@Drolin (12.12.2024 07:42): Náhodou loni jsem měl 4 zářezy! Letos dám doufám ještě jednu adventuru během vánoc.
Diskuze
@Richmond (11.12.2024 18:47): Takže kvóta alespoň jedné dohrané hry za rok splněna? :))
@Richmond (11.12.2024 21:04): Nie, nie, len pekne píš :)
@Pluto (11.12.2024 19:34): To by bylo nošení sov do Atén :)
@Richmond (11.12.2024 18:47): Už se těšíme na komentář ;-)
Tak jsem právě konečně zúčtoval s jedním velkým restem a dohrál tuhle legendu. A nemůžu si ji vynachválit. Sedlo mi tam snad všechno.
Zcela jistě zlomová adventura se skvělou atmosférou a epickým příběhem, který lze procházet více cestami, což není běžné ani dnes, ovšem minusové body si zaslouží za ta bludiště na konci. Neuvěřitelně zdlouhavé a nepříliš zábavné.
@jones1240 (06.04.2022 21:35): To je ale velká škoda, komentářů (obzvlášť těch povedených) na adventury nikdy není dost. Zkus své rozhodnutí ještě přehodnotit ;-)
@Pluto (06.04.2022 21:27): No jo, já už je moc psát nechci, hlavně u her kde jich je plno :D Jen jsem chtěl dat kratke pocity. Jo, Jones mel hodne rozdelanych fan projektu, jako treba Fountain of Youth, ale vsechny skoro zanikly :(
@jones1240 (06.04.2022 21:02): No, fanouškovský remake kdysi vznikal, dokonce vyšlo i demo. Ale LucasArts to zatrhli... Každopádně se tedy můžeme brzy dočkat komentáře? ;-)
Konečně jsem se k tomu dokopal a nelituji, nestárnoucí Indyho dobrodružství se strašně příjemnou atmosférou a skvělým soundtrackem! Chce to remake ve stylu Monkey Islandu! :D
@jvempire (08.01.2020 10:25): No, super :)). Už v tom mám guláš, ale pokud něco vyjde (v plné verzi), rád bych si zahrál.
@Drolin (08.01.2020 10:10): Tohle je Indiana Jones and the Seven Cities of Gold jen přejmenovaný na Raiders of the Seven Cities of Gold, asi kvůli právům.
@90210 (08.01.2020 09:51): O zachování původní hratelnosti to je především.
Ale škoda, další nadějný projekt jako Indiana Jones™ and the Fountain of Youth nebo Indiana Jones and the Seven Cities of Gold nebo Indiana Jones™ and the Temple of Spheres, ale že by něco bylo dotaženo, to ne. Obdobná situace je i u jiných fandovských her Lucasů, a třeba skvěle vypadající Night of the Meteor je už mrtev.
Ale škoda, další nadějný projekt jako Indiana Jones™ and the Fountain of Youth nebo Indiana Jones and the Seven Cities of Gold nebo Indiana Jones™ and the Temple of Spheres, ale že by něco bylo dotaženo, to ne. Obdobná situace je i u jiných fandovských her Lucasů, a třeba skvěle vypadající Night of the Meteor je už mrtev.
@90210 (08.01.2020 09:51): To mi asi úplně nevadí, walk a look jsou levé a pravé myšítko a zbytek zas není tak frekventovaný aby to obtěžovalo. Navíc plně interaktivní kurzor je často zbytečná nápověda. A přepínání kurzoru, ač jsem fanda Sierry, moc nemusím. Tohle tedy považuji za dobré řešení. I když nejraději mám parser :-)
@jvempire (08.01.2020 03:09): Je trochu skoda, ze si nedali trochu praci s upravou enginu a je to porad ten klasickej SCUMM s prikazy.
@Zx Atari 500 (08.01.2020 07:20): :-) já taky přemýšlel kam s tím a tohle mi přijde nejpodobnější.
@jvempire (08.01.2020 03:09): Pred par hodkama jsem chtel hodit nekam odkaz, ale nevedel jsem kam to nacpat, tak jsem ho nakonec nehodil :D
Právě jsem dohrál demo Indiana Jones and the Relic of the Viking a old demo. Rozhodně to mohu doporučit, ta hra má skvělý potenciál a už se těším až dokončí plnou verzi. Je vidět obrovský kus práce oproti starému demu (odblokuje se po dohrání).
@Dan9K (12.07.2017 00:37): To není rejp, ale přijde mi jednoduší dvakrát kliknou na to tlačítko než psát celé jméno.
@Gordon (11.07.2017 03:02): ačkoliv koukám, že můj osobní medián je zhruba 61%, tak to tomu moc nepomáhám. Ale holt člověk si taky vybírá trošku a taky to dělají ta hodnocení ze začátku. Průměr posledních 50 hodnocení mám na 54% :-)) No dobře, už toho autismu zas nechám.
@Gordon (11.07.2017 03:02): od nikdy, jen že obecně v recenzích i tady tak vnímám, že 70% je průměr a 50% dostávají už opravdu velmi špatné hry. Medián hodnocení her s reprezentativním hodnocením je 75,3%. Medián všech hodnocených her je 69,3%.
a tlačítko reagovat, děkuji za rýpavost. Nechtěl jsem se s tim srát, když jsem reagoval na víc věcí. Je to díky tomu nepřehledné? Tak to se omlouvám. Jiné opodstatění v tom nevidím, neb jsem nenašel v nastavení možnost upozornění na to, že na mě někdo reagoval :-)
a tlačítko reagovat, děkuji za rýpavost. Nechtěl jsem se s tim srát, když jsem reagoval na víc věcí. Je to díky tomu nepřehledné? Tak to se omlouvám. Jiné opodstatění v tom nevidím, neb jsem nenašel v nastavení možnost upozornění na to, že na mě někdo reagoval :-)
@Dan9K (11.07.2017 00:34): Odkdy je 70 průměr?
Imho to tlačítko "Reagovat" tu má své opodstatnění...
Imho to tlačítko "Reagovat" tu má své opodstatnění...
díky moc za reakce :-)
90210: tak já jsem určitě tolerantní a myslím, že mám ty souvislosti ohledně roku vydání. Neměl jsem moc vysoká očekávání, spíš jsem se toho trochu bál, že to vůbec nezvládnu, protože staré adventury umí být pěkné svině. Ale celkem to nakonec šlo :-) Asi jsem v tom hodnocení přísný, moc se v něm projevuje to, že mě to na konci nebavilo. Uprostřed bych dal mnohem víc. Ale já jsem obecně asi moc přísnej, musí se u mě přičítat 20% :D Neberu totiž 70% jako průměr :-)
A jinak realtime strategie... Duna 2 a Warcraft 1 byly pro mě nehratelné už v devadesátých letech, zejména kvůli nemožnosti označit víc jednotek najednou. Nebo možná šli 3, už si to nepamatuju. Ve Warcraftu 2 jich už šlo devět a to už se dá a je to pro mě skvěle hratelná hra i dnes. Ale pravda, je něco jiného, když se k tomu člověk vrací, nebo to hraje úplně poprvé.
TRIAn29: a já měl dojem, že v deníku se píše o všech těch kombinacích, a byly pokaždé jinde. Ale asi jsem ten deník vždycky blbě pochopil. U toho posledního sice byla kresbička, ale já jsem to nedokázal přes ty pixely nějak rozkódovat :-)
90210: tak já jsem určitě tolerantní a myslím, že mám ty souvislosti ohledně roku vydání. Neměl jsem moc vysoká očekávání, spíš jsem se toho trochu bál, že to vůbec nezvládnu, protože staré adventury umí být pěkné svině. Ale celkem to nakonec šlo :-) Asi jsem v tom hodnocení přísný, moc se v něm projevuje to, že mě to na konci nebavilo. Uprostřed bych dal mnohem víc. Ale já jsem obecně asi moc přísnej, musí se u mě přičítat 20% :D Neberu totiž 70% jako průměr :-)
A jinak realtime strategie... Duna 2 a Warcraft 1 byly pro mě nehratelné už v devadesátých letech, zejména kvůli nemožnosti označit víc jednotek najednou. Nebo možná šli 3, už si to nepamatuju. Ve Warcraftu 2 jich už šlo devět a to už se dá a je to pro mě skvěle hratelná hra i dnes. Ale pravda, je něco jiného, když se k tomu člověk vrací, nebo to hraje úplně poprvé.
TRIAn29: a já měl dojem, že v deníku se píše o všech těch kombinacích, a byly pokaždé jinde. Ale asi jsem ten deník vždycky blbě pochopil. U toho posledního sice byla kresbička, ale já jsem to nedokázal přes ty pixely nějak rozkódovat :-)
@Dan9K (komentář): Ta zaverecna cast uz byl misty docela vopruz, wtz.
A obecne hrat legendarni adventury z prvni poloviny 90. let, nebo vlastne obecne podobny veleslavny zalezitosti z 90. let 20 let po vydani jen pro doplneni vzdelani s nejakym velkym ocekavanim neni uplne to, co bych doporucil. Je to jen pro fanousky, ktery jsou ochotni obcas privrit obe oci.
Kazdopadne pokud bych byl naruzivy hrac treba realtime strategii a pro doplneni vzdelani hral treba Dunu 2 nebo Warcraft 1, tak by to asi dopadlo jeste mnohem hur.
A obecne hrat legendarni adventury z prvni poloviny 90. let, nebo vlastne obecne podobny veleslavny zalezitosti z 90. let 20 let po vydani jen pro doplneni vzdelani s nejakym velkym ocekavanim neni uplne to, co bych doporucil. Je to jen pro fanousky, ktery jsou ochotni obcas privrit obe oci.
Kazdopadne pokud bych byl naruzivy hrac treba realtime strategii a pro doplneni vzdelani hral treba Dunu 2 nebo Warcraft 1, tak by to asi dopadlo jeste mnohem hur.
lamy :D
@TRIAn29 (07.07.2017 13:41): Ke konci byla dokonce i kombinace vyobrazena na nějaké velké zdi. Já si toho ale nevšiml a taky jsem musel ty disky systematicky otáčet.
A fakt že ke konci to byla průda no... :)
A fakt že ke konci to byla průda no... :)
@Dan9K (komentář): Ohledně kombinací těch tří disků, pokud si dobře pamatuju, tak nová kombinace v případě dvou nebo tří disků vycházela z kombinace předchozího nastavení. Pokud se nastavovaly dva disky, tak první (původní) byl nastaven tak, jako když jsme v předchozím případě nastavovali pouze jeden. V případě tří disků byla správná kombinace původní nastavení prvního a druhého z předchozího případu a následné donastavení třetího disku na ose. Tím opadl problém s nastavováním všech možných kombinací. Jenom si nejsem úplně jistý, jestli toto platilo i v samotném finále hry.
Demo remasteru odkaz
@Gordon (13.09.2016 15:02): Tak super. :)
@Gordon (13.09.2016 14:50): Nojo, už to vidím! vyzkouším... :D
Edit: bylo to tak, prostě hrozný pixel art... :D
Edit: bylo to tak, prostě hrozný pixel art... :D
@Gordon (13.09.2016 14:50): A jo vlastně je to pokaždý jinak, já to hrál jen jednou. :) No a tu kombinaci, kterou máš na tom screenshotu si teda zkoušel, já tam ty znaky vidím. Plný sluníčko doleva, plný měsíc doprava nahoru a ten trojúhelník by měla být ta sopka tak tu doprava.
@Crash (13.09.2016 14:43): nope. ty konbinace jsou v každém videu/návodu ůplně jiný.
@Gordon (13.09.2016 14:36): Jo jasně, už chápu. Už si taky prd pamatuji. :) Já tam teda vidím znkay tři, vlevo ve vnějším kruhu slunce, vpravo nahoře v prostředním kruhu měsíc a vpravo ve vnitřním kruhu nějaký trojúhelník, ale tu kombinaci si fakt nepamatuji. Návod nepomohl?
@Crash (13.09.2016 14:25): tu už jsem našel. proto taky píšu.
na tom obrázku je ten nepochopitelný obrazec jak ty kameny mají být, já tam vidím jen hvězdu a ta na kamenech ani není... :D
na tom obrázku je ten nepochopitelný obrazec jak ty kameny mají být, já tam vidím jen hvězdu a ta na kamenech ani není... :D
@Gordon (13.09.2016 12:21): V tom lávovým bludišti, který si poslal na tom obrázku nic s kamenama neděláš, musíš prostě najít cestu ven.
Sakra já už nevím... prosím o radu: Jsem v Atlantídě a mam pomocí těch kamenů něco udělat, problém je že za boha žádná kombinace nefunguje, v deníku jsem nic nenašel a prý kombinace je v tom labyrintu, no ale tam jsou jen tři kruhy s jedním nečitelným znakem, zkoušel jsem asi hodinu dělat postupně všechny kombinace, z youtube kombinace nefunguje... už fakt nevím... :D
obrázek: http://leteckaposta.cz/912316860
obrázek: http://leteckaposta.cz/912316860
Není náhodou taky v plánu HD remake? Vždycky jsem si to chtěl zahrát, ale ta grafika je fakt až moc oldschool. To aby si kvůli tomu člověk sháněl 14tku monitor..
@90210 (12.07.2015 01:02): Přecenená, ale pořád kvalitní :)
Tak já to hrál poprvý na Amize a na všechny zákysy kromě jednoho jsem si přišel sám. Proto je to u mně TOP. A taky ten příběh se mi líbí. Nejlepší byl zákys když jsem měl Sophii přesvědčit aby dělala dobrovolníka vrhači nožů. Asi dva dny jsem ji zkoušel přemlouvat a zkoušel všechny možný předměty atd. až mě praskly nervy a řekl jsem si, já snad tam tu krávu strčím, a ono jo :)
@Crash (10.07.2015 23:21): Tuhle adventuru jsem taky hrál až po letech, relativně nedávno. Ten příběh a adventurní postupy mi taky nepřišly top, ale má to takovou zvláštní atmosféru která to nutí hrát znovu.
@90210 (12.07.2015 01:02): Tak jazdis tam na ponorke a to je z mojho uhlu pohladu instantnych +15%.
Napr. samotny fakt ze nejaku cast hry si na ponorke bol dovod preco som svojho casu - ako tazky NE-adventurista - musel prejst "Prisoner of Ice".
Ked milujes tak milujes.
Napr. samotny fakt ze nejaku cast hry si na ponorke bol dovod preco som svojho casu - ako tazky NE-adventurista - musel prejst "Prisoner of Ice".
Ked milujes tak milujes.
@Crash (10.07.2015 18:11): Indy 4 je dobra adventura, ktera je ale bez debat trochu precenena, ostatne jako vsechny adventury od LucasArts s vyjimkou The Dig.
Do doby objevu série Gabriel Knight (zatím první a druhý díl) jsem považoval Atlantidu za nejlepší adventuru. Hra je to ale skvělá, scénář je naprosto super!
@Wolf (10.07.2015 19:47): Naopak v Atlantidě mě to zase chytlo, sice párkrát už jsem nevydržel s nervem a nakoukl do hintbooku, ale jinak si to testování své trpělivosti tady užívám. Ale příběh mě fakt nebere, asi okouzlení Indiana Jonesem už dávno pominulo.
@Richmond (10.07.2015 20:55): Jo to jo, intro je super. :D
@Richmond (10.07.2015 20:55): Jo to jo, intro je super. :D
Tak a dost, jelikož jsem fanda téhle ságy a vidím tu samé 100% jste mě přesvědčily tak že jsem si dal ''Chci si zahrát''. :D
jo a ještě mě dostává ten cover. :)
jo a ještě mě dostává ten cover. :)
Já jsem si kdysi sehnal k tomu takovou brožuru,to byl jako návod psaný formou povídky a podle toho jsem to hrál, teda, nejprve celé přečetl :-D ale jako nepresnosti tam ale bylo... ;-)
Teda este aj taky NE-Adventurny noob ako som ja tomu dal 100 jakozto ultra zabavnu adventuru so super vsetkym :-D.
Ale mam na to super spomienky, navod z (asi) Excaliburu tolko krat prekopirovany ze cca 25% plochy bolo uplne ciernej takjze sa tam nedalo nic precitat. Proste na vysku v strede taky cierny pas cez celu sirku strany... sranda podla toho hrat.
Ale mam na to super spomienky, navod z (asi) Excaliburu tolko krat prekopirovany ze cca 25% plochy bolo uplne ciernej takjze sa tam nedalo nic precitat. Proste na vysku v strede taky cierny pas cez celu sirku strany... sranda podla toho hrat.
@Crash (10.07.2015 18:11): Sakra tak aposň uznej, že ta hra má skvělé intro!! :)
@Crash (10.07.2015 18:58): anebo autor zamýšlel že masku získáš dříve než budeš v monte Carlu? :-)
Už si to úplně nepamatuji, je to roků, co jsem to hrál naposledy :-(
Jsem ale překvapen ze tě nebere příběh? Zvláštní, podle toho by mohl být film..
Me přišel trochu frustrující spíše konec a bloudění v atlantide, tam to asi vzdas :-D
Už si to úplně nepamatuji, je to roků, co jsem to hrál naposledy :-(
Jsem ale překvapen ze tě nebere příběh? Zvláštní, podle toho by mohl být film..
Me přišel trochu frustrující spíše konec a bloudění v atlantide, tam to asi vzdas :-D
@Wolf (10.07.2015 18:31): Proto jsem možná v té době adventury skoro vůbec nehrál. ;-) Jak mě prostě baví ty situace, kdy problém má logické řešení a to i ve chvíli, kdy na něj nepřijdu, protože jsem slepej, nebo blbej, tak mě tyhle situace, kdy zjistím, že blbej nejsem já, ale autor, dost frustrují.
No že se dá hrou projít různými způsoby, to vím, ale ve chvíli, kdy jsi už v Monte Carlu, tak se tomu vyhnout nemůžeš. Takže odlišný průchod hrou je fajn při opakovaném hraní, to by mě ale muselo něco do toho opakovaného hraní dotáhnout, a zatím se tak neděje. Ne že bych chtěl hru totálně setřít, ale asi ani hratelností a ani příběhem mě to nijak zvlášť nenadchlo. Prostě dobrý, ale zatím nic víc.
No že se dá hrou projít různými způsoby, to vím, ale ve chvíli, kdy jsi už v Monte Carlu, tak se tomu vyhnout nemůžeš. Takže odlišný průchod hrou je fajn při opakovaném hraní, to by mě ale muselo něco do toho opakovaného hraní dotáhnout, a zatím se tak neděje. Ne že bych chtěl hru totálně setřít, ale asi ani hratelností a ani příběhem mě to nijak zvlášť nenadchlo. Prostě dobrý, ale zatím nic víc.
@Crash (10.07.2015 18:11): ale nó tak, dyt to je klasika té doby, takový druh řešení situace :-)
Nehledě na to, že jsi mohl jít jinou cestou a monte Carlu se vyhnout.
Nehledě na to, že jsi mohl jít jinou cestou a monte Carlu se vyhnout.
Tak nějak nemůžu získat pocit, že hraji jednu z "nejlepších" adventur všech dob. Jako např. situace, kdy v Monte Carlu vystraším jednoho pána jedině tak, že si musím odskočit do Alžíru pro strašáckou masku, a s ní se vrátit zpět do Monte Carla, kde na mě dotyčný chudák stále ještě čeká (po desítce neúspěšných pokusů), mě fakt vytáčí a mám chuť to vypnout a již se k tomu nevracet.
@90210 (13.03.2015 12:58): To jo no...
@účet smazán (13.03.2015 12:27): Ten pohyb postavy je vskutku prisernej.
@M.a.t.t. (29.10.2014 11:25): O tomhle jsem cetl uz nekdy pred 8 lety snad :) To bude druhej Grimoire :)
Tak nejaku prerobenu verziu tejto hry by som si teda zahral.
Podobne ako seria Monkey Island (pocitam prve dve casti) mi to svojho casu uslo a nedavno vydane Monkey Islandy (specialne edicie) boli PARADNE skvele veci.
Indyho by som bral vsetkymi desiatimi :)
Podobne ako seria Monkey Island (pocitam prve dve casti) mi to svojho casu uslo a nedavno vydane Monkey Islandy (specialne edicie) boli PARADNE skvele veci.
Indyho by som bral vsetkymi desiatimi :)
@M.a.t.t. (29.10.2014 11:25): Sranda, Demo vyslo uz niekedy v 2006. Mozno to do desatrocia stihnu. Mohli by teda, to by som si zahral aj ako "neadventurista", kedze FoAtlantis patri medzi moje extremne oblubene hry (vynimocny status na adventuru).
@Richmond (29.10.2014 09:54): V tom prípade si musíš počkať na Fountain of Youth, ak to vôbec niekedy vyjde - https://twitter.com/IndyFOY :)
Tak remaky Monkey Islandů byly podle mě velmi povedené. Takhle bych si obecně představoval předělání klasik pro nové hráče. Takže jestli bude Indy udělán stejně tak super.
@účet smazán (29.10.2014 09:50): Já tedy moc na remaky nejsem, maximálně udělat remaster verzi, jako v případě Another World.
@Richmond (29.10.2014 09:36): Je teda fakt, že když jsem si prohlížel ty fotky z remaku, tak jsem si říkal že vlastně je to stejný, osobně mám tuhle starou klasiku v top ten, ale bude super porovnávat novější grafiku se starou, imho.
@účet smazán (29.10.2014 09:25): Tahle hra potřebuje remake?
hurá remake oficiální stránka
Ja som to kedysi dávno mal rozohraté aj za wits a aj za fists, ale fists mi prišlo po čase dosť nudné a za wits si to až tak dobre nepamätám, no až do včera som tú hru nikdy neprešiel.
@Tulareanus (18.11.2013 12:08): Jo, Team mám nejradši (a to přesto, nebo možná právě proto, že v reálu jsem spíš samotář). :-)
@Tulareanus (18.11.2013 12:08): Za team mi to přišlo takové "nejvíc point-and-click".
@TombSpirit (18.11.2013 08:37): Hej, to by bolo na dlhšie. No na druhej strane až toľko chuti by som na to nemal. Stačilo mi za team.
@Tulareanus (18.11.2013 01:58): To chce projít všechny tři "cesty" (wits, fists, team). :-)
Hm nejaké kratšie sa mi to tentokrát zdalo...
Hooray, po mnohých a mnohých rokoch som dostal slinu a náhodou mám aj čas, tak som rozchodil talkie verziu a ide sa to tentokrát dohrať do konca. :)
Noooooooooooooooo, not Cedric again!!!!
http://www.scummvm.org/data/news/20120401_3.png
Celý vtípek zde :)
http://www.scummvm.org/data/news/20120401_3.png
Celý vtípek zde :)
Nebylo by marny, kdyby se tahle adventurka dockala novyho kabatu...stejne jako treba Monkey Island.
Tak to asi nemáš Talkie verzi, viz. poslední věta v popisku. Potom na nastavení nezáleží, dabing tam prostě není :)
Už mi ten zvuk funguje, ale nejde slyšet dabing. A přitom mám v nastavení kliknuté speech and subtitles což znamená řeč a titulky.
Díky.
Stáhni si verzi pro svůj systém, předpokládám windows -
přímej link na stažení, nainstaluj to a spust normálně přes exáč. Měl bys ted vidět tohle okno, akorát prázdný, bez her. Ty tam přidáš přes Add game vpravo. Vybereš cestu ke hře, dáš choose a jestli je ve vybrané složce nějaká podporovaná hra, tak se ti přidá. Nastavení můžeš nechat jak je, dáš start a hraješ. Ve hře pak lezeš do menu přes F5
přímej link na stažení, nainstaluj to a spust normálně přes exáč. Měl bys ted vidět tohle okno, akorát prázdný, bez her. Ty tam přidáš přes Add game vpravo. Vybereš cestu ke hře, dáš choose a jestli je ve vybrané složce nějaká podporovaná hra, tak se ti přidá. Nastavení můžeš nechat jak je, dáš start a hraješ. Ve hře pak lezeš do menu přes F5
Na té stránce bylo na výběr asi z pěti těch scummVM. Stáhnul sem si to a dále nevím co dělat stou složkou scummVM.
ugraugra: Díky.
ScummVM je emulátor pro starší adventury, něco jako DOSBox jestli znáš. Stáhneš to zde.
ScummVM je nějaká platforma? Já to hraju normálně na počítači, nebo co tím myslíš?
Hrajes to pres ScummVM?
Mam problem. Hru sem si stahnul a češtinu sem si stahnul. Čeština tam v poho jede, ale když někdo mluví tak místo normálních vět tam je jenom třeba jedno písmeno a nejede mi u toho zvuk. Poraďte prosím.