@
Charllize (15.03.2019 12:07): Tak jasně, tu hru zná asi každý a pro Xboxaře je to asi opravdu legenda, na druhou stranu PC hráči měli už tehdy na výběr imo hafo lepších akcí, než aby se zahazovali s Halo... a nadto jsem i popularitu Halo vnímal především díky multiplayeru (který mohl být v té době asi opravdu dost fajn díky množství vozidel a otevřenému prostranství- takový FarCry 1, který v multiplayeru sázel na podobné prvky, mě taky hodně bavil a nový UT 2003/4 vyšel holt až o něco později).
Na PS taky už tehdy vznikala spousta solidních kousků, mimo jiné na něj vyšel i Red Faction 1, skvělý Duke Nukem 3D, Doom, Hexen, Quake 2, Medal of Honor 1, později dokonce i první Half atd. (toliko zase na druhou stranu k tvrzení, že na konzole nebyly tehdy dobré střílečky- byť pro Xbox to platí tutově, tam v té době z FPS žánru pořádně nic nevycházelo a nějaké reedice starších kousků vyšly až o dost později).
Stejně tak mě na jednu stranu iritují i různé zkazky o konzolovém zjednodušování tak nějak ve všeobecnosti, když to v dobách PS 1 snad vůbec neplatilo a ty hry vycházely ve stejné podobě jako na PC a nikterak dané žánry neupravovaly. Určitých ústupků si začínám všímat právě až s nástupem Xboxu především pak u her jako Deus Ex 2 apod., které byly třebas i oproti jedničce dost omezovány technologicky, jakkoliv vypadaly dobře, tak třebas nabízely jen malé lokace s častými loadingy a gameplayově to byl samozřejmě maximální zjednodušující sešup. Tedy jde o to, jak moc jsou na vině Xboxy a jak moc je na vině prostě jen zpopularizování herního průmyslu a postupně větší a větší příklon ke casual/mainstreamu. Ale dost možná právě Halo i zpopularizoval některé otravné FPS prvky, jako je možnost nést jen několik zbraní (což může být v některém typu FPS ok, ale do některých se to vůbec nehodí) či autoheal, jakkoliv v Halo mi to přišlo ještě celkem OK (a v Halo byl jen částečný- resp. se jednalo o obnovování štítu), postupně to bylo do her zakomponováváno v čím dál větší a otravnější míře (později to třebas převzal i takový Red Faction 2 ve stylu právě Halo a maximálně ve velkém to rozjel pak asi Call of Duty 2).
Ale překvapivě trošičku uvažuji o tom, že bych tu níže zmiňovanou edici časem taky koupil a dal tomu druhou šanci, zase ty shity co dneska vycházejí jsou dobré v tom, že si člověk alespoň o to více váží starších kousků a převážně některých herních prvků, které se třebas už naprosto vytratily. Takže je možné, že mi naopak Halo přijde v dnešní době vlastně už docela OK:), přinejmenším mě k němu stále přitahuje skvělá main menu hudba a určitá atmosféra (a pohled na ono "Halo" kolem planety byl dost kůl:)), ale jinač mě to tehdy ukrutně nebavilo a to jsem nebyl ještě tolik kritický (třebas věci jako level design jsem vůbec neřešil a přesto mě to kopírování interiérů praštilo do očí).