Všichni hrdinové se specializací na logistiku jsou top, proto se v lize většinou zakazují. :) Možná se vám těch zákazů zdá už hodně, ale shrnu to: zákaz Confluxu, Necropolisu, diplomacie, grálu a pravidlo monsters, což je zákaz objíždění špatně (bugnutě) umístěných monster. Pak se přidává např. ten zákaz hrdinů se spec. na logistiku, občas někdo chce hrát bez dimension door a fly, ale to např. já už neřeším.
Co se týče vlastností, tak nejlepší jsou více méně ty, co popsal mazar1234, tzn. Logistika, Útočnost, Moudrost, Magie Země, Brnění, Střelec (pokud máte slušné střelecké jednotky), Taktika. Podle mě jediná rasa, za kterou taktika není třeba, je Rampart, jinak bych ji doporučil vždy. Naopak Kouzelnictví (Sorcery) podle mě není nic extra, bonus je malý. Další magie silně závisí na tom, jestli máte potřebná kouzla, např. magie ohně je zpočátku nejhorší, ale nakonec má nejefektivnější kouzlo ve hře a to Obětování (Sacrifice) - když se správně použije. Dále Vedení a Štěstí dává velké bonusy, ale problém je, že je snadné je nahradit artefakty a pak jsou vám ty schopnosti k ničemu. I tak si je ale často beru...
Balistika je taková hodně specifická, no. Můj herní styl si nezakládá na dobíjení hradů, takže ji nikdy neberu, ale určitě jsou situace, kdy se může vyplatit, záleží na tom, jak to chcete hrát. Jestli stavět rychle jednotky a zabít soupeře v 2-3. týdnu, tak může být Balistika hodně klíčová, ale já osobně na tohle nespoléhám.
Za nejlepší (dovolené) hrdiny se asi považuje Shakti (všem Overlordům to nabízí ty nejlepší vlastnosti, takže když už Gunnar>Dessa), Mephala (Rangerové jsou na tom podobě), Crag Hack, Tazar... Mno a samozřejmě nej je Sir Mullich, když padne (nelze si ho vybrat jako startovního hrdinu). Já osobně můžu říct, že i Demoniacům (Marius) to háže dobré skilly, ale více to nutí artilerii/balistiku, což mě otravuje. :) Osobně mám taky rád Loynise, ale je to trochu loterie, protože musíte mít magii vody a už jsem zažil pár her, kdy mi prostě nepadla. Nejničivější specializaci má Solmyr, ale tomu to háže pořád sračky jako orlí oko, učenec, mystika, nebo inteligence, kterou zrovna Wizardi nepotřebují.