Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Já si nejsem tak jistý. Uznávám, že mi to tam moc nesedí, ale pořád je to svět MaM, a ten byl tímto způsobem "pokažený" vždycky. V MaM mi to také nesedělo a považoval jsem to za slabší část, ale bylo to tam - tudíž to do toho světa prostě patří a nemá smysl před tím zavírat oči... a dokud to člověk nespatří v pohybu, nikdy nemůže říct, jestli to tam opravdu nezakomponují dobře - třeba by se jim to povedlo provést kvalitně (s ohledem na kvalitu Heroes 3 dost pravděpodobná úvaha). Takže ve výsledku jsem možná trochu smutný, že se už nikdy nedozvíme, jaké by to bylo - myslím si, že to mohlo být celkem zajímavé, zvláště, když už měli hotovou téměř kompletní kampaň...
Když to tak vidím, tak jsem rád, že to tam nakonec nebylo. To už je moc scifi.
Forge, mesto ktery melo byt puvodne pridany v datadisku Armageddon`s blade, ale kvuli protestum fanousku se tam nakonec objevil Conflux. Link obsahuje whole story.
Eru: A co bys sakra chtěl když rozšiřuješ náhled na herní mapu? Majitelé obrovských monitorů teď nemusí zběsile hýbat mapou... Navíc když se pohybuješ ve městě, či jiném okně tak máš alespoň částečně přehled o tom, kde na té mapě jsi.
A co je na tom tak úžasného, když je to původní verze rozšířená o tlustý okraj? Také si všimněte rozmazané minimapy.
VŠICHNI SEM -> High resolution patch pro Heroes 3 (jakékoliv datadisky a dokonce i WoG!!!!)

Pár screenů, co jsem teď pořídil (1366x768, nastavení je jinak volitelné):
http://img64.imageshack.us/img64/7360/screen37.png
http://img717.imageshack.us/img717/5205/screen31c.png
http://img832.imageshack.us/img832/2034/screen32a.png
http://img529.imageshack.us/img529/559/screen33.png
http://img839.imageshack.us/img839/9994/screen34v.png
http://img143.imageshack.us/img143/425/screen35h.png
http://img822.imageshack.us/img822/5894/screen36y.png

Download >>zde<<!

Doufám, že je to pro většinu příjemná novinka, stejně tak jako pro mě. Moje přes 10 let stará TOP hra dostává nový rozměr i dnes! Jsem z toho totálně vedle...

Historie se neptá kdy, ale zda. Ano, tahle hra je vážně úžasná!<br><br>Pro: hratelnost, propracovanost map a kampaní, množství kouzel, hradů, příšer, skvělá hudba, klasika svého žánru <br><br>Proti: slabší grafika, menší bugy, návykovost :)
Tak mám pocit, že tady všichni potkávají nejlepší hráče.
Ad. ty ligové hry. Jednou se mi takhle podařila docela velká haluz proti jednomu z nejlepších hráčů u nás - Afroman. Dali jsme si oba Castle na 200% random bonus a random hera. Dostal jsem Orina(Archery) a on Adelaide(Frost Ring). Měl jsem u hradu 2 líhně na střelce a 3 portály na +1k EXP. Na surky bylo taky docela štěstí a tak jsem v 1. týdnu postavil Castle, vylepšil střelce a v půlce druhého týdne jsem ho rushnul a bylo po hře. Někdy se vážně zadaří, ale občas ten generátor map nahází všechno tak blbě, že to vyžaduje jinou mapu.
Ony existují nějaké ligy co se týče HOMAM? A mají dokonce i vlastní cool slang? No tý brďo, to je fakt jak dělat ligové turnaje v Dostizích a Sázkách. :D
Prvni tyden stavim sidla priser az do 6. levelu (u nekterych hradu, napr. tower jen do 5.), citadel a prijem 2k za den. Druhy tyden hned od zacatku stavim tak, abych mohl zvysit prijem na 2k, koncem tydne postavim castle a nejaky ten barak co zvysuje narust jednoho typu priser (griffin bastion apod.). Pak co nejdriv capitol, do ty doby nic nekupuju a neupgraduju, maximalne strelecky jednotky.
H34D: Tá finta s tými troglotydmi je fajn aj za tower a upg. gremlinov. :)
Ja obyčajne začínam tak, že postavím alebo upgradnem v prvý deň nejaké jednotky, následne staviam town/hall city hall atď. V prípade fortress/stronghold, ako som nižšie písal (pričom záleží aj na tom počiatočnom hospodárstve vzhľadom na tú obtiažnosť), pretože postaviť prvý týždeň behemotha alebo hydru, je celkom pekný boost na rýchle udolávanie počiatočných neutrálov.

Inak celkom zaujímavá vec je aj kombinácia špecializácie na first aid (samozrejme first aid tent) a partia vylepšených crusaderov, najlepšie v kombinácii s luck.
H34D: Super, až rozchodím normální net, hned ty finty proti Tobě aplikuji =) (i když vím, že mi moc nepomůžou =)).

Jab - Kdepak, v lize hraje pár opravdu špičkových hráčů, naučil jsem se od nich pár geniálních fint. Koneckonců bych se o pár mohl zde podělit, třeba to někteří ocení:

Jak rozehrát začátek - Já osobně prvních 5 dní stavím ekonomii, abych vydělával 2000, pak 6+7. den nějaké líhně a 1-3. den dalšího týdne hlavní město, to ovšem někdy nevyjde, bězně se totiž hraje na 160% obtížnost, takže začínáte jen s 10 000 zlata, takže je třeba pak vymýšlet nějaké kompromisy. Hodně hráčů ale hned první den, když hrdina začíná v hradu postaví buď nějaké vojáky nebo něco upgradnou. Okoukal jsem třeba jeden fakt profi styl hraní od jednoho z nejlepších hráčů ligy (nick: Gaborn) - vezme kobku a Shaktiho (hrdina se specializací na tronglodyty), ten začíná běžně se 60-90 tronglodyty, k tomu koupí druhého hera + nakoupí tronglodyty v hradu a upgradne je, tzn. hned první den jich přes 100 a vylepšených. Následně je rozdělí u hrdiny do všech slotů - 6 po 1 a 1 se zbytkem. S tímto dokáže i první den hry zabít třeba houf zlatých golemů... Oddíly po 1 jednotce používá jednak na odlákávání nepřátelských oddílů, honí se s nima po bojišti a získává čas pro hlavní oddíl, kterým likviduje jeden oddíl golemů po druhém (výhoda je v tom, že když bojujete s přesilou neutrálních jednotek, vždycky se rozdělí do hodně oddílů, takže je to třeba 100 tronglodytů vs 6x5 golemů, samozřejmě kdyby bylo všech 30 v jednom, nebylo by možné to dát). Ještě důležitější trik v boji spočívá ale v tom, že ty oddíly po 1 používá na vypatlání vrácení úderu od nepřítele. Pro ilustraci se všema jednotkama waitne, protože má větší rychlost než golemové (tronglodyti mají taky 5, ale +1 za specializaci a někdy i +1 za terén), golemové musí přijít jako první na dosah. Následně na konci kola 1 tronglodyt zaútočí, golem vrátí úder, pak přijde hlavní oddíl, způsobí devastující škody a úder mu není vrácen. Začíná další kolo, teď vy můžete buď v klidu se vším odjet z dosahu golemů, nebo opět zaútočit jiným oddílem s 1 jednotkou a znova zasadit druhou čočku svým hlavním oddílem... Teprve teď se golemové dostávají na tah.

Další dobrý trik jak creepovat (= ničit neutrální jendotky) se týká necropolisu. 5. den vystavíte radnici na 2k, do konce 1. týdne postavíte vampíry, ať rostou, druhý týden capitol a pokud to vyjde tak třeba i draky, ať rostou, 3. týden máte 4+8+8=20 vampírů, které co nejdřív upgradnete a jde se na věc. S hlavním hrdinou vždy posíláte nějakého poskoka, který mu nosí veškerou armádu kromě vampírů a po každém boji mu odebírá získané kostry. Hlavní hrdina tedy vždy bojuje jen s upg. vampíry (to vám mimochodem prodlužuje i tah, protože počet políček, které můžete ujet se počítá podle vaší nejpomalejší jednotky). Trik spočívá opět v tom, že když bojujete s přesilou, má tendenci se rozdělit do hodně oddílů - 20 Vampírů tak dokáže porazit i 7x15 (nebo i víc, dle útoku/obrany hrdiny) bazilišků, nebo pegasů apod. Stačí zůstat v rohu bojiště tak, aby na vás mohly útočit jen 2 oddíly najednou (pozor, u jednotek, které nejsou přes 2 pole můžou útočit 3, tzn. je třeba přepočítat přesilou, kterou dokážete zvládnout), za 1 kolo tedy dostanete 2 rány a sami taky 2 rány rozdáte (jednou vrátíte úder a jednou zaútočíte), pokud škody, které rozdáte = škody, které dostanete, vampíři se vždy zregenerují. Postupně tak likvidujete oddíly, které nahrazují ty padlé, až vyhrajete celou bitvu... Následně odložíte kostry u poskoka a jde se dál.

Za ostatní rasy je nejlepší pro creepování expertní zpomalení a nejdřív rozstřílet co se dá, pak mít taky nějaký ten oddíl základní jednotky po 1, aby do ní nepřítel vrátil úder. K tomu creepování úplně bez ztrát bych jen řekl, že je třeba vždy zvážit věc, kterou bojem získáte, třeba kvůli utopii se ztráty vyplatí a to i docela velké, protože naopak když získáte třeba meč, co dává ke všemu +5, máte výhru na půl v kapse.
Já to zkusím, protožě základní HoMaM III Complete jsem už dojel několikrát. :-)
Malignus: Záleží na tobě, jestli si ji WoGifikuješ=) Takže jestli chceš, budeš mít nová pravidla, suroviny, etc. (viz. tady, bohužel nepřidáno z důvodu neoficiálního rozšíření), jestli ne tak můžeš jet při starém. A nebo si můžeš klidně pustit původní Heroes. Instalací WoG původní hru nezrušíš.
Jab: Jasne, ja som to až na toho Solmyra myslel tak, že rozvoj mágie v rámci hrdinu, nie automaticky mať magického hrdinu. Práve ten Solmyr mi príde ako celkom boost hlavne do začiatku hry, ako taký gatherer, kde ho časom môže nahradiť might hrdina.
H34D: Promiň, já to nechtěl podceňovat. Jen jsem to bral tak, že u "české ligy" si člověk nemůže nikdy být jistý, zda to spolu nehrají jen dva tři kamarádi a nedali tomu vzletný název. ;-)
Say: Diplomacie je u nekra trochu zbytečný luxus. Má asi své opodstatnění (byť u Death Knighta se nedá počítat s tím, že ji dostaneš a ani u Nekra nejsou ty šance závratné). Na kostlivce se vyplatí měnit povětšinou jen jednotky první úrovně (které si ale po čase beztak z velké většiny "vytěžíš" ze samotných soubojů). Zbytek si vždy raději ponecháš. K tomu je pak ale asi třeba i vycvičený leadership (což znamená pro nekra další ztracený slot na skill, který je navíc na houby pro samotné nemrtvé). Bral bych spíše Death Knighta (například mého oblíbeného Galthrana) a jako skilly Offense, Armorer, Logistic, Tactics, Earth Magic, Air Magic, Necromancy a Wisdom. Už se zde ovšem objevilo více hlasů, že Air Expert a Tactics jsou dohromady zbytečný luxus. Já si myslím, že je to blbost. :) I z toho důvodu, že mě nenapadá, jaký další skill místo toho užít (asi až na luck, ale zrovna Death Knight se může vykašlat na +morale artefakty a sbírat jen ty +luck, takže skill může být v posledku nadbytečný, viz co psal H34D).
Last..., eh, Tulareanus :) : Platí nepsaný fakt, že might hrdinové jsou silnější než kouzelníci. A to při vší úctě k Solmyrovi, kterého zbožňuji. :) Diplomacie bohužel není vyhozený slot. Naopak jde o cheat, byť na extrémně těžkých mapách už je to lepší, anžto šance na "přesvědčení" potvůrek se celkem rychle snižuje. Což nic nemění na tom, že tenhle skill také velmi nemám rád. :)
Diplomacy mi príde ako škoda vyčerpania miesta na skill, logistics je samozrejmosť, offense, nejaká tá mágia namaxovaná + sorcery spelly ako blind, hypnotize a podobné "crowd control" ability, luck alebo leadership je fajn voľba tiež.
Problém je, že tie nulové stráty, to sa väčšinou dá len v prípade dobývania baní a pokladov na mape od neutrálnych príšer + taktika záleží aj od hradu, ak som hral na rýchlosť a rushoval to, tak som jednoznačne ofenzívne hral za Stronghold alebo Fortress a čo najskôr postavil 7. potvoru a proste snažil sa súpera na menšej mape rýchlo udolať, zatiaľ čo na väčšej som hral za dungeon alebo tower a hral skôr defenzívne a súpera zdržoval. V záležitosti od hradu som prispôsoboval aj skilly hrdinov a zameranie na obyčajný boj, alebo CC kúzla, alebo útočné kúzla, taký tower bol jednoznačne záležitosť Solmyra so špecializáciou na chain lightning. :)
Já sázel na nulové ztráty v soubojích + nabrání co největšího počtu kostlivců a upírů/vampírů. Tudíž kombinace Earth Magic (Animate Dead na experta) + Diplomacy (a následný trasform na kostlivce) + Logistic + Necromacy a zbytek podle terénu a druhu nepřátel. Ze začátku pokud možno dávám přednost vybudování alespoň jedné budovy za den, takže zlato a suroviny šetřím. Ono se to později mnohonásobně vrátí.
Jaký způsob hry máte nejraději. Vojenský nebo ekonomický. Upřímně řečeno, já jsem hrál jenom single kampaň a ekonomický styl (Postavit silné zázemí, narekrutovat hordovní jednotky a jde se na věc.) většinou postačuje.

Upřímně řečeno, kombinace Leadership + Luck + Offense + Armorer + Archery + Resistance se mi osvědčila velice. Největší legrace samozřejmě nastává s Griffy. Útočí dvakrát, vždy vrací úder a skoro vždycky při tom mají štěstí (2x tolik damage). A pokud se to ještě podpoří nějakým kouzlem, tak nastane ten pravej masakr. :-D
Jab - teď jsme se nějak nepochopili, říkal jsem, že další hrdinové se nerozvíjejí - tím jsem myslel, že jim nebudu dávat armádu a nebudu s nima vyžírat zkušenosti hlavnímu hrdinovi. Sekundární hrdinové jen sbírají věci, odhalují mapu tam kde se dá projít a prostě usnadňují hlavnímu hrdinovi cestu, ten by měl jen co nejvíc bojovat. Tohle je přeci základ, tak nevím, co myslíš tím "vyzkoušej si to". Jako snad sis nemyslel, že tady mluvím o heroes lize, o tom jak to hrají top hráči a přitom sám hraju celou dobu jen s 1 hrdinou :)

K těm skillům - nejlepší ve hře jsou útočnost, obrana, střelec, moudrost je nutností, nějaká magie je vždy třeba, nejlépe univerzální earth, nebo dle rasy a specializace hrdiny, logistika, taktika. Vedení a štěstí má taky vliv na bitvu, ale blbé je, že když získáte nějaký artefakt, co už tohle zvyšuje, tak ta schopnost jde k ledu... Odolnost je fajn proti kouzelníkům, ale jak jsem řekl, je to podivná vlastnost, protože je nevyzpytatelná, nedá se s ní taktizovat.
Je dobry pozorovat, jak ma kazdej jinej styl hry. Ja treba hraju HOMM uz zhruba 14 let od doby, co vysel druhej dil a trojku s datadisky mam na disku nepretrzite 10 let, takze me nikdo nemuze obvinovat z toho, ze bych tomu nerozumel. Ne ze bych to hral kazdej tyden, ale jednou za cas si dam nejakou mensi mapu, vybavuju si mesto Rampart a posloucham Rampart theme. Pripravim si nejaky zradlo a relaxuju.

Mam treba takovou zvlastni uchylku brat si od kazdyho typu skillu 2 zastupce. Krome povinny wisdom jeste treba inteligenci, ale beru i sorcery nebo mysticism, ktery je ale v nabidce celkem malokdy. Z nejakyho zahadnyho duvodu nemam rad skilly venovany jednotlivym magickym skolam. Kdyz bylo HOMM3 novy a ja se k nemu jako zapaleny fan dvojky dostal, tak me tahle novinka nejak nechytla a nenaucil jsem se ji pouzivat. Jsem holt konzervativni.:0) Nejvic me dokaze nasrat, kdyz si peclive piplam hrdinu a nakonec dostanu na vyber mezi nejakym debilnim skillem, kterej si nikdy neberu. Pro srovnani je sem vsechny vypisu : Artillery, Ballistics, Diplomacy, Eagle eye, Estates, First aid, Learning, Resistance, Scholar, Scouting, Tactics (na hovno, akorat to zdrzuje). Pathfinding nebo navigation si obcas beru, bud jedno nebo druhy. Vetsinou s hlavnim hrdinou prosmejdim celou mapu, takze se to hodi celkem casto, ovsem casteji samozdrejme pathfinding. Na vetsich mapach se snazim davat svoje oblibeny skilly i dalsimu hrdinovi, na nejvetsich (ktery ovsem nehraju) i 3 hrdinum. Na mensich davam sekundarnim hrdinum scholara, diplomacy, estates apod.
H34D: Já vždycky rozvíjel jednoho, ale přesně jak píše Jab. Druhý obsazuje doly, sbírá suroviny atd. a má u sebe většinou tak jednu jednotku 1. levelu.
H34D: Toho secondary hrdinu "nerozvíjíš". Je to jen takový sup (pro "L" a "XL" mapy), který chodí ve stopách hlavního hrdiny a šetří mu pohybové body (označuje doly, sbírá suroviny atp.). Sílu si zvyšuje jen u sloupů s 1000 exp pro každého atp (ok, v případě potřeby může občas pobrat i zkušenosti). Mně se naopak tahle kombinace velmi osvědčila. Druhý hrdina prvnímu nic nekrade a naopak mu cestu značně ulehčuje. Pokud pak nemáš v mulťáku nějaký drsný časový limit na kolo, tak stíháš bez problému běhat s oběma. A ta artillery... Vyzkoušej si to! :) Vezmi si barbary a Gurnissona a uvidíš, jak mu to počáteční čištění mapy jde rychle. ;-)
Já samozřejmě souhlasím, že tenhle skill nepatří do základní "osmičky". Nicméně svůj účel rozhodně má, byť bych se téměř vždy obešel i bez něj. Ber to ale jako "učení". Občas holt nedostaneš ty dovednosti, které by sis přál. A pak je nejlepší umět správně využít ty dostupné. ;-)

Malignus: Zrovna Pathfinding pro Barbara moc smysl nemá. Jeden "rough" terén už prochází bez postihů a na ty další už tak často nenarazí. ;-)
Já osobně si myslím, že hodně záleží na daném hrdnovi - jeho hradu a specializaci a způsobu hry hráče. Mě se třeba jednou zcela nezáměrně povedlo stvořit Barbara: Leadership, Offense, Tactics, Artillery, Balistics, Logistic, Pathfinding, Archery. :-)
Logistika je super, tu je dobré si vždy vzít, když má člověk tu možnost, ale hrdina se specializací na logistiku už se oplatí jen na větších mapách, v lize se většinou hraje L bez podzemí a to je tak na pomezí, většinou se končí příliš brzo na to, aby se logistika pořádně projevila, pak se ukáže, že specializace, která hráči pomůže v bitvě je užitečnější. Jinak skilly, které jsem zkritizoval skutečně jsou nepoužitelné, to co napsal Jab je pěkné, ale v praxi nevyužitelné. Akorát se tedy občas dělá to se zaútočením s rychlou jednotkou, zakouzlením a okamžitým vykoupením dřív, než se nepřítel vůbec dostane na tah, ale k tomu se dá použít normálně hlavní hero, stejnak nikdo nerozvíjí více než jednoho, to se prostě neoplatí...
Jarilo: Ať se líbí, myslím že nebudeš zklamán=) Jen si pohrej s nastavením skriptů a jestli nerozumíš trošku líp aj, stáhni i češtinu.

Z téhle diskuze je ale jasně znát, že je Heroes všestranná hra a každý využívá něco. Čímž se ne zrovna každá hra může chlubit!
Jab - Děkuji (i ostatním) za kladné hodnocení komentáře.

Co se týče těch skillů - řekl bych, že taky dost záleží na každém hráči, jak "užitečnost" jednotlivých dovedností sám vnímá. Já osobně jsem hráč, kterému nejde čistě jen o užitečnost (což se projevuje zejména u RTS, kde se většinou nikam neženu, každou vyrobenou jednotku si hezky prohlédnu, zazoomuji....no nemusím říkat, že v multiplayeru je tohle sebevražda =)), ale rád piplá i fluffové zabarvení hry.

Pro mě osobně se mezi TOP skilly řadí logistika, pathfindig (no fakt, H34De =)), jednotlivé školy magie, archery a wisdom. V určitých případech pak diplomacie (je opravdu silná, Adeyla byla moje nejoblíbenější hrdinka za Castle, konkuruje ji leda tak sir Mulich se speed), offense, armourer, u nekrošů necromancy, ale i luck, leadership, či intelligence.

Ale jak jsem napsal - je to individuální a každý má rád něco jiného.

Say - JJ, WoG mám nainstalovaný, ale ještě jsem se k němu pořádne nedostal, dneska to doženu =).

Ohledně té vyváženosti hradů - mě vždycky Conflux přišel hrozně slabý, ale je fakt, že jsem toho za něj tolik neodehrál. Jinak mi ta vyváženost přijde ok v rámci klasického hraní, chápu, že při mulťáku, kdy proti sobě stojí dva zkušení hráči, už ty drobné nuance mohou rozhodnout.

Safra, po přečtení téhle diskuze mám hroznou chuť si zahrát =).




Dimension Door je Air. A spolu s Animate Dead pro Nekrouše je tam taky Resurrection pro ty ostatní (v earth). ;-)
Jinak já má zase jako oblíbené hrady Fortress (byť je to asi nejslabší hrad) s Tazarem, Stronghold s Dessou (trhněte si Crag Hackem, tenhle cápek je sice slabší, ale rychlost bývá klíčová - a vsoubojích ho navíc zase uběhá Terek) a pak samořejmě i ten Necropolis (s Galthranem či příp. Isrou, pokud by byl Cloak of the Undead King na obzoru).
H34D: Vzhledem k tomu, že většinu z toho, co si psal, jsem napsal už dříve i já sám, tak nemám důvod s tebou sáhodlouze polemizovat. ;-)
Nicméně... Scouting není špatný skill pro "secondary" hrdinu (pro nějž může být za jistých okolností použitelný i ten scholar - pokud je to mág; podobně se to u něj má se Sorcery, aby mohl s jednou velmi rychlou jednotkou odstřelovat třebas Chain Lightningem namakané "might" hrdiny soupeře - proti tomu se zase naopak hodí to tebou podceňované Resistance, které ti proti takovým vykukům může ušetřit cenné jednotky). Podobně bych u některých hradů nezavrhoval ani Ballistics (zvláště pokud mají málo "letců" - viz Barbaři) či Artillery (opět expert Artillery u Might hrdinů - zejména Barbarů - dokáže ze začátku divy, čili na menších mapách se hodí pro rychlejší postup). Pathfinding se hodí, jak už jsem řekl, jen do některých map (zvláště tam, kde je to de facto jen bažina). Co se týče kombinace Expert Haste a Tactics, tak ta se mi naopak velmi osvědčila. Pokud má člověk nejrychlejší jednotku v souboji, tak dokáže vymlátit většinu z podobně silné armády dříve, než soupeř vůbec pořádně táhne.
O síle Conflux jsem už psal. Nekro je proti nim samozřejmě fajn (zvláště Galthran, pokud už má nahrabáno dostatek koster). Ale našlo by se i více kombinací.
Jab - Jarilo měl ohledně nevyvážených skillů naprostou pravdu, já si občas zahraju českou heroes 3 ligu a minulý rok jsem byl i top10 v republice, čímž se nechci kdovíjak chlubit, ale jen to říkám, abys věděl, že můj názor asi nebude úplně dementní :) Schoolar, Eagle Eye, Scouting, Balistics jsou opravdu skilly za trest a kvůli nim většina hráčů nebere ani učence na mapě, kteří dávají random skilly. First Aid, Artillery a Mystics jsou na tom velmi podobně, nikdo by si je dobrovolně nevzal. Sorcery je taky poměrně špatný skill, protože 5/10/15% nejde skoro poznat, Pathfinding taky na hovno, protože s hlavním hrdinou přeci nebudeš bloudit v bažinách a ztrácet tah na zbytečnostech a Resistance je podivná (málo %). Naopak Diplomacii 99% hráčů zakazuje, protože je ta hra pak o haluzu, jestli se ti do okolí nageneruje hodně vojáků tvé rasy nebo ne... U výběru magií záleží na tom, jakou rasu hraješ, ale s Earth nejde nic skazit, protože na expertu slow, stone skin a shield patří mezi nejlepší kouzla a to jsou jen 1. level. Naopak později nejvíc devastuje imploze a town portal je asi nejlepší defenzivní kouzlo. Air je dobrá tak akorát na zrychlení (nejlepší pro nekromanta na kostry), Dimension Door a Fly jsou samozřejmě jedny z nejlepších kouzel ve hře, ale nedá se s nimi počítat, skoro nikdy je nemáš. Air se ještě bere pokud máš chain lightning. Jinak kombinovat s taktikou je až zbytečné, stačí jedno z toho. Water je nejslabší magie, výhodná akorát pro lidi, když hraješ za Loynise a máš Prayer a za Soutok, kde je nejefektivnější kouzlo expert bless, protože jednotky mají strašný rozptyl škod (např. 2-8 air). Magie ohně je takový černý kůň, většinou je na hovno, ale když máš správná kouzla, tak je naopak nejsilnější - Berserk a Obětování (Sacrifice?) nejlepší do late game bitek. Mno a ten Soutok se možná nepovedl co se týče originality, že se tam jen nacpali elementálové, ale 95% lepších hráčů ho zakazuje, protože je to nejsilnější rasa. Má hodně rychlé jednotky, silné střelce, 4 jednotky 7. levelu týdně a když chceš tak si tu expert Water magii a Bless vždycky nějak najdeš, což znamená, že pak nemáš konkurenci. Soutok může pokácet jen dobrý nekromant s hafo kostrama...
Javor: Tactics je právě velmi dobrá v kombinaci s expert haste. A odkliknout se dá rychle, pokud si nechceš na slabšího soupeře jednotky rozestavit. :) Water je třetí nejvýhodnější magická škola (po Earth a Air s Chain Lightning, Haste, Dimension Door, Flight). Prayer je skvělé kouzlo, ale má ho jen jeden hrdina (Loynis se tuším jmenuje) a v magických školách se až tak často nevyskytuje. A na většinu "prokletí" je lepší seslat boostovací kouzlo namísto "cure" (tzn. na curse bless, na slow haste). Bless je prima, ale ne pro každou jednotku (někdy nemá použití valný smysl) a na nemrtvé nejde seslat vůbec.
Heh, Tactics nesnáším, asi nejotravnější skill. Radši to dohnat mistrovským zrychlením. A Water Magic je dosti výhodná, všechny ty léčivé a obnovující kouzla, nemluvě o úžasné motlidbě. Mnohdy ji beru namísto Air Magic.
Jak já miluju transformaci na kostlivce=) K tomu Diplomacie a nepřítel si může hrát=D
90210: Eagle Eye patří do té skupiny méně využitelných skillů (se Scholar, Fire Magic, Sorcery, Mysticism, Intelligence, Navigation, Scouting, Pathfinding, First Aid). Když bych to měl rozebrat... Je jasné, že základní "sady" skillů si budou vždy podobné. Jako prvotní osmičku bych dal Air a Earth Magic, Armorer, Logistic, Offense, Tactics a Wisdom + jeden další z výběru Water Magic, Archery či případně Necromancy u nekroušů :)). Příp. Leadership, Luck, Artillery, Ballistic, Resistance (+ další skilly dle povrchu mapy atp. a opět jiné skilly pro "sekundární" hrdiny - Estates, Scouting, Sorcery atp.). Jasná je preference "might" hrdinů (jakožto hlavních hrdinů).
Samozřejmě na většině map by si mě s i s tímhle dal lidský soupeř s "diplomatickým hrdinou" (Ryland, Adela, Cyra) - tedy pokud by obtížnost mapy (a tím pádem i šance na "přemluvení" nepřátel) nebyla moc vysoká. Nicméně já preferuji "rasově jednotná" vojska a diplomacie mi přijde skoro jako cheat. :)
Svet Might&Magic je kombinaci fantasy a sci-fi uz od prvniho dilu...
90210: Tož jasně, viz. M&M 7 (a 8 myslím). I tam to bylo takové... IMHO zbytečné.
Jj. Ale uznej sám, že to už by bylo trochu moc přehnaný... Takový phasery na konci Mandate of Heaven a odkazy na Star Trek - TOS ještě jdou, ale tohle už by bylo moc.
4Jab - Co treba nechvalne prosluly eagle eye? To bylo za trest uz ve dvojce...Nikdy si neberu ani first aid...

Me Conflux prijde ok, vsechny hrady ve trojce jsou stylove vyvazene a super. Mimochodem nejradsi mam Rampart. Jako priklad nevyvazenosti bych uvedl hrad magu ve dvojce, kde se dali najmout hobiti, prasata, golemove, titani, archmagove a orli. To byl teprv kockopes, jako kdyz vysije.

BTW vite o tom, ze v prvnim datadisku AB mel puvodne byt futuristicky hrad s tanky a kulomety? Tehdy se zvedla vlna odporu fanousku, autori udelali Conflux a zavrhli moznost pridani Sci-fi prvku, ktery ale jinak do sveta M&M patri (ty fantasy svety jsou jakysi mikrosvety na palube vesmirny lodi, nebo tak neco)...