plnych 22 000 korun ceskych, takze jakypak ze by se nezahazovali.

Ano, obnovovani stitu nam prineslo Halo, ale vynit jej z toho ze pak debilove stejny postup aplikovali i na zdravi, tak to je nesmysl. Pac to obnovovani stitu byla takticka zalezitost, nikoliv zdebilneni a davalo to te hre vetsi hloubku.

Jestli to budes hrat tak prosim te na legendary obtiznost :)
@Charllize (15.03.2019 12:07): Tak jasně, tu hru zná asi každý a pro Xboxaře je to asi opravdu legenda, na druhou stranu PC hráči měli už tehdy na výběr imo hafo lepších akcí, než aby se zahazovali s Halo... a nadto jsem i popularitu Halo vnímal především díky multiplayeru (který mohl být v té době asi opravdu dost fajn díky množství vozidel a otevřenému prostranství- takový FarCry 1, který v multiplayeru sázel na podobné prvky, mě taky hodně bavil a nový UT 2003/4 vyšel holt až o něco později).
Na PS taky už tehdy vznikala spousta solidních kousků, mimo jiné na něj vyšel i Red Faction 1, skvělý Duke Nukem 3D, Doom, Hexen, Quake 2, Medal of Honor 1, později dokonce i první Half atd. (toliko zase na druhou stranu k tvrzení, že na konzole nebyly tehdy dobré střílečky- byť pro Xbox to platí tutově, tam v té době z FPS žánru pořádně nic nevycházelo a nějaké reedice starších kousků vyšly až o dost později).

Stejně tak mě na jednu stranu iritují i různé zkazky o konzolovém zjednodušování tak nějak ve všeobecnosti, když to v dobách PS 1 snad vůbec neplatilo a ty hry vycházely ve stejné podobě jako na PC a nikterak dané žánry neupravovaly. Určitých ústupků si začínám všímat právě až s nástupem Xboxu především pak u her jako Deus Ex 2 apod., které byly třebas i oproti jedničce dost omezovány technologicky, jakkoliv vypadaly dobře, tak třebas nabízely jen malé lokace s častými loadingy a gameplayově to byl samozřejmě maximální zjednodušující sešup. Tedy jde o to, jak moc jsou na vině Xboxy a jak moc je na vině prostě jen zpopularizování herního průmyslu a postupně větší a větší příklon ke casual/mainstreamu. Ale dost možná právě Halo i zpopularizoval některé otravné FPS prvky, jako je možnost nést jen několik zbraní (což může být v některém typu FPS ok, ale do některých se to vůbec nehodí) či autoheal, jakkoliv v Halo mi to přišlo ještě celkem OK (a v Halo byl jen částečný- resp. se jednalo o obnovování štítu), postupně to bylo do her zakomponováváno v čím dál větší a otravnější míře (později to třebas převzal i takový Red Faction 2 ve stylu právě Halo a maximálně ve velkém to rozjel pak asi Call of Duty 2).

Ale překvapivě trošičku uvažuji o tom, že bych tu níže zmiňovanou edici časem taky koupil a dal tomu druhou šanci, zase ty shity co dneska vycházejí jsou dobré v tom, že si člověk alespoň o to více váží starších kousků a převážně některých herních prvků, které se třebas už naprosto vytratily. Takže je možné, že mi naopak Halo přijde v dnešní době vlastně už docela OK:), přinejmenším mě k němu stále přitahuje skvělá main menu hudba a určitá atmosféra (a pohled na ono "Halo" kolem planety byl dost kůl:)), ale jinač mě to tehdy ukrutně nebavilo a to jsem nebyl ještě tolik kritický (třebas věci jako level design jsem vůbec neřešil a přesto mě to kopírování interiérů praštilo do očí).
@Isair (15.03.2019 07:27): Ja necekal ze budes souhlasit, ono tech 30% mluvi za vse. Proste se ti to nelibilo, coz je ok, ale legendarnost prvnimu Halo neupres, proste to tak je:)
ona je prave otazka jak by vlastne takovy emzacky struktury mely vypadat. Ono kdyz jdes do nejakych ruznych knihoven treba, pusobi taky vsechny skoro stejne. Panelaky jsou taky jeden jako druhy, a tak dale:)
A me osobne tenhle ,,problem,, s copy paste pri hrani vubec neprisel na mysl, mozna to je skutecne dobou kdy jsem to hral, tedy pri vydani a je mozne ze bych treba o dva tri roky pozdeji byl taky prisnejsi.
@Charllize (14.03.2019 20:40): Úmyslná lenost :). Vysoký rozpočet lenost či třebas i určitý amatérismus nevylučuje :). O to spíše, že jsou tímto způsobem tvořeny téměř všechny interiéry... tvůrci si prostě chtěli ulehčit práci, nic víc, nic míň. V knihovně to jen vygradovalo a je to prostě něskutečnej bullshit a nuda, tak to vidím já... tvůj názor a pohled na věc ti neberu, jen jsem ti chtěl nastínit ono "cast hry kterou lidi z me neznamyho duvodu nenavidi"... tj. napsal jsem ti důvod (tedy alespoň svůj důvod, za ostatní mluvit nemohu, ale myslím si, že to většina lidí vidí podobně). Jako na bojový gauntlet by se sice na to do jisté míry také nahlížet dalo, nicméně i zde bych si představoval přinejmenším o trochu lepší zpracování- třebas něco na způsob těch koridorů v závěru většiny dílů Serious Sama, kde se na tebe hrnou alespoň různorodé hordy nepřátel a tak nějak to zaručuje při své jednoduchosti a taktéž značné strohosti a přímočarosti designu (byť o laciném copy/pastování řeč není), určitou variabilitu.
A design Wolfa či Dooma to právě vůbec nepřipomíná, ty totiž měly pěkně ručně propracovaný, kvalitní level design a i v těch bludištích ve Wolfovi bylo hnedle několik záchytných bodů a nebylo to jen o copy/pastování stejných místností dokolečka, Wolfa 3D a Dooma třebas zrovna celkem pravidelně čas od času hraji, takže mám jeho design v živé paměti. Designově mi naopak většina interérů v Halo připomíná dnešní sandboxové/open world akce, které taky často využívají jednoduchou copy+paste metodu (Far Cry 2, Assassin's Creed, Dead Island a mohl bych pokračovat...).
@Paul (14.03.2019 23:45): Ja mel v te dobe P III 800, GF 2 GTS a 512 ram. na tu dobu dost slusnej pocitac, ale kdyz jsem v praci uvidel Halo tak jsem si jeste ten den domu nesl xbox, bylo to neskutecny a byl jsem z toho mimo :) Tusim ze jsem za nej dal 22 000, byli to prvni xboxy co se u nas prodavaly za dost nehoraznou cenu. Po letech skoncil pod posteli s rozbitou mechanikou a posledni hra co jsem na nem hral byl Arx Fatalis.
Jo PC verze pozdeji uz na me taky nemela takovej wow efekt, a porad mam za to ze byla tak nejak horsi nebo co.
@CrocoRay (14.03.2019 23:50): Je to pravda. Tehdy byly konzole docela dost našlapaný. V podstatě až tahle poslední generace šla do lowend komponent.

Jo, taky jsem tehdy měl Duron, 800. A nejdřív s integrovanou grafikou na který nejelo nic kromě Maxe Payna. Pak Geforce 2MX, na který jsem dojel klasiky typu AvP2, Medal of Honor AA, NOLF atd. A pak jsem viděl Morrowind a jeho pixel shadovanej déšť a vodu a taky jsem musel do krámu pro Geforce 3Ti 200 :)
Každopádně když jsem pak hrál Halo na PC, tak už taky tolik neoslnilo. Holt vyšlo pozdě a ještě v slabší konverzi.
@Paul (14.03.2019 23:45): Jo, já to blbě napsal u Xboxu. Je to konec roku 2001 a já to bral už jako skoro začínající rok 2002, tak se mi to popletlo.

Jestli je pravda, co se týče toho přirovnání k hardwaru, tak to je fakt docela síla. Já měl v roce 2002 Geforce 2, ale to mi kupoval taťka, protože mi bylo asi tak 12. A to stál snad 35 000 celkově. AMD Duron 950 MHz a 128 MB RAM. Kura, jak mě pak sralo, že Geforce 2 nemá pixel shadery :-D
@CrocoRay (14.03.2019 23:38): Na xboxu to vyšlo v listopadu 2001 a tehdy jsem to hrál. Na PC nic tak "nextgen" v tý době nebylo, už proto že Xbox měl tehdy neskutečně našlapanej spec (Pentium 3 700 a ekvivalent mixu GeForce 3 a Geforce 4, to tehdy na PC nikdo neměl :)
Je to jako kdyby dneska vyšla konzole co by měla RTX2080Ti.
@Isair (14.03.2019 16:38): Halo vidím jako rok 2003, tak teď mě trochu mate, že píšeš o rok novější než 1999. Na Xbox právě vyšlo o něco dříve a to ke konci roku 2002.

Jinak souhlasím, že první fps, co se mi tak hodně líbilo, byl Unreal 2: The Awakening. A s příchodem HL2, Doom 3 a FC1 už to šlo o několik kroků vpřed. A pak už kurevský posun.

Ale Halo mi prostě přišlo hodně zastaralé v tom roce 2003, kdy jsem to hrál.
@Isair (14.03.2019 07:28): Knihovna dela z chlapcu chlapy. Ten design neni lennost ale umysl. V tom rozpoctu co na hru meli o lenosti nemuze byt rec. Proste si jen takhle predstavovali emzackou strukturu. Ta oblast je bojovy gauntlet ktery vynikne az na uroven obtiznosti legendary. Zboznuju knihovnu, po projiti na legendary je hrac skutecny Master Chief :)¨

Ta uroven je peklo, nemas se kam schovat nebo utect, vse vypada stejne, nepratel je hodne a jsou blizko, klidnejsi pasaze strida bojovy berserk az se kouri z ovladace, zmar a deprese s frustraci k tomu, genialni:) Knihovna pripomina klasicke hry jako Doom nebo Wolfenstein.

Doporucuji vzpominkovou recenzi Jaromíra Möwalda ktery hru povazuje za poklad :)
http://poklady-z-popelnice.blogspot.com/ ... -evolved.html?q=halo

(mimochodem na jeho strankach najdete rozhovory s legendarnimi recenzenty a sefredaktory hernich casopisu, taky stoji za to)
http://poklady-z-popelnice.blogspot.com/p/rozhovory.html?view=classic

Halo bylo treba hrat v tom roce 2000, tam melo ten pravy next gen ucinek..jestli ho nekdo zkousel deset let potom tak to je o nicem, jasne ze pusobilo zastarale.
@CrocoRay (14.03.2019 12:24): Pravda, že teď z hlavy nemám moc s čím porovnávat (možná Red Faction 1, Return to Castle Wolfenstein, Serious Sam atd.) a to se mi graficky, ve srovnání s nimi, docela líbilo (resp. drželo se to), na druhou stranu to zase až tak extrémní posun, jak je proklamován níže, taky nebyl (ten RTCW či SS Second Encounter třebas už vypadají poměrně solidně, ne-li lépe). Opravdu první FPS, u které jsem si říkal, že vypadá hodně dobře na dobu vzniku, byl asi Unreal 2 (rok 2003), rok poté už však došlo ještě k mnohem většímu posunu (HL2, FarCry 1 atd.), v té době byl vážně každý rok strašně znát.
Z Halo jsem si tehdy tolik na prdel nesedl (to spíše z toho Second Encounteru či několik let předtím z Quaka 3), ale líbil se mi, o tom žádná.

Medal of Honor 1 byl rok 1999 a Halo je vlastně o rok novější, jak všechny výše zmiňované (2002 na Xboxu).
Já to kdysi zkoušel na compu a mně to po technické stránce přišlo strašně zastaralé na tu dobu. A dvojka ještě mnohem více. Až trojka, čtyřka mi přišly tak na úrovni. Pětka jakoby se nikam zase neposunula a je na úrovni 3. a 4. dílu.
@Cobot (14.03.2019 11:00): náhodou, mě to zabíjení pištících děcek bavilo, byli takoví roztomilí :)
Jinak knihovna je už takovej meme špatnýho designu, ale je fakt že flood se brokárnou rozprskávali zábavně.
Na PC Halo byly pěkné jen vyhypované trailery, bugina a design hlavní zbraně. Píštící malí zmrdi, copy-paste interiéry mě jako master race nechali s úšklebkem dál toastry pohrdat.

Ale tuhle kolekci si někdy v budoucnu ve slevě asi koupim a dám tomu druhou šanci.
@SilentWolf (13.03.2019 19:26): Ta grafika a hudba, kterou zmiňuje Paul, bylo asi to jediné, co v Halo opravdu stálo za to. A ještě to mělo sem tam docela slušnou atmosféru. Jinak je to ale repetitivní blbina s opravdu slabým, strohým copy+paste level designem. Nadto ty malé barevné kurvy opravdu nevyvolávají pocit důstojného soupeře.

Za mě jedna z nejslabších FPS co jsem hrál.



@Charllize (13.03.2019 20:12): Už jsem to tedy strašně dlouho nehrál, ale co si pamatuji, knihovnu jsem neměl rád převážně z toho důvodu, že se jedná jen o x copy+paste naprosto stejných pater, narvaných stejnými nepřáteli... něco tak repetitivního jsem už dlouho nezažil, neskutečná lenost autorů nadesignovat pořádný level, prostě jen nadesignovali jedno patro, copy+pastli ho desetkrát a měli hotovo. Ono tímhle způsobem byla tvořena většina interiérů ve hře, ale v knihovně to dovedli ad absurdum, tohle snad fakt nemohli myslet vážně...
Prvni Halo bylo treba hrat kdyz pomalu pred dvaceti lety vyslo, dneska to tezko nekomu muze zpusobit infarkt..ale tenkrat..to bylo neco :) Vsak Halo A Half Life jsou fps z kterych dodnes vsichni opisuji.

Za mne osobne je Halo nejlepsi strilecka co jsem kdy hral, vsak me taky tenhle zanr postupne prestal zajimat, nic dalsiho nebylo tak dobry:)

edit: no vida, Paul souhlasi. V Halo kdyz se clovek podival zblizka na zed/zem byl povrch presne takovy jak by mel byt, ne rozmazla skrvna, jak byvalo v te dobe zvykem. Kdyztak urcite narazi na knihovnu, cast hry kterou lidi z me neznamyho duvodu nenavidi. Ja si ji krasne uzil s brokovnici :)
@SilentWolf (13.03.2019 19:26): Ve svý době (2001) byla jednička opravdu nextgen. Na PC jsem hrál (skvělej) Medal of Honor, ale Halo (hráno ve splitscreenu v co-opu na xboxu u kamaráda) bylo o dost dál. Pixel shadery všude a perfektní, na PC zatím neviděná grafika (zpracování ledu, vody, slunce..), solidní AI, možnost řídit auta a vznášedla, geniální soundtrack..
Mise Silent Cartographer byl parádní showcase. Ale na druhou stranu tam byly i mise který byly docela nudný a repetetivní (hlavně ty interiérový), proto za mě "jen" 80. Ale ty další díly si dám rád, už kvůli tomu abych si jejich soundtracky mohl vychutnat při hraní.
Na E3 by měla být oznámena PC verze master chief collection. Z celý série jsem hrál jen tu jedničku, ale soundtracky mám naposlouchaný všechny, tak bych si to snad i zahrál.
Ja už si to sice vůbec nepamatuju, ale strilet pistici malý mrdky nemůže poskytnou zadnej pocit satisfakce.
@Charllize (17.02.2018 13:04): Knihovna byla solidní otrava - obecně celý Swarm (i když, už si nevzpomínám na detaily :). Docela rád bych si Halo zase zahrál (kéž by byla Halo: Combat Evolved Anniversary na PC).
@Charllize (17.02.2018 01:41): Zajímavé zážitky :) Pro mě je Halo jednou z mnoha těch mírně nadprůměrných her, ale taky mám hry o kterých bych mohl vykládat podobný válečný historky :D A pravda dobíjení štítu jsem zapoměl zmínit, to byl od tvůrců v té době parádní nápad. Takový mix mezi klasickou hratelností sbíráním lékárniček a modernou ve formě autohealu v úkrytu.
@Han22 (komentář): za mne asi nejlepsi FPS co jsem kdy hral. Obvzlast na legendary obtiznost kde se AI protivniku rozjede naplno. Vzpominam si ze jsem se s jednim emzakem honil kolem jedne mimozemske strukrury asi 30 minut a nebyli jsme schopni jeden druheho zabit. Nebyl liny obejit celou stavbu, coz byla docela dalka jen aby mi mohl vpadnout do zad. Vedel ze uz je sam, tam volil taktiku vecneho kryti a cekani na svou sanci. Vzajemne cekani na dobyti stitu a porad dokola.
V te dobe detaily ktere nemaji hry ani dneska. Treba pri strelbe do zdi se jiskry od kulek a kovu odrazely presne v tom uhlu odkud clovek strilel.

Knihovna byla super, po ni jsme byl jak veteran z vietnamu, uz me nic nemohlo zastavit:)
The Library – to je snad nejdelší nudná a frustrující úroveň, co jsem kdy (zatím) v nějaké FPS hrál. Tenhle level si vývojáři fakt mohli odpustit…
@MartinezZ (18.07.2013 12:30): Custom Edition není tak úplně freeware, protože k jeho instalaci je nutné zadat sériové číslo původního Halo: Combat Evolved, takže je free pouze pro majitele původní hry.

S upravenými mapami lze hrát i původní kampaň, jak už psal PavelU (je nutné stáhnout upravené mapy, není možné jen nahrát příslušné soubory z Halo do Custom Edition). Stejně tak vznikly další kampaně, z nichž nejlepší je pravděpodobně ona zmiňovaná Lumoria.
@MartinezZ (18.07.2013 12:30): Původně to vzniklo převážně na multiplayer. Dnes se na tom hrají hlavně různé modifikace. Dokonce lze tak hrát i základní SP kampaň z Halo: Combat Evolved. Stačí si z netu postahovat dané mise. V lednu jsem to zkoušel, ale dost jsem se kvůli dementním checkopintům navztekal. Přitom u Lumorie mi to v průběhu mise ukládalo, v původních misích ne. Tudíž jsem Halo prozatím vzdal.