Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Malignus: Mi uplně skřípou zuby při pohledu na tolik Multi/Dual class v družině :D Proto mi nikdy Jaheira v BG nepřirostla k srdci, jako Fighter/Druid, kdepak pure class je teprve to správné rpgování :))
Mal: Neposlouchej ho a zmákni to, jak to bylo původně navrženo. Pak experimentuj.
Malignus: Moc jich tam máš. Budeš mít překombinované a zdlouhavé souboje. A neustále loadovat kvůli kde jaké smrti. A XP bude taky málo. 4 jsou ok, 3 optimální a 2 doporučuji=)

valcik: Když se klerik naučí na vyšších levelech slova moci a nějaká hromadná destruktivní kouzla, zdaleka se mu nevyrovná kde jaký válečník=)
Say, keď spomínaš útočisko, to patrilo k mojim najobľúbenejším kúzlam počas celej hry. Klerik narobí hroznú paseku, keď napochoduje medzi tlupu protivníkov chránený útočiskom, pretože môže v kľude zoslať Pray, Recitation a Entropy shield. Potom vyleze z krytu, ovalí najbližšieho orka kladivom a začne sa tanec. :-))
Tak jsem si sestavil pro mě naprosto ideální družinu:

Human Male Paladin - Crossbow, Great Sword, Long Sword, Halberd
Dwarf Male Fighter - Axe, Warhammer, Mace
Elf Male Fighter - Long Bow, Long Sword, Spear
Half-Elf Female Fighter / Cleric - Sling, Mace, Warhammer, Flail
Half-Elf Female Fighter / Druid - Sling, Scimitar, Staff
Elf Female Fighter / Mage / Thief - Long Bow, Long Sword, Dagger

Kouzla používám velmi výjimečně a hraju na na nejtěžší obtížnost bez HoF. :-)
Já rád blokuji úzké chodby Otikulovou koulí. Nebo útočištěm ze začátku. A bohatě stačí mít 2 členy družiny=)
Když už jsme u těch oblíbených taktik, tak je bezva povalit na zem skupinku trollů a pak je odpálit všechny najednou Fireballem. :-)
S odpočívaním je problém iba na začiatku základnej hry, keď sú postavy na nízkej úrovni. Neskôr má družina dostatok liečivých kúziel a v HoF je to ešte lepšie.
No tak já se rozhodně za žádnou infinity elitu nepovažuju. Všechny hry jsme hrál už dávno a léta si slibuju že to znovu rozjedu. Jenže už roky na to nemám čas. Naposledy jsem před půl rokem dojel v BG do BG a pak do toho něco zas vlezlo. Práce a dlouhá RPG aspoň u mě nejde dohromady. Poslední léta proto hraju víceméně střílečky a vyjímečně něco jiného. Teď se chystám na nový Deus EX což bude asi maximum a ani si nejsem jistej že to dám. Neumim se vrátit ke hře po několikadenní pauze.

edit: jinak s tím vylákáváním souhlasím taky je to "cheat"
4Jab - Je to hra. Proste jsem hral tak, abych nemusel po kazdem tezsim souboji spat jako v Eye of the Beholder, neni to moc RP...
Jenže tyhle pavučiny, plošná kouzla, zpomalení, zmatky, odstřelování atp. používáme všichni. Také známe komba vyšších úrovní typu kouzelných pořadačů, Time stopů, Strašlivých vadnutí, Improved Alacrity. Nebo Iron Skin, Improved Haste a Critical Strike.
O co méně je btw cheat používání onoho omezení dohledu nepřátel než častějšího spaní? Ne že bych to sám nedělal...

Cobot: Já se "rozvášnil", protože mi to zde začalo zavánět oním nepěkně častým elitářstvím "my to umíme a vy ne", které často skutečně nemá reálné podklady. Možná jsem to přestřelil, nicméně nakoplo mě k tomu právě to tvé "spaní = cheat".

P.S. Ukrytého zloděje rovněž posílá na průzkum snad každý.
4Jab - Ja ale nikde nepisu, ze je IWD jednoduchy. Jen jsem hral opatrnym zpusobem (zlodejem ve stinu nejdriv vsechno obesel) a vsechno zabijel postupne, takze jsem pak nemusel neustale spat.
Taktiku s vylákáváním jsme taky používal. Naběhnou někam byla blbost. A většinu těžších souboju jsem vždycky řešil hromadnym zpomalovánim, pavučinou apod a ostřelováním z dálky + plošná ničivá kouzla jako mraky, bouře, ohnivé koule apod.

edit: a to s tím spanim si myslim pořád. jako vymláti pokoj a spát je kokotina. A pleteš si konfrontaci s dialogem. Já se tu hádat nehodlám.
90210: Právě proto, že si to hrál již dávno, tak si to logicky pamatuješ jednodušší, než to bylo. Semo tamo tam je patro, kde se dá vyspat. Nicméně většinou je to do úmoru několik soubojů, které vyčerpají kouzla a pak spát. Atd., atd. až do úmoru.

Já také neříkám, že bych byl frustrován obtížností. Nicméně než tady budete zase vypravovat, jak jste tou hrou doslova prolítli s pár zastávkami, tak si to alespoň zase na chvíli vyzkoušejte. Uznej, že to není nápad úplně mimo...

Cobot: Ještě nedávno si zdeť vyčítal, jak je spaní vlastně "cheat". Dostalo se ti toho, čeho si zasluhuješ. Co jiného bych už měl dělat, než tě konfrontovat s jiným názorem?
Jab: o co ti jde? Proč tak konfrotačně? Ego si tu fakt honit nepotřebuju. Nikdy jsme netvrdil že jsem hrál s jiným počtem než se šesti a jo hrál jsme to naposledy dost dávno a na normální obtížnost. Na nechuť ke spánku si ale pamatuju dobře. Takže trochu klid a zas to tak neprožívej.

Edit: A obecně si pamatuju že jediný opravdu zásadní problém jsem měl jen v BG2 s vysáváním úrovně.
4Jab - Kurnik ty patra se zretelnym odpocinkovym charakterem tam proste jsou, tak proc to tady musim otrocky vypisovat? V tom podzemi s vchodem ve tvaru jestera jsi asi ve 3. nebo 4. patre dosel do mista, kde sidlila nejaka na prvni pohled mirumilovna komunita, kterou jsi pak musel vykosit a ta ti nabidla odpocinek. V elfi ruce je to zas patro s obchodniky/duchy. Hral jsem to uz davno/za cloveka hrami na infinity protrelyho se povazuju taky/normalne pisu jak jsem to hral, tak me tady nevnucuj nic s egem apod., nehral jsem to nikdy s mody, mozna proto me to vzdycky prislo tak jednoduchy.

Hodne jsem vyuzival chyb enginu s omezenou viditelnosti, vylakaval postupne a ostreloval z dalky. Na tezsi skupinky platila zarucena kombinace web/fireball. V celym BG2 i s datadiskem jsem si defakto vystacil s magic missile a fireballem, u IWD/BG serie (o Tormentu ani nemluve) jsem se opravdu hodne zapotil jen jednou a to v souboji s PRVNIM drakem v datadisku. Ten me poprvy donutil namemorizovat time stop apod. vychytavky.
90210: Vyjmenuj mi prosím ta tvá "nebojová" patra, v nichž sis dopřával zaslouženého spánku. Kdy jste to proboha hráli naposled? Ano, s plnou družinou je to jednoduší a spíte méně. Co jsem zkoušel, tak leckdy dáte i několik pater najednou. Logicky se vyšší počet musí vyplatit. Nicméně to vaše poplácávání se po ramenou považuji za vyslovený blaf, jelikož se považuji za člověka souboji na Infinity Engine vysoce protřelého. Když jsem ještě trpěl herním masochismem, tak jsem hrál (a dohrál) i BG2 s Tactics, Improved Battles, Ascension atp. Což je prosím proti IWD úplně jiná liga (znalí věci jistě potvrdí). Když už si tedy masturbujeme ta naše herní ega.
Resp. zkuste mě překvapit nějakou vaši zaručenou taktikou, kterou ještě neznám.
Nechávám je spát docela často, ale klekání v NwN2 se nic nevyrovná=)
Jab: Proč si myslíš že jsem dal realistická do uvozovek?

A svůj názor na to jsem už řekl. Je to subjektivní. Nikomu to nenutim. Kolikrát jsem spal si nepamatuju, ale co vim měl jsem snahu udělat každý dungeon na jeden zátah. Spaní uprostřed rozdělané práce mi principilně vadilo u všech infinity her. Netvrdim ale, že jsem se někde nevyspal. Někdy to kvůli obtížnosti jinkak nešlo. Nikomu to nenutim ať si každej dělá co jemu vyhovuje.

A jak píše 90210 asi nejsem sám. Jo po vymlácenym dungenu a návštěvě města jsem postavy nalejval alkoholem dost často. Taky jsem jim platil nejlepší pokoje.
Urcite to neni moc propracovany, je sice fajn ze tu je ta moznost vybirat si z ruzne kvalitnich pokoju a cist si popisky u jednotlivyho alkoholu, ale dalo se u toho vymyslet vic.
Jj. Já to výžíval, ale jen velmi zřídka. všechny svý postavičky jsem ožral, ale stejně jsem se nic moc zásadního nedozvěděl. :-)
Ve vsech Infinity hrach jsem s postavami spal hodne malo, vyhradne jen kdyz byly unavene, nebo polomrtve bez moznosti lecby, coz se ale nestavalo. V IWD jsem spal vzdy az na mistech k tomu urcenych, tj. v tech nebojovych patrech.

V obou BG jsem pri pozdejsich hranich uz nechrapal skoro vubec, ve dvojce jsem do Spellholdu po splneni vsech questu vyplul snad uz ve 20. hernim dnu...

Tak me napada, jestli nekdo vyuzival moznost svym postavam v hospodach nakoupit chlast. Ja je vzdycky nalival za odmenu po nejakym velkym vitezstvi, napr. zabiti sedyho draka. Pak je dal spat do luxusniho pokoje...:0) Jinak jsem vzdy pri prichodu do lokace daval piva a cetl rumours, parkrat z toho bylo i zadani questu, kterej se samozdrejme dal zadat i standartnim zpusobem.
Cobot: Spal si kolikrát? Odhadem tak 2x na každé patro dungeonu? To mi nepřijde taky moc "realistické" už jen vzhledem k tomu, jak malá ta patra jsou. Alespoň já spal cca 2x za patro se dvěma postavami. Se šesti to pravda bylo o něco lepší. Ale rozhodně ne až tolik, abych chodil spát cca vždy na 8 hodin po šestnácti hodinách hraní - jak by bylo bývalo "realistické".
Realistické by totiž také bylo, kdyby minimálně půlka party pochcípala hned v prvním dungeonu a zbytek vykrvácel u kořenů dubu v Kuldaharu. Nicméně od toho je IWD hrou na hrdiny (jakkoliv zpackanou...) a ne "realitou".
Buďte/me rádi, že postavy v Infinity Engine hrách po únavě zůstávají pouze unavené a nešílí jako třeba v Might and Magic:-p
A jak si mám asi ve třetí edici D+D vytvořit ultimátní postavičky? :-((

Haste je dobrý kouzlo, ale většinu blbečků zlikviduju i bez Haste aniž by stačili přiběhnout blíž. Taková Těžká kuše rychlosti (zranění +4; THAC0 +4, útok 2x za kolo) je fakt super. :-)
Ale no tak. Ty chodíš spát každejch deset minut na osm hodin :)

Jako jo hra to umožňuje. Je to jen můj názor. Podle mě to kouskuje hru a prostě mi to tam nesedí. Mě třeba vadilo že jsem musel odpočívat a nechával jsem si to až když jsem fakt musel. Prostě jinej přístup.
Cobot: Odpočívanie nie je realistické? A čo robia ľudia, keď sú unavení? V hre plynie čas trochu inak a ak tam autori dajú neobmädzené odpočívanie je to ich chyba/zámer - v Baldurovi to odpočívanie bolo trochu iné, ale tiež sa obnovovali kúzla. Autori mohli do hry zaviesť systém jedna, pitia ako u starých dungeonoch, no to by bolo až moc HC a ľudia by to nehrali...

Isair: Zrychlenie vydrží možno krátko, no za tu krátku dobu stihneš vyzabíjať polovicu lokácie a potom sa ti plošné kúzla ani nebudú chcieť hádzať
Hellrampage: Imho trochu blbá taktika (obzvláště, když zrychlení vydrží jen krátce), ale tak proti gustu...:).

Každopádně s plošnými útočnými kouzly je to o mnoho jednodušší (a také zábavnější:)) a ty 2 bojovníky s haste to nevylučuje. Rozhodně nejsou "jen pro efekt" ba naopak v pozdější fázi hry (a především pak v datadiscích) jsem ty obrovské skupiny nepřátel vždy likvidoval především pomocí mágů. Na vyšších obtížnostech je pak používání různých plošných útočných kouzel (a nejen jich) snad samozřejmostí.
Já tedy neustálý odpočívání vidim jako cheat. Jasně neni, ale je to zneužívání vlastnosti hry a není to "realistické".
Hmm... stačí mať dvoch borcov v predu ako tankov a mága, kerý má "zrychlení", poprípade na nepriateľov spomalenie a je vybavené... :-) Netrebajú žiadne útočné ani plošné kúzla(skôr na efekt), naozaj budete vyrúbavať jednu miestnosť za druhou a to v celku rýchlom slede - stačí sa len vyspať a efekt únavy je preč - ako aj obnovené kúzla... :-) Keďtak ešte klerika, ktorý na hrdinov nahádže plošné modlidby a monštrá, traste sa!!!
Hm, mne sa viacej pozdávali premeny a zariekavania. V čele družiny kráča ťažko obrnený klerik a keď sa naňho zosype väčšia skupina protivníkov, mág na nich začne zosielať Slow, Confusion alebo Hold monster. (Na začiatku dlhého súboja sa oplatí zoslať aj Greater Malison.)
Nejlíp se mi osvědčila taktika pavučina, sádlo apod a pak tam frkat všechny plošný ničicí kouzla, různý ty mraky a tak. Během chvilky byla celá místnost vyčištěná bez práce.

Jinak třetí edice D&D mi taky dělala dost problémy. Zvlášť když člověk přecházel z dvojky tak se celkem nechytá. Tenkrát jsem to kvůli nim hned nerozehrál. A druhej díl doporučuju s anglickým dabingem. Kutiltroška a jíný hrůzy jsou fakt síla.
Těch více či méně užitečných kouzel je vícero, hlavně později určitě doceníš kouzla jako: "Kyselinová bouře", "Malavonův běs", "Abi-Dalzimova hrůzná zvadlost", "kouzlo smrti", "řetězový blesk"... určitě se hodí taktéž "ledová bouře", "Mordenkainenovy silové střely", "Žíravá koule" etc. Rozhodně bych se neomezoval pouze na "ohnivé koule", "zrychlení", "kamenná kůže", "magické střely"... už jen díky taktickým možnostem a vyšší zábavnosti, byť každému sedne něco jiného.

U kněze se mi pak osvědčila kouzla jako "Symbol zoufalství", "Ohnivá bouře" + samozřejmě většina léčivých, posilujících kouzel.

Z lektvarů se hodí asi především ty léčivé, zrychlující a ty na zvýšení síly.
Jak na to koukám, tak těch užitečnejch kouzel moc není. Ale co, to nevadí. Horší je, že jsem se koukal na IWD 2, protože už půjdu do HoW a já na tvorbu postavy čuměl jak puk! Co to je, proboha?! O;O
Mirror image, stoneskin a haste na Fighter/mága a na ostatných parťákov web nech mu nezavadzajú.
"Byť na druhou stranu přesto nevidím důvod proč původní hru takto odkládat."

Třebas kvůli NPC modu. :)
Tak super. :-) Ale mám jiný problém: Jsem už v Lower Dorn's Deep a za celou hru jsem nepoužil jedinej lektvar. Co s nima? Který jsou asi tak nejužitečnější? A který kouzla? Kromě Magic Missle a Fireball skoro žádný nepoužívám.
Tak to je fajn, já si stále myslel, že vzhledem k tomu že není od závěrečného souboje běžně návratu, se už do Kulduharu opět nedostanu. Nu zkoušel jsem to popravdě pouze jednou s tím, že jsem nenalezl nikoho, kdo tě tam vrátí před ukončením, tak jsem to raději dále nehrál a vždy si prvně poctivě prošel původní hrou:).

Omlouvám se tudíž za mystifikaci.

Byť na druhou stranu přesto nevidím důvod proč původní hru takto odkládat.
Majú to ošetrené. :-)
Keď odcestuješ na barbarský ostrov spoločne so šamanom, ktorý ťa čaká v Kuldahare, po skončení datadisku sa vrátiš naspäť do Kuldaharu. Ak spustíš datadisk z hlavného menu hry, po odohraní príbehu sa hra ukončí.
Určitě je možný návrat zpět, oba datadisky jsem projel před dokončením dějové linie z hlavní hry.
Hm, teď nechci kecat, ale mám takový pocit, že po zabití toho draka na konci datadisku se spustí outro a hra už dál nepokračuje. Odstraňuje to nějaký mod, ale hru jsem dohrál už před několika lety a navíc jenom jednou, nějak mě to pak nelákalo - a s tím modem jsem to nehrál vůbec, jen jsem si to přečetl v readme. Šaman možná umožňuje cestování tam a zpět, ale ruku do ohně bych za to nedal...

EDIT: Jak teď koukám na Youtube, tak to vypadá, že po zlikvidování odporu v té jeskyni a po vyjítí z ní se spustí outro a poté je hráč přenesen do nějakého baráčku, možná do toho šamanova v Kuldaharu.