Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jarilo: Krom řekněme Learning je každý skill k něčemu. Některý častěji, jiný méně často. :)
Jinak těch hradů i s datadisky je 9. Byť si samozřejmě myslím, že Conflux (elementálové) se moc nepovedl (je to takové pro pejska a kočičku - velmi silný hrad, ale zároveň podivná kombinace). Jinak pěkný komentář. ;-)
Zephyr26 to vše krásně vystihl, jenom si prostě nemohu ujít možnost napsat, jak moc rád vzpomínám na společné hraní této hry s přátely a probírání využitelných strategií po večerech u piva ve Fraktálu...
Srdcovka. Nejlepší strategie kterou znám. Myslím že nemá smysl rozepisovat dál. komentářu tu již bylo dost. To že herní komunita okolo HOMAM žije dodnes mluví za vše.
No nevím teda co H3, ale Age of Empires 2 jde přes net úplně v pohodě...
Nate - Lidé s neveřejnou IP si H3 přes net jednoduše nezahrajou, Hamachi sice veřejnou IP nepotřebuje, ale H3 ano (stejně je na tom třeba Age of Empires 2, které jsem, jakožto nostalgickou srdcovku, přes net taky zkoušel). Pro lidi s routerem, kterým to dělá problémy, platí "finta", kterou jsem napsal níže.

Cobra - Lidé s neveřejnou IP existují, tím si buď jistý. A nemluvím jen o těch, kteří jsou připojeni přes "nějakého místního bastlíře".
Tak ona každá wifi taky není domácí bastl :-)

No právě, Hamachi je klasická VPN, takže spíš bývá problém ve hře než v síti (pokud nepočítám experty, kteří mají router a neumí si povolit pravidla pro tunelování).

Ona je spousta starších her stavěná spíš na provoz v LAN než v internetu, tak si s těmi různými sítěmi neumí moc poradit.
Cobra: Vzhledem k tomu, že ČR patří mezi země s velmi rozšířenými WiFi sítěmi ve smyslu připojení k internetu, tak bych s tím slovem "každý" byl opatrný.

A pro běh Hamachi není potřeba veřejná (ani pevná) IP, Hamachi vzniklo právě z důvodu "protunelování" dvou počítačů v neveřejných sítích (pokud nemá ani jedna strana veřejnou IP, jede se přes jejich servery).

H34D: Hmmm, skutečně HoMaM3 trpí touhle "drobnou" nedomyšleností? Co potom lidé s neveřejnou IP připojeni do internetu pomocí místní sítě (přes router)? :D
Každý má veřejnou IP (za tu pevnou se omlouvám - ruka rychlejší než mozek :D ), pokud tedy není připojený přes nějakého místního bastlíře ;-) Jde jen o to, jestli ji má přidělený modem, router a nebo PC... Ve většině případů není potřeba se o to starat, tady v tom případě dvojnásob, protože než by to pochopil, je lepší se na to vykašlat :-)

Vždycky je lepší začít od nejjednoduššího případu, a až v minimu situací, kdy to nefunguje, řešit technický věci :-) Zbytečně jim pleteš hlavu :-)
Cobra: to není tak úplně pravda, musíš mít veřejnou IP (nikoliv pevnou) a routerem se sice nemusíš zabývat, pokud to defaultně funguje, ale při problému se jím zabývat musíš (přesměrování portů, neboli nastavit veřejnou IP pro tvůj pc, pokud jich máš doma víc). A s tím multiplayer menu taky může a nemusí být problém, někteří to neřeší, ale mě se VŽDY načte vnitřní IP sítě, přičemž takhle to NIKDY nejde :) takže když spouštím H3 musím zakázat místní připojení k síti, aby jediné aktivní síťové připojení bylo hamachi a tak se v menu načetla hamachi IP, až teprve pak povolím připojení na net a můžu hrát.

Každopádně pokud Tommywise nerozumí pojmům hamachi a router, je nad mé aktuální síly a trpělivost mu radit :)
Však ono je to úplně jednoduchý, to jen H34D to zbytečně komplikuje :-) Stačí Hamachi a nepotřebuje žádnou pevnou IP. Routerem se vůbec nemusí zabývat, teda pokud mu nebude Hamachi blokovat, jako že asi ne. Hamachi vygooglíš a nastavením tě provede tutorial...
co je hamachi a router? Takze musim mit IP na ktereou se chcu pripojit, ale kde ju mam vzit? na netu sem zkousel hledat ale, bohuzel sem nic nenasel. Proc to musi byt dpc tak slozitem proc to neni jak v Counter Strike Source kde se nacte seznam mega servru a staci dat jen join....
Aby ses s někým spojil přes net potřebuješ v prvé řadě hamachi a pak veřejnou IP s tím, že pokud si za routerem, tak se ti v multiplayer menu v H3 musí načíst správná "venkovní" IP a ne ta co máš uvnitř domácí sítě.
Jak muzu hrat pres internet, kdyz mam pripojei pre kabelovou televizi? v Multiplayeru sem vsechno zkousel ale nevim co mam dat.
Na můj koment se nedívej.Smazal sem ho,bo sem se divil kde je.Byl přesunut do diskuze.Tak sem to tam smazal a je potřeba to zrušit.
To je právě přesná verze toho, jak se má komentář chápat :-)
Jinak tam je ještě uvedené, že se jedná o srdcovku ;-)

Kubulus: Ano, v tomhle ti musím dát za pravdu, ale i tak si stojím za tím, že zdejší pojem "komentář" zastupuje pojem "minirecenze". Já se je jako minirecenze snažím psát a stojím si za tím, že komentáře to nejsou :-)
sdělil nám, že už nám nic nesdělí, protože všechno už bylo sděleno.
Pivo: Pokud neni člověk blbý, tak se podívá na ostatní a hned ví :-) Nicméně já jsem, jak tak koukám, zatím jediný, kdo dal macwarovu komentáři plusko.
No, macwar je tady nový a slovo "komentář" je něco ve smyslu - krátké, výstižné a klidně citově zaujaté - vpodst. krátký text o ničem :-)

Možná by se tu mělo vysvětlit, že pojem "komentář" na db zastává pojem "minirecenze" :-)

Ani se nedivím, že spousta nováčků tu píše spíše komentáře než minirecenze. Možná by se to tu mělo přejmenovat ;-)
macwar: tvůj komentář je přesně ten typ, který stačí napsat sem do diskuze. Podívej se na ostatní komentáře, jak by to asi mělo vypadat. Tohle nic o pár větách jen zabírá místo. A aspoň si to po sobě přečti, to jsou chyby jak od prvňáčka :-)
Mě štve vždycky ten závěrečnej borec v Osvobození / Dobytí Steadwicku. Toho bych nejradši rozkopal. Může mít vůbec takovou ohromnou armádu? Ten s ní snad ani nebojuje... :-/
sakra neoxiduje nekdo z vas na hladnovskych kolejich v ostrave? Mrdky prijely po vikendu zaptky a uz hodinu se marne snazi rozjet heroes3 po lance.
kurna to kings bounty bych mel taky nekdy dohrat.
Já zase uvažuji, že si nakonec tu pětku (s datadisky) přece jen pořídím (příběh nevypadá zle) a možná k tomu přidám i King's Bounty. :-)
Karasman: To není chyba, ale záměr, protože H III: Complete tu není a ani nikdy nebude, jakožto kompilace, má smysl diskutovat o celé hře včetně datadisků jen tady u původní hry, než u AB a SoD zvlášť.

Největší výhody Conflux - střelci mají hodně hp a veliký rozsah dmg, hlavně Storm Elem., největší zbraní je samozřejmě Fénix, který je jedna z nejdostupnějších jednotek 7. lvl a s 2x větším týdením přírůstkem. Navíc mají elementálové spoustu resistencí a imunit.

Necropolis - kříšení kostlivců, vampire lordi, dread knighti a kouzlo animate dead. Za pár týdnů hraní se už mapou prohání hrdina s 1k kostlivců a to nepomůže ani 10 archandělů.

http://www.heroes3.cz/ když budeš chtít, zkus se tady zaregistrovat a zahraj si třeba s takovým Afromanem, Tornadem, Tomisem nebo Kačerem a uvidíš, že mám pravdu.
Za Conflux sem hrál, ale v paměti mi utkvěl jen Fénix, kterej byl opravdu ultimátní, ale jinak mi jednotky přišly jako silnější verze standardních jednotek. Nic co by bylo nějeký opravdu vysoce nabušený... Možná proto, že mám radši meč než magii... :-P
Tak nekromanti mohou neustále zvyšovat své stavy a mají výborné kouzlo "animate dead", díky němuž jsou schopni nahradit i ztráty přímo v bitvě (zpět přivolané jednotky vydrží i po bitvě - ne jako s resurrection). Nadto jsou u nich výborní nejen vampire lords ale i lichové a black knighti (+ jejich upgrady).
Conflux je sice odporný hrad, ale silou jednotek naprosto nepřekonatelný. Kdyby měl tenhle hrad přístup ke kouzlu armaggedon (což naštěstí nemá), tak by hrdinové-kouzelníci (a ti jsou povětšinou lepší než válečníci) jen těžko hledali konkurenci (grál jim ovšem dá všechny kouzla do guildy).
Co se týče wizards of Braccada, tak ti mají jen prima jednotky (byť ne vždy úplně silné). Gremlini jsou slabí, nicméně alespoň střílí, gargoylové jsou alespoň celkem rychlí, golemové mají své imunity a jsou celkem silní (byť pomalí), mágové jsou velmi slušná střelecká jednotka, džinové rovněž vcelku rychlí a umí kouzlit, nagy mají no retaliation a titáni jsou ultimátní střelecká jednotka. Celkově se Tower nemusí moc nikam hnát (3 střelci) a mohou čekat, až nepřátelé dojdou k nim. Nejdležitější však je, že mají nejlepší kouzelníky (možná až na Nighon, nicméně Solmyr se svou specializací na Chain-lightning nemá asi moc konkurenci) a díky knihovně i slušnou šanci na získání nejlepšího kouzla ve hře - Town portal (případně dimension door, flight atp.).

P.S. Jinak řečeno souhlasil bych s tou stupnicí 1. Conflux, 2. Necropolis, 3. Tower.
Že vám do toho zase skáču, ehm :-) V původním neodatadiskovaném Heroes 3 byl určitě nejsilnější Castle, nejen použitelností většiny jednotek, ale hlavně archandělem, který byl prostě předimenzovaný (podobně jako drak v Heroes 1 či 4) a přitom jestli si to dobře pamatuju, to byla jediná hlavní jednotka která nestála vedlejší surovinu (rozumněj stála jen peníze). To se v datadiscích už opravilo a národy se víc vybalancovali, když nepočítám ten Conflux, který byl poměrně silný, ale tak to prostě s novým národem, který přinese datadisk, bývá :-) Není lepší o tolik, aby to nebránilo hrát v podstatě za jakoukoliv rasu :-)
Nevím jestli mi ve hře něco uniklo ale o jaké "Baště" se to tady mluví?:) To je nějakej překlad Rampartu?
Karasman: Množství jednotek a kvalita jednotek (No Retaliation na 1. levelu, darmo mluvit o Fénixech).
Tak to by mě taky zajímalo. Mě třeba bašta nijak moc nenadchla. Mají sice velkou obranu, ale o to nižší útok. To Nekropolis má jak velkej útok, tak obranu. I když tady spíš záleží na daný jednotce.

Bašta: 1x střelci, 2x psi obranáři (a oba jsou hordovní), 2x letec (přičemž Pegasové jsou zajímaví, ale mají hodně slabou obranu a Draci jsou Top jednotkou), 1x rychlík. Tohle je hrad, kterej je dobrej spíš na obranu. Zásadně jeho jednotky podporuji kouzly Požehnání, Zrychlení, Kamenná kůže a Štít, případně Teleport. Jednorožci jsou dobří, ale proti Nemrtvým rytířům o poznání slabší.

Nekropolis: 1x střelci, 3x létavci, 1x rychlík. Tohle je hodně útočnej hrad. Lichoé a Upíři jsou hodně dobrou kombinací proti téměř všemu. To navíc celkem dobře podporujou Kostlivci (hordovní), kteří jsou dobří především ve větším než malém množství proti jednotkám 1. - 3. stupně. Nemrtví rytíři jsou zkrátka bomba. Asi nejsilnější jednotka 6. stupně. Top jednotka je ale celkem slabá a i ostatní jednotky mi nepřijdou nic moc. Zásadně podporuji kouzly viz výše + Vlnka smrti + Oživ mrtvé.
Kdyz pominu mensi chybicku, ze Conflux v puvodnim H3 nebyl, tak mi to neda, abych se nezeptal - v cem spociva ona ultra megavyhoda Confluxu a Necropole oproti ostatnim mestum? Necropole ma treba naprosto vynikajici Vampire Lordy a hordu skeletonu, ale treba Bone Dragoni stoji za starou belu...
Já sice teda zdůrazňuju, že mi vadí připravenost hry (a skripty u FPS), ale na hodnocení se to zas tak výrazně neprojevuje. Z těch 15%, co jsem tady strhla, tvoří jen 5% ta připravenost a zbylých 10% jsou ty boje plus další drobnosti.
Nenapadám tvé hodnocení, ale komentář :-) Tvé hodnocení je v pohodě, také mám hry, u kterých jsem nenašel žádnou výraznější vadu a nedám jim 100%, prostě mě tak nechytly a nenahrál jsem se jich tolik. K tvým komentářům, z těch 21 jsem zrovna hrál jen tři hry (dostatečně na posouzení) a u všech si byla zrovna celkem krátká a výstižná :-)
Pokud ti tam opravdu nic moc nevadí, tak nevím proč hledáš drobnosti :-) Pokud u hry napíšeš jen plusy a dáš přesto 85%, tak se nikdo zlobit nebude :-) Ale souhlas, Heroes nejsou dokonalí a pokud to vnímáš jak píšeš v komentáři, tak aspoň budeš mezi těmi stovkovými komentáři krásně kontrastovat, jestli se to s 85% dá tak říct :-D

Vytýkáš skoro všem hrám, že jsou připravené na hráče? To je zajímavé, na to radši nebudu reagovat, to mně zas tak nevadí, kromě doočíbijících skriptů :-)

Ještě k těm Heroes, ono stačí rozehrát na jednu z dvou nejtužších obtížností, či proti lidem a hned budeš ráda za každý bonus, který získáš sebráním nějaké cetky na strategické mapě, a boje naberou uplně jiné grády.
Psyx - No, nezapomeň, že přes všechny ty zápory, co jsem napsala, jsem stále Heroes 3 dala 85%. Mně se prostě jen v komentářích špatně píše, co je na hře dobré, všimni si, jaké splácaniny jsou moje komentáře k hrám, kterým nemám co vytknout. Navíc mě taky trošku iritovalo, jak se tu všichni poplácáváte po zádech, jak je to dokonalá hra :)
A ano, vlastně všechny hry mají mapy připravené pro hráče, ale ne u všech je to tak okaté. Trpí típ především skoro všechna RPG (a až budu psát komentáře pro Might & Magic VI a VII, tak jim to taky vytknu) a mnohé FPS a strategie. Některé hry ale dokazujou, že to jde zamaskovat a proto to těm, kterým se to nepovedlo, vytýkám.
Akhera: Též jsem měl chuť opravit svým komentářem tvé postřehy, protože chyby co jsi hře vytknula jsi snad musela hledat mikroskopem, Paul von Talaczek to naštěstí vystihl dokonale. Souhlasím, boje s neutrálními jednotkami jsou pořád dokola, ale v jaké hře odehraješ stovky bitev a pokaždé jsou něčím zajímavé? V Heroes máš většinou na výběr, můžeš přeci nechat nepřítele utéct nebo si nastavit quick battle :-D

Píšeš, mapy jsou připravené pro hráče. No a která hra není připravená na hráče? To už rovnou můžeš třeba GTA vytýkat, že jsou po městě rozházené zbraně :-) A jestli si mám vybrat mezi neinteraktivní přírodou a bohatstvím zaplavenou scenerií, která časem vybledne, zvolím druhou možnost.

Systém boje, to je těžké, každému sedne něco jiného, ale co jsem měl možnost hrát, tak Heroes je zrovna v tomhle jednička v žánru, v poměru taktiky a zábavy. Buď jsou boje primitivní(Warlords, Disciples atd.) nebo naopak komplexní, ale nudné a zdlouhavé (Age of Wonders).
Paul von Talaczek (komentář) - A já byla tak šťastná, že mám konečně u nějaké slavné hry nejdelší komentář :)
Do komentáře to asi nepatří tak to napíšu alespoň sem. Rovněž děkuji Game4u za tuto hru, ale ještě předtím jsem se s hrou setkal v demíčku. A to bylo tak úžasné, kouzelné a zabavné (bohužel s časovým limitem), že jsem ho dohrál více jak 10x, pořád se zlepšoval a skoušel jinou taktiku, prostě paráda a asi jedno z nej DEM.